35+ äidit

Meidän prinsessa jätti viikko sitten perjantaina tissin itse pois. Vieroitti itse itsensä. Olisin vielä voinut jatkaa, aika pitään menty 1-2 krt/vrk:s. Ei halunnut enää, taputti vain rinnan päältä ja sanoi ei, ei ja vilkutti vielä päälle. Aika selkeä viesti. :) Näyttää keittiöön jääkaapin ovea ja sanoo mammaa. Mukista kylmänä haluaa maidon. No, menen ihan tytön mukaan tässä asiassa ja jos ei enää halua, en tarjoa enää. Kysyin aluksi että haluatko mammaa, sanoi ei, ei ja pyöritti päätään. ;)

Potallakin käy, mutta nousee välillä siitä hyvin nopeasti ja joskus pissat pitkin kylppärin lattiaa. Aamupissat tekee usein pottaan, nyt myös käy suoraan pöntöllä.

Nyt siis öitä! :wave:
 
Moikka! Onpa kiva lukea kaikkien kuulumisia :) - aika ei tahdo riittää vastailuun, katsotaan josko nyt onnistuisi...

Me saatiin rotarokote viime viikolla 2 kk neuvolassa. Pojulla painoa jo 5,3 kg ja pituutta äitin mielestä huimat 58,5 cm! :) Se harmittaa, ettei neuvolassa varoitettu rotarokotteen jälkiseurauksista, meillä meni pojalla maha sekaisin ja on 3 h päikkärit enää historiaa, nyt jhos nukkuu tunnin niin hyvä on. Tosin kuumuuskin vaikuttaa, mutta selkeästi masu myös vaivaa. Nyt jo pahimmat löysät vatsat jo kärsitty, enää poju kakkii kerran päivässä, samaa tahtia kuin siis ennen rokotetta. Eivät myöskään varoittaneet että kakkavaipat ovat rotavirusta täynnä ja parannettua käsihygieniaa pitää noudattaa - senkin tsekkasin jälkikäteen netistä... :(

Jahans, 0,5 h unet tällä kertaa, pitää taas mennä. Kesää kaikille, sillä näillä keleillä ei voi enää keväästä puhua, vai mitä..? ;)

LK & Touko 2 kk 10 pv
 
Hei!

Meidän pikkuneiti ottanut vihdoin ja viimein ekoja askeleitaan, mutta varovaisesti etenee. Ei kiiruhda. =) Harjoittelee edelleen tasapainoa kyykkyyn ylös ilman tukea.

Eskarilainen tuli sitten kunnolla kipeeksi. Pitkään niiskuttanut ja yskinyt, mutta tauti paheni torstaina ja yskä tosi pahan kuuloinen. :( Vein lääkäriin ja diagnoosina: korvatulehdus, keuhkoputkentulehdus ja siksi yskii kovasti. Oksentelee yskän takia. Sai Ventolinea höyrynä ja kuurin. Jatkunut päivällä yskiminen, mutta nyt nukkuu rauhallisesti. =)

Netta käy nykyään pöntöllä, pienentäjä helpottaa asiointia, mutta selviää ilman sitäkin. Yrittää pukea ja riisua vaatteita. Nukahtaa tosi helposti, laitan vain sänkyyn, tutti suuhun ja pupu kainaloon, sinne sammuu. Päiväunille vielä helpommin. Illalla nukahtaa n. 21 aikaan.
 
Lintukoira olipas neuvolassa huolimatonta.Mulla sanottiin,sitten kun se oli annettu.Onneksi otit fiksuna ite selvää =) Hienosti teillä kasvataan.

Neeanäiti onnittelut tytölle kävelyyn oppimisesta.Paranemisia isommalle.

Uusi unikoulu tarvis toteuttaa,kun tullut takapakkia.Sanoja yrittää tapailla.Imetystä jatketaan niin kauan kuin on tarve.

Mukavaa lauantaita kaikille B)
 
Huomenta!

Neeanäiti Onnittelut Netan kävelemään oppimisesta ja paranemisia eskarilaiselle :hug:

Lintukoira
uskomatonta, mulle puhuttiin jo ekalla neuvolakerralla tuosta Rotarokotteesta ja oireita että miten pitää olla varovainen niiden vaippojen kanssa ettei meidän kolmonen koske niihin jne. kun kuitenkin innokas välillä olee vaipanvaihdos mukana.

Äiti-kengu
tsemppiä unikouluun :hug:

Kyllä tämä viikkokin on mennyt taas niin hujauksessa, eilen illalla juuri puhuin kuinka en ole ehtinyt koko koneen ääres istahtamaan, sähköpostin käynyt nopeesti kattoo jos joku on koneen avannut. Taas tullut oltua ulkona ja sit olen siivonnut.
Keskiviikkona sain meidän huvimajan pestyä perusteellisesti, ikkunoissa kun on ulkopuolella ne ristikot niin eipä ole helpot pestävät, varsinkin kun niitä ei saa mitenkään irti ja niihin just tarttunut kaikki mahdollinen ristikon ja lasin väliin mut nyt siis ei tartte koko kesänä pestä niitäkään, menee mainiosti. Pienin oli mulla sit sitterissä huvimajassa kun heräsi päikkäreiltä ja katteli ihmeen tyytyväisenä :)
Enkä mä välttämättä oisi ollut näin ahkera siivoskelija jos mulla ei oisi ollut eilen noita tupperikutsuja ;) Nyt kun oli ihana ilma, oltiin ulkona ja kahvin laitoin huvimajaan. Mulle hyvä nakki on tosiaan jotkut kutsut, pippalot niin tulee siivoiltuu kunnolla, kuten likkojen kaikki vanhat palkinnotkin mitkä olleet kirjahyllyssä ja niitä ei sit ollutkaan vähän kun keräsin kulhoista ym. noita kunnanmestaruus, seuran että koulun kisoista saatuja laattoja / lusikoita pahvilaatikkoon jemmaan et sain tilaa pienimmän ristiäislahjoille :) Nyt siis pikkasten palkintoja odotellessa ;) maastojuoksuissa ollaan jo käyty harjoittelee, ensviikolla seuran mestaruuskisat ja ainakin näissä harjoituksissa ainoa 3v sarjan tyttö vaikka välillä neiti heittää lekkeriks ja päättää ettei juokse mut niinpä ne pojatkin kuulemma keräilee välillä käpyjä ja milloin mitäkin mut onneks tuol se ei ole niin vakavaa :D

Meillä jylläs viimeviikon loppuna vatsatautia kun kuvittelin ekaks et kolmonen oli saanut auringonpistoksen et sen takia oksenteli, sit jo kuviteltiin et on maidolle yliherkkä kun välttämätta halus maitoo mut sit seuraavana aamuna olikin Karoliina oksennustaudissa ja kuumeessa niin sit huokastiin et kyse onkin vatsataudistamut nyt se seätettiin aikasta hyvin, esikoisella oli hieman ripulia mut pysty olee koulus kun niillä oli se päättävien lounas niin vopi olla et jännitti sitä, miehellä oli maha kipee keskiviikkona kun tuli töistä ja sit päänsärkyy et torstain poti puoleen päivään mut sekin sit siitä et en oikein tiedä mut pääasia on et kaikki ovat nyt terveitä =)

Eilen oltiin sit neuvolassa Nupun kanssa eli 2kk mitat 4,512kg ja 55cm :D pituutta +2cm ja painoa 600g kk.ssa eli ihan hyvin kasvanut. Samoin sai sit sen ekan rotavirus-rokotteen mut eihän se meinannut millään sitä niellä mut sit neuvolatäti hokas et antaa sen tavallaan kuin tissinä suuhun et neiti maiskutti sitä putilon päätä niin sit onnistu se loppu. Meillä ei tullut muita oireita kuin että vatta oli sit tosi löysänä illalla, vaihdoin neitille just pissavaippaa hoitopöydällä kun kakka lensi kaaressa mun päälle ja levisi hoitoalustalle ym. et meinas pikkasen iskee siinä paniikki kun neiti jo viuhtoo siinä käsillään ja jaloillaan minkä kerkee ettei nyrkit menneet siihen kakkaan. Muita oireitahan kuulosti olevan mitä muistakin rokoitteista yleensä et lämpöä voi nostattaa mut ei ainakaan meille tullut ja yöuniinkaan ei tunnu vaikuttavan, nyt siis nukkunut jo 9h pukeen :ashamed: edellisöinä 8-8,5h et sit olen jo herätellyt kun maito alkaa valumaan kunnolla :ashamed: mä en käsitä tuon tytön unenlahjoja vaikka mun pitääkin olla kiitollinen et noin pieni jaksaa nukkua näin pitkiä yöunia.

Nyt heräs onneks Nuppu, palaillaan :wave:
Ävm70 ja Nuppu, tänään tasan 2kk :heart:
 
Moikka!

Onnea Neeanäiti kävelemään oppimisesta!! :flower: Äiti-kengulle kans jaksuja unikouluun, ja ävm70 kiva kuulla että on ollut mukavat siivoushetket ;), vaikka vatsatauti vähän jylläsikin.

Meillä mies on nyt 3 viikkoa melkein putkeen ulkomaankomennuksella, lähti alkuviikosta. Voi pojat, vaikka helle on ihanaa, niin eipä pojunen ole 40 minuuttia pidempään unilla viihtynyt. Nyt kun tultiin vauvauinnista, on jo 3 h unia takana, voi mitä luksusta...

Ja nyt se näköjään päättyi. Palataan ;)!!! LK
 
Jahans, kävin antamassa hörpyt niin nukahti uudelleen. Juu, olin sitä vaan kommentoimassa kun mies on ollut poissa, ja pojunen ei ole kunnon päikkäreitä nukkunut, on koti kuin alkuräjähdyksen jäljiltä ja itse olen ollut aivan puhki. Nyt tultiin vauvauinnin jälkeen molemmat kotiin ja suoraan molemmat päikkäreitä nukkumaan, niin pienten ruokailujen lomassa on poju jo vetänyt sikeitä 3 h putkeen. Ihanaa! Sain naistenlehden luettua, torkahdettua, syötyä ja vähän siivottuakin & huhkittua puutarhassa. Söin jäätelöä ja join kahvia!! Onpa elämä ihanaa :)

Suuntaan vanhempieni luokse täysihoitoon loppupäiväksi pojun kanssa, koiruus on ollut siellä myös yökylässä tuon vauvauinnin vuoksi. Eilen pääsin oikein saunaan ja suihkuun, kun isovanhemmat hoitivat känkkäilevää poikaa. On poika ollut niin todella huonotuulinen, kun ei ole normi 3 h päikkäreitä kuumuuden vuoksi nukkunut.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Kiitos teille kaikille ! =) Tänään alkoi sitten keskimmäinen yskiä ja oksennella. :( Ulkoiltu on lähes koko päivän ja kaikki muut hommat tuntuu jäävän ja kotitöitä rästiintyy. Pyykkiä tulee kun lapset usein hiekkalaatikolla, Nettakin leikkii siellä mielellään, eikä mene suuhunkaan hiekkaa juuri ollenkaan. Isompien kans tykkää touhuta Nalle Puh-mökissä ja on lasketellut pienestä liukumäestäkin ja varsinkin yrittää kiivetä siitä ylös.

Netta on varovainen kiipeilijä onneksi, kuten edellisetkin. Tissiä ei ole kaivannut kun itte jättikin. Yli 2 viikkoa mennyt nyt ilman. Helppo vieroitus. :) Yhtään ei ahdista itseäkään ja maito hiljalleen vähenee kun en imetä enää.

Tyttö on omatoiminen, pesee kätensä veskissä käynnin jälkeen ja aina muistaa pyytää saippuaa. Pesee sitten kasvonsa ja kuivaa pyyhkeeseen kädet ja kasvot. Jutustelee jo kahtakin sanaa kerrallaan, kysyin tänään että meetkö hiekkalaatikolle, vastasi että meemmä. ;) Tuntikausia jaksaa leikkiä ulkona ja tykkää rattaissa olla ja nukkuu usein kun lenkillä olemme. Eniten tykkää nukkua omassa pinnasängyssään, useimmin nukkuu nyt vain yhdet unet iltapäivällä ja menee sitten aiemmin nukkumaan. Joskus kun herää aikaisin, nukkuu vielä kahdet. Automatkoilla nukkuu lähes aina. =)

Anteeksi näin omanapainen kirjoitus, en kerkee kommentoimaan nyt mutta onnea kaikista taidoista teidänkin pienokaisille.

Hyvää Yötä! :heart: :wave:
 
LK luin että olet ollut vauvauinnissa? Pääseekö siellä jo vauvauintiin 2kk iässä :eek: Täällä on oltava se 3kk ja nyt kun kesäaika niin aukeaa maauimala niin vauvauinnin seuraava ryhmä alkaa vasta syksyllä.
itse en siis ole viemässä vauvauintiin koska täällä hinta turhan korkea, silloin pikkuneidin ollessa 3kk emme päässeet, mahtuneet ryhmään niin aloin itse totuttamaan/opettamaan 3kk iässä neitiä vauva-altaalla hetkelliseen ja siksi tosta onkin tullut tuollainen vesipeto, kovasti olen kehuja saanut noilta uimavalvojilta että myös uimaopelta joka vetäää sitä vauvauintiakin. Itse siis ajattelin alkaa kans opettaa Nupunkin ;)

Neeanäiti teillä ihanan touhukas pikkuneiti :heart: Toivottavasti teillä pian taltutettu kaikki taudit ja saisitte olla terveinä :hug:

 
Ävm70: Täällä pääsee, ainoa vaatimus on paino, jota pitää olla yli 5 kg. Me ollaan käyty jo kahdesta; ovat ohjaajan mukaan kokeilukertoja (ja maksuttomia ;) ). Nyt oli viimoinen ennen kesän taukoa; seuraavan kerran sitten elokuun puolella.

Eka kerta viikko sitten meni tosi hyvin, poika pieni hymyili kelluessaan altaassa niin aurinkoisesti että äidin sydäntä melkein särki sellaisen hymyn edessä :). Nyt ei sitten mennytkään ihan niin hyvin, kun ohjaaja kaatoi vettä päälle sukellusrefleksiä testatessaan. Poju loukkaantui niin verisesti ja alkoi huutaa naama niin punaisena, että lähdettiin sitten siitä pukukoppeja kohti. Tosin kun on päikkärit jääneet väliin niin monena päivänä ja olleet tosi katkonaisia, niin silkkaa väsymystä se huuto olikin.

 
LK voi kun kiva et teillä saa ihan kokeilla kaksi kertaa ilmaiseksi, ei täällä vaan :ashamed:
Sinähän käytät kestoja, ihan sillä ajattelin kirjoittaa tämän kun luin tuosta maaliskuisista että kestot kannattaa sit viikoksi hyllyttää kun vauva saa sen rotarokotteen ettei vain itse saisi niistä tartuntaa. Näin siis terkka järjestäin infonneet kestojen käyttäjiä eli seuraavaa kertaa varten ajatellen ;)

Esikoinen oli tänään ekaa kertaa autokoulussa, ihan on intoa täynnä :) neitin piti lukea kokeisiin mutta autokoulukirjat sillä tuntuu vaan olevan kädessä eli mitenköhän se huominen koe koulussa mahtaa sujua :/ Puhui jo et ensviikolla voisi ottaa jo ensimmäisen ajotunnin eli ehkä parempi pysyä itse pois silloin liikenteest ;)

Tää jäikin nyt lyhyeen, kutsu käy :wave:
 
Nyt on pakko sanoo eriävä mielipide kestoihin ja rotan käyttöön.Minä käytin tytöllä koko ajan kestoja.Huolehdin hyvin käsihygienistani ja tietysti vaipat huuhtelin tosi huolellisesti.Mulle annettiin neuvoksi vaan tuo käsihygienian käyttö.

Tytöstä on kovaa vauhtia tulossa äidin pikkuapulainen :heart: antaa mulle pykkiä vatista ja sanoo tää yms.Nytkin aamupalan jälkeen yritti tuoda mulle imetystyynyä ja sit kontaa mun tykö ;) selvät sävelet tytöllä.
Nyt kutsuu kotityöt :wave:

Ai niin ävm70 toivottavasti esikoises koe meni hyvin.
 
Moikka!

Ävm70:
kiitos vinkistä kestojen kanssa, en (sitäkään) tajunnut, tosin olen käyttänyt sekaisin kertoja ja kestoja, ja puolet on siis varmaan menneet kertavaippoihin... Äiti-Kengun kanssa samoilla linjoilla siis, tosin tietämättä. Mutta pistän korvan taakse 3 kk neuvolakäyntiä ajatellen. Ja lykkyä esikoisen kokeeseen ;) :flower: Ja kiva Äiti-Kengu että olet saanut apulaisen :) :)

Huhhuh, mies palaa työreissulta loppuviikosta ja kyllä on kaivattukin, aika puhki sitä on, kun ei näköjään yli 1h päikkärit enää pojalle maita kuin satunnaisesti. Onneksi yöt ovat (toistaiseksi) melko hyvin nukuttu, joten ei yöunista ole pulaa.

Jahans, laskuja maksamaan ennen kuin poju heräilee, palataan!!
 
Hei!

Terveisiä 1 v 6 kk nlasta:
Tytöstä on kehkeytynyt reipas taapero. Harjoittelee kävelyä, pikkuhiljaa pidempää matkaa. Varovainen menijä.

Pituus nyt 79 cm (45 cm)
Paino nyt 10185 g (2070 g)

Tissin jätti ja siitä tulee huomenna 3 viikkoa. Ruoka maistuu hyvin ja käyrillä pituus ja paino hyvin tasaista nyt.

Kasvaa ja kehittyy hyvin :heart: :)

Lintukoira Kyllä noin pienen yösyönti on ihan normaalia ja aika yleistä että syö 1-2 krt yössäkin. Lapset niin yksilöitä siinä. Ihanaa vauva-aikaa toivottelen! Nopeasti kasvavat, justiin meidänkin pikkuinen syntyi. :) :wave:
 
Meillä vieläkin räkiksessä keskimmäinen, esikoinenkin vielä yskii välillä, kuopuksellakin vähän nuhaa. :( Esikoisella vielä viikko eskaria jäljellä. Eilen oltiin kaikki hänen kevätjuhlassaan ja reippaasti esiintyivät. :heart:
 
Aloin imetyksen loputtua käymään säännöllisesti koiran kanssa iltalenkillä. Kesällä onkin ihanan valoisaa lenkkeillä. Maalla on niin kauhean pimeää syksyllä ja talvella. Painokin on pudonnut useita kiloja, jumppaan ja venyttelen myös lenkin päätteeksi. :heart: Ylipainoa ei ole ollutkaan, mutta vatsaa pitäisi saada lähinnä pienemmäksi. Kiinteytystä myös muualle kroppaan.
 
Moikka!

Neeanäitiä: yösyöntejä en laske edes heräämiseksi ;) - meillä syödään 23-07 välisenä aikana 3-4 kertaa, mutta kun meillä on ekan syönnin jälkeen perhepeti, niin syötöt sujuu siinä nukkumisen ohella :). Olen kuullut että jotkut vauvat seurustelevat ja itkeskelevät pitkin yötä, eli meillä ei onneksi näin, vaan poika on unessa koko yön (mitä itse olen puolinukuksissa havainnut). Pojukin herättää vain hyvin äänekkäällä tuhinalla ja kiehnäämisellä, silloin tietää että on nälkä. Itkuksi ei ole ehtinyt kovin montaa kertaa. Heräämiseksi asti sitäkin harvemmin.

Ihana ilma tulossa, pitääkin tehdä pitkä vaunulenkki päiväunien aikaan. Hyttysiä on vaan varjoisemmilla metsäreiteillä melko reippaasti.

Omasta painosta Neeanäidin innoittamana: enää 1 kg päälle lähtöpainon. Tosin minulla raskauskiloja kertyi vaivaiset vajaa 10 kg, ja kun tulin sairaalasta kotiin, oli lähtöpainoon enää 1,5 kg. Lähtöpaino oli tosin ihan liikaa, eli imetyksen loputtua pitääkin aloittaa kuntokuuri myös jotta pääsen takaisin tuohon painoindeksin paremmalle puolelle :). Olen aina kamppaillut kilojen kanssa...

Nyt on kesäkuu ja siis virallisesti KESÄ!! Ihanaa kesän jatkoa joka mammalle ja pikkuiselle, ja niille isommillekin :) LK & pojunen viikon vajaa 3 kk
 
Heippa!

Ihanaa kun aurinkoiset ilmat taas palasivat :) Kyllä sitä tulee vietettyä ulkona todella paljon aikaa, välillä vain huvimajassa istuskellessa ja katsoessa pikkuneidin touhuja hiekkiksella tahi leikkimökis. kyllä tuolla syksyllä 3v olevalla tuntuu kovasti olevan mielikuvitusta voisi jopa kuvitella et meidän pihal oisi usevampi lapsukainen leikkimässä kun niin kova pulputus kuuluu kun tämä puhua pälpättää yksinään, nauranutkin et menee jo esikosta ohi ;)

Lauantaina bongasin keltasesta pörssistä ja kävin ostaa meille polkupyörään peräkärryn et päästään pyöräilemään. Sinne sai todella mukavasti niillä vöillä tuon auton istuimen ja Nuppu viihtyy sit siinä kun pyöräillään, kovasti yrittää seurailla ja yleensä sit nukahtaa matkalla. Isompi on tarakalla olevassa istuimessa ja hyvässä lykyssä loppukesästä molemmat voivat jo istua siellä peräkärryssä. Raskastahan se on polkea kun ei tuo 13kg lisäpaino tarakalla ole mikään kevyt mutta tuleepahan kunnon treeniä reisille ja takapuolelle :D jospa itsekkin saisi näita vielä 10 jäljellä olevaa raskauskiloa pois :ashamed: Eilen pyöräiltiin 15km jonka jaksoinkin jo itse polkea kun sunnuntaina käytiin koeajolla niin 8km lenkki ajettiin miehen kanssa puokkiin, kilometrin jälkeen joutu kans silloin sanomaan et ei ihan kevyt taaki ;) Pitäisi ostaa jostain käytettynä miehenkin pyörään tuo pyörän istuin niin saataisiin ainakin yhteisillä pyörälenkeil jaettua tuota painoa.

....nyt kutsu käy, Nuppu ei taaskaan viihdy sitterissä, silloin kun viihtyy niin kovasti potkiskelee varpaillaan lelua, siinä kun kiliseviä juttuja niin neitin mielestä hauskoja.
Oikein ihanaa Kesää kaikille, nautitaan lämmöstä B)
Ävm70 ja Nuppu 2kk2vkoa :heart:
 
Hassu yhteensattuma ävm70: mietin just tänään kävelylenkillä et oliskohan olemassa sellaisia pyörän lisävarusteita / peräkärryä, johon meidän pojusen saisi viritettyä, olisi ihanaa pyöräillä yhdessä joka paikkaan. Tänään käytiin torilla bussilla, ja kun meiltä on hyvä & turvallinen matka torille pyöräillen, ajattelin että olisi ollut niin paljon parempi mennä se pojusen kanssa reisilihasvoimin.

Kerro ehtiessäsi tarkemmin millainen vimpain on kyseessä, voisin itsekin hankkia sellaisen! :) LK & poju 1 vkoa vajaa 3 kk
 
Huhhuh, luin fillarifoorumin keskustelua pyörän peräkärryistä ja melkoista polemiikkia siellä. Ainakin kuoppia pitää matkalla varoa. Jousitus ilmeisesti plussaa, ainakin huonoilla teillä... Mene ja tiedä, teillä ainakin toimii hyvin. ävm70?...
 
LK ihan kaikesta löytyy mielipidettä puolesta ja vastaan ;) Itse en edes ole viitsinyt edes hakea kirjoituksia kun ainahan niitä negatiivisiä asioita löytyy.
Löysin googlettamalla linkin missä samanlainen kärry minkä minä ostin käytettynä eli meillä ei ole tuota kattoluukkua mikä noissa uudemmissa sekä väri puna/keltainen kun tuo 4 vuotta vanha mut muuten sit samanlainen
http://www.pyorapojat.com/index.php?article_id=4310
tässä vielä sivu mistä löysin lisätietoa omastani kärrystä
http://www.bellelli.com/en/b_taxi.htm englanninkielel mut tässä käännetty suomeks http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.bellelli.com/en/b_taxi.htm&ei=kz4HTOC5O9iIOLTO6eUP&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=2&ved=0CBwQ7gEwAQ&prev=/search%3Fq%3Dbellelli%2Bb-taxi%26hl%3Dfi
Asutaan hiekkatien päässä ja kyllä niitä kuoppia vaan on vaikka kuinka yrittää kiertää. Itse ainakin ajan siinävaiheessa hiljaa hiekkatiemme osuuden ettei pahemmin pomputa.
Tuossa kärryssä vedän siis ne olkahihnat istuimen päältä alas ja sit lisäks sen lantiovyön niin ei pääse istuin todellakaan liikkumaan et turvallisesti ainakin mulla kiinni, ainakin omasta mielestä :)

Tässä vielä linkki missä pari mallia jotka suunniteltu että pystyy kiinnittämään turvaistuimen http://www.malike.fi/alue/77
eli kantsii katsoa mitä maksaa keltaises pörssis tahi huutonetis ym. koska lähtöhinta on jo tuplaten.
 
Moikka!

Kiitos ävm70! :)

Meillä ollut melkoinen päivä; poju heräsi viiden jälkeen aamulla ja oli sitä mieltä että nyt alkoi päivän leikkihetki. En millään meinannut saada takaisin nukkumaan... Lopulta otti tunnin huilingit, ja sen jälkeen sitten herättiin uuteen päivään.

Ja mentiin neljän jälkeen mummin ja papan luokse kylään, niin siellä se sitten iski: hirveä vierastus. Luulin pari viikkoa sitten, että ne hirmuiset raivarit mummolassa johtuivat päikkäreiden puutteesta, mutta nyt sai mummilla ja papalla taas hirmu raivarit eikä rauhoittunut millään. Vasta autossa meni hiljaiseksi, tein mitä temppuja hyvänsä. Ja kun päästiin kotiin, oli poika taas oma ihana hyväntuulinen itsensä, ei merkkiäkään pahasta tuulesta. En uskonut että niin nuori, 2,5-3 kk vierastaa, mutta sitä tuo kyllä on. Kotona oli täysin pois pyyhkäisty kiukuttelu ja raivarimeininki. Päikkäreiden lyhykäisyys ei tällä kertaa selittänyt raivareita.

Huhhuh, tämä tulee olemaan raskasta, sillä mies on taas pari viikkoa työreissulla, eikä poika viihdy mun kanssa mummolassa... :'( Pitää yrittää hiljaa ja varovasti, josko tottuisi. Tulen hulluksi, jos kotona vaan pitää kykkiä...
 
Lintukoira toivottavasti oppisi viihtymään mummulassa.Helpottaisi kummasti oloanne siellä.Kannattaa silti vaan sitkeesti käydä ihmisissä,niin jos tätä kautta siedättyisi olemaan myös muualla kuin kotona.

Nyt kun elämän tilanne vaihtunut olisi kova sana tuo peräkärry.Se että mulla ei ole edes itelleni polkupyörää vaikuttaa tietysti kustannuksiin.
tyttö päätti aloittaa lusikalla syönnin täytettyään 11kk.Seisoo myös ajoittain ilman tukeakin.Kovasti yrittää höpötellä,mutta selkeitä sanoja on vaan muutama.
Pottailu ei luonnistu ei suostu istuun.Yöt ovat rikkonaisia.Soijamaito on nyt kokeilussa.Imetän kyllä edelleen.

Mukavia kesäpäivä pikkustenne kanssa =)
 

Yhteistyössä