35+ Lapsettomat

Ihania uutisia Auringonkukka :heart: Kiva kun te plussanneetkin käytte kertomassa meille muille uutisia.
Iines, vielä viikko jäännitystä (ainakin meillä hcg- verkoe tehdään pp 14). Tsemppiä sinne!
Hieno saavutus Rosmariini, teillä on nyt hyvä vauhti päällä ja kyllä se seisemän kiloa vielä tippuu ennen joulukuuta.

Tänään kolmas ultra ja punktiopäiväksi vahvistui 20.10, eli tiistai. Munasoluja oli nyt kymmenisen kappaletta, joten toivottavasti siirrettävääkin olisi sitten perjantaina. Apua, siihen on vaan viikko:eek: . Toisaalta olen onnellinen kun pääsen pistämisestä, Menopuria huomenna ja Pregnyl sitten sunnuntaina ja sen jälkeen se on tältä erää takana. Jotenkin pistäminen oli tällä kerralla vaikeempaa ja se sattui huomattavasti enemmän, epäilin jo et mulle on annettu tylsiä neuloja mutta se ei kuulemma ole mahdollista.
 
Moi taas!

Kävin tänään ekassa ultrassa ja kymmenen rakkulaa siellä näkyisi nyt olevan kasvamassa, saas nähdä ehtiikö kaikki kypsiksi munasoluiksi asti. Puregon-annosta nostettiin 225 IU:sta 300:n. Millasilla annoksilla teille muille on tehty IVF? Jippii, pääsee taas tuhlaan rahaa apteekkiin eli vinguttamaan luottokorttia. No, eipä tarvi miettiä, mihin palkkansa kuluttaisi. Näillä näkymin punktio on torstaina tai perjantaina. Ootteko ottaneet saikkua punktion jälkeen? Mä muistan, että silloin 2004 olin aivan tajuttoman kipeä 2 päivää punktion jälkeen. En pystynyt istumaan enkä makaan kuin kyljelläni sängyssä, pissaaminenkin oli vaikeaa. Toivottavasti nyt en tule yhtä kipeäksi. Näemmä meille tulee nyt vähän pidempi viljely, kun on viikonloppu punktion ja siirron välillä. Näkeepä sitten onko niistä alkioista mihinkään.

Täällä on paljon puhuttu työpaikalla kertomisesta. Mä en silloin ekalla hoitokierroksella 2004-05 kertonut kuin yhdelle lähimmälle työkaverille. Silloin asuin pienellä paikkakunnalla vähän aikaa ja jokainen lääkärikäynti vaati aina koko päivän poissaoloa. Vein sairauslomatodistukset talouspäällikölle, joka katsoi aina vähän pitkään mua, kun paperissa luki poissaolon syynä "Gynekologinen syy". Kerran vielä lääkäri oli vahingossa kirjoittanut siihen: "Gynekologin syy". Tässä uudessa duunipaikassani en kertonut inssien aikaan kuin kolmelle läheiselle naistyökaverille, joiden kanssa muutenkin puhumme kaikenlaista ja tapailemme välillä vapaa-aikanakin, ihania naisia, tsempanneet mua koko ajan, eläneet mukana, aina kannustaneet. Kun tulin raskaaksi, jouduin sitten olemaan aika paljon pois ensin pahoinvoinnin ja myöhemmin keskenmenon vuoksi ja silloin päätin kertoa koko tarinan pomolle luottamuksellisesti. Tiesin, että poissaoloja tulee jatkossakin paljon, enkä viitsinyt alkaa sepittää mitään, koska ajattelin hänen ehkä kuitenkin arvaavan jotain, ei ole tyhmä. Ihan fiksusti hän on suhtautunut. En halua puhua asiasta yleisesti kaikille, mutta jotenkin olen sillä tavalla parkkiintunut, että en enää kauheasti välitä muiden suhtautumisesta. Ajattelen, että jos joku on asiaton, se on hänen tyhmyyttään ja yleensäkin olisi hyvä ihmisten puhua enemmän avoimesti ongelmistaan ja heikkouksistaan, koska kaikilla on jotakin ja muiden avoimuus tekee omienkin ongelmien hyväksymisen helpommaksi. Ymmärrän kyllä, ettei kaikilla ole fiksua pomoa tai muuten asia on niin arka, ettei siitä halua puhua. Kyllä minäkin silti välillä edelleen loukkaannun aika pienistä. Ja muuten en pomostani kauheasti tykkää, mutta määrätyissä asioissa hän on ainakin päällisin puolin ihan fiksu.

Tervetuloa Soulmama ja tyhmäblondi!

Rosmariinille tsemppiä painonpudotukseen! Mä alotin kanssa dieetin maanantaina. Olen keskenmenon jälkeen lihonut 5 kg!!! Enkä ollut mikään anorektikko ennen sitäkään. Liikkuminen on vaan jäänyt ja olen herkutellut vähän liikaa lohdutukseksi. Nyt aikomus on alkaa taas kuntoilu ja katsoa tarkemmin mitä suuhunsa pistää. Ainakin alku on mennyt ihan ok!

Idaliina, ihanaa, mä saan susta piiniskaverin! Ja munasolujen määräkin sama! Koitetaan nyt onnistua molemmat tällä kertaa!

Mites Iineksen piinistely sujuu? Tiedän, että on rankkaa kun ei voi olla varma mitä oireet tarkoittaa. On vain odotettava...

Auringonkukalle suojelusenkeleitä! Onnea ihanista ultranäkymistä!

Hyvää viikonloppua meille kaikille upeille naisille! :flower:
 
Chloe, kiva että meistä tulee piiniskavereita ja kesän pettymysten jälkeen NYT ONNISTUTAAN!!!!
Mä en ekalla kirroksella kertonut töissä kenellekään, sitten kun olin raskaana oli pakko kertoa omalle sihteerille, joka huolestuneena ihmetteli jatkuvaa pahoinvointia. Hän on kartalla asiasta nytkin ja on ollut helpotus, ettei ole tarvinnut ultrakäynneille keksiä selityksiä. Oma pomoni on mies ja ei TODELLAKAAN sellainen tyyppi, joka ymmärtäisi mitä käyn läpi tällä hetkellä. Joten, en aio kertoa mitään ennenkun tiedän varmasti olevani raskaana, eli jossain 3-4 kk:n tiimoilla. Sen verran aikaa hän tarvitsee järjestääksensä mun duunitkin. Mulle on sopinut hyvin, että pidän vapaata sen viikon kun on punktio ja siirto, tulee samalla otettua vähän iisisti, töissä joudun kuitenkin sen verran venymään asiassa jos toisessakin. Toisaalta meillä tuli ½ vuotta punktioden väliin, joten lomat ja ylityöpäivät ovat toistaiseksi mahdollistaneet vapaan pitämisen.
 
Iltaa naiset!

idaliina mulla ei ole verikoetta, vaan ihan kotitesti. Ja se olis sit pp14, eli ens torstaina.
Mut mut... noh, tilanne on se että mä lähden sillon aamulla sinne reissuun. Testaan siis aamulla ennen lentokentälle lähtöä, mut kai mun on testattava jo ennen torstaitakin. Sais vähän osviittaa mitä pakkaa mukaan, luget vai siteitä jättipaketin :kieh:

chloe mulla oli se gonal kanssa heti alusta alkaen annoksella 300 iu. Kyselit siitä sairauslomasta, niin sieltä tulee automaattisesti se punktiopäivä + 2 pvää. Eli punktiopvä, sen jälkeinen pvä sekä siirtopäivä. Sulla vissiin ainakin se perjantai ja maanantai, jos siis viikonloput vapaata. Mä olin kanssa ihan järkyn kipeä sen punktion jälkeen, ja vielä siirron jälkeenkin jouduin hakeen kolme päivää sairauslomaa. Olin sillon yhteensä viikon pois töistä, ja silloinkin menin puolikuntoisena. Toivotaan tosiaan et sulla helpompi. Mä en ole sillon maisemissa kun sun punktio on, mut mielessäni pidän peukkuja et kaikki menee hyvin. Palaan sitten maanantaina kuuleen miten sun siirto sujui.

Pp8 sujuu samaan malliin, menkkamaisia kipuja. Mut niitä on vaan illalla ja yöllä, aamut ja päivät sujuu ihan ok. Kummallista :eek: . Niin ja tänään on alkanut rinnat vähän aristaa, mut sehän on ihan normia ennen menkkoja. Ja jos olis normikierto, mulla alkais menkat maanantaina. Eli jännitys alkaa tiivistyä.

Hyvää viikonloppua!
 
Kiitos kaikille mua tsempanneille! Kyllä se seitsemän kiloa nyt kahdessa kuukaudessa on mahdollinen saavuttaa, mutta kauheesti ei ole varaa lipsumisiin. Sovittiin mimmiporukalla Tallinnan hemmottelureissu joulukuun alkuun ja silloin olis kyllä kivaa nauttia hyvästä ruuasta ja viinistä ilman pisteiden laskemista ja Xenicalia. Pyritään siis siihen, että Tallinski olis jo palkintomatka =)
Nyt tikutellaan ovista ja yritetään luomuna, vaikka mahikset onkin minimaaliset. Tapahtuuhan noita ihmeitä aina silloin tällöin.

Pidän peukkuja teille kaikille! Jaksamista ja tärppionnea!
 
Onnea Auringonkukalle ultranäkymistä! Voin vaan kuvitella, että liitelit sen jälkeen korkealla! =)

Tsemppiä myös piinauksen aloitteleville. Muistelen kans itse, kun eka IVF tehtiin -04, että olin silloin punktion jälkeen aika kipeenä. Mut eiköhän me se kaikki kestetä!

Mullois pitäny eilen alkaa menkat, mut ei tullu ku vähän tuhrua eikä oo edes maha kipee, joka normaalisti on tosi kipee jo päivää ennen menkkoja... Noooh, eiköhän se täti taas kohta tule esille.
 
Täällä pp10, ja aikas paskat fiilikset. Taitaa olla tää peli pelattu. Alavatsan viiltelyt alkaa oleen jo aika kovat ja lähes jatkuvat, selkää särkee, nilkkoja särkee... On vaan ajan kysymys kauanko luget pitää vuodon pois. Voi siis sanoa että v***ttaa kun pientä oravaa! :headwall:

Milläs mielin muut näin sunnuntaina?
 
Empatiahalit sulle, Iines! Loppukierron päivät ovat mulle olleet tän yrittämisen ajan ne pahimmat ja mieli on mennyt aika hurjaa vuoristorataa. Voin vaan kuvitella, mitä se mahtaa olla IVF/ICSI-prosessien aikana... Jos nyt jotain lohduttavia sanoja yritän keksiä sun fiilistä helpottamaan (yleensä niistä ei valitettavasti ole mitään hyötyä ja pistävät joskus jopa ketuttamaan, mutta kuitenkin): hyvä puoli on, että sä lähdet piinailun päätteeksi reissuun. Oli lopputulos sitten mikä tahansa, pääset vaihtamaan maisemaa.

Mä olen keitellyt tänään omppuhilloa ja maustanut yhden satsin amaretolla ja toisen isännän konjakilla. Ei ollut ihan hirveän onnellinen, kun lorautin hänen Renault-putelistaan omppuhilloon maustetta :whistle: Piti lähteä katsomaan Linnanmäen valokarnevaaleja, mutta eipä ehditty. Kivaa on ollut viettää rauhallista kotiviikonloppua. Saimme jääkaapinkin siivottua - ei meidän lempparihommia, kun joutuu konkreettisesti näkemään, paljonko ruokaa meillä joudutaan aina aika ajoin heittämään pois :ashamed:

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!
 
Iines, älä nyt vielä heitä pyyhettä kehään. Menkkamaiset vihlonnat ja kivut on yksi yleisimpiä varhaisraskauden oireita. Mulla oli niitä, kun tulin raskaaksi. Muutenkaan raskauden alkuoireet ei olleet mitenkään "poikkeavia" suhteessa normaaleihin menkanaluskipuihin. Tiedän, että on piinaavinta juuri se, kun ei tiedä tuleeko oireet alkamassa olevista menkoista, lugeista vai raskaudesta. On vain odotettava. Meinaatko testata ennen varsinaista testipäivää?

Rosmariini, nam, sun hillot kuulostaa hyvältä, pääsispä maisteleen.

Idaliina, juu nyt onnistutaan! Toiveet on taas korkealla kyllä. Miespomolle onkin varmasti hankalampi kertoa. Mulla on vanhempi naispomo, joten se on ollut aika luontevaa. Hän jopa avautui mulle omasta keskenmenostaan, kun olin keskenmenosta sairaalassa ja halasi sen jälkeen, kun tulin töihin. Kiva, että sulla on se sihteeri, joka on ajan tasalla. Helpottaa vään paineita, kun joku tietää ja hänelle voi purkaa ajankohtaisia fiiliksiä tai tapahtumia. Toisaalta se kysely on välillä rasittavaakin, joskus haluaisi olla vaan ihan rauhassa, eikä tilittää missä mennään.

Täällä on piikitelty koko viikonloppu 300 IU:ta Puregonia ja tänään ensimmäinen Orgalutran-jarrupiikki. Olen täynnä reikiä koko nainen! Pientä vihlontaa ja jomotelua on ollut tuolla alavatsassa, joten kaipa munasolut on siellä kasvaneet. Aamulla taas lääkäri, jolloin selviää punktiopäivä. Olen muistellut sitä viiden vuoden takaista punktiota ja täytyy sanoa, että pelottaa kuinka kipeäksi mahdan tulla. Onneksi mies tulee mun tueksi. Täytyy vaan koittaa kerätä voimansa ja muistaa minkä vuoksi tätä tehdään.
 
Iines tesmppiä epätietoisuuteen mutta älä vielä luovuta. Minäkin oli ihan varma, että menkat on tulossa viimeksi mutta tuloksena olikin plussa. Ei noista tuntemuksista oikeesti tiedä tuleeko ne alkavista menkoista, raskaudesta vai lugeista. Ja ihanaa, että pääset reissuun, saat muut ajateltavaa.

Rosmariini, olen kateudesta vihreä :$ (<- toi ei kyllä ole kovinkaan vihreä) minä en koskaan saisi mitään hilloa aikaseks. Mun on vaan parempi syödä omput omppuina ja juoda viinat viinanan =) .

Chloe toivotaan, et meidän molempien punktiot menevät tällä kerralla kivuttomasti ja vaivattomasti. Ja onnea lääkääriin, toivottavasti saalis on hyvä.

Täällä on kymmeneltä pistetty Pregnylit ja yksi nenäsumutuskerta on vielä jälellä, sitten tämä hoito olisi omalta osalta tässä. Tai no, tän jälkeen on muiden vuoro ja nythän vasta se jännääminen alkaakin. Eilen illalla olin ihan varma, et joku oli mennyt mönkään. Vatsassa vihloi siihen malliin, että olin täysin varma että munasolut oli irronut ennen aikojaan ja menkat oli alkamassa. Verta ei ole näkynyt, joten hätäilin kai turhaan. Muuten takana on ihanan rauhallinen viikonloppu, nyt tuntuu että mieskin on täysilllä mukana. Ollaan yhdessä tehty vähän syyshommia ja istutettu viimeiset callunat, käyty koirien kanssa pitkillä lenkeillä, syöty hyvin mutta juotu vaan mehua ja vettä sekä hoidettu pois siemensyöksy ennen puktiota edeltävää pidättäytymistä.
Tiistain punktiota odotellessa hyvää alkavaa viikkoa!
 
Chloe ja Idaliina, jos se teidän omppuhillohimoa yhtään helpottaa, en mäkään niitä tän laihduttamisen takia paljoa pääse maistelemaan. Tai siis jos lusikallinen kaurapuuron makeuttajana lasketaan niin sitten. Ei kyllä lasketa! Joku viikonloppu kyllä väännän omppuhillokääretortun - vaikka sitten, kun matkaa on välietappiin vain viisi kiloa jäljellä. Näinhän tää menee, herkuilla palkitaan laihtuminen... Jep, jep!
Chloe, onnea huomiseen lekuriin! Toivottavasti siellä köllöttelee mukavasti muniksia! Toi punktio muakin eniten pelottaa, mutta kyllä siitäkin selvitään! Mä aina tsemppaan itseäni sillä, että kestin umpparikipuja vuorokauden ja sen puhkeamisenkin kun jouduin odottamaan diagnoosia ja leikkausta. Ei muuten ollut mieltä nostattavaa olla naisten osastolla, jossa oli raskaana olevia ja synnyttäviä naisia...
Idaliina, onnea punktioon! Kivan kuuloinen viikonloppu teilläkin!
 
Kiitos teille Rosmariini, Chloe, idaliina että koitatte valaa mulle vielä uskoa tähän. Meinasin jo aiemmin heittää luget nurkkaan, mut päätin nyt teidän viestit luettuani vielä ainakin toistaiseksi jatkaa niitä.

Kyllä kai mä testaan aiemmin jo, kun on sillon testipäivän aamuna se reissuun lähtö. Jos nyt päästään ilman vuotoja sinne asti siis. Olishan siinä tietty sekin hyvä puoli, et vois sit heittää ne luget jo nurkkaan, kun ne tuntuu niin turhilta. Ja se reissu tulee nyt tosi hyvään saumaan, pääsee hetkeks pois näistä kuvioista, ja sitä negaa ei ehdi niin murehtia.

Mun on tää päivä mennyt ihan tässä omassa kurjuudessani pyöriessä, en oo saanut kertakaikkiaan mitään aikasekskaan. Nukkunut oon sitäkin enemmän, pitkät päiväunet siis. Joten oon ihan pihalla, mut muistaakseni on niin, että idaliinalla on tiistaina punktio? Pitänee kaivaa lista taas esiin.
 
Listamme

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Vauva syntyi 22.8.09.

maaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa.

sarina13: 1.IVF:n PAS kesäkuussa, josta plussa.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat)

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Electra 41/43 v. Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI vko 36, punktio 1.9., siirto 4.9., josta plussa

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa


Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 olkea odottaa pakkasessa, joista PAS 25.9. = nega

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI elokuussa, josta nega. 4. inssi 24.9. = nega, 1.IVF punktio 23.10., siirto 26.10.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tulossa ehkä yksi lahjasiittiöhoito myöhemmin, jota suunniteltu keväällä. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa 09, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega.

Mullu: 41/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09.
, josta nega

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km.

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi rv3. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., siirto 23.10.

Toivoja: Simpat hitaasti liikkuvia, takana 1 IVF, josta nega. Uusi IVF edessä.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Tutkimukset aloitettu.

pottu70: 39/41 v, takana kaksi inssiä, joista nega. 1. IVF syyskuu, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF marraskuussa

Nipsu72: 37 v, yritystä luomuna useampi vuosi. Hoidossa -08 alk. Takana iui, ivf, pas, kaikista negaa. Seuraava ivf viimeistään alkuvuodesta.

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI, seuraava aika Naistenklinikalle joulukuun puolivälissä, johon mennessä kevennyttävä BMI 35:een ennen kuin päästään IVF/ICSI-jonoon

ellu74: 35/37, yritystä 2002 alkaen, anovulaatio ja endo, 1.IVF km, 2.IVF tuoresiirto tyttö 3/06, 3xpas nega, 3.IVF tuoresiirto nega, pas 6.10.

Soulmama: 36/39, yritystä -03 alkaen, IVF -04 nega, ero, luomuyritystä kahden eri miehen kanssa, ei tärppiä. Aika ensikäynnille tammikuu 2010.

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10.


Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (LA 23.12.09)
Vaahtokarkki (LA 11.1.10)
sarina13
talvikauris
tiki-71
vilhelmiina72
Electra
Auringonkukka



 
Hyvä Iines, ettet vielä heittänyt niitä lugeja vaikka inhottavia ovatkin. Enää muutama päivä sitten tiedät! Ja hyvä että päivitit meidän listan.
Joo, mulla on huomenna punktio ja perjantaina siirto, pitäkäähän peukkuja että kaikki onnistuu.
Olen tänään nauttinut lomasta, käytiin koirien kanssa pitkällä lenkillä ja nyt ne nukkuu ihanasti omilla paikoillaan. Odottavat varmaan, että lähitisin töihin kun ovat tottuneita olemaan päivisin keskenään.

Chloe, mites lääkärissä? Miltä sun aikataulu näyttää?
 
Täällä ei enää ihan niin kovat kivut kun eilen, mut viiltelee silti. En vaan jaksa uskoa yhtään onnistumiseen, on vaan semmonen tunne. Tekis kovasti mieli testata, eli mitäs luulette, jos nyt testais (pp11), olisko se kuinka varma tulos? Siis et jos nyt testaisin negan, uskaltaisko jo lopettaa luget? Mä en jaksaisi yhtään enää niitä tahmapalleroita, kun tuntuu niin turhalta :ashamed:

idaliina tsemppiä huomiseen punktioon! Ja tietty pidän peukkuja perjantain siirtoonkin, vaikken maisemissa olekaan. Koirat on muuten hauskoja, ne on jotenkin niin urautuneita. Meilläkin ne menee aamun touhujen jälkeen nukkumaan, ja katselee ihmeissään jos en lähdekään töihin. Joskus tuntuu että vanhempi jopa toivoo että lähtisin, sais rauhassa nukkua :D
 
Heips! Kävin aamusella ultrassa ja nyt munarakkuloita oli jo14! Tosin ei ne varmaankaan kaikki ehdi kypsiksi asti. Vielä nitä kasvatellaan, eli tänään pistin vielä Puregonia 300 IU:ta jarrupiikin kera ja huomenna vielä sama satsi. Irrotuspiikki sitten keskiviikkona ja perjantaina punktio, hui! Juttelin lääkärin kanssa ja munasolujen määrästä & laadusta nyt sitten riippuu kokeillaanko heti pitkää viljelyä, jolloin siirto olisi vasta keskiviikkona. Vai onko se alkioiden laadusta riippuvaa?

Iines, voi sua kullanmurua! Mä ymmärrän niin hyvin noita sun tunteitasi: tavallaan sitä etukäteen suojelee itseään pettymykseltä ajattelemalla valmiiksi jo epäonnistuneensa. Kaikki on silti aivan hyvin mahdollista. Jos mä olisin sä, tekisin jo testin, mutta mä olenkin himotestaaja. Se voi näyttää haaleaakin haaleamman haamun aikaisintaan juuri nyt, mutta jos ei mitään näy, älä missään nimessä lopeta lugeja!!!! Ei ennen varsinaista testipävää, sillä jos nyt ei näy mitään, se voi silti olla plussa, ei vaan näy vielä. Itse tiedät, kestävätkö hermosi sen epävarmuuden, minkä testitulos vääjämättä tekee. Mä yleensä testailen liian aikaisin siksi, että on sitten pehmeämpi pudotus tai toivon niin kovasti näkeväni edes haalean haamun, vaikka silloinkin se voi merkitä vain kemiallista. Voit olla varma, että täällä peukutetaan sulle!

Idaliina, elän mukana huomenna. Rohkeutta ja reippautta punktioon! Toivottavasti saatte monta munasolua ja et tule kovin kipeäksi. Jos pelottaa, niin muista miksi tätä taistoa käydään ja ollaan valmiina kaikkiin kipuihin ja koettelemuksiin. Eli josko se pikku nyytti nyt vihdoin tekisi tuloaan teille. Toivon sitä kovasti!

Kiitos Rosmariini tsempeistä ja tsemppejä sulle laihtumiseen! Multa on muuten lähtenyt viikossa kilo. Hyvin lähtenyt dieetti käyntiin.
 
Peukkuja täältäkin Idaliinalle ja Cloelle punktioon ja siirtoon!

Iines, ehki peli ei kuitenkaan ole vielä menetetty. Älä luovuta!

Rosmariini, sun hillot kyllä kuulosti tosi herkullisilta! Pitääpä ens vuonna kokeilla kans! Kyllähän hilloja vähän voi käyttää, vaikka onkin laihiksella. Kunhan ei purkkitolkulla. :)

Täällä tuli täti taas kylään... Kävin selkäongelmieni takia tänään fysikallisessa (vanha vammma). Ohjeet tuli tulehduskipulääkkeiden syömiseen ja kylmäpakkauksen käyttöön. Oon yrittäny pärjätä ilman noita lääkkeitä, oon syöny niitä varmaan joku pari-kolme vuotta enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Nyt sit tutkin Lääkeviraston sivuilta, et miten ne voi vaikuttaa tulevaan raskauteen. Ja voi ihmettä, siellä luki, että voivat vaikuttaa naisen hedelmällisyyteen negatiivisesti!!! Ja raskaudessa aiheuttaa epämuodostumia. Eipä mulle lekuri tuota koskaan maininnut! Nyt kyllä jää nuo lääkkeet kaappiin ja pitää selvittää, olisiko joku muu, jota voisi joskus kipuihin ottaa. Voi helvata....
 
Punktiosta on selvitty, no selvitty ja selvitty, pää on vielä sekaisin kaikista lääkkeistä, jotka joutuivat anatamaan :p . Tällä kerralla jouduttiin ronkkimaan vielä enemmän kun viimeksi ja molemmille puolille pistettiin kaksi kertaa, vaikka sain lisää lääkettä kyyneleet vaan virtas silmistä. Onneksi se on kuitenkin ohi ja saaliskin oli hyvä, yhteensä 17 rakkulaa saatiin kerättyä ja näistä viidessätoista oli solu, lääkäri epävirallisesti veikkasi että noin 10 olisi oikeassa kypsyysvaiheessa. Nyt täytyy sitten vaan toivoa, että hedelmöityminen onnistuu. Soittelen torstaina ja tiedustelen tilannetta ja siirtoaika on jo varattu perjantaille.

Paras mennä takaisin nukkumaan, et pääsen tästä lääketokkurasta eroon.
 
idaliina mullakin kyyneleet valu siellä punktiossa, ja vielä hetken sen jälkeenkin, vaikka kipu ei ollutkaan mikään ihan hirveä. Se hoitaja vaan sano sen jälkeen kun vieläkin valui, että se lääkeaine tekee joillekin sen. Siis mä en ainakaan tietääkseni itkenyt sitä kipua. Outo aine.. Hyvän määrän saitte, toivottavasti ne kaikki jaksaa jatkaa eteenpäin ja saatte pakkaseenkin hyvän saaliin.

Mä en uskalla testata! Vaikkakin olen ihan varma jo siitä negasta, ja sitä eilen jo vähän surinkin. Se tyhjä ruutu vaan on niin tympeä aina nähdä :( Vaikkei se nyt yllätäkään, kun olkoon se vaikka vaisto, joka sanoo et nega se taas on.
 
Iines älä ystävä luovuta! Itsensä suojelu ymmärrettävää, mutta onhan se täälläkin todistettu, että ihmeitä tapahtuu. Sisukkaasti eteenpäin elävän mieli....Plussapuhureita :whistle: ja voimahalaus :hug:

idaliinalla hyvä saalis ja niin näyttää tulevan Chloellekin

-tiki & :heart: :heart:
 
heissan kaikille :flower: saikulla ollaan..keuhkputkentulehdus,aloitin eilen antibiootti kuurin..nyt olen huomannut että lievää pahoinvointia on ollut,ruoka ei meinaa maistua ja olen aikas huolissani kun karkitkaan ei maistu yhtä hyvältä kuin ennen :LOL: voisiko johtua niistä hormooneista joita nautiskelen ylä sekä alapään kautta+antibioottikuurista?oltiin tossa tyttäreni kanssa apteekissa hakemassa lisää lääkkeitä,olin resepti luukulla ja pyysin 14v tytärtäni hakemaan särkylääkettä raskaana oleville,no tehän varmaankin arvaatte että minkälaiset katseet hän sai myyjältä kuin kysyi että missä on raskaana oleville särkylääkettä..pieni hiljaisuus kuulemma oli mutta ohjas kummiskin perille :LOL: pp7 on meneillään,ei minkäänlaisia muunlaisia oireita kuin pahoinvointi :(
 
Voi Iines :hug: Matka voi tehdä hyvää tässä vaiheessa, kun saat vaihtaa maisemaa. Toivottavasti ystäväsi, jonka luo menet, on hyvää seuraa, eikä sun tarvitsisi salata tilannetta. Tai jos tarvitsee salata, toivottavasti itse kestät tilanteen, ettei mene hyvä reissu ihan hukkaan.

Soulmama, tavallisista tulehduskipulääkkeistä (ibuprofeeni, ketoprofeeni) on ollut kai jo aika kauan tiedossa, että voisivat estää hedelmöittymistä/ovulaatiota. Aikanaan minä sain apua kipuihini akupunktiosta, kun vahvat särkylääkkeet eivät juurikaan auttaneet. Kipu oli jo ehtinyt kroonistua, vaikka sen syy oli jo leikattu pois. Apua sain myös fysioterapiajumpasta.

(.) Kävin ultrassa, jossa kaverin todettiin olevan reilut pari senttiä pitkä ja kaikki kohdussa näytti hyvältä. Lääkäri oli luottavainen, että tässä vaiheessa on kaikki kunnossa. Sain vahvistusta vielä epätodelliselta tuntuvaan tilanteeseen. Mitään kummempia oireita ei ole lukuunottamatta sitä, että menkkoja ei tule. Vatsa pömpöttää, mikä ihmetyttää. Näinkö aikaisessa vaiheessa alkaa kilot kertyä.. Ehkä on kyse turvotuksesta, mutta housut jo puristaa. Tai ehkä sitä vaan syö liikaa. Muutamassa viikossa on pari kiloa tullut. :ashamed:

rv 9+1 :D
 
Electra hienoa että ultrassa kaikki ok! Kiitos sympatioista. Tätä asiaa tuli jo surtua eilenkin, joten ehkä reissu selvitään ihan kohtuullisesti. On kyllä tosi mahtavaa päästä vaihtaan maisemaa tässä tilanteessa. Aiemminkin meillä ollut siellä tosi mukavaa, joten tuskin ehdin paljoa tätä siellä murehtiin. Yritän nauttia täysillä olostani ja unohtaa koko hoidot. Ja jos jotain positiivista koitetaan hakea, niin nyt voin ravintolassa ruoan kanssa nauttia mitä mieli tekee =)

idaliinalle vielä tsemppiä perjantain siirtoon!

Chloelle tietysti tsempit perjantain punktioon, toivottavasti kaikki sujuu oikein hyvin!

Palailen alkuviikosta takuulla katsomaan teidän kuulumiset. :wave:
 

Yhteistyössä