35+ Lapsettomat

Jaksatusta piinistelyihin siskot! :heart: Jännittyneenä seuraan teidän vaiheitanne, omaa hoitoa odotellessa. Toivottavasti te kaikki viimein saisitte seurata Tikrun jälanjälkiä! Voimahaleja teille!




Kiitti, Hilde, tuosta tromboosikokeen hinnasta. :wave: Kyllähän se niin on, niin kuin Vaahtiskin tuolla edellisessä viestissään kirjoitti, että sitä haluaisi kaiken mahdollisen asiaan vaikuttavan selville. Luulisi tosiaan, että sillä säästyisi lopulta pitkä penni kaikkia osapuolia ajatellen, asiakkaan henkisiä voimavaroja unohtamatta, kun kaikki mahdollinen saataisiin ennen hoitoja selville. Kyllä nyt luotan siihen, että saan tahtoni läpi noiden kokeiden teossa tuolla julkisella puolella. Meinaan pyytää niitä otettavaksi ja jos pyyntöni syystä tai toisesta tyrmätään, marssin omalle gynelleni joka on erikoistunut lapsettomuushoitoihin ja pyydän lähetteen häneltä. Olen kyllä valmis maksamaan testit itse (niin palavasti haluan selvittää asian), mutta onhan se mukavaa jos kela niistä jotain korvaisi.

Tuosta kortisoonista lapsettomuushoitojen yhteydessä. Olen lukenut, että autoimmuunisairauksilla kuten kilpirauhasen vajaatoiminnalla on tutkitusti yhteys alkion kiinnittymiseen. Kortisonista on tutkittu olevan apua tuohon asiaan. Myös tukostaipumuksen aiheuttamaan alkion kiinnittymisvaikeuksiin on olemassa lääkitys. Sitä en tiedä, onko tuma- ja solu, tai endokriinisten rauhasten vasta-aineiden aiheuttamiin kiinnittymisvaikeuksiin olemassa mitään hoitoa. On tämä lapsettomuus aika moista palapeliä.. Jokin asia saattaa vaikuttaa juuri sinulla mutta toisella naisella taas ei...

Viimeksi eilen ajattelin, että tämän täytyy olla niin arpapeliä. Olin eilen töissä tekemisissä muutaman huumeriippuvaisen naisen kanssa, joilla molemmilla pieniä lapsia, huostaan otettuja tietenkin. Näin lasten kuvia työn lomassa ja kauniita, terveen näköisiä lapsia olivat. Kyllä siinä taas tunsi piston sydämessään ja tulin ajatelleeksi taas kerran, että miksi??? Sitä tuntee välillä itsensä ihan hassuksi, kun tulee vahdittua esim omaa kahvinjuontiaan, ettei ainakaan liiallisella kahvinjuonnilla pilaisi lapsensaantimahdollisuuksiaan. Kyllä tuokin asia tuntui taas eilen ihan todella naurettavalta kun vertaan omaa kahvin juontiani huumeriippuvaiseen naiseen joka kaikesta käyttämistään kemikaaleista huolimatta tulee raskaaksi... Mutta toisaalta, onhan kahvikin huume ja nämä asiat taitavat olla todella yksilöllisiä. Joten, aion jatkaa kahvinjuonnin säännöstelyä :)

Todella hienoa, kun pinomme on näin aktivoitunut ja mahtavaa taas kuulla teidän vaiheistanne! Sain silloin aikaisemmin kaksi aivan ihanaa kirjeenvaihtokaveria ja olemme kirjoitelleet aktiivisesti ja paljon muustakin kuin vain näistä hoitojutuista. Kuitenkin on niin voimaa-antavaa käydä myös täällä tutuksi ja turvalliseksi tulleessa porukassa! Tsemppiä meille kaikille!
 
Tietokone-ongelmien jälkeen taas täällä. Hillevi, en jostain syystä saa luetua yksityisviestiä, ainakaan nyt, en tiedä johtuuko tästä omasta koneesta.

Kävin jo hakemassa Menopurit, tuntuu, että on vähän lähempänä, kun on lääkkeet kaapissa. Ja ollaan ihan konkreettisestikin lähempänä, vuoto taitaa olla alkamassa. Seuraavan kierron alussa pääseekin sitten jo taas pistelemään.
 
Hei taas kaikki!
Tikru, oneea hirmuisesti, vaikka en ole ehtinyt sinua tavatakaan tässä pinossa. Valat kuitenkin uskoa meihin jokaiseen.

Onnea kaikille lapsettomuuden hoitoon! Ja varsinkin Hildelle ja Vaahtikselle!

Itse olen juuri eilen saanut tietää ikäviä uutisiä: meitä ei hyväsytä julkiselle puolelle, koska minä naisena olen liian vanha. Olin jo tk-keskukesta saanut lähetteen polille ja polilta oli tullut vastaus, että he eivät ota näin vanhoja naisia vastaan. Tämä tieto oli tullut jo jotain kolme viikkoa sitten, mutta itse sain tiedon vasta, kun aloin ihmetellä, missä lähetteemme viipyy. Että näin toimii julkinen puoli. Olen nyt sitten yrittänyt kasata sen aikaansaamia sirpaleita. Vielä en oikein tiedä, miten se onnistuu.

Kaikista kyyneleistä huolimatta, onnea jokaikiselle vauvahaaveilijalle!

PS. Jäyhis, olen samaa mieltä, että kannattaisi ottaa kaikki mahdolliset kokeet, jotta kaikkien energiaa ja rahaa säästyisi. Olenkin itse menossa kilpirauhaslääkärille (yksityiselle). jotta kaikki on niin hyvässä kunnossa kuin vain mahdollista. Näin säästän meidän varoja (niin uskon) ja klinikankin tilastot voivat vaikka kaunistua (ei tiedä vielä...).
 
Heippa siskot. Odottelen kovasti, että saan tästä pinosta kavereita mukaan tuonne odotuspuolelle. Kaikki sormet ja varpaat on pystyssä.

Tiedän tasan tarkkaan, miten raskaita on nämä hoitorumbat, kun hoidosta toiseen kulkee ja aina kokee saman pettymyksen. Toivottavasti minun tarinani antaa vähän uskoa edes jollekin teistä siihen, että kaikki on kuitenkin mahdollista. Meillä 3. IVF-hoito toi vihdoin sen toivotun plussan, vaikka siihen asti tuloksena oli aina tyylipuhdas nega, ei edes pienintä kiinnittymisyritystä.

Täällä on kasassa aikamoinen lista raskausoireita, mutta silti epäilen kokoajan, voiko tämä todellakin olla totta?? Meillä yritystä ja hoitoja takana todellakin yli 4 vuotta. Lukuisia negatestejä takana ja nyt tämä. Ei ymmärrä.

Tekisi mieli pomppia riemusta ja kailottaa kaikille, mutta pelko keskenmenosta ja siitä, että tämä onni loppuu lyhyeen jarruttaa. Ehkä ekan varhaisultran (18.12. julkisella, koska olemme lapsettomuushoidoissa julkisella) ja neuvolan (23.12.) jälkeen uskaltaa ehkä jo riemuitakin.

Toisaalta mitä hemmettiä sitä tässä jo etukäteen odottaa sitä pahinta. Olen sentään ensimmäistä kertaa elämässäni raskaana. Pitäisikö yrittää nauttia tästä vaikka vain päivä kerrallaan. Ainakin tiedän nyt, että voin ylipäätään tulla raskaaksi. =)

Sekavien ajatusten siivittämänä isot halit teille kanssasisarille, voimia hoitojen kestämiseen ja oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.

Tikru & pikkutikru 5+3
 
Jäyhis, sulla oli hyvin selitettyjä asioita hyviä pointteja kilpirauhasasioista, samaa tietoa olen löytänyt googlaamalla ja saanut lääkäriltäni. Kai kyse on myös siitä, että hoitokäytäntö ei ole vielä vakiintunut, koska siitä ei ole riittävästi julkaistua tietoa. Silloin hoito on lääkärillekin aina tietyssä mielessä kokeilua. Joka tapauksessa asia kiinnostaa, koska oma vaivani on kilpirauhastulehduksen aiheuttama vajaatoiminta. Arvot ovat hyvät ja hallinnassa, mutta sehän ei tarkoita, ettei näitä muita vaikutuksia olisi. Tosin meillä ensimmäinen iso ongelma on itse hedelmöittymisessä ja alkion laadussa, joten se pitäisi ratkaista ennen tätä kiinnittymistä.. Mutta nyt on eka lievä kortisonikuuri takana, saa nähdä mitkä ovat vaikutukset.. Voin vain kuvitella kuinka turhauttavaa on törmätä näihin "hulttioäiteihin" työn puolesta. Jotkut ajattelemattomat ovat minulle todenneet, että lapsia tulee niille joille ne on tarkoitettu.. Onko ketään lasta tarkoitettu syntyväksi todella huonoihin olosuhteisiin!?

Saara
, onpa kurjia uutisia. Saanko vielä kysäistä, kun en ikääsi suoraan muista, mikä tuo raja on? Toivottavasti teillä on siinä tapauksessa mahdollista päästä yksityiselle. Jos taloudellisesti yksityiseen on mahdollista, hyvää on ainakin se, että asiat tapahtuvat nopeassa tempossa ja osaaminen on varmasti pääsääntöisesti huippuluokkaa. Toivottavasti saat asiat järjestymään.

Tikru, en voi kuin vielä kerran onnitella. Jos mietin neljän vuoden hoitorumbaa, kuulostaa pelkkä onnittelu toisaalta turhan lattealta. Kiva, että olet päässyt "nauttimaan" oireista, vaikkei asia vielä olisi muuten sisäistynytkään. Mutta siihen ymmärtämiseen on nyt sitten aikaa 9 kk.

Hilde, tapaaminen johon ajattelin mennä tutustumaan ei ole ke, joten taidamme olla eri paikkakunnalla.. Tosin jos sinun ryhmässäsi on pikkujoulut, mietin onko täälläkin ja onko se tilaisuus, johon haluan mennä ensimmäistä kertaa.

Karatin, onneksi nopsaan ohikiitävä joulun aika tuo taas asiat lähemmäksi. Kärsivällisyyttä odotteluun.

ON. Ei oireita, aavistus vaaleanpunaista vuotoa. Huolestuttaa hieman, mutta toisaalta yritän ajatella nyt niin, että kaikki on edelleen mahdollista.


Lempeää joulunodotusta kaikille!
 
Listamme

Vaahtokarkki 35/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta /eka icsi tehty lyhyellä kaavalla.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Toinen IVF/ICSI -hoito menossa, lyhyt kaava, punktio ja siirto vko 36.

Hillevi 44/45v / yritystä 2003 / ikä + miehellä normaalia vähemmän normaalimuotoisia simppoja / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa / akupunktio, IVF marraskuussa, PP10, testaus 12.12.

Saara10 41/43 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito alkamassa, lyhyt kaava, punktio ja siirto syyskuun loppupuolella.

Jannika07 37v/33v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08

maaaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005

Sitruunapommi37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

saru69 39/36v. Yritystä 4-vuotta, joista reilu vuosi hoitoja: takana yksi inssi=nega ja 1. IVF alkanut syyskuussa.


Plussanneet :heart:

Tikru70
 
Hyvää joulukuisen viikon alkua kaikille,

Kaivoin tuon listamme, kun muisti pätkii ja välillä on kiva vilkaista taustojamme. Päivittäisittekö omia tietojanne...

Saara, et ole vielä ollenkaan liaan vanha yksityiselle ja alle 43-vuotiaana tosiaan saat kela-korvaukset. Tietenkin hoito vähän kalliimmaksi siellä tulee, mutta asiat etenevät nopeasti ja monet yksityiskohdat ovat neuvoteltavissa, toisin kuin julkisella. Tsemppiä tulevaan!

Vaahtis, pieniä vuotoja tulee usein alussa, älä tosiaan vielä huolestu.

Tikru, varhaisultrasi onkin jo ensi viikolla. Ole vain positiivisella mielellä. Peukut ja isovarpaat on täällä pystyssä sinun pikkuisellesi. :heart:

Oma napa ihan rauhallinen. Luin viimein perjantaina kortisonipurkin ohjeet ja olin ottanut lääkettä kaksi viikkoa väärin aamulla JA illalla. Olisi pitänyt ottaa koko satsi aamulla. Iltalääkkeen takia menetin yöuneni ja pahimmillaan sain nukutuksi vain 2 tuntia yössä. Nyt kaksi yötä 12 tunnin unilla ja alkaa elämä taas tuntua normaalilta. Eilen hempeiltiin ja illalla oli pehmeää kuukautiskipumaista tuntemusta alavatsalla. Huomenna olisi kp28 - toivottavasti ei vuotoa tule... veritesti on vasta perjantaina.

Valoa päiväänne :xmas:
Hillevi
 
Hillevi, palaan vielä tuohon kortisoni-asiaan. Sulla on ilmeisesti kortisoni siirrosta jatkuvana? Ja kuinka pitkälle? PErusteliko sulle lääkäri kuurin pituutta jollakin? Mulla nimittäin vain viisi päivää siirron jälkeen. Ja mietinkin, että ei kai se vielä siinä vaiheessa tiukasti kiinni ole. Mutta mulla on annostus myös 2 tablettia (2x5mg) aamulla, mutta kyllä se pitää silti hereillä öisin.
 
Heips Vaahtis,
Kortisonin määrännyt lääkäri ei ole vielä sanonut kuinka pitkään kortisonia pitäisi ottaa eikä perustellut asiaa. Olemme sopineet asiasta puhelimitse. Mä luulen, että juuri nuo alkupäivät ovat kriittisin vaihe. Kun minulla mitattiin keväällä lievästi kohonnut TSH, lääkäri silloin sanoi, että tutkitaan vielä se tulehdusarvo, mikä sinulla kai ollut koholla. Minulla se ei ollut koholla, mutta jos olisi ollut olisi kortisoni otettu hoitoon mukaan. Luulen, että minulla se nyt on varmuuden vuoksi, kun 6 alkiota ei ole yrittänytkään kiinnittyä ja kilpirauhanen laiskotteli keväällä. Nythän TSH-arvoni on ok, 1.2. Säikähdin vähän kun Prednisolon-purkissa lukee, että voi mahdollisesti häiritä alkion kehitystä, mutta en tiedä onko nämä annokset sellaisia. Ainakin minulle lääkkeen määrännyt lääkäri hoitaa ongelmaraskauksia Kättärillä tai Naistenklinikalla ja varmasti tietäisi riskit.
 
Heippa vaan kaikille !

Ensiksi onnittelut Tikrulle ! :hug: Ja toivottavasti pian saa myös onnitella Hildeä ! :heart:

Sain soitin eilen VL:stä niin kuin oltiin sovittu, kysymys oli meidän hoitojen jatkosta. Menemmekö jonottamaan munasolua vai lainasiittiöitä. No olivat kuulemma keskustelleet meidän tilanteesta ja päätyivät siihen että tehdään hoito omilla soluilla kun olemme saaneet niin hyviä aikaiseksi. Sitten keskustelu kääntyi kela-korvauksiin, meinasin ajaa ojaa(olin autolla juuri liikenteessä) kela ei laske hussin maksusitoumus hoitoja tehdyiksi hoidoiksi vaan ne mitkä on tehty yksyisellä(ei siis maksusitoumus). Siis meillä kela laskee vain sen yhden hodon tehdyksi joka tehtiin Fertonovalla. Meillä mahdollisuus vielä kahteen hoitoon ??
Tämä oli yllätys ! Olin jo heittämässä hyvästit koko vauva ajatukselle, koska lääkekustannukset ovat aika korkeat, nyt kun täytyy maksaa lääkärikäynnit myös täysi määräisinä.
Kyselin myös tuosta kortisonista, lääkäri kysyi voisinko käydä mittauttamassa vasta-aineet, oliko TPO verikoe. Täytyy käydä työterveyshuollossa kysymässä.
Yksi asia ihmetyttää, minulla kierrot venähtäneet viimeisen hoidon jälkeen pitkiksi, nytkin on jo kierron 35 pvä. Edellinen kierto oli 37 pvä.

Plussa tuulia tähän ketjuun kovasti !!!! :wave:
t.piristynyt maariaa
 
Ihana uutinen Maariaa, pääsette yrittämään mahdollisesti muutamankin kerran. Kierron venymisestä kannattaa varmaan raportoida klinikalle. Ja suosittelen myös kaiken mahdollisen raskautumista estävän selvittämistä ennen uutta hoitoa, mahdollisuudet voivat parantua. Erityisesti kilpirauhasen TSH pitäisi olla lähellä 1, ainakin alle 2, keliakia, hyytymistekijät, vasta-aineet jne. kannattaa tutkituttaa. Saitte kivan joululahjan :heart: Kiitos tsempistä myös =)
 
Listamme

Vaahtokarkki 35/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta /eka icsi tehty lyhyellä kaavalla.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmas IVF/ICSI -hoito alkamassa alkuvuodesta.

Hillevi 44/45v / yritystä 2003 / ikä + miehellä normaalia vähemmän normaalimuotoisia simppoja / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa / akupunktio, IVF marraskuussa, PP10, testaus 12.12.

Saara10 41/43 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito alkamassa, lyhyt kaava, punktio ja siirto syyskuun loppupuolella.

Jannika07 37v/33v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08

maaaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005

Sitruunapommi37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

saru69 39/36v. Yritystä 4-vuotta, joista reilu vuosi hoitoja: takana yksi inssi=nega ja 1. IVF alkanut syyskuussa.


Plussanneet :heart:

Tikru70

 
Päivitin listamme omalta osaltani.

Onnea Maariaa:lle mahtavasta uutisesta! Tosi hieno uutinen, oikea joululahja! Olen tosi onnellinen teidän puolesta. Ja saara10:n puolesta harmittaa. Harmittaa, että tämä ikä alkaa rajoittaa mahdollisuuksiamme tuoltakin osin.

Onnea piinistelyyn Sinivatukka, Vaahtis ja Hilde!!! Nyt hurjat plussapuhurit teidän suuntaanne tuon vastasataneen lumen myötä! :whistle: PUFFFFFFF ja :heart:

Pakko vielä lisätä: Olen niin onnellinen Tikrun puolesta, että melkein itkettää kun ajattelen asiaa. Viimein kauan odotettu plussauutinen monien pettymysten jälkeen. Onnea vielä kerran Tikru ja voimahalit pikkuTikrulle!!!!
 
Tulin käväisemään täällä ekan kerran moneen kuukauteen ja löysin hetki huippuihania uutisia! Voi, että tuli taas hyvälle mielelle:)

Hurjan lujat ja lämpimät rutistukset entiselle piinakaverilleni Tikrulle :hug: Olinkin jo huolissani, että mihin olet kadonnut:) Nauti täysillä raskaudestasi!!!Kokemuksesta tiedän, että se ei aina ole ihan helppoa monien epäonnistumisten jälkeen. Minä onneton pelkäsin koko raskausajan keskenmenoa tai lapsen vakavaa sairautta ja en sen vuoksi kyennyt nauttimaan täysipainoisesti siitä onnesta ja autuudesta. Nyt jälkeen päin asia harmittaa ihan vietävästi.

Paljon onnea myös kaikille piinistelijöille ja muillekin hoidoissa oleville! Toivotaan, että ketjun aloittajan Tikrun onni seuraisi myös teitä!!!

Meillä asiat ovat edelleenkin ns. holdissa - alkuvuodesta selviää kuinka meidän vihoviimeisen yrityksen käy (siis aikataulullisesti).

:heart: :lla

Snow White
 
Uskokaa tai älkää, tämäkin keski-ikäinen täti-ihminen sai tänään kotitestiin plussan. Olen aivan ihmeissäni... huomenna verikoe, josta selviää vähän enemmän.
Teidän peukutus auttoi, tiedän sen :heart:

Toiveikasta torstaita kaikille!
Hillevi
 
Hellou, liitynpä minäkin tähän ryhmään. Ikää itsellä 38 ja miehellä 42. Yritystä 9 vuotta, lukuisia inssejä ja hormoonien nappailua. Tuloksena yksi km. Mulla lievä PCO, mies ok. Vasta tänä vuonna eka IVF, josta napsahti heti plussa, osoittautui kuitenkin tuulimunaksi. Sitä tyhjentelen tässä saitsulla kotona parasta aikaa. Pas helmi-maaliskuussa, jos kierto etenee normaalisti. Onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille hoitoihin.
 
Hillevi, aivan mahtava homma!! Hurjasti hurjasti onnea! Teitkös muuten testin vähän etuajassa ? : ) Ja kerro vielä, osasitko itse jo aavistella? Toivottavasti saat kunnon lukemat vielä huomisessa veritestissä. Kylläpäs täällä on nyt hyvissä merkeissä alkanut joulukuu.

Maarialle myös onnittelut positiivisista uutisista, piristävät ne taatusti tuossakin muodossa.

Sinivatukka, mites siellä sujuu? Meillä oli testailut niin samoilla päivillä, että kiinnostaa onko oireita suuntaan tai toiseen?

Täällä murisen vatsakipristelyjen ja pikkiriikkisten punaisten lirahdusten kanssa. Kaikki tuntuu tutuilta kuukautisia edeltäviltä oireilta. Vatsa ehkä vähän nippailee enemmän. On tämä odottaminen raskasta varsinkin näin joulukuussa, ensi viikko ratkaisee joulufiilisten suunnan. Onneksi on testin jälkeen sentään viikko aikaa kasailla ajatuksia huonojen uutisten iskiessä. Mutta yritän vielä pinnistellä toivonkin kanssa.

Tervetuloa mukaan Vesiheinä. Toivottavasti tuulimuna-plussakin lupaa hyvää tuleviin hoitoihin.
 
HURRRJASTI ONNEA HILDE!!!

Olen tässä taustalla jänskätellyt teitä piinistelijöitä ja plussapuhureita kovasti yrittänyt lähetellä. Niitä siis Vaahtikselle ja Sinivatukallekin.

Ja maariallakin oli positiivisia uutisia, hyvä, hyvä!

Ollaan Snow White samoilla jäljillä, ehkä. En tiedä. Katsotaan nyt.

Vesiheinä, tervetuloa!
 
Kiitos paljon Vaahtis ja Saara :flower:

Tervetuloa Vesiheinä, voimia sinulle pettymyksestä toipumiseen. Minua lääkäri kannusti tuulimunan jälkeen, se oli hänen mukaansa hyvä merkki: raskaus on mahdollinen, mutta sillä kertaa meni jotain vikaan.

En tiedä, teinkö testi etuajassa. Kuukautisten olisi pitänyt alkaa jo tiistaina. Alkion siirto meni vähän myöhäisempään kuin oltiin suunniteltu. Mulla tänään kp30/pp13. Tein testin mieheni pyynnöstä, kun aloin olla eilen jo aika toivoton ja mietin ääneen, mitä piristävää ja lohduttavaa keksisi huomisiltaan (jos nega tulee). Mitään kummempia tuntemuksia ei ole ollut ja aiemmista piiniksistä erona vain se, että yhtään ei ole tullut tuhrua. Aikaisemmin viimeistään testipäivänä tai sitä edeltävänä on tuhruttelu lääkkeistä huolimatta alkanut.

Jos tämä on minulle 6 vuotta odottanelle 44-vuotiaalle totta, kyllä teillä nuoremmilla on hyvät mahdollisuudet onnistua! :heart:
 
Hei !
Hurjasti onnea plussasta :hug: Itku melkein tuli(onnesta) Toivottavasti perässä tullaan...
Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin loppuun asti !!
Kirjoittelin äsken pitkät pätkät, mutta se hävisi.
Mukavaa joulun odotusta kaikille ! :heart:
t.maariaa
 
ONNITTELUT HILLEVILLE JA TIKRULLE! :hug:

Omat kuulumiset on aika kehnot. Meillä ei päästy ollenkaan tänään suunniteltuun passiin. Kaikki kuusi alkiota oli sulatettu ja mikään niistä ei lähtenyt jakautumaan. Joten meidän kolmas hoito oli sitten tässä. Nyt ei taas tiedä mihin ryhtys.. :ashamed:
 
Perjantaita,

Tämän tädin plussa vahvistui HCG-lukemalla 199. Paksuna ollaan, vaikka asiaa on kyllä vaikea uskoa! Kovasti toivon, että vielä muutkin saisitte plussan ja käärön kainaloon asti. Minun ikäiselläni kun onnistuminen loppuun asti ei ole kuin fifty-fifty todennäköistä.

Kris :hug: kävipä tosi ikävästi. Voimia teille pettymyksestä toipumiseen :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Voi miten kiva kuulla sinusta Snow White, vuosi sitten oltiin piinailukavereita ja paljon on ehtinyt tähän väliin mahtua.

Hilde, iso iso iso :hug: Mieletön juttu. Josko tämä joulukuu08 olisikin oikein jymykuukausi tähän pinoon. Toivottavasti saadaan pian lisää plussalaisia!

Kris myös iso :hug: Olen tosi pahoillani. Aivan kamalan huono tuuri teillä :ashamed: Voimia ja jaksamista!

Vesiheinälle lämpimästi tervetuloa joukkoon. Saanko kysyä, miten tuo tuulimuna raskaus todettiin. Selvisikö vasta ultrassa? Oliko sinulla kuitenkin raskausoireita vai ehditkö itse epäillä, että joku on pielessä. Kyselen siksi, että oma raskauteni on vasta ihan alussa, varhaisultra on ensi viikon torstaina. Luonnollisesti pelottaa, että kaikki ei ole kunnossa...

Sitä kauan kun odottaa, toivoo ja aina vain pettyy niin sitten kun vihdoin raskaustesti näyttää sen kauan kaivatun toisen viivan, niin millään ei voi uskoa, että se on mahdollista.
 
Nopeasti kirjoitan kuulumisia, nukkumaan pitäisi lähteä: Nyt tulee tippaa silmään!!! Aivan mahtavaa Hilde!!!! Joku jännä tunne mulla oli aikaisemmin tänään, kun ajattelin teitä piinailijoita ja vielä erikseen muistan ajatelleeni sitä, että Hillevin olisi nyt kyllä aika saada se plussa jos myös tietenkin meidän muidenkin! Onnea teille ihan hirmuisesti!! :heart: Tällä kertaa plussapuhkut tuli oikeasti perille. Ihanaa!

Krisille lämpimät halaukset ja voimia jaksamiseen. Tuntuu tosi pahalta sun ja teidän puolesta. :ashamed: Toivottavasti teillä on vielä mahdollisuuksia jatkaa hoitoja pienen voimien keruun jälkeen.


Vasiheinälle tervetulotoivotukset. Tämä on ihana porukka ja vaikka sitä ei toivoisi kenenkään tänne joutuvan, niin täällä ainakin varmasti sinua ymmärretään ja tuetaan parhaalla mahdollisella tavalla =) Siis onnea matkaan tuleviin hoitoihin!

ON: Tänään käytiin suunnittelukäynnillä kolmatta hoitoa varten. Lääkäri oli vaihtunut. Hän sanoi, että meillä pitäisi olla vielä ihan hyvät mahdollisuudet saada oma pikkuinen, koska alkioissa on ollut niin hyviä yksilöitä, joskin niitä on saatu määrällisesti aika vähän aikaiseksi. Verikokeisiin lääkäri ei lämmennyt vielä, mutta snoi että ne voitaisiin ottaa sitten jos tämä alkava hoito vielä päättyy negaan. Taidan sitten tyytyä siihen. Kolmas/viimeinen hoito alkaa tammikuun lopulla.

Kaikille pirteät perjantaiterkut, Tikrulle ja pikkuTikrulle hyviä vointeja ja tsemppimieltä kaikille!
 

Yhteistyössä