35+ äidit

Tiila varmasti kivaa katseltavaa =) Kieppumalla meilläkin ensin lähdettiin liikkeelle.

Lintukoira no mun lapseni on ollut tuossa 3kg tietämissä kaikki.Esikoinen 2790g ja isoin ollut tuo 4v 3530g.
Nyt on kiva vaunulenkkejä vetää,kun auringo paistelee ihanasti.

Neuvola kuulumiset olivat hyviä ja alaspäin meno käyrillä pysähtynyt painon,pituuden ja päänympäryksen suhteen.2vko päästä kontrollikäynti.Minä jatkan maidotondiettiäni.

Jaahas nyt isommat tarvitsee äitiään :wave:
 
Meillä oli tällä viikolla molempien lasten neuvolat. Kaksivuotias kasvaa ja kehittyy ikätasoisesti, ilmaisukykyiseksi kehuttiin :heart: . Tyty 5kk neuvolassa myös ihan ok, mitat suositusväleissä. Ehkäpä aloitellaan kiinteitä ennen seuraavaa neuvolaa, joka on pari päivää puolivuotispäivän jälkeen. Saa nähdä. Tyty kääntyy molempiin suuntiin, varpaat on löytänyt aikaa sitten ja kovasti punkeaa istumaan. On siis huomattavasti esikoista liikkuvampi, jokos tänne kirjoitin että esikoinen puolivuotiaaksi makoili selällään nilkat ristissä ja katseli rauhassa mitä sattui näkymään :D Erilaisia ovat, samoista aineksista tehdyt :heart:

Mukavia maaliskuun loppupäiviä, pääsiäistä odotellessa - ja kevättä!
 
Moikka!

Meillä masuihottumat ovat suurimmalti parantuneet ja ollaan otettu taas kestovaipat (harsot & villapökät) osittain käyttöön. Kertavaipat vaunulenkeillä, yöllä ja vierasilla, kestot kotona päivällä. Napatynkä myös irtosi kokonaan tänä aamuna, oli se jo roikkunut useamman päivän melkein kokonaan irtonaisena.

Meillä on jo ensimmäiset iltakänkän oireet ilmaantuneet. Nukkumaan ei suostu menemään kuin rinnan kautta ja komentaa isiä, jos rintaa ei tipu hyssyttelyn ja seurustelun lomassa. Poju on muuten tosi kärsivällinen ensikertalaisvanhempiensa kanssa; yleensä varoittelee jopa useamman minuutin ajan ennen kuin aloittaa huudolla. Ihmeellistä miten joka päivä pieni mies näyttää aina vähän erilaiselta :)

Nyt taas kotitöihin mars! Aurinkoista viikonloppua!
 
Tiila kiva,että molempien neuvolakuulumiset olivat hyviä.Niinhän se on,että sisarukset voivat olla hyvinkin erilaiset samoilla aineksilla.
Hienosti teillä nuorimmainen kehittyy ja taidot kasvaa.

Lintukoira täällä myös kestoilija.eipä ole ollut vaippaihottumaa yms.Öisin käytän välillä kertavaippaa.Hienoa kuulla miten hyvin teillä sujuu =)

Tyttö on nyt sitten konttaamallakin edennyt,mutta kiirus jos on niin ryömintää.Kovasti höpöttelee omiaan ja yrittää saada itseensä ymmärretyksi.
Potalla istuu sen ajan,että tarpeet tulee.Sellaisella kerralla,jos ei ole hätä haluaa pois.
Tämä viikko onkin sitten ollut jo virallinen kotiäitinä oloa.Perjantaina päättyi äloma.
No tortainahan tuo pikkuinen täyttää jo 9kk.

Mukavaa tiistaita kaikille!
 
Äiti-Kengu, mitä kestoja käytätte? Meidän öttömöntiäinen syö niin paljon, että vaikka kuinka laitan lisäimua harsojen väliin, aina on ihan läpimärkä parin tunnin päikkäreiden jälkeen. Harsot on toistaiseksi kaikkein parhaimmat, kun on niin rimppakintut tuolla meidän esikolla. Harsot saa tarpeeksi hyvin jalkojen ympärille.

Kertavaipoissakin piti kokeilla 3 eri lajia, jotta löydettiin tarpeeksi tiukat lahkeet, joista pisut eivät karanneet lakanoille. Äitiyspakkauksen ImseVimsejä kokeilin Ruskovillan housujen kanssa, mutta eipä nuo tuntia kauempaa meillä toimi, vaikka laitankin loppuraskaudesta väkertämiäni lisäimuja väliin.

Jospa herättelisin vaunulenkin uuvuttaman pienokaisen syömään, pitää ainakin vaippa vaihtaa 2,5 h päikkäreiden jälkeen. Eikö olekin mahtavaa, ainakin täällä etelämmässä kevät on jo selkeästi selättänyt talven - pian pääsee ottamaan grillinkin esiin :) :)

Pääsiäisen odotusta!! LK & pojunen 3 vkoa 1 pv
 
Lintukoira multa löytyy vähän kaikenlaista vaippakuorta.Imuina käytän harsoa.
Esim bumpy,bummies,pop rap ja imsen kuoria löytyy.Pomminvarmoja kuoria on lähinnä nuo yövaipat ja pop rap.
Toivottavasti löydät teille sopivan kokoonpanon mikä pitää pojan pisut vaipassa.

Jaahas nyt tyttö tekee "tuohojaan"
 
Heippa!

Jospa minäkin pikkuhiljaa siistyisin tänne puolelle kun täällä teitä "vanhoja tuttujakin" kuitenkin löytyy ;)
Meidän neljäs prinsessa näki päivänvalon ma 22.pv ja oli syntyessään 3,560kg ja 47,5cm :heart: Meillä siis aikaisemmat neidit synt. -92, -94 ja -07 :heart:
Huomenna tulee viikko täyteen kun ollaan tätä kotona olemista harjoiteltu. Tänään kävin ekaa kertaa näitten pienten kanssa kaupassa kun esikko oli sit apuna kun meni vasta 10 kouluun ja kuitenkin isommat ostokset muutenkin kun olen vain nopeesti kävässy kaupassa kun yleensä on sit jo kaivattu sillä aikaa mammaa vaikka kuinka on syönyt ja oisi pitänyt pärjätä ja sit kun pääsen kotiin niin kaikki hyvin eikä mitään itkua ;)
Ensviikolla meillä muutenkin astuu tuo arki kehiin kun mies menee töihin niin on väkisin aamuisin vielä isojen likkojen vienti kouluun niin saatava nämä kaksi pienintä ajoissa laitettuu vientireissua varten kuntoon. Onneksi nämä pienet ovat aamuvirkkuja ja jopa tämä meidän ruusunnuppumme on jo nyt ottanut tän 5.30 heräämisen ja jäänyt siitä sit hereille muutamaks tunniks :)
Nuppumme nukkuu ainakin toistaiseksi yössä sen 4-5h putkeen et toivottavasti myös pitää tämän rytmin. Pikkuneiti vaan tahtoo nyt herätä siinä välissä ja mä olen sit siirtynyt sen viereen hetkeks nukkuu et nukahtaa sit uudestaan eli tää tullut kuvioihin kun kotiuduttiin Nupun kanssa, sitä ennen nukkunut koko yöt kk.päivät mitä pääsi isojen tyttöjen vanhaan huoneeseen kun isot likat muuttivat tuohon uuteen mökkiin pihallemme ;) Uskon että on ohimenevä ja haluaa sit tällä tavalla mamman huomion vaikka olen yrittänyt sitä nyttenkin päivisin antaa eli touhuiltu, leivottu yhdessä kun vauva nukkuu tahi on muiden huomassa. Samoin isot likat yrittäneet myös antaa huomiotaan enemmän pikkuneidille.

Eilen meillä oli vauvakatselmuspäivä eli kaikki halukkaat saivat jotka pääsivät katsastamaan meidän pikkaisen ja ensimmäisenä kuka tahansa tuli niin pikkuneitimme juoksi ulko-ovelle ja julisti kuinka on isosisko :heart: eli keneltäkään ei jäänyt se asia epäselväksi ;)

Tänään sit käytiin pikasesti tässä kylällä leikkipuistossa kun tultiin kaupasta niin pääsi sit neiti hetkeks leikkii perhepäivähoitajan hoitolasten kanssa, heillä kun vakio ulkoiluaika niin neiti juoksi autosta puistoon ja iloisena hihku et meillä on vauva mukana :)

LK meidän vauveleille tuli sit tasan 2vkon ikäero ;)
Miten musta tuntuu et ei aikaakaan kun teidän osan vauvat juuri syntyi ja nyt omaavat jo vaikka mitä taitoja :heart:

Tää aika vaan tuntuu menevän liian nopeaan, ainakin minusta :ashamed: Nyt yritän sit ottaa kaiken irti tästä meidän Ruusunnupun vauva-ajasta kun on meidän viimeinen vauva :heart: Musta tuntuu et tää asia vaivaa mun mieltä aikasta paljonkin, itku on herkässä kun hetkeksikään jään miettimään asiaa :'( Mitenköhän tän asian kanssa pääsisi tasapainoon :ashamed: ehkä ajan kanssa.

Mutta nyt mentävä koti askareihin ja jospa sitä kävis sen jälkeen hieman vaunuttelemassa et pääsis taas pikkuhiljaa tuohon lenkkeilyn makuun vaikka tosi kurasta ja rapasta täällä nyt on kun lumet sulaa ;) Kolmelta lupasin viedä pikkuneidin uimahallille kun kakkonen sano vievänsä hänet uimaan, onhan tässä tullut nyt pikkuneidillekkin kohta 2vkon paussi kun tottu et käytiin 2xvkossa.

Pääsiäisen odotusta kaikille!
Ävm70 ja Ruusunnuppu 1vko 2pv :heart:
 
Moikka ävm70 , kiva kun siirtyilit tälle puolelle :).

Huoh, meillä oli rankka viime yö ja koko tämä päivä, pojunen nukkui vatsavaivojen takia vain 0,5-1 h kerralla. Olisi pitänyt koputtaa puuta, Äiti-Kengu... Kipristi masua, huutoa ei tullut, mutta hillitöntä ähinää ja puhinaa ja kiemurtelua, ja maha kupli ankarasti. Nyt poju nukahti 15:30 eikä ole herännytkään moneen tuntiin, reppana ihan poikki pitkästä valvomisesta. Masuvaivat siis hellittivät ainakin hetkeksi. Mies kävi ostamassa töiden jälkeen Cuplatonia apteekista, annan illalla pisaran sitä, että nukkuisi yönsä rassu paremmin. Ja äiti myös, alkaa pinna kiristymään heti kun yöunet jäävät pois. Koiruus-parka joutuu omalle paikalleen kun hermo palaa siihen jaloissa pyörimiseen. Koitin muutenkin uudesta tulokkaasta hämillään olevaa koiraparkaa lohdutella välillä ja käytiin vaunuilemassa puolen tunnin ulkolenkki, eiköhän se siitä toivu...

Jahans, nyt taas kotihommiin, kohta alkaa pojunenkin varmaan heräilemään... :) Pääsiäistä! LK & pojunen 3 vkoa 2 pv
 
Ävm70 =) kiva,kun tuut jatkaan rupattelua tänne.Hienosti teillä on ottanut isosiskon roolin vastaan.Niin kyllähän se haikeeks vetää ajatus,että tässä ne nyt sitten on.Toivotaan,että aika auttaa sua.Nauti prinsessoista täysillä =)

Lintukoira yleensä,jos menee kehuun hyviä öitä seuraava on ihan kaamee.Toivotaan,et cuplatonista olis apuja.

Jaahas tyttö on äitiä vailla.

Mukavaa pääsiäistä kaikille =)
 
Juu, ja jotenkin pojunen aavistaa myös että nyt on äiteellä taas viimeisin naistenlehti kädessä ja äippä valmistautuu sohvalla makoiluun - ilmoitanpa siis itsestäni... ;) Käsittämättömän hyvä ajoitus ainakin meidän kaverilla :)
 
Heippa!

Kiitos Äiti-kengu lohduttavista sanoista :hug:
Päivän rauhallinen hetki, ainakin hetken ;) Nuppu nukkuu, pikkuneiti mökissä kakkosen kanssa kun ikävöinyt isosiskoaan kun tämä lähti jo torstaina suoraan koulusta seurakunnan pääsiäisleirille ja tänään tuli sekä mies hakemassa esikkoa junalta kun hän sit oli messukeskukses kaverinsa kanssa kattoo Hankseja ;)
Taas on mennyt pari päivää sisällä kun eilen sato vettä koko päivän ja tänäänkin on niin märkää ja rapasta ettei ole tehnyt mieli mennä tuonne vaunuttelemaan :ashamed: Perjantaina oltiin kyllä ja reilu 2h kun pikkuneitikin oli mukana kun testailtiin sitä sisaristuinta siiinä vaunukopan päällä, raskastahan niitä vaunuja on työntää kun 12kg lisäpaino sekä kunto rapistunut alkuvuoden aikana mut jospa se tästä. Huomiseksi taidettiin jo luvata hyvää ilmaa et jospa sitä huomenna sit menisi vaunuttelee ;)

Tiistaina alkaa meillä arki, mies palaa töihin niin meillä sit aamuisin että tietty iltapäivisin likkojen vienti/haku reissut kunnes nuo tiet kuivuu et pääsevät omin avuin. Mies piti nyt sen 10pv isyyslomaa ja pitänee sit myöhemmin ne loput kun olin itse hieman sitä mielt et päästäisiin tuohon arkeen nopeemmin sit kiinni ja muutenkin miehellä taas työtilanne et nyt sit taas enempi töitä et kun hiljasempaa niin ottaa sit sen lopun isyysloman ;)

Ensviikolla pitäis lähtee etsii pikkuneidille kurahousuja kun tänään kaivoin vanhat niin nehän onkin sen verta pienet jo ettei enää toivoakaan laittaa sille. Torstaina kun oltiin puistossa niin olipas neiti märkä kun tunnin siel möyrys ja jostain ihmeen syystä nuo lätäköt tuntuu olevan parhaimpia :/
Jospa menisin hetkeks sohvalle makoilee, pikkuneidit olivat jo aamu 6 ylhäällä eikä puhettakaan et toinen oisi nukkunut päikkäreitä, harvinaista herkkua jos niin käy ;) Eilenillallakin molemmat nukahtivat mun syliin kun pikkuneitille ei käy tällähetkellä kuin äippä joka lukee iltasadun niin punkes mun syliin vaik imetin niin sit ehtikin nukahtaa ennenkuin päästiin yläkertaan. Palaillaan :wave:
Ävm70 ja Ruusunnuppu huomenna 2vkoa :heart:
 
Huhhuh, oltiin eilen ja toissapäivänä molemmissa mummoloissa käymässä. Tuli myös pojusen kanssa testattua pidempi automatka (1,5 h suuntaansa), hyvin meni :).

Olipa muuten MUKAVAA saada valmis, vaivalla tehty ruoka nenän eteen ja joku vielä korjasi jäljet pois. Ihan jotain muuta kuin pikaisesti lämmitetty mikroateria. Maistui suunnattoman hyvälle :D :D Suosittelen kaikille ;)

Ristiäispäiväkin on saatu sovittua ja kummit on myös jo pyydetty & kutsuttu paikalle. Enää puuttuu nimi pojuselta. On miehen kanssa niin iso näkemysero nimiasiassa vielä, että jännityksellä pitää odottaa kuinka monta minuuttia aiemmin pappi saa nimen tietoonsa ennen varsinaista kastetta ;)....

LK & pojunen tasan 4 viikkoa
 
Heipsan!

Nyt kun istahdin tähän niin kuvittelin et meidän tissimaakari oisi nyt edes nukkunut hetken mut ei :ashamed: Mä en käsitä miten tää pärjää näin vähällä nukkumisella kun ei tää ole puoltatuntii pidempään tänäänkään nukkunut putkeen :/
Tänään oltiin aamulla puistossa niin eiköhän Nuppu kaivannut jo sen 1,5h aikana pari kertaa tisua. Tää on ollut eilisen ja tän päivän sellainen tissi/sylitakiainen :heart: Ei muut mut oisi kiva saada jotain tehtyäkin, tiskivuori odottaa ja muutenkin pitäis saada jotain aikaseks :ashamed: Eilen kun olin vienyt pikkuneidin uimalaan kun kakkonen vei neitin polskii niin aattelin et saanpi sit rauhas tehä kotitöitä ym. niin mitä vielä, Nuppu oli joko tisulla tahi muuten kinnas et pääsi syliin, ei puhettakaan et oisin saanut Nupun nukahtamaan, vasta kun hain likat illalla niin oli nukahtanut isänsä syliin ja nukkuikin sit pitkän tovin :)
Itse olin taas illalla niin väsynyt etten ollut edes tajunnut kun kakkonen oli mua käynyt herättää :ashamed: itse siis käskin kun arvelin 8 aikaan illalla kun lähettiin lukee pikkuneidille iltasatuu ja Nuppu halus just kans tisuu et nukahdetaan pikkuneidin sänkyyn, havahduin vasta kun mies seiso vieres ja kysy et kuinka kauan täs pitää sua herätellä omaan sänkyyn kun itsekkin jo haluis nukkuu :ashamed: Samoin mulla ei ollut mitään havaintoo et pikkuneitimme oli kömpinyt meidän sänkyyn sit nukkuu :ashamed: Nupun nälkäitkuun kyllä heräsin puol12 ja 4 aikaan mut miehen kelloa en aamulla puol 6 kuullut et tuli sit puol 7 herättää et keretään aamukuskaukset hoitaa ja valmistautuu ajoissa ;)
Nytkin siis otti pikkuhörpyt ja taas sit haihailee täs sylis mut toivottavasti nukkuu sit taas yöllä.

LK kyllä se on ihanaa kun pääsee valmiiseen pöytään, meillä kun tuo esikko on kova kokkaamaan niin teki maanantaina tosiaan meille kunnon päästiäistuoan alkukeittoineen ja jälkkäreineen :p paitsi jälkien korjaus jää mulle suurimmaks osaks :ashamed:
Ihanaa et olette jo saaneet ristiäiset sovittuu, meillä vielä pitäisi sopia mut nimi on muttei kummeja :ashamed: paitsi et meidän kakkonen tietty mut toiset kummit vielä hakusessa.....

Jaahas, jos mä yrittäisin mennä vähäks aikaa sänkyyn jos vaikka saisin pienet iltapäikyt nukkuu kun isot likat huolehtii näistä ;) Mies siis joutu lähtee kyläyhd. kokoukseen kun kuuluu hallitukseen.
Ävm70 ja Nuppu 2vko 2pv :heart:
 
Ävm70: Oh ja voi, kuulostaa niin samalta kuin täällä meillä... Jaksamista!!! Joku päivä Nuppu saattaa yllättää ja nukkua pidemmän pätkän. Jos haluat kokeilla hetken helpotusta, tarjoa Nupulle hieman korviketta ennen unia, sillä voi "ostaa" ehkä tunnin tai kaksi lisäunta? Meidän pojunen syö kerralla huikeita määriä, molemmat tisut tyhjäksi ja vielä 120 ml korviketta päälle, mutta hän syö ne harkiten ja välillä nukahtaen. Ja illan tankatuaan saattaa nukkua 4-6 h putkeen.

Meillä homma menee niin, että eka syödään toinen tisu tyhjäksi, sitten nukutaan vartti. Sitten toinen, ja nukutaan imemisen välillä, ja sen päätteeksi 10 minuuttia torkku-unta. Kun on ehtinyt tarttumaan tiskirättiin ja laittamaan pojun sänkyyn, kuuluu sängystä nälkähuuto, ja siihen 40 ml korviketta päälle, pienien torkkujen välissä. Sitten taas torkahdetaan, ja samanlainen korvikesatsi tai kaksi perään, torkkujen siivittämänä tietenkin. Koko syöntioperaatioon menee 2-4 h ja sinä aikana on ihan turha kuvitella tekevänsä mitään muuta kuin imettämistä ja korvikepullojen lämmitystä...

Viime yö oli meillä vaihteeksi rauhallisempi, illalla pojunen söi urakalla 2 h ja niin paljon, että nukkui melkein 6 tuntia putkeen. Harvinaista herkkua, varaudun jo huonompaan ensiyöhön...

Olen jo luopunut kotitöiden tekemisestä ja aikatauluttamisesta. Teen mitä ehdin, jos ehdin. Nyt pojunen on vedellyt harvinaiset 1 h torkut jo, ja pääsin jopa koneelle naputtamaan pyykinpesun ja hätäisesti kiskaistun lounaan päätteeksi. :) Kohta varmaan herätään taas syömään...

Tällaisia kuulumisia täältä... ;) LK & pojunen tasan 1 kk
 
ävm70 onko sulla liinaa käytössä?Laita pikkuinen siihen nukkumaan,niin saat osan kotitöistä tehtyä.Näin minä tein.Sitten hommasin vielä sen vauvakeinun/koliikkikeinu mikä nyt sen sit virallinen termi on.Siinäkin saattoi keinunnassa pikkuiset torkut ottaa,kun ruokaa valmistin.
Jaksuja kovasti sulle.

Lintukoiralle myös jaksuja.Juu ei ihan minuutti aikataluja kannata vauva-aikana tehdä.Päivät vaihtelee ja jos jotain suunnittelee ei välttämäti toteudu.Aivan oikee asennoituminen siis sulla on :)

Pyykit vartoo ripustamista ja ja....neiti kun ei nuku kuin yhdet päikkärit.Nekin on yleensä lyhkäiset.Sillä välin pyrin tekeen mahdollisimman paljon kotitöitä.Niin ja eiks tääkin lasketa siks ;)

Mukavia auringoisia hetkiä kaikille :wave:
 
Huomenta!
Kiitos LK ja Äiti-kengu :hug:
Liinaa mulla ei ole enkä tiedä et osaisinko käyttää kun sitä pitää kietoa ja vaikka mitä, vauva taitaisi tippua siitä :ashamed: Meinasin kerran ostaa kirpparilta kun oli aikasta halpakin mut sinne sit jäi ja jälkikäteen sit miettinyt et oisiko sittenkin..... Rintareppu on mut Nuppu on vielä liian pieni siihen et pitänee hiukan kasvaa ;)

Eilen olikin jo hieman toisenlainen päivä ;) Nuppu viihtyi sitterissä ja seuraili pikkuneidin leikkejä et sain kun sainkin tehtyä edes jotain :) Päivä oli kyllä muuten taas edestakas menoo kun piti viedä aamulla likat, oltiin hetki kotona, lähettiin sit puistoon ja sielt painokontrolliin neuvolaan ja sit kotiin pariks tunniks ja sit hakee taas likat et sen puolestakin oli haastetta et sai edes tehtyy mitään kotona :ashamed:

Neuvolakuulumiset eli painoa oli tullut kivasti 3,718kg (synt. 3,560) ja pituus 50,5cm (47,5) :heart: Neuvolakorttiin sai merkinnän et jäntevä tyttö, katsekontakti ja jutustelee :) Kyllä täällä saa tyytyväinen olla eikä pitäis narista jos Nuppu välillä vähän tiuhempaan syö kun kuitenkin yöllä nukkuu, viimeyökin nukkui ensin 5,5h siivut et heräs vasta 2 aikaan syömään ja nyt hetki sitten tähän tisulle et 4,5h unoset ;)

Jospa menis ihan hetkeks makoilee, riippuu miten Nuppu antaa periks, tottunut et tähän aikaan ollaan jo ylhäällä ja suht täys "häkä" päällä. Tänään aattelin et saanpi tosiaan siivottua kun noita apukäsiäkin taas kotona niin saan itsellekkin paremman mielen eikä sekasotku ja kurajäljet sit ahista niin paljoo kun ne saa hetkeks edes kuurattuu pois :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
Ävm70 ja Nuppu 2vko 5pv :heart:
 
ävm70 minäkin vasta tän viidennen kohdalla kiinnostuin liinailusta.Mulla on jutta.fi kautta ostettu close baby carrier liina.Sitä ei tarvi osata sitoa.Kurkkaa jutan sivuilta.Helppo käyttöinen.
Nyt viisaampana olis kannattanut mun hankkia,joko ergo tai mandugan reput.Nissä vois sitten selässä kantaa.Sellainen on harkinnassa.

Jaahas neiti on väsynyt,joten mukavaa lauantaita :wave:
 
Huomenta!

Kiitos Äiti-kengu :hug: Enpäs ollut vielä kertaakaan törmännyt et noita on valmiitakin liinoja, näytti kyllä tosi näppärältä ;) Tottahan yritin bongata huutiksesta niin eihän siellä sit sellaista ole eli ainoastaan niiitä itsesidottavia.

Ihanaa kun lauantaina oli näitä apukäsiäkin taas kotona niin sain siivottua kura-rapajäljet ym. Eilen olikin sit vieraita ja itsekkin kävimme kyläilemässä sit tulevalla Nupun kummilla eli kummit nyt sovittu, tänään sit pitäis soitella tuonne seurakuntaan ja kysellä et koskas mahdollisesti seurakuntakoti että pappi vapaa ;) Tuossa on vaan äitienpäivää, vappua mitkä sit sotkevat viikonloppuja et siirtyy jollei sit jo kahdenviikon päähän saisi, kummit ainakin silloin lomilla ettei työvuorojakaan tarvitsisi toisen sumplia mut täytyy siis kuulostella mitä tuolla tänään sanovat ;)

Meillä rantautumassa räkätauti :x Esikko on niiskuttanut ja eilen alko pikkuneidillä vuotaa nenä vuolaasti ja yöllä yski, lisäks selkeesti kuumetta et täytynee vain toivoa ettei tämä meidän Nuppu nyt sit sairastuisi :/

Mut nyt mentävä valmistautumaan taas aamuiseen kuljetusrumbaan ;)
Mukavaa viikkoa kaikille :wave:
Ävm70 ja Nuppu 3vkoa :heart:
 
Moikka!

Meillä tänään 1 kk neuvola iltapäivällä, saas nähdä miten poju on kasvanut! Huomenna sovittiin treffit siskon kanssa kaupungillle, ekaa kertaa mennään harjoittelemaan kaupunkireissua, hui kun vähän jänskättää. :) Eilen sain jo ekat orvokit ja narsissit istutettua, poju nukkuu hyviä 2-3 h päikkäreitä, eli siinä välissä ehtii vaikka mitä. Mies onneksi kävi auliisti hakemassa taimia lähipuutarhalta samalla kun haki turvetta.

Kirppiksellekin pitäisi ehtiä, naapurin rouvan mukaan siellä on paljon kestovaippakuoria myynnissä. Kiitos Äiti-Kengu Popo Wrap-vihjeestä, hankin yhdet ja ovat hyvät!! Nyt pitää metsästää jostain niitä lisää.

Valmistaudun neuvolareissuun pakkaamalla hoitolaukun... Viimeksi poju yllätti kakkimalla itsensä kainaloita myöten, siinä päästiin sitten heti vaatteiden ja vaipanvaihtoon ennen mittailuja, huh. Palataan!! :) LK & pojunen 1 kk 4 pv
 
hetki sitten tultiin reilun tunnin vaunulenkiltä, ihana ilma =) Pikkuneidillä vuotaa nenä autuaasti mut oli koko matkan siinä istuimessa et ei sitä voi senkään takia olla kokopäivää vain sisällä ja voihan olla et lievä kuume taas nousee illalla ja yöllä mut annan sit kuumelääkettä jos suostuu ottamaan.

Äiti-Kengu äsken tuli mieleen et kun kirjotit että olet ehkä hankkimassa kantoreppua mut oletko ajatellut kantorinkkaa? Itse hankin tuolle pikkuneidille huutonetistä Emman kantorinkan ja aivan mahtava ;) Sen kun sai vielä jalaksien varassa maahan nököttämään et pikkainen voipi olla siinä istumassa ;)

Ei mulla muuta ollut et ihan tuota vain piti tulla kirjottelee :)
LK mukavaa neuvola että huomista kaupunkireissua :D
Palaillaan :wave:
 
Lintukoira en nyt muista onko ollut puhetta mistäpäin oot,mutta onko teillä mll järjestämiä kestotapahtumia ollut?Toivottavasti kirppikseltä löytyy kestoja sule.Mites eka shoppailureissu onnistui?

ävm70 kuinka pientä tuohon rinkkaan voi laittaa?
Toivottavasti tauti meni nopeasti teiltä ohitte.Niin varmasti on sumplimista tuossa ristiäisajankohdasta.Toivottavasti saitte mieleisenne päivän kuitenkin.

Eilen kokeiltiin puistossa vauvakeinua =) Kovasti tykkää myös rattaissa istuskella ja katsella maailmaa.

Jaahas lapsukaiset kaipaavat äidin huomioo.

Mukavaa keskiviikkoa :wave:
 
Heippa!

Äiti-Kengu rinkkaan voipi laittaa jo puolivuotiaasta ja jos kerta vauvakeinuakin jo kokeillut niin ihan on jo menevä tuo rinkka ;)
Tässä sulle kuva juuri tuosta samanlaisesta mikä mulla on http://www.huuto.net/kohteet/rinkka/132826581

Kiitos, täällä mennään jo sata lasis :) räkä nyt vuotaa mut muuten kunnossa ja sitä nyt kuulostaa olevan liikentees yhel jos toisel et tänään käytiin jo puistos leikkii muitten kans ja kyllä sieläkin lapsukaisilla tuntui myös samaa räkistä olevan.

Meillä on ristiäiset 2.5 et seurakuntakoti vapaa ja pappi, saadaan Nupulle sit nimi :heart: Nyt pitäis alkaa miettii tarjottavii, jotain ollaan jo esikon kans mietitty mut laitettava paperille ja anoppi halus taas väkästää lusikkaleipiä että sydämmiä, mulla ei riitä into eikä aika näprätä noita niin saa puolestani tehdä kerta intoa riittää :) Meillä tulee olemaan n.20henk kun siskonperhe, kummit, mummot ja meidän perhe niin näistä jo koostuu ettei edes voi ajatella kotona pitävänsä kun ei tilaa. Ja on se kiva päästä koko porukka saman kahvipöydän ääreen ;)

Täällä oli eilen aamupäivällä poliisin varoitus karhusta ja iltapäivällä se peruuttiin kun havaintopaikalta ei löytynyt karhun jälkiä niin asia muutettiin et karhu olikin muka kauris ja tämänpäivän lehdessä ko. havainnoitsija sanoo että kyllä tunnistaa karhun ja kauriin sentään keskenään eli taas yritetty hälventää tilannetta ettei syntyis mitään hysteriaa täällä. Kyllähän täällä Hämeessäkin niitä karhuja vaan on, on täällä ennenkin nähty ja kuultu, ei tämä poikkeus olisi.

Jaahas, kaipa se pitää taas mennä työstää jotain, pyykit ainakin odottais pihalle vientiä kun kivasti jo kuivavat sielläkin ;) Kohta Nuppukin varmaan heräilee syömään vaik puistossa ottikin jotkut välihuikon :)

Mukavaa päivää kaikille, nautitaan ihanasata keväästä ja auringonpaisteesta B)
Ävm70 ja Nuppu 3vko2pv :heart:
 
Moikka!

Kohta poju heräilee päiväunilta, mutta ehkä tässä ehtii päivitystä... Äiti-Kengu, Päijät-Hämeessä asustellaan, ja kestotapahtumia on, ainakin neuvolan ilmoitustaululla niitä on. Pitääkin katsoa siitä koska on seuraava, tai googlettaa hieman. Lähellä (kävelymatkan päässä) on naapurin rouvan mukaan kirppis, jossa kestovaippoja on tarjolla, eli siellä taidan eka käydä pyörähtämässä.

Neuvolasta: Poju on kasvanut 2 viikossa yli kilon!!! Neuvolan vaaka näytti 4,2 kg ja pituuttakin jo 55 cm. Huhhuh!! No, syömätaphti on ollut kyllä sellainen, ettei mikään ihme :)

Sama juttu ävm70 - pyykit kans jo ulkona, jipii! ;) Eilinen kaupunkireissu jäi vähän tyngäksi - ehdittiin juuri syömään siskon kanssa lounas, kun poju ilmaisi tyytymättömyytensä kirkkaisiin valoihin, märkään vaippaan ja ruokatilanteeseen, ja sitten menikin parisen tuntia lastenhoitohuoneen ja ympyräajelun merkeissä... Ehdin muutaman bodyn shoppailla ja itselleni hupparin (shoppailu vei yhteensä noin 10 minuuttia väsykänkän lomassa), lopun 2,5 tuntia sitten viihdytinkin ja huolsin pojusta. Seuraava kaupunkireissu on ylivoimaisesti helpompi sitten, luulen ma :D

LK & pojunen 1 kk 6 pv
 
Huoh :ashamed: siis täällä ihan kamala aamupäivä takana :ashamed: Meidän 2,5v järjestänyt taas sellaset shown ettei tosiaankaan :ashamed: Aamuyöllä 3 aikaan alko, heräs eikä suostunut tulee meidän väliin eikä menee takas omaankaan vaan potki että huuti meidän välis, vauvakin tietty heräs mut olihan sekin kyllä nukkunut jo reilun 5h et ihan hyvä aika herätä syömään, vauva kun oli syönyt niin piti mennä alakertaan kattoo mitä tää pikkuneiti touhus, samalla huomasin et pesukone vilkutti ja esikko tarvi ne kokkitakit aamulla pestynä, ei muuta kuin kato nukkasiivilä, samassa soi puhelin niin mä aloin panikoimaan et kellä nyt hätä, mitä kamalaa tapahtunut mut olikin mies joka soittaa mulle alas et vauva itkee ja samalla tajusin ettei se pikkuneiti olekkaan siin tuolis et missä hitsis se on, etin saunan ja joka paikan ja mies tulee alas kans kun mua ei kuulu het ylös niin neiti makaa olkkarin lattialla osoittaen mieltään, mies tietty kireenä kuin viulunkieli et oonko niin saakelin sokee etten yhtä lasta nää eli jätin neitin siihen et saan vauvan rauhotettuu niin olikin sit nukahtanut ettei sillä ollutkaan mitään hätää, sit menin kattoo neitii niin oli tulossa jo ylös mut päättikin toisin kun näki mut :ashamed: No, mä lähin ylös takas niin sit tuli huutaa, raivoo mua alas niin tempasin sit peiton ja menin alakerran sohvalle johon neitikin hetken pääst tuli ja nukahti. Siitä sen 4-6 nukuttiin kunnes mies tuli alas.
Tänään isot likat meni jo omin avuin ja meidän piti lähtee kauppaan, ei sit yhtäkkii halunnutkaan lähtee kunnes sain puettuu Nupun ja itseni, vein autoon ja sanoin et jalkapallo on auton alla et menee rikki jos ei tule mukaan, niin kummasti ulkovaatteet saipi päälle ja oli taas kuin enkeli, kaupassakin kaikki oli ensin tosi hyvin kunne pikkukärryt kaatu ja ennenkuin itse ehdin paikalle joku mamma nosti ne ja siitähän neitin hepuli alko, sit mentiin kaupas peräkanaa, sit alko huuto, itku raivo kun yritti päästä sielt karkaa. minä kannoin kainalossa huutavaa lasta, yritin työntää ostoskärryjä ja kassan luona seisitiin 10min kaikkien pällisteltävänä ja eikä asiaa auttanut kun ihmiset yrittää tätä tulla leputtelee, sehän vaan pahenee :ashamed: Neiti yritti lyödä, repii, karata eli sit kun homma ei mitenkään edennyt niin neiti oli kainalossa ja yritin saada tavarat hihnalle, siihen kassallle ei sit uskaltanutkaan enää mun jälkeen kuin 1 mies niin myyjä pakkas mun kamoja, samoin tuli myymälähoitaja joka sit lopulta toi vielä ystävällisesti tavarat mulle autoon ja takakonttiin. Lohdutti mua et tietää tasantarkkaan et kun siskon tyttö samanlainen et huuto ei tule loppumaan ennenkuin nukahtaa ja kassakin lohdutti ettei ole ainoa tapaus et näitä näkee päivittäin. Myymälähoitaja toivotteli vielä mulle pitkää pinnaa tähän päivään eli ihanaa et ymmärtäväisiäkin ihmisiä löytyy eikä vaan hiton pällistelijöitä :/ Mulla oli lisäks mun äitin kauppatavarat et tosiaan oisin ollut ihan pulassa ilman auttavaa prisman henkilökuntaa ;) Menihn siinä neitillä 45min raivotessa kun vein sit äitin kamat sen jääkaappiin kun neiti huusi viel autos mut sit kun kävin hakee kasteservetit niin halus jo mukaan ja taas oltiin kuin enkeli, ihan kuin ei mitään kohtausta oisi ollutkaan. Onneksi Nuppu nukkui kiltisti eikä reagoinut :heart:
Toivottavasti tämä loppupäivä sujuisi edes paremmin.............
Ävm70 ja Nuppu 4vkoa :heart:
 

Yhteistyössä