40+ so what (vol. 3)

äippä Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa. Toivotaan, että inssi tuo tulosta! Eikö teillä ole 2. lapsi toiveissa (kuten meilläkin)?

lumeton Tosi kamalaa tuollainen vatsakipu. Vielä kun ei 100 % varmuudella tiedä mistä johtui. Ultra olisi kyllä ollut paikallaan. Kurjaa, jos joutuu turhaan syömään jonkin hevoskuurin antibiootteja. Mulla vastaavankaltainen yllättävä vatsakipu tuli, kun verellä täyttynyt keltarauhanen "räjähti" ja veri valui vatsaonteloon.

ON: Viikonlopun oli kaikenlaisia kolotuksia alakerrassa ja vuoto edelleen keskimääräistä kuukautisvuotoa kovempaa. Eilen oli kovia alavatsa- ja alaselkäkipuja, joiden seurauksena pönttöön lörähti aika iso hyytymä (anteeksi inhorealistinen selostus...). Tämän jälkeen kivut helpottuivat ja siitä lähtien on ollut enää tosi vähäistä vuotoa. Tänä aamuna kun heräsin oli mukava olo, että tästäkin näemmä selvitään ja elämä jatkuu. Odotan jo kovasti kesää ja sitä, että pääsemme uuteen yritykseen. Jos ja kun seuraava normaali kierto alkaa, meidän pitää jättää se hyödyntämättä, että kohtu saa rauhan huilia. Tod.näk. kesäkuussa on siis seuraava mahku.
 
Mukavaa pääsiäisen jatkoa! Ilmat eivät ole olleet mitenkään loistavat täälläkään, mutta onneksi suklaamunia on riittävästi, niin että aika kuluu hyvin myös sohvalla löhöten...

Star, onnittelut oviksesta! Mun tietojen mukaan siittiöiden matka munanjohtimeen kestää puolesta tunnista jopa useaan vuorokauteen.

Lumeton, vatsakivut ovat inhottavia! Mulla ne ovat johtuneet a) puhjenneesta munasarjaskystasta, josta vesi on valunut vatsaonteloon, b) paksusuolen tulehduksesta tai c)tukkeuman muodostumisesta paksusuoleen. Ja sittenhän on vielä sappi...

Äipälle lykkyä tykö, jospa nyt tärppää!

Päikki, hienoa, että ruumis toipuu. Tuo lääkkeellinen tyhjennys on kuitenkin kohdulle hellempi kuin kaavinta. Miten sulla on pää kestänyt?

Omat munasarjat: Ovis oli ja meni. Lemmittyä tuli sekä aamulla, päivällä että illalla, sen puoleen ei ole valittamista. Ja juu, minut saa panna piinalistalle: tänään on kai sitten pp1. Otetaan nyt kaikki irti tästä hoidottomasta kierrosta!

 
Inia, kiitos, dpo on tosiaan oikea termi. En muistanut, kun en ole tuollaisella listalla vielä ollut. Ja selvennykseksi täytyy mainita, että lempimiset tapahtuivat siis kolmena ERI päivänä. Harvemmin näillä vuosilla enää montaa kertaa päivässä jaksaa... :whistle:
 
Oivikki ikävää, että tulos oli negatiivinen. Täällä sitä on kovasti yritetty, että päästäs jännäyslistoille, Vaikka tiedä vielä onko tuota ovistakaan ollut. Ihmetyttää miten hyvin jo tiedätte oireista jotkut milloin on ovis. Minä en ole koskaan tiennyt, mutta eipä ole tarvinnut kyllä ennen seuratakkaan. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille. :flower:
 
Hyvää pääsiäisen jälkeistä elämää! Sää on taas yhtä suttua, mutta kevät tulee, ei mahda mitään!

Oivikki, :hug:

Star, kyselit myös tuosta luteaaliajasta. Koska sulla nyt oli ovis tavallista myöhemmin, todennäköisesti myös kierto pitenee. Kierron pituus vaihtelee yleensä nimenomaan juuri sen mukaan, mihin kohtaan ovulaatio napsahtaa. Luteaaliaika tulee olemaan todennäköisesti ihan se sama mikä sinulla normaalistikin on. Luteaaliajan pituus on naiskohtaisesti vakio, suunnilleen sama joka kierrossa. Jos joku asia kierrossa vaihtelee, se on nimenomaan tuo oviksen ajankohta, ei luteaaliaika.

Jos on hyvä munasolu, se yleensä jättää jälkeensä myös hyvän keltarauhasen, josta taas erittyy tarpeeksi keltarauhashomonia. Lisälääkitystä voi tarvita esim. silloin, jos luteaaliaika jää jatkuvasti liian lyhyeksi. Ja hoidoissahan sitä käytetään tukena. Mutta toisaalta - eipä ylimääräisistä lugeista tiettävästi mitään haittaakaan ole - paitsi se sotku!

Oma napa: Kivalta tuntuu, kun on jälleen rktt. Taas on meilläkin se 5% mahdollisuus onnistua. Se on PALJON enemmän kuin vaikka lottovoiton mahdollisuus, ja kyllä me kumminkin lototaankin! Olo on rennompi senkin takia, että tässä ei nyt ole mitään euroja kiinni, puoliluomuna mennään. Jos sattuisi vuoto viivästymään, testailen ennen vappua.
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Minni007 (44) .............kp2/28...............yk10........2./1.yhteinen
OnniMaija (41)...........kp5/28-30..........yk3........5.
velmuliina74 (34).......kp6/24-30.........yk7........6. /1.yht.
Solakka Silakka (39)...kp7/25-27.........yk7........1.
Taikakuu (40).............kp10/27-32.........?............2./1.yhteinen
Plättä (44)..................kp10/28-30.........?.............7.
nillanilla (42)..............kp10/28-33.........yk4........1.
pääpilvissä (46)..........kp13/25-43.........?............1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp13/28...............yk?........1.
mur-mur (43).............kp13/?....................yk2.........3.
Matsalu (45)...............kp14/24-25...................1.
Jadette (39)...............kp15/28-30..........yk3...........3.
Uudi (46)...................kp17/24-30.............yk2...........3./1.yhteinen
oivikki (40).................kp19/23-28...........yk5........1.
star-67 (42)................kp20/26-33(-39)....yk3........3.
mimmimamma .............kp22/28............?..............4./1. yhteinen
tirulii (40) "tuubat pois"....kp25/?.......................1. /1.yhteinen
ikiemo (44).................kp25/20-50.........y?..........4.
Inia (42).................kp25/26-29.......yk6....1.
äitijo2x (45)...............kp27/27-28............yk?........3.
lumeton (39)...............kp29/?..................?............2.
anjamarita (40)..........kp35/34-38.........yk3........2.
liiza (42).....................kp40/28..............yk9........4.
Päikki (40)............kp?/?...............?..................?

kadonneet lampaat?
touhu tenava (46)......kp?/27-30.........y3v........6.
AinoEmilia (44)...........kp?/31-34........?.............4./1.yhteinen



Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



RKTT
anjamarita (40)..........dpo13
Inia (42)..........dpo12
oivikki (40)..........pp11
Matsalu (45)..........dpo2
star-67 (42)..........dpo1
[/i]


ovistestiplussapäivä = dpo-1, seuraava (oletettu ovispäivä; myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0, sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0, sitten pp1 jne.


(Roskis)haamuilijat







Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................





Mukana myös:
Taustajännäilijät
haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5


Pinon jättäneet:
pyrstötähti, Nuusku, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



[/b] [/color]


40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

 

Tervehdys täältäkin...eilen siten alkoivat menkat (nyt siis kp2), ovatten pari päivää aikaisessa..liekö vaikuttanut kun en lugeja voinut ottaa loppuun saakka, tosin mitäpä siitä milloin...menkat kun menkat. Harmitus on jo taas takanapäin, eli katse eteen ja ylös.

Pahoittelut muillekin menkkojen tulosta.

Olipa taas lekuri tokaissut lumettomalle menkojeen päättymisistä, toivotaan nopeaa paranemista.

Inia vei sanat suustani (näppäimistöstä)..että onpa Matsalulla jaksava mies, mutta olihan ne eri päivinä.

Noista lugeista, että mulla lekuri määräsi otettavaksi suun kautta...onko teillä muilla vain alakautta.
 
Lumeton mitä lääkäri sanoi ultrasta? Tosi ikäviä noi vatsakivut. Mulla on kokemusta sappi- sekä suolistokivuista, jotka johtuneet allergiasta. Silloin aina hankalinta, kun ei tiedä mistä kivut jouhtuvat.

mur-mur onnea oviksen pyydystämiseen ja hyödyntämiseen.

Matsalu ja Star tervetuloa rktt:läisten joukkoon.

Itsellä tänään vielä onneksi lomapäivä, jonka käytän asioden hoitamiseen, mitkä aina lykkääntyy, kun on työpäivä ja täällä on just sopivan harmaa päivä tälläisten asioden hoitoon. ON kiitos lohdutuksesta, kyllä olen ollut surullinen. Tietenkin toivoin, että ei olisi tarvinnut lisää lääkkeitä ja ehkä IVF:ään mennä, mutta tosaalta olen hyvin iloinen , jos näitä hoitoja voidaan minulle käyttää. Lähinnä ajattelen, että jos ilmenee sellaisia sivuvaikutuksia mitkä estävät hoidon. Tietenkään nekkään hoidot eivät takaa mitään + tulosta.
 
Minni, :hug: Hoidoissa on Luget olleet alakautta, kun imeytyvät sillä lailla paremmin ja on ehkä vähemmän sivuoireita. Mutta kun kerran sain Lugeista hiivan, lääkäri lupasi ottaa suun kautta ja sanoi, että ihan smaan asian ajaa...

Oivikki, oireita?

Star, mehän päästäänkin kimpassa piinailemaan! Ja vielä molemmilla lääkkeet alla...
 
Minni, :hug: pettymyksen johdosta! Ja jaksamista taas eteenpäin!

oivikki, ei vielä heitetä toivoa sun suhteesi!

Matsalu, :whistle: phuuh, hyvä kun tarkensit asiaa... mä vähän ihmettelen kun mun nuori mieskään ei aina jaksais..

Enää kolme yötä tädin tuloon! Vaikka toivoisin tietty ettei tuliskaan, mokoma! Mutta toisaalta se aina tän odotuksen laukaisee ja siten jotenkin myös helpottaa... ja nyt kun on ensi kierrossa odotettavaakin, ainakin noi veritestit. Ettei aika matele niin tylsästi kuin nyt! Ei siis mittään raskauteen viittaavaa... :LOL: Ikään kuin tietäisin mikä ois!
 
Pikaisesti vaan kuulumisia. Eli, ei mulla mitään tulehdusta tuolla alhaalla ollut, tsekkasi vielä sappikivetkin ja muuta mahdollista. Kaikki ok. Ja käski lopettaa antibiootit välittömästi. Jee. Suolistokrampiksi sitä epäili, niinkuin itsekin tein.

Tosi vaikeata noita vatsakipuja on diagnosoida ja päivystyslääkärin homma ei ole mitenkään kahdehdittavaa. Sen neljän tunnin aikana kun päivysyksessä makailin se poika juoksi koko ajan edestakaisin ja hoiti potilaita vauvasta vaariin. Ja jaksoi silti olla koko ajan ystävällinen ja minustakin oli aidosti huolestunut. Mitenkähän sitä systeemiä oikesti voisi parantaa????
 
Lumeton olipa hyvä, että ei ollut mitään vakavaa. Me täällä jännätään, kun sisko meni laitokselle tänä aamuna. 34v ja ekaa synnyttää. Vielä ei oo kuulunut paljon mitään. Kipuja oli ja puudutusta annettu, kun soitti päivällä.
 
Huh heijaa, meille tuli tänään soitto lahjasoluklinikalta! Meille on nyt löytynyt luovuttaja. Hänelle pitää vielä tehdä kaikenlaisia testejä, mutta jos niissä ei ole häikkää ja kaikki menee muutenkin nappiin, voisimme päästä hoitoon jo touko-kesäkuun vaihteessa.

Tuo aikataulu olisi meille ihan unelma, voisin jäädä kesälomalle heti kun hoidot alkavat.
 
Hei taas,
Pahoittelut Minnille tädistä ja tsemppiä uuteen kiertoon.

Oivikille :headwall: negasta
Nillanilla olitkos tänään ultrassa?


Onnea oviksen bonganneille Star ja Matsalu Toivotaan, että simpurat löytää perille ja tulee hedelmällinen kohtaaminen Niin minäkin luin kateellisena että 3 kertaa päivässä?:eek:



Lumeton hyvä juttu ettei mitään pahempaa sitten ollutkaan ja ei tosiaan kande turhaan antibiootteja syödä.

Inia luulen myös, että sen raskauden huomaa oireista, sitten kun osuu kohdalle. Toisaalta kerrotaan joskus "oireettomista" ensioireista. Mutta jos on yhtään herkkyyttä, pakko kai sen kropan on jotenkin reagoida.. Ja onnea myös yhteiseen kotiinne :flower:

Oma naponen: Tänään sai simppatestin tulokset ja ovat kuulemma ihan hyviä vipeltäjiä nuo miehen siemenet :) . Kysytään tuloksista tarkemmin kun käydään perjantaina vastaanotolla, silloin tehdään myös munatorvien aukiolotutkimus ja varoitteli etukäteen, että voi sattua, ota buranaa alle. Tokasin siihen, että saa vähän sattuakin! (tämän takiahan kannattaa kärsiä) Niin ja progesteroniarvo oli kuulemma todella hyvä, yli 50, mitä se sitten tarkoittaakin, ymmärsin että sillä mitataan keltarauhashormonia loppukierrosta elikkä että ovis on oikeasti ollut.

Yritän olla stressaamatta tätä vauvautumista, mutta on välillä vaikeaa. Nyt suunnittelin, että jos vain ovisaikaan perehdyn tähän ajatukseen pariksi päiväksi ja muuten otan rennosti. Koska ei muilla kierron päivillä asian eteen voi mitään tehdä. Mitenkähän sellainen rennosti ottaminen sitten onnistuu, ettei tätä ajattelisi?
 
Tervehdys taasen :wave:

Uusi viikko ja uudet kujeet ;)

Olipa ihana uutinen sinulle Matsalu, toivon lämpimästi että kaikki menee hyvin :) kaikille muillekin myös onnistumisen iloja!!!

Mekin mieheni kanssa hyödynnettiin ovista-mikäli ei nyt sitten myöhästytty :/ kun oli niitä vierahia kyläilemässä ja ei päästy toisistamme tykkäämään "silleen"..toivotaan kuitenkin parasta..pupuillaan sitten muuten vaan kun se on niin MUUUKAAAAVAAA :p

Minä en ilmeisesti saa ovista tikuteltua, aivan haalea haamuviiva vain..luotankin muihin tuntemuksiini kropassani..ovis tulee n. 11päivää kuukautisten alkamispäivästä.

Limojakaan en ole bongannut..ei ymmärtää..eikö pitäisi kuitenkin olla jonkinlaista muutosta niiden suhteen-kovin on kuivaa siellä alakerrassa miulla :x ..halut kyllä selkeästi kasvoi tuossa la-su..

Nämähän olivat vasta ensimmäiset "oikeat" kuukautiset tuon kierukan poiston jälkeen ja kiertoakaan en nyt aivan varmaksi tiedä..välillä 28-32 uskoisin kuitenkin olevan, kattellaan ja kuulostellaan nyt sitten..

Koetan minäkin kovasti olla ottamatta liikaa stressiä tästä raskautumis haaveesta..tietenkin helpommin sanottu kuin tehty :| ..kovasti suunnittelen pikku partsumme laittamista kesäkuntoon, pihalle tulee myöskin pieni leikimökki poikaselle-odotelee sitä jo malttamattomana =) ..keittelee kuulemma aina äipälle päivä kaffeet ja syödäkin siellä haluaapi. Odottelen itsekkin malttamattomana, jotta pääsen sitä sisustamaan..nämä touhut vie hieman ajatusta tuosta vauvailusta, silleen kivasti vastapainona! Asiahan ei mielestä toki unhoitu ja auringon ja lämmön lisääntyessä hormoonit alkaapi hyrräämään :D


Plussatuulia taas täältä PHUIIIIII :whistle:


mur-mur
 
Lumeton hieno homma, kun selvisi tuo asia parhain päin. Sitä kyllä minäkin olen miettinyt miten voisi vaikuttaa siihen, että päivystyksissä olisi enemmän työtekijöitä, kun aina tuntuu olevan niissä kova kiire, kun joutuu siellä itse tai joku ystävä käymään. Jotenkin sitä viestiä pitäisi saada päättäjille, mutta ledessä vaan kirjoitetaan, että suunnittelevat säästöjä tämän taantuman takia eri kunnissa :eek:

Matsalu ihania uutisia sait, todella nopeaa toimintaa siellä. Toit aurinkoa tähän pinoon.

Solakka Silakka sinulla myös hyviä uutisia! Minulla se aukiolotutkimus ei sattunut, olin ottanut lääkkeen ohjeen mukaan etukäteen. Hyvä asenne sulla =) noihin tukimuksiin. Mä yritän olla stressaamatta, mutta miettimättä en voi olla tätä vauva toivetta. Tämä aika ei kuitenkaan kestä kovin pitkään elämässäni, joten ehkä on ihan ok, että sitä mietii ja tuntee iloa, toivoa ja surua yms tunteita. Asiasta viidenteen, kivoja kuvia olet jostain löytänyt ja osannut tänne laittaa.

Mur-Mur rupea sinäkin rktt listalaiseksi.

Nilla juu minäkin odotan kuulumisiasi!

ON ei oireen poikastakaan tunnu missään :headwall:
 
Heips!

Täällähän oli juttua tullut lisää, kun oli muutaman päivän lomareissulla. Tuli hiihdeltyä jäällä, saunottua ulkosaunassa yms. ihan hauskaa touhua. Kuumeilukin vähän rauhoittui.

Päikki, hyvä että tyhjennys on ohitse ja suunnittelette jo uutta yritystä. Ollaan me vain aika joustavia ja sitkeitä, kun aina jaksetaan nousta ja pähkäillä tulevaa. Ehkä siinä onkin yksi jaksamiseen vaikuttava tekijä eli ei jäädä kieriskelemään tapahtuneeseen vaan katsotaan eteenpäin.

Haave :wave: . Tule silti piipahtamaan, jos siltä tuntuu.

Onnimaijalle, Velmuliinalle ja Minnille lohtuhalit tädin vuoksi.

Oivikki, olen pahoillani negasta. Vaan vielä ei näytä täti kiirehtineen paikalle, joten voipiko ehkä toivoa... Kyllä sitä aina mieluummin onnistuisi luomusti, on ne hoidot kuitenkin niin rankkoja.

lumeton, hyvä että kaikki ok etkä tarvitse noita antibiootteja ja voitte jatkaa yritystä. Kipu on silloin pahinta, kun ei tiedä, mistä se johtuu ja miten kauan kestää. Mut onneksi meni sitten ohitse. Kurjalta kyllä kuulosti tuo lääkärin kysely noista kuukautisista. Itse olen huomannut, että mieluummin juttelen lääkärin kanssa, joka on vähintään itseni ikäinen. En tiedä, mistä se johtuu, ehkä kokemuksesta.

Uudi, kyllä sitä täälläkin testaillaan. Ovista testasin jo eilen, vaikka enpä muista, että joskus olisi plussaa näyttänyt noin aikaisin. Olen antanut itselleni luvan kuumeilla ja testailla, sillä eihän tämä aika enää kovin kauan kestä (meillä suvussa ollaan aikaisia vähän kaikissa kropan asioissa, paitsi minä nyt tässä lapsihommassa).

Paljon onnea tädille, Uudi! Minustakin on tulossa täti eka kertaa tuossa kk päästä. Vähän on ristiriitaiset tunnelmat. Olen totta kai iloinen, koska ei se heillekään (veljelleni ja hänen vaimolleen) niin yksinkertaista ollut, mutta he ovat kuitenkin huomattavasti nuorempia. Mutta se tapahtuu, mikä tapahtuu.

Solakka Silakka toivottavasti saatte perjantaina vastauksia mieltänne vaivaaviin kysymyksiin. Sitä olen itsekin miettinyt, että miten sitä oikein pystyisi ottamaan vähän rennommin. Onnea myös nillanillalle hoitoihin. Kannattaa pitää kuva itsestä vaunuja lykkäämässä mielessä. Ei luottamus ainakaan hallaa vauvautumiselle tee. Hyvä muuteb kuulla/lukea tuosta lääkityksestä ja siihen vaikuttavista asioista. Itse tilasin juuri ajan ensi viikolle uuden hoidon suunnitteluun ja noista tiedoista oli apua, kun mietin, mitä kyselen.

Matsalu, mahtavaa, että pääsette nopeasti eteenpäin. Touko-kesäkuun vaihde kuulostaa todella nopealta toiminnalta, vaan niinhän sen pitää ollakin. Luin muuten minäkin, että kolmesti päivässä ;)

ON Tänään tosiaan sitten pirautin klinikalle ja tilasin ajan. Tässä on nyt toista kk mietitty ja kun tuota ikääkin tuli vkl vuosi lisää (eli minulle voi muuttaa iän 42), niin ei parane tässä kovin jäädä pähkäilemään. Muuten on vain hiljaiseloa. Ovis voisi vaikka lähestyä ja tietty se yritetään käyttää hyväksi, mutta suuria odotuksia ei ole. Siitä huolimatta tulen kyllä rktt -listalle mukaan heti, kun/jos kroppa niin viestittää. Eli rohkeesti vaan mukaan kaikki kynnelle kykenevät, kuumeilussa sitä jotenkin voi kuvitella tekevänsä jotakin.

Hienoja kevätpäiviä odotellaan!

PS. Tulipa muuten hurjan pitkä viesti, huh.
 
Matsalu Juhuu! Erinomainen uutinen lahjasoluklinikalta. Mua alkaa jännittää teidän puolestanne jo nyt...

Saara Juu, ihmeellinen on ihmisen mieli. No, eipä tästä elämästä varmaan tulisi yhtikäs mitään, jos ei aina jaksaisi sieltä suosta nousta ja eteenpäin taapertaa. Tähän ikään on kokenut jos jonkin sortin pettymystä elämässä, joten kai niihinkin on jo jollain tasolla oppinut. Pää on kyllä pysynyt yllättävän hyvässä kuosissa, vaikka ruumis vähän kompuroikin.

Solakka Silakka Vaikeaahan se rennosti ottaminen on, koska kyse on itselle niin isosta ja tärkeästä asiasta. Ja hoitolaisillehan se on ihan mahdotonta. Itsellä rennosti ottaminen onnistuu parhaiten silloin, kun omassa elämässä on käynnissä jokin muu iso, aikaavievä, tärkeä, mielenkiintoinen tms. juttu. Joku työasia, harrastus, reissu jne. Niin, ja valitettavasti tämä palsta ei edistä asian "syrjään pistämistä".
 

Yhteistyössä