35+ äidit

Liityn tähän(kin, nyt mun pääasiallinen "kantapaikka" on tuo Kesäkuun 08 Kullankerät-pino), jos huolitte mut pari viikkoa "alaikäisenä" mukaan eli maaginen 35v täyttyy Maaliskuun alussa.
Lapsia mulla on neljä, Pojat vm. -96 ja -99 ja Tyttäret vm. -01 ja -08. Ensimmäiset kolme tehty nuoruuden huumassa ja tämä viimeinen (joka siis viimeiseksi myöskin jää ) vanhuuden varmuudella :D Ihan perinteinen ydinperhe ollaan, eli samat vanhemmat kaikilla neljällä.
Äitiysloma on lopuillaan ja töihin palailen jo Huhtikuulla. Nyt vielä nautitaan kiirreettömästä vauva-arjesta.
Kelpaanko porukkaan?

Ammu & Mimu :heart:
 
Töihin pitäisi lähteä jo kesäkuussa, mutta sitten on isän vuoro hoitaa vähän aikaa lasta kotona. Lomat peräkkäin pitämällä saamme pojan juuri yksivuotiaaksi, kun hoitoonlähtö tulee. Isännällä voi olla pitkiäkin lomautuksia syksyllä, joten hoitaa sitten Eemeliä. Olen ajatellut hakea osittaista hoitovapaata, jolloin tekisin 4 päivää viikossa töitä.

Minulla on vuorotyö, joten pojalle ei tule pitkiä hoitopäiviä päiväkodissa kuin kaksi viikossa. Lisäksi isovanhemmat ovat luvanneet auttaa. Vien esim. iltavuoroon mennessäni pojan heille hoitoon siihen saakka kun isukki tulee töistä.

Olen ollut yhtenä päivänä noin kuusi tuntia poissa pojan luota. Tällä viikolla olisi tarkoitus mennä ihan yksin Tampereelle shoppailemaan ja tapaamaan ystävää. Odotan sitä kovasti. Isi ja mummu saavat yhdessä huolehtia pojasta.

Mitä teidän puolivuotiaat jo osaavat? Miten yöt menevät? Meillä otettiin pinnasängystä tänään laita pois, jotta minun on helpompi laittaa tuttia suuhun poitsulle yöllä, kun heräilee 5-10 krt yössä. Yleensä syökin 2 kertaa vielä. Milloinhan öistä tulee helpompia???

Onko lapsenne sairastaneet? Meidän Eemeli oli kuumeessa viime viikolla ensimmäistä kertaa ja supoilla emme saaneet kuumetta alenemaan, joten päivystyskeikka tuli. On se vaan mahdoton huoli, kun oma lapsi ekaa kertaa sairastuu, vaikka hoitotytötä teen...
 
Huomentapäivää!

Mihis kaikkiin nyt pitikään muistaa kommentoida...
Syömisistä, mua kans hämäs jotenkin, kun suositus lienee olla se 6kk täysimetyksellä ja sit alottaa kiinteät, meillä 5kk iässä alotettiin makustelu, hitaasti, pikku hiljaa. Ni sit 6kk neuvolassa yht´äkkiä ladottiin sellaset ohjeet et oliskin pitänyt jo ainakin neljä soseateriaa mennä päivässä... No nyt varmaan jo meneekin (ikää tyttösellä 8,5kk), edelleen imetän. Osittainen imetys jatkunee hamaan tulevaisuuteen, niin kauan nyt ainakin, että saadaan siirtyä "omaan maitoon" (mies hoitaa siis karjaa, maitotilallisena, eli siksi puhun "omasta", vaikka lehmänmaitoa tarkotan).
Edellistä tyttöä (nyt ekaluokkalainen) imetin pitkään, mutta siihen vaikutti enimmäkseen se, että tyttö oli jatkuvasti kipeä (korvakierre :( ) ja muu ruoka kelpasi sen takia huonosti. Milla sen sijaan ei ole sairastanut (*koputtaa puuta*), kun pari normaalia räkätautia, niiltä nyt ei voi välttyä varmaan kukaan kokonaan.
Mulla myöskin vuorotyö ja viikonlopputöitä myös ja niinpä ollaan haettu tytölle osa-aikasta hoitopaikkaa, mies hoitaa sillon kun omilta töiltään joutaa ja lisäks anoppi asuu vieressä ja on apuna. Lupasi jopa hoitaa, ettei tarvitse hoitopaikkaa hakea ollenkaan, mutten halua anopin niskoille kokonaan jättää, nauttikoon nyt eläkepäivistään. Naapurissa asuu ihana pitkän linjan pph ja hänelle koitetaan saada tyttö hoitoon. Haettu on, päätöstä ei ole vielä, pitäkäähän peukkuja!!!

ps. Mua voipi muuten kutsua näin "tuttujen kesken" ihan pelkäksi Ammuksi. Se on ollutkin mun nikki maailman sivu (lue: jo 6 vuotta, edellisen vauva-ajoista lähtien) täällä palstalla. Tänä talvena mies sai karjastaan sellasen palkinnon ja kun olin niin hänestä ylpee, niin vähän "tuunasin" mun nimimerkkiä, ajattelin, et jos karjakin on palkitsemisen arvonen, niin kai se vaimokin on vähintään Valionauta! :D
 
Heippa anjamarita ja muut +35 v. äidit!

Mukavaa että saatiin uusi pino, heiniksissä kun tuntuu olevan kovin hiljaista nykyään ;)

Elikkä minä olen 35 v. ja pojat ovat syntyneet -00 ja -08.
Eikös muuten anjamarita se sinun tyttösi syntynyt samana kun meidän poika eli 25.7?

Täällä puolivuotta tuli täyteen ja vieläkin poika on sellainen tyytyväinen pötköttelijä, ei siis minkäänlaista kiirettä kääntyä tai lähteä liikkeelle. Vähän kohta alkaa äiti olemaan huolissaan vaikkei vielä kai ihan tarvitsisi.
Kontrolli aika 7 kk neuvolaan on varattu parin viikon päähän jos tilanne ei muutu. Siellä sitten kai saadaan jotain neuvoja.

Mielellään otetaan täältäkin niitä neuvoja vastaan millä tukea pienen kehitystä!? Lattialla on pidetty kyllä paljon.

Nyt täytyy lähteä nauttimaan tuosta ihanasta ja harvinaisesta valoilmiöstä ulos, aurinkoista päivää kaikille!!

Vilma-Annika
 
Kehityksestä. Meillä kaksosilla oli todella paljon eroja kehityksessä kun he olivat pieniä.
Poika istui tuetta ja itse pystyi istumaan mennä jo 6 kk vanhana, mutta tytär vain pötkötti mahallaan eikä osannut vielä ryömiäkään vasta joskus 7,5kk ikäisenä, kun poika oppi jo seisomaan. Lapset kehittyvät omalla tahdillaan.:) Nykyään tytär on todella kova liikkumaan ja on liikunnallinen, hallitsee tasapainonsa tosi hyvin, oppi pyöräilemään hyvin aikaisin, jne. Poika on sen sijaan sellainen mietiskelijä ja ei innostu mistään liikunnasta, mutta lukee innokkaasti kirjoja ja kiinnostunut Egyptin ja Kreikan mytologiasta erittein paljon. =)
Meidän pikkuinen rupesi kääntymään 4kk vanhana ja kääntyi lelun perään ekana.
Ehkä auttaa jos laittaa jotain kiinnostavaa lapsen viereen niin että hän "joutuisi" kääntymään. Sitten voi vähän leikisti auttaa mahalleen ja takaisin vaikka jonkun lorun tai laulun kanssa leikkiän.

Miedän eka flunssa vauvan kanssa on just meneillään. Viime viikolla nousi kuumetta ja se oli 39,2 korkeimmillaan, sitten päivässä se laski ja nuha tuli paikalle. Nyt on aika rikkonaisia öitä sen nuhan takia, toivottavasti loppuu pian ja ei tartte lääkkeitä syödä.
 
Täällä minäkin =) Ei kauheesti ehdi kirjottaan, mutta luen kyllä. On tää äitiys 35 vuotiaana hiukan eri juttu ku kakskymppisenä. Voi että toi poika on IHANA! Ei yhtään haittaa yö heräämiset eikä ole mikään kiire omiin menoihin..

Mukavaa päivää kaikille :flower:
 
No niin neuvolas tuli sit käytyä :saint:

Syömisestä meille sanottiin et vois alkaa antaa iltapuuroa esim. riisipuuroa. Päiväl meillä menee jo vaihtelevasti bataattia ja porkkanaa. Vois tietenkin kokeilla kukkakaalia ja muitakin kasviksia. Lihaakin voi kokeilla jos haluaa mut pakko ei ole. Mitään kuin monta kertaa päiväs ohjetta ei kyl tullut :whistle:

Meillä pikkumies keksi viikonloppuna et kiva kääntyä selältä massulle mut höh tuli samal ku ei siel massulla viel kauan viihdytä. Ehkä päätti pikkumies et kiva juoksuttaa äitiä :LOL:

Syysmami08 ja 5kk pikkumies
 
Täällä on yksi "golden oldie" :LOL: mamma lisää... Ihanaa että tällaisille varttuneemmillekin ;) on oma pino. Mulla on ikää mittarissa 40 v. ja sain pitkään kaivatun ainokaiseni 03/2008. Tyttö on siis nyt 11 kk ja lähestyy taaperoikää. Nopeasti se aika kuluu. Rauhallinen tuumailija ja äidin sulokulta. :heart: Toista lasta tekisi mieli, mutta kun miehellä on jo kaksi kouluikäistä lasta aiemmasta liitosta, taitaa meidän lapsilukumme jäädä tähän yhteen.

Tässä ketjussa on kyselty töihinpaluusta ja omasta ajasta. Palaan töihin elokuussa kun tyttö on 1 vuotta 5 kk. Jo nyt huolestuttaa että miten se sujuu, kun tyttö on hiukan ujo. Jatkan kyllä osittaisella hoitovapaalla vuoden verran ja teen lyhennettyä viikkoa, mutta tuleehan niitä hoitopäiviä silti ihan riittämiin. Vaan kun talous ei anna myöten olla ihan kotona vaan... :(

Omaa aikaa mulla on viikottain tanssiharrastuksen parissa ja silloin tällöin käyn lenkillä/kahvilla/leffassa ystävien kanssa ilman vauvaa. Mutta mulla oli omaa aikaa 39 vuotta, joten nyt nautin hetkistä lapseni kanssa. Vaan onhan se totta kai kiva viettää välillä iltaa ystävien seurassa, esim. käydä syömässä jossain. Että tällaista täällä. =)
 
Nukkuuko teidän vauvat päiväunia sisällä. Meillä nukutaan maksimissaan puoli tuntia ja sitten herätään pirteenä kuin peipponen. =) Ulkona nukutaan jopa neljä tuntia putkeen! Nyt kipeenä ja kovemmilla pakkasilla olen nukuttanut sisällä ja siitä ei tunnu tulevan mitään, onneksi tauti on helpottamaan päin, että päästään taas ulos. ;) Yöt nukutaan onneksi hyvin 10-11 tuntia putkeen se on plussaa, poikiin verrattuna, niillä kun oli nälkä parin tunnin välein vuoden ikään saakka :kieh:
 
Hei,
kiva löytää uusi itseä koskeva pino. Olenkin Anjamaritan kanssa jo pinoillut tuolla odottavien puolella. Mutta siellä tulee käytyä nykyään harvemmin.

Siis ikää itsellä nyt (jo) 38, ensimmäinen poika s. 2.11.08, viikot 40+1. Pojan mitat syntyessä 3495 g ja 49 cm. 3 kk neuvolassa mitat olivat 5900 g ja 60 cm. Eli nollassa molemmilla käyrillä (siis sopusuhtainen).

Ikää siis nyt 3,5 kk. Meillä menee jo kiinteää ruokaa, kun on varsin pieni, mutta terhakas poika. Neuvolasta jo antoivat "luvan" alkaa kiinteiden syönti. Ja päivittäin menee yksi soseannos, muutama ruokalusikallisen verran ja iltaisin jonkin verran hedelmää / marjaa. Maitoa saa pullosta, saanut jo 6 viikoisesta saakka, kun oma maidontuotanto vaan kertakaikkiaan loppui. Sekä velliä menee pieni purkki päivässä.

Terhakas poika, vielä ei omin voimin käänny ympäri, kyljelleen kyllä. Tarttuu kaikkeen mitä käteen annetaan ja aivan kaikki menee suuhun. Ja parasta "huvia" on seisominen omilla jaloilla. Meillä noustaan siis suorin vartaloin makuulta seisomaan, mitäs sitä suotta pyllyn kautta ;) Ihmetteli tätä jo neuvolan tätikin viimeksi, että ompas jäntevä kaveri, kun noin terhakkasti seisomaan jo nousee.

Yöunet ovat meillä vielä hakusessa. Nyt yritän vähän "unikouluttaa", ettei ihan joka toinen tunti pyytelisi maitoa, ja hyvin siinä onkin onnistuttu. On saatu 3-4 tunnin putkia, paitsi viime yönä. Mutta mikään yöhän ei ole edellisen kaltainen. Ja silloin olikin vaippa vuotanut, joten sekin jo herätti pojan.

Näin tämän esikoisen kanssa. Mies jo kovasti pyytelee toista heti perään. Mutta itse en aivan vielä haluaisi. Toive päästä töihin heti ensi kesän jälkeen, kun sieltä jo kovasti pyytelevät. Enkä sitä paitsi ole mikään kotiäiti tyyppi. Nytkin teen projekteja töihin, sekä opiskelen mammiksen ohella. Ehkä sitä toista voisi loppuvuodesta vaikka ryhtyä yrittämään. Ikää on tosin jo sen verran, että se ei välttämättä ole helppoa, vaikka tämä eka tulikin luomusti ja melkeimpä yrittämättä :whistle:

Jade-juulia, meillä sama tahti päivänukkumisessa. Ulkona posottaa kolmisen tuntia ja sisällä sen maagisen 30 minuuttia.

Näin, tapaillaan taas keskustelujen merkeissä, meillä varmasti kohta loppuu tuo päiväuniaika, meni tänään vähän myöhäiseksi, kun oltiin aamu mummun luona ja piti seurustella, eikä malttanut nukkua siellä päikkäreitä...

Sarppa ja pikku jäbä 3,5 kk
 
ilmoittaudun joukkooonne minakin! olen 37v kahden tyton aiti. Esikoinen syntyi 10/06 ja kuopus 06/08. Tarkoituksella yritimme ja onnistuimme lapsoset aika lahekkain saamaan, kun tuota ikaakin on jo ja ensimmainen raskaus saatiin aikaan hoidoilla.

Meidan vauva on siis jo 8kk mutta ei istu, ei kaanny muuten kuin kyljelleen...mahallaan ei viihdy ollenkaan. Koetan olla huolestumatta "hitaasta" kehityksesta. Helpommin sanottu kuin tehty.

Muuten imetan viela, soseita syodaan hyvin mutta ei usein! Annan lounaan ja illalla puuroa. muuten imetysta. Kiinteat aloitettiin 6kk vasta. Esikoinen oli huono syomaan aikoinaan joten en hermoile ruokailujen kanssa. Maito on viela vuoteen asti paa-asiallista ruokaa joten aikaa kylla on monipuolistaa tuota paivamenyyta!

Yolla tissitellaan sitten vielakin, meilla vauva nukkuu sivuvaunussa parisangyn vieressa. Yovieroitusta ehka ensi kesana...

Luen viesteja usein, koetan kirjoitellakin mahdollisuuksien mukaan.

Ai niin, ja paikkareita vauva nukkuu kolmet; kahdet puolen tunnin-, ja sit yhdet pidemmat-vajaan parin tunnin mittaset. Vauva nukkuu riippukeinussa minun vieressa tuossa samalla kun olen netissa... Sangyssa nukutaan vain ne younet.


 
Minäkään en ole mikään kotiäitityyppi, vaan kovasti jo odotankin töihin menoa, varsinkin kun lapsen hoitoon osallistuu myös isovanhemmat. Meidän Eemeli 6kk on keksinyt juuri, että tutkimusmatkoja voi tehdä lattialla kierien. Myös tavoittelee aina koiraa, kun tämä menee lähelle.

Eemeli nukkuu nyt kolmet päikkärit. Aamuisin herää yleensä viimeistään puoli kuudelta, mutta yöunille menee puoli kahdeksalta.

Eemeli on jo täysin korvikkeella. Imetys ei ottanut sujuakseen ja olisin joutunut pumppaamaan kaiken maidon. Nyt Eemeli syö jo viisi kertaa päivässä vähän kiinteää ruokaa. Liha ja kana on mukana. Juuri äsken tein ison satsin sosetta pakastimeen. Eemeli ei vain ollut tyytyväinen pelkällä maidolla, välillä jouduimme pitämään ihan listaa juomisista, kun niin vähän meni, kiinteää ruokaa kyllä söi. Nyt onneksi maitoakin menee juuri tarpeeksi kalsiumin saannin takaamiseksi. Purkkisoseita syö välilä kokonaisen purkillisenkin kerralla.
 
Hei! No kiva, että tällaisen pinon teit, Anjamarita!

Ilmoittaudun joukkoon: 38v vielä pari päivää, eka lapsi putkahti maailmaan tasan 3 vkoa sitten ja nyt sitä ihmetellään tätä isoa elämänmuutosta. Suunniteltu oli kyllä, mutta tovi meni siinä, että saatiin mitään aikaiseksi. Aika vakiintuneet kuviot on ihmisellä tässä iässä ja on ollut vähän aivojumppaa sen kanssa, että tähän sopeutuu. Töihin menen tod näk kesällä 2010 eli onpa tässä vielä aikaa tehdä totaalisen muuta kuin mitä tähän saakka.

Poika on söpö ja ihana ja useasti tekisi mieli kysyä, että eniro nollasatasata mitenvoinauttaa, kun ei vielä tämä äidinvaisto sano, mikä on hänellä vialla milloinkin. Maidonhajuinen äiti kun kovin hanakasti aina laittaa tissin suuhun, kun sillä tuntuu paranevan kaikki vaivat. Saas nähä, miten paljon poika painaa neuvolassa 2 vkon päästä. Syntymäpainoon oli tullut viimeksi lisää parisataa gr.

Jaha nyt olkkarissa karjutaan, menen tissi ojossa hätiin :heart:

Lilli
 
Meillä ei enää heräillä öisin - paitsi minä (kello on siis nyt 6.03 ja olen ollut valveilla neljästä asti). Lopetin taannoin viimeisenkin yösyötön ja nyt tyttö nukkuu kokonaisia öitä mutta mä en. Se on huutava vääryys... ;)

Päikkäreitä meillä nukutaan enää yhdet, yleensä sisällä ja kestoltaan hyvänä päivänä 3 tuntia, huonona tunnin. Vaunuissa tyttö nukkuu huonommin ja ainoastaan jos jaksan työnnellä vaunuja pitkin kyliä. Jos pysähdyn, herää heti, joten siksi nukutan mieluummin sisälle. Ulkona käydään sitten ihan muuten ulkoilemassa, esim. keinumassa läheisessä leikkipuistossa.

Maminetti, älä huolehdi hitaasta kehityksestä. Meidän tyttö alkoi istua ilman tukea 8,5 kk iässä ja ryömiä 9 kk iässä. Fysioterapiassakin käytiin kahdesti mutta kaikki oli fysioterapeutin mukaan kunnossa. Jos huolettaa pyydä lähete fysioterapeutille, mutta varmasti kaikki on teilläkin ok.
 
sarppa70, ihmettelen aina tuota kiinteiden hoputtamista. Mulla esikoinen painoi 3-kuisena, kun oli täysimetyksellä, melkein 8 kg ja oli silti sopusuhtainen, on vain ollut aina isokokoinen. Luin jostain että liian aikainen kiinteiden anto lisää joitain suolistoperäisiä sairauksia, siksi yritän itse antaa vasta 4-5 kuisena, lapsen suolisto on niin kehittymätön vielä aikaisemmin.Mielestäni äidinmaitoa parempaa ravintoa ei olekaan. Se on kaikkein sulavin ravinto ja lapselle paras, mikäli äidiltä sitä tulee.

Jaaha tyttö kutsuu, mentävä.
 
Neeanäiti; täysimetyksellä tuo varmasti onkin noin, mutta kun meillä meni yli litra korviketta päivittäin, niin todettiin, että on terveellisempää ja parempaa antaa vähän kiinteitä. Meillä meinaan syötiin 2 tunnin välein päivin öin, kun pieniä määriä joi. Nyt sentään päivisin ruokaväli on 2,5-3 tuntia ja viime yönäkin saimme 5 tunnin putken yhteen väliin, kun vähän välillä tuttia annettiin, niin uni jatkui 3,5 tunnin päästä...
Näin meillä ja lapsi tuntuu tyytyväiseltä ja oikein odottaa tuota kiinteän ruoan aikaa. Avaa aina suunsa kuin linnunpoika, kun lusikka lähestyy :)

Miellyttävää päivää kaikille!
 
Meillä aloitettiin kiinteet myös 3-kuukautisena, Juliaanalle suositeltiin samoin kuin Sarpan pojalle, kun painoa tuli niin hitaasti. Meillä ovat pojat
myös saanneet kiinteitä saman ikäisenä. Silloin esikoisen synnyttyä aloitusikä oli 3kk, liekkö EU:n direktiivit määritelleet sitten tuon 4kk aloitusiän. =) Meillä on aina menty osaimetyksellä, kun ei oma maito tunnu riittävän. Tyttöä imetin osittain 5kk.
Ihanaa päivää kaikille, täällä hämeessä näyttää tulevan aurinkoinen sää B)
 
Heipä hei!

Tallinnan reissu heitetty, nyt hieman väsy olo :( .

35+ odottajapinon mammat laitoin tietoja mitä siellä oli myös tähän, esim. vauvelin synttäripv ja mitat. =) Tervetuloa uusille :flower: :flower:

Meillä sara ensi viikolla 7 kk ja nyt kääntyilee, ei vielä ryömi, pyörii vaan. Tykkää pomppia hyppykiikussa ja sen jälkeen kun se hommattiin muutama viikko sitten, on alkanut "pyörimään" lattialla paljon enemän, siis ollut liikkumisen suhteen aktiivisempi. Myös kävelytuolissa tykkää aina hetken istua ja takoa käsillään namiskoita, vaikka ei vielä sen kanssa osaa liikkuakaan =)

Istuu tuettuna esim. syöttötuolissa, nyt olen syöttänyt noin pari viikkoa silloin tällöin syöttötuolissa, sitterissä on vielä helpompaa.

Nukkuu hyvin, Joskus joutuu kerran antamaan pullosta joskus ei ollenkaan. Tämä vaihe tuli vähän alle 6 kk iässä.

Imetys loppunut noin 3,5 kk iässä. Kiinteät aloitettu 3 kk iässä. Nyt syö aamulla puuron+hedelmää+velliä, päivällä liha/kasvissosetta noin 1dl+hedelmää ja hetken kuluttua velliä. sitten syö joskus 17 aikoihin velliä. Noin klo 19 syö taas liha/kasvissosetta+ hedelmää. nukkumaan mennessä taas velliä joskus 20-21 aikoihin. Olen antanut illalla ihan kunnon soseet kun ei tykkää puurosta kauheesti. Lihan aloitin noin 5kk iässä. yöllä taas velliä jos herää. Meidän saralle ei ole koskaan kelvannut korvikemaito vaan juo perunaporkkana-/maissi-/riisivelliä tuttipullosta maitotutilla.


 
Heips vaan

Meillä vähän huono päivä ku ite olen tulos kipeex toivotaan vaan ettei kunnon flunssa tule :|

Nukkumisesta meillä poika on nukkunu jo pitkään yöt ilman syöttöjä. Yleensä on herännyt 6 aikoihin ja maidon syönyt unia on siit jatkettu tonne noin 9 asti. Nyt on mennyt muutama yö niin et on heränny aamul vast 8 aikoihin. No katellaan kui kauan tää hyvä rytmi jatkuu.... :whistle: ku toi kääntyminen on opittu ni jossain vaihees kuitenkin alkaa noit öitä häiritsemään.

Jaahas taas äiti kutsutaan... palaillaan.......... =)
Syysmami08 ja pikkumies 5kk ja 1päivä päälle
 
Meidan pikku-ihme muuten syntyi 13.6.2008 kaynnistyksella vkolla35 usean kuukauden sairaalassa makuuttamisen jalkeen. Lapsivetta tihkui koko raskauden ajan vkosta 18 lahtien, jolloin minulle tehtiin lv-punktio. Paino 2.250kg ja pituus 41.5cm.

Hyvin on meidankin tytto siita nirpakasta kasvanut ja pullistunut, alku oli kylla hankala ja huoli suuri...

Oppa, Juuri tuon vaikean raskauteni takia ( sikio sinnitteli niin vahalla lapsivedella ...ja oli se reika siella koko ajan- tulehtumisvaara...) minua huolettaakin hiukan enemman tama tyton kehitys...Toistaiseksi havaittavissa ei kuitenkaan ole mitaan poikkeavaa, kuin juuri tuo hidas liikkeelle lahto. Mutta toisaalta sekaan ei valttamatta siis ole merkki mistaan vakavammasta ...

Voi kuinka kaikilla teilla nukkuu vauvelit jo yot heraamatta! Mulla oli jo esikoisen aikaan tallasta, olen jo tahan patkanukkumiseen niin tottunut etta en varmaan osaisikaan koko yota nukkua yhteen putkeen. :| Toisaalta kaikella on aikansa...Esikoinen osaa jo nyt kaksivuotiaana nukkua silloin talloin koko yon heraamatta ;)

En kay paivatoissa joten voin "sallia" itselleni lukuisat yoherailyt! Olen hoitovapaalla ja jatkan 2011 asti.

Aurinkoista paivan jatkoa mammoille!


 
Ymmärrän asian. Ihmettelen joskus miksi toisilla äideillä ei maito riitä ja toisilla riittää, kun kaikilla samat valmiudet maidontuotantoon. Joskus täytyy ehkä olla sitkeämpi ja vaikka lypsää enemmän, tihentää imuja jne. Itselläni on vauvat olleet rinnalla yötä päivää, 2 edellistä jopa 2-3 tunnin välein ja olen aina syöttänyt yölläkin niin tiuhaan kun vauva on halunnut syödä. Yösyötöt ainakin parantavat maidon tuloa, joku hormoni toimii silloin erityisen hyvin ja erittää maitoa. Pätkäöitä on tullut paljon kun olen imettänyt 2-3 kertaa yössä puoleen vuoteen asti ja siitäkin vielä on ollut yösyöttöjä vuoteen asti.

Tämä vauveli, joka oli vain parikiloinen syntyessään, on nukkunut pisimmät yhtäjaksoiset unet n. 4-5 h, mutta sitten vasta kun oli vähän vahvistunut sai luvan antaa nukkua yli 3 h:n öitä. Sairaalassa herättelin syömään 2,5 h:n välein, ensin pullosta lypsettyä maitoa ja sitten rinnasta söi lisää. Nyt mennään lähes imetyksellä, tuntuu tuo maito riittävän ja vauva kasvaa hyvin. Ainahan ne neuvolasta kysyy annanko korviketta, miksi pitäisi, kun hyvin kasvaa?
 

Yhteistyössä