35v+ odottajat, vol 3

No tiputaanpas men vauhdilla.
Täällä siivoiltu huomista varten sekä kakku täytte,porkkanaleivoksia tehty sekä lakkaunelmakääretorttu.Pikkukengu on nyt sitä mieltä,että tarvii istua.Ahistaa,mutta onneksi tunsin äsken tönäisyn.
Huomiselle jäi kakun koristelu,kolmioleivät,nakkipiilot sekä porkkanakakun kuorrutteen teko.
Nuorimmainen valvotti viimeyönä eikä edes viereen rahottunut :/ Pikkasen on tänään väsyttänyt ja tuolla sohvalla miehen ketale kuorsaa |O
Kiitos helpotti :D
 
Jaahas se olis sitten eka ultra täänään. Onneksi isäntä on sairaslomalla niin pääsee mukaan.
Meillä alkaa näköjään uusi tauti kierros ja kyseessä taitaa olla influenssä :/ Ei vaan enään oikeen jaksais näitä tauteja.
 
Zantra
Hei!!

Töissä ollessani kuvittelin, että tulee kirjoiteltua paremmin ja ahkerammin kun äitiysloma alkaa. Viime keskiviikko oli viimeinen työpäivä ja hädin tuskin olen ehtinyt tietokonetta käynnistää... :LOL:

On pakko hehkuttaa sen verran, että nautin todella kun sai jäädä kotiin. Vähän pitää vaan itseään pidätellä, ettei yritä toteuttaa kaikkia mahdollisia "pitäis tehdä" -juttuja heti muutaman ensimmäisen päivän aikana. Sen verran nyt alkaa olemaan kolotusta ja muuta, että liika rehkiminen kostautuu nopeasti. Tänään on taas punnituspäivä (neuvola iltapäivällä).

Lilli on varmaan ollut tositoimissa, toivottavasti pian kuulemme hyviä uutisia.

Tällä hetkellä tuntuu jylläävän tosi voimalla tuo flunssakausi. Jos ei influenssa vielä ihan olekaan villiintynyt, niin tavalliset flunssat ja ärhäkkäät korvatulehdukset (myös aikuisilla) ainakin. Pikaisia paranemisia kaikkiin potilasperheisiin!

Zantra 35+4
 
Spookymamma:ultra kuulumisa?!Toivottavasti tauti teiltä menee nopiaan ohitte ja ite säästyisit siltä.
Zantra:nautihan lomasta ja muista myös välillä levätä.

Tytöllä hieman korva punoittaa flunssaninen hieman.Terkka katto nuorimmaisen neuvola käynnillä.Koululaisista toisella korkea kuume nousi eilen.Onneksi ite oon säästynyt.
Mua vaivaa hieman,kun en seleesti tunne tarpeeksi usein potkuja.Huoli,että onko kaikki kunnossa on kova.
Nyt syömään,kun äsken vasta kotiuduttiin

:wave:
 
Ultrassa kaikki hyvin nyt viikkoja 11+6 ultra näytti 12+3 eli ei muutu mikään mihinkään suuntaan.
Siellä se pikkuinen pomppi ja hötkyili. Pikkuisen kätilö joutui tökkimään jotta saatiin niskaa näkyviin mutta silläkin saralla kaikki hyvin. Ensi kuuun lopussa olis rakenneultra ja jos siellä sitten saatais tietää kumpaa veikkaisivat syntyväksi. Kun nyt 4 tyttöö ja 3 poikaa. Kätilö kysyi multa että miten meillä nää lapset menee niin mä en osannut vastata. Mies sitten sanoi kuinka menee ja nauroivat mulle kun en mä tiennyt :ashamed:

Mukavaa oli nähdä asukki tuli jotenkin todellisuuden tunne ja varmistu se että kyll siellä seuraava kasvaa ja kehittyy :heart:
Sairaalassa tuli taas ihan ikävä synnärille kun mulla niin hyvät ja mukavat muistot sieltä no ei tässä taas montaa kuukautta kerkee odotella kun vaavi jo sylissä.

Mutta menee taas hommiin ja palailee myöhemmin lukemaan mitäs tänne.
 
Tammikuisten pinosta huomasin, että Lillille olisi syntynyt poika 27.1.

Tänään kävimme noutamassa vaunut kotiin: nyt alkaa jo vähitellen tuntua jotenkin konkreettiselta tämä vauvan tulo. Vaikka onhan noita muita vauvakamppeita tuolla työhuoneessa jo jonkin verran ja vaatteita on pesty ja silitetty. Hoitopöytä pitäisi käydä kaverilta hakemassa, mutta siitä puuttui vielä jokin osa. Sitten taitaakin olla jo kaikki akuutein hankittuna. Korisänkyyn olen ajatellut ommella uudinverhon ja jos vielä tekis sen pehmusteen. Kankaita on jo vähän mietittynä, mutta kaupassa edelleen ovat. Pitäisiköhän vähän ryhdistäytyä tuon asian kanssa?

Viime aikoina on alkanut erinäköisiä kolotuksia ilmaantua ja eilen kävelylenkillä jo ajattelin, että niinköhän on lähellä laitokselle lähtö. Mutta ei. Onneksi, sillä ensi lauantaina olisi ystäväpariskunnan häät ja niihin on kyllä vakaa aikomus osallistua. Yhtenä kappaleena. Sen jälkeen saa mun puolesta tulla koska vaan. Laskettuun aikaan on siitä enää 10 päivää, mutta olen toki varautunut vähän pidempäänkin odotteluun :p

nimiko ja sintti 37+6
 
Moi! Elävien kirjoissa ekaa kertaa tänään =) (siis koneen äärellä oikeesti)

Meille siis syntyi pikkuinen ihana poika tiistai-iltana, eli tositoimiin pääsin tuolloin! Synnytyskertomuksen nakutin tänään tuonne tammikuisten helmikuun pinoon, kaikki meni uskomattoman hyvin ja mulle jäi oikee voittajan fiilis koko hommasta. Sain sinnitellä tahdonvoimalla suppareiden kanssa kotona 12 tuntia ja kovia kipuja ehdin kärvistellä n. 3 tuntia ennen epiduraalia. Loppu meni kuin kivoissa elokuvissa, ihme ja kumma että sain vielä ylimääräisen satsin puudutetta ihan loppumetreillä - taisivat sääliä ekakertalaista tai jotain kummaa :eek:

Kotona menee jo aika kivasti. Oon ihan noviisi vauvojen kanssa eli kaikki on pitänyt opetella nostoasennoista vaipanvaihtoon - parempi ennen eläkeikää eikös vain :LOL: Miehellä on enemmän otetta vauvoihin ja hänestä oli tosi iso apu sairaalassa, kun itse kärsin kovasta flunssasta, synnytyksestä en ollut juuri ollenkaan kipeä.

Maidon riittävyys on vähän mietityttänyt. Rinnat ei pursua eikä arista, paitsi mitä tuo toinen nänni on purtu aika lahjakkaasti pienillä ikenillä =) Taidan ottaa nyt vakavasti ton juomisen lisäämisen, jos se vaikka laittais asiaan vauhtia. Poika syö kyllä noin 2-3 tunnin välein ja kai sieltä rinnasta tulee ehtaa tavaraa, kun ei ole reklamaatioita tullut tähän ravintolaan.

Kaikken ihaninta on, että se viime metrien uskomaton saamattomuuden ja tylsyyden alho on nyt ohi ja tunnen itseni Kovin Tarpeelliseksi :heart: Ei oo enää ikävä töihin!!

Lilli ja pöllönpoikanen 6 pv
 
Täällä vielä hereillä ja tiedoksi vain että tänään käytiin punnituksessa neuvolassa ja Netan paino nyt 4080 g ja pituutta komeat 54 cm, lypsän iltaisin pullollisen maitoa ja matkalle mukaan, muuten imetyksellä mennään ja kasvetaan lujaa vauhtia! :) Jokeltelee ja hymyilee kovasti, ihana prinsessainen.

Hyvää yötä teille kaikille! Nevi, ikävä tulee juttujasi :'(
 
Onnea Lilli! :heart: :flower: :hug:


Oli tullut paljon tekstiä, hyviä ultrakuulumisia Spookylle ja tsemppiä sairastupaan, äiti-Kengulle muuten vaan heips :wave: , zantralla ja nimikolla alkaa olla jännät ajat käsillä =) .

Kiitos kysymästä, äiti-K, täällä alkaa vauva-arki ja äitiys pikkuhiljaa hahmottua eli elämä ei tunnukaan enää täyskaaokselta vaan siinähän on selvää loogisuutta, jota en vain aluksi kyennyt hahmottamaan :kieh: Tyttö syö kuin pieni porsas ja unijaksot ovat yöaikaan jo hiukan pidentyneet, päivisin ei edelleenkään nuku lainkaan, ainoastaan pilkkii olkapäällä ja kun laitan sänkyyn, pärähtää itkuun. Päivisin viihtyy lähinnä sylissä, joskus saattaa 5 min kyetä olemaan sitterissä tai lattialla, mutta äkkiä tulee itku ja syliä ikävä. Ei valitettavasti viihdy kantorepussa tai -liinassa, hirveä huuto aina kun niissä vähän aikaa pidän, olisi vain ollut vähän helpompaa toouhuilu päivisin, kun olisi molemmat kädet vapaina. Vähän on kuitenkin meikun pää vielä pyörällä enkä ole täysin tähän yövalvomiseen ja univelkaan henkisesti sopeutunut, mutta koko ajan sopeutumisprosessi etenee, sen huomaa päivittäin :) Ja eihän tässä ole vaihtoehtoja :D

Nyt tyttö syötetty, katsotaan ja veikataan pitkäävetoa, kauanko malttaa nukkua....
 
Zantra
Lilli70, paljon onnea ihanasta pikku pojasta!
Kyllä se maito varmaan riittää jos pikku kaveri ei kauheasti reklamoi. Noissa rintavarustuksissa vaan on niin suuria eroja, kun toisilla kuulemma valuu maitoa ihan tosissaan ja toisilla maitoa ei saa ulos käsin lypsämällä eikä käsikäyttöisellä pumpullakaan kuin silloin kun rinnat ovat oikein täynnä.

Oli hauska kuulla SpookyMaman hyvät ultrakuulumiset.

Akkis, kiva että rytmi alkaa muotoutua. Sitkeä typy on jos ei päivällä paljon uneksi
:)

Omasta navasta sen verran, että eilen neuvolassa oli kaikki ok. Edellisellä käynnillä sain kehotuksen syödä rautaa, kun hemppa oli tippunut tasan sataan. Nyt (kaksi viikkoa ja muutama päivä myöhemmin) lukema oli 124. Ihan noin huima nousu ei käsittääkseni ole mahdollista, joten veikkaan, että edellisellä kerralla ei mennyt testi ihan putkeen. No, pääasia että se on nyt noinkin korkea.

Tsemppiä nimikolle viimeisille viikoille! En muistanut kurkkia tuolta ekalta sivulta keillä muilla on laskettu aika lähiaikoina.

Zantra 35+5
 
Hei Akkis! Kyllä se aika tulee kun vielä saat nukkuakin. Onhan se laiha lohtu tässä vaiheessa. Meillä tankataan tuntikausia illalla ja lopulta meidän pikkuneiti nukahti rinnalle n. 22.30 ja heräs syömään 4 aikaan.

Itsellä on vauvat nukkuneet aina suht hyvin. Aamulla heräs taas syömään ja jäi nukkumaan kun nousin 8 aikaan itse ja aina vaan nukkuu.

Oikein paljon jaksamisia :hug:

Neealle tuli korvatulehdus, oli ensin yli viikon kova yskä ja nuha, oli kuumeinen ja oksenteli limaa. Käytin tyttöä lääkärissä sunnuntaina ja oltiin höyryhengityksessä ensin. Lääkäri määräsi kuurin jälleen kerran. :eek:
 
Neea on malttanut nukkua pari yötä omassa sängyssään. On yleensä yöllä kömpinyt meidän väliin ja yritän siinä imettää vauvaa, välillä hieman hankalaa, mutta olemme selvinneet öistä, kun vauva kuitenkin nukkuu suurimman osan yötä.

Päivällä valvoo jo pidempiäkin jaksoja, mutta yleensä nukkuu ainakin kahdet n. 2-3 h unet. Rytmiä alkaa jo muodostua.
 
voi *kele ei sais pomppia teidän profiileihin kesken kaiken, kun teksti häviääääää

akkis täälläkin valvottu puol viiteen ja nukuttu sit kymmeneen :x notta se "rytmi" on joo hakusessa. yritän syöttää pojan punkeroksi illalla, kun mahavaivoja ei paljoa ole, mutta silti se jaksaa ährätä puoli yötä valveilla. hikka tulee joka syötön jälkeen ja se valvottaa. röyhtyä ei tule, vaikka tuomiopvään oottais :D

zantra ja nimiko rentoja vikoja päiviä teille! täällä lastenhuoneen sisustus jäi aikalailla vaiheeseen, mutta eipä nyt tunnu yhtään tärkeeltä asialta =)

neeanäiti pikaista paranemista neealle, netta kuulostaa vastustuskykyiseltä vauvalta! vai onko ne aina...?

huh tuleepa hiki tämä lämpöpatteri sylissä, vai oliko tässä vaiheessa vielä jotain hormonihässäkkää, joka panee mummotaudin päälle välillä..

heitaas,
lilli ja limenvihreä mies tänään tasan viikko :heart:
 
akkis: :hug: voi tiedän tuon olotilan,kun ei saa yöllä nukkua.Toivottavasti neiti oppisi jossain vaiheessa olemaan muuallakin kuin sylissä.Kovasti sulle jaksuja.
lilli kyllähän tuo pikku mies ilmoittaa,jos ei tarpeeksi maito saa.
neeanäiti:neealle parantavaa tuulahdusta.

Omassa olossa rinnat kasvaa ja maha.Välillä supistelee.Ruoka ja herkut maistuu :p liialti.

Kaikille mukavaa tiistaita =)

äiti kengu ja pikku kengu (17+5)18+2 kylläpä aika menee hitaasti
 
Lilli70 Luulisin että imetyksestäkin suojaa, en tiedä. Onhan vauvoilla syntymästäänkin asti joku suoja, oliko se muutaman kuukauden, en muista.

Isompi sairastui jo 8 vkoisena rs-virukseen ja olikin sitten räkätaudissa joka toinen kuukausi. Oli aika rankka vuosi. Ei silti valvottanu juuri koskaan, ehkä tunnin korkeintaan joku yö, kun oli oikein limainen. Nukkui syötön välit, imetin aika kauan häntä 1 v 5 kk. Pariin kertaan oltiin sairaalassa ja useamman kerran tk:n höyryhengityksessä ja liman imussa. Isompana ei sitten olekaan enää sairastanut kuin harvoin. Yskää ja nuhaa välillä. Jonkun oksutaudin sairastanu.

Neealla on usein nuhaa ja korviin menee aika usein. Saa nähdä miten tämä vuosi menee. Häntäkin imetin 1 v 1 kk.

Kyllä aika menee nopeasti. Pikkuprinsessa on jo 2,5 kk ja kasvaa nopeasti. On iloinen ja hyväntuulinen vauva. Hymyilee usein ja jokeltelee paljon :)

Kiitos Äiti-Kengu :) Neea nukkuu jo yöt paremmin ja yskäkin helpottamassa. Korviaan ei ole valittanut. Kuuri ollut pari päivää.

Nyt nukkumaan, hyvää yötä! :heart: Neeanäiti ja Netta 2,5 kk :heart:
 
Saako valittaa?
Mulla on tänään alakulopäivä.Nukuin huonosti viime yönä ja murehdin asioita.
Olen liian yksin tän raskauden kanssa ja se ei ole hyväksi.Mulle,kun puhuminen on aina auttanut.Nyt tulee sit ahistaa,kun ei ole juttu kaveria.Miehestä ei tähän asiaa ole auttajaks.
No toivottavasti tää on ohi menevää.Edellinen odotus oli henkisesti raskas,joten en haluais toista perään :(

Kaikille jaksuja vauva-arkeen ja odottajille mukavaa odotusta :heart:
 
Tahtoo ikäistään seuraa! :D

Eli joku saattaapi minut muistaa tuolta 35+ kuumeilijoista. Plussasin 5.1. ja nyt olis sitten tasan 9 viikkoa tätä odotusta takana (omien laskujen mukaan vähän vähemmän, mutta tuota se neuvolantäti tarjosi). Hirvittävä iltapahoinvointi ja väsymys... ultria ei ole takana, ajateltiin pärjätä näillä kaupungin tarjoamilla. Eli nt-ultra viikolla 11+, itseasiassa tasan kolmen viikon päästä. Juuri sanoin miehelle, että paree olla joku mukana tulla massussa, muuten tämä oksentaminen on kyllä tosi turhaa


Eli anjamarita minut saa lisätä listalle
Siiri S, 38 v, la 090909, TAYS ja ensimmäistä odotan...
 
Pikkuinen "Toivo" poikamme s. 30.1.09 4545g 53cm :heart:
Isolla siskolla on nyt pikkuveikka! :heart: Keisarilliseen tapaan syntyi rakas poikamme!
:heart:
Eilen kotiin päästiin vihdoin; ja tässä yösyötön jälkeen, tisut paisuksissa vieläkin teille viestin laitan. Olen VALTAVAN ONNELLINEN pienestä ihanasta tuhisevasta pojastamme! :heart:
 

Yhteistyössä