<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, KESÄ 2014 <3

mymosa
Niuski, oiskohan sulla mahdollista ihan yleiselle puolelle päästä tutkimuksiin miksi ei tärppää.. Tapahtuuko ovis oikeesti vai nouseeko vain lh. Progesteronikokeella sen sais selville.. Kannattaa mennä kysymään.

Ei meilläkään mies suostu tutkimuksiin menemään, mutta vika onkin minussa..
 
Mä olen alustavasti miehen kanssa puhunut että yk6:n jälkeen voisi lääkäriin mennä, ja miettiä spermankin testaamista. Mulla on kierrot tosi epäsäännölliset kyllä kanssa... Yritän ajatella niin, että hoidoilla saadaan tänä päivänä melkein kaikki raskaaksi ennemmin tai myöhemmin. :) Ja ei kai se julkisella tosiaan niin kallista ole.

Mulla on tänään dpo 14 tai 15. Mahassa juilii kyllä välillä, mutta menkkoja ei vielä näy. Yleensä mulla on päivä tai pari ennen menkkoja juilimiset tauolla, kunnes sitten alkaa kunnolla uudestaan vuodon kanasa. Jos niin käy tässäkin kierrossa, niin kamalan pitkä luteaalivaihe! Raskauteen en oikein usko, koska tissikipu on lientynyt niin selvästi...
 
Seurailen tän kierron noita aamulämpöjä, siitähän saa viitettä onko ovis ollu oikeesti ja löytyykö progesteronia. Pitää sit alkaa syksyllä harkitsemaan ainakin noita verikokeita ym. Gyne löysi kyllä joskus ennen yritystä ihan tyylikkään johtofollin, joten eiköhän tässä ihan normaalisti ovuloida. Sperman voi vissiin kotonakin testata sellaisella testipaketilla ainakin suuntaa-antavasti. Vaan en usko tuon miehen siihenkään suostuvan :LOL:
 
ujm
Minäkään en oo vielä turtunut, tuntuu että pahenee vaan. Uskoisin että olisin hieman malttavampi jos takana ei olisi keskenmenoa. Pahalta tuntuu sekin kun hoetaan että hei, ainakin sä pystyt tulemaan raskaaksi, eihän se lohduta jos tulos on keskenmeno. Itseasiassa luulen että henkisesti ois helpompaa jos ei tapahtuis mitään.

Varmaan tän kerran jälkeen jos en ovista bongaa tai raskaudu, täytyy itsekin soittaa lääkärille.
 
mymosa
Ei mun hermo ainakaan antais olla tutkituttamatta itteeni, kun se ovis ei olekaan niin satavarmaa ja tuntui niin turhalta yrittää 18kk ennenkuin joku kertoi, että en mä sitten ovuloikaan.. Vaikka kaksi isompaa saanut alkunsa heti ekalla yrittämällä :) Joten suosittelen progesteronitestejä ym. jos ei toivottua tulosta kuulu.

Toivotaan kuitenkin, että jokainen meistä sen vielä saa..
 
Täällä hypätty kymppikiertoon ja kp 4 teroluttien tupla-annostus lyhensi kierron 26pvään. :attn: Ovista en bongannut ollenkaan. Haluaisin jo clomifenit, mutta yksityinen sanoi että pitäisi ensin kokeilla noita teroja 6kk. Soitin myös ehkäisyneuvolaan niin siellä täti arpoi, että pitäisikö minulle varata aika erikoislääkärille vai minne ja plaaplaa... ei löytynyt joka tapauksessa vapaita aikoja...
 
Saattaa olla että tää miun eka kierto ois vihdoin ja viimein lopuillaan! :eek: äsken pyyhkiessä tuli vähän vaaleanpunaista mukana ja mahaa nippaillu koko päivän.. Johan tuota kp:t huitelikin 53:ssa!! Jos nyt alkaisikin kroppa taas toimimaan :) Tilasin r-testejä lupaavasti just sunnuntaina lisää, et jos ei menkat alakkaan (yea right! 8D) niin pääsisi testailee. Toisaalta tuntuu et oon kyl yhtä iloinen vaik menkat tulisikin. Viimeks ne on ollu kuitenki joulukuussa ennen lääkitystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kaneli88
Mymosa, minä kans luulin että ei olisi sen kummempi homma. Kuitenkin kohta vuosi yritystä takana! Mutta ei kun se mummukka rupes että joo ai pco? Onko aknea ? Pitäisikö varata erikoislääkärille hmmmm? Oho ei ole aikoja...

Olisi vain joku gynekologi nyt tsekannu vaik tilanteen j antanut reseptin!!!!!!

Toivon että ensi kerran kun soitan niin vastaisi joku muu!

Teroista olen lukenut monenlaista mm että estää ovulaatiota jos ne aloittaa ennen ovulointia. Kyselin tätä siltä lääkäriltä mutta hän vakuutteli että terot vain vahvistaa limistä, että munasolun helpompi kiinnittyä..
 
Viimeksi muokattu:
Minisport, aika vässykkä täti siellä :O Kyllähän sun pitäis päästä tutkittavaks jos tilanne on tuo, eikä siinä enää pitäis tollai arpoa! Älytöntä...

Kertokaa asiasta tietävät, minne pitää ottaa yhteyttä jos haluaa kunnalliselle tutkittavaksi? Oletteko neuvolan kautta päässeet? Meillä ei ole lapsia eikä muutakaan asiaa ollu sinne niin ei ole siellä mitään kontakteja. Omalääkärille on järjestään yli neljän kuukauden jonot ainakin täällä ja mun omalääkäri on sellainen seniili, varmaan 90-vuotias mies jolle en todellakaan halua mennä ellei ole vähintään pää irti hartioilta.
 
mymosa
Johan on touhua. Mä olen kuopuksesta asti ollut neuvolan "asiakkaana", siinä samassa on sitten sellanen oma naistentautien poli, jossa myös gyne (mutta ultrat ym on tuolla tuolla toisessa kaupungissa). Neuvolagyne mut on aina tutkinut ja määrännyt kaikki lääkkeetkin.

Meille tuli nyt uusi mies gyne joka on kyllä sellanen joka tarttuu asiaan. Ja ne toimistotäditkin kyllä ottavat heti asiakseen.. noloakin ehkä mutta tuntevat jo näöltä :D

Oma lääkäriä meillä ei oo eikä tk:n puolella asioita ees hoideta. Joten jos ei aikaa muuten tuu ihan gynelle niin sanotte vaan haluavanne aikaa tarkastukseen, papaan jne.. Sitten vasta lääkärille sanotte, mikä se asia olikaan.

Mä olen lukenut kanssa, että terot voi estää oviksen ja mullehan ei niitä edes määrätty clomien kanssa.. Toki varmasti parantavat limistäkin, mutta mitäpä se limis auttaa jos ovuloinnissa ongelmaa. Outoa vielä lähtee oottelee 6kk, kun on jo monta kuukautta odotellut..
 
Mä meen syksyllä opiskelijaterveyshuollon kautta gynelle. Ei ollu vielä varauskalenteri auki ku äsken soitin, mut eipä siinä, oottais nyt tän kesän vielä. Inhottava kun pitäs olla se 6kk yritystä, että kannattas mennä mutta sitte se aika meneeki monen kk päähän, nii siinä on kohta vuosi töllistelty..
 
Minisport ja Niuskijos yritystä jo vuosi takana niin silloinhan on oikeutettu hoitoon kunnallisella puolella. Jos teidän kunnissa on erillinen "ehkäisyneuvola" niin soitelkaa sinne aikaa. Ja sitten voitte kokeilla äitiysneuvolaan, niidenkin pitäisi ohjata eteenpäin. Meillä esikoisen neuvolatäti sanoi just toissaviikolla että hänelle sitten soittoa jos ei yrityksestä huolimatta ala kuulua raskautta.

Sanotte, että vuosi takana yritystä ja sä vaaditte nyt päästä tutkimuksiin/haluatte lähetteen polille (meillä poli lähisairaalassa, kunnallisessahan on äitiysneuvolassa ja ehkäisyneuvolassa mun käsittääkseni meillä ainakinihan tavalliset terveyskeskuslääkärit, ei gynet vaikka ne sitä pääasiassa tekeekin...) Terveyskeskus on sitten se vika paikka, ja jos on ei akuutilla asialla 4kk jono, niin sitten vaan jollain "akuutimmalla" syyllä aikaa varamaan ;) Ei tässä maassa hoitoa saa julkisella ellei pistä kunnolla tuulemaan ja vaadi oikeuksiaan, välillä miettii miten "hiljaiset" ja oikeasti kunnolla sairaat ja huonovointise saa hoitoa ollenkaan kun ei jaksa valittaa.... :/

Spukka hyvä että siellä homma lähti toimimaan :)

Täällä ei mitään, huomenna pitäis menkkojen alkaa. Ja pysyn testaussuunnitelmassa että torstaina aamulla vasta jos ei huomenna kuulu kp ykköstä ;) Eikä tällä hetkellä muultakaan tunnu :D
 
Kannattaa tosiaan jämäkästi vaan vaatia lääkärille pääsyä. Uskon kyllä, että julkisella se ei niin yksinkertaista ole... :( Tuolla kesän 2014 plussahaaveilijoiden pinossa näyttää taas parilla heti yk1:llä plussa tulevan. Paineita tulee, kun TOSI monilla tärppää yk1 tai yk2. Se ei voi pitää paikkaansa, että vain 15-20% todennäköisyys olisi yhden kuukauden aikana. Ei voisi muuten noita parin yk:n plussia, kuin sieniä sateella! :) Mä jo vähän mietin, että pitäiskö vaan jatkaa tästä eteenpäin tjot-meiningillä ja jotenkin yrittää lopettaa tän vauva-asian vatvominen. Sehän onkin tosi helppoa, kun täällä roikkuu koko ajan! :D Musta vaan oikeasti tuntuu, että saan itselleni jonkin masennuksen tällä touhulla aikaiseksi.
 
mymosa
Huomenna tähän aikaan joko hymyilyttää, itkettää tai ollaan hyvin epätietoisia.. jännittänyt ei oo hetkeen näin..

Minusta oli kiva, että nyt sain heti nää lääkkeet, kun olin varma, että laittaavat oottamaan vaan kun km takana. Mutta onneks toi neuvola gyne olikin sitten toista mieltä.
Vähän mietityttää kun ei ole huomenna ultraamassa vaan meen siihen naistentautien puolelle, kun tällä mua hoitavalla oli vissiin joku suunnitelma ihan. Mutta pitää kysyä tuolta toiselta gyneltä sitten huomenna irrotuspiikistä ja siitä verikokeestakin vielä.

Meilläkin on ollut ihan tk lääkärit neuvolan puolella ja tekivät osan viikkoa vaan neuvolan puolella ja osan tk:n.. mutta tää uus on nyt sitten vain tuossa neuvolassa.. Ei siinä, kyllä ne muutkin osas asiansa ok ja se joku kuopuksen aikaan määräs mulle kaikki tutkimukset ym oli hyvä, harmi kun jäis sittemmin eläkkeelle.
 
sissinen mut eihän sullakaan oo ku vasta yk3 menossa vai muistanko mä ihan väärin? TOSIN itseäkin ketuttaa noi ekasta plussaavat vaikka on menossa vasta yk2 itsellä :D Oon toki onnellinen kaikkien puolesta, mutta kyllähän sitä ihminen omalle kohdalle kuitenkin eniten sitä toivoo....
Mä oon kans katsonu että onpa paljon yk1-yk3 plussanneita ja toivon sitä toki itsellenikin vielä kun nyt yk2 piinailut menossa. dpo vasta 4 eli kyl tässä saakin viel piinailla :stick:
 
Viimeksi muokattu:
Älä masennu Sissinen! Ei kaikilla tärppää ekasta kierrosta.. Mutta on 20% kuitenkin jo iso todennäköisyys, eli yksi viidestä voi saada plussan jo ekasta kierrosta ja meitä on täällä niin monta kuumeilijaa pyörimässä että niitä nopeitakin plussia tulee, siihen vaan kiinnittää huomiota kun itsekin toivoisi olevansa niitä yk1 onnistujia :)

Tämmöinen kaavio löytyi hedelmäällisyydestä ja iän vaikutuksesta:
Yritätkö tulla raskaaksi? Tämä kaavio näyttää onnistumisen todennäköisyyden - The Voice
 
  • Tykkää
Reactions: Sissinen
mymosa
Kyllä sitä itekin miettii, kun toisilla asia käy niin helpolla.. Sitten välillä oikeen ärsyttää :D Toki hienoahan se ja on itelläkin tärpännyt ekalla.. Mutta nyt on niin vaikeaa.
Sitten kun ärsyttää niin ärsyttää kaikki se hehkutus ym.. Onneks sillon voi hetken olla täältä pois.

Ja yleensä en sellasiin ketjuihin ees mee enää jossa tuntuu vaan olevan niitä helppoja raskautumisia. Tällanen ketju on kiva, jossa on kaikenlaista ja eritoten sitä tukea.
Vaikka en nyt tarkota, että on kiva kun teillä toi raskautuminen kestää :D
 
Heh, kaikki ei vaan voi kuulua tilastojen onnekkaimpiin :) Onhan tässä elämässä joutunut muutakin hyvää odottamaan.

Päästään tässä kierrossa sentään tallettelemaan kun mun fiilikset on parantunu selvästi viime kuusta! Whoop! Ovista bongailen nyt luomukeinoin ja fertility friendsin avulla. Eli limoja, napukkaa ja lämpöjä tarkkaillaan. Ihan kiva tuo FF, mä kun tykkään analysoida dataa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sissinen
mymosa
Niuski, samassa paikassa mäkin :) Ite käytän ihan mielenkiinnolla tuota ff..

Mutta tuota kohdunnapukkaa en ole vielä löytänyt, kun kukaan ei oo antanut tarpeeksi rautalangasta väännettyjä ohjeita asiaan.. tai sitten mun kolossa on liikaa ulokkeita :D
 
Mä en tiä mikä mulla on toi app mikä mulla on älypuhelimella. (Samsung) ku se on sellanen pinkin kalenterin kuva jossa vaan lukee että "my calendar". On mun mielestä jopa parempi ku toi ff tai mun mielestä paljon selkeempi.
 
Viimeksi muokattu:
Toki ymmärrän sen, että vasta yk3 menossa. Täällä monet odottaneet paljon pitempään, joten äärimmäisen itsekästähän se on täällä ruikuttaa jo tässä vaiheessa. Monella muutenkin ollut vastoinkäymisiä ja ties mitä. :ashamed: Olen luonteeltani ERITTÄIN kärsimätön, mikä tulee tässä projektissa esiin paremmin kuin hyvin! Ja sekin on huvittavaa, etten ole aina edes lasta halunnut ja nyt täällä valitan sitten. :LOL:

Pakko kai se on tänään töiden jälkeen tehdä testi, kun dpo 16 jo mun laskujen mukaan menossa. Jos plussa tulisi, niin olisi kyllä maailman suurin yllätys. Tosin luulen, että olen arvioinut ton oviksen ajankohdan päivän tai pari pieleen.

Niuski olet oikeassa siinä, että asioita joutuu välillä odottamaan, eikä voi aina kuulua niiden onnekkaimpien joukkoon. Toivoisin ihan hirveästi sulle ja muille pidempään yrittäneille sitä tärppiä vihdoin ja viimein!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KultaSieni
Laitoin tohon äskeiseen just siksi ton iän ja tärppimahdollisuuden kuvan kun se ikävä kyllä menee niin, että jo 30v. hedelmällisyys on ihan eri luokkaa kuin 20v. Vaikka sitä ei haluaisi ajatella ja tuntisi olonsa kuinka vuorekkaaksi niin ihmisen keho on tehty lisääntymään aika nuorena..

Tän kuun plussat tais tulla 24, 26 ja 27 -vuotiaille, ja onnittelut heille niistä! :) Mulle tulee jo kohta 32 mittariin niin onhan tässä jo senkin takia paljon huonommat mahikset kun 24veellä ja yritystä vaatii varmaan siksi pidempään. Ikävä kyllä tota naisen biologiaa ja munasoluja/raskautta tukevia hormooneja ei voi huijata, ne tietää että mä olen jo 31, enkä 18 :D

Ei se tarkoita ettei vielä nelikymppisenä voisi vauvoja saada (pikkuveljen syntyessä ikää oli äidillä jo 45!), mutta aikaa se ottaa.. Hah, kärsivällisyys ei ole kyllä mun hyveitä mutta yritetään :)
 
sissinen Mä niiiiin ymmärrän sua. Eli kommentti ei ollu tarkotettu millään pahalla mielellä :) Siis musta tuntu kans jo yk1 ku menkat alko että mä hajoan ::D Persoonana malttamattomin yksilö mitä tiedän. Mun pitäs saada kaikki just sillä sekunnilla. Koirankin otaminen meni niin että kun päätin niin se oli mulla jo seuraavana päivänä. En tod. alkanu odotteleen jotain tulevaa pentuetta vaan laavasin koko suomen läpi kunnes löysin haluamani ja hainkin sen sitten 600km päästä :D haha :D
Ja mäkään en ollu edes vielä 6kk sitte varma että haluanko lasta ikinä, mutta niin se vaan on mieli muuttunut ihan totaalisesti :D
Joten et ole yksin! :D
 

Yhteistyössä