35+ Lapsettomat

Chloe hyvältä kuulostaa! Saatte vielä pakkaseenkin hyvää tavaraa, toivottavasti niitä ei sieltä tarvitse kuitenkaan ihan heti sulatella. Tsempitystä siis huomiseksi!

Taisin aiemmin kirjoittaa sekavasti. Ei ne mulle siellä ole niistä siirrettävien määristä erikseen sanoneet. Päättelin vaan että tuoreena ne siirtää ainoastaan sen yhden, joka on paras niistä. Eli mulla oli se mun ainoa top. Nyt pakasteesta sulatetaan kahta kerralla, ja jos molemmat selviää niin molemmat siirretään.

Meillä mies kyseli multa, että miksei ne tarraa kiinni ja mitäs seuraavaksi tehdään että onnistuisi. Osaisinpa vastata sen kysymyksiin.. Sillä taitaa kanssa olla ihan hanskat naulassa tän asian kanssa. Ei meinaa itellä riittää taas millään usko, enkä näemmä ole yksin asiani kanssa :ashamed:

tikille onnittelut ultranäkymistä :heart: :heart:
 
Hei tytöt, kylläpäs mä olen todella hoopo, kirjoitin eilen että hyvää marraskuun iltaa, vaikka on vielä lokakuu! Taidan elää jo etuajassa ja raskaustestitunnelmissa. :ashamed: Jännittää aivan mahdottomasti, parin tunnin päästä olis lähtö klinikalle, hui! Tulen kyllä sitten heti kertomaan kuulumiset. Kiitos vaan tsempeistä!

Iines, millä mä saisin suhun valettua uskoa? Olen töissä, mutta palaan asiaan vielä illalla. Muillekin lisää silloin...
 
Ette kyllä usko tätä!!! :eek:

Sain vihdoin hoitajan kiinni, koko aamupäivän pommitettuani. Soitin siis ihan vaan ilmottaakseni et tulos oli nega. Lääkärille silloin viime pas:issa sanoin lähteväni reissuun, ja totes et on ok ilmottaa vasta sen jälkeen. No, tää hoitaja sano et aloita zumenonit taas kp1, että uus pas voidaan tehdä heti perään. No just! Kukaan ei sitten huomannut mulle mainita siitä että uusinta voidaan ottaa heti. Mulla oli kp1 sunnuntaina. Että eipä voinut tietää aloittaa niitä, kun kukaan ei maininnut asiasta. Oletin ilman muuta että tulee välikierto taas.

Sanoin sitten vielä et viimeks oli se kp1 myös viikonloppuna ja sillon hoitaja harmitteli että olin ehtinyt jo aloittaa zumet, kun he mieluummin tekisivät luonnolliseen kiertoon. Nyt taas kun ei ole aloitettu, hoitaja harmittelee kun ei ole aloitettu, että tulee välikierto. No, se meni kyseleen lääkäriltä mitä tehdään, ja lääkäri oli sitä mieltä että koitetaan luonnolliseen, ei siinä mitään menetä. Eli nyt sitten ehkä päästäänkin siirtoon tässä kierrossa, tai siis ainakin yritetään. Meen ens viikon tiistaina ultraan, ja sit selviää lisää. Mulla on ihan tukka pystyssä tän homman kanssa |O

Chloen siirtokuulumisia odottelen. Mä tosiaan tarvisin sitä uskoa tähän hommaan, nyt ihan nollissa, kuten miehelläkin.
 
Noniin, siirto tehty. Mukaan lähti huippuluokan monisoluinen alkio, jonka pitäisi olla huomenna blastokystivaiheessa. Raskaustesti 10.11. Kaikki 16 munasolua oli kypsiä, oli hedelmöittyneet ja lähteneet jakautumaan. Tänään, kun punktiosta on neljä päivää oli viisi saavuttanutt saman vaiheen (en muista sitä nimitystä alkiosta juuri ennen blastokystiä, muistaako joku? Morula?) ja olivat huippuluokkaa. Yksi siirrettiin ja loput neljä meni pakkaseen, kukin omaan olkeensa. Muut ei sitten olleet niin hyvälaatuisia. En saanut tietää, montako oli jo lopettanut jakaantumisen, mutta jatkavat klinikalla vielä muiden viljelyä ennen pakastamista ja saamme sitten kirjeen, montako kaiken kaikkiaan päätyi pakkaseen. Nyt kyllä on aika toiveikas ja kiva fiilis! =) Lääkäri oli kovin positiivinen ja toiveikas, siirto meni hyvin, hyvä alkio, jne. Kysyin lääkäriltä, mitä voin tehdä itse edesauttaakseni asiaa ja hän sanoi: ole hyvällä mielellä! Kai sillä mielialalla todellakin on sitten oma osuutensa asiaan. Koitan ottaa rennosti ja panikoimatta tämän kierroksen, kävi miten kävi. Noh, katsotaan kauanko tätä kestää. :LOL:

Iines, aikamoista sekoilua klinikalta, mutta nythän tilanne on kuitenkin ihan hyvä, vai mitä? Mulle tehtiin aikanaan yksi PAS luonnolliseen kiertoon ja kyllähän siinä on ihan yhtä hyvät onnistumismahdollisuudet. Eli peli ei ole vielä menetetty tämän kierron suhteen. Ajattele se niin, että kroppasi ja mielesi saa hetkeksi lepoa hormoneista ja sillähän voi olla vain positiivisia vaikutuksia. Mäkin ohjaan sua nyt, kuten lääkäri mua: yritä olla hyvällä mielellä! Todennäköisesti sä vaan alat tikuttamaan ovulaatioita tietyssä vaiheessa kiertoa ja sitten sen tultua tehdään siirto. Kyllä se voi kuule hyvinkin onnistua! Mitenkäs mä sua nyt muuten tsemppaisin... ymärrän, että sulla ja miehelläsi on nyt usko vähissä, mutta ette saa nyt antaa sille epäuskolle liikaa periksi. Tarkoitan, että tottakai sellaisia hetkiä tulee että on satavarma kaiken kamppailun olevan turhaa ja ettei se johda ikinä mihinkään muuhun kuin henkiseen kärsimykseen ja pettymysten loputtomaan ketjuun, mutta pitäisi vaan yrittää olla antamatta sille etukäteen luovuttamisen mielialalle liikaa valtaa. Jos ajatellaan kylmiä tosiasioita, niin vaikka teillä on jo pitkä lapsettomuushistoria taustalla, niin esimerkiksi minä tulin raskaaksi pitkällä historialla, vaikka se sitten menikin kesken. Ja teille on tehty vasta yksi IVF ja yksi PAS + inssit, mikä ei ole paljon. Onnistumiseen tarvitaan niin monen asian natsaamista kohdalleen, että siinä on aina tuuriakin mukana. Onnistumisprosentti IVF:ssä on 30-40 % eli kylmästi ajatellen suurin osa hoidoista ei onnistu. Mutta kuitenkin hoidot läpikäyneiden onnistumisprosentti on 80 %. Ajatelkaa tuota faktaa! Ja kyllä mä ainakin vahvasti uskon teidän olevan tuossa porukassa. Rankkaahan tämä on, mutta meillä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa: jatkaa kamppailua tai antaa periksi. Ja periksihän me ei anneta, kumpikaan! Mieti esim. Tikrua, Tikiä, Vaahtokarkkia, Electraa ja monen monia muita, jotka ovat käyneet useampia hoitoja läpi ennen onnistumista. Kyllä mekin siihen Iines vielä pystytään! Voisin sulle yhden konkreettisenkin ohjeen antaa. Kun epäusko ja uupumus valtaa mielesi, koita haaveilla kaikkea kivaa lapsestanne, millainen hän on, mitä teet hänen kanssaan ja täytä mielesi positiivisilla kuvilla tulevasta. Sitä tekniikkaa voi harjoitella. Ainakin itseäni on auttanut tämä terapeutin antama ohje. Hän neuvoi, että sen sijaan että keskityn ko. asian puutteeseen, minun tulisi ajatella millaista on kun elän jo sen lapsen kanssa. Usko pois, vielä tulee äiteinä ollessamme niitäkiin hetkiä, että kaipaamme lapsettoman elämän hyviä puolia. Niitäkin on. Nenu pystyyn vaan, Iines! Ja vakuuta miehellesikin, että vielä hoidot onnistuu, te ette nyt vaan kuulu siihen tilastolliseen vähemmistöön, jolla heti tärppää. Suurin osa joutuu käymään läpi useita hoitoja. Voi olla, että jo seuraava PAS tuo sen kaivatun nyytin.

Idaliina, ai teillä on jo 12 pp testi? Meillä vasta pp 14. Mutta oikeassa olet, kyllä mä varmaan joskus pp 10 jo testaan. Nyt sitten napataan plussat molemmat, jooko?

Jatkan vielä. Lähetän tän nyt, ettei katoa, kun vaihdan sivua lukiessani muitten tekstejä, kuten on joskus käynyt.

 
Chloelle oikein paljon tiukkaa liimaa matkaan! Hienoilta kuulosti sun pitkälle viljellyt blastot. Noin pitkiä viljelyjä vissiin harvassa paikassa tehdään. Olen lukenut, että blastoista saadaan hyviä tuloksia, koska tuohon vaiheeseen kypsyneistä alkioista heikoimmat ovat jo varmimmin karsiutuneet. Josko nyt olisi se kerta, kun tärppää! Toivotaan parasta =)

Olipa huteraa palvelua klinikalta Iinekselle, grrrr. Tuollaista ei saisi olla, kun muutenkin kaikki on niin hermoja raastavaa. Olen tässä matkalla oppinut, että mikään ei ole varmaa, vaan aina täytyy valmistautua uusiin kuvioihin. Välillä hoidot ovat tuntuneet ihan hakuammunnalta. Pikku hiljaa itsestä kasvoi asiantuntija, joka saattoi ehdottaa lääkärille asioita ja ne otettiin ihan asiallisesti vastaan. Sekin tuntui varsin oudolta, että minäkö tässä sanelen, miten mennään, eikö tuon lääkärin pitäisi kaikki tietää. Ei ne aina tiedä. Niin on monta muuttujaa näissä kuvioissa. Siihenkin piti tottua. No, hyvä kuitenkin, että luonnolliseen kiertoon yritetään, niin pääset heti yrittämään uudestaan, koska itse sitä selvästi haluat ja jaksat. Välikierto tuntuisi tuhlaukselta tässä tilanteessa.

Tiki, sinäkin kävit varmistusultrassa ;) Oletko miettinyt sikainfluenssarokotusta? Ollaan riskiryhmässä.. Meillä päin olisi rokotus ehkä ensi viikolla. Pelottaa, josko sitä on haittaa kohdussa kasvavalle kaverille, mutta sekin huolettaa, jos sitten sairastun ja siitä on vahinkoa. :(

Möhkölle ja idaliinalle leppoisia piinapäiviä B)
 
Moikka ! Piinailin täällä viime keväänä ja sain elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin 17.4. ja nyt olisi 2 vkoa töitä ja sitten alkaisi mammaloma. En ikinä voinut kuvitella tätä päivää tai sitä päivää kun jään mammalomalle :wave:
Meille hoitoja tehtiin viisi vuotta ja viimeinen onnistui, minulla kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä pientä häikkää siittiöissä. Mutta aina saatiin hyviä alkiota ja viimeisessä hoidossa ne viljeltiin plastokystiksi asti. Viimeinen hoito tehtiin Menopurilla, kortisonilääkitys tukena ja lugesteron.
Iso halaus teille kaikille jotka olette plussan saaneet :hug:
Ja niille vielä isompi halaus joille se on vielä tulossa :heart:
(älkää antako periksi)
T. maariaa
 
HAssua, että olin tulossa kirjoittamaan samanlaista tarinaa maarian kanssa lähes samaan aikaan..

Ensimmäisenä piti kuitenkin todeta, että ihan mahtavaa, miten aktiivisesti tsemppaatte toisianne!! Tämä ketju on todellinen tukiverkko.

Ja onnea tässä syksyn aikana plussanneille, useita on onnistanut pitkän odotuksen jälkeen. Jotenkin se vaan kertoo, että sitkeys tässäkin asiassa palkitaan. Tikille erityisesti onnittelut tuplista ja voimia varmasti tarvitset tuplaraskauteen!

Toivottavasti tuo maarian esimerkki blastokystistä lisää erityisesti Cloen jo valmiiksi positiivisia tunnelmia. Hirmu hyvältä kuulostaa tilanne.

Mutta täällä mennään samoissa tunnelmissakuin maaria tosiaankin. Meillä hoidot tuottivat tulosta jo vuodessa (yrittämistä mahtui reilu kaksi), vaikka se vuosi oli täynnä täysin pieleen menneitä stimulaatioita, huonoja alkioita ja kaksi keskenmenoa. Nyt töitä on kuukausi ja sitten alkaa "loma". Raskaus on mennyt fyysisesti hurjan hyvin, vaikka tässä on monenlaista huolta ollut matkalla hematoomasta pieniin ultrapoikkeamiin, jotka ovat olleet vääriä hälytyksiä. Kovasti olen miettinyt, voiko kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa jotakin sikiölle, tutkimukset kun osoittavat, että vajaatoiminnasta kärsivien äitien lapsilla on enemmän autismia tai muita neuro-psikologisia ongelmia. Joten huolia on kyllä onnesta huolimatta riittänyt tälle raskausajallekin.

Samoin haluan toivottaa kaikille hurjasti voimia omalla taipaleellanne. Tilanteet voivat muuttua niin äkkiä, juuri kun sitä vähiten odottaa. Tai juuri silloin kun kaikki näyttää todennäköisimmältä. Ihmeellinen ja rankka on hoitojen maailma, mutta toivotan kaikille onnistumisia ja plussia!
 
Hei, olen jonkin aikaa seuraillut teidän palstaa ja ilmoittautuisin mukaan jos sopii. Vertaistuki olisi todella arvokasta. Tiedon miehen surkeasta simppatilanteesta saimme viime talvena, ja keväällä selvisi että luomuhedelmöitysmahdollisuudet ovat käytännössä nollassa. Vaikka hoitoja ei siis ole vuosikausia takana, niin kyllä tämä tie aika raskaalta tuntuu. Välillä on tosin hyviäkin aikoja (esim piinapäivien aikana olen aivan loistavalla mielellä koko ajan, mistä lie johtunee).

Tässä hieman taustaa: Minä ja mies molemmat 36v. Ongelmana huonot siittiöt. Takana 1. ivf (4/09) ja 2. icsi (8/09). Pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Suunnitteilla 3. icsi 11/09.

Terveisin Miisamari
 
Chloe, kuulostaa todella hyvältä! Voi kunpa tällä kertaa tärppäisi niin saisimme me muutkin toivojat taas rutkasti uskoa tähän hommaan. Pääasia tietysti, että teidän toive toteutuisi.

Miisamari, tervetuloa joukkoon! Täällä on sitä tarvittavaa vertaistukea tarjolla.
 
Moi taas, olipas todella kiva lukea pitkästä aikaa Vaahtokarkin ja Maarian kuulumisia. Nuo teidän pitkät ja vähän lyhemmätkin tarinat todellakin valaa meihin uskoa. Samoin kuin Electran tarina. Kiitos teille rohkaisevista sanoista!

Maaria, aivan ihanaa, että pääset jo pian mammalomalle. Ei mene kauaakaan kun se kauan kaivattu aarre on sylissäsi. Toivottavasti tää meidän blasto johtaa samaan tulokseen.

Kiitos Potullekin!

Miisamari, tervetuloa porukkaan!

Mä koitan nyt todellakin olla hyvällä mielellä ja välttää stressiä. Tosin sain tänään tietää, että lähden viikonlopuksi työmatkalle Sveitsiin, jossa vaativia neuvotteluja, mikä kyllä hieman stressaa, ei voi mitään.

Idaliinan ja Iineksen kuulumisia täällä odotellaan.

terv.
Chloe ja pp 1
 
Chloe sulla kyllä kuulostaa tilanne tosi hyvältä. Huipputavaraa kyydissä ja pakkasessa. Liimaa ja tarraa sulle lähetän. Kiitos tsemppauksesta. Luin tekstisi moneen kertaan, ja ehkä se hiukan paransi mielialaa.

Electra tosiaan mielelläni yritän heti uudelleen, välikierto tuntuu ajan haaskaukselta. On kyllä raivostuttavaa, kun tuntuu ettei ne siellä tiedä itsekään mistään mitään. Yksi hoitaja sanoo tätä ja toinen tota.

maariaa ja vaahtokarkki mukavaa että käytte valamassa meihin uskoa jatkaa eteenpäin.

Miisamari tervetuloa mukaan!

Mulla ei nyt varsinaisia kuulumisia ole. Mietteitä paljon pyörii päässä. Tässä voi kuitenkin mennä vielä niin moni asia mönkään: ovis osuu väärille päiville, limakalvon kanssa oli viimeksikin ongelmaa, jouduttiin kasvatteleen lisää. Sulatus tietysti... Sit vielä tietysti se ikuinen: miten pääsen parhaiten töistä livistään ilman isompia selityksiä sinne ultraan... Pää alkaa ihan kohta savuaan tän ajatusmylläkän takia |O

Ai niin, Chloe pidä toi asenne ja hyvä mieli! Ja tartuta tännekin sitä ;)
 
Miisamari tervetuloa :wave:

Electra juu samaa on pohdiskeltu täälläkin. Jotenkin haluaisin jättää rokotuksen viikon 12 jälkeen, mutta vaste syntyy vasta noin 2 viikkoa rokottamisen jälkeen joten voi jo olla myöhäistä. Varsinkin kun toimin terveydenhuollon alalla. Periaatteesa rokotteissa se linja, ettei elävää heikenettyä virusta rokoteta raskauden aikana, synteettisten (kuten sikainfluenssa-rokote) rokotteiden otto pitäisi olla turvallista. Tosin niitäkin suositellan otettavaksi viikon 12 jälkeen. Sikainfluenssarokote on pääsääntöisesti sama kuin kausi-influenssarokote, vain pientä osaa on muunneltu.
Onko neuvolastasi tullut kutsu rokotuksiin? Vai ajattelitko hakeutua terveysasemalle rokotettavaksi?

-tiki & :heart: :heart: -
 
tiki, kunnan nettisivulta löysin tietoa ja otin yhteyttä neuvolaan. Mun piti itse ilmoittautua sinne rokotusasian kanssa, koska päätimme jatkaa klinikan neuvolassa, jossa ei saa rokotusta. Tämän hetkisen tiedon mukaan raskaana oleville annetaan rokotuksia parina päivänä, jatkossa aina sitten, kun löytyy tarpeeksi uusia rokotettavia kerralla. Jos jää odottelemaan, voi tosiaan huomata olevansa myöhässä. Klinkan lääkäri suositteli ottamaan rokotuksen sitten, kun sen saa, kun kysyin tuosta 12 viikosta. Kaipa sinne rokotettavaksi on mentävä, vaikka ensi viikolla on kulunut vasta rv 10+6 . Pelottaa :(

Olipa kiva kuulla maariaan ja Vaahtiksen kuulumisia :) Minä popsin nykyään vähän isompaa annosta tyroksiinia kohonneiden kilppariarvojen takia. Kyllähän teillekin on annosta nostettu raskauden aikana, eikö, joten mun mielestä ei kannata murehtia vajaatoiminnan aiheuttamasta riskistä sikiölle. Kaikkea hyvää teille!Toivottavasti raskaus sujuu loppuun asti hienosti ja vointinne pysyy hyvänä :flower: :flower:
 
En tiedä mihin ihmeen synkkyyteen olen kahtena viime päivänä vajonnut :( :(
Eilen en edes vitsinyt kirjoittaa vaikka luinkin juttujanne, itsellä oli pelkkiä mustia ajatuksia. Työpäivä oli ihan tajuton, koko päivän kuuntelin hirveetä valitusta palkoista ja muista "itsekkäistä" asioista. 8 tunnin duunipäivän päätteeksi jouduin vielä osallistumaan hallituksen neljän tunnin kokoukseen, jossa koko meidän johtoryhmälle sateli vaan negatiivistä palautetta. Jossain vaiheessa kokousta tunsin jomotusta huulessa ja kun pääsin kotiin siinä oli herppesrakkula. Nämä tulevat minulle yleensä silloin kun ole sairastumassa flunssaan ja samanaikaisesti on stressiä. Sitten luin vielä netistä (en nyt muista mistä enkä jaksa enää sitä juttua etsiäkään), että herppes lisää keskenmenon riskiä. Just joo, jos nyt sitten herpeksen lisäksi vielä sairastun. Yritin suggeroida itselleni hyvän mielen ja positiivisia ajatuksia mutten onnistunut vaan riitelin sitten vielä päivän päätteeksi mihen kanssa. Eilen olin varma ettei mistään tule mitään, tänään en viitsi enkä suoraan sanoen edes uskalla ajatella mitään. Päivällä oli muutamia kunnon vihlaisuja alavatsassa, jotka saattavat olla mitä vaan. En usko kiinnittymiseen enää tässä vaiheessa kun on jo PP5 menossa. Mulla on alushousut on koko ajan märät ja alapäästä valuu jotakin. No, sitä lugemössä on tietenkin ihan reippaasti mutten kyllä toukokuusta muista mitään tälläista. Tuntuu, että toukokuu on tosi kaukana kun en muista siitä juuri mitään.
Antakaa anteeksi tämä oman napan vuodatus tähän alkuun, yritän löytää sitä positiivisuutta jostain.

Chloe sä olet niin ihana kun yrität ja myös pystyt valamaan uskoa toisiin kirjoituksillas, suurkiitos niistä.

Iines, mä olen tasan tarkkaan samaa mieltä Chloen kanssa, ettei periksi saa antaa. En vaan osaa sitä niin hyvin ilmaista.

Miisamari tervetuloa joukkoon, lupaan etten aina vaivu näin syvälle itsesääliin :ashamed:

Electra, maariaa, Vaahtokarkki ja Tiki, hienoa kun jaksatte käydä meitä muita yrittäjiä tsemppaamassa ja kertomassa kuulumisianne. Se antaa meille paljon toivoa :heart:

Tsemppiä meille kaikille eri vaiheissa oleville tasapuolisesti d:)b
Minä käytänyt nyt koirat pissalla ja menen sitten nukkumaan. Jos kunnon yöunet veisivät pois kaikki synkät ajatukset.
 
Mä taustailen täällä ja luen joka päivä kuulumisianne. Musta on ihanaa, miten tässä ketjussa tsempataan ja tuetaan. Ja opin paljon, kun hoidot ovat tietysti mielessä. Itsellä on vaan nyt tätä odottelua ja laihduttamista, joka on edennyt ihan hyvin. Nyt on vaaditusta kymmenestä kilosta pudotettu neljä ja yritys on kova. Keväästä on pudonnut nyt noin 12 kiloa, mikä on mulle mahtava saavutus. Joulukuun puolivälissä sitten selviää, päästäänkö IVF/ICSI-jonoon. Kyllähän tämä odottelu tietty käy hermoon, mutta eipä nyt auta muu kuin kestää. Sitä vaan mietin, että jos pääsemme jonoon ja se on puoli vuotta, hoitoprosessiin päästäisiin kesäkuun puolivälissä eli kesätauon aikaan... Eli syksyyn menee ja en tiedä, kestääkö polla. Onko teistä kukaan selvinnyt julkisen puolen jonoista alle puolen vuoden? Mietin siis sitä, että mihin asti odotellaan ja pitäisikö mennä yksityiselle ja keksiä ne rahat jostain...

Lämpimiä ajatuksia piinailijoille ja kaikille muillekin!
 
Palajan myös tälle palstalle. Vuosi sitten piinistelin täällä ekan IVF:n merkeissä. Silloin plussa, mutta km vk 9. Kevään aikaan tehtiin kaksi Passia, molemmista negaa. Nyt uutta IVF:ää lyhyellä hoidolla. Punktio suunniteltu viikolle 47. JÄnskättää.

Painon kanssa minäkin taistelen. Ja iän. Minulla mittariin tuli juuri 39 ja mies kohta 43. Lasta
yritetty noin 10 vuotta ja kohta alkaa kaikki keinot olla kokeiltu.

Tsemppiä kaikille ja onnea plussanneille!
 
Älä ole kärsimätön vaikka etenisit näennäisen hitaasti.
Älä yritä juosta nopeammin kuin tällä hetkellä pystyt.
Jos opettelet, teet työtä ja yrität parhaasi mukaan,
edistyt tavoitteissasi vaikka et sitä huomaisikaan.
Kulkija, joka vaeltaa pimeässä,
kulkee joka tapauksessa eteenpäin.
Eräänä päivänä, jollain tavalla,
kaikki avautuu, kuin ruusu keväisin.

Tunnetko jo tuoksun?

-Vernon Howard
 
Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille! Ja tsemppistä ihan älyttömästi piinailijoille!

Tilannekatsaus meiltä: mun hormonitestit ovat valmistuneet, ja kaikki on kunnossa siltä osin. Olen menossa hysteroskopiaan, jossa hoidetaan myooma pois päiväjärjestyksestä. Hieman askarruttaa miehen tilanne: hän joutuu viemään uuden näytteen, josta tehdään koepesu. Mitäköhän se mahtaa tarkoittaa... Mulla tietysti jo pahimmat skenaariot vilkkuu päässä. Meillä on tulossa vielä yhteenvetokäynti joulukuussa, niin siellähän se sitten viimeistään selviää ja saadaan tietää, mitkä on seuraavat kuviot meidän kohdalla.

Raportoin taas, kun jotain uutta tapahtuu ja pidän meille kaikille peukkuja! :)

 
Listamme

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Vauva syntyi 22.8.09.

maaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa.

sarina13: 1.IVF:n PAS kesäkuussa, josta plussa.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat)

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Electra 41/43 v. Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI vko 36, punktio 1.9., siirto 4.9., josta plussa

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10. plussa

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi ja kohtu tyhjennettiin kaavinalla rv 9. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., kahden alkion siirto 23.10., josta plussa.


Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 olkea odottaa pakkasessa, joista PAS 25.9. = nega

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI elokuussa, josta nega. 4. inssi 24.9. = nega, 1.IVF punktio 23.10., siirto 26.10.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tulossa ehkä yksi lahjasiittiöhoito myöhemmin, jota suunniteltu keväällä. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa 09, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega, 2.PAS vko 46?

Mullu: 41/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09.
, josta nega

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km.

Toivoja: Simpat hitaasti liikkuvia, takana 1 IVF, josta nega. Uusi IVF edessä.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Tutkimukset aloitettu.

pottu70: 39/41 v, takana kaksi inssiä, joista nega. 1. IVF syyskuu, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF marraskuussa

Nipsu72: 37 v, yritystä luomuna useampi vuosi. Hoidossa -08 alk. Takana iui, ivf, pas, kaikista negaa. Seuraava ivf viimeistään alkuvuodesta.

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI, seuraava aika Naistenklinikalle joulukuun puolivälissä, johon mennessä kevennyttävä BMI 35:een ennen kuin päästään IVF/ICSI-jonoon

ellu74: 35/37, yritystä 2002 alkaen, anovulaatio ja endo, 1.IVF km, 2.IVF tuoresiirto tyttö 3/06, 3xpas nega, 3.IVF tuoresiirto nega, pas 6.10.

Soulmama: 36/39, yritystä -03 alkaen, IVF -04 nega, ero, luomuyritystä kahden eri miehen kanssa, ei tärppiä. Aika ensikäynnille tammikuu 2010.

Möhkö -72 37/32. Uusioperhe, Möhköllä lapsi ennestään. Yritystä 2006 lähtien, ongelma on siittiöissä. IVF / ICSI punktio 23.10, siirto 26.10.

Miisamari 36/36, ongelmana huonot siittiöt, 1. IVF (4/09), 2. ICSI (8/09), 3. ICSI 11/09

Vesiheinä 39/43, yritystä n. 10v, 1.IVF plussa, josta km vk 9, 2 PASsia joista negat, 2. IVF vko 47

mileena 35/36, yritystä n. 2 v, pco-tyyppiset munasarjat, munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriöitä, hoitona clomit 5 kiertoa, 1 IUI, toinen inssi peruuntui kystan takia -> leikkaus jossa poistettiin kystan lisäksi munajohdin ja -sarjat oikealta. 1.IVF tulossa

Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (LA 23.12.09)
Vaahtokarkki (LA 11.1.10)
sarina13
talvikauris
tiki-71
vilhelmiina72
Electra
Auringonkukka
tyhmäblondi73

 
Heippa!

Päivitin listaa ajankulukseni, tai no joo, yritän vältellä kotihommia :kieh:

idaliina vuodatetaan kaikki vaan vuorollamme tänne, kun siltä tuntuu. Tältä porukalta löytyy tosiaan sitä ymmärrystä näihin tunteiden vuoristoratoihin. Toivottavasti tänään kuitenkin jo parempi päivä.

Chloe tosiaan ihana runo. Ja kuten idaliina jo mainitsi, olet ihana kun tsemppaat meitä epätoivoon vaipuneita. Kiitos siitä! Ja hyvää Sveitsin matkaa, koita mahdollisuuksien mukaan olla stressaamatta.

Rosmariini wau mikä pudotus keväästä :eek: Nostan kyllä hattua. Meillä taisi olla jonotusaika joku kolme kuukautta, ellen ihan väärin muista. Huhtikuussa taidettiin mennä jonoon ja eka ivf oli elokuussa. Tietty siinä välissä oli se kesäsulku. Kyllä puolen vuoden jonotus kuulostaa tosi pitkältä.

Vesiheinä tervetuloa takaisin! Lisäsin sinut ja Miisamarin listalle.
 
Hei taas. Kiitokset tervetulotoivotuksista. Täällä vaikuttaa olevan tosi mukava porukka. :) Meillä tosiaan odotellaan uuden hoidon alkua, toivottavasti tämän kierron aikana. Lääkärikäynti on nyt varattu ensi viikolle, saa nähdä mitä siellä sanotaan. Mun fiilikset on tässä välikiertojen aikana vaihdelleet tosi paljon, välillä olen hirmu masentunut ja itkuinen, välillä taas ihan normaali olo, ja välillä tosi iloinen. Aivan outoa. Miten olen näin kamalan herkäksi tullut. Nyt kun uusi hoito lähestyy niin huomaan että toiveikkuus nousee taas pintaan. Melkein harmittaa sillä sitten sitä taas tippuu niin korkealta. Mutta toisaalta, miksipä näitä hoitoja tekisi jos ei olisi toiveita onnistumisesta.

Piinailijoille Chloe ja Idaliina (ja olikos muitakin) toivotan kovasti kärsivällisyyttä ja tsemppiä ja tietenkin raskautumisonnea.

Iines toivottavasti ultrasta tulee hyviä uutisia. Milloinkas se on?

Idaliina sun tuntemukset kuulostaa niin tutuilta, just tuota vuoristorataahan tämä on. Välillä möyritään niin pimeässä ettei sellaista tiennyt olevankaan. Mutta tuo valkovuotohan kuulostaa kuule hyvältä!! Olen niin monia raskautumistarinoita seurannut joissa valkovuoto piinapäivinä on ollut runsasta. Ainakaan mulla nimittäin pelkät luget ei jatkuvasti valuneet, niitä tuli sillain aika kuivassa muodossa vain kerran päivässä ja tietty aamulla myös.

Rosmariini olet kyllä todella ansiokkaasti onnistunut laihduttamaan. Varmasti ollut kovan työn takana. Mutta onneksi hieno palkintokin odottaa! :)

Wäinö kiva että tutkimuksissa ei toistaiseksi mitään häikkää. Pidän peukkuja ettei miehelläkään ole. Outoa etteivät ne kertoneet mitään tuloksista, pyysivät siis vain uuden näytteen ilman mitään kommentteja. Tuo kakkostestihän voi johtua myös esim siitä että siemennestettä oli liian vähän että ei pystytty kunnolla tutkimaan (ja sehän voi johtua vain stressaavasta tilanteesta).
 
Heippa taas! Onpas täällä hiljasta.

idaliina miten menee? Mulla ainakin on molemmilla kerroilla tullut sitä lugemössöä ulos ihan reilusti, suojaa on välillä saanut vaihtaa yhtenään. Kai se lugejen määräkin vaikuttaa, kuinka usein niitä pitää laittaa. Mulla on ollut 3xvrk. Kuulumisiasi odottelen.

Miisamari mulla on ens tiistaina se ultra. Siinä sit selviää se limis-tilanne ja saan ohjeet koska pitää alkaa tikuttaa.

Jotenkin se tuntuu ainakin etukäteen kauheen hankalalta. Vaikeuksia aiheuttaa lisäks sinne meno, isäntä on autolla töissä jossain kauempana. Ei paljon nappais mennä julkisilla, menee ikuisuus. Jotain pitäis keksiä.. Aion nyt viikonloppuna tehdä sellasia asioita, joista nautin. Koitan saada itteni paremmalle ja pirteämmälle mielelle.

Hyvää viikonloppua!
 

Yhteistyössä