35+ Lapsettomat

Hei vaan,

Me olemme 38 v. ja 39 v. pariskunta, joka on yrittänyt lisääntyä 2002 lähtien. Vuonna 2003 hakeuduimme tutkimuksiin ja lopputulos oli epäselvyys minun munatorvieni aukiolosta (ei saatu salpinosonografiassa selville) ja miehen onneton siemennesteen laatu. Näistä seikoista johtuen meille suositeltiin hoitotavaksi ivf/icsi. Stimulaatioita minulle on tehty yhteensä kuusi ja siirtoihin asti on päästy viisi kertaa. Matkan varrella yhdeksi suureksi ongelmaksi on paljastunut minun huono vasteeni suurillekin hormonimäärille. Olen pistellyt itseeni kamalan määrän aineita ja tuloksena on yleensä ollut vain muutaman munasolu. Tähän onnettomaan soppaan kun lisätään epämuodostuneet siittiöt, kokonaistilanne näyttää siis jo lähes toivottamalta:-(

Aluksi meitä siis hoidettiin yksityisellä puolella kolmen stimulaation verran ja sen jälkeen hakeuduimme julkisen puolen hoidokeiksi. Julkisella meille tehtiin myös kolme stimulaatiota ja nyt on ovi sinne lopullisesti sulkeutunut. Meille tehdyistä viidestä siirrosta tuloksena on yksi lapsi ja yksi keskeytynyt raskaus.

Jos siis enää mielimme kokeilla "onneamme" tällä elämämme vaikeimmalla osa-alueella, ainoa vaihtoehto on yksityisen sektorin tarjoamien palveluiden käyttäminen. Minulla on siis se käsitys, että julkisen puolen hoidot maksavat vain sen 22 ?/käyntikerta ja niitä tehdään maksimissaan kolme. Kela puolestaan osallistuu vain yksityisellä sektorilla tapahtuviin hoitoihin. Korjatkaa, jos olen väärässä!!! Nyt tietysti olen äärimmäisen kiinnostunut vahvistetusta tiedosta, että korvaako Kela tosiaan vain kolme hoitoa (yksityisellä)? Me olemme tuon kolmen hoidon rajan ylittäneet jo vuosia sitten ja nyt täytyy sitten kurkata myös kukkaron pohjalle ennen kuin (jos ja kun) viimeiseen yritykseemme lähdemme. Tämä siis omasta navasta!

Nyt unohtui jo teidän kysymykset enkä pääse niitä edelliseltä sivulta lunttaamaan, höh! Vyöhyketerapia on tosiaan ihanaa ja jotain siinä minullekin tapahtui, koska seuraavassa stimulaatiossa munasolujen määrä oli kolminkertainen sitä edeltäneisiin stimulaatioihin (tuo siirto johti siihen ainoaan raskauteeni). Hinta on tänä päivänä 45 ?/50 min. Jos aiomme yritystä vielä jatkaa, menen ehdottomasti käymään paineltavana ennen hoitojen aloitusta.

Hillevi; oletteko luopuneet ajatuksesta käyttää omia soluja vaikka niin hienon tuloksen viimeisessä stimulaatiossa saitte?

T. Snow White
 
Hei vaan kaikille =)
Olen 37 v. ja mieheni 45 v. ja ICSI-tyttömme 4v.
Tahtoisin luoda toivoa teille, jotka ette ole vielä onnistuneet tulemaan raskaaksi/vanhemmiksi.
Meille tyttö syntyi toisen (pitkän kaavan mukaisen) hoidon jälkeen.( tuore siirto)
Ensimmäisestä hoidosta tuli Hyperi, koska rakkuloita kasvoi liian suuren hormoonimäärän takia mieletön määrä.(osastolla oloa 5 vrk, joista 2 vrk tiputuksessa)
Kolmas hoito tuotti alkioita pakasteeseenkin asti, muttei tärpännyt, vaan japaninlippuja painettiin.
Saatiin vielä 4 kerta julkiseen hoitoon, koska katsottiin, että ensimmäinen kerta meni annostelun takia pieleen ja toisesta hoidosta on kuitenkin tullut ``tulosta``.
Hyvä saalis saatiin 4 kerralla: 1 tuore siirto ja kaksi 2kpl satsia alkioita pakkaseen.
Tuore siirto ja 1 pakkas-satsi eivät tuottaneet tulosta ja nyt syksyllä olisi tarkoitus sulattaa viimeinen satsi. Tätä hoitorumbaa kestänyt siis n. 6 vuotta ja aina on vaan uskoa, (ja välissä epäuskoa), että kyllä se vielä onnistuu.
=) Siispä niin kauan kun on uskoa on myös toivoa. Tsemppiä meille kaikille!!!!!
 
Olisin kiinnostunut miten kela suhtautui tähän neljänteen hoitoon ? Kun meille sanottiin, että kela korvaa vain kolme hoitoa. Olemme hoidossa naistenklinikalla/väestöliitto siis maksusitoumus asiakkaina.
Kiitos tsempityksestä ! Kyllä usko alkaa mennä näihin juttuihin jo !!!
Plussa tuulia kaikille ! :heart:
t. maariaa
 
Haippa, naiset!

Kiitos, kun laitoitte tietoa itsestänne ja hoidoista. Kyllä on aika kovaa luettavaa teidän hoitohistorianne, tietäen miten rankkaa henkisesti voivat nämä lapsettomuushoidot olla. Snow White, kirjoittelit niistä KELAn korvauksista. Kyllä kela korvaa julkisella puolella tehdyistä kolmesta hoidosta kaiken, mikä menee heidän korvauskatostaan yli. Tarkoitan lääkkeitä. Meidän ensimmäisen ICSI -hoidon lääkkeet maksoi kaikkiaan noin 800 ?. Kelan lääkekatto kalenterivuosittain on jotakin rapiat 600?, eli maksoimme itse suurimman osan lääkkeistä ensimmäisessä hoidossa. Kelalta saatiin takaisin jotain reilut sata euroa. Tämä seuraava tuleva hoito onkin sitten meille edullinen, koska se kelan lääkekatto on täyttynyt jo tänä vuonna. Maksamme lääkkeistä vain 1,50? lääkkeeltä, paitsi Lugesteroneista jotka eivät kuulu korvattavien lääkkeiden piiriin. Poliklinikkamaksu on ollut se 22 ? kerta, käyntikertoja kertyi kaikkiaan 4. Punktio ja siirtopäivältä maksettavaa tuli yhteensä 94 ?, niin ja punktiopäivän matkoista kela korvaa osan koska silloin tarvitsee pakosti saattajan.

Olen ymmärtänyt, että kela korvaa kolme hoitokertaa riippumatta siitä oletko hoidossa julkisella tai yksityisellä puolella. Mutta hoitoja ei saa enempää julkisella kuin kolme, ellei ole sitten käynyt jotakin vastaavaa kuin sitruunapommilla. Kannattaa maariaa selvittää, jos vaikka tekin saisitte sen yhden hoidon vielä kelan korvauksen piiriin! Kyllä vähän jo hirvittää ajatella, jos meille ei lasta suoda näistä jäljellä olevasta kahdesta hoidosta, että mistä sitten rahat yksityiselle klinikalle. Täytynee alkaa säästää jo varmuuden vuoksi. Kallista tämä homma totisesti on!

Oli hienoa lukea, että Sitruunapommi on miehensä kanssa onnistunut, vaikka aikamoinen hoitohistoria teiltäkin löytyy! Koitetaan me muutkin jaksaa uskoa ja tsempata omiin mahdollisuuksiimme!

-Jäyhis =)
 

Hei Maariaa
Saatiin todellakin tämä neljäs hoito vielä kokeilla julkisella puolella, ensimmäinen hyperihoito tavallaan nollattiin meidän tapauksessa. Lääkkeet saatiin ilmaiseksi, kun lääkekatto oli ylittynyt siltä vuodelta. Kelalta ei kyselty mitään, hain vain aivan normaalisti matkakorvaukset sieltä kautta.
Snow White: minkä ikäinen lapsi teillä on? Meilläkin miehen simpat heikkolaatusia, minun vasteet hormooneihin taas on liiankin hyvät, eli jouduin pistämään todella varoen ja vähän buregonia ettei tule liikaa rakkuloita.

:) =)
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!
Minä olen yrittänyt pitää ajatukset poissa hoidoista kesätauon takia. Meidän hoitomme pitäisi jatkua elo-syyskuussa..
Historia
Ikää 35 v. ja yritystä takana noin 5 vuotta. Ei yhtään lasta! Takana nyt kaksi ivf.hoitoa viime vuoden aikana. Hakeuduimme hoitoihin noin kolme vuotta sitten ja alkututkimusten jälkeen hoidoksi suunniteltiin heti ivf.hoitoa. Syynä lapsettomuuteen miehen heikot simpat ja omalta puoleltani syytä ei selvinnyt. Miehelläni on aiemmasta liitostaan lapsia kolme.

Aiemmista ivf.hoidoista ensimmäisessä päästiin yhteensä kolmeen siirtoon (tuoresiirto, 2 passia) ja toisessa hoidossa vain kahteen siirtoon (tuoresiirto ja 1 pas) ja nyt alkaa tämä viimeinen tai siis kolmas tuleva hoito jo pelottamaan, että jos ei sekään tuota tulosta!!
Me olemme hoidossa yksityisellä (maksusitoumuksella)
Snow white kerroit käyneesi vyöhyketerapiassa..? Mitäs kerroit terapiassa terapeutille vai paineleeko se hoitaja ihan mistä sattuu?? Ajattelin, että tässä odotellessa hoidon alkua, voisi jotain kokeillakin.. josko olisi apua?
:whistle:
 
Hei vaan kaikille!
Kävin toukokuussa täällä kääntymässä ja esittäytymässä. Silloin oli vuorossa labrat ja tarkempi selvitys, mikä meidän tärppäämättömyyttä selittää. Jotenkin olen ollut siitä asti puoli-ihmeissäni ja jossakin välitilassa odotamassa hoitoja (alkavat syksyllä), joten en tiedä mitä edes kirjoittelisin.

Nyt kun lueskelin tiivistelmiä hoitokertomuksista teki taas mieli aktivoitua. Jotenkin niin pienestä kiinni monella.

Maarian kanssa eletään sikäli samaa tilannetta, että täälläkin on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka kai sitten on se selittävä tekijä meillä, koska muutakaan ei ole. Tosin kiertoni on ok ja ovulaatiokin tulee. Mutta toisaalta kierto on välill pitkä 30-35 vrk.

Minäkin kävin vajaatoimintaan ja lapsi-asiaan liittyen vyöhyketerapiassa. Kyllä ainakin minulla terapeutti löysi tuntemuksia juuri kohdusta ja munasarjoista. Mutta hänhän ei osaa sanoa, onko tuntemus hyvä vai huono, hoitaja saa vaan tuntuman siihen, mikä elin ilmoittaa olemassaolostaan. Itse koin hoidon hyvänä, ainakin henkisesti. TUlostahan se ei meillä tuonut, vaikka tällä hoitajalla onkin vyöhyketerapialapsia "tehtynä" hoitojen jälkeen. Mutta samaan aikaan muiden hoitojen kanssa vyöhyketerapiaa ei suositella, koska ne sekoittavat toinen toistaan. Näin siis minulle kerrottu.

Niin, minusta ei muuten löydetty labrojen perusteella vikaa, kaikki arvot kohdillaan. Munatorvista pitäisi molempien olla auki, tosini toista voi painaa kohdun ulkopuolinen parin sentin myooma. Meillä tilanne on se, että kesä mennään Lugejen voimalla ja syksllä hoitona on sitten IVF, koska miehen simpoissa ei mitään vikaa. Hyppäys selittämättömästä tapauksesta IVF:ään kävi humauksessa, mutta kyllä tässä Luge-kauden aikana nyt ehtii totutella ajatukseen. ME muuten olemme menossa suoraan yksityiselle, saa nähdä, kuinka monta kertaa sen rumban pystyy läpi viemään menemättä konkurssiin.

Mutta nyt omanapaisesti vielä tunnustan, että kierron viimeisiä päiviä eletään, testipaikka olisi viikonloppuna. Luget aiheuttaa minulle oireita, jotka voi tulkita miksi vaan, mutta lopulta ne taitavat vain olla tuttuja pms-oireita.

En tiedä onko hassu asia kysyä, mutta oletteko koskaan miettineet, kuinka pitkään jatkatte tai jaksatte jatkaa hoitoja jos ei tulosta tule? Tarkoitan sitä, kuinka monta kertaa olette valmiit käymään hoidot läpi? Entä onko adoptio teille kenellekään vaihtoehto?

Kesävoimia kaikille!







 
Haippa Vaahtokarkki ja Kris! Mukavaa saada porukkaa lisää mukaan. Täällä on ollut aikas hiljaista jonkin aikaa. Missä kaikki naiset oikein on? Kesälomilla, kenties?

Minäkin olen kohtalaisen uusi palstailija. Joissakin ketjuissa ja eri keskustelupalstoilla/eri nimimerkeillä olen roikkunut viime keväästä lähtien, mutta en ole tuntenut oikein mitään niistä omakseni ennen tätä ketjua. Kuitenkin tuo ikä taitaa vaikuttaa aika lailla. On mukavampi kirjoitella tuntemuksiaan suunnilleen saman ikäisten kanssa. Eihän se ole mukavaa, että olemme tänne päätyneet, mutta onneksi meillä on seuraa ja tukea toisistamme!!

Minuakin kiinnostaisi kovasti tuo vyöhyketerapia. Paljonko se mahtaa maksaa? Voisi sitäkin kokeilla ja ainakin se taitaa rentouttaa ihanasti jos ei muuta?

Vaikka meillä on vasta yksi icsi-hoito takana, on joka kuukausi jännittämistä, että mitä jos sittenkin olisin raskautunut luomusti. Voi sitä ainaista pettymistä! Kohta kaksi vuotta on yritystä takana. Mielikuvitus tekee lähes joka kierrossa kepposiaan, raskausoireita on olevinaan vaikka kuinka. PMS -oireetkin sopii hyvin pitkälle raskausoireisiin; rinnat/nännit ovat kipeänä, masua juilii ja "repii", itkettää, kenkuttaa, turvottaa, pissattaa jne. Niin kuin tiedätte... Nyt taas odottelen tätiä tulevaksi ensi viikon tiistaina ja oireet ovat juuri edellä kuvailtuja. Ensimmäisen hoidon aikana huomasin, että Luget tekivät myös selkeästi raskausoireita. Kenkkumaista! Mihinkään oman kehon tuntemuksiin ei voi nähtävästi luottaa alkion siirron jälkeen!

Ens maanantaina menen sitten sairaalaan kuulemaan seuraavan hoidon suunnitelmaa. Sen tiedän, että ICSI:ä lyhyellä kaavalla mennään. Aloitan lääkkeet ilmeisesti elokuun lopulla. Jännittää!

Vaahtokarkki , kysyit hoitojen jatkamisesta. Me ollaan miehen kanssa puhuttu, että näiden kolmen julkisen puolen hoidon jälkeen oltaisiin valmiit näillä näkymillä kahteen yksityisen puolen hoitoihin. Mutta säästämistä se vaatii. Toivon täällä peukut ja isovarpaatkin ojossa, että tästä toisesta hoidosta saataisiin pakkaseenkin jotain käyttökelpoista. Adoptiota emme kummatkaan ole oikein ajatelleet vaihtoehtona. Ainakaan vielä. Emme suostu vielä luopumaan toivosta omasta, biologisesta lapsesta. Ehkä mieli muuttuu, jos niin käy ettemme hoidoista huolimatta onnistu.

Anteeksi tämä omanapaisuus tällä kertaa. Kaikille paljon voima- ja plussatuulosia! Pidän teillekin peukut ja ukkovarpaat ojossa
=)
 
Tervehdys kaikille!
Täytyy yrittää nostaa tätä meidän pinoa vähän ylöspäin, ettei katoa kokonaan. Täällä onkin nyt aika hiljaita...
Vaahtokarkki kyseli, että kuinka kauan on ajateltu hoitoja jatkaa ja jaksaa..
Me on nyt käyty kaksi ivf.hoitoa läpi vuoden sisällä ja nyt lomien päätyttyä elo-syyskuussa olisi tarkoitus aloittaa kolmas ivf.hoito.
Ajoittain mieleen hiipii pelko, että jos ei nytkään onnistuta, niin mitäs sitten?? Mutta emme ole mieheni kanssa asiasta keskustelleet, että koska lopetetaan.. Ja aiemmissa hoidoissa, kun epäonnistuminen on varmistunut, on tuntunut siltä, että enää ei kyllä jaksa! Mutta kun pahimmasta pettymyksestä on selvinnyt, ei oikein muuta mahdollisuutta ole ollut näköpiirissä kun jatkaa hoitoja.
Hoitava lääkärimme sanoi, että aina kuuteen ivf.hoitoon saakka onnistumisprosentti nousee ja sen jälkeen alkaa laskea.. Että eihän tässä olla vielä edes hoitojen puolivälissä! :LOL:
Mutta kyllä viimeisenä vaihtoehtona on myös mielessä käynyt adoptio..
 
Soitin tänään IVF-polille ja saatiin alustava suunnitelma kasaan. Näillä näkymin sumuttelu alkaa (Synarela) 9.8, piikittely (menopur) 26.8 ja punktio + siirto on 8-10.9. Meille hoito on se kolmas... ja kai se viimeinen :ashamed: Hoidon tueksi olen nyt käynyt hermoratahierojalla.. ja akupunktiokin on harkinnassa.

Historiaa. Minä 37v ja aviomies 32v. Takana kaksi IVF-hoitoa. 1. IVF (Menopur ja Synarela) tuoresiirto nega. 1.PAS + ja 2.PAS + (molemmilla kerroilla KM). 2.IVF (Puregon ja Synarela) tuoresiirto nega ->hyperi (kaikki 5 huurunenää kuoli sulatuksessa).

Nautitaan kesästä, vaikka sataa :flower: =) :heart:
 
Hei kaikille !

Vähän lomailtu ja reissattukin, siksi olen ollut poissa palstalta.
Tervetuloa uusille :heart:

Meidän historia pähkinänkuoressa: minä 44, mies 45 (hänellä aikuinen poika), lapsitoivetta vuodesta 2002-2003, tutkimukset 2005: minussa ei vikaa, miehellä vähän tavanomaista enemmän epämuodostuneita siimahäntiä. Tuulimunaraskaus kesällä 2005. 2007 kolme iui:ta, yksi icsi omilla soluilla, 2008 icsi lahjamunasoluilla ja icsi omilla, kaikista HCG alle 3. Pakkaseen ei ole saatu mistään hoidosta alkioita, ei edes 25-v lahjoittajalta. Kaikki olleet kahden alkion siirtoja. Tänä keväänä todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, TSH 3.6, joka korjautui jo kolmen akupunktiokerran jälkeen tasoon 1.1 ja on siinä pysynyt ilman thyroxin-lääkitystä.

Akupunktiossa käyty kerran viikossa toukokuusta saakka ja eilen akupunktiohoitajani totesi alkuperäisen diagnoosinsa mukaisen häiriön korjautuneen jo selkeästi ja uudet lisäpisteet otettiin käyttöön. Syksyllä katsotaan tilannetta uudelleen, mutta rahallisesti lahjasoluhoito ei ainakaan onnistu. Saimme kela-korvauksen vain kolmesta iui:sta ja yksityisellä käydään. Todennäköisesti kokeilemme icsiä omilla soluilla vasta kun akuhoitajan mukaan raskaus olisi selkeästi mahdollinen.

Plussatuulia kaikille, hoitoon meneville sekä pupuileville!
Aurinkoista kesän jatkoa myös B)
Hillevi
 
Hei vaan Hopotitar ja Hillevi, olette molemmat käyneet akupunktiossa ja nimenomaa vai lapsettomuuden takia ja tukihoidoksi?? Toiset ovat myös käyneet vyöhyketerapiassa ja tuolla yhdessä ketjussa käytiin tiukkaa keskustelua homeopaattisesta hoidosta, jota joku markkinoi..

Itse olen pohtinut, että ehtisin vielä jotakin järkevää kokeilla, ennen meidän kolmannen ivffän alkua. Hoidot alkaa varmaan meillä tossa elokuulla.. Voisitteko suositella jotain??
 
Hei Kris
Minä käyn tällä hetkellä akupunktiossa parantaakseni raskautumismahdollisuuksia sekä pitämään kilpirauhasen toimivana. Viime vuonna sain akupunktiota 15 vuotta kestäneeseen pahaan unettomuuteen ja se parani, kuten TSH normaalisoitui kolmella hoitokerralla alkukesällä. "Vauvantekoakupunktiossa" täytyy varautua käymään ainakin 10 kertaa, kerran viikossa - mutta jos raskautuu, hoitoa ei enää jatkaeta (keskenmenon vaara). Hoitajaksi kannattaa valita vain sellainen, joka on opiskellut kiinalaista lääketiedettä ainakin pari vuotta, pikakurssin käynyt ei välttämättä tiedä mitä tekee. Minun hoitajani suunnitteli hoidon sen mukaan, mitä kerroin lapsettomuuden syyksi (alkiot eivät kiinnity) + teki kiinalaisen lääketieeteen mukaisen tutkimuksen. Myös rakenteellisiin häiriöihin akupunktio voi auttaa (johtimet tukossa, monirakkulaisuus jne.)

Jotkut ovat tulleet raskaaksi homeopatialla nopeasti, siitä en kyllä tiedä enempää. Myös vyöhyketerapia voi auttaa. Vaihtoehtohoidot ainakin rentouttavat (en tiedä homeopatiasta), ja siten voivat edistää raskautumista. Vaihtoehtohoitoja ei kannata ottaa yhtäaikaa hormonihoitojen kanssa - paitsi rentoutusmielessä, koska ne voivat vaikuttaa epäedullisesti toisiinsa.

Ennen uutta ivf:ää kannattaa ainakin varmistaa, että TSH-arvo on lähempänä 1 kuin 2 ja yrittää elää kiireettömästi ja stressittömästi. Onhan sinulla foolihappo käytössä. Itse ajattelin kokeilla myös Mulimen-tippoja, joiden pitäisi piristää munasolutuotantoa.

Paljon onnea sinulle elokuuhun :heart:
 
Heippa vaan kaikille !
Loma reissu tehty, olimme Ranskassa ja Saksassa autoilemassa. Mukavaa oli, mutta kyllä kotiin on silti mukava tulla. :p
Hillevi, mistä noita Mulimen tippoja saa ? Annostelu ?
Olen "salaa " nostanut Thyroxin annostusta, jotta saisin sen lähelle 1.
Nyt hikoiluttaa vaan välillä tosi pahasti ! Täytyy käydä mittaamassa se, kun tässä saan aikaiseksi.
Aurikoista heinäkuun loppua kaikille !!!
t.Maariaa :flower:
 
Hei Maariaa,
Niin se vain on, että mukava nukahtaa omaan sänkyyn aina reissun jälkeen. Mekin olimme viikon Virossa ja nyt taas työn ääressä.

Mulimen-tipat bongasin jostain täältä 2+palstalta, niitä pitäisi saada luontaistuotteita myyvistä liikkeistä. Pullossa pitäisi olla ohjeet myös, itse en ole vielä ehtinyt hankkia.

Täälläkin hikoiluttaa ;) mutta kyllä helteestä johtumaton hikoilu on selkeä kilpirauhasen liikatoiminnan merkki. Toivottavasti TSH-arvosi olisi lähellä 1, liian matalalle se ei myöskään saisi laskea.

Helleterkut kaikille palstalaisille onneksi ilmastoidusta työhuoneesta B)
Hilde
 
Viikonloppua, naiset!

Voi hitsin pimpula, mikä keli! Kamalaa vaan olla töissä näin ihanilla ilmoilla! Kun lomatkin meni jo, piru vie!!!!! :kieh:

Toivottavasti teistä jollain on vielää lomaa jäljellä, tai ainakin viikonloppu vapaa. Onneksi on sentään kesää vielä jäljellä...

Tulin tuossa ajatelleeksi, että olisko kukaan teistä "nauttinut" omenaviinietikkaa raskautumisen apukeinona? Tiedättekö, miten tarkalleen ottaen sen pitäisi vaikuttaa? Itse nappailin ruokalusikallisen/päivä alkukierrosta ovulaatioon saakka ja nyt kun täti tuli, oli vuoto aivan huomattavasti runsaanpaa kuin normaalisti. Olisiko viinietikalla limakalvoa paksuunnuttava vaikutus? Nyt kun tätä kirjoittelen, tajuan itsekin että olen vaan lipitellyt sitä viinietikkaa, tietämättä edes miten sen pitäisi vaikuttaa. Kun olen lukenut, että joillekin siitä saattaa olla apua. Aika epätoivoinen sitä vissiin on, kun kaikki keinot on kokeiltava. :|

Hillevi, kysyisin sinulta, millaisissa hinnoissa mahtaa akupunktiohoito olla tänäpäivänä? Kiinnostaisi kovasti kokeilla, jos siitä kerran voi olla apua myös rakenteellisista häiriöistä kärsiville.

Toivotan kaikille teille sisukkaille naisille ihanaa ja lämmintä kesäiltaa! Nautitaan nyt kesästä!
B)
 
Kris Niin, meillä tuo akupunktio on harkinnassa. Olen jo päättänyt, että elo-syyskuussa käyn akupunktiossa niin usein kun ehdin. Nyt vasta olen käynyt hermoratahierojalla, joka on sukulainen akupunktiolle =) Hermoratahieronnassa käsitellään samoja pisteitä, kuin akupunktiossa. Mulla hieronnassa on hierottu/paineltu näitä lapsettomuus pisteitä.
Minäkin tilasin homeopaattisia Mulimen tippoja.. saa nähdä onko tästä kaikesta sitten apua.Lisäksi yritän välttää vehnäjauhoa... kaikki roskaruoka siis pois. Aloitin taas vitamiinikuurin... että tulisi sitä foolihappoa ja e-vitamiinia tarpeeksi.
Tuota hermoratahierontaa suosittelen kyllä muutenkin, siinä keho ja mieli lepää ja stressi haihtuu. Lepäät 2,5-3h ja toinen hieroo päätä, jalkoja, selkää, käsiä... ihanaa. Eikä niin kamalan kallistakaan, täällä yksi hieronta kerta maksaa vain 50e.
Ja toivon, että elokuussa alkavaan hoitoon siitäkin on apua, kun nyt kesälomalla malttaa rentoutua muutenkin. Nautitaan auringosta ja lämmöstä :flower:

Onko kellään tietoa, voiko akupunktiossa ja hermoratahierojalla käydä hoidon aikana? Voiko niitä Mulimen tippoja juoda hoidon aikana? Synarelan sumuttelu aikana niistä ei varmaan hallaa ole(?), mutta voiko näitä "tukihoitoja" tehdä piikittelyn aikana ennen punktiota? Entä siirron jälkeen? Itsellä tuo sumuttelu alkaa 9.8 ja ainakin hierontaan olen menossa taas 12.8, jos siitä vaan ei haittaa ole.
 
Hei kaikki,

Jäyhis, esim. tällainen akuklinikka löytyy Helsingistä. Hoitajalla pitkä koulutus takana ja kohtuuhintainen hoito. Hän voi alan opettajana myös tietää hyvän koulutuksen saaneita hoitajia muualla Suomessa. http://www.akupunktioklinikka.fi/

Hopottitar, kannattaa kysyä vaihtoehtohoitoa antavalta hoitajalta, miten hoito ja hormonihoito suhtautuvat toisiinsa. Ei välttämättä ole aivan ongelmatonta.

Helleviikkoa! B)
Hilde
 
Hillevi Luin juuri itsekin, ettei hormonihoidot ja homeopaattiset rohdot käy oikein yksiin. Täytyykin jättää tuo Mulimen korkkaamatta. Asiaa ollenkaan ajattelematta sen tilasin... :|
Kuinka kauan yksi akupunktio kerta kestää?
 
Tervehdys ja kiitokset Hopotitarelle ja Hilleville noiden vaihtoehtoisten hoitojen valaisusta.
Olin tänään yhteydessä klinikalle, kun huomasin kesätauon päättyneen. Vaan eipä ole kesätauko päättynytkään lääkäreillä! Palaavat töihin vasta syyskuussa. Elikäs meidänkin hoito alkaa vasta sitten. Mulla hoito on tehty kahdella edelliskerralla lyhyellä kaavalla, ilman mitään sumuhoitoja. Niin on tarkoitus tehdä nytkin, lyhyellä kaavalla.
Mutta nyt alkoikin sitten kiinnostamaan, että josko olisin itse voinut jotain tehdä tässä odotellessa syyskuuta..
Kuinkahan paljon ennen hoidon aloittamista niitä mulimen-tippoja uskaltaisi käyttää?
Voisinkin varmasti ihan turvallisin mielin kokeilla sitä hermoratahierontaa?
Tuota Hillevin kertomaa 10 kerran akupunktiohoitoa en ehdi tässä kuukauden aikana kyllä ottamaan..
 
Nyt on lomat lomailtu ja työelämä kutsuu. Voi ei! Kesäloma oli ihana kaikkine reissuineen ja retkineen vaikka sää sää täällä kotomaassa ei aina ihan suosinutkaan! Käytiin pari kertaa ulkomailla ja kotimaassakin risteiltiin ihan urakalla. Ihana kesä kaiken kaikkiaan!

Kiva, että tämä meidän palsta on herännyt taas henkiin vaikka sen aloittajasta ei kuulu pihaustakaan... Tikru; anna kuulua jotain itsestäsi!!! Minä ainakin kaipaan sinua niin...

Huomasin, että keskustelua oli kesän aikana käyty näistä vaihtoehtohoidoista. Olen ehdottomasti niiden kannattaja - jo ne eivät anna niin eivät ne varmaakaan pahaksikaan ole:) Olen itse kokeillut raskautumisapuna etikkaa, vyöhyketerapiaa ja Multiplus+ - vitamiinia ja siirron jälkeen punaviiniä. Luittekos viimeisimmästä Me Naiset -lehdestä, että Sari Tamminen 41 v. oli raskautunut yllättäen ja taustalla on lääkärin tuomio "lapsettomuudesta" sekä vyöhyketerapiahoidot? Minä siis entistäkin enemmän vannon vyöhyketerapian nimeen:) Se saattaa sittenkin toimia!!!Huomio sisaret; kaikki vaihtoehtohoidot tulee käydä läpi ennen varsinaisen hormonihoidon alkua ja mielellään hyvissä ajoin ennen itse hoidon alkua, ei koskaan sen aikana! Tämä pätee käsitääkseni ainakin akupunktioon, hermoratahierontaan ja vyöhyketerapiaan ym. muihin elimistön toimintaan vaikuttaviin hoitoihin. Minä hullu kävin vaivalla aikaiseksi saadun raskauden aikana akupunktiossa hakemassa apua selkävaivaani (neuvolatädin opastuksella) tietämättäni sen riskeistä... Onneksi mitään dramaattista ei tapahtunut!!! Älkää missään nimessä tehkö samaa mokaa!

Jäyhis; kiitos informaatiosta koskien Kela-korvauksia! Olen ymmärtänyt, että ns. lääkekattoon voi ostaa mitä tahansa lääkärin määräämiä lääkkeitä ja Kela korvaa joka tapauksessa omavastuun ylittävän osan mukisematta ja itse ns. sairaskulukorvaus on eri asia. Se mitä tässä peräänkuulutan on se, että korvaako Kela siis vain kolme ivf/icsi-hoitoa (=lääkärinpalkkiot + toimenpidemaksut)? Meillä nuo kolme hoitoa yksityisellä sektorilla on käytetty jo vuosia sitten ja nyt täytyy sitten tosiaan kurkata kukkaron pohjalle viimeistä mahdollista hoitoyritystä harkitessa, jos asia tosiaan on näin:-(

Kris; miksi teillä on päädytty lyhyen kaavan hoitoihin jo alun alkaen? Asia kiinnostaa, koska meillä pitkän kaavan hoidot eivät enää toimi. Olemme käyneeet läpi kuusi pitkän kaavan hoitoa ja saalis on ollut melkein aina heikko (parhaimmillan 5 solua). Epäilen itse, että jarru jarruttaa liikaa vaihdevuosia lähestyvien munasarjojeni toimintaa. Seuraava mahdollinen hoitokaava meillä saattaa olla lyhyt... tai mitä se joku asiantuntija sitten parhaaksi katsoo. Viimeistä joka tapauksessa viedään:-(

Kiva kuulla sisaret, että yritykset jatkuvat! Tänä tulevana syksynä toivon tähän meidän pinkkaan megamonta plussaa, kevät kun oli vähän hiljaisempaa aikaa! Yritetään jaksaa yrittää:)

Halein

Snow White




 
Heippa!
Kyllä vaan se alkaa lomapäivät pikkuhiljaa käydä vähiin ja työ kutsua :eek: .
Snow white, meillä heti ekalla käynnillä (naikkarilla) jo lääkäri totesi haastattelunsa jälkeen, että lyhyellä hormonihoidolla aloitetaan ivf. Siitähän meidät sitten siirrettiin yksityiselle felicitakselle niitten naikkarin remonttien takia.. ja siellä nyt sitten on oltu hoidossa koko ajan. Ja en kyllä osaa sanoa, että miksi ne tehdyt kaksi ivffää ja passit on kaikki tehty lyhyellä kaavalla. Mutta nyt kun kysyin hoitsulta syyskuussa aloitettavan hoidon tapaa, hän totesi, että lyhyellä edelleen. En ole koskaan kysynyt lääkäriltä syytä tähän.
Meillähän ei selkeää syytä lapsettomuuteen ole. Minulla on ikää 35. Lapsia ei ole. Miehelläni on. Minulla on nuorempana tehty raskauden keskeytys. Nyt hoitotutkimuksissa minulla on sanottu olevan monirakkulaiset munasarjat. Miehelläni simpat huonosti liikkuvia ja vähentyneet.
Lääkekoktailit jonkin verran näissä kahdessa aiemmassa hoidossa olivat erilaiset.

Vaihtoehtohoidoista
Soitin eräälle akupunktioklinikalle ja keskustelin lääkärin kanssa akupunktiosta ja lapsettomuuden hoidosta. Hän lyhyen haastattelun jälkeen totesi, että ongelmasi on varmasti tuo limakalvon kovuus. Ja sitä pitäisi hoitaa.. Kysyin häneltä, että voiko nyt ennen, kun hormonihoito alkaa, käydä akupunktiossa? Hän vastasi, että kyllä voi ja arvioi hoitokerroiksi 3-5.. Varasin ajan ensi vkolle..
 
Heippa kaikille!

Pitkästä aikaa pääsin lukemaan teidän kuulumisia. Pitkä työputki takana. Nyt sentään muutaman päivän saan huilata. Niin, Snow White, olen itsekin nyt vähän ymmällä miten tuo kela korvaa noita hoitoja... Eikös kela korvaa aina yksityislääkärillä käynneistä tietyn osan ja lääkkeistä juuri sen korvauskaton (n. 643? ) ylimenevän osan. Ei kai lapsettomuushoidot ole mitenkään eri asia?

Se tässä vähän pakkaa sekoittaa, että julkisella puolella ei anneta kuin kolme hoitoa, mutta se asia ei ole kai missään tekemisissä kelakorvauksen saamisen kanssa? Osaisiko joku valaista asiaa meille tietämättömille? Kuka meistä olisi käyttänyt julkisen puolen kolme hoitoa ja siirtynyt sitten yksityiselle klinikalle tai saanut hoitoa ensin yksityisellä klinikalla siirtyen julkisen hoidon piiriin?

Nuo vaihtoehtoishoidot kiinnostavat tosi paljon. Täytynee perehtyä niihin ja suunnistaa sitten sopivassa välissä vyöhyketerapiaan tai akupunktioon, ellei sitten käy onnellisesti näiden hoitojen kautta.

Niin se vaihtui jo elokuukin. Tuntuu aika menevän hirmuisen nopeasti. Täytynee mennä tulevalla viikolla ostamaan kakkoshoidon lääkkeet valmiiksi. Jännittää kyllä kovasti lähteä tähän toiseen yritykseen. Luin jostain netin lääkäripalstalta, että siirretyistä alkioista keskimäärin yksi viidestä kiinnittyy... Voi että, toivon tosiaan meille kaikille sitä onnistumista enemmän kuin mitään muuta!

Nyt täytyy lähteä ruoan laittoon. Jaksailuja kaikille ja kuulemisiin!!! =)
 
Heippa kaikki kanssasisaret ja lämpimästi tervetuloa uudet!

Järkytykseni oli todellakin aikamoinen, kun kävimme VL:ssä hoidon suunnittelussa. Kela todellakin korvaa VAIN kolme hoitoa ja mekin joudumme anomaan tulevan hoidon kustannukset Kelalta. Jos Kela päättää olla korvaamatta, joudumme maksamaan kaiken itse eli lääkkeet + tutkimukset ja toimenpiteen! Päätimme kuitenkin tehdä vielä yhden hoidon kaikesta huolimatta, millä sen maksamme on sitten aivan eri asia...

Sumut siis aloitettu ja loppukuulle on suunniteltu ICSI. Tämä on kyllä tällä erää meidän viimeinen hoitomme. Lompakko ei kestä enempää! Minäkin olin aivan siinä uskossa, että tämä hoitokierros on halvempi, koska lääkekatto on täynnä ja matkakustannuksetkin... :(

Tsemppiä kaikille hoitoihin, toivotaan meille kaikille plussatuulahduksia syksyyn =)
 
Kiitos sisaret kun jaksatte jauhaa kanssani tätä korvausasiaa:)

Asia on siis yksinkertaistettuna näin, että julkinen puoli hoitaa kolme kierrosta ja Kela korvaa osittain sen lisäksi kolme hoitokierrosta yksityisellä sektorilla. Lääkkeet Kela maksaa aina vuosittaisen lääkekaton ylittävältä osalta. MUTTA mitäs sitten tapahtuu, jos Kela ei enää korvaa hoitoja ja päätät vielä kerran (sen 7. kerran) yrittää yksityisen sektorin avustuksella ja omalla rahoituksella? Tuleeko Kela vielä tässäkin vaiheessa vastaan lääkekuluissa vai katsooko se, että kuusi kertaa on jo hormooneja heidän pussistaan makseltu ja enempää ei korvauksia tipu vaikka vuosittainen lääkekatto ylittyisi? Help me!!! Mun hevosmäärät troppeja yhteen hoitokierrokseen maksaisivat 2000 ?... Auts!

 

Yhteistyössä