40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Huomenet:flower:

Ihanaa aamua kaikille !

Inialle Onnea punktioon ja ettei kaikki olisi karanneet, voihan olla vaan niitä tuntemuksia ja sitten pelkoa, että niin käy! Ja Onnea siirtoon myös;=):flower:

Ottis: Sinä jaksat olla kärsivällinen miehesi suhteen, totta kukaan muu ei elä toisen elämää, jokainen meistä tekee elämässään omia ratkaisujaan, ei ole vain yhtä tapaa tehdä oikein, toivottavasti päivästäsi tulee mukava!!:flower:

Kaikille muillekkin piinailijoille, niin ovisten kuin RKKT oikein ihanaa syyspäivää!:heart:

Oma napa : Postia odotellessa:D
 
Hei vaan... Syksy on saapunut jo ainakin meidän leveysasteille. Juoksulenkit ovat vaihtuneet viime aikoina miehen kanssa pitkiksi kävelylenkeiksi - ihan hyvä, että saan tuota puoliskoanikin "liikuteltua". Ensi viikolle jääpä sitten taas tädin odottelu, mutta pieni toive tietenin kytee, jospa sitten kuitenkin olisi nyt tällä kertaa tärpännyt... Jostain syystä olo on ollut vähän skeptinen kesäkuisen keskenmenon jälkeen. : / Mutta toisaalta lääkäri ultrassa totesi kaiken olevan kunnossa pari viikkoa sitten ja uskoi olevan mahdollisuuksia vielä, kun näki hyvän kokoisen follikkelinkin olevan kypsymässä. "Tärppipäivät" hyödynnettiin kyllä tällä kierrolla myös ihan kunnolla - "luomusti" pupuillen;) Tänään kun juoksin aamulla kiireissäni kampaajalleni autolta, tuntui alamasussa outo painon tunne - vai kuvittelinko vaan..? No se nähtäväksi jää ensi viikolle. Mies on nyt mukamas vakuuttunut, että olisin hedelmöittynyt; se näkyy mukamas silmistä :LOL: Taitaa olla voimakasta toiveajattelua... Mutta olisihan se aivan ihana juttu...
 
haave2010 äläpäs ollenkaan vähättele miehesi kykyä nähdä silmistä tärpin käyneen - Plussiaaaaaa!!!!:wave::heart:

Mahdotontako mitä O-testi näytti?..:)

Inialle miekin toivottelen onnistunutta punktiopäivää!!:heart:

Ottis jaksuja&voimia siulle kovasti tuohon niin kinkkiseen elämän tilanteeseen!!:kiss:


Omaa napasta..Lämmöt ei kunnolla nousseet sitten kuitenkaan.. *huokaus*
..yleensä jo reilun 37C näyttää mittari - nyt 36.8C..illalla oli tasan 37C..
Vaan..jospa ne nouseekin vasta sitten kun alkio kiinnittynyt?..mur-mur NIIIIIIN optimistisena taasen..:rolleyes::D
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti Inian punktio meni hyvin.

Ja Ballerina Bolerolle onnea hyvästä saaliista ja kyytiläisestä.

Tuli kahden alkion siirrosta mieleen yksi nelikymppinen muutaman vuoden takaa. Hänellä oli paha reuma ja siksi sai siirtää ehdottomasti vain yhden alkion. Elämä yllätti, alkio jakaantui identtisiksi kaksosiksi; raskaus meni ihan hyvin kunnes oli pakko käynnistää jotain rv 32 viikolla. Ne tytöt syntyivät terveinä, mutta joutuivat tietysti olemaan keskolassa aikansa.
Toi tarina on vaan jäänyt miun mieleen, sillä hän tuli raskaaksi samoihin aikoihin kuin itsekin silloin kolme vuotta sitten.

Limisultra näytti hyvältä, 8.5mm ja jos pikkuiset selviävät sulatuksesta, niin tiistaina siirretään.
Pitäkäähän peukkuja, mua pelottaa kovasti kuinka käy.
 
Ottis
Inia Onnea punktioon :flower:!!

Totta turisit tuosta, että ainakin anteeksi pitäisi osata pyytää. Tänään dippasin Davidin o-testin ja hyvin hailakkaa viivaa näytti edelleen. En jaksa uskoa, ett se tuosta yht'äkkiä plussaa näyttäisi.

mahdotontako Pikemminkin odottavalla kannalla olen, mitä tuleman pitää. Lähipäivät näyttävät sen onko mies ottanut eilisestä saarnasta yhtään onkeensa. Joko posti toi dipattavaa =)?

liiza Kiitos :flower:! Vähän hölmöksi itseni tunnen kun aina haluan katsoa seuraavan kulman taakse jos siellä valoisemmalta näyttäisi. Aja täti wegs ja pyydä Oili-serkku kylään.

Haave2010 Pidä tiukasti haaveesta ja toivosta kiinni :heart:. Eihän sitä tiedä vaikka mies silmissäsi jotain muuta näkisi kuin tavallisesti ja olisi raskautumisen suhteen oikeassa. Ei se painon tunne alavatsallakaan hassumpi oire ole :).

mur-mur Mulla ainakin ovat lämmöt nousseet hitaasti, mutta varmasti oviksen jälkeen, mutt jos sulla yleensä nopsaan nousee, niin uskon, ett kroppasi kyllin hyvin tunnet. Ei kuitenkaan ihan vielä toivosta luovuta, eihän?

Lumeton Varmasti peukutellaan =) :heart:!! Uskomaton oli kertomasi tarina ja samalla hyvin puhutteleva, sillä sehän vahvistaa uskoa siihen, ett ei aina käy niinkuin me luullaan asioista itse päättävämme. Siirretään yksi alkio ja se jakaantuukin identtisiksi kaksosiksi, aivan ihanaa!! Siinä voi jo uskoa kohtalon sormen olleen mukana pelissä.

ON Laitoin itseni sittenkin takaisin kp-listalle ku tuntuu, ett muuten unohdan kp:t. Töissä kalenteriin niitä jo varuulta ensi viikonlopunkin yli merkkailin, etteivät pääse ihan hukkaan. En tiedä uskaltaako tässä ylipäätään elätellä toiveita, ett oili olisi tulossa. Toisaalta jos se kovin viipyilee, voi tässä vielä saada suhteenkin siihen jamaan, ett edes simppasia voisi talletella, vaikkei takeita jatkosta olisikaan. Pääasiassa omaa toivettanihan minä kuitenkin pyrin toteuttamaan ja aika varma olen siitä, ettei mieskään kyttyrää tykkäisi jos joskus raskaaksi tulisinkin, vaikkei sittemmin enää yhdessä oltaisikaan.
 
Inia Toivottavasti kertyi hyvä saalis etkä ole kovin kipeä. Tulehan kertomaan kuulumiset.

mur-mur ja muut, mitä niistä lämmöistä oikeen voi päätellä..? Eli pitäiskö mulla olla nyt lämmöt jotenkin korkeella vai..? Mulla on vaan tosi kuuma koko ajan, yleensä jos mulla lämmöt korkeella niin palelen. Ja PMS-kiukkua pukkaa.. :kieh:

Mukavaa päivää kaikille!
 
Raputar lämmöissä tapahtuu dippi ylöspäin kun ovulaatio tapahtunut - n. 0.2-0.5 astetta, joskus jopa 1.0C.
Miulla se on yleensä tapahtunut 1-3vrk oviksesta.
Lämmöt pysyvät ylhäällä kuukautisiin asti. Miulla tapahtuu pari päivää ennen selvä notkahdus ala - siitä tiedänkin tädin olevan jo tulossa..sitten nousevat taas ylös siihen saakka kun vuoto kestää, laskien taas normilukemiin kun vuoto lakannut.

Miulla kuumotus ja ärtymys ollut molemmissa tärpeissä(jouluu ja elokuu) raskausoireena.=)
 
Oi mur-mur ku oot ihana! :) Oisko nämä sit ekat oireet? Äh, mä päätin olla ryhtymättä tähän mutta silti huomaan tarkkailevani itseäni ihan jatkuvasti. Raskasta ja ärsyttävää! No nyt täytyy alkaa siivota jospa se siitä unohtuis..
 
Inia Eka hoito meni siten, että munasolut eivät suostuneet IVF:llä hedelmöittymään. Nyt kokeiltiin siis ICSIä.
Hedelmöittyneitä oli siis se 7, mun jatkoon tälle päivälle selvisi vain 3 kpl. Eli neljä putosi matkasta jo heti seuraavana päivänä kun eivät olleet joko jakautuneet tai laatu oli muuten huono. Nyt tänään siirrettiin yksi 4-soluinen alkio (hyväkuntoinen ilmeisesti) ja yksi 3-soluinen ja yksi 5-soluinen laitettiin pakkaseen.
Kyllä tällaisessa hoidossa huomaa sen, että hyvälaatuisten munasolujen määrä tämänikäisellä naisella alkaa olla vähissä. Eli jos lääkkeillä kypsytettiin alunperin 10 solua, niistä 7 hedelmöittyi ja 3 selvisivät jatkoon, niin tästä pääteltynä ei ole mikään ihmekään että raskauden todennäköisyys alkaa olla pieni. Varsinkin, jos on vielä jotakin muuta hankaluutta tai miehen simpoissa on jotakin heikkoutta jne.

Mutta siis tällä mennään, nyt alkoi piinapäivät. Yritän ajatella jotakin muutakin kuin alkion kiinnittymistä (kuinka monta päivää menee, tunnenkohan kiinnittymisen jne) ja raskauden alkamisen todennöisyyttä ja sitä pientä alkiota sisälläni. Nyt alkoivat näköjään aika tuskalliset päivät, sillä tänään kyllä ajatukset eivät ole olleet missään muussa kuin tässä. Ai niin ja shit, apteekkiin on vielä lähdettävä lugejen ostoon...
 
Ottis
BB Onnittelut pikkuisesta matkassasi! Ei sitä varmaan mitään muuta osaa ajatellakaan jos ei mitään kamalia tapahdu ja toivotaan vain, että saat täysillä ajatella pientä ihmettä kohdussasi. Toivottavasti pikkunen jaksaa jatkaa jakautumistaan ja tarraa lujasti kiinni :heart:.

Raputar Tsemppiä ja onnea piinailuun :heart:!
 
BallerinaBolero: Onnea pikkuisen tarrautumiseen hyvin kiinni ja kasvuksi vauvaksi asti!=)

Lumeton; Onnea ensi tiistaille sinulle myöskin!

Juu posti saapui ja voi ei, niitä davidin puikkoja, toimiiko ne kun ovatkin erilaisia täysin, kuin ne mitä käytössä oli tässä kierrossani, ensi luulin, ettei tule edes kontrolliviiva tulihan se ja aavistus toisesta viivasta,mutta vahvahan se ei voi olla näillä kp:llä, siis ovistestejä ovat ja rtestejäkin tuli, mutta ne saa jäädä jemmaan...Eli odotellan vaan rauhassa:p


Ihanaa iltaa kaikille ja Onnea RKTT:läisille, kuten muillekkin!!:wave:

mahdotontako:heart:


 
Viimeksi muokattu:
Ottis Nii se on ylämäkialamäkiylämäki-meininkiä ja ottaa aikansa ennen kuin edes ite tietää mitä tuntee ja tunteeko mitään ja mikä tunne johtuu mistäkin. Hei, MÄ tiedän ! Sisua sulle ja hedelmällisiä ajatuksia :heart:

Inia Miten meni punktio? :wave:

Mahdotontako Koita pysyä nahoissas :) Muista että vielä on aika aikainen päivä :flower:

Liiza Voi halavattu sitä Esterin peffaa, kun tollai vuotaa:stick:! Koita kestää ja sit täysillä taas tuulta päin :flower: !

Haave2010 Säkin olet siis rkkt. Jospa ne oireet oiski… ja silmäthän tunnetusti kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.. :D

Mur-mur Sä oot niin ihana noine lämpöines :heart: Sitä se voi HYVINKIN olla!

Lumeton KAIKKI peukalot (20kpl) on pystyssä sun puolesta. Ja aivan ihana tarina!!! Ton kun olisin voinut kertoa sille mun solubiologille, joka hyvin jyrkkänä puhui vain yhden alkion siirtämisen puolesta vedoten kaksoisraskausriskiin! (Mua sit ottaa vieläkin nuppiin sen asenne (se puhui siitä kaksoisraskauden riskistä koko ajan ja mun teki mieli sanoa etteihän se mikään sairaus ole, prle!!!! Sori tää purkaus :ashamed:) Uskon, että sua lumeton jännittää, mutta kaikki menee varmasti hyvin ja sun sissialkiot on sulaneet hyvin ja kaikki menee hyvin :heart:.

Ottis Kirjoitit “Pääasiassa omaa toivettanihan minä kuitenkin pyrin toteuttamaan”. Tämänikäisenä lapsettomana naisena se on enemmän kuin ymmärrettävää, koska ei sitä välttämättä enää ehtisi isäehdokasta hankkia. Sitä paitsi, omaa toivettammehan me KAIKKI maailman ihmiset pyritään toteuttamaan. Jos joku muuta väittää, mä väitän takaisin.

Ai sä Raputar oot aloittanut piinaamisen jo oikein kunnolla, hihhii :). Toivottavasti hikoilut ja kuumotukset on The Oireita :heart: Nyt on hedelmöitetty alkio sisuksissa, se tiedetään ja parasta toivotaan!

Mulla Luget aiheuttaa järkyttävää turvotusta, ilmavaivoja, ummetusta, tissien pinkeytymistä ja äärimmäisen tukalaa oloa tän ilmapallomahan kanssa ja siksi mua v*****aa suurimman osan aikaa! Päivässä on vaan yhteensä pari tuntia siedettävää oloa, ja suurin osa tuosta siedettävästä ajasta on yöllä silloin jos saan unta. Mä päätin, että mun kaikki oireet mitä ikinä tän kahden viikon aikana tuleekin, johtuu näistä perhanan Lugeista ja päätin myös etten tee pissatestiä ennen kuin verikoe näyttää plussan. Ja uskon, että ei näytä (pessimisti ei pety). Näillä päätöksillä yritän vähentää piinaa.

Hieno juttu, Ballerina Bolero. Toki on iso pettymys kun käteen jää lopulta paljon vähemmän kuin mitä aluksi on. Loistavaa kuitenkin, että saitte pakkaseenkin! Meil oli kans ICSI, ku mun munat oli vähä huonoja (oon jostain lukenut, että ICSI tehtäis yleensä jos siittiöissä on jotain häikkää..).

Mäkin oon mietiskelly tota kiinnittymishommaa. Kuinkahan kauan hedelmöittynyt alkio miettii ja pyörii siellä kohdusssa ennen kuin alkaa kaivautua kiinni kohdunseinään? Mä koitin ettiä tietoa kiinnittymisestä ja oireista ja tuntemuksista. Tietääkös joku, kuinka kauan se kiinnittymistapahtuma kestää? Paljon löytyy keskustelua siitä, milloin se kiinnittyminen tapahtuu jos tapahtuu (about 3-10päivää oviksesta..?). Mua kiinnostais tietää millainen mahtaa olla se kiinnittymisprosessi?

Samoin on paljon keskustelua niistä kiinnittymis-repäisykivuista. Siitä mulle tuli mieleen, että se alkio ensin pyörii siellä kohdussa sen 3 -10 päivää etsien sopivaa paikkaa, ja sit se yhdellä rykäisyllä tarraa pitkillä koukkukynsillään seinämään kiinni :rolleyes::confused:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Hysteria Solunetin mukaan alkio siirtyy kohtuun noin 3 päivää hedelmöittymisesta, saattaa etsiä siellä paikkaansa 3-5 päivää ja aloittaa kiinnittymisen. 8 päivää hedelmöittymisestä alkio on jo osittain kiinnittynyt ja silloin hCG alkaa myös nousta. Tossa kiinnittymisestä noin karkeasti. Solunetistä löytyy asiaa kuvien kera, jos kiinnostaa :).

Kiitos Hysteria kun taas valaisit palstaa antamalla meille hitusen aikaasi :hug:.

Mahdotontako Harmitus jos ne tikut nyt niin hankalilta vaikuttaa, ettei niistä saa mitään tolkkua. Onnea testailuun :heart:!

ON Koko illan mykkäkoulua pidettyään mies sai yht'äkkiä päähänsä lähteä mökille. Tähän aikaan! Ei ole hänen tapaistaan. Ja kuuluipa moittivan minua siitä kun en ole muistuttanut häntä viikonpäivistä ja että tänään on SAUNAPÄIVÄ. Kuului just hetkeä aiemmin suihkussa lotraavan :).
 
Ottis Kiitos infosta :) Siis: Maanantaina hed. alkio on uinut (siis laitettu) kohtuun ja siitä alkaa se 3-5 päivän vaellus eli viimeistään perjantaina se alkaisi kiinnittymisprosessin, joka kestää... ...kuinka monta minuuttia/tuntia/päivää?

Kiitos itsellesi :heart:

Sun mies on kyllä ihan dingelis-dongelis. Ai, että sun pitäis viel kaiken kukkuraks muistuttaa häntä päivistä :LOL:!?! Ei kyllä oikeesti naurata yhtään, mutta onhan toi nyt naurettavaa! Mitä ihmettä sen päässä oikein liikkuu. Osaiskohan se kirjoittaa ajatuksiaan paremmin kuin puhua? Ootko koittanut kirjoittaa sille, ja se vois vastata kans kirjoittamalla. ? Tää on nyt ideariihi, jossa kaikenlaisia ideoita heitetään ilmaan.
 
Hei vaan kaikille! Tulin piiiiiitkästä aikaa kurkkimaan. Listalla olevat huikeat kp:ni pitävät yhä paikkansa ja tänään kävin ihanan vakkarigyneni luona. Hän sanoi, että raskaana en ole, eikä näytä siltä, että kuukautisetkaan tekisivät tuloaan. Hän sanoi että saattavat hyvin vielä tulla ja jatkua, mutta sekin on mahdollista että eivät enää tulisikaan. Juttelimme syntyjä syviä naisen elämästä (niinkuin hänen tapansa on) ja mieleni on ihan tyyni.
Puhuimme myös vauvahaaveesta, minkä suureen epätodennäköisyyteen alan jo tottua. Hän sanoi, että joskus ihmeitä tapahtuu, mutta epätodennäköistä se on. Samalla totesimme molemmat, että onneksi olen nuo kolme saanut ns. ajallaan ja voin olla heistä kiitollinen.
Keskustelimme myös vaihdevuosista, joissa minusta ei, hedelmällisyyden menetystä lukuunottamatta ole mitään erityisen huolestuttavaa.
Olen pari vuotta, vaihtelevalla intensiteetillä ollut tällä palstalla, mutta nyt pyytäisin, että minut siirrettäisiin taustajoukkoihin, mistä voin teitä peukuttaa ja joskus moikkailla.
Voikaa hyvin! t. ikiemo :heart:
 
Kiitos mur-mur :)

Nettineuvossa sanottiin, että sen viiden päivän aikana, kun alkio kulkee munatorvista kohtuun, se on jakautunut 16-soluiseksi. Mulle siirrettiin 8-soluinen alkio (sillä toisella rubualkiolla oli vissiin vaan 3 solua). Joten, sen 8-soluisen alkion pitää siis jakautua ensin 16-soluiseksi, ennen kuin kiinnittyy? kauankohan se vie, hmmm..?

Nettineuvossa ja siinä toisessa linkissä (kiitos mur-mur :)) kerrottiin kiinnittymisestä hyvin, mutta en vieläkään löytänyt vastausta kuinka kauan siihen kiinnittymiseen oikein menee.

Mulla on ihan ilmiselvästi liikaa aikaa (ja ulkonakin on kaamea koiranilma), tympii ym., koska viilaan tällaista pilkkua ja kuormitan palstatilaa. Sori kaverit :ashamed: ...mutta kun te ootte niin i-ha-ni-a :heart:

Nettineuvo:
“Kun alkio on löytänyt hyvän paikan, se jää paikoilleen ja alkaa vilkas kemiallisten viestien vaihto kohdun ja alkion välillä. Nämä viestit muokkaavat mm. äidin immuunijärjestelmää niin, ettei alkiota hyljitä pois. Kiinnittymisalueen ympäri kohdun limakalvon verisuoniverkosto tihentyy. Alkion pintasolut kiinnittymiskohdassa erilaistuvat ja alkavat erittää istukkahormonia joka tukee keltarauhasen toimintaa ja estää kuukautisvuodon alkamisen. Raskaus on alkanut.”
 
ikiemo Mukava kuulla, että sinulla on tyyni mieli. Hyvä ja lämminsydäminen gynegologi on kullan arvoinen. Maailmassa tapahtuu ihmeitä joka päivä. Joku viisas on joskus sanonut, että jokainen päivä itsessään on ihme. Siunausta, mielenrauhaa ja ihmeitä jokaiseen päivääsi :heart:
 
Hystis itse "kiinnittymisprosessi" alkaa HETI kun alkio löytää sopivan paikan kohdun seinämästä!
En tiedä, miten monta päivää se ITSE kiinnittyminen kestää, missään ei siitä erikseen ole mainintaa.(en ainakaa löytänyt)
Alkio kaivautuu kohdunseinämään tiukempaan ja istukka alkaa sitten muodostumaan.
..ja kiinnittymisestä menee n. 2-3vrk kun raskaustesti voi bongata hcg:tä virtsasta.

Illan jatkoja kaikille, mie menen puraisemaan jotain hywää!!:wave::p
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä