35+ äidit

Neeanäiti toivottavasti kaikki potilaat paranevat nopeaan.Jaksuja kovasti.

Tarvis aloitella pottailua pikku hiljaa.Pitää vaan pikkuisena tyttöä.
Joka veti ensimmäiset 10h unensa viime yönä =)

Jaahas nyt nuo isommat tarvii äitiään :wave:
 
Oih Äiti-Kengun tytöllä hienot unet! Upeaa!! Meillä syödään vielä ainakin kerran yössä, eipä tuo haittaa kun siihen on jo tottunut. Pitäisi vaan muistaa itse mennä ajoissa nukkumaan illalla..

Neeanäidin porukalle paranemisterveisiä. Reipas tyttö siellä, kohta jo juoksee äitiä karkuun ;)

Olkkiksen Arttukin tosiaan kohta puolivuotias, hurjaa! Onnea kovasti, jos en 10.pv satu koneella olemaan :flower: !


Meidän neitonen, 4kk1vk, sai molemmat alaetuhampaat jo esille! Tästä se leipäreissu kohta pääsee alkamaan =) !
 
Iltoja ja kiitoksia vaan =) Yö meni hienosti. Netta nukkui koko yön heräilemättä ja heräs aamutissille sitten 20 yli 6. :D Laitoin päänalusta koholleen ja ihme ja kumma siinä oli pysyny niinkuin oli tarkoitus. Tänään vielä yskinyt, mutta vähentynyt huomattavasti, isosisko sen sijaan yskinyt aika lailla. No, helpottamaan päin. Olimme tänäänkin ulkona ja pikkuinen nukkui rattaissa n. tunnin.

Meillä Netta nukkui puolesta vuodesta vuoteen lähes tuon 10 h heräilemättä. Sitten 1-vuotispäivän tienoilla alkoi heräillä kerran yössä. Imetän välillä yölläkin, sillä rauhoittuu taas nukkumaan. Vieressä nukkuu sitten yleensä aamuun. Tämä on meidän kuopus ja viimeinen, eli pahnanpohjimmainen joten en ole vielä raaskinut vieroittaa yötissistä. :) Kohta tämä on ohi, eikä enää saa nauttia pienen tuhinasta vierellään.

Isommat eivät ole ainakaan vuoteen käyneetkään vieressämme. Tykkäävät nukkua kerrossängyssä omassa huoneessaan, eikä muutamaa kolmevuotiaan painajaiseen heräilyä lukuunottamatta juuri yöllä heräile. Siihen täytyy olla hyvä syy, sairaus tai muu, jotta heräilevät. Sängyissään silti pysyvät. =) Tykkäävät nukkua tilavasti, sänky on 90 cm leveä ja 210 cm pitkä. :D

Netta on touhunnut tänään ja leikki maalarinteipeillä, laittaen niitä jalkohin ja käsiin. :D Itkuinen ei ole ollut, joskus suuttuu kun ei saa mennä jonnekin kiellettyyn paikkaan tai jotain ohimenevää kiukuttelua, kun ei saa tehdä joitain.

Netta on kova tyttö auttamaan asiassa kuin asiassa. Kauppatavaroita tykkää tyhjätä kassista ja pyykkitouhussa mukana levittelemässä käärittyjä pyykkejä. :D

Eilen innostui itse syömisestä, halusi välttämättä lusikan ja otti itse puuroa lautaselta ja tänään söi sitten haarukalla perunamuusia ja raejuustoa ja kalaleikkeitä ihan itse. Hienosti meni suuhun ruoka. Ei juuri muualle. On pitänyt lusikkaa jo kauan, mutta ei ole halunnut ottaa lautaselta itse. Osannut laittaa heti alle vuoden ikäisestä lusikalla ruokaa suuhun kun lusikan saanut ja siinä ruokaa. =)

Jokohan kohta saan syödä itsekin ruoan lämpimänä. Yleensä kerkee jäähtyä kun syötän tai teen muuta.

Meillä hampaat kaikille puhjenneet 4-5 kk:n iässä. Netalla on nyt 11 hammasta. Poskihampaatkin jo ylhäällä pullottaa. Ei onneksi pure tissillä tai meitäkään.

Nyt lopettelen, mukavaa illanjatkoa ja öitä kaikille!

Siirryttekö te toisille sivustoille, kun lapsi yli 1 v?

:wave: Neeanäiti ja Netta 1 v 3.5 kk :heart:
 
Minun puolesta ainakin olet tervetullut edelleen tähän pinoon, Neeanäiti! Jatketaan vaan keskustelua täällä, mikäli uutta sopivampaa pinoa ei satu löytymään. Sitten varmaan kun (jos) aktiivikirjoittelijoista useampia on yli yksivuotiaansa kanssa, voisi vaikka oman pinon tuonne taaperopuolelle laittaa?

Minä itsekin olen ekat hampaat tehnyt 4kk iässä, samoin teki esikoinen eikä nyt sitten tytykään halunnut jäädä myöhäisemmälle :) Tuntuu vaan että nyt se vauva oikeasti katosi, ja tuollainen iso tyttö meille muutti :heart: :eek:
 
Neeanäit juu kyllä tarkoitus on jatkaa kirjoittelua vielä 1v jälkeenkin.
Niin ja toki kirjoittelet tähän,jos siellä vielä ei ole pinoa tehty.

Viime yö selvittiin yhdellä taputtelu kerralla.Muista syistä tuli nukuttua ite vähän huonommin.

tiila niinhän se on,että vauvat kasvaa liian nopiaan :) Niin ja tosi kivasti teillä nuo yöt menee,jos kerralla selviää :)

Mukavaa lauantaita kaikille :wave:
 
Jatkan sitten teidän kanssa rupattelua. :) Meillä keskimmäinen sairastui to, oksenteli ja yski kovasti ja nuha tuli kans kova. Kuumeilua ollut pe asti. Ensin alle 38, sitten eilen kuume pysytteli sinnikkäästi illasta tähän päivään 38.5 tienoilla, annoin Pamolia ja silti kuume vain jatkui, tyttö oli väsynyt, oksensteli lääkkeetkin pois ja yski haukkuvaa yskää ja kipeän oloinen. :( Tänään vain lähinnä jaksoi makoilla. Mehua on juonut usein. Ruoka ei maistunut tänään.

Soitin lääkäriin ja ilta-ajan vasta saimme. Kävimme ja kurkunpääntulehdus hänelläkin, kuten yskästä kuulinkin. Sai lääkehöyryä maskilla ja kuurin korvatulehdukseen, joka sekin oli tosi pahana. Molemmissa korvissa. :eek: Sanoikin tänään että korvat kipeät, kun kysyin.

Rankkaa sairastamista meillä. Netta on nukkunut kolmena yönä jo läpi yön heräilemättä. Vointi alkoi heti to-pe parantua, kuurilääkkeestä alkoi taas ripuloida, mutta vain hetken kesti, to alkaen alkoi nukkua vain yksiä päikkyjä. Tänäänkin nukkui 3 h:n päikyt klo 13-16. Yskii vielä jonkin verran ja rohisee, mutta olo jo hyvä ja touhuaa ja menee taas kaikkialle, juoksuttaa vanhaa äitiään tosissaan. :D

Anteeksi en kerkee kommentoida teidän kirjoituksia, mentävä maate. Öitä! :wave:
 
Paraneimisa neeanäidin potilaille.Toivottavasti saisitte taudit taltutetta.

Täällä tytön pottaharjoittelut aloitettu.Välillä saadaan pisutkin sinne :)
Huomenna onkin sitten neuvolakäynti edessä saadaan mitat yms.

Jaahas nyt käy kutsu,joten :wave: :wave:
 
Jaahas... Mitähän tässä kirjoittais. Paljon olis asiaa mutta mitä tänne viitsii kertoo kun oon saanut perääni häirikön joka aiheettomasti mustamaalaa mua jokaisessa pinossa mihin vaan huomaa mun kirjoittaneen.

Arttu täytti keskiviikkona 6kk. Ostin sen kunniaksi pojalle syöttötuolin. Hienosti on nyt parin päivän ajan malttanut syödä siinä istuen eikä enää sotketakaan ihan niin paljon kuin mitä ihan ensimmäisinä päivinä. Arttu syö jo ihan kaikkea ruokaa lukuunottamatta hapanmaitotuotteita. Esikoinen aloitteli niitä jo Artun ikäisenä (söi raejuustoa pöydältä omin sormin).

Nyt neuvolaan... Se olis 6kk-tarkastus edessä. :D
 
Mä taidan täällä nyt yksin kirjoitella mutta eipä tuo haittaa. Ei oo eka kerta kun yksin höpisen. :D

Artulle tuli siis keskiviikkona ikää 6kk. Herra sitten keksi että käynnistetäänpä hammastehdas ja teki viikossa peräti viisi hammasta. Kaksi ylös ja kolme alas. Itsellä on tosi vaikeeta uskoa että noita tulla tupsahti heti kerralla noin monta mutta pääseepähän vähemmällä kiukuttelulla kun tulee useampi hammas yhtä aikaa.

Syöttötuolissa ruokailemisen harjoittelu on sujunut mukavasti. Tosin Arttu istuu hieman vasemmalle puolelle vinossa mutta se johtunee varmaan siitä lihasjäykkyydestä mitä on nyt fysioterapeutin ohjauksella hoidettu. Huomenna olis sitten taas meno fysioterapeutille joka viimeksi puhui tekevänsä tällä kerralla yleisen motoriset taidot kartoittavan testin. Hieman jännittää, mutta ei meillä mitään huolta oo. Kovin poika kerää vaan taidoistaan kehuja.

 
olkkis huh teillä onkin kova tahti hampaiden tulon suhteen.Toivottavasti fysioterapiasta tulee hyviä uutisia.

Kahdella hampalla mennään edelleen.
Vauhtia ryömintään tullut kiirus on kova =) Sitten välillä istuu hetken ja taas jatkaa.Lattialta kerää kyllä kaiken suuhun,jos vaan näkee ja kerkee nappaan ennen mua.
Imetys jatkuu päivisin ja ihan hyvä niin.

Mukavaa alkavaa viikkoa ja toivotaan auringon paistetta =)
 
Ja unohtui tuosta edellisestä viestistä: Arttu ryömiikin jo pieniä matkoja ja peruuttelu onnistuu sekä mahallaan että selinmakuulla. Yks aamu löysin Artun olkkarin sohvapöydän alta, kun vähän käänsin selkääni. Onneksi oli mennyt sinne peruuttamalla niin olis päässyt sieltä itse poiskin kun kerran menikin sinne. :D
 
Pikainen tervehdys teille! Taudit alkavat olla voitettuina. Huh! Oli kyllä aikamoinen rumba :eek: Netta touhunnu kaikenaikaa entiseen laihin, tauditkaan eivät juuri vauhtia ole hiljentäneet. Pottailu on säännöllistä lähes. Yövaippa ollut välillä kuiva, aamullakin oli niin kuiva etten osaa sanoa, oliko pissannut ollenkaan siihen.

Eilen päästiin vihdoin ja viimein lasten kanssa kotoa jonnekin muualle kuin kauppaan tai teekoohin. Olimme samanikäisten serkkujen synttäreillä. Mukavaa oli :D Kyllä meinas jo hyppiä lapset seinille välillä kun kolmisen viikkoa oltiin lähes neljän seinän sisällä, ja ovat sosiaalisia ja leikkikavereita oli jo kova ikävä. Muita kuin sisaruksia. Ulkona kyllä kävivät.

Poika meni perjantaina eskariin ja kova ikävä oli ollut jo kavereita. Flunssa tuli häneen melko lievänä yskänä ja nuhana vain ja pian siitä toipui. Harmi vaan kun hiihtolomakin meni sairastellessa. :( Soitti kyllä muutaman kerran kaverilleen ja saivat edes puhelimessa rupatella, pojat saivatkin puhelimessa kulumaan lähes puoli tuntia. Riitti juttua, kun molemmat kovia puhumaan.

Netalle on puhjennut hampaita nopeassa tahdissa, edellisessä viestissä kirjoitin että on 11 kpl. Eilen katsoin suuhun ja hampaita on puhjennut lisää ainakin 3, laskin että 14 hammasta olisi nyt. Alhaalla loistivat isot kruunut, alaposkihampaiden ekat parit olivat tulleet näkyviin. Lähipäivinä ovat tulleet. Alhaalta puuttuu enää takimmaiset poskihampaat ja ylhäällä on nyt 6 hammasta.

Tyttö ei silti pure, imetän vielä joitain kertoja päivässä, kun maitoa tulee hyvin vielä. Yöheräilyt loppuivat sairastumisjakson alussa, alkoi nukkua yksiä päikkyjä ja pidempää yötä. Tänäänkin nukkui yli 3 tunnin päiväunet. Iltapäivällä vain yhdet. =) Autossa tietysti uni tulee välillä, kun ajelemme kymmeniä kilometriä keskustaan ja muuallekin. Isommatkin nukkuvat usein autossa, jopa eskarilainen silloin tällöin.

Onnea hampaiden tulolle Arttu :D Meillä ei lapset ole hampaista juuri itkeskelleet, on ollut melko kivutonta yleensä niiden tulo, joskus pientä lämpöä voinu nostaa, muuten niistä ei juuri ole tiennyt. Siksi on aina yllätys kun katsoo suuhun ja hampaita onkin yllättäen enemmän kun viimeksi. :D

Poika suunnittelee yökyläilyä parhaan kaverinsa luokse ja nyt on lyöty lukkoon sopiva ajankohta. Siihen on vielä hetki aikaa ja odottaa kovasti jo kyläilyä. On ollut yksin ko. paikassa kylässä useita kertoja yksin. Koulusta päin mennyt ja illalla haettu. Ei ole ikävöinyt kotia, olisi outoa jos niin kävisi.

Mummolastakaan ei ole koskaan ikävöinyt kun on ollut kaksikin yötä yksin tai sisaruksen kanssa. Matkaa sinne noin 40 km suuntaansa. Ei ole tarvinnut koskaan hakea kotiin kesken kyläilyn, yleensä kysyy että nytkö jo pitää lähteä.

Taidan nyt lopetella jutusteluni ja mennä nukkumaan. Kello herättää ennen 7 ja eskarilaisen pitää olla taksissa klo 8 aikaan, tienpäästä hakee.

Hyvää Yötä jakauniita unia, enkelin kuvia, ei painajaisunia. Näin toivotan aina lapsillemme.

:heart: :wave:
 
Vielä piti mainita sulleÄiti-Kengu Vauvoilla nyt tulee noita hitaampia ja nopeampia kasvuja. En usko että tarvii olla huolissaan. Meidän pikkupiiperön kanssa käytiin alussa painokontrollissa 2 vkon välein melko pitkään ja kasvoi ihan hyvin. Nyt on jo yli 9-kiloinen ja alkaa tuntua kun kantelee.
 
Neeanäiti kiva,että olette päässeet ulkoileen ja tauti taltutettuna.

Juu tiedän kyllä,että voi tulla maltillisempaa kasvua,mutta.....
Noh ens viikolla ollaan viisaampia.Toisaalta on ihan hyvä,että nyt aletaan seuraan.

Lunta tupruttaa sakeena,sais kyllä kevät tulla mielummin.

:wave:
 
Moikka kaikille! Ilmoittaudun nyt tänne tuolta +35 odottajien puolelta. Eli meille syntyi pieni tuuhkutin-poju 8.3.-10 ja tässä nyt opetellaan esikkomme kanssa vauva-arkea. :) Innolla odotamme jo ensi viikkoa, että pääsemme vaunulenkkeilemään tuonne kauniiseen kevätilmaan...

LK & poju 1 vko 3 pv
 
Ihanaa, Lintukoira! Tervetuloa, ja paljon onnea tuuhkuttimenne syntymästä!

Tyty kovasti harjoittelee ryömimistä :eek: Jalkavoimilla pukkaa itseään eteenpäin, saa nähdä koska hoksaa ottaa kädetkin apuun :D .

Jahas, kutsu käy..
 
Tervetuloa Lintukoira! Mä sua jo tänne vähän odottelinkin. Teidän poju on sitten naistenpäivänsankari. :D

Jaahas, meillä on nyt muutaman päivän ajan taisteltu päiväunien kanssa. Arttu meinaa ettei hän iltapäivällä kahden jälkeen enää halua nukkua, mutta sitten viiden jälkeen on sellainen kiukku päällä että pakko pistää poju 15-30min tirsoille. Ja kuten tiedätte, ne on sitten yöunista pois.

Arttukin ryömii jo pieniä matkoja eteenpäin. Pari kertaa oon löytänyt pojan olohuoneen sohvapöydän alta ja pari kertaa jätkä on yrittänyt päästä peffa edellä sohvan alle. Ja sitten on hirmuinen huuto kun ei itse sieltä pääse pois.

Jaahas, nyt tuntuu ukkeli huutelevan sängyssään. Johan sitä 45min tirsat vedettiinkin että silleen sitten iltaan. Luultavasti ottaa noin tirsat kun lähdetään iltakävelylle ulos.
 
Moikka! Justiinsa tultiin ekalta 0,5 h vaunulenkiltä ja voi pojat, olipa mahtavaa päästä ulkoilmaan päivää vaille kahden viikon sisällä istuskelun jälkeen :). Tuli vaunutkin testattua tuolla "perunapellossa" ja vesilillussa, hyvin toimii.

Poju jatkaa kiltisti unia vaunukopassa, voi hetken päivitellä kuulumisia ;). Huomenna on 2-viikkosneuvola, kiva nähdä kuinka paljon pieni kaveri on ehtinyt kerätä painoa. Syö hirmuisesti, rintamaitoa menee se 20-50 ml kerralla ja siihen vielä sitten 60-120 ml korviketta päälle parin kolmen tunnin välein. Hän ehti istukan toimintahäiriön takia laihtua puolisen kiloa viimeisinä viikkoina (syntymäpaino vain 3070 g vaikka pituutta 50 cm ja viikkoja 42+1) , nyt otetaan näköjään kaikki kadotettu vauhdilla takaisin... :) Ihottumakin on melkein kadonnut, vaikka ihon kuivuus vaivaa vielä.

Olkkis,
juu kavereilta tuli tekstiviesti ilouutisen perään että päätettiin sitten pykäistä poika naistenpäivänä :D Poika on ihan isänsä näköinen ripsiräpsytin. Saa nähdä millainen casanova sieltä pukkaa, vai tykkääkö äitinsä tavoin vain istua lattialla ja mietiskellä omiaan :)

Nyt kuuluu ääntä kopasta, pitää mennä :wave:
 
Vähänkö mä oon onnellinen... Arttu teki tänään sen mitä olen tammikuun alusta asti odottanut. Arttu kääntyi tänään vasemman kyljen kautta masulleen ensimmäisen kerran niin että mä näin sen. Me ollaan käyty fysioterapiassa Artun vasemman puolen jäykkyyden takia ja nyt tuli ihana fiilis kun näki ettei työ oo mennyt hukkaan vaan poika pystyy nyt kääntämään pään sekä vasemmalle että oikealle yhtä pitkälle, tarttumaan esineisiin molemmilla käsillä ja nyt myös kääntymään selältä masulleen molempien kylkien kautta. Enää ei tarttis pojan oppia kuin kääntymään masulta selälleen niin ettei lyö joka kerta päätään lattiaan (tänään ainakin 3-4krt) niin sitten olis tähän vaiheseen täydelliset taidot.

Konttaamaankin olisi kiire mutta toivottavasti nyt vielä hetken aikaa olis ryömintävaihde vielä päällä niin ehtis suunnitella että miten suojata kissojen ruuat ja hiekkalaatikko pojan hyökkäyksiltä. Nyt jo kolme raajaa neljästä menee konttausasentoon mutta toinen jalka jää vielä vähän huonosti. Arttu onkin sen takia menettänyt hermonsa useammin kuin uskottekaan.

 
Onpa Olkkiksella hienoja uutisia Artusta, onnea! :flower: Ihana huomata niitä kauankaivattuja edistysaskeleita. Nopeastihan Arttu jo liikkeelle onkin lähdössä, liekö muuten vauhtiveikko vai onkohan fyssarin jumpat antaneet lisävinkkiä liikunnalle. Meidän esikoinen ei kyllä puolivuotiaana muuta tehnyt kuin makasi selällään nilkat ristissä ja rauhassa katseli mitä sattui näkymään :D

No tämä kuopus onkin nyt sitten vauhdikkaampaa sorttia (se ryömimisinto onneksi laantui!). Nyt sisäisti oikein kunnolla tuon kääntymisen, ja pyörähtelee myötäänsä vatsalleen - selälleen - vatsalleen - selälleen.. Ja välillä kääntyy napansa ympäri vähän eri suuntaan ja taas pyöritään. Siitäpä melkoinen hyrrä tuli!

Hurjaa ajatella miten pieni Lintukoiran poika onkaan! Tänään kerhossa näin 2kk ikäisen vauvelin, ja oli jo niin kamalan paljon tytyä pienempi :heart: että oli vaikea uskoa, onko meillä sen kokoista ollutkaan! Saati kaksiviikkoinen, oih! :heart: Mutta tosi hienoa, että nyt pääsitte sitten viimein ulos. Tästä se kevät oikein alkaakin!

Jokos Äiti-Kengu käytti pienintään kontrollissa? Uskotaan ja toivotaan että normaalia vaihtelua kaikki tyynni, eikäs vaan? :hug: .

Jahas, lapset jo nukkuvat ja viisaana lähtisin itsekin höyhensaarille.
No, ehkäpä kohta..

:wave:
 

Yhteistyössä