35+ Lapsettomat

Heippa !
Meillä pohditaan myös tätä ongelmaa, VL:n johtava lääkäri tulee ensi viikolla töihin ja silloin pitäisi saada vastaus. Meille on tehty 3. ivf/icsi
1. Yksityisellä
2. ja 3. tehty väestöliitossa, maksusitoumus asiakkaina kun naistenklinikalle ei mahtunut.
Ja nyt pohditaan 4:nen kohtaloa, kun edellisistä ei ole aikaan saatu kuin yksi kohdun ulkoinen. Tämä seuraava hoito tehtäisiin ns. pitkän kaavan mukaan, kun edelliset tehty lyhyellä kaavalla.
t.maariaa
:flower:
 
Hei vaan!
Aloimpas kirjoittamaan palstalle, kun alkaa taas tämä armoton jännittäminen...
Huomena ultraamaan joskos ovulaatio olis tulollaan.
Yritetään viimoiset 2 kpl luonnolliseen kiertoon...
On se vaan kumma, että tänne kirjoittaminen jotenkin helpottaa, kun tietää, että te tiedätte nämä tuntemukset, miltä tuntuu ja mitä miettii... ja tietysti se tsemppaus on luku erikseen.
Hitsi ku jännittää ja pitäis töissä olla, kuin ei mitään, vaikka tekisi mieli repiä hiuksia ja kiljua ihan vaan jännityksestä.
Mieli on taas toiveikas, joskos onnistuttais ja välissä taas et mites se nyt pakasteilla, ku ei tuoreillakaan... vuoristorataa mennään ylös alas... mutta kyllä se niin on, että jos me ei tähän uskottais, niin eihän meistä kukaan tätä tekis.
Tsemppiä meille kaikille ja anteeksi tämä omanapaisuus.



=)
 
Onnea matkaan Sitruunapommi! Tiedämme tosiaankin tuon tunteen ja mielen aaltoliikkeet toiveikkuudesta ja jännityksestä pettymykseen. Toivotaan sydämestä, että nuo kaksi huurulaista tarraisivat oikein kovasti kiinni! :hug:

Paljon maksaa akupunktio?? Mikä on inhimillinen hinta /krt ??
 
Sitruunapommille hirmuisesti onnea matkaan!Tiedän niin hyvin, mitä tarkoitat kun sanoit, että tekisi mieli repiä hiuksia päästä ja vaan kiljua jännityksestä!! :)

Kaikkihan on mahdollista näissä hommissa, joten toivotaan että huurunenät tarraavat tiukasti mukaan matkaan.

Plussatuulosia täältä päin oikein kovasti!!!! Puffffff........ :whistle:
 
Heippa ! Eilen sain soiton väestöliitosta, jossa olemme hoidossa että voin hakea Synalarenin apteekista(tarkoitta sitä että hoito tehdään). Sanoivat jos tulee jotain mutkia, niin selvitellään sitten jälkikäteen. Sain myös labra ja ultra-ajat jo valmiiksi. 17.8. pitäisi alkaa tämä seuraava hoito sitten nenäsumuilla. Vähän jännittää, kun tämä on eka kerta kun tehdään näin pitkän kaavan mukaan ! :whistle:
Plussa onnea kaikille tasapuolisesti ! :heart:
t.maariaa
 
Tänään on tehty PAS eli siirrettiin kaksi oikein hyvin sulatuksesta selvinnyttä yksilöä. Nyt sitten seuraavat kaksi viikkoa jännätään miten käy...Jännitystä oli ilmassa kyllä tänäänkin, kun odottelin soittoa klinikalta kuinka alkiot ovat selvinneet. Sitruunapommin ajatelmat ovat niin totta...

Hieman taustaa itsestäni, kun olen tässä useamman kuukauden taustaillut palstalla. Viime huhtikuussa meille tehtiin 1.ICSI ja siitä tuli plussa, joka valitettavasti meni heti alkuunsa kesken. Kesätauon ja lomailun jälkeen nyt 1. PAS. Pakkaseen meille saatiin keväällä 12 alkiota. Hoidossa ollaan julkisella puolella, mutta punktio ja siirrot tehdään yksityisellä klinikalla ostopalveluna.

Onnea kaikille hoitoihin tasapuolisesti!
 
Hieno homma, että kesätauot näyttää pikkuhiljaa päättyneen ja päästään taas itse asiaan!! maariaalle onnenpotku alkavaan hoitoon ja Banaani71 tarrasukkia takataskuun! Toivottavasti tarraavat oikein kovaasti kiinni.

Kävin eilen akupunktiossa. Hoitosessio kesti 2,5h ja sen lisäksi sain jotain rohtoja mukaani, joita pitäisi popsia pari viikkoa. Yritin netistä selvitellä, että mitä ne oikein sitten ovat.. ne on jotain kiinalaisia äitiyspillereitä, jotka näyttää ihan pippureilta!! Alkoi pikkusen vaan arveluttamaan, että uskaltaako niitä popsia?? Muuten hoito yllätti positiivisesti, sen kokonaisvaltaisuus.. ainut, että potilaan yksityisyydestä ei kyllä tietoakaan siellä paikassa. Verhot potilaiden lavitsojen välissä, että ei siinä viitsinyt kovin äänekkäästi oireistaan selvitellä. Alkuhaastattelu oli kyllä jo käyty puhelimitse..
Seuraava aika tulisi varata, kun olen nuo pippurin näköiset pillerit popsinut.
 
Hei kaikille!

Banskun ja Sitruunapommin alkioille paljon kiinnittymishaluja ja muillekin onnea tuleviin hoitoihin. :heart: Kyllä pakastetuillakin alkioilla on jotkut onnistuneet vaikkei tuoreilla. Jos ne vain kestävät sulatuksen, ei laatu pitäisi pakastuksesta juurikaan heiketä.

Kiva, kun alkaa hoidot taas pyöriä ja palstakin samalla piristyy. Toivottavasti kaikki ovat saaneet nauttia edes muutamasta rentouttavasta kesälomaviikosta!

Omaa napaa. Tänään tuli plussa testiin, kylläkin "vain" ovistestiin, mutta olen siitä iloinen. Viime kuussa ovis taisi livahtaa jo kp 9. Tässä kierrossa minut hoitaakin illalla oma mussukkani, eikä mikään lääketieteen tri :p
Akupunktiossa ollaan käyty toukokuusta alkaen ja jotenkin alakerta tuntuu piristyneen. Tänään kävin sisätautilääkärillä kilpirauhasasioissa ja hän kyseli nyt kaikenlaista ja määräsi keliakian vasta-aineet tutkittaviksi. Piilevä keliakia kuulemma hyvinkin aiheuttaa lapsettomuutta - eikä minulta ole asiaa koskaan tutkittu, vaikka vatsa turpoilee ilman hormonilääkkeitäkin.

Eilen kävin hakemassa luontaistuotteita, Mulimen oli myyjälle vieraampi ja hän suositteli Femisoijaa (yleensäkin soijan lisäämistä ruokavalioon) ja Melbrosia kukkaissiitepölyvalmistetta, joka mm. tasapainottaa hormonitoimintaa. Näitä nyt sitten nautin e-vitamiinin, magnesiumin ja foolihapon lisäksi. Kris, minkä nimisiä ne kiinalaiset äitiyspillerit ovat?

Toivotaan yhdessä oikein monta plussaa pinoomme tälle syksylle! :wave:
Hillevi
 
Maariaa hienoa , että pääsitte taas hoitoihin. Vaikea uskoa, että alkaisivat perimään sinulta jälkikäteen mitään maksuja.

Banaani71 olen täällä 100% hengessä mukana. Toivotaan, että kummatkin tarttuvat ja lujasti kiinni. Piinaushan sinulla on päällä, joten yhtä helvet..... se on, mutta mehän jaksetaan...

Hilleville onnea oviksesta ja onnea mussukan kanssa "tehtyihin" hoitoihin :)

Hoito rumba kun on päällä, niin minun pään sisälle ei mahdu muuta ajatusta kuin ja ainoastaan hoidot. Tuntuu ettei pysty edes ajattelemaan yhtään eteenpäin, kun on tässä hetkessä niin tiukasti kiinni.

Odottelen tässä ovulaatiota, joskos se tulis vielä tässä kierrossa. Kp 13 ja huomena taas ultraamaan, onko siellä alkanut tapahtumaan mitään. Hassua kyllä en ole koskaan epäillyt ettenkö ovulois ja nyt kierto näyttää vähän siihen suuntaan, ettei huuru-ukkoja saada kyytiin tässä kierrossa. :(
Aina sitä vain putkahtaa, jotain uutta vastaan.
No jos ei tässä niin ens kierrossa sitten... =)

Meille kaikille hiukan ihmeitä, onnea ja ++++++++++ matkaan!
 
Hurjan paljon lykästystä matkaan Sitruunapommille ja Banskulle!!! Toivon niin sydämestäni, että te antaisitte alkusysäyksen plussabuumin tähänkin ketjuun - vihdoinkin!!!

Omasta navasta ei mitään kerrotavaa! Tällä hetkellä näyttää, että hoidot ovat meidän osalta loppuunkäyty ja ihmettä vaan odotellaan tapahtuvaksi:-( Serkkuni sai "ihmeen" aikaiseksi kesäkuussa 10 vuoden yrittämisen jälkeen. Ikää hänellä on 40 v., joten se sai uskoni taas herkeämään - ehkä minunkin vuoroni on joskus! Aika tosiaan käy vähiin, mutta 24 ovistikkua on tuossa pöydällä odottamassa:)

Halauksin,

Snow White


 
Mukavaa sunnuntaiaamua kaikille!
Työt alkavat pikkuhiljaa kutsua ja loma jäädä taakse, ääh.. kesä tuntuukin loppujen lopuksi tosi lyhyeltä ja mitään suunnitelmia, mitä piti tehdä -ei ole tullut tehtyä.. kaikki kaapin siivoukset jne..

Täällä rintamalla ei mitään uutta. Olen popsiskellut niitä kiinalaisia pillereitä nyt kuusi päivää.
HIllevi, niiden lääkkeiden nimi on Tiaojing Cuyun Wan. Vaikutuksesta en osaa sanoa mitään. Mutta se akulääkäri sanoi, kertoessani syistä ja muista, joita ei meillä selkeitä siis ollut, että limakalvossa on vika ja, että se on liian kova ja sitä tulee hoitaa.. Vaikka siis olenhan käyttänyt myös oman klinikan lääkärin määräämiä lugeseteronia ja hänen mukaansa limakalvo on ollut ihan hyvä ja tarpeeksi paksu jne.. Sitten kun olen syönyt tämän satsin loppuun, tulee varata uusi aika. En sitten tiedä tuleeko niiden pillereiden syöntiä jatkaa, vai oliko tämä vain tällainen pikku kuuri. Mutta seur. aika tulisi varata n. vkon kuluttua..
 
Moikka kaikille!

En tiedä täällä mitä ajattelisin. Eilisestä saakka mulla on ollut kummallista alavatsa- ja selkäkipuilua. Kiertopäivä 18/28 on menossa. Kipu muistuttaa menkkakipua ja se tuntuu olevan ihan jatkuvaa. Yölläkin heräsin siihen muutaman kerran. Eniten se tuntuu vasemmalla puolella, mutta myös oikealla ja keskellä alavatsaa on nippailua, kuten myös ristiselässä mutta eniten vasemmalla puolella. Toivon tietenkin olevani raskaana, vaikka tiedän sen olevan lähes mahdotonta ilman ulkopuolista apua. Muita oireita ei kuitenkaan ole ollut.

Mulla ei koskaan aikaisemmin ole ollut kierron tässä vaiheessa mitään kipuja, vasta juuri ennen menkkoja (noin päivää aikaisemmin) on kipuilua. Varmaan tää nyt on jotain oman hormoonitoiminnan muutoksista johtuvaa kipua.
No, reilun viikon päästä se sitten nähdään tuleeko täti vai ei. Mullahan alkaisi sitten piikittelytkin taas seuraavan kierron toisena päivänä...

Sori tämä omanapaisuus, hieman äimänä vaan olen täällä mitä tää kipuilu tarkottaa!
 
Aurinkoista mielialaa kaikkien viikkoon vesisateesta huolimatta!

Jäyhis, pienet kivut alavatsassa ja -selässä voivat kyllä yllättäen tulleina kieliä raskaudesta. Toivottavasti sinun kohdallasi olisi nyt näin :heart: :heart:

Minulla kp 16/27-30 menossa ja myöskin alaselkä jäykkä ja kipeä. Viikonloppuna oli alavatsalla ajoittaista vihlontaa ja viime yönä heräsin vilunväreisiin. Torstaina oli meillä se "kotihoito" - ja tietysti kovasti toivotaan, että Ihme olisi saatu aikaan. Eilen vessareissulla vähän valkovuotoa (yleensä vain ovuloidessa) ja siellä seassa nuppineulan nupin kokoinen verihyytymä. Outoon aikaan... No, rintatuntemuksia ei ole ja selkäkipu johtunee edellisviikonlopun kahden päivän melontaurakasta ja yölliset vilunväreet ikkuna auki nukkumisesta. Kiva silti ajatella, että voisi olla raskaana. Mieskin oikein satsasi omaan osuuteensa ja on positiivisella kannalla ;)

Kris, taidankin kysyä noista pillereistä omalta akumestariltani... Minä tunnen aina hoidon jälkeen vähintään pari päivää alavatsassa, että hoidossa on käyty. Hoitajan mukaan se kertoo paranemisesta. Toivotaan näin! Pulssidiagnostiikan mukaan minulla on munuaispulssi (kertoo munuaisten ja munuaismeridiaanin kunnosta) niin heikko, että raskaus ei ole hoitajan mukaan ollut mahdollinen.

Kiitos Sitruunapommi onnen toivotuksista :heart: Toivottavasti te pääsette hakemaan pakkaspienen kyytiin kuitenkin vielä tässä kierrossa!

Banskulle nopeaa ja vaivatonta piinaviikkoa!
Snow Whitelle toivotaan yksi ihme pian tähän elämään :hug:

Voikaa hyvin kaikki kohtalosisaret :wave:
 
Tervehdys taas kaikille täältä vasta muutaman kerran kirjoittaneelta.. Kesäloma on pitänyt sormet erossa näppäimiltä..

Sitruunapommille ja banaani/banskulle nyt ensialkuun kiinnittymistsemppiä! Jäyhikselle myös, toivottavasti oireesti ovat juuri niitä oikeita! Ja samaa rataa toivotuksia vielä Hillevillekin!

Samaan tahtiin täällä itsekin jännäilen, ensimmäistä kertaa clomien ja pregnylin voimalla. Kaksi kauniisti kasvanutta palleroa sai clomit aikaa, mutta jatkostahan ei kukaan tiedä. Odotus on kyllä jälleen sietämätöntä! Pregnylillä saatiin ovulaatio viime lauantaille, suunnilleen ja nyt pitäisi kestää piinailua tämän viikon lauantaihin. Itse pidän huonona merkkinä sitä, että ei ole mitään oireita satunnaisia alavatsan väänteitä lukuunottamatta, joita on ollut muissakin kierroissa. Huh. Lääkäri tosin totesi, että hienosta tilanteesta huolimatta ei kannata liikaa toivoa. Totta kai sekin on, jos se olisi näin kepein perustein saanut alkunsa meidän lapsi, niin ehkä se olisi jo tuloillaan..

Toivottavasti jollekin meistä tämän kierron jännääjistä tärppää!


Hillevi, sulta tekee mieli kysyä kilpirauhas-kohtalontoverina, onko lääkärisi kertonut sulle, millä tavoin vajaatoiminta saattaa raskautumiseen vaikuttaa? Itse tätä salakavalaa syytä aina pohdin, kun kiertoni on kuitenkin suht säännöllinen. Lukaisin kuitenkin jostain, että vaikuttaa erityisesti alkion kiinnittymiseen? Onko sulla tietoa? Keliakiatestit kilpirauhaspotilailta usein otetaan, koska jos on yksi autoimmunisairaus, lisää se riskiä myös muihin autoimmunisairauksiin joita keliakiakin siis on. Ja se tosiaan saattaa vaikuttaa lapsettomuuteen.

Kysyisin vielä noista maksu/korvausasioista itse lääkkeistä. Mitkä lääkkeet ovat niitä kalleimpia? Itse olen tähän mennessä siis "kokeillut" clomeja, lugesteroneja ja pregnyl-piikin ja kaikki yhteensä ovat maksaneet vasta ehkä noin 100 ?. Ilmeisesti muut hormonipistokset ovat huomattavasti kalliimpia? LAsken nimittäin budjettia syksylle, kun meidän hoitorumba, suoraan yksityisellä alkaa ja jostain pitäisi keksiä ne järkyttävät summat rahaa..

Ja vielä palaan tuohon aikaisempaan luontaisterapiakeskusteluunkin.. Varmaan kaikissa puheissa olleissa oleellisinta on se, että terapeutti on oikeasti asiansa osaava ammattilainen. Ainakin homeopaateissa on varmasti laaja skaala tekijöitä ja on varmasti vaara, että pelkän haastattelun perusteella määrätyt valmisteet voivat osua välillä harhaan. Toisaalta itse uskon vahvasti erityisesti vyöhyketerapiaan ja harmittelen ettei se meillä auttanut ainakaan vielä vaan "oikeat" hoidot ovat edessä.

Voimia!




 
Iltaa,

Vaahtokarkki, hienoa että olet malttanut lomailla ilman palstaa, hengähdys näistä asioista tekee välillä hyvää. Lääkärin toppuutteluista huolimatta nostetaan sinullekin peukut pystyyn db heti :heart:

Kilppariasiasta. Kilpirauhaslääkäri selitti jotain hormonitoiminnan kokonaisuudesta ja yksi lapsettomuuslääkäri painotti kiinnittymisen olevan vaikeaa, jos vajaatoimintaa. Kaikkien kierto ei mene sekaisin, vaikka olisi selkeääkin vajaatoimintaa. Viime viikolla kävin toisella sisätautilääkärillä, joka ei ollut lapsettomuuteen erityisesti perehtynyt, ja hänen mukaansa TSH alle 3 pitäisi mahdollistaa raskautumisen... mutta laittoi lähetteen keliakiatestiin. Sekin tosiaan voi vaikuttaa.

Valitettavasti munasolutehtailuun käytettävät hormonit ovat aika lailla kalliimpia kuin nuo luettelemasi. Niiden hinnoissa on kuitenkin tuhannen euronkin eroja pienilläkin annoksilla toimittaessa (eroa lähes 1000 e/satsi). Menopur on halvinta ja muutaman lääkärin mukaan se 35+ ikäisille tehoaa mahdollisesti paremmin kuin muut. Kannattaa keskustella hoitavan lääkärin kanssa ja vaikka ehdottaa tuota. Tietysti hintaan suoraan vaikuttaa, millaisella annoksella munasolutehdas alkaa tuottaa. Usein käytettävät jarrulääkkeetkin ovat luokkaa 100 e/hoitokierros...

Yliopiston apteekin sivulta voi hakea hinnat lähes kaikille Suomessa myytäville lääkkeille
http://www.yliopistonapteekki.fi/kustannus.do

Kyllähän hoidot ja lääkkeet niin kalliita ovat, että meillä ei nyt ole varaa uuteen IVF-yritykseen. Varsinkin, kun yli 44-vuotiaana en saa Kelalta hoidoistakaan mitään.

Tsemppiä meille kaikille :wave:
 
No näimpäs tässä nyt kävi, ettei limakalvo ollut tarpeeksi paksu, (vain 4mm) joten hormonihoidolla tehdään ovulaatio seuraavaksi. Alkoi mietityttämään, että ohuen limakalvon takiako alkiot ei ole kiinnittyneet... JOKAINEN PAS on tehty luomukiertoon tikutuksen perusteella, ilman ultria. Hmmm. Oli kuulemma sellainen villitys ennen, mutta nyt on otettu takaisin sellainen käytäntö, että ultrataan ennen siirtoa...
:( RAIVOSTUTTAVAA, että meitä pidetään koekaniineina.
Toisaalta nyt odotukset ovat korkealla, jos limiksen paksuus on nyt se ratkaiseva, niin nythän se tehdään semmoseksi kuin se pitää olla =) TAAS TÄTÄ IKUISTA JOSSITTELUA... :LOL:

Jäyhis , Hillevi ja Vaahtokarkki Toivotaan, että nyt on teidän vuoro plussata ja saada se nyytti kainaloon =).

Banaani71 mitkä ovat tuntemukset?

Snow White kyllä te vielä onnistutte ja saatte oman nyytin, älä heitä vielä kirvestä kaivoon. Ihmeitä tapahtuu päivittäin...ehkäpä kohta teille. :heart: :heart:

JAKSAMISIA JA :hug: KAIKILLE
 
Olen tosi turhautunut täällä tähän vatsanippailuun, enkä oikeasti enää jaksa uskoa että syy olisi mahdollinen raskaus. Kiitos kuitenkin onnentoivotuksista, ainahan sitä pitää parasta toivoa.

Multa tuntuu olevan mennyt aika paljon ohi asioita, kun olen vaan pyöritellyt tätä kipua päässäni, mutta:

Banaani71 on ollut PAS:issa. Laitahan kuulumisia! Jännittää sun puolestasi!!! Tarrasukkia hirmuisesti sinulle!

Hillevi sai hienosti tikutettua oviksen! Toivotaan kovasti, että mussukkasi antama hoito tehoaa!! ;) ja, että kertomasi oireet olisivat merkkejä nyytistä...

Sitruunapommi!! Huurunenät matkaan sitten seuraavalla kierrolla!! On toi aika raivostuttavaa, että limakalvon paksuutta ei ole tarkastettu ultralla. Tuntuu, että turhaa työtä on tehty kun ei sitten ole tuollaista perusasiaa katsottu kuntoon. No, tsemppiä seuraavaan kiertoon oikein kovasti!! Nyt on onneksi asia tiedossa, joten eiköhän se myös korjaannu siiheksi!

Snow White:lle voimia, että jaksaisitte vielä kerran yrittää!! Kyllähän ainakin hoidoista yksityisten kanssa saa tehtyä kuulemma aika hyviä maksusopimuksia. Toinen asia onkin sitten ne lääkkeet! Saisipa niidenkin kanssa sovittua jotakin maksujärjestelyjä!!! Minäkin olen jo ajatellut, että täytyy kai varmuuden vuoksi yrittää alkaa säästämään näistä vähistä rahoista, jos nämä kaksi jäljellä olevaa julkisen puolen hoitoa ei meille nyytiä suo.

Ajattelin huomenna soittaa omahoitajalleni ja kysyä tästä vatsa-/selkäkivusta. Toivottavasti tämä ei ole mikään tulehdus tai kysta tms. Sitten seuraava hoito siirtyisi taas eteenpäin. Ensi viikolla pitäisi muuten aloittaa pistelemään Puregonia.

Voimia kaikille!!!
 
Ja kiitoksia teille kaikille ihanille tsemppaajille =) . Eipä minulla tässä mitään erityisiä oireita ole vielä ilmaantunut ja pp6 nyt menossa...liekö sitten hyvä vai huono asia. Jouduin selaamaan tätä pinoa huhtikuulle ja lueskelemaan sieltä millaisia oireita minulla oli tuoresiirrosta silloin. Kummasti sitä unohtaa. Silloin oli ollut päänsärkyä ja menkkamaisia tuntemuksia. Tosin rintojen arkuutta on, mutta se luultavasti johtuu lugeista. Jollain tapaa olen ihmeeellisen rauhallinen ja välillä oikein herään ajatukseen, että ai niin minullahan majailee kaksi alkiota masussa...Asia tuntuu jotenkin epätodelliselta. Sinänsä ihme, että asian pystyy unohtamaan, kun tässä lääkkeellisessä PAS:ssa joutuu napsimaan kolme kertaa päivässä lääkkeitä suun kautta ja kaksi kertaa
nauttimaan
niitä toista kautta. Töissä minulla kyllä on aina jotenkin huono omatunto, kun joudun nostamaan asiakkaita, vaikkakin kysyin asiaa erikseen lääkäriltä ja hän oli sitä mieltä, että alkiot on niin hyvin suojassa ettei tuollainen pysty niitä vahingoittamaan. Siltikin on aina välillä sellainen pelko ettei sittenkään ole hyväksi rehkiminen.

sitruunapommi Voi vitsi huono tuuri teillä nyt, mutta toivotaan että limakalvon paksuuus on ollut ongelmanne ja nyt kun se saadaan korjattua niin lopputulos on toivottu. Tuntuu kyllä ihmeellisesltä ettei sitä ole aikaisemmin tutkittu. Tsemppiä vielä hetken odotteluun ennen kuin teidän huurunenät pääsevät mukaan.

Jäyhis Toivotaan että pääsette suunnitellusti aloittamaan pistelyt ensi viikolla. Voimia hoitojen alkuun!

Hilleville myös onnea piinailuun!

Aurinkoista ja lämmintä päivän jatkoa kaikille!
 
Hei taas,

Sitruunapommin aiemmat PAS-hoidot ilman ultrausta kuulostavat oudoilta. Olitko julkisella puolella? Onneksi edes nyt klinikalla sitten ultrataan. Entistä enemmän tsemppiä ensi kertaan ja onneksi silloin limakalvon kasvua seurataan. :heart:

Toivottavasti Jäyhiksen kivut ovat helpottaneet tai syy ainakin selvinnyt ja pääset aloittamaan hoidon. Vaikka tietysti edelleen toivotaan, että nippailut olisivat alkuraskauden vaivoja. :heart:

Banaani, ihmeellisen rauhallinen olo on oikea merkki. Nyt nostan jo pottuvarpaatkin pystyyn :heart:

Mites Vaahtokarkin piinis edistyy?

Meillä ei tarvinnut pitkään piinailla. Akupunktiohoitaja mittasi taas pulssin ja sanoi sen olevan heikompi kuin viimeksi mitatessa... eli tuskin olisi tärpännyt :(
Mutta vauvantekopisteitä taas hoidettiin. Kilpirauhasarvot sentään ovat edelleen pysyneet mallikkaina - uskon että akupunktion voimasta. Keliakiatestin tuloksia en vielä ole saanut. Jos se löytyy, niin sittenpä olisi yksi mahdollinen syy (iän lisäksi) lapsettomuuteeni. Tylsää, jos ei koskaan saa tietää, miksi ei ole tärpännyt.
Noh, miehen velipuolen vaimo on kolmatta kertaa raskaana ja toinen veli oli jo lupaamassa tätä lasta meille... Olemme selvittäneet mahdollisuutta adoptoida ko. maasta, jossa on paljon työttömyyttä ja köyhyyttä myös mieheni velipuolten perheissä. Katsotaan, eteneekö asia mitenkään. Emme tietenkään halua viedä lasta keneltäkään, joka ei ole adoptoitavaksi antamista pitkään ja syvällisesti harkinnut, mutta tämän lapsen adoptoiminen vaikuttaisi kieltämättä positiiviselta asialta. Lapsella olisi yhteys syntymämaahansa ja sen kulttuuriin ja pitäisimme luonnollisesti edelleen yhteyttä biovanhempiin. Lisäksi lapsi saisi mahdollisuuden kouluttautua täällä ja ehkä myös vähän helpomman elämän.

Kaikille tsemppiä ja onnea vaiheisiinne! :wave:
 
Moi taas,

Bansku, sun huoli rehkimisestä on aika ymmärrettävä. Sitä kuvittelee kaiken vahingoittavan mahdollisuuksia. Mieleen tuli, että eikös nostelu ole haitallista vasta raskauden loppupuolelta? Tarkoitin vaan tässä sitä, että miten sitä aina osaisi olla ihan normaalisti, kun on tottunut murehtimaan niin monen asian puolesta onnistumisen kivisellä tiellä.. Sun oireiden pähkäily kuulostaa tutulta ja yritän itsekin muistaa Lugejen vaikutuksen.

Sitruunapommi
, ultraton siirto kuulostaa tosiaan erikoiselta. Mutta toisaalta, jos niissä kierroissa et ole syönyt munasoluja kasvattavia hormoja, ehkä sitä ei siksi tarvita? (anteeksi mahdollinen tietämättömyys PAS:n yhteydessä käytettävistä lääkkeistä)
Tylsää kuitenkin, jos tuon helposti selvitettävän asian vuoksi on aikaisemmat kerrat menneet pieleen.

Jäyhiksenkin tuntemuksiin yhdyn, olen myös ihan tympiintynyt "vääräntuntuisiin" vatsakipuihin, niihin niin tuttuihin mankkamaisiin. Tosin toivottavasti ainakin siellä ne ovat jotain ihan muuta!

Hillevi, hetkinen nyt putosin kärryiltä, sinunko pulssiasi mittaamalla akupunktiohoitaja teki tuo päätelmän? Pitäisikö pulssin siis tihentyä? Mutta älä nyt pelkästään tuon perusteella menetä toivoa! Teillähän on hieno adoptiomahdollisuus, onko lasta mahdollista näin tosiaan varata, jos se on kaikille ok? Sehän kuulostaa hienolta, jos pystytte itse järjestämään asiaa, ettekä joudu virallisen prosessin kautta odottelemaan.

Täällä on myös toivo hiipunut, yksinkertaisesti siksi, ettei ole mitään oireita, muita kuin normaaleja PMS:siä. Lugeja laittaessani olen valitettavasti tunnustellut omaa kohdunkaulaani, joka tuntuu vaan pehmeältä ja lyhyeltä lätyltä
:ashamed: Päättelin siis, että ei se ainakaan tälläiselta pitäisi tuntua.. Onko jollakin asiaan perehtyneellä tietoa, miltä sen nyt pitäisi oikeasti tässä kohtaa kiertoa tuntua. Hillevi, mitä sun T3V ja T4 arvot on ollut, jos THS on ollut hyvä? Multa on toistaiseksi mitattu kontrollina vain muut kuin TSH ja en osaa niitä suhteuttaa siihen, mitä pitäisi lapsen saamisen kannalta olla. Aina puhutaan vaan THS:stä.

Huh, kukas tekikään testin seuraavaksi?
 
Vaahtokarkki, onnea julmetusti matkaan! Kuten aikaisemminn sanoin, multa on mennyt aika lailla ohi juttuja ja nyt vasta tajusin, että sullahan on piinailut päällä!Toivottavasti kuulemme sinulta plussauutisia! Älä menetä toivoa, vaikka mitään oireita ei olisi!! Tiedän...sitä kuuntelee itseään tutkan lailla ja jokainen nippaisu voi merkitä raskauden alkua, mutta niin voi oireettomuuskin. Tuo on vaan niin pirullista, kun mihinkään tuntemuksiin ei oikein voi Lugejen käytön aikana luottaa! Voimia piinailuun ja hurrrrrjasti plussatuulosia sinulle! :whistle: Olen koko sydämelläni mukana sun piinailussasi!!!

ON:
Soittelin aamulla polille ja sain ultra-ajan ensi maanantaille. Hoitaja epäili kystaa, mutta mä olen kuvitellut sen aiheuttavan kivuliaampia juttuja. Vaikea tietty sanoa asiaan mitään, kun ei sellaista kystaa ole koskaan ollut. Olen kyllä ymmärtänyt, että sellainen nesterakkula/kysta munasarjassa voi aiheuttaa epämääräisiä oireita pitkällekin ajalle. Juuri tällaista painontunnetta mitä lähinnä tämä tunne itselläni nyt on. Onneksi hoitaja kertoi, että tuskin hoidon aloitus viivästyy, vaikka kyseessä olisikin kysta. Huoh!

Tosiaan se selkäkipu loppui eilen, ihan yhtä äkkiä kun silloin viime lauantaina alkoikin. Nyt on kp 22. Enää on tuo painon tunne alavatsalla ja välillä pieniä vihlaisuja. Muita oireita suuntaan tai toiseen ei ole. Vatsani on kyllä hieman kovalla. Maanantaina se sitten selviää, yritän olla stressaamatta sinne saakka.

Hillevi, kerroit adoptiomahdollisuudesta. Tuo kuulostaa todella hienolta, jos pystyisitte adoptoimaan sukulaislapsen! Tosin, olen samaa mieltä Vaahtiksen kanssa siitä, että älkää vielä luovuttako oman nyytin saamisen kanssa! Jaksuja sinulle!

Vapaapäivän terkut kaikille siskoille, toivottelee Jäyhis
 
Hei vielä Vaahtokarkki,

En kyllä tiedä, miltä kohdunsuun (varmaan olet siihen törmännyt, kohdunkaulaa ei kai itse pysty tutkimaan) pitäisi raskaana ollessa tuntua. Jossain pinossa siitäkin on ollut puhetta, löytyiskö 2+ haulla.

Minulla on nyt TSH vakiintunut arvoon 1.1 ja T4V 14-15. Jostain muistan lukeneeni, että T4V pitäisi olla lähellä 20, normaali arvo on 9-21 ja sehän laskee vajaatoiminnassa. T3V:tä ei ole minulta mitattu.

Akupunktiossa pulssin mittaus on ihan eri asia kuin länsimaisessa lääketieteessä. Eri kohdista mitattuna pulssi kertoo eri sisäelinten toiminnasta. Nopeutta ei niinkään tarkkailla vaan sitä, kuinka vahva tai heikko pulssi on. Minulla on munuaisten kunnosta kertova pulssi hyvin heikko, loman jälkeen se jo oli vähän vahvempi, mutta taas ihan heikko... ja mitään raskaustuntemuksiakaan ei kyllä oikeastaan ole.

Tuo adoptioasia on ollut omassa mielessä vireillä jo pari vuotta. Mutta virallisia teitä myöten emme ihan pientä lasta enää saisi, prosessiin menee jonotuksineen useampi vuosi. Lisäksi niissä kohdemaissa, jotka kiinnostaisivat, pitäisi olla ollut naimissa monta vuotta (me vuoden, yhdessä eletty 10 v). Mieheni on jo 45v ja lapsen ja vanhemman ikäero on rajattu yleensä 45 vuoteen, mutta se on vain adoptiolautakunnan käytäntö, ei lakiin kirjoitettu. Mutta itse järjestäen paperisota on valtava ja pitkä prosessi myöskin ja takeita ei ole, että vaikka adoptio hyväksyttäisiin Suomessa, Kela hyväksyisi maksamaan lapsen vanhemmille vanhempainetuuksia. Linkin takaa löytyy kertomus, joka vahvistaa käsitystäni Kelan halusta olla ei-tasapuolinen...*huokaus*

http://www.voima.fi/content/view/full/2610

Iloista iltaa sateen ropinasta huolimatta! :wave:
Hilde
 

Yhteistyössä