40+ so what (vol. 3)

että olisiko plussia tipahtanut pinoon. Halaus tädin yllättämille. :hug:

Aika monella jännät päivät edessä, varsinkin parilla tuossa rktt pinossa :)

Matsaluulle terkkuja luovuttajan löytämisestä....ja normi siemenetyksestä :wave:

Tänään töissä oli sellainen tunne että nyt vuoto alkoi. Ryntäsin vessaan ja onneksi oli väärä hälytys. Kp 22 olisi ollut jo tosi lyhyt kierto. Tänään sitten iltapäivällä rinnat turpeiset ja kipeät. Normisti jo heti oviksen jälkeen n. kp 18 tuntuu arkuutta.

Itse olen työntänyt tuota kuumeilua tarkoituksella mielestäni ja pääsiäinen meni kesälomareissun suunnittelemisessa. Kone kävi kuumana ja teidän kuulumiset jäivät unholaan. .....mutta piinaviikko taas herätti kuumeilun henkiin.

mimmimamma
 
Heips kukkuu näin illan kähmyröissä!!!

Ihme tapahtunut=>oviksen bongasin nyt illalla tikuttelun jälkeen-JIHUUUU!!! :wave: pienestä se ihmisen lapsi on onnellinen..ja tietty tykättiin hetimiten siipan kans kovin toisistamme-tuolla se nyt raukeana&onnellisena kuorsaapi :LOL:

Aiemmin en niin millään ole saanut mitään muuta kuin haamujen haamun näkyviin..

Nyt oli hyvin terävän punainen ja selkeä, tämän selkeämpää tuskin minulla tuleekaan-eipä siis mennytkään ostokseni hukkaan(3kk:n satsi)

Minut voi siis varmaankin siirrellä tuonne RKTT listalle-onpas kiva :D


mur-mur
 
omppu43
Matsula! siis mille klinikalle paasee noin akkia lahjamunasoluhoitoon? tuolla lapsettomuus-palstan lahjamunasoluketjussa ovat jotkut olleet jonossa vaikka kuinka kauan, vai onko teilla oma luovuttaja?
 
Silakalle onnittelut hyvistä simpoista ja hormonituloksista. Kyllä tuo progearvo tosiaan kertoo oviksen olleen. Itsellä taisi olla silloin vuosia sitten 48, jota myös ihan hyvänä pidettiin. Aukiolotutkimukseen kannattaa tosiaan ottaa kunnon Buranat alle. Kipujen takia tietysti, mutta myös siksi, että tutkimus on helpompi tehdä, jos kohtu ei aivan kamalasti supistele.

Uudi, onnea uudelle tädille!

Mur-mur, onnea oviksesta!

Saaralle synttärionnittelut!

Omppu, sulle yksäriä.

Aika innoissani olen tuosta lahjasolujutusta. Siinä olisi kuitenkin 50 % mahdollisuus tulla raskaaksi, mikä on ihan toista kuin nämä minun omat rupuprosenttini. Mutta toisaalta tuota lahjasolupinoa lukiessa käy kyllä ihan selväksi, että eivät kaikki saa lasta silläkään konstilla, eivät useammankaan yrityksen jälkeen. Lapsia tosiaan saadaan taikka ei - ei siis hankita eikä osteta - olivatpa systeemit mitkä tahansa.
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

anjamarita (40)..........kp1/34-38.........yk4........2.
äitijo2x (46)...............kp2/27-28............yk?........3.
Minni007 (44) .............kp3/28...............yk10........2./1.yhteinen
OnniMaija (41)...........kp6/28-30..........yk3........5.
velmuliina74 (34).......kp7/24-30.........yk7........6. /1.yht.
Solakka Silakka (39)...kp8/25-27.........yk7........1.
Taikakuu (40).............kp11/27-32.........?............2./1.yhteinen
Plättä (44)..................kp11/28-30.........?.............7.
nillanilla (42)..............kp11/28-33.........yk4........1.
pääpilvissä (46)..........kp14/25-43.........?............1.yhteinen
Saara10 (42)..............kp14/28...............yk?........1.
mur-mur (43).............kp14/?....................yk2.........3.
Matsalu (45)...............kp15/24-25...................1.
Jadette (39)...............kp16/28-30..........yk3...........3.
Uudi (46)...................kp18/24-30.............yk2...........3./1.yhteinen
oivikki (40).................kp20/23-28...........yk5........1.
star-67 (42)................kp21/26-33(-39)....yk3........3.
mimmimamma .............kp23/28............?..............4./1. yhteinen
tirulii (40) "tuubat pois"....kp26/?.......................1. /1.yhteinen
ikiemo (44).................kp26/20-50.........y?..........4.
Inia (42).................kp26/26-29.......yk6....1.
lumeton (39)...............kp30/?..................?............2.
liiza (42).....................kp41/28..............yk9........4.
Päikki (40)............kp?/?...............?..................?

kadonneet lampaat?
touhu tenava (46)......kp?/27-30.........y3v........6.
AinoEmilia (44)...........kp?/31-34........?.............4./1.yhteinen



Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



RKTT
Inia (42)..........dpo13
oivikki (40)..........pp12
Matsalu (45)..........dpo3
star-67 (42)..........dpo2
mur-mur (43)..........dpo0
[/i]


ovistestiplussapäivä = dpo-1, seuraava (oletettu ovispäivä; myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0, sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0, sitten pp1 jne.


(Roskis)haamuilijat







Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................





Mukana myös:
Taustajännäilijät
haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5


Pinon jättäneet:
pyrstötähti, Nuusku, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



[/b] [/color]


40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

 
:flower: Onneksi olkoon Saara synttärien johdosta! Ja tervetuloa 42-kerhoon! :)

mur-mur, tervetuloa rktt-listalle!

ON: Mulla yöllä oli menkkamaisia selkäkipuja, niiden tavallisten lisäksi :'( Eli tätiä odottelen ehkä jo ennen perjantaita. Mikä merkittävämpää (noin tätioireena), pms-masis iski myös... kun aattelin sitä että näinköhän mä en koskaan onnistukaan sitä lasta saamaan :( Miten sellaisen voi koskaan hyväksyä?

Mutta tänään paistaa aurinko, ehkä se taas tästä! Ja eihän täti vielä ole näyttäytynyt...
 
Paljon Onnea Saara synttäreiden johdosta!

Tuossa kakussa on sitten 42 kynttilää, tai kaloria -miten vaan.
Hyvä, kun varasit ajan. Hoidothan antavat uutta toiveikkuutta, tsemppiä niihin!

Pahoittelut tädistä :headwall: :headwall: anjamarita ja äitijo2x Onnea myös äitijo:lle synttäreiden johdosta :heart: :heart:

Onnea Uudille tädistä, mutta siis siitä tittelistä!

Inialle :hug: tuntemuksista. Sitä mietin välillä itsekin, että jäänkö kokonaan lapsettomaksi. Oikeastaan ehdin sen ajatuksen jo vuosia sitten "hyväksyä" mutta tuli tuo mies ja rakastuminen jne.. ja vauvakuume pääsi yllättämään. Joskus ajattelen myös, että jos jäänkin lapsettomaksi, säästääkö elämä minulta jonkun muun suuren surun? Mutta vielä, kun voi käydä hoidoissa ja kuukautiset tulee, ei kannata luovuttaa. Jaksamista sinne, täti on pettymys, mutta samalla myös uuden kierron alku.

ON: aloitan jo huomenna kp9 ovistikuttelit. Oikealla puolella jo munikset tuntuilee. Eli jotain hyötyä on lyhyestä kierrosta, viime viikolla vielä rämmin tädin kanssa suossa.
 
:flower: :heart: Synttärionnittelut Saaralle, kun jäi eilen laittamatta. Kaikille kiitos toivotuksista. Pahoittelut niille joille täti tuli kylään. Inialle ja solakka silakalle myös tsemppiä ei anneta periksi vielä. Minäkin jo 46 v ja toivottomuus iskee välillä, mutta yritämme nyt ainakin jonkin aikaa ennenkuin heitämme kirveen kaivoon. Oletettu oviksen aika on nyt hyödynnetty, että eikun odottamaan miten käy.
Huomenna olis sitten sen munuaisarvon tarkistus. :eek:
 
anjamarita ja äitijo :hug: pettymisen johdosta! perässä luultavasti tullaan...

SS, mä pönttö olen aina (ts. jotain 19-vuotiaasta asti) halunnut lapsia, joten en ole edes yrittänyt hyväksyä sitä että jäisin lapsettomaksi. Sitä olen kyllä surrut ettei lapsia "vielä" ole. Mutta nyt siis koen itseni TOSI TYHMÄKSI, kun en ole aiemmin yrittänyt raskautua. Joo, joo, sitä miestä ei ole ollut, mutta päädyin sitten kuitenkin lopulta yksin yrittämään. Olis voinu senkin tajuta tehdä 10 vuotta aiemmin! Mutt ei kun piti sitä prinssiä odottaa... Tai oikeestaan se on niinkin, että sinkkuna sitä vain helposti on uppoutunut opiskeluun ja töihin, ja nyt kun se tie on tavallaan "nähty", niin oikeesti haluaa panostaa perheeseen. Mutt liian myöhään! Tai siis, jotenkin en oo tajunnu, ottanut todesta sitä, että kroppa kyllä vanhenee, vaikka mieli ei... :D Eli nyt tällaiset itsesyytökset menossa... :/
 
ai niin, tuolta sinkkunaisten palstalta löysin tämmöistä, jos jollekin on tarpeen (lainaus tohtori.fi :sta):

"Greipissä oleva luonnonaine, naringetiini, voi aiheuttaa yhteisvaikutuksia lääkkeiden kanssa. Naringetiini vaikuttaa maksan entsyymitoimintaan ja voi saada aikaan joko lääkeaineiden pitoisuuksien nousua tai laskua. Yhteisvaikutuksia on havaittu jo useamman lääkevalmisteen kohdalla, joten greipin tai greippimehun nauttimista on syytä välttää lääkkeiden oton yhteydessä."
 
Saara onnea onnea onnea vaan!

mur-mur tervetuloa rktt porukaan mukaan! Hyvä että tulee lisää joukoon, kun me listan alkupäästä pian siirrytään eteenpäin uuteen kiertoon tai toiseen listaan ;) joka meillä kaikilla toiveena tietty.

Anjamarita ja äitijo pahoitelut tädistä, onnea alkaneeseen kiertoon.

Inia minä juon joka päivä puristetun verigreipin tai greipin tai appelsiini, ihan vaan sen takia, että aika nihkeesti tulee muutein noita hedelmiä syötyä (salaattia kyllä) mutta toi tapa on mulle niin vaivaton ja olen tälläinen happamen ystävä, mahtaako toi ny tarkoittaa, että ei saa ollenkaan greippiä syödä, jos on lääkkeitä käytössä vai eikö samaan aikaa lääkkeiden kanssa, että pitääks mun ny siirtyä vallan aplareihin (laiskana mietin, että niitä joutuu puritamaan 2 jotta saa saman määrän mehua kuin greip) ?

Inia Sitten tosta, että ei ole yrttänyt aikaisemmin, tottakai saa harmittaa minkäs sille voi, kun sitä tuntuu, mutta katso pian taas myös eteen päin. Minulla siis sama tilanne, että olen toivonut lasta aina siis aina ja kun ei sitä sopivaa miestä löytynyt, niin ajattelin jo 30 v, että jään ilmeisesti lapsettomaksi, kun olen näin vanha ja lapseton. Totta kai harmittaa, mutta ajattelen niin, että ehkä sillä oli tarkoituksenssa, että nyt vasta olen tässä tilanteessa ja että turha surra menneitä, kun siihen ei voi mitenkään vaikuttaa. Ja jos jään lapettomaksi, niin sitten se asia on vain surtava. Tosi yksinkertaiselle nyt näytää tää mun ajatus, mutta en siis tarkoita, että olis mitenkään helppoa, jos niin käy. Ja ajattelin, selvitää myös muut mahdollisuudet kuten adoptio, jos ei onnistu. Adoptiota olen miettinyt tosiaan jo varmaan 10 vuotta, mutta se juna on myös lähes ohittanut minut. Voi tulipas sepustus.
 
Vaikka noin paljon jo höpisin edellä niin vielä jäi jotain sanomatta tältä päivältä.

Mimmimamma B) eteläänkö suuntaatte kesälomalla? Peukut pystyssä sulle piinaviikolla.

Nillanilla miten sulla eilen meni siellä ultrassa?? ( minä täällä uteliaana )

Uudi toivotaan hyvää tulosta huomislta tarkistusmittaukselta. Ja etkös sinäkin nyt liittyis tälle meidän rktt listalle? =)

 
HEIPS KAIKILLE nyt taas vain omaa napaa :ashamed: pitkiä päiviä töis näin pyhien jälkeen. Ultrassa kaikki ok pallukat kasvaneet niikuin pitikin ovat nyt n. 12-13 mm, tasakokoisia. Puregon annos nostettiin nyt 300 iu. Perjantaina aamusta ultra ja sit ollaan taas viisaampia tän asian suhteen. Mulla ei mitään sivuvaikutus oireita lääkkeistä, en ainakaan ole mitään huomannu.

Hyvää yötä, pakko mennä pehkuihin aamulla aikaisin ylös jne, toivottavasti aurinko paistaa!
 
Nillanilla, erittäin hyvältä kuulostaa sun ultratulos! Kun munikset kasvaa noin hyvin tasakokoisina, kaikki ehtii myös kypsyä ennen punktiota.

Oivikki ja Inia on jutelleet tuosta katumuksen tunteesta... Itse ajattelen, että kaikki ratkaisut on tehnyt aikanaan sen aikaisen parhaan ymmärryksensä mukaan. Kolmikymppisenä ei voinut tehdä nelikymppisen viisaita ratkaisuja, koska oli vain kolmikymppisen aivot ja elämänkokemus! Täytyy kunnioittaa myös sitä itseään, joka eli elämäänsä vuosikausia sinkuna -samaan aikaan kun kaikki "normaalit" ihmiset ympärillä menivät naismisiin ja saivat lapsia - ja selvisi kaikista niistäkin piinoista tervejärkisenä. Me ollaan jonkin sortin sankareita kaikki, kuulkaa!
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

anjamarita (40)..........kp2/34-38.........yk4........2.
äitijo2x (46)...............kp3/27-28............yk?........3.
Minni007 (44) .............kp4/28...............yk10........2./1.yhteinen
OnniMaija (41)...........kp7/28-30..........yk3........5.
velmuliina74 (34).......kp8/24-30.........yk7........6. /1.yht.
Solakka Silakka (39)...kp9/25-27.........yk7........1.
Taikakuu (40).............kp12/27-32.........?............2./1.yhteinen
Plättä (44)..................kp12/28-30.........?.............7.
nillanilla (42)..............kp12/28-33.........yk4........1.
pääpilvissä (46)..........kp15/25-43.........?............1.yhteinen
Saara10 (42)..............kp15/28...............yk?........1.
mur-mur (43).............kp15/?....................yk2.........3.
Matsalu (45)...............kp16/24-25...................1.
Jadette (39)...............kp17/28-30..........yk3...........3.
Uudi (46)...................kp19/24-30.............yk2...........3./1.yhteinen
oivikki (40).................kp21/23-28...........yk5........1.
star-67 (42)................kp22/26-33(-39)....yk3........3.
mimmimamma .............kp24/28............?..............4./1. yhteinen
tirulii (40) "tuubat pois"....kp27/?.......................1. /1.yhteinen
ikiemo (44).................kp27/20-50.........y?..........4.
Inia (42).................kp27/26-29.......yk6....1.
lumeton (39)...............kp31/?..................?............2.
liiza (42).....................kp42/28..............yk9........4.
Päikki (40)............kp?/?...............?..................?

kadonneet lampaat?
touhu tenava (46)......kp?/27-30.........y3v........6.
AinoEmilia (44)...........kp?/31-34........?.............4./1.yhteinen



Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



RKTT
Inia (42)..........dpo14
oivikki (40)..........pp13
Matsalu (45)..........dpo4
star-67 (42)..........dpo3
mur-mur (43)..........dpo1
[/i]


ovistestiplussapäivä = dpo-1, seuraava (oletettu ovispäivä; myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0, sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0, sitten pp1 jne.


(Roskis)haamuilijat







Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................





Mukana myös:
Taustajännäilijät
haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5


Pinon jättäneet:
pyrstötähti, Nuusku, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



[/b] [/color]


40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

 
oivikki, mä ymmärsin ton, ettei YHTÄAIKAA lääkkeiden kanssa.

Jep, kyllähän tästä jotain hyötyä tästä iästäkin on, nimittäin on pikkasen viisaampi... ihan pikkasen vaan ;) Ja yhä enemmän haluaa tehdä niitä asioita, joita oikeasti haluaa, eikä niitä joita odotetaan.

Luin eilen yhtä vanhaa päiväkirjaa, 15 vuotta sitten tuntui tosi raskaalta, kun ystäväperhe sai 3. lapsensa. Täytyy sanoa, että silloin kärsin lapsettomuudesta enemmän kuin nyt, tai sitten on jo tottunut siihen että muut ovat jo hyvän aikaa lisääntyneet. Mutta eiköhän tää taas tästä. Vielä en kuitenkaan edes halua ryhtyä suremaan mahdollista lopullista lapsettomuutta!
 
Pascoe-emäsjauheen käytäjät: Olikos se näin että mitä suurempi luku niin emästasapaino hyvä?..mulla ENNEN jauheen käyttöä liuskalla virtsasta katsottuna oli melkein 7(neutraali) ja nyt n. 1.5 viikon käytön jälkeen arvo ihan alkupäässä 5.6..

Miten se nyt näin :/ ..meneekö nyt värään suuntaan nuo arvot?..kertoisiko joku tästä tietävä-Kiitos kaunis =)


mur-mur
 
Aurinkoa juu B) pääsin vielä tänäänkin hangelle hiihtämään..
Kyllä niin mur-mur että mitä pienempi luku, sitä happamampaa on. Eli isompaan on pyrittävä. Testasitko nuo ph:t samaan aikaan päivästä? Siellä pascoe-liuskatestien alkulehdillä on kaavio, jossa näkyy, että samana päivänä voi pissa muuttua happamasta emäksen puolelle ja toisin puolin. Siksi en paljoa luottais noihin testeihin.. vaan ennemmin omaan tunteeseen, onko hyvä olla vaiko ei?

Itse lopetin pascoe-jauheen viime kierron lopussa, kun oli ne vahvat rktt-oireet ja tuntui että oksu tulee pascoesta.. pidän siitä nyt taukoa, mutta on mulla taas toiset ropit käytössä, nimittäin vehnänalkioöljy ja maitohappobakteerit. :D Ei kiertoakaan ilman jotain roppia :kieh:
 
Tervehdys Naiset :flower:

Tää lähtee muutaman pvn reissuun junalla mummon luokse viikonlopuksi. Tosi tervetullutta kun dpo3 ja aika kulkee niin hitaasti. Sitten kun seltä kotiudutaan voi alkaa miettimään jo testailuja :LOL: Luget aloitin eilen. Jkv on "niihin" littyviä oireita jo bongattu, rintajone tuvotusta, alavatsan nippailuja....

SS kaikki keinot vaan käyttöön. Mullakin raskautuneiden Multi-Tabsit jossa follihappoa reilusti käytössä. Greippimehua en enää uskalla käyttää ton aiemman tiedon perusteella mitä tällä palstalla tuli, en tiedä uskonkokaan sen vaikutukseen niin erityisesti..

Mur-mur PHta vaan ylöspäin eli emäksiseen suuntaan, varmaan se neutraali PHkin riittää kun ei ole vaan liian hapan...Ainakin olen kuullut että sokeritonkin dieetti auttaa PHn nostoon???

Olen nyt muutamn päivän sitten pois, riittää luettavaa ainakin kun palaan, ETTÄ PALSTAILKAA ahkeraan

:D
 
Munuaisarvo ok. Lähellä alarajaa, että nyt tää pöhkö sitten miettii, että miten se noin voi heitellä josko sittenkin jotain häikkää. Ensin yli ja sitten melkein ali. :ashamed:
Paha mieli on siskon puolesta. Vauvan kanssa huomenna Ouluun , kun sivuääntä kuulunut sydämestä ja jotain näkynyt, en oikein ymmärtänyt mitä. Hänellä ollut vaikeita selkävaivoja ja aika paha endometrioosi. Nyt, kun sitten onnistuivat saamaan lapsen niin heti jotain häikkää. Tuntuu, että tää elämä vaan talloo joskus liikaa. :'(
No toivotaan ettei mitään vakavaa kuitenkaan.
 

Yhteistyössä