40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos Ottis ja mur-mur! =) :flower: Lämmöt on jo vähän laskemaan päin ja nyt onkin ollut viime aikoina enempi vähempi näitä lämpöilyjä mutta eilen ja tänään oli eka kerran ihan veto veks ja oli ällö olo (mikä kuuluu kai asiaankin). Rinnat on niin kipeät, että ovat ihan räjähdyspisteessä... Hmm....seksihalut ovat nyt mulla kadoksissa :$ Yleensä siinä osastossa ollaan oltu erittäin aktiivisia, oikein duracell-pupuja :D Muutaman kerran toki ollaan petihommeleihin päästy ja se iso O tuntuu kyllä vähän erilaiselta kuin aikaisemmin --- ja sitten on paljon tunteikkaampi olo...

Herkullisia hetkiä sinne kammarin puolelle itse kullekin ja onnea miesten kaatoon ;)
 
Jaahas. Minä tein sitten sen r-testin kun en jaksanut odottaa torstaita. Tyhjää valkoista plänttiä tollotin aikani eikä se siitä muuksi muuttunut. Olkoon mokoma sitten niin. Jos tää menee niinkun ennen, niin täti tulee huomenna.

Tässä tulee arvon kanssasisaret vuosi täyteen tätä yritystä ja nyt varmaan tarttis jotain tehdä. Mihin olette ekaksi marssineet apua kysymään? Omalle th:lle, äitiysneuvolaan vai suoraan gynelle? Varmaan tätä joku joskus kysynyt aiemmin, mutta en jaksa kahlata keskusteluja läpi sokkona. Entä olenko jo liian vanha saamaan apuja kunnalliselta puolelta?

:headwall:

Flunssakin vaivaa ja tää armoton ketutus.
 
Juu mur mur, eihän nämä jutut vielä poskia pistä punoittamaan. Olisi aika vinha, jos netissä alkaisi käydä huhu, että 40 plus odotuspalstalla on herkkujuttuja ja alkaisi täällä vierailla peräkammarin poikia :LOL:
No joo...niin :hug: tädin yllättämille, oliko se inia? Ja taavi 166, sinulle myös lohtuhali. Ei ole kiva tyhjää tuijotella. Mutta ei auta, kun tsemppiä uuteen kiertoon ja minun mielestäni olet oikeutettu kunnalliseen. Mutta yksityiseltä kai saa paneutuneempaa hoitoa, luulisin näin. Itsekin olen yksityistä tässä pohtinut, lukuisien km takia.
Mutta tästä raskautumisesta...Jotenkin on sellanen olo, että mitä ihmettä...jos ei nyt onnista, niin vanhaksi ämmäksi olen tullut :D
Tämä ei ole mikään letkautus heille, joilla on raskautumisvaikeuksia iästä huolimatta. Minulle vaan sellainen ei ole ollut yleensä normaalia,joten minulle se olisi merkki....vanhuuden vaivoista. Plääh. Sen sijaan minun ongelmani siis on ollut raskauden jatkuminen loppuun saakka...ei sekään mitään mukavaa ole ollut. Siksipä tässä pohdin, että jos raskaudun, pitäisikö ottaa suoraan yksityiselle yhteyttä.
 
taavi166:hug: negasta..

Mie en nyt ihan sata varma ole minne ekaksi..mutta olisiko omalle TK-lääkärille jolta saat lähetteen sitten tuonne lapsettomuushoitoja tekiville tahoille..Yliopistolliset sairaalat?..mie jo niin vanha että sinne eivät enää huoli :(
Miusta sie olet vielä sen ikäinen että sinne hyväksyvät =)
 
http://www.verkkoklinikka.fi/?id=9995160&page=3105015
..tuollapa jotain yleistietoa..

Se miinushan tuolla julkisella puolella on että saattaa joutua odottelemaan pitkäänkin, riippuen ihan paikkakunnasta..kannattaa googlella etsiä tietoa oman paikakunnan tilanteesta..
 
Heipat!

Oon nauranut silmat paasta teidan jutuille tillilihoista ja liukasteista :LOL:

SSmiten sulla noin kalliit laakkeet on? :eek:
Paljonkos teilla jotka hoidoissa ootte maksaa yleensa laakkeet ja sit se itse toimenpide?
Mulla on ollu suunilleen nain insseissa: n. 400 liiraa (~200?) laakkeisiin ja inssitoimenpide 500 liiraa (240?) Viimeselle kerralla klinikka tuli vastaan ja lahjoitti osan laakkeista (taalla puhumalla saa mita vain aikaan :whistle: )

Terri oon naimisissa mutta ei se helpota yhtaan asiaa, joka vuosi se oleskelulupa on kaytava uusimassa, tai voihan sen ottaa kahdeksi vuodeksikin kerralla, mutta en jaksa olla niin pitkanakonen :) Oon nyt miettinyt etta pitanee alkaa hakemaan kansalaisuutta, sehan on nykyaan mahdollista saada kaksoiskansalaisuus, niin helpottus monikin asia ja varsinkin sit jos lapsen saa.
Muoks. ja maksaahan se oleskelulupa aina melkein 700 liiraa...niin paasis siitakin rahareijasta.

Ninni harmitus :hug: tadin saapumisen johdosta!
Taaville kans :hug: negasta, mutta jospa se tati ei viela huomenna tuliskaan! En osaa neuvoa mista ekaks apuja, terveyskeskuslekurin kautta...apua, en ma tieda. ma oon ihan tauno naissa mista kautta minnekin lahetetta saa ja miten ja voi puh! |O
Eikohan taalta joku fiksu loydy :)

 
Mieluusti soittaisin äitiysneuvolan puolelle kuin omalle th:lle. Tuolla äippäpuolella, jota myös perhesuunnitteluneuvolaksi tituleerataan kunnan sivuilla, on mukavampi terveydenhoitaja ja taisi olla kätilökin koulutukseltaan. Toisaalta tuo minun aina niin järkevä (ja halukas :p ) mieheni on sitä mieltä, että tässä mitään apuja tarvita. Ei tu jos ei tu, meidän perhe oli tässä. :/ Itte oikein tiedä, en periksi antaisi näin helpolla.
 
Siis ninni :hug: tädin saapumisesta. Katso, kun lukee näitä ja sitten alkaa kirjoittelemaan, niin hetihän unohtuu näin vanhalta , että kuka sanoi mitä, ellei uudelleen lue. Jos on ollut pitkä väli ja paljon tekstiä. Olen pahoillani.
taavi, minä tekisin sinuna niin, että TK menisin yleislääkärille ja sanoisin ongelmani ja pyytäisin, että saisin lähtteen. Tai TK:n gynelle. Ihan kumpi vaan. Kyllä he tietävät ainakin, miten edetään.
 
taavi166 ei siun tarvihekkaan vielä periksi antaa hyvät mahkut saattavat olla noilla hoidoilla vielä :)

Täällä meilläkin on Perhesuunitteluneuvola, josta varmaan apuja löytyisi asian tiimoilta-soitteleppa siekin sinne ja varaa aika ekaksi sille lääkärille!!!:wave:
 
Rinja onko sulle koskaan tehty mitaan tutkimuksia niiden keskenmenojen jalkeen? Oon ymmartanyt etta sulla ne on tapahtunut myohemmilla viikoilla vai? Varmaan kannatta ottaa yhteytta laakariin, osaavat ehka antaa jotain laaketta joka saattais pitaa sen vauvelin siella loppuun saakka. Kyllahan naihin km ja raskauksien tukemiseen on momenmoista laaketta keksitty joten mun mielesta kannattaa kysaista ainakin :)
 
LB teillä näyttäisi hoidot olevan HUOMATTAVASTI edullisempia kuin täällä koto Suomessa-täällä ne maksavat ainahin yksityisellä puolella hunajaa!!!:eek:
..voishan ne "peräkamaripoijjat" täällä vierailla, saattaisi kiinnostus omilla ukkosillakin sitten herätä siihen "jyystämiseen".. :LOL:..ja ihan ilman vonkoomista!!!:D
 
mur-mur Niin se voi tuntua halvalta, mutta me ei taalla saada mitaan (kela)korvauksia, kaikki on pois omasta pussista :(
Niin ja toinen mika monesti hamaa on etta mehan elellaan taalla liiroilla, euroiksi muutettuna kaikki nayttaa niin halvalta. Mutta tosiasiassa tama Istanbulin hintataso on,siis paikallisille, todella kallis! Monet tavarat hinnotellaan suoraan euroista liiroiksi, eli siis me maksetaan sama summa jostain tavaroista taalla kuin esim siella suomessa vaikka liira on n. puolet pienempi euroa.

puuh, menikos tama nyt ihan vankyralle tama mun sepustus...heh, ma oon aika huono matematiikassa ja loogisissa tehtavissa. ja luetun ymmartamisessa. :p

Niin sit IVF maksaa n. 1500$ ja siihenhan tulee viela enemman laakkeita mukaan. Ainakin nain olen ymmartanyt, ei olla viela sita yritetty.
 
Ottis
Rinja Sulla on siis tänään dpo0 vai? Koitahan nyt kuulostella nippaileeko vielä enemmän, ett päästään laskuissa vähän kärryille :).

Täällä hissua. Mun kasvohoitajani myöhässä ja ukon kanssa kierrellään toisiamme. Tai kyllä hän ehti jo räpättää, kun olin laittanut lääkärin ilmoituksen soittoajasta reseptimappiinsa. Sen olis pitänyt saada pyöriä keittiön työtasolla, mutt minäpä tykkäänki, ett asioilla on paikkansa jne. :saint:.

Voipi olla, että tältä illalta kasvohoidon pyörrän, mutt palataan asiaan myöhemmin :wave:!
 
Little Bear, mulle on tehty kaksi kertaa tukostaipumustutkimus. Kummassakaan ei mitään merkittävää, mutta molemmissa joku arvo hieman poikkeava, ja kaikenlisäksi eri arvo! Eli mahdollisimman sekavaa. Mulle on annettu Klexanea viime raskaudessa, joka ohentaa verta. Mutta kaikenlisäksi kaikissa km:ssa on ollut myös eri syy, joten jopa huono onni voi olla kaiken syynä. Toisaalta sekin kuulostaa oudolta ottaen huomioon, että kaksi viimeistä km melkein samoilla viikoilla ja oikeastaan kolme samoihin aikoihin. Eli joku siinä vaiheessa alkaa mättämään. Yhteistä tekijää ei ole siis löydetty, mutta toisaalta ei mitään, mikä estäisi yrittämisen. Joten tässä ollaan. Mä en voi iloita rv12 jälkeen, kuten monet muut. Ei, mun pitää jännittää ainakin rv 27, jolloin vauvelilla olisi mahd. jäädä eloon.
Tämä on todella raastavaa, mutta näin on. Kohdunkaulan heikkouttakin on epäilty, mutta joidenkin mielestä sekään ei sovi kuvaani....joten summasummarum. Olen aika tyhjillä ja lääkärit myös ymmällään.
Kevyempää: peräkammarin pojat joo tänne meitä jyystämään. Ei nyt taisi mennä yli..kohta tänne ryntää rekkalastillinen peräkammarin poikia simppoineen =)
 
Ottis, en mää tiedä mun dpo:ta....tänään kyllä limoja oli enemmän. Eli oisko huippu tänään? Vai menikö se jo, kun limat lisäänty...apuva.
Aattelin vielä miehen kellistää tänään :whistle:
toiv . muk. olympialaiset ei pilaa mun suunnitelmia. Mies tulee ylitöistä ja tietysti just silloin Suomi pelaa jääkiekkoa. KUmpikohan voittaa: minä vai peli. Arvatkaa :headwall:
 
Rinja monasti limottelu on merkki ovisplussasta =)..toki voipi tulla ennen ovistahin ja jälkeenkin päin..miulla tuli silloin plussakierrolla TOOOOSIII isot limat ja ihan yllättäin-olen aikas kuivakka muuten ;) ..se oli se miun ovis+ päivä sitten!
 
Rinja..mie en jotenkin tajunnutkaan että siulla noita keskenmenoja usiampi ja noin suurilla rv:lla..voi kun ikävää:ashamed:..mie todella toivon että seuraava on se kestävä :heart:+:heart: ja pienen saat syliisi!!!d:)b peukutukset sille!!!
 
Kävin tässä välissä lukemassa tuon verkkoklinikan linkin, kiitos siitä mur-mur. Taidan tosiaan soittaa sinne perhesuunnitteluneuvolaan. Luulis neuvolasta ainakin neuvoja saavan. :kieh:
Vai jää Rinjalle luppoaikaa erätauolla, tai siis saattaa jäädä. Pelaako ne muuten tänään? Jotain naisten sprinttiä ainakin tulee. Siinä ei kyllä kerkiä! Vaikka nopea oliskin. :whistle:
 

Yhteistyössä