35+ Lapsettomat

Moi!

Heti alkuun nopea kysymys, jos Iines tai joku juuri IVF:n pitkällä kaavalla läpi käynyt osaisi vastata. Mitä maksaa lääkkeet yhteen hoitoon? Nenäsumute, puregon isoina annoksina & pregnyl? Onko muita lääkkeitä? Mun ICSI:stä on niin pitkä aika, etten kunnolla muista, lisäksi se tehtiin lyhyellä kaavalla. Huomenna olisi tarkoitus mennä suunnittelukäynnille ja saattaa olla heti apteekkireissu edessä. Huh huh, rahaa ei tällä hetkellä liiemmälti ole, mutta minkäs teet. Entä monentenako kiertopäivänä sumut alkaa? Mulla alkoi menkat eilen. Toivottavasti ei ole myöhäistä.

Niin, täällä koitetaan toipua viimeisen inssin negatuloksesta vaihtelevin menestyksin. Viikonloppu on mennyt mukavasti miehen kainalossa, on tehty pihatöitä, haravoitu, siivottu, laitoin hyvää ruokaa, otettiin vähän punkkua, saunottiin, istuttiin kynttilän valossa, rakasteltiin. Nyt on ihan hyvä fiilis. On puhuttu näistä hoitoasioista ja onneksi IVF:n onnistumisprosentit on paljon suurempia kuin inssin.

Iines, koita säkin välttää stressiä niin hyvin kuin vain voit. Hemmottele itseäsi ja tee kaikkea mistä pidät. Se on paras keino selvitä jännityksestä ja myöskin edesauttaa hoidon onnistumista. Mä elän täysillä mukana ja toivon sulle plussaa! Mä kanssa muuten oon ottanut luget alakautta ja en tykkää yhtään koko lääkkeestä. Suttaa, vie seksi-innon kun on kokoajan alapää täynnä valkoista mönjää, ja sitten ne kaikki oireet...huokaus! Kiitos, kun jaksat päivittää listaa! :flower:

Sinivatukan kuulumisia täällä edelleen odotellaan uteliaina ja kärsimättöminä. ;)

Pottu, tehdäänkö teidän hoito pitkällä kaavalla? Joko tiedät viikkoa? Jos saisin susta piiniskamun, meidän siirto ja punktio viikolla 47.

Tikille onnea hyvistä ultranäkymistä! kaksi pientä, voi että!
 
Täällä eletään päivä kerrallaan, odotellen kahden viikon päästä olevaa np-ultraa.. aika kuluu madellen..
Yököttävä olo on, mutta kertaakaan en ole oksentanut, väsymys painaa myös, mutta muuten vointi suht. normaali.. vaikea siis vieläkään uskoa, että raskaana ollaan, ja tuplat vielä tulossa.
Tänään sorruin sitten tilaamaan netistä angel-sounds kotidopplerin sydänäänten kuunteluun, sekä jopa tilasin netistä tupla-odottajalle suunnatun äitiyspaidan.. HUI.. Eka ajattelin, että tilaan vasta np-ultran jälkeen..mutta ei tässä nyt koko ajan voi elää pelko persuuksissa, pahimmassa tapauksessa paita sitten vaikka poltetaan jos asiat menee pieleen..
Ja ensimmäinen vatsaan taputtelijakin on jo ilmaantunut, oma äitini eilen.. että silleen..
Vilhelmiina ja tuplat rv 9+5
 
Chloe hyvä jos jo hieman parempi mieli. Mietinkin sua useaan kertaan viikonloppuna. Sorry, en osaa auttaa noissa lääkehommissa. Mullahan oli lyhyt kaava, ja siinä se Gonal-f, Orgalutran (jarrupiikki kolmena iltana) ja Pregnyl, niin ja tietty ne ihanat luget. Mut hei, katos Yliopistollisen Apteekin nettisivuilta! Siellä se näyttää hinnan kela-korvauksien jälkeen.

Se stressin välttäminen onkin sit toinen juttu. Töissä melko mahdotonta. Kotona mulla on sit kaikenlaista puuhaa, mm. sitä pihahommaa ja ikkunanpesua tänään. Mut ihan mukavaa on ollut touhuta, enemmän stressaa jos jää tekemättä. Mut yritän olla töissä vetämättä herneitä nenään :kieh:

Kiitos idaliina ja Chloe tsempityksistä.

*muoks* kiva kuulla vilhelmiina kuulumisia sieltäkin.
 
Chloe lääkkeiden kokonaissumma määräytyy lääkeaineiden vahvuuden ja määrän mukaan. Itselläni aina mennyt suurilla annoksilla ja maksukatto on paukkunut joka hoidossa. Luget eivät edes kuulu kela korvauksen piiriin.

-tiki & :heart: :heart: -
 
Chloe, kiva kuulla, että viikonloppu oli onnistunut ja että olet suunnannut katseet jo tulevaisuuteen. Eikä nyt jää edes mitään hermojaraastavaa pitkää taukoa. Toki lääkkeiden hinnat riippuvat annoksista mutta olisko tästä jotain hyötyä:
- Nenäsumute, jos käytät Suprecuria 2 kpl 10 g pulloa omavastuu 89,30 ?, riittää suurellakin annoksella noin 3 vkoa.
- Pregnyl ampulli 5 000 x 2 omavastuu 8,87 ?
Puregonista ei ole tietoa kun olen käyttänyt pelkkää Menopuria. Maksukatto on jossakin reilussa 650 eurossa ja sen jälkeen lääkkeet maksaa vain 1,50 ?/kpl. Eikö sulla periaatteessa pitäis jo olla maksukatto täynnä, mulla ainakin paukkui tämän hoidon alussa yli.
Kiva kuulla uutisia Vilhelmiina, mikä ihmeen kotidoppleri? Toimiiko se ihan oikeesti ja oliko kallis?
 
Kiitos Idaliina, Iines ja Tiki nopeista vastauksista. En vielä edes tiedä lääkkeistäni, koska huomenna vasta on lääkäri, mut arvioin, että noilla mennään. Mulla on mennyt lääkkeisiin tänä vuonna jotain 450 eli lähellä kattoa ollaan, mutta ilmeisesti ensin joutuu maksaan itse ja kela ilmoittaa kun imoittaa, automaattisesti apteekissa ei tietoa ole vaan ensin joutuu itse maksamaan. Katto olisi varmaan jo täynnä, mutta kun saimme niitä ilmaislääkkeitä siis Gonalia kahdessa viime hoidossa.

Mutta hyvä, että päästään taas vauhtiin!

Positiivista alkuviikkoa kaikille!
 
Chloe, pitkällä kaavalla mulla on ollut vähän eli koktail, kuin sinulla, mutta tuollainenkin taisi ekalla kerralla olla. Aina on maksukatto mennyt rikki vuoden ekassa hoidossa, tänä vuonna maksukaton raja on 672,70, jonka jälkeen lääkeet maksavat 1,50 ?/lääke. Lugesteron ei ole Kela-korvattava. YA:lla on vastaava tuote, joka on Kela-korvattava (Progesteron). Se on epämiellyttävämpää käytössä kuin luget (sottaa enemmän). Toisessa pinossa näin joskus keskustelua, että Progesterioniakin saisi siedettävämpänä versiona kuin YA:sta. Itse käytin YA:n lääkettä ja kestin sen kuin nainen ihan tuon Kela-korvattavuuden takia. (niitä ei voi edes harkita muuten kuin alakautta :kieh: )Pelkässä inssissä ei välttämättä lääkekatto vissiin pauku, koska lääkkeitä ei tarvita niin paljoa, mutta nyt varmasti menee yli.

Kiva, jos jaksat päivittää listaa, Iines. Toivoisin, ettei meitä plussanneita laitettaisi erilliseen listaan. Tunnen kuitenkin kuuluvani tähän kovia kokeneeseen joukkoon, eikä vielä tiedä, mitä kaikkea ehtii tapahtua.. :ashamed: Minua ainakin on rohkaissut tuo Tikrun ja muiden pitkän linjan kulkeneitten onnistuminen. On ollut myös mukava välillä kuulla, kuinka heillä odotus sujuu.

Enkä ole vielä tottunut tähän. Valkohomejuustot piti jättää miehelle, eikä se edes tykkää siitä yhtä paljon kuin minä! Olen varovasti jo ajatellut, että loppukeväästä jäisin pois töistä. Se jotenkin tuntuu helpottavalta. Töiden ja hoitojen yhteen sovittaminen vuosien ajan ja niiden salaaminen työpaikalla on ollut kamalan raskasta. Pinna on välillä ollut kireänä, enkä varmaankaan ole ollut täysitehoinen työntekijä aikoihin. :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille urheille naisille! :flower:
 
Chloe katsoin just YA:n sivuilta, se gonal-kynä (900 iu) joka mulla oli, maksaa kelan vähennyksen jälkeen 284,15 e. Se riitti mulla kolme päivää, eli tarvin silloin niitä kaksi. Mulla meni kanssa heti katto täyteen, kun mulla on melko paljon muita kalliita lääkkeitä. Noita gonaleitakin on eri kokosia, eli kannattaa katsoa YA:n sivuilta. Se näyttää ne kaikki. Ja tosiaan määräthän selviää vasta ultran jälkeen lopullisesti.

Electra ei missään nimessä ole tarkoitus tiputtaa teitä pois listalta tms. Lähinnä ajattelin että miten saisi siitä helpommin luettavan, kun jotain kiireellä koitin hakea eikä millään osunut silmään. Annetaan vaan olla entisellään :) Mulla kanssa on ottanut aika koville töitten ja hoitojen yhteensovitus, vaikka vasta vuoden olen siellä juossut. Se salaaminen on tosissaan kaikista kauheinta, kun aina kuitenkin joku kyselee jotain. Ja just se, et välillä tulee tunne että mitähän tuli möläyteltyä, kun ite on ajatuksissaan ja joku siihen tulee jotain kyseleen.
 
Kiitos Electra ja Iines! Tänään se sitten iltapäivällä selviää millaisilla lääkkeillä mennään.

Mustakin tuo lista on hyvä noin! Se antaa aina toivoa ja voimaa kun näkee sen plussanneiden pitkän rimpsun siinä perässä. Sitten katsoo heidän aiempia vaiheitaan ylempää ja voi todeta, että taistelu kannattaa, vaikka se ei helppoa olekaan.
 
Chloe, meidän 2. IVF tulee varmaan taas olemaan lyhyellä kaavalla ja punktio samoihin aikoihin kuin sinulla. Jos meidän hoito etenee tällä kertaa siirtoon saakka niin piinaillaan sitten yhdessä. Viimeeksi ei saatu aikaiseksi yhtään munasolua.

Iines, oletan että useimmat ottavat Luget alakautta, mutta meillä kun jäi IVF kesken niin jouduin kuitenkin ottamaan kuurin pieninä annoksina yläkautta. Tuntui vähän ällöltä, kun ajatteli, että samaa lääkettä voi ottaa kumpaakin kautta.
 
Hei!
Etsin tässä piinaseuraa ja tämä ketju näyttäisi sille seurueelle johon itse kuulun.
Ei siis tyttösiä enää ja hoidoissa on tullut turpiin kerran jos toisenkin.

Taustaa siis:
pp6, 3.IVF:n PAS, 1 alkio siirretty pakaste tyhjä.

Ikää 35/37v. Yritystä 2002 alkaen, 1. IVF:stä heti keskenmeno, 2. IVF:n 2-alkion tuoresiirrosta tyttö 3/06. 3x PAS ja 1x IVF tuoresiirto (2 alkiota) sen jälkeen, negaa aina.

Syynä anovulaatio ja endoa. Mies ihan OK...

Iines 74 taitaa ainakin olla vähän samoissa tunnelmissa...

ellu
 
Tervetuloa ellu :wave:

Electra täällä myös ajatukset jo töistä pois jäämisessä. varsinkin kun yllätyksekseni sain tietää, että kaksoisraskauksissa töistä jäädään jo viikoilla 26-28. Olin ajatellut salata tämän niin pitkään kuin mahdollista, mutta jos tosiaan jään pois jo helmikuussa on esimiehelle kerrottava viimeistään marras-joulukuun vaihteessa. Tosin jos paikkailen ällötysoloa jatkuvalla syömisellä paino nousee pystysuoralla käyrällä ja salailut jäävät sikseen :D Mikä tilanne vilhelmiinalla?
Onko painosi noussut minkäverran? VL:n lääkäri lohdutteli vatsan olevan vain turvotusta, mutta totuus taitaa olla toisenlainen :LOL:

-tiki rv 8+0 & :heart: :heart: -
 
Tervetuloa ellu! Mukavaa saada piinailuseuraa. Mulla nyt pp4 menossa, eikä tunnu miltään lukuunottamatta alavatsan nippailuja ja viiltelyjä. Tosin en mä tiedä voisko vielä ollakaan mitään. Lisään sut listalle jossain vaiheessa.

Mites muuten plussanneilla, missä vaiheessa teillä tuli jotain tuntemuksia?

Mites Chloen käynti meni?

pottu ai siis siks sä ne jouduit syömään. Varmastikaan ei ollut mukava yläkautta, jollei kovin miellyttävä alakauttakaan :kieh:

tiki no mut hei, sähän syöt kolmen edestä! :D

PP4: Täällä siis noita jo edellä mainittuja nippailuja ja viiltelyjä, edelleen uskon että lugeista. Muuten ei mitään. Mulla olis ihmeen paljon energiaa puuhailla kaikkee, onko se sit sitä että koittaa pitää ajatukset muualla.. Vielä toistaiseksi kuitenkin suht rauhallisin mielin.

 
Heispsan Hei!

Suunnitelmiin tuli muutos. Olin eilen suunnittelukäynnillä ja päädyimme sittenkin lyhyen kaavan hoitoon, koska ainakin aiemmin munasoluja on tullut aivan mukavasti. Pistelen nyt Puregonia 225 yksikköä päivittäin ja tarkoitus olisi näillä näkymin, että punktio olisi 23.10 ja siirto 26.10. Eka kontrolli nyt perjantaina.

Iines, hyvä että olet puuhaillut kaikkea, joka pitää ajatuksesi muualla ja stressin loitolla. Tosin ei kannata ottaa stressinkään välttämisestä stressiä! Mä niin toivon sulle plussaa, toivotaan, että nippailut johtuisi kiinnittymisestä.

Ellulle lämpimät tervetulotoivotukset!

Tikille, Wilhelmiinalle ja Electralle onnenhaleja! :hug: Suojelusenkelit matkalle mukaan loppuun saakka.

Pottu, en taida nyt sitten kuitenkaan saada susta piiniskamua, kun me mennäänkin nopeampaa tahtia. Peukutan, että saat nyt paljon siirrettävää!
 
No niin, sitä taas vaan eksyi tänne. Aika EKKS:sta varattuna ja rumbaan olisi taas tarkoitus lähteä...

Historia: v.04 tehtiin IVF, mutta ei onnistunut, sitä ennen reilu vuosi yritystä. Sen jälkeen tuli ero ja sitten yritetty kahden eri miehen kanssa, mutta mitään ei ole luomusti tapahtunut. Tämän hetkisen mieheni kanssa nyt sitten sovittiin, että hoitoihin mennään, koska ikää alkaa jo olemaan.

Oviksia olen jo tikuttanut, tulevat ajallaan ja menkat ovat säännölliset. Edellisissä tutkimuksissa minusta ei löytynyt mitään vikaa ja miehestä löytyi, mut silti sellainen fiilis, että minusta kaikki johtuu. Exä nimittäin sai heti muksun, kun löysi uuden naisen...

Harmitti vaan, kun ensikäynnin sai vasta tammikuulle, ei jaksais millään odottaa kolmea kuukautta!!! Yksityiselle ei ole varaa, joten pakko odottaa. Tässä nyt sit miettiny, että aloitetaanko inseminaatiolla vai mennäänkö suoraan IVF:ään....

Mut peukkuja kaikille muille, joilla jo hoidot ovat käynnissä. Perästä tullaan!!! =)
 
Listamme

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Vauva syntyi 22.8.09.

maaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa.

sarina13: 1.IVF:n PAS kesäkuussa, josta plussa.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat)

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Electra 41/43 v. Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI vko 36, punktio 1.9., siirto 4.9., josta plussa

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa


Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 olkea odottaa pakkasessa, joista PAS 25.9. = nega

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI elokuussa, josta nega. 4. inssi 24.9. = nega, 1.IVF punktio 23.10., siirto 26.10.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tulossa ehkä yksi lahjasiittiöhoito myöhemmin, jota suunniteltu keväällä. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa 09, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS 8.10. (siirretty 2), testi 22.10

Mullu: 41/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09.
, josta nega

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km.

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi rv3. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 19.10.

Toivoja: Simpat hitaasti liikkuvia, takana 1 IVF, josta nega. Uusi IVF edessä.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Tutkimukset aloitettu.

pottu70: 39/41 v, takana kaksi inssiä, joista nega. 1. IVF syyskuu, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF marraskuussa

Nipsu72: 37 v, yritystä luomuna useampi vuosi. Hoidossa -08 alk. Takana iui, ivf, pas, kaikista negaa. Seuraava ivf viimeistään alkuvuodesta.

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI, seuraava aika Naistenklinikalle joulukuun puolivälissä, johon mennessä kevennyttävä BMI 35:een ennen kuin päästään IVF/ICSI-jonoon

ellu74: 35/37, yritystä 2002 alkaen, anovulaatio ja endo, 1.IVF km, 2.IVF tuoresiirto tyttö 3/06, 3xpas nega, 3.IVF tuoresiirto nega, pas 6.10.

Soulmama: 36/39, yritystä -03 alkaen, IVF -04 nega, ero, luomuyritystä kahden eri miehen kanssa, ei tärppiä. Aika ensikäynnille tammikuu 2010.

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10.


Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (LA 23.12.09)
Vaahtokarkki (LA 11.1.10)
sarina13
talvikauris
tiki-71
vilhelmiina72
Electra
Auringonkukka



[/quote]

 
Soulmama tervetuloa mukaan! Mukavaa saada lisää porukkaa, kun täällä on välillä ollut aika hiljasta. Lisäsin sinutkin listalle, samoin ellun. Jos haluatte jotain tietoja lisätä tai muuttaa, kertokaa ihmeessä.

Chloe ihan mahtavaa että hommat lähti eteneen noin vauhdilla! Ei tarvi pohdiskella asioita, vaan pääsee oikeesti tositoimiin. Hienoa!

Pp5: ei mitään kerrottavaa. Liekö hyvä vai huono..?
 
Haluaisin tulla mukaan tähän tiedän tosi naisten rinkiin..olen niin yksin kaikkien kysymyksieni kanssa ja miehet(ainakaan minun)ei tiedä mistään mitään;)ihana kun silti on.
käytiin tänään TAYS:lla hakemassa 2 super hyvää alkiota(pas)ja nyt jänskätään 27.10 asti..kuinka oikeesti te kestätte sitä odottelua?haluaisin tehdä testin jo nyt :LOL:
ai niin...olen 36v ja mun mieheni on 27v,asustellaan Tampereella,mieheni työskentelee liikunnan parissa ja minä päiväkodissa :D
 
Ellulle, Soulmamalle ja tyhmäblondille tervetulotoivotukset tähän pinoon.

Chloe teillähän hommat lähtee etenemään tosi vauhdilla, päästään osittain piinailukavereiksi =) kun mun siirto on 22.10

Iines, eikö sitä sanota, että no news is good news. Tosin kun on pp5 niin ei varmaan kuulu tuntuakaan hirveesti miltään. Mä niiin toivon, että saat liittyä plussaajiin.

Kävin tänään toisessa ultrassa ja jatkan samalla lääkecocktaililla kun ennen, eli kuuden tunnin välein Suprecuria molempiin sieraimiin ja 225 iu Menopuria kerran päivässä. Aikataulu näyttäisi tällä kerralla pitävän, eli punktio olis maanantaina. Lääkäri arvio, että 6-8 munista olis tulossa + joitakin pienempiä joista ei tiedä ehtivätkö matkaan. Lääkäri oli tyytyväinen mutta itse olen kyllä hiukka pettynyt. Joo, tiedetään et ei tarvita kun yks hyvä alkio mutta silti... Aion pitää koko ens viikon vapaata. Töissä on senverran hässäkkää just nyt et siellä on vaikee ottaa iisisti. Sitäpaitsi olen sellaisessa asemassa, etten halua näiden hoitojen paljastuvan. Jos sairauslomatodistuksessa lukee Felicitas klinikka, ei tarvitse olla nero ymmärtääkseen mistä on kyse.
 
idaliina ei se määrä vaan se laatu! Parempikin kasvatella vähän laatutavaraa, kun paljon heikompi laatuista. Hyvä jos on mahdollista olla pois töistä, helpottaa kun ei tarvi miettiä selityksiä.

Pp6: Just kun tuli mainittua siitä energian määrästä, niin nyt sitä tosissaan ei ole. Ihan hirveä väsymys, tuli nukuttuakin töiden jälkeen vähän. Alavatsalla on semmosta menkkamaista kipua, ei enää mitään pientä nippailua. Tänään jotenkin aika alakuloiset tunnelmat :ashamed:
 
Taas näitä unettomia iltoja. Työttömänä kun on, niin tahtoo illat venyä turhan pitkiksi...

Unohdinkin mainita eka viestissäni, että itse olen 36 ja mies 39. Taas odotellaan menkkoja perjantaina alkavaksi. Ovis näkyi tikussa ajallaan ja pupuiluakin tuli harrastettua. Mutta näin on tehty ennenkin...

Tulipahan tilattua edellisestä hoitopaikasta hoitokertomuksen, niin saa viedä sit uudelle lekurille historian. Saas nähdä, kuinka nopeesti sit pääsee hoitoihin. Luulen, ettei paljoa kannata inssillä yrittää vaan mennä vaan suoraan ivf:ään. Onkohan kellään hajua, minkälainen jono EKKS:ssa on? Ensiaikoja eivät kuulemma anna kuin kolmen kuukauden päähän, muuta eivät sieltä osanneet sanoa. Kääk, pitkät 3 kuukautta edessä!

Isännälläkin alkaa vissiin olemaan jonkinlaista "kuumetta" päällä. Oli nähny unta, että oli käynyt antamassa näytteen purkkiin... :LOL:
 
Moi kaikille ja tervetuloa mukaan Ellu, tyhmäblondi ja Soulmama!

Mun mielestä lista tällaisenaan on kanssa hyvä. On uutena helppo tulla mukaan, kun saa yhdellä silmäyksellä tutustuttua ketjun väkeen. Jos jossain vaiheessa aloitetaan uusi ketju, listan voisi tietty laittaa etusivulle ja siten päivittäjän olisi ehkä helpompi käydä vain siellä muuttamassa tietoja. Mutta näin on siis hyvä :)

Mä olen tosi tyytyväinen itteeni - nyt on sovittu kolme kiloa pudonnut viime kuun Naistenklinikan ravintoterapeutin visiitistä ja seuraava tapaaminen on ensi viikolla. Eli jos viikonloppu menee hyvin, voi olla, että saan vähän ylimääräistäkin pudotettua. Se, mikä yhä risoo, on se, ettei kukaan terveyskeskuksessa, Väestöliitossa tai Naistenklinikan ohjeissa maininnut tota BMI 35 -rajaa hoitoihin pääsyssä. Jos sen olis tiennyt, olis voinut yrittää puristaa itsestään enemmän kesän aikana. No, nyt on meno hyvä ja tukena ovat Xenical-laihdutuspillerit. Niistä ei ole tullut mitään ikäviä ylläreitä, kun ruokavalio on kevyt ja päivittäinen kalorimäärä suht alhainen. Jos ei mitään ihmeellistä tapahdu, on ihan mahdollista saada vielä se vaadittu seitsemän kiloa pois ennen joulukuun puolen välin Naistenklinikan aikaa. Ja jos ei sitten päästä IVF/ICSI-jonoon, saan megahepulin |O

Onnea matkaan plussanneille ja jaksamista meille sitä vielä odottaville!
 
Terkut hyperjännittävästä ensimmäisestä alkuraskauden ultrasta! Kaikki hyvin valtakunnassa: yksi pieni sydämen väpätys näkyi ihanasti! :heart:. Sillä leijuukin tämän päivän mukavasti, edes törkyväsy ja kuvotus eivät taida tänään tuntua miltään (just joo :LOL: ).

Peukutuksia ja plussapuhureita kaikille! Uusille tervetuloa!
Rosmariinille ja miehellesi tsemppiä painonpudotukseen! Vähän lisää vielä liikuntaa (reippaita kävelylenkkejä ), niin yllätätte kaikki siellä klinikalla!
 

Yhteistyössä