35v+ odottajat, vol 3

Tänne ilmottautumaan vihdoinkin =) Eilen siis sain Apteekin testiin vahvan punaisen viivan. Viides lapsukainen meille nyt on toivottavasti tulossa. Takaiskuja matkan varrella sattunu kolme (yksi tm ja kaksi km:a), joten ennen ultraa ei kyllä uskalla juhlistaa.

Laskettu siis ois 29.8 ja synnäri K-PKS. Ikää mulla 36. Aikaisemmat lapset on -00,-03,-05 ja -08.
 
Minnihiiri:Onnittelut :flower: :flower: Olpias sulla synnytys.Onneksi olette kotosalla ja kaikki on ok.
sinderella:kiva saada sinut tänne =) Tarrasukkia ja mukavaa odotusta sinulle :heart:
akkamänty:voimia ja jaksuja sulle loppu aikaan :hug:
Eilen tein joulusiivousta ja iltapäivästä torkahdin väsymyksestä sohvalle.Illasta tuli uni aikaisin.Tänään leivottu kuivakakku pukinkonttiin ja hieman muffinsseja.
Neeanäiti:kiva kuulla,että teillä menee hyvin ja tyttö kasvaa.
Mites Neville kuuluu?
Mukavaa joulun odotusta kaikille :xmas:
äiti-kengu ja pikku-kengu 12+0
 
Äiti-Kengulle kiitoksia toivotuksista.

Nyt puolestani minä toivotan kaikille oikein mukavaa ja rauhallista joulun aikaa. Me lähetään aamusella reissuun ja kotia palataan perjantaina. En käy siinä välissä koneella.
 
Enkö muka viime yönä kommentoinut Minnihiiren sairaalareissua?! Mielessäni ainakin mietin, että onpa ollut hurjaa menoa..... Nyt olet onneksi kotosalla, tuntuu varmasti TAIVAALLISELTA, ja kun on se pienikin siinä vieressä! :heart:

Mimuli: Kyllä nyt monessa kodissa huokaistaan, kun ei tarvitse huomisaamuna herätä aikaisin, meilläkin tytärpuoli tuossa juuri tokaisi asiasta onnellisena huokaisten.

Itselläni pukkasi vähän kuumetta tuossa iltapuolesta, 37,4. Tänään on tuntunut vahvasti siltä, että ai mikä synnytyspelko?? Olen ihan kypsä tähän olotilaan eli kyllä tuo luonto on viisaasti tämän psyykepuolenkin hoitanut. Jotenkin vain tuntuu, että elämänlaatu ei tästä voisi juurikaan huonontua vaikka "sahalla vedeltäisiin reisille" ts. ei tunnu lainkaan pelottavalta, että synnytys on kivulias, ei tämä olotila nytkään häävi ole, että ihan alkaa olla sama, jos tulee vielä kipuja. Tiedän, onhan se nyt helppo uhota, mutta ihan tosissani tuntuu elämä nyt jo niin toisaikaiselta, että olen aivan kypsää lihaa lähtemään sairaalaan, tuli mitä tuli.
 
Sinderella: Teretulemast joukkoomme! Toivottavasti nyt olisi tosi kyseessä!

Äiti-kengu: Voimatoivotuksista kiitos :)

Tännepäin ei siis muuta eikä ainakaan mitään uutta taivaan alla :LOL: , yhtä "surkiaa" on kuten viime päivinä on ollut tapana, joten se on moro!
 
Hei PITKÄSTÄ aikaa!
Mulla on viimesestä kirjoituksesta niin kauan, että olin ihan ihmeissäni, kun tällä aivojen toimintakapasiteetilla jopa muistin kaikki salasanat!! Ja täällähän on monet tutut jo saaneet vauvan, paljon onnea kaikille!

Kyllä kummasti alkaa taas nettikeskustelut kiinnostamaan, kun LA lähestyy. Mulla on virallista aikaa korjattu 26.1. saakka eli tänään on tasan 35+0. Mielessä jo pyörii, että oho sehän saattaa pikkuinen jo tupsahtaa aika pian tai sitten voi mennä vielä helmikuun puolelle, eli ootellaan nyt rauhassa. Oma synttäri on helmikuun lopussa, eli ehdin kyllä varmaan saada esikoisen hyvissä ajoin vielä 38veenä!!

Kaikki on mennyt hyvin tähän saakka. Sokerirasitukseen tosin jouduin marraskuun puolivälissä (paastoarvo 5,4) ja kontrolli viikko sitten sanoi 5,2. Tosi helppoa on pitäytyä salaatti- ja proteiinidieetillä jouluna :saint: Painoa on tullut vain noin 5-6 kg, mutta lähtöpainoa oli vähän yläkanttiin ja vatsassa sellaista kivaa venymisvaraa jo valmiiksi eli pahemmilta arvilta olen selvinnyt.

Nukkuminen onkin sitten toinen juttu. Nukkuisin tosi mielelläni välillä selällään, kun ei tuu itelleni paha olo, mutta terkkarin mukaan vauvalle voi tulla ahistus, joten ei sitten. Tuntuu kyllä ihan pikkumaiselta valitella jostain nukkuma-asennosta, kun mitään isompaa vaivaa ei ole ollut matkan varrella. Mutta välillä tekee mieli nousta kiljumaan keskellä yötä, kun on tasan kaksi asentoa, joissa voi olla ja paikat puutuu heti. Tuntien valvesessiot on ihan tuttua kauraa joka yö... klo 5 jälkeen nukun yleensä paremmin, ilmeisesti kaikki päivän aikana syödyt ja juodut on jo sen verran matalalla suolistossa, ettei niistä tuu ylimääräistä painetta.

Käytiin tutustumassa NKL:lla viime viikolla. Ihana vanha rouva kierrätti meitä paikasta toiseen ja tuli todella sellainen olo, että kyllä meistä pidetään siellä hyvää huolta. Sanoi ihanasti, että tämä on sellainen "tule sellaisena kuin olet" -tilaisuus: ei tarvitse osata ja pärjätä ja jos isiäkin huippaa, niin sekin on nähty ennen :)

Kunhan joulu saadaan pois alta, niin lienee aika alkaa pakata tuota ä-kassia vähitellen. Lastenhuone on vielä ihan vaiheessa, mutta en nyt ota siitä mitään paineita. Tuskin vaavi kovasti pahastuu, jos nalleverhot ja -boordit ei oo kohillaan heti h-hetkellä ;) Mun oli tarkoitus saada huone jotenkin esittelykuntoon jouluksi, kun vietetään perheen joulu nyt meillä, mutta huihai kaikkea ei voi aina keretä.

Akkamännylle kovasti jaksamista, toivottavasti kohta jo pääset tosi toimiin. Muille hyvää joulua mahojen taakse ja vauvojen viereen, en ole vielä ehtinyt kaikkien kuulumisiin perehtyä.

Nyt vielä vikat jouluruuat kaupasta mars.

t. Lilli ja vesimies (tai -nainen :))
 
Vihdoinkin koneella, hei vaan kaikille :wave:

Tuhannet kiitokset onnen toivotuksista viime tiistaille :heart:

Meidän pikkuinen tonttutyttö syntyi siis ti 16.12 klo 13.30. Vauveli on täydellinen ja hänellä on kaikki hyvin. Pituutta oli 49cm ja painoa 3620g. Kahden ensimmäisen päivän aikana paino tosin putosi yli 300g, mutta eilisessä neuvolanhoitajan mittauksessa melkein kaikki oli tullut takaisin =)

Minun leikkaus ei valitettavasti sujunut ihan odotusten mukaisesti. Yllättäviä komplikaatioita tuli eteen ja leikkaus kestikin normaalia pitempään ja oli aikamoinen koittelemus sekä minulle että mies-paralleni. Jopa sairaalan ylilääkäri piti kutsua mukaan konsultoimaan toimenpidettä.

Kotiin tulin to 18. päivä ja kipulääkkeitten avulla olen selvinnyt alkupäivistä ihan kohtalaisesti. Nyt alkaa jokainen päivä olla parempi kuin edellinen.

Vaikka kokemus oli rankka, en vaihtaisi sitä mihinkään. Niin valtavan suuri on kiitollisuus tuosta pienestä kääröstä :heart:

Istuminen pitkään tuottaa vielä jonkinverran hankaluuksia, joten pahoittelen etten vielä jaksa lukea teidän kuulumisia.

Jokaiselle toivotan kuitenkin ihanaa joulunaikaa rakkaitten kanssa :xmas:

Akkamänty Olet mielessäni :) Kun lähdön aika tulee; kaikkea hyvää sinulle, miehellesi ja tulevalle pienokaisellenne :heart:



Nevi ja :heart: Vilttitossu 8vrk :heart:
 
Zantra
Paljon onnea tyttösestä Nevi!! :flower: ja oikein hyvää toipumista sinulle rankan leikkauksen jälkeen. Hyvä kuulla että voit jo paremmin.

Sinderella, tervetuloa!

Akkamännylle toivottelen voimia ja avointa mieltä tulevaan koitokseen, alkaa tuo laskettu aika olla sen verran lähellä!

Omassa voinnissa ei mitään muutoksia, eli ihan tasaista. Tosin töissä oli perjantaina konfliktitilanne johon jouduin tahtomattani mukaan ja perjantai-ilta meni sitten lähes jatkuvien kivuttomien supistusten parissa. Taisi olla jokin stressireaktio. No, se meni levolla ohi, mutta toivon ettei noita tilanteita enää tule ennen äitiysloman alkua.

Kaikille palstalaisille oikein hyvää ja omannäköistä joulua!

Zantra 29+5
 
Onnea minnihiiri ja nevi pienistä kääröistä!

Ja tervetuloa uusille odottajille!

Akkamännylle voimia ja tsemppiä tulevaan!

ON: Jouduin rautakuurille kun hemppa oli tippunut alle sadan, oli 99. Ihmettelinkin miksi en jaksa mitään tehdä muutakuin maata.... Ja flunssaa pukkaa päälle :(
Muuten on kaikki ok.

Nyt kinkun paistoon!

Kaikille Rauhaisaa ja Hyvää Joulua!

Bonbon 33+jotain....
 
Mukava kuulla Nevin kuulumisia. Toipumisia.

Tervetuloa joukkoon Sinderella!

Akkamännylle myös minulta tsemppiterveiset.

Ja kaikille rauhallista ja tunnelmallista joulun aikaa. Nautitaan rakkaistamme (ja hyvästä ruoasta :p )

nimiko ja Sintti 32+0 :xmas:
 
Neville Onnittelut!!! Pikaista toipumista ja vauvantuoksuista arkea!! :flower:

Minun täytyy valitettavasti jättää teidät, toivon joskus palaavani, mutta keskenmeno on totta. Ei tullut meille elokuista vauvaa :'( Ehkä joskus, siihen vielä uskon. En edes jaksa laskea kuinka mones tämä keskenmeno jo oli.

Rauhallista ja hyvää joulua kaikille!

hyrinä
 
Hyrinä voi ei tuollaista ei toivoisi tapahtuvan :hug:
Nevi:Onnittelut : flower: Toipumista ja mukavia hetkiä vauvvelin kanssa.
Akkamänylle edelleen voimia ja jaksuja.Vai oletko jo päässyt tosi toimiin.
Mua alkaa pikku hiljaa ärsyttään ihmisten kommentit tilastani.Osa onnittelee,mutta osalta on tullut ihmeellisiä jatko kysymyksiä.Eilen kysyttiin,että jaa et viides tulossa miksi näin.En meinannut osta edes vastata tuollaiseen.Kyse kuiteskin ihmisestä ,jonka kanssa paljon ollaan tekemisisssä.
Kinkku on uunissa ja joulutorttuja leivottuna.

mukavaa joulua kaikille :xmas:
 
Äsh, kirjoitin jo pitkät pätkät ja painoin jotakin väärää nappulaa, kaik mänt kadoksiin, hemmetti soikoon, joten lyhyesti nyt sitten enää jaksan kirjoittaa.


Neville SUPERSUURET ONNITTELUT!!! :hug: :flower: Ihanaa, että saatte nyt keskittyä joulunviettoon kotosalla. Leikkauksesi kuulostaa tosin hurjalta.....


Kiitos kaikille tsemppauksista, olette ihania!
Niitä tarvitaankin, sillä olo ei edelleenkään ole kovin positiivinen, en enää edes jaksa luetella vaivarimpsua paitsi sen, että pinnani on niin kireällä, että kohtapuolin saan vuokrata loppupäiviksi hotellihuoneen pelkästään itseäni varten, sen verran tulee täällä kotona avauduttua. :(


Mutta, mahtavaa, että tuli luminen joulu! Toivonpa minäkin omasta puolestani ihanaista joulua kaikille!


-akkis-
 
Onnea Neville :flower: :heart:

Oikein hyvää ja rauhaisaa joulua teille kaikille! Tässä syöttöjen välissä käyn pikaisesti toivottelemassa ja oikein hyvää yötä!

Kerron vielä pikaisesti kuinka tarkka rytminen tyttö meillä on ja äidin kanssa tekee hyvin yhteistyötä. Eilen kävin shoppailemassa isomman neidin kanssa ja mies jäi pienimmän ja esikoisen kanssa kotiin. Antoi pullosta maitoa vaaville lähtiessäni. Prinsessa oli heti nukahtanut ja nukkui n. 3 h, jonka olimme kaupoissa. :) Heräsi n. minuutti ennen kuin tulin.

Aivan ihana prinsessa, yölläkin jo nukkuu 4-5 h pisimmän unensa. Imetyksellä mennään yöt. Nukahtelee vaan tissille, muuten syö hyvin ja kasvaa lujaa :heart:

:heart: Neeanäiti ja Netta 5 vkoa :heart: =)
 
Piti vielä mainita että kun vauveli heräsi, kaupasta tullessani, itki jo nälkäänsä ja aloin heti työhön. Joi sitä ennen vähän pullosta maitoa, sitä ei ollut kovin paljon. Imetyksen jälkeen nukahti taas ja nukkui n. 1,5 h. Öitä!
 
hyviä vointeja raskautuneille, hyvää lykkyä vauvan hakuun joulun pyhinä lähteville, voimia pettymyksiä ja vaikeuksia kokeneille sekä venymistä ilman yöunia nyytti kainalossa joulutouhuja hääräville toivottelee Pirkanmaan tonttutiimi eli



Czarina, minimies 1 kk, iskä ja Miltsu-haukku



P.S Palaamme asiaan joulun jälkeen kun on paremmin aikaa kirjoitella; nyt täytyy touhuta kun minimies kerrankin NUKKUU :wave:
 
Vaavi nukahti n. 22.30 ja täällä syöttöjen välissä käyn toivottelemassa teille kaikille Oikein Mukavaa Joulunaikaa edelleen. Pukki kävi tänään ja lapset oli innoissaan. Pieninkin sai ihania vaatteita ja jonkun lelunkin. Isompi sai Nikko-auton ja sillä on ajeltu ja mäkin testasin sitä ja hienosti liikkui, hiljaa piti ajaa, on sen verran järeä peli. :) Keskimmäinen sai ihana vauva-ponin joka juttelee ja juo pullosta ja syö tuttia. Söötti, anoppi ostanu. Isommalle oli ostanu Geomag-magneeteja ja mä sain perinteisesti yöpaidan, nanson pitkän, joka odottaa vielä käyttöä, kun se päällä ei voi imettää ja yöt menee nyt aivan imetyksellä. Pikkuprinsessa nukkuu 4-5 tuntiakin yöllä ja sitten herää nälkäisenä syömään.

Öitä! :heart:
 
Äsken lypsin aamuksi maitoa, juo pullosta n. 100-120 ml kerralla ja rintaa päälle. Kova kasvuvauhti. 8.1. lääkärineuvolaan. Lypsän n. 100-150 ml kerralla, hyvin maitoa tulee. Imetän tiuhaan myös. Tänään pikkuinen olisi asunut tissillä jouluiltana. Kerkesin syömään vasta myöhemmin itse.
 

Yhteistyössä