40+ odottajat Vol 3.

Hyvää Huomenta!

Eilen kävin varhaisraskauden ultrassa Oulussa Gynekossa ja kaikki oli ERINOMAISESTI! :heart:
Kohdunsisäinen ja normaali raskaus!! :heart: Pääperämitta oli 4mm ja vastasi siis 6+1 ja Aydin Tekayn mukaan LA 17.10.2011!

Todella huojentnut olo!!! Tänään sitten on ensimminen neuvola.

Wiiwi: Oletko Aydinin potilaana ollut? On kertakaikkiaan ihanan sympaattinen lääkäri!! Heh, tekisi mieli vallan tähän laittaa sydän! :D
 
Onnea Rominas ultranäkymistä :)

Minä käväisin keskiviikkona neuvolassa ja se olikin sitten viimeinen käynti siellä. Th tuumasi että koska ylilääkäri itse antoi torstain ajan niin käynnistyspaikka on varattu ja sinne jään niin soittelen sitten kotikäyntiaikaa kun vauva on syntynyt.

Neuvolassa kaikki oli ihan mallillaan ja yllätys oli että vauva on jo laskeutunut ja kiinnittynytkin, pää ei heilunut yhtään. Verenpaine oli hieman koholla normilukemiin, turvotusta oli myös sen verran että näki ja siksi painonnousu olikin 650g/vko lisää, yhteensä 7,1kg. Kivut ovat kyllä olleet sitä luokkaa että sinällään ihan mielelläni käynnistystä jo odotan, toivon vain että tämä olisi helpompi tapaus käynnistymään kuin edelliset niin ei tarvitse montaa päivää olla lapsista erossa - toisaalta otan sen kyllä ihan lomana eli nautin kun saan omaa aikaa :D

Super 37+5
 
Onnea Rominas hyvistä ultrakuulumisista. :) Korjasin sun LA:n listaan.

Vai aiot sä Super ottaa synnytyksen loman kannalta. :D Toivotaan että menis nopeasti. Mulla edellinen synnytys jouduttiin käynnistää raskausmyrkytyksen takia. Muistaakseni puolitoista vuorokautta meni ennen kun alkoi näkyä kunnon supistuksia niiden tablettien laiton jälkeen, mutta sitten itse synnytys meni nopeasti. Kunnon supparit alkoit näkyä käyrällä n. klo 14 ja vauva oli ulkona klo 20.51, 10 min ponnistusvaiheen jälkeen.

Tänä aamuna iski oikein kunnon hormoonihirviökohtaus. Oltiin vielä petissä miehen kanssa, tytöt nukkui. Mua alkoi jostain syystä itkettää siinä miehen kainalossa köllötellessä, sitten kun se halisteli ja pusutteli ja sanoi rakastavansa niin mä vasta repesinkin; kollotin ja nauraa räkätin vuorotellen. Mies parka oli ihan huuli pyöreänä. :) Onneksi se ymmärtää näitä "kohtauksia" eikä ota itseensä. Tytöt vähän hämmentyy, onneksi ei oo niiden nähden kovasti kollotuttanut tällä kertaa. Pipaa odottaessa olin paljon mahdottomampi.
 
Täällä ollaan töissä, ei tärppiä eikä muutakaan uutta. Kovasti on yritetty raskautua, vielä viikko ennenkuin vois taas testailla... mutta ei tunnu vielä ainakaan minkäänlaisia ennakko-oireita...:(

Rominas, minä olen käynnyt Oys:ssa Aydin Tekayn tutkittavana... mukava mies, vaikka viimeksi saikin todeta että meidän pikkuinen vauvanalku ei ole terve... Mutta jos vielä tärppää... tai siis KUN TÄRPPÄÄ niin menen luottavaisin mielin Tekayn tutkittavaksi.

Vähän haikeana ole seuraillut teidän raskautumisia ja loppusuoran odotuksia, mutta ehkä piankin olisi minun vuoro. :wave:

Mukavaa odottelua itse kullekkin tavalla tai toisella! :kiss:
 
Tervetuloa Rominas! Nyt tarraa ja liimaa pikkuiselle =)
Vauvatoive kiitos kutsusta! Tulen varmasti kertoilemaan ja ennenkaikkea kyselemään neuvoja, kunhan tämän pikkuasukin saan käsivarsilleni :)

Ja onnea kaikille hyvistä ultrauutisista!

Minäkin kävin tänään taas ultrassa ja siinä sydänkäyrässä. Aiemmin ollut tosi hyvät sydänkäyrät pikkuisella mutta nyt sitten lyönnit pari kertaa hidastui huomattavasti ja tietenkin alkoi pelottamaan että mikä on hätänä. Lääkäri kuunteli sitten lisäksi myös dopplerilla ja sanoi, että siinä ei ole mitään vikaa, kaikki ok, mutta silti jäi sellainen kaiherrusolo päälle, että jospa ei ookkaan....Pikkunen liikkuu niin paljon vähemmän nyt, kun tilaa ei tietenkään enää ole paljoa ja nyt sitten tulee niitä liikkeitä tarkkailtua kotkan lailla. Buh, olispa jo ohi tämä piina ja sais sen pikkusen jo ulos :) ....vaikka sitten alkaakin ne toiset huolet...

Niin ja sitten painoarvio oli sama kuin edellisviikolla eli n. 3100g Sitäkin ihmettelin, että eikös niiden pitäis nyt hurjasti kerätä grammoja tässä lopussa, mutta lääkäri ei ollut millänsäkään, sanoi, että on normaalia ettei enää tässä vaiheessa tule paljon painoa :confused: ja kun mä oon lukenut että nimenomaan tulee :O Tosin, eipä nuo påainoaarviot taida ihan 100% varmoja olla mitä oon lukenut eri palstoista, mutta kai ne jotain suuntaa antaa...

Noh, tiistaina uus lääkärireissu, jos ei nyt sitä ennen päätä syntyä, mikä kyllä sopis mulle ihan jees. Muuten olo on ihan ok, mut ei jaksais miettiä ja piinailla, että onhan kaikki masussa hyvin :/

Pikkukarhu 38+5
 
Oivikki, hei! Kiva kuulla sinusta. Tyttösi onkin sunnuntaina jo kahden kuukauden ikäinen! Kuinka arki rullaa?

Morticia, Ihan nyt on pakko kysyä, että eikö teillä todellakaan pääse neuvolaan kuin 2-3 kertaa? Lääkärintarkastuksiahan on tuo määrä normaaliraskaudessa, mutta tavallisia neuvolakäyntejä useammin. Aluksi niitä on kuukauden välein, oliko se vkon30 jälkeen kahden viikon välein ja ihan lopussa joka viikko. Eihän tuo ole mistään kotoisin, ettei neuvoloita ole!

Rominas, tervetuloa odottajista tänne puolelle. Ja oikein paljon onnea mukavista ultrakuulumisista. Kyllä se mieltä rauhoittaa kun kuulee kaiken olevan kohdillaan. Uskaltaa luottaa olevansa raskaana.

LittleBear, aiemmin mietinkin mikä sinun la:si on, kun sitä ei tuosta etusivun listasta löydy. Mutta sinähän olet ihan lähtökuopissa. Minulla oli tuon esikoisen kanssa samalla lailla, ettei painoa tullut viimeisinä viikkoina ollenkaan ja lopulta kun lapsiveden määräkin oli vähäinen, synnytys käynnistettiin. Että kun tiistaina menet lääkäriin, niin kuka tietää vaikka ottavat sisälle.

äitimurmeli ja mur-mur. Teille plussat puhaltelen, täältä puolenvälin krouvista.

Vielä puolitoista viikkoa rakenneultraan!

Taavi 20+0
 
Hello!!! Kaikki ok 29.3 on nyt se virallinen laskettuaika, niinkuin aiemminkin olen kertonut, mutta pitänyt vanhasta kiinni. Olen onneni kukkuloilla kotona :) :heart:
Saan nyt kuitenkin liikkua tuntojeni mukaan, tarkastus meni loistavasti ja kaikki kunnossa. :heart:
Supistuksia ei minkäänlaisia ole ollut koko viikkona. Olen rentoutunut ja nauttinut vaan olostamme Irlannissa. Nyt sitten vain odotellaan Roro:ta saapuvaksi. :)
MrsBreen 35+3 :heart:
 
Onnea puolivälistä Taavi. Ja juu, näin mulle sanottiin että ei noita tavallisia neuvoloita enempää ole jos kaikki menee hyvin. Lääkärineuvoloita on kai 1-2, mä kun kävin yksityisesti ar-ultrassa niin en päässyt neuvolalääkäikäynnille vaan se laskettiin sellaiseksi. Toki sitten pääsee niin usein kun on tarvis jos jotain ongelmaa on.

Kyllä tuo minustakin kuulostaa kauhean vähältä eikä oikein mun laskuopin mukaan toimi kun oon itse käynyt jo kahdesti neuvolassa. Tosin toinen oli ylimääräinen käynti mun pyynnöstä kun halusin mennä omalle terkkarille joka oli sairaslomalla mun ekan käynnin aikana. Ens kuun lopulla ois toinen virallinen käynti joka tarkoittais sitä että mulla olis enää yks käynti ennen synnytystä. Kuulostaa uskomattomalta.

MrsBree, hienoa että pääsit ongelmitta kotiin. Toivotaan leppoisaa loppuodotusta ja helppoa synnytystä. :)

ON: oon niin väsy kun perhe on ollut koko viikon kotona. Luulis että sitä nauttisi perheen seurasta mutta...... ehkä se on sekin kun stessaan tätä huoneiden uudelleenjärjestelyä ja kiukkuan miehen verkkaista tahtia. Minä jos saisin omaa tahtiani tehdä niin kaikki olis huitaistu paikalleen parissa päivässä. :D
 
Ai mun tiedot on kadonneet siitä listasta :confused:
Noh, siis LA on 6.3 ja ekaa ootellaan ja ikä on 38

Taavi mulle lääkäri sanoi, että lapsivettä on ihan hyvin ja happeakin löytyy, joten en mä tiedä mistä se johtuu, ettei se kerää painoa...Jospa se pikku karhulainen on muodikkaasti dieetillä ennen ulosastumista :)

Kovasti se siellä ojentelee jalkojaan, varsinkin iltaisin, mikä on ihan kiva, vaikkakin sattuu aika lailla, mutta eipähän tarvi olla niin huolissaan

Murmurille ja äiti murmelille plussasäteitä myös tältä suunnalta :flower:

Kaikille kivaa viikonloppua!
 
Onko teillä mitään kummallisia mielitekoja nyt raskauden aikana? Mulle iski eilen ihan hirveä himo raakaan perunaan, tytön kanssa sitten rouskutettiin iso peruna kahteen pekkaan. Muistan tosin pienenäkin syöneeni kun äiti niitä ruuanlaittoon kuori joten ei välttämättä pelkkä raskaushimo. Onneksi ei ole tehnyt mieli esim. jäätelöä suolakurkuilla tai muurilaastia.... ja mitä niitä hassuja ny onkaan kuullut...

Tämä meidän projekti etenee nyt niin hitaasti että joudun varmaan perua siivoojan ekan käynnin ens torstaina. :( Eivät mahdu siivoamaan kun kaikki kamat hyllyistä on ylimääräisillä pöydillä pitkin asuntoa.... Harmi, odotin kovasti jo että saadaan kämppä kunnolla siivottua.
 
Heips naiset!!:wave:

Juu,en ole käynyt Aydinin potilaana,mutta olen kyllä kuullut että on upea lääkäri.:flower:

Mulla sitä vasta ihmeitä tapahtuu...eilen alkoi maidot suihkuta tisseistä(enkä ole mikään Dolly Parton,vaan normi c) siinä miehen kanssa tv.tä katseltiin kun huomasi asian ja hölmönä kysyi että mitä sulle nyt tapahtuu...:LOL::LOL::LOL:
olin kyllä itsekin ihmeissäni että varhainpa alkoi tämä tuotanto:confused::confused:

Viikkoja kun ei ole kun 16+4 vasta,mutta näin nyt sit eteenpäin.

Kovin on vähäiset nla seurannat morticialla minua ainakin huolettaisi vauvan kunto jos noin vähäisillä käynneillä pitäisi selvitä,mutta onneksi sulla on se doppleri,mullekin voi tulla se jo tänään postissa,jes!!!:heart::heart:

Oikein ihanaa päivän jatkoa koko porukalle!!!!!:heart::heart:
 
Tervehdys teille kaikille :wave:
Olen aiemmin kirjoitellut tuolla lapsettomuus-osiossa ja nyt jo jonkin aikaa lueskellut sekä niitä juttuja että näitä teidän kuulumisia. Ei vaan ole oikein uskaltanut liittyä mukaan..

Taustasta sen verran, että takana n. 8 vuotta yritystä josta n. 6 vuotta lapsettomuushoitoja. Useita plussia tuli noiden vuosien aikana nähtyä, kaikki tuulimunia tai muuten vain keskenmenoja. Sydänääniä ei kertaakaan.
Viimeisin hoito tehtiin viime vuoden tammikuussa ja sen jälkeen päätin että tämä on tässä, vietän loppuelämäni lapsettomana ja yritän löytää erilaista sisältöä elämääni harrastusten ja matkustelun yms. avulla... vaan kuinkas sitten kävikään ;)
Tuli avioero ja uusi rakkaus, syyskuussa alkoi tulla kaikenlaista "oiretta" ja lähipiirille kiukuttelinkin että tämäkin vielä, ennenaikaiset vaihdevuodet.

No ei ollut, vaan ultrassa nähtiin pieni sydän tykyttävän vimmatusti :heart: ja nyt ollaan sitten raskaana viikoilla 23+ 4.

Taustastani johtuen olen kuitenkin suhtautunut erittäin varovasti tähän raskauteen, ei vaan millään meinaa uskoa todeksi!
Vatsassa on viime aikoina myllännyt sellainen potkunyrkkeilijä että pakko alkaa uskoa :D
Ikää on nyt itsellä 41 ja tulevalla isällä 40, laskettu aika 23.6.11
Terveisin vieläkin pöllähtänyt Sinivatukka :O
 
Huomenta kaikille.
Sinivatukka tervetuloa, ja oikein paljon onnea tulokkaasta.
Täällä ei mitään erikoista. Alunperin piti päästä rakenneultraan jo viime pe, mutta siirtyi eiliselle päivälle. Vaan lääkäri sairastui ja huomenna kokeillaan uudelleen. Toivottavasti ei tule muutoksia. Odotan kovasti, että pääsen näkemään vaavin ja toteamaan että sillä on kaikki kunnossa.
Edelleen mennään ilman suurempia vaivoja. Nyt on kyllä alkanut päivittäin supistelemaan. Ovat kyllä kivuttomia supistuksia, mutta tuntuvat silti epämiellyttäviltä. Senkin vuoksi odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsee lääkäriin. Kaksi edellistä raskautta oli sama juttu ja jouduinkin jäämään saikulle jo suurinpiirtein näillä viikoilla. En kyllä haluaisi jäädä pois töistä vielä näin aikasessa, mutta minkäs teet jos näin käy :(
tupuna71 rv 21+0:heart:
 
Heips naiset!!!:wave:

ONNEA IHAN KAHMALO KAUPALLA,sinivatukka:heart::heart: niin se elämä heittää häränpyllyä kun sitä vähiten odottaa!!! MAHTAVA HOMMA, ja tervetuloa mukaan!!!:hug:

Kaikilla meillä on sama epätodellinen olo onnistumisesta,mutta se kuuluu "taudin" kuvaan,toivotaan että kaikki menee hyvin,ja masuasukit saadaan joskus kainaloon.:heart:

Itsellä viikkoja nyt 16+5,ja ikääkin jo 43v,joten onhan tässä oma hommansa,mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa.Lasta on yritetty jo kohta 3v,mutta nyt siis näyttää tilanne hyvältä!!
 
Heips!!:wave:

Morticia eikös sulla ollut käytössä se doppleri? Omani tuli tänään Angelsounds,merkkinen. Sain kyllä paljon kuulumaan kaikenlaista,mutta nyt en ole aivan varma mikä ääni lähtee mistäkin, eli osatko kertoa onko se viuh viuh viuh....istukan ääni ja sydämen ääniä kuuluu kahdenlaisia tasainen tum,tum,tum...lienee minun äänet ,ja kiivas hevosenlaukka taitaa olla pikkusen äänet...?

Soitin jo miehelleni töihin ja kerroin noista äänistä,niin tuumaili vaan että isäänsä tulee MAHTISONNI:LOL::LOL:

On tämä kuulkaa vaan niin hienoa aikaa,ettei oikein osaa sanoiksi pukea tätä onnea(nyt kun sen vasta oikein oivaltaa) MEILLE TULEE TODELLAKIN VAUVA!!!! IIIKKKK JA APUA YHTÄAIKAA!!!!:eek:


AIVAN MAHOTTOMAN UPEAA PÄIVÄÄ TEILLE KEIKILLE MUILLEKIN MASUN KASVATTELIJOILLE!:kiss:
 
On mulla doppler, joo. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin se viuh viuh on juurikin istukka. Nopea laukkaava syke on vauvan ja se hitaampi syke on kuuntelijan oma.

Muakin supistaa edelleen useamman kerran päivässä mutta kivuttomasti. Olen ymmärtänyt että jos noita supistuksia on alle 10 / vrk niin ei oo mitään haittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista :)
Me oltiin tänään rakenneultrassa, tosin jo toiseen kertaan. Ollaan saatu hiukan "parempaa" kohtelua ilmeisesti juurikin taustani takia ja koska lapsivesiseula hälytti sen verran, että lapsella on kromosomitranslokaatio. Näillä näkymin siitä ei kuitenkaan pitäisi olla mitään haittaa lapselle ja siksi perinnöllisyysklinikka uskalsi antaa jopa 95% lupauksen että kaikki on ok.
Tänään ainakin näytti hyvältä, kaikki kohdillaan :heart:
Ultrakuvien katsominen on kivaa, mut joka ikinen kerta kun sydänääniä kuunnellaan, mulle tulee ihan älytön tunnemyrsky, vedet silmissä niitä kuuntelen.

Onko täällä muuten muita jotka odottavat ensimmäistä näin "kypsemmällä":D iällä?!

wiiwi67 meilläkin mies paukuttelee henkseleitään kun hänen "supersiittiönsä" ovat tehneet mahdottoman mahdolliseksi, mahtisonni-jutut on tullut tutuiksi jo moneen kertaan :LOL:
 

Yhteistyössä