35+ Lapsettomat

Toivis!!! Ihan mielettömän mahtava uutinen!!! Voi että on ihanaa kuulla onnistumisista, varsinkin kun tietää miten teilläkin on ollut lievästi sanottuna kiharainen ja mutkainen tie tähän pisteeseen... Valtavan iso onnitteluhalaus!!!!

Mukavaa kun Wabisabi, Frangipani ja Soulmama ootte käyneet morjestamassa, mukavaa on ollut kuulla teidänkin onnistumisistanne. Valaa uskoa omaankin. =)

Seinäkukkaselle onnea pasiin, jännittäviä hetkiä siellä tosiaan eletään niinkuin Polkkakin totesi.

Sharlin, oon tosi pahoillani sun puolesta. :hug:
Toivottavasti pahin pettymyksen tunne on jo takanapäin. Jostain sitä ihme kyllä löytää voimaa jatkaa eteenpäin, vaikka koville se ottaakin. Toivonkin että löydät sen oman voimasi, minkä avulla jaksat.

Armi, toi on kyllä ihan tajuttoman raivostuttavaa toi aikataulujen pettäminen. Itsellä on ollut sama pelko että hoidot venyy aikataulujen mättämisen takia, tai oma kierto sekoaa tai ihan mitä vaan voi tapahtua. Välillä jopa tuntu että menkat tuli ihan piruuttaan miten sattu, että asiat saatais mahdollisimman monimutkaisiksi. Ja joo, sitähän kyllä toitotetaan että muutakin elämää pitäis olla kuin vain nää hoidot, mutta kyllä se vaan on välillä hiton vaikeaa! Aaaaaaargh.

Moto kyseli akupunktiosta lapsettomuuden hoidossa. Mä kävin akupunktiossa viime talvena, ekan ivf:n tuoresiirron ja ekan pasin välisellä parin kuukauden hoitotauolla. Tarkoituksena oli tasapainottaa omaa hormonitoimintaa ja vahvistaa kohtua kannattelemaan mahdollista raskautta. Hoidon teki kiinalainen Suomessa pitkään asunut lääkäri (siis sekä länsimaisen että kiinalaisen lääketieteen) joten hoidoista sai kela-korvauksenkin. Hän kertoi että Kiinassa hoidetaan lapsettomuutta aina sekä modernilla että perinteisellä lääketieteellä, koska Kiinassa tehdyissä tutkimuksissa on todettu akupunktion nostavan ivf:n onnistumisprosenttia. Länsimaissa ei asiaa ole edes tutkittu. Omalla kohdalla akupunktiosta saattoi tai ei saattanut olla apua, tuli kumminkin tuo kesken mennyt plussa toisesta pasista. Eli plus miinus nolla. Nyt jokatapauksessa jatkamme omia hoitoja näillä modernin lääketieteen metodeilla, Synarela-suihkeet jatkuu toista viikkoa.
 
Heikko kun olen niin oli pakko... Tänään pp12 ja vahva plussa pärähti ruutuun... Luulin että ahdistus loppuisi tähän mutta nythän se vasta alkoikin...
Ei tästä kyllä uskalla vielä iloita yhtään... HUI! Menkkakivut ovat olleet niin selvät... Pokkana väitin vielä miehelleni eilen illalla että kyllä nainen kroppansa tuntee ja aivan varmasti alkaa menkat ihan näinä päivinä... Ja eihän eka kerralla voi onnistua!

Tsemppiä piinailijoille ja voimia tädin kiduttamille! On ihan huono omatunto tulla kertomaan omia juttuja, mutta uskon että kyllä meille kaikille vielä onni suodaan...
 
Ihanaa Toivis, ihanaa! :heart: Niin se vain teidänkin kova työ palkittiin. Todella mahtava kuulla, että pitkän matkalainen taas onnistui. Tämä kertoo taas sen, ettei ainakaan heti kannata luovuttaa...

Uttiselle kans suuret onnittelut! Hienoa että onnistuitte ekalla, joskus käy niinkin. Eikä siitä kannata huonoa omatuntoa potea, tottakai olemme iloisia kaikkien plussaajien puolesta.

Joo, tuttu tunne, että plussan jälkeen ei uskalla täysillä iloita vaan alkaa sitten se huoli, että pysyykö kaveri matkassa. Toivotaan että molemmilla kaikki menee loppuun asti hyvin.
 
Onpas täällä taas tapahtumia riittänyt. Täällähän täytyy käydä melki joka päivä lukemassa teidän juttuja ettei putoo kärryiltä.

Toivikselle aivan hurjasti onnea! Mahtava juttu.

Uttiselle myös valtavasti onnea!

Sharlin, voimia sulle.

Itsellä perjantaina ultra ja sitten tiedetään koska 1. pas tehdään.
 
Uttinen Siisti juttu. Onnea hurrrrjan paljon.

Meikäläinen on päässyt matkallaan pidemmälle kuin ikinä. PP11 ja mimmi on ihan vuodoton vielä. Aiemmin on hanat auenneet jo kunnolla tähän mennessä. Tänään on ostettu jo raskaustestikin, kun apteekissa tuli muuten käytyä. Mutta perjantaihin odottelen ennen kuin testaan. En anna vielä tämän kuplan puhjeta, on meinaan toivoa ja vähän uskoakin. Ja olo aika jännä. Menkkoja olen odotellut menkkakipuineni jo viisi päivää, mutta kun ei ala niin ei ala. Jospa ne kivut kertovatkin jostain muusta... Kunpa ne kertoisivat jostain muusta.
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!!! On kulunut useita kuukausia siitä kun viimeksi olen tänne kirjoitellut ja porukka on todella paljon vaihtunut, joten monikaan ei mua tunne ja varmaan edes muista.

Olen käynyt viime kuukausina vain satunnaisesti piipahtelemassa täällä, joten en ole oikein perillä vaiheistanne. Toivorikas pitkänmatkalaista on ainakin plussannut, paljon onnea! Ja Soulmama porskuttaa jo reippaasti yli puolenvälin, onnea loppuraskauteen! Sharlinille pahoittelut negasta, olen seurannut taisteluasi ja ihailen sinnikkyyttäsi. Uskon vilpittömästi, että se vielä palkitaan.

Tulin tänne piipahtamaan oikeastaan rohkaistakseni, että meillä pitkänmatkalaisillakin on toivoa. Itse olen kärsinyt lapsettomuudesta kahdeksan vuotta, niihin vuosiin mahtuu 1 x ICSI, 1 x PAS, ero, yksinäisyyden ja epätoivoisten miessuhteiden ajat, uusi hyvä suhde ja siinä 5 x IUI, 1 x OUI, 3 x IVF ja 4 x PAS, 1 x keskenmeno, hyperstimulaatio, satoja piikkejä ja pillereitä, kipua ja särkyä sekä ennen kaikkea tuhansia itkun, pettymyksen, katkeruuden, kateuden, epätoivon ja surun hetkiä. Niin monta kertaa halusin antaa periksi ja lyödä hanskat tiskiin. Nyt kuitenkin sinnikkyys on palkittu, olen raskaana 9. viikolla, enkä voi kuin nöyrästi toivoa, että tämä menisi tällä kertaa loppuun saakka hyvin. Ultrassa ainakin näkyi viime viikolla hyvin kasvamaan lähtenyt alkio ja vahva sydämen syke. Jo neljättä viikkoa jatkuva pahoinvointi ja oksentelu osoittaa, että raskaana olen.

Toisin sanoen meillä onnistui viimeinen PAS-siirto, joka tehtiin 6.4. Taysissa. Ennen hoitoa tapahtui kuitenkin asioita, jotka ovat vakaan uskoni mukaan vaikuttaneet siihen ratkaisevasti, miksi juuri tämä hoito onnistui. Käännyin joulukuussa erään parantajan puoleen, olemme noudattaneet hänen ohjeitaan ja kaikki on mennyt ajoitusta ym. myöten juuri kuten hän sanoi. Ennen kaikkea hän onnistui tasapainottamaan kehoani ja mieltäni tavalla, joka oli ratkaisevaa. Minua kuukausia vaivannut adenomyoosi kohdussa nimittäin parantui täysin hänen hoitonsa vaikutuksesta. Olin kaikkia aiempia kertoja rauhallisempi ja luottavaisempi hoidon alussa, ahdistus oli pois.

Tiedän, että moni teistä pitää tällaista aivan huuhaana, mutta silläkin riskillä kirjoitan, koska te, jotka uskotte tällaisiin henkisen todellisuuden asioihin ja ”ihmeisiin”, miettikää, voisiko tällaisen avun hakeminen olla yksi vaihtoehto ns. kovalle lääketieteelle ja hormonihelvetille. Olemme psykofyysisiä olentoja ja siksi tällaisillakin asioilla voi olla vaikutusta.

Tunnen itse kaksi muuta naista, jota tämä sama parantaja on auttanut. Hän on itse aikoinaan kärsinyt 18 vuotta lapsettomuudesta, nyt hänellä on poika. Tämä on se syy, miksi hän on ottanut lapsettomat erityisen avunantonsa kohteeksi, vaikka on toiminut Kaikkivaltiaan välikappaleena muidenkin sairausten parantamisessa. Hänestä löytyy ketjuja myös muilta lapsettomuussaiteilta, mistä hänet itsekin alunperin löysin. Miettikää asiaa. Jos joku kiinnostuu, minulla on lupa välittää hänen tietonsa yksityisesti.

Terv. Chloe 8+2
 
Oho, kaks päivää poissa palstalta, ja kolme plussaa pärähtänyt!! Onnea hirrmuisesti, toivorikas, Uttinen ja Chloe! Aika mieletöntä...

Mulla kävi sit niin kuin pelkäsinkin. Menkat alkoi eilen aamulla, ja lääkäri ensin totes, että voidaan tehdä hoito heti tähän kiertoon.. Kunnes kerroin, että lähetään reissuun 1.6. Hoito voi teoriassa venyä sinne (lyhyellä kaavalla vaikka mennäänkin), eli ei sit voidakaan tehdä. :( Kyllä otti NIIN päähän. Jos ne menkat olis ollu vain sen 7 pv myöhässä, olis voitu, mutta nyt (9 pv) ei. Eihän mulla oo viiteentoista vuoteen ollu menkat noin paljon myöhässä!!! ARGH. Mun elimistö ei vissiin todellakaan halua tulla kantavaks?? Että elokuussa sitten. Tai jospa luomusti Ameriikan ihmemaassa kahen viikon päästä... ;)
Mies ensin "lohdutteli", että mitä sitten, eihän tässä niin kiire oo... Siis haloo, eikö se tajuu mitään?? Sit kun huomas, että mua otti oikeesti päähän, alkoi jo kyseleen, että haluanko perua matkan? No ei ny sentään. :)

Ai niin, sanoin lääkärille siitä hoitajan käytöksestä, ja hän oli hyvin pahoillaan moisesta. Lupasi ottaa asian puheeksi palaverissa tällä viikolla. En tiiä mikä herkkis musta on tullu, mutta meinas itku tulla, kun kerroin puhelusta lääkärille... Ihme itkupilli-meininkiä. :)

Mutta tsemppiä kaikille paremmin kiertonsa ajoittaneille hoitoihin!! Minä lähden taustailemaan ja palaan sitten elokuussa. Kuulostaapa kauhean pitkältä ajalta...
 
1. KEVÄÄN PIINAILIJAT (A–Ö) :whistle:
Armi74 36/34................ 1. ivf 5-6/2011
Chloe70 40/43.............. 3. ivf:n 2. pas keväällä
ekavekara- 40+, fel....... 4. ivf 1. pas 5/2011?
Engeli 40-/40+.............. 2. icsi 5/2011
Heidari 36/47................ 1. ivf:n 1.pas 5/2011
Katrin 38/34................. 2. ivf 5/2011
Rosmariini -74 36/37...... 1. icsin 1. pas 5/2011
Sharlin 35/41................ 2. ivf/icsi (?) luovutetuilla; pas 5/2011
toivorikas-72 38/47......... 4. icsin 3. pas 5/2011

2. TAUSTALLA (A–Ö) :wave:
Arielle75 35.................. 4.ivf/icsi?
Carinna 38/34............... 3.icsi:n 1.pas?
Fiia 69 41/36 ............... 1.icsi, pas helmikuu..?
Hope-75 35/?............... 1.pas 2/2011; jatko?
Hoppis73 37/40............ 3. ivf/icsin 1. pas x/2011
Iines-74 36/41.............. 4.ivf?
janetski74 35/35........... 4.icsi?
Laura-70 40.................. 1.iui; tulos..?
MariAnne-S 40/37.......... 6.ivf?
Marjaana 39/?............... 2. ivf 2011
Miisamari 36/36............. 5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Minska 38/?................... 4.icsi
Myy75 35/45................ 2. ivf (1. icsi) 5/2011; jatko?
Niiskunen 36/29............ 1. ivf vk13/2011
Ninnatar 36/32............... ???
pekku 35...................... 2.ivf 1.pas 24.2.
Piitu75 35/?................... Hoidoissa 9 v. sitten, nyt uusi yritys
Polkka 37/34................. 1.ivf/icsin 3. pas
Rebec 37/43.................. 6xiui, nyt uusi yritys; 1.ivf; jatko?
Relish 35/38................... 1.ivf?
Seinäkukkanen 45........... adoptioalkion siirto 1/2011 nega
sico 37/39...................... 1.icsi 1.pas 12/2011; tulos..?
Sintu74 36/35................ 2.iui, 2.ivf 1.pas, 3.ivf 2-3/2011?
Solakka Silakka 41/40..... 2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
StellaR 38/45................. 5.ivf?
Vesiheinä 39/43.............. 3.ivf?

3. PLUSSANNEET :popcorn:
Tikru70, tyttö 22.8.09........... 3.ivf
Maaria, poika 17.12.09.......... 5.icsi
Vaahtokarkki, tyttö 13.1.10 ... 3.icsi
sarina13, tyttö 17.2.10........... 1.ivf:n 1.pas
talvikauris, poika 24.3.10....... 1.ivf
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat)..... 3.ivf
vilhelmiina72 (tuplat)............ 1.siirto luovutetuilla, takana 6xivf omilla
Auringonkukka, tyttö 30.5.10.. 3.icsi
tyhmäblondi73....................... 1.ivf:n 1.pas
idaliina, poika 21.7.10............. 2.icsi
Möhkö-72.............................. 1.ivf/icsi
mileena................................. luomu
Wäinö................................. .. luomu, inssiä odotellessa
Mullu, poika 29.10.10............. 3.icsi:n 2.pas
meriharakka........................... 2.ivf
jipsis.................................. .... luomu
Villiheinä, LA 20.11.10............. 3.ivf/icsi
Siiri Sisilisko............................ luomu
wellamo................................. . 1.ivf:n 3.pas
karmilla................................ ... 1.ivf
PetKat.................................. ... 1.ivf
Liisa34................................. .... 1. icsi:n 1.pas
vilkas75................................ ... 1.iui
wabisabi................................ .. 2.ivf
Anja73.................................. .. 1.iui
Miso.................................... .... 1.ivf
Libby................................... .... 1.ivf
Hysteria................................ ... 1.icsi
Marinatar............................... .. 4.ivf
ikäneito70 40........................... 1.ivf/icsi:n 1.pas
Salina 38/?.............................. luomuna puregonin kera
Kukka73 37/42........................ 1.icsi
Sinivatukka 40/37.................... 3.ivf; ero, uusi mies, luomuplussa
Soulmama 37/40..................... 2.ivf
xaara LA vko 03/2011.............. kolme hoitoa, tauko, luomuplussa
+++++ 2011 PLUSSAUSJÄRJESTYKSESSÄ +++++
Frangipani 35/39.....................1.ivf
Hiiripöllö................................ 4.ivf:n 1.pas
Sointu2010............................ 2.icsi (icsi-stimulointiyrityksiä monia)
Porina 38/?............................ clomit[/QUOTE]
 
Voi vautsi vau, Chloe! Ihan uskomatonta!! Nyt varmaan alkaa kohta plussat loppua laarista... Täällä 3. PAS tehty, pp 3 (dpo 6). Hiukka skeptinen olo.

Heidarille iso kiitos kun kaivoit listan esiin ja jaksoit päivittää.

Armille halituksia ja pikaista toipumista pettymyksestä. Suomen kesä on lyhyt, muista se. Ehdit tuskin hönkäistä ja jo on elokuu.
 
Chloe: aivan ihanaa, onneks olkoon! Perässä tullaan, toivottavasti..... Armille hyvää kesää, on se toisaalta ihanakin viettää kesä ilman hoitoja. Uttiselle onnittelut plussasta!!!! Koska sulla on eka ultra? Mulla naikkarilla 6.6. eli 7+4, mutta enhän mä siihen asti jaksa odottaa vaan varasin Femedasta ajan 27.5. eli 6+1. Polkalle plussaa toivon niin kovasti! Mut vois muuten siirtää plussanneisiin ja korjata iät, eli nyt 39/48.

terv. Toivis 4+6
 
Ihan mieletöntä Chloe, Toivis ja Uttinen :flower: Nyt pidetään kaikki peukut ja varpaatkin pystyssä, että pienet pysyy matkassa. Tsemppiä ja kylmiä hermoja vaiheisiinne!

Polkka, plussajunaan vaan! Niin kauan kuin on toivoa, sitä ei ole menetetty. Ja lakkaa nyt kuullostelemasta niitä menkkaoireita kehossasi, niin samanlaisia ovat myös alkuraskauden tuntemukset. Nimim sen ainoan kokemuksen syvä rintaääni =D

Sharlin, voi kulta :hug:

:popcorn:Tämä täällä jännittää huomista rakenneultraa. Kunpa pikkuisella olisi kaikki oikeilla paikoillaan - kovasti ainakin monottaa päivittäin. :popcorn:

Soulmama :wave: perässä tullaan!
 
Vojh Frangi, kun en mä oikeastaan kuulostele menkkaoireita, kun sellaisia ei edes ole. Pienenpientä virettä elimistö tuntuu aina pitävän yllä muutaman päivän siirrosta, mutta sitten sekin lopahtaa, palataan normioloon että suhahtaa. En oikein osaa edes kuvata tätä, mutta siis mulla ei ole ollut missään näistä hoitokierroista minkäänlaisia tulkintavaikeuksia. Kroppa kertoo jo viikko ennen menkkoja, miten arvonnassa kävi: Ei voittoa, parempi onni ensi kerralla. Olisikin jotain menkkamaisia oireita, niin tulkintavaikeuksia voisi tulla... Tämäkin yritys tuntuu menevän taas ihan samaa rataa. Ittu ku ituttaa. Mutta täytyy ny kuitenkin katsoa loppuun asti.

Siirryn taas itkuvirsineni tuonne takavasemmalle. Chloelle laitoin yksäriä. Alan kohta olla valmis tarttumaan vaikka minkä shamaanin opastuksiin. Muutaman viikon päästä vietetään nelivuotis"juhlaa": neljä vuotta siitä, kun alettiin lasta hankkia.
 
Chloe, aivan mahtava kuulla, että teilläkin nyt sitten vihdoin tärppäsi!!! :heart: Sinnikkyys palkittiin, hienoa että saitte apuja lääketieteen ulkopuolelta. Mä oon kans samaa mieltä, että olemme psykofyysisiä olentoja ja joskus voi saada apuja muualta, kuin lääketieteestä.

Toivorikas :wave: Käyhän kertomassa mitä ultrassa näkyi.

Polkalle tsemppiä, odottelehan rauhassa testauspäivää, vielä ei voi tietää.

Engelin testituloksia odotellessa... :popcorn:
 
Soulmama Juu niin oottelen määkin. En uskalla kuitenkaan vielä tehdä mitään vaan odotan aamua. Olo on ollut tänään hieman etova ja huimaava. Joko mulla on ne oireet tai mun pää keksii ne... Mutta kun negankin mahdollisuus on edelleen vuodottomuudesta huolimatta olemassa, niin meikä ei halua sitä vielä selvittää. Hetki vielä haaveillaan ja ollaan totuudelta turvassa.
 
Kääks! Juuri kävin täällä itkemässä (itkupilli!) ettei koskaan tunnu mittään. Vaan illallapa alkoi ihan kelpo menkkajuilinnat (dpo 7), jotka ovat nyt jatkuneet ehkä tunnin. Vaikka tassussa olisikin taas se Ei voittoa -arpalappu, niin tällainen pieni elonmerkki saa silti vanhan hännän vähän värähtämään. Tuolla laitoksella siis joku touhuaa iltavuorossa... Tietäispä vaan, mitä se siellä huinii. Vähän aavemaista. Täytyy mennä tunkemaan sille pallurat, jos se vaikka söis niitä.

Sekoillen,
Polkka
 
Jee! Hurjasti onnea ja tarrasukkia engeli!

Toivorikas Ultra on viikolla 23 (täällä meillä on lapsettomuusklinikka kiinni kesäkuussa niin minut sitten "sovitetaan" johonkin väliin). Voi olla, että täytyy soittaa tuonne yksityiselle ja ottaa aika aikaisemmin... en myöskään jaksaisi millään odottaa... Milloin ne sydämen sykkeen näkikään ultrassa?
Polkka täälläkin peukutellaan sinulle kovasti! Jospa se iltavuorolainen siellä lätkii kiinnityslaastia seinään ja tarraa kiinni oikein kunnolla :)

ON: olotila on turvonnut, turvonnut ja turvonnut. Munasarjat ovat edelleen aika kipeät ja esimerkiksi venyttely ei tee hyvää massulle. Vatsa tuntuu edelleen siltä kuin olisi syönyt itsensä ähkyyn... Lugesteronit saisi lopettaa tähän pakettiin, eli ylihuomenna, onko se ihan normikäytäntö tuoresiirrossa?? Pelottaa niin vietävästi lopettaa niitä tai tehdä ylipäätään mitään (spinning, seksi jne...) sitä on vaan ihan varma että toukka pullahtaa pihalle.. Pitäisi vaan yrittää olla miettimättä, jep, tosi helppoa!!
Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille!!!
 
Hurjasti onnea Engeli!! :flower: Täällähän käy tosiaan plussapärähdykset kuin suomi-ruotsi ottelussa konsonaan! :) Hienoa!!!

Uttinen, jos sanoivat klinikalta, että luget voi lopettaa, niin silloin se on ok. Lugeillahan on tarkoitus avittaa kiinnitystä ja nyt kun kiinnitys on tapahtunut, niin käytännössä lugeista ei ole enään mitään hyötyä. Kroppahan alkaa normaalisti itse muodostamaan keltarauhashormonia, kun raskaus on alkanut. Mä kans lopetin luget muistaakseni muutaman päivän plussan jälkeen. Ainakin tuoresiirrossa näin. Muutoin voit elää suht normaalia elämää, ei seksi eikä urheilu sitä alkiota sieltä massusta poista. Se on nyt vain herran hallussa, että se siellä pysyy, itse et voi siihen vaikuttaa. Ja pysyyhän se! :D

Polkalle peukkuja! Nyt on niin tiukka plussajuna liikkeellä, että joskos sinäkin pääset kyytiin!
 

Yhteistyössä