40+ odottajat Vol 3.

Sinivatukka Onnea tuhannesti :heart: :)

Täällä voidaan hyvin. :) :heart: vaikka tossa havaitsin että sitä painoa on kertynyt +18kg, siitä hiukan noottia sain ja kauhukseni tänä aamuna totesin että se 20kg on mennyt nyt rikki :(
28vrk jäljellä laskettuun aikaan, paljonkohan ehtii vielä lihoa? sen pelätyn 10kg?

harmistunut MrsBree 36+0
 
Sinivatukka voi miten ihuna ylläri pylläri - Onnea kovasti!!:wave::flower::heart:

MrsBree..ääääh, mitä niistä kiloista nyt väliä, sie saat ne kyllä tippumaan nopsaan sitten kun pieniäinen syntynyt:heart:
 
Heips ihanaiset!!!:wave:

Wiiwillä rv.nyt 17.
Jotain tuolla mahassa möyryää,mutta en ole osannut niitä vauvan liikkeiksi luokitella,mitä lie suoli murinoita.:whistle:

Dopplerin kanssa hästäillessä mennyt päivät suurinpiirtein kokonaan,ja nyt loppu patteritkin,piti palohälyttimetä "vipata" että pystyy taas kuuntelemaan ääniä.Vauhkoksi olen tässä asiassa tullut näköjään.:saint:

Jospa en kovin kokkailisi tänään,ettei satu mitään "hälyyttävää".:LOL::LOL:

Ylämahaa vihlaisee toisinaan melkoisen kipeästi,vetää ihan kaksinkerroin,mitä lie kipua...:confused: muuten kaikki on hyvin.

Vkl.na mennään sit katsomaan yhtä taloa,netistä ollaan kuvia siitä katseltu ja mukavalta näyttää sen perusteella,sijaintikin olisi passeli kun muuttomatkaa ei olisi kuin 8km,joten maisematkin pysyy suunnilleen samana.Ja mikä parasta hinta on kohdillaan,samoin kun neliötkin,joten sen perusteellakin ihan lupaavalta näyttää...Jännittää kyllä vietävästi!:eek:

Mukavaa päivän jatkoa koko "paksulle"porukalle!! :headwall:
 
Oi, toivotaan että talo olis teille sopiva Wiiwi. Millä kohdin se sun ylävatsakipu tuntuu muuten? Jos se on sappi?

Mä rauhoituin dopplerin kanssa kun aloin selkeästi tuntea liikkeet, nyt tulee kuunneltua vain silloin kun vauva on ollut liikkumatta kovin pitkään.

ON ei edelleenkään mitään erikoista, paitsi että tänään on puoliväli, 20+0. :)
 
Heippati hei!

Täällä vielä yhdessä kasassa mennään. Kävin tiistaina lääkärissä ja tilanne on yhä sama. Supistuksia tulee käyrän mukaan tasaseen tahtiin, mä en vaan tunne niistä kuin murto-osan ja nekään ei käy kipeää. Nyt sit vähän jänskättää, että tunnenkohan mä edes kun se vauva päättää syntyä? :LOL: ...voi tulla pikanen lähtö sairaalaan. Toivottavasti vauva päättää syntyä kuitenkin ruuhka-ajan ulkopuolella. Täällä nuo ruuhkat on ihan kamalat, kun sellaseen sumaan joutuu, niin huonossa lykyssä siellä seistään sit tuntitolkulla :|

Sinivatukka Onneksi olkoon! Onpa hienoa kuulla, että noin monen vuoden yrittämisen jälkeen pikkunen on matkalla syliisi :flower:
Minä, tosin alaikäisenä ;) myös odotan ensimmäistä. Takana n. 3 vuotta yritystä, kolme inseminaatiota ja pari km ja tämä pikkukarhu päätti tulostaan luomukierrosta ihan yllättäin :)

Mulla kans kiloja tullut nyt yhteensä 16kg :ashamed:

Pikkukarhu 39+4
 
Heips naiset!!!!:wave:

Morticia Vaikea selittää sitä kipukohtaa,mutta yritetään,eli mullahan tuo massu on niin kuin koripallon olis niellyt.:LOL:
Maha alkaa heti tuosta "hävystä" ja jatkuu n.15cm.navan yläpuolelle,aivan siis pyöreänä pallona.Kipu tulee joko yläkaareen(molemmin puolin) tai pallon korkeimpaan kohtaan,mutta ei yhtäaikaa,vaan joko vas.puolelle kaarta,keskelle, tai oik.puolelle kaarta.
Voi jee,mikä selostus!!!!:LOL:

No jatketaan,kipu on siis kova ja vihlaseva,ja kestää n.20 sek. ja tulee lähes päivittäin.
Äänet kuuluvat pikkuisella hyvin,kuuntelen ne monta kertaa päivässä.:saint:,joten sellaista huolta ei ole.:heart:

Se hb on tosi matala,eli alle 100 reilusti,ja rauta ei ole imeytynyt sen c-vitamiinin kanssa,joten sille ei voi sit kai oikein mitään,ulkoilen kohtalaisesti,vaikken mitään varsinaista liikuntaa harrastakaan,mut miehen kans pyritään päivittäin kävelemään 6 km.lenkki.

Minusta tuntuu et se kipu tulee silloin kun teen jotain esim.käännyn nopeasti tms.Olen itse ajatellut istukkaa....

Diagnooseja otan mielelläni vastaan!!!!:flower::flower:
 
Hei!
Täti tuli, hermot mennee.....
Ei onnistanut tällä kertaa...
Mitenkähän se raskautuminen sujuu näin synnytyksen jälkeen??????? :confused: Siitä on nyt 4 kk... Jos pikkuinen olisi jaksanut niin olisin kohta jäämässä lomalle... saahan sitä muistella... ja kaivata...

:headwall: :kieh:
 
No en mä sitten valitettavasti osaa tehdä diagnoosia, paitsi että ei kuulosta sapelta eikä ruuansulatuspuolen ongelmalta. Oisko vaan jotain joka johtuu siitä kun sisäelimet sulloutuu ylöspäin kohdun kasvaessa. Tai pallealihas jostain syystä kipuilee....

Äiti murmeli, :hug:
 
Viimeksi muokattu:
HEIPS!
Ilmoittaudun nyt tänne minäkin vaikka testit vasta eilen ja tänää näyttäneet plussaa. Mulla olis ton kalenterin mukaan nyt rv 4+2 eli jos lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä alkaen??
Eli la olis siinä 8.-10.11.

Olen syntynyt 1968 ja mies on 1964. Aiempia lapsia on -94 ja -96 syntyneet joten aikaa on mennyt, siks jännittää kamalasti miten menee! Noi nuorempana olleet raskaudet ja synnytykset menneet ihan ok, ei mitään ongelmia. Raskauduin tuolloin todella helposti. Nyt meni reilu puoli vuotta kun poistin kierukan syksyllä...

Ihan kiva kun on oma palstakin meille 'varttuneemmille' odottajille, täällä lienee kyl hiljaisempaa kuin tuolla vauvakuumeilu sivuilla??? ainakin päätellen viestien ajoista....

Mutta anyway, palaillaan jos nyt joku viittii pistää mut tonne listoille niin olis kiva!!!:heart::)
 
Heips!!

Minttu,mukava kun tulit mukaan tälle puolelle,juu,melko hiljaista täällä on...mut jospa tää tästä pikkuhiljaa vilkastuisi.

Sulla on miehesi kanssa nyt tosi jännät ajat meneillään,muistan itse kun tein +testin kuinka täpinöissäni olin,ja olen tietenkin vieläkin,pelko raskauden keskeytymisestä vähän hillitsi mielialaa...mutta nyt uskaltaa jo olla toiveikas.

Äiti murmeli; lämmin halaus täältä.

Mulla ei näy pelaavan nyt hymiöt eikä mitkään muutkaan täs koneella,muutenkin tuntuu että juuri näissä sivuissa tökkii yhteydet,ainakin meillä tosi usein,tympäsee kun on just saanut kirjoitettua pitkän rimpsun tekstiä,niin häviää kesken kaiken johonkin taivaan tuuliin.

MUTTA MUKAVAA PÄIVÄN JATKOA KOKO MASUN KASVATUS KAARTILLE!!!!!
 
Tervetuloa Minttu2011! Lisäilen sut listaan ja lähetän pikkuiselle tooooodella paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia. Aika nopeastihan sä raskauduit kuitenkin jos vaan puoli vuotta kesti. :)

Ja joo, hiljaistahan täällä on mutta parempi tällainen verkkaisempikin keskustelu kun ei keskustelua lainkaan, eikös vaan? Kun on kuitenkin kiva että on tällainenkin paikka missä on vain meitä "aikuisia" odottajia. Surffailen tämän lisäksi Vauva.infossa ja Vauvapalsta.comilla ja ihan kivaa sielläkin on mutta silti.... Minä itse olen koneen äärellä kaiket päivät kun kotiäitinä olen ( tai siis korjataan ettei tuu väärää käsitystä, en istu koko aikaa koneella vaan aika-ajoin näpyttelen muiden touhujen ohessa) mutta muilla on varmaan kiireempää jos / kun töissä käyvät ym.

ON: Ultrareissu tuli tehtyä. Vauvelilla oli kaikki erinomaisesti, vilkkaasti potkiskeli ja heilutteli käsiään koko ultraamisen ajan, johtui varmaan syömästäni Pipan aamupalan jämästä. Vastasi myös viikkoja eli 20+1 tänään. Sukupuolestakin saatiin melkoisen varma selko ja näyttäisi siltä että toinen pikkuinen tyttö sieltä olisi taas tulossa. Mies vaikutti vähän pettyneeltä, minusta on aivan ihanaa saada toinen pieni tyttö ja ylipäänsä toinen terve lapsi tässä iässä.

Ai niin, melkein unohdin sanoa että mulla yllätyksekseni on istukka taas etuseinässä eikä takaseinässä kuten ekassa ultrassa sanottiin. Sen takia oon siis tuntenut liikkeet niin hentoisina. Olinkin vähän huolissani kun ei tämän kummemmin tunnut mutta tuo selittää kaiken.

Tässä vielä pikkuinen poseeraa:
katso liitettä 12277

Morticia 20+1
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikille!
Tervetuloa minttu ja onnea plussasta. Täällä on tosiaan välillä aika hiljaista, mutta josko se tästä jossain vaiheessa vilkastuisi...kun tulee uusia odottajiakin mukaankin.
Itse olen päivät töissä ja kännyn kanssa välillä kurkkaan mitä muille kuuluu. Mutta hankalaa ja hidasta kun tökkii yhteydet, kun koittaa viestiä laittaa niin kestää ennenkuin lähtee ( jos lähtee ollenkaan ) ja välistä sitten lähtee kaksi viestiä peräkkäin ;) Mutta mäkin tykkään kuitenkin olla just täällä kun ollaan samanikäisiä, ei ihan teinejä enää;)
Ja kaikille raskautta toivoville lähetän kovasti plussatuulia!!!
Mäkin pääsin sitten eilen vihdoin ja viimein sinne ultraan...sanoinkin siellä, että onko tää nyt ihan totta kun niin monta peruutusaikaa tuli että vihdoin pääsin.
Vaavilla kaikki hyvin, kovasti oli vilkas kaveri, liikkui ja potki melkein koko ajan. Laskettu aika pysyi samana. Ja sukupuolenkin sitten kysyin ja poika sieltä kuulemma tulisi ;)
Huusin huutonetistä jo pinnasängyn, pitäisi viikonlopun aikana hakea. Rattaita olen katsonut, jotenkin Emmaljungan rattaat on päällimmäisenä mielessä. Mitäs ratasvalintoja muut ovat tehneet, tai mitä käytätte ennestään? Emmaljunga ceroxit menee kuulemma pieneen tilaan. Ottaisin mielellään kommentteja eri merkeistä...
tupuna71 21+3:heart:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta, Tupuna. :)

Pipalla on 2008-mallin Emmaljunga Cerox yhdistelmärattaat ja ollaan kyllä tykätty. Autoonkin (farkku-Toyota ja farkku-Ford) mahtuvat mutta painavat toki mahdottomasti. Ja yksi miinuspuoli on hankala tavarakori, sinne ei oikein mahdu laittamaan mitään isompaa. Talvella nuo ovat ihan ehdottomat kun kulkevat melko pahassakin sohjossa. Kauppakeskus- ja kaupunkireissuille ostettiin matkarattaat, Peg Peregon PlikoP3:t ja Emmat. Noilla kai mennään tän kakkosenkin kanssa mutta toisiksi rattaiksi ostan aiemminkin mainitsemani Baby Joggerin City Selectit sisarusrattaat.
 
Tervetuloa Minttu ja Tupunalle onnee hyvistä ultra kuulumisista :)
Täällä ei oikeestaan mitään ihmeempää,viikkoja jo täynnä 28+1.Nukkuminen tekee edelleen tuskaa,väsyttää mutta ei saa nukuttua ja mahan kans alkaa olla jo pikkusen vaikee löytää hyvää asentoa.Teinkin tossa jo sotasuunnitelman unettomille öille,rupeen siivoamaan kaappeja,se on hiljasta hommaa ja sitä voi yölläkin tehdä.Ens viikolla sikiönkasvu kontrolli ultra.Vaaville on jo sänky ja vaatteita,hoitopöytää etsiskelen kun en viitsis uutta ostaa mutta jos ei käytettyä löydy niin sit pitää uus hommata.Tuli tässä eilen mieleen että toukovauvalle pitää varmaan hommata sellanen ohut ulkohaalari?Mulla edelliset kesävauvoja niin en oo ees ajatellu koko asiaa.Löysin kirpparilta talveks kaks aivan ihanaa toppapukua,toinen pinkki/ruskea ja toinen beige...ihan ovat kuin uusia :)
Aurinkoista viikonloppua kaikille masuille :)
Ai niin...mitenkähän ton iskän sais enemmän innostumaan vauvasta??Oon pyytäny kokeilee masua kun Nyytti potkii ja muutenkin hieromaan masua mutta...no,jospa se sit sit kun Nyytti tähän maailmaan putkahtaa :)
 
Juu,kyllä välillä tuntuu aika yksinäiseltä...en muista et edellisen miehen kans ois ollu samanlaista.Jotenkin vaan kaipaa enemmänn hellyyttä,huomioo ja läheisyyttä,johtuneeko sitten iästäkin,en tiedä.Ihana karvapuku,mulla on toi toinen toppishaalari ohuempi niin luulisin että se vois vaikka Nyytille käydäkin.Eilen sit ostin sellasen liivimekon ja siihen sukkikset ja puseroita,niillä varmaa neitokainen tulee sairaalasta kotiin :)Hitsit kun ei millään malttas enää odottaa :)
Meillä on tällä hetkellä 4 kissaa,saas nähdä miten kisut reagoi Nyyttiin ja muutenkin miten pärjätänn kissojen ja vauvan kanssa.No,sehän on selvää että jos vauvalle allergiaoireita tulee,niin kissoista pitää sillon luopua :( Vauva menee kuitenkin kaiken edelle.
Isäntä ollu jo reilu 12 tuntia töissä,sais ruveta pikku hiljaa kotiin tulemaan.Pojat lähtee huomenna isänsä luo Helsinkiin niin saan minäkin pikkusen lomaa viettää vaikka eihän noissa isoissa miehissä enää silleen hoitamista ole.Mutta kummasti helpottaa kun saa luovuttaa vastuun toiselle joka huolehtii ja kesällähän poikien iskä muuttaakin takaisin tänne,olen TOSI iloinen siitä ja niin pojatkin :)
 
No kiva että pojat saa isänsä vähän lähemmäs. :) Jos saa udella niin onko teillä edelleen ihan hyvät välit poikien isän kanssa? Tuolla mun miehellä kun on jatkuva "sota" käynnissä exänsä eli tyttärensä äidin kanssa ja se on aika raskasta näin uuden puolison näkökulmastakin. Sota siis exästä johtuvaa pääosin.

Toivotaan että kisut ei aiheuta allergiaa ja tottuvat Nyyttiin ongelmitta. Munhan piti antaa sakemannini toiseen kotiin kun esikoinen tuli kotiin; yritti purra neitiä. Koira ei ollut perhekoiraksi sopiva ja sinkkuna sen otinkin, pelastin piikiltä tuolloin. Sitten kun miehen kanssa yhteen mentiin koiraparka alkoi stressata ihan mahdottomasti miehen tyttärestä. Lopullinen niitti oli tuon Ipanan kotiin tulo. Ja voi että otti koville koirasta luopua, itkin sitä vielä useamman kuukauden kuluttuakin. Kun koiraa tultiin hakemaan en muutaman järkevän lauseen jälkeen pystynyt kun itkemään. Nytkin tulee vielä kyynelet silmiin kun ajattelen koiraa.... tykkäsin siitä tosi paljon.

Oon tässä pyöritellyt enempi miehen suhtautumista tyttöuutiseen ja musta tuntuu että se on nyt todella pettynyt kun ei saakaan poikaa. Ja mulle tulee siitä tietenkin paha mieli. Ja tuntuu siltä että se on mun vika vaikka ei tietenkään ole. Toki mä itse toivoin enemmän tyttöä kun poikaa mutta ihan yhtä tervetulleita ja rakkaita olis molemmat olleet.
 
Morjens jälleen!
Meillä kanssa 3 koiraa ja 2 kissaa... että kyllä siinä tulee miettiminen jos eivät sopeudu!!! Ja ottaa koville jos joutuu luopumaan:'( kun ne on perheenjäseniä vaikka eläimiä ovatkin. Toivottavasti hyvin kävis eikä tarttis luopua! Koirat on pieniä sekarotuisia mutta kyllähän nekin purra osaavat! Varsinkin meidän vanhempi uros mikä muistuttaa tiibetinspanielia on toooosi mustis minusta.... ei oo vihainen että purisi mutta ei tykkää esim. jos toinen koira tulee mun viereen hellittäväksi.
Lapsista en tiedä kun meidän esikoinen on jo 16 v. eikä siis voi verrata vauvaan!

Joo palataan, hyvät päivänjatkot, hyvää alkanutta vkonloppua ja tarrasukkia ja liimaa meille kaikille!!!:heart:=)
 
Morticia meillä on ollu aina suht hyvät välit,välillä oli sellanen kausi ettei paljoo tehny mieli yhteyttä pitää,lähinnä sen takia kun mies ei tajunnu että vaikka erottiin niin pojat edelleen tarttee isää.
Samoissa sukujuhlissa käydään jos kummankin pitää paikalla olla ja nykysin sit suhde on parempi kuin koskaan ennen...en tiijä mistä johtuu mutta kiva näin ja poikien kannalta hyvä juttu.
Koskaan en oo poikien isää mollannu poikien kuullen vaikka monta kertaa on mieli tehnyt.
Lasten etu on se mikä on mulla aina ollu ekana mielessä ja se että pojilla on VAIN yksi äiti ja yksi isä,kukaan ei koskaan voi meidän kummankaan paikkaa ottaa.
Ex-mies on jopa iloinen mun puolesta kun oon raskaana,samoin hänen vaimonsa ja ex-miehen sisko :)
Mulla oli ekan pojan syntyessä labradorinnoutaja ja esikoisen kanssa kaikki menikin hyvin.Kun toin vauvan kotiin,laitoin vauvelin lattialle ja annoin koiran haistella kunnolla että tiesi mikä paketti meille oli tullut.Kuopus sitten sai allaergiaoireita ja koirasta jouduttiin luopumaan mutta onni onnettomuudessa,koira muuttikin rivitalossa vain asunnosta 1 asuntoon 6 ja näin nähtiin koiraa päivittäin :)
Vuonna 2002 jouduttiin sit tekemään vaikea päätös ja lopettaa koira kun ei enää jaksanu lenkille lähtee ja oli muutenkin jo aika vaivainen,tiukkaa teki mutta koiran kannalta paras ratkaisu.
 
Morticia..Aaaaaivaaaan ihuna pieni siellä:heart:..minä täällä ihan herkistelen
..miulla Luget tekevät tämän, että itku tuleepi helposta, tissit ON kipiät - auts, auts ja väsyttää, raajat painaa sikana..väsyttää..vääääsyyyttääää..
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista Huomenta kaikille:)
Pikkumyy ihanaa kun jaksat olla cool poikien nähden, se on hieno juttu! Se ei auta ketään jos alkaa huutamaan, päinvastoin lapsille voi tulla suojaton olo! Jatka samaan malliin!:cool:

Mulla tänään hyvä olo, eilen jotenkin juili alamahaa ja ajattelin jo että olis joku vika, mut se onneks helpotti illan mittaan! Kai noi tollaset nippailu ja vihlaisut kuuluu alkuraskauteen???
Mullahan vasta rv 4+3 eli tooooooosi alussa! Neuvolakäynnin jo varasin neuvolan ja se on 15.3.!!

Morticia ihana kuva!! Voi kun mullakin olis kaikki kunnossa kun mietin välillä aika huolestuneena että miten tää taivallus on lähtenyt käyntiin... Mutta kiva nähdä että täällä on tosi monta nelikympistä odottajaa ja että asiat hyvin vaikka osalla jo aikas pitkällä!!!! Minkälaisia oireita teillä oli alkuraskaudessa?
Mun ekat raskaudet siis sujuneet ok, ei pahoinvointeja tai muutakaan, ruokahalu vaan oli valtava, painoa tulikin lisää reippaasti kummastakin.

Onko täällä ketään joka olisi alussa niinkuin minä?? Ainakin varmaan Sinivatukka, mones viikko sulla menossa???
 
Tuo etusivun lista kulki ennen tässä mukana mutta onnistuin sekoittamaan sen ihan totaalisesti joten päätin (muiden "siunauksella") pitää sen etusivulla. Ollan yritetty aina välillä laittaa kirjoitustemme perään viikot joilla ollaan menossa, niin pysyy muutkin ajan tasalla itse kunkin odotuksista.

Oireista, mulla oli ensin vain alamahalla nippailuja ja vihlaisuja, sitten tuli pahoinvointi joka kesti tuonne n. 18 viikolla, rinnat tuli kipeiksi aika aikaisin mutta en tarkkaan muista milloin. Tällä hetkellä ei ole muuta kun jumalattoman kipeet tissit,närästystä ja vihlaisuja alamahalla.

Mies parka ei oo edelleenkään toipunut tyttöuutisista, kovin on pettynyt. Ja mulla tietysti paha mielei pienen masuprinsessan puolesta. :(
 
Tervetuloa Sinivatukka ja minttu2011 ja onnea tuhannesti tälle matkalle. Itse olen viettänyt hiihtolomaa niin antaumuksella, että palstalla ei ole tullut käytyä ollenkaan. Ihan kotioloissa ollaan oltu, mutta silti touhu on niin erilaista kun koko sakki pyörii jaloissa, ettei omaa aikaa tunnu juuri olevan.No kohta se arkiaherrus taas alkaa ja homma asettuu tuttuihin uomiinsa.

LittleBear, huomasin, että sinulla la ihan juuri. Missähän menet?

Morticia, sinä se jo pääsit rakenneultraan. Olipahan mukava lukea, että kaikki kunnossa ja vauhtiakin pikkuisella on. Tuo miehesi suhtautuminen tyttöuutiseen on toisaalta ihan ymmärrettävää, jos hänellä on jo kaksi tytärtä ennestään. Toisaalta sitten, hänen kyllä pitäisi ymmärtää, että tässä iässä kaikkein tärkein asia on terve lapsi ja lapsi ylipäätänsä. Sinä et itseäsi saa syyttää yhtään, vaikka tyttöä toivoitkin, et vaan saa. Mikäli tuo miehesi pettymysolo ei tuosta ajan kanssa hellitä, niin surullista on ja niin turhaa. Tulikohan nyt liian suoraan sanottua, anteeksi jos näin on. Sitä vielä utelen, että puhutteko te asiasta vai mistä tiedät tuon pettymyksen?

ON: Minulle on tullut nyt uutena oireena järjetön särky vasemmassa rinnassa tai oikeastaan nännissä. Kaipa se harjoittelee tulevaa työtänsä varten, mutta kaameeta on. Särkylääke ei auta yhtään, ihan kuin rinnassa olisi äkäinen ajoittainen rintatulehdus. No, nyt kuljen kaulaliina vyötettynä rintojen ympärillä ihan joka paikassa ja kotona tungen lämpimän kaurapussin paidan alle aina kun oireet ilmaantuu. Onneksi se edes hetken tehoaa. Sama vaiva herättää minut joskus öisinkin ja särky on ihan hirveää.

Rakenneultraan mennään sitten keskiviikkona. Kuinkahan tässä pysyy nahoissaan siihen asti.

Taavi 21+1
 

Yhteistyössä