40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Hellou leidit,

Joyzylle tulen väliin huutamaan apuja ummetukseen. Minulla auttoi Magnex-porejuoma päivittäin juotuna. http://www.vitabalans.fi/magnex/ Kokeilepa tuota. Löytyy joistakin apteekeista ja luontaistuotekaupoista.

Täällä poitsu 2 kk ikäinen ja nyt alkaa pikkuhiljaa päivärytmi löytymään. Minulla oli nopea synnytys, ehdin kuitenkin saamaan spinaalin ja voin sanoa, että se oli taivaanlahja. Vei kaikki kivut pois ja synnytyksestä jäi hyvä muisto. Olin ihan voimissani vielä synnyksen jälkeenkin ja olisin voinut kuntoni puolesta kotiutua samantien.

Tsemppiä kaikille odotukseen. Kiva kuulla KeltainenSeepra, että sinäkin jo noin pitkällä. Samaan aikaan ollaan kuumeiltu. :love:

Meibijees ja poitsu 2 kk
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Terve taas ja tervetuloa, Keltainen seepra. Olenkin ihmetellyt, mihin kuumeilupalstan plussanneet ovat kadonneet.

Heti alkuun omat kuulumiset eli vuoto on onneksi loppunut. Kylläpä säikähdin. :unsure: Minua kyllä vaivaa jatkuva keskeytyneen keskenmenon pelko. Jotenkin tuntuu, että mahan kasvukin on pysähtynyt.

Ummetukseen saa käyttää ainakin Pegorionia, jos kotikonstit (neste, liikunta, kuidut) eivät auta. Se imee nestettä mekaanisesti eikä imeydy ollenkaan. Meidän lapsemme on syönyt sitä toisinaan, koska hänellä on ummetustaipumusta. Minulla rauta aiheutti viimeksi päinvastaista: Tallinnan-risteilyllä pärähti ripulit housuun :Dja pari muutakin kertaa oli lähellä. Lopulta tajusin, mistä oli kyse.

Neuvolassakin muuten kävin jo. Jotenkin se konkretisoi raskautta, jota ei muuten mistään huomaa, oireeton kun olen. Sellainen yllätys siellä oli, että aloin itkeä, kun puhuttiin esikoisen synnytyksestä. Oho, luulin kyllä jo toipuneeni! Ehkä löydän sitten kuitenkin itseni taas pelkopolilta. Viekö muuten spinaali myös ponnistuskivun? Vai pelkän avautumis?
 
Joku puhui ristiaisita. Me ei kuuluta kirkkoon, ja olosuhteiden johdosta ei esikoiselle pidetty mitaan nimeamisjuhliakaan. Mut siis vaikka vanhemmat ei kuulu kirkkoon, voi muksun liittaa seurakuntaan ja jarjestaa ristiaiset kirkossa.[/QUOTE]
Hei odottavat äitylit. Näin srk:n työntekijänä on ihan pakko oikaista tässä ketjussa olleita väärinkäsityksiä: jos vanhemmat eivät kuulu kirkkoon, myöskään lasta ei voida kastaa kirkon jäseneksi. Toisen vanhemmista on oltava srk:n jäsen, jotta ristiäiset pappeineen on mahdollista järjestää. Pappi ei myöskään tule nimiäisiin lasta siunaamaan, sillä nimiäisillä ei ole mitään tekemistä papin töiden kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Terve.

Olen käynyt edelleen lukemassa välillä, kiva seurata muiden matkaa raskausaikana. Mutta vanhusten pinossa on paljon surujakin, sitä enemmän sitä iloitsee hyvistä uutisista. Meidän pieni on nyt myös sen 2kk. Kitisee enemmän kuin edelliset, toisaalta edelliset eivät kitisseet lainkaan. Outoa tämmönen, mutta ihana tuo silti on.

Itsekin oon meinannut tohon ristiäiskeskusteluun osallistua ja nyt oli hetki aikaa. Me kuulumme kirkkoon ja olemme kaikki lapsemme kastaneet mutta en kyllä usko pätkääkään. Minusta tuntuu todella oudolta, että kirkosta eronnut haluaisi ristiäiset? Miksi sieltä kirkosta sitten on erottu? Siksi että on pihi vai? Jollainhan se papin palkka on maksettava, jos pappia meinaa käyttää.. Jos ei usko niin ei sillä papilla ole mitään virkaa. Minusta se on äärimmäisen kiusallista, kun pappi jeesustelee ja tuijottelee silmiin ja toivottaa siunausta ja kehottaa uskonnolliseen kasvatukseen jne. En oikein hahmota, miksi kirkosta eronnut ja uskonsa kieltänyt haluaa valehdella papille (joka kuitenkin on ihminen) ja esittää jotain, mitä ei ole. Me kuulumme kirkkoon ja olemme kastaneet kaikki lapsemme, koska ekan kanssa ei oikein oltu asiaa edes ajateltu. Silti olen myös papille aina kertonut että tällainen tää meidän ajatusmaailma on jne. Ei ne hirveesti tykkää, mutta en ala esittämään. Ei olla viitsitty asettaa lapsia eri asemaan, kun eka aikoinaan kerettiin kastaa kun ei muusta tajuttu. Toisaalta, en nyt ole ajatellut kirkosta erota, koska kirkko kuitenkin tarjoaa kesäleirejä ja erilaisia kerhoja joita hyödynnämme. Enkä siellä olemista varsinaisesti haitallisena koe. Lapsille kerron avoimesti meidän arvomaailmasta ja olemme sanoneet, että saavat itse päättä rippikouluiässä jäävätkö kirkkoon vai ei.

Nimiäisjuhlat sen sijaan voivat olla juuri sen näköiset kuin itse haluaa ja olen muutamissa juhlissa ollut, joissa fiilis on ollut todella hyvä. Juhlat ovat perheen näköiset eikä siitä sen huonompaa juhlatunnelmaa saa aikaiseksi. Lapsi voi sitten samalla tavalla rippi-iässä päättää, haluaako rippikouluun vai ei. Ja uskonnontunnille pääsee kyllä vaikkei kirkkoon kuulu. Jos minulle nyt olisi tulossa tai tullut eka lapsi olisin kirkosta varmasti jo eronnut ja pitäisin nimijuhlat. Ja no olisi taatusti yhtä hienot kuin ristiäiset. Ehkä jopa paremmat, ehkä vähän maistaisin skumppaa.. Papin läsnäollessa tuo on jäänyt pois..:rolleyes:

No joo, nämä mun mietteitä. Jokainen juhlikoon niinkuin itse parhaaksi näkee. Onnellista odotusta kaikille!!

tv woodoo ja 2kk vaavi
 
Nyt minä sen viimeisen virheen tein. Googlasin keskeytyneen keskenmenon ja luin siitä tarinoita. Olen aiemmin väittänyt olevani oireeton, mutta olihan minulla väsymystä ja pohjaton ruokahalu. Niitäkään ei ole enää eikä maha tunnu kasvavan yhtään. Nt-ultra on 25.11. ja mietin, jaksanko hermoilla sinne asti vai menisinkö uuteen ultraan yksityiselle. Vaan eipä se tietenkään mitään auta. Menee kesken jos on mennäkseen.

Pitäisi varmaan mennä kesäkuisiin panikoimaan, mutta toisaalta mietin, että mitäpä sinne enää tässä vaiheessa. Minulla ei ole oikein ketään, jolle tästä pelosta voisi puhua. Mies ei tajua yhtään.
 
Pözzi - minä menisin sinuna 3/4D ultraan tässä välissä - saa paremman kuvan vauvasta. Itsekin kävin ennen nt ultraa siellä ja rauhoitti kummasti mieltä. Siitä 2 vkon päästä vasta oli nt ultra eikä jännittänyt yhtään mennä sinne. Kyllä tällä iällä kaikki tunteet käydään läpi... Huoli on kova - joten mene ihmeessä sinne, on sen kaiken hinnan arvoinen!
 
Hei taas,

Varasin huomiselle ultran. Tunnen itseni jotenkin ihan tyhmäksi, mutta ei näitä pelkoja voi järjellä selittää. Tai ehkä juuri siksi, että yleensä olen enemmän järki- kuin tunneihminen (jos nyt tuollaisessa jaossa on järkeä siinäkään :)). Mainittakoon vielä, etten pidä muita ultrassa kävijöitä tyhminä, itseäni vain. :D
 
Höpö höpö Pözzi, et todellakaan ole tyhmä. Myös minä panikoin alussa aivan samalla tavalla, niinkuin moni muukin täällä!
Eiköhän se ole aika normaalia panikoida ja tottakai huolettaa jos sen aarteen menettää minkä on saanut. Ei miehet tämmösiä juttuja tajua, ajattelee vaan "mitä se vauhkoaa", mutta hankala niiden on tajutakkin, kun vauva on meissä sisällä ja ajattelemme asioita niin eri tavalla!
Hyvä että pääsit ultraan! Tulehan meille kertomaan uutiset sitten. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Pözzi
.... ja pieni MAINOSPÄTKÄ tähän :) 40+ VAUVAKETJUSSA löytyy tilaa jokaiselle vauvaantuneelle :love: Tulkaa kertomaan kuulumisia ja jakamaan pikkumussuilot muitten vaipanvaihtajien kanssa :D Kaikki mahakkaat pitäkööt tämän mielessä, VAUVAKETJUUN lomps kun poksahtaa :barefoot:

Ihania alkutalven päiviä teille kaikille :love:

Sahris
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Minulla todettiin tänään keskeytynyt keskenmeno. Sikiö oli kuollut suurin piirtein niihin aikoihin kun minulla oli se tiputteluvuoto ja sitten loppuivat oireet. Laitan aamulla tyhjennyslääkkeet. :cry:

Kiitos ja hyvää jatkoa kaikille.
 
Hei kaikki! En loppuraskaudessa jaksanut täällä kirjoitella, kävin kyllä välillä lukemassa kuulumisianne...
Minun Lokakuisestani tulikin Marraskuun mussukka eli vauva syntyi rv 40+1, marraskuun 1. päivä. Tyttö, 3740g ja 50cm. Synnytys meni hyvin, joskin nopeasti Sairaalassa ehdimme olla 45min, kun tyttö oli jo syntynyt. 3 minuutin ponnistusvaihe... Mitään kivunlievitystä en luonnollisestikaan ehtinyt saada, mutta henkiin jäin, eikä se nyt ihan niin kamalaa ollut kuin voisi luulla. Ihan paras synnytys näistä kolmesta, mitkä olen kokenut.
Nyt vain nautitaan vauva-arjesta
Onnea, voimia, tsemppiä - kaikkea hyvää kaikille odottajille ja jo nyyttinsä saaneille!
T. Onnesta soikeana, Elotar ja typy 11 päivää
 
Pözzi: Voi kuinka ikävää. Vetää ihan sanattomaksi.

Elotar: Kirjoituksesi näkyy ihan oikealla paikallaan. Onnea marraskuun ihmeestä ja nautinnollisia vauvahetkiä. Ihana kuulla helposta synnytyksestä ja toivottavasti itsellänikin tulisi sellainen. Siitä toipuu niin paljon nopeammin ja pystyy sitten paremmin keskittymään vauvaankin.
 
Omg Pözzi!! Ihan kamala uutinen!! Henki salpaantui kun luin viestiäsi! Kyllä ne äidin vaistot on vaan kummalliset.. Ikävää, että osuit oikeaan niissä. Nyt vaan toivotaan, että tyhjennys sujuu mallikkaaasti ja pääset yrittämään uudestaan. Jos se yhtään lohduttaa, niin km jälkeenhän pitäisi raskautua helpommin! Tsemppiä ja uuteen nousuun! Nimim. 3km jälkeen luomuna raskaaksi - joten periksi ei kannata antaa koskaan! Take care!

Ja Elottarelle lämpimät onnittelut uudesta terveestä perheenjäsenestä ja helposta synnytyksestä! Ihania tutustumishetkiä uuteen tulokkaaseen! Olisi hienoa, jos jaksaisit myöhemmin tulla kertomaan lisää synnytyskokemysestasi. Itse menossa parinvkon päästä pelkopolille ja olisi hienoa kuulla samanikäisrn onnistumistarina.
 
Hei vaan kaikille!

Kaikkien näiden raskaiden päivien jälkeen tulin tänne kurkkimaan ja ajattelinpa kertoa kuinka meidän kävi.

Lokakuun viimeisenä, aurinkoisena aamuna, lompsin osastolle klo 8 pelonsekaisin tuntein, olihan meidän pikkuisen aika syntyä. Noin klo 9.30 laitettiin ekat cytotecit kohdunsuulle ja kätilön mukaan vaikutus alkaisi 1,5h tunnin kuluttua.... ajattelin siinä että kyllä tulee pitkä päivä :(

Mutta jo 15 min kuluttua alkoi supistukset samantien tosi kipeinä, mitkään kipupiikit ei auttaneet siihen kipuun. Pyysin henkisen avun -työntekijän luokseni koska en halunnut olla yksin. (miehen oli tarkoitus tulla myöhemmin työkiireiden vuoksi) Kello oli varmaan jotain 11.15 kun lapsivedet meni.... eikä mennyt aikaakaan kun tunsin vauvani syntyvän ja samalla tuli istukkakin :cry: kaavintaan en joutunut, pyysin lääkäriä tarkistamaan ultralla ettei mitään kohtuun jää. Kohdunsuulla oli iso kudospala jonka joutui poistamaan tukkimasta.

Kätilö kysyi haluanko nähdä pikkuisen ja hetken emmittyäni halusin, tietysti halusin nähdä vauvani ja onneksi niin.... jälkeenpäin olisin harmitellut.

Lapseni oli laitettu kauniisti valkoisiin käärittynä kaarimaljaan johon hädin tuskin mahtui. Pelkäsin katsoa.... ensin vilkaisin varovasti ja näinkin maailman kauneimman nuppusuun... kädet jotka todettiin ultrassa epämuodostuneiksi, olivat sitä mutta eivät niin pahan näköiset kuin olin kuvitellut. Ajattelinkin siinä että onneksi päätöstä ei tehty käsien perusteella. Kätilö kertoi kasvon piirteissäkin olevan jotain erikoista mutta minä näin vain rakkaan pienen vauvani...

Vaikka olin äärettömän surullinen, olin silti helpottunut. Kaikki tapahtui nopeasti ja tiedän että lapsellani on nyt kaikki hyvin. Fyysisesti toipuminen oli nopeaa mutta henkinen puoli viekin vähän enemmän aikaa....

Vaikka päätimme mieheni kanssa, että nyt saa jäädä tämä vauva-asia niin mietin jo että koskahan seuraava ovulaatio tulee nyt kun jälkivuotokin on jo loppunut :rolleyes: kahdet kuukautiset pitäisi tulla ennen kun seuraavaa raskautta saa yrittää ;)

Toivottelen teille kaikille ihania päiviä kasvavan masun kanssa :love:
 
Nupulle kovasti voimia! Kiitos että jakaoit tulla jakamaan tarinasi, vaikka et saanutkaan pientä kääröä kotiin asti. Tsemiä jatkoyrittämiseen!! Kyllä se vielä maaliin menee!

Tää on huomenna menossa 3-4D ultraan.
 
Babez74, halusit pidemmän version synnytyksestä :)
Aloitetaanpa ihan alusta. Elikkäs, makoilin illalla kaikessa rauhassa sängyllä ja taisin kännykällä lukea facebookia yms. Oli rv 40+1. Supistuksia, ei edes kivuliaita, tuli kuten useina aiempinakin iltoina säännöllisen epäsäännöllisesti 7- 15 min. välein.

Klo 21.45 kuului mahasta naps-naps! Nousin sängyltä ja nappasin yöpöydälle varaamani (ennakointi rules!! :LOL: ) käsipyyhkeen jalkojen väliin. Vedet meni samoin tein. (Sänky säästyi!) Hihkaisin miehelle, että nyt mennään. Mies soitti vanhemmilleen, että lähtevät tulemaan lapsenvahdeiksi. Toinen lapsista oli jo nukkumassa, vitosluokkalainen oli juuri menossa nukkumaan.
Ihan rauhallisissa tunnelmissa lähdettiin n. 7 min kuluttua vesien menosta. Matkaahan meiltä sairaalaan oli edessä n. 40 min...
Matka meni hyvin. Ei tullut kipeitä supistuksia kuin vasta loppumatkasta ehkä 3 kpl. Auton penkillä oli penkinsuojus, huopa moninkerroin, pari pyyhettä...

Synnytysvastaanottoon ilmoittauduimme klo 22.32 ( kertoi jälkeenpäin kätilö). Vastaanottotiskillä supisti jo kipeästi. Tutkimushuoneeseen päästyäni supisti jo todella kipeästi, supistusten väli oli ehkä 3 min, en tullut kelloa katsoneeksi :ROFLMAO: Kätilö kyseli jotain ja haki minulle sairaalavaatteet. Jätti minut pukemaan ja meni piipahtamaan jossain. En saanut puettua, olin jo niin kipeä. Onneksi mies palasi siinä vaiheessa autoa parkkeeraamasta ja auttoi vaatteet päälle.

Kätilökin palasi ja oli kutsunut omakätilön paikalle. Mitään tutkimuksia ei siinä minulle tehty, näkivät varmaan, että parempi siirtyä synnytyssaliin. Tai mitä synnytyshuoneita ne nykyisin ovatkaan, eivät ole salimaisia ollenkaan :)
Klo 22.52 minut on merkitty saapuneeksi synnytyshuoneeseen. Sisätutkimuksessa olin 4cm auki ja oli vain hyvin pehmyt reuna jäljellä. Tilattiin lääkäri laittamaan jotain puudutusta: epiduraali oli toiveeni, kätilö suositteli spinaalia, ja ainakin kohdunkaulan puudutus oli päätetty laittaa. Itse vitsailin, että antakaa vaikka nuijanukutus :p
Ihmettelin pitkiä ja todella kipeitä supistuksia miehelleni. Tuntui kuin edellinen ei olisi ehtinyt kuin juuri hiipua, kun uusi jo runnoi päälle. Enkä käy valehtelemaan, kyllähän se todella sattui. Puristin sängynlaitaa ja huohotin :sick: Ja ihan yhtäkkiä tuli kauhea kauhea kakkaamisen tunne. (Tässäkään vaiheessa ei minulle vielä tullut mieleen, että vauva kohta jo syntyisi. Edellisissä synnytyksissä on avautumisvaihe kestänyt tunteja...) Lääkäri saapui paikalle samalla hetkellä kun kätilö totesi, että ei tarvita enää puudutteita, vauva syntyy nyt! Olin ihan, että mitä? Eihän se nyt vielä voi syntyä??? Kauhea ponnistamisen tarve ja onneksi sain ponnistaa. Varmaan yhden kunnon ponnistuksen jälkeen kätilö jo lausahti, että vauvan pää on ulkona. Ette usko sitä tunnetta! Olin aivan ihmeissäni, että niinkö helpolla?!? Äärimmäisen lyhyt tauko, ja sain ponnistaa taas. Sieltä hän putkahti, täydellinen pieni tyttö :love: Kolmen minuutin ponnistuksilla. 23.16 merkittiin syntymäajaksi. Myös istukka irtosi tällä kertaa helposti ja vain muutamien minuuttien päästä vauvan syntymästä.
Kätilö tutki mahdolliset vahingot: ei yhtään repeämää. Eli ei tarvittu yhtään tikkiä, jee!

Olin todella hämmentynyt, kun kaikki sujui niin helposti ja nopeasti. Oli ihan mahtava fiilis! Jos minä, kipuherkkä pelkääjä ja jännittäjä, selvisin siitä ilman puudutteita, ja koin synnytyksen jopa helpoksi, niin uskokaa pois, synnytyksestä todellakin voi jäädä myös hyvä kokemus :)

(Synnytystä kamalampaa oli valvoa karseasti kuorsaavan huonekaverin takia 2 yötä ;) )

Tsemppii kaikille, hyvin se menee kuiteskin! (y)

Elotar ja typykkä pian jo 3 vkoa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Elottarelle kiitokset ihanan positiivisesta ja alatiesynnytyksen onnistumisen riemusta! Kyllä tosiaan kuulosti helpolta synnytykseltä - lucky you:)

Truulylle lämpimät onnittelut pikku hrasta! Tuu säkin jakamaan synnytystarinasi tarkemmin kunhan tokenet!

Tää on aikas hurjaa - vika kolmannes käsillä jo! Vauvan liikkeet tuntuu ihanasti päivittäin ja 3-4d ultrassa pikkuinen ihanasti venytteli itseään masussa ja oli ihana mutruhuuli, kuten lääkärikin sen ilmaisi. Enää 2kk äippälomaan:)
 

Yhteistyössä