40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Miulla varmaanhin noita ison riskin keskenmenoja jo..
Ison riskin hedelmöitymisessä keskenmeno aiheutuu sukusolujen geneettisestä epänormaaliudesta, ja keskenmeno tapahtuu jo varhaisessa vaiheessa raskautta. Todennäköisyys tällaisiin ison riskin hedelmöitymisiin kohoaa yhdessä naisen iän kanssa.
 
Kiitos Soili! :heart: Niinhän se on, että voisi vieläkin tulla plussa, mutta kun se tuli jo perjantaina, ja sen jälkeen hiipui pois... Ihme olisi, jos taas uudestaan tulisi :confused: Mutta toki testaan loppuviikolla (perjantaina virallinen testipäivä) ellei menkat ala. Ainahan ihmeitä voi kai tapahtua - tai jos se perjantain plussatesti olikin joku susikappale. Oireet on kyllä loppuneet samoin kuin toukokuussa kävi silloin kun plussa alkoi haalistua. Kiitos peukutuksista!
 
putuselle Iso hali! Pidetään kuitenkin peukkuja että se testipuikko oli "susi" ja plussa taas pärähtäisi tikkuun perjantaina :heart:

Ottis Teillähän meni mahtavasti mökkiviikonloppu, ihanaa että kisuliinitkin nautiskeli vierailusta :) Me saatiin kissa-aitaukseen katto (verkko) paikoilleen ja tikarappuset asennettua ikkunan eteen, saavat kisuliini sitten itse mennä ulos ja sisään omaa tahtiaan. Vielä täytyy muutama kiipeilyteline laittaa :D

ON: Tikutin negan lauantaiaamuna ja sitten illalla itkin kurjuuttani ukkokullan olkapäätä vasten :'( kyllä se on pakko jo uskoa :':)ashamed: Onnellinenhan minun täytyy kuitenkin olla ihanasta rakkaastani sekä hänen perheestään johon minäkin pian kuulun :heart::heart::heart:

Plussatuulia Teille kaikille :wave:

P.S. Niin ja tulihan sitä pilisteltyäkin :D
 
Ottis
Putunen Peukutellaan sen puolesta, että se perjantain testi olisi ollut susi ja oikea plussa testiin ilmaantuisi sitten virallisena testauspäivänä :heart:!

Mafinka Voi kurjuus sitä negaa :(. Olen niin pahoillani :hug:. Onneks sulla on kuitenkin ihana mies, jonka olekapäätä vasten olet saanut suruasi purkaa. Onnea uudelle kissa-aitaukselle :flower:!
 
Viimeksi muokattu:
Ottis: Kiitos !!!!! <3
pikkutirri:ISO hali !:hug:
ON: tosi pmainen fiilis ! Jos ei tässä plussaa testiin ilmesty ennen vuoden loppua, niin kuukaudet voi tuntua pitkiltä... Ensi vuonna tilanteeni toivottavasti muuten kääntyy positiivisempaan suuntaan... TOIVOSSA ON HYVÄ ELÄÄ, sano lapamato ! Taidan mennä kaappaamaan ton kullan kainalooni tuolta TV:tä tuijottamasta ! HYVÄÄ YÖTÄ KAIKILLE !
 
Voi Mafinka, halitusmutistus miulta:hug::kiss:

..kuin myöskin Ninnille täältä konehen ääreltä, lämpöinen empatiasympatia rutistus:hug::kiss:

Hyv Yöt ihunaiset:heart:..ZZzzzZZzzzz..
 
Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa


Zillian (42).................kp4/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
pikkutirri (42)............kp5/28-32.......yk9(06&8/11)...4./2.yht.
ail (35)......................kp8/29...........yk1.......................5.
Nöpsö (43)................kp8/29-32.......yk?........................2.
Ninni69 (42)..............Kp9/23-30.......yk 3v.....................1.
Mahdotontako (46)....kp9/23-30.......yk15.......................1. yht.
anjamarita (42).........kp12/28-41.......yk0.......................2.
tattinen (41).............kp13/22-28......Yk10(2km.)5/1.yht.
Euphonia (40)...........kp18/25-26......yk21......................1.
Minttu2011 (43)........Kp19/27-29......yk11( 04/11)...3.
Ottis (44)..................Kp23/25-32......yk23( 08/09)...1.
putunen (42).............kp25/25-26.......yk yli 1v..............3./1.yht.
PerNilla (41)..............kp33/28...........yk 1.......................1.yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Tringa

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur






minttu2011 (43)........dpo7
putunen (42).............pp11
Mafinka (49)..............dpo16


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Huomenta :wave:

Ninni69, Ottis ja mur-mur - hali teille kaikille sekä Mafinkalle :hug: - ja Mafinkalle pahoittelut negasta :(. Voi kunpa se plussa sinulle Ninni tulisi mahdollisimman pian :heart:

Pikkutirrille ja tattiselle ja Mintulle hurjasti onnea tähän kiertoon!! :)

En nyt sitten itseäni vielä poistanut listoilta, kun täällä niin moni vielä peukuttelee. Kiitos tuesta kaikille teille :kiss: :heart: Kyllä sitä oman kroppansa ainakin luulee tuntevansa niin hyvin, ettei tässä yllärin mahdollisuutta enää ole, mutta katsotaan nyt sitten loppuun saakka...:)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!:)
VOI SURKU PUTUNEN:hug:että kävi noin..Hienoa kuiteskii että päätät jatkaa kuumeilua!:heart:
Voihan se yllärikin tulla vielä!:heart:

MAFINKAlle IIIISO HALI:hug:myöskin!! Ihanaa kun sulla on oma kulta jonka kanssa haluat jakaa ilot ja surut!:heart:
Kiitos MUR MUR ja paranemisia miehesi viheliäiselle korvatulehdukseele!:heart:

Kiva OTTIS että teillä mökkireissu sujui hyvin ja kisulitkin viihtyi!!!

ON: ei edelleenkään oirehia mitään, väsyttää mutta se voi ihsn johtua kun oon valvoskellut illalla myöhäseen nyt kun on loma... ja valkovuotoo jonkuu verran mut mihkään ei nippaile eikä muutakaan suuremmin, satunnaisesti nivusissa joku tuntemus mutten nyt sanois et mitään siltikään, toki on vasta dpo7. Testata en aio ennenku menkat myöhässä, ja se siis vasta ens viikon loppupuolella EHKÄ ajankohtaista jos ei tätsy pyyhällä ennen sitä... toivottavasti ei:D

Mut nyt meen opettelee uutta astianpesukonetta saanko sitä päälle... on vaan niin pirunmoisen monimutkaiset ohjeet ja nappuloita että hermot menee, mut pakko oppia jos ei aio käsin tiskata!
Päivänjatkot ihunille!!!!:heart:
 
Tänään sattui kyllä metka juttu..

Laittelin miehen apoteekkiin ostamaan koiralle matolääkettä, ohjeistin "tuo canesten merkkistä"!..(oikea nimi lääkkeelle canex)

..kyllä oli apteekin täti ihmeissään kuunnellut kun mies ihan pokkana hiivalääkettä(alapäähän)pyydellyt koiranpennulle!..vitsi että repesin kun mies tuli kotio ja asiaa selvitti..HAAAHAAAA:LOL::whistle::LOL:
..mies tuumasi, jotta "eipä tartte(ilkeä)mennä sinne sitten enää"(apteekkiin)..sattuuhan niitä mokia..PYYYYYRSKIIIS!!!!:LOL:

Olen mie kyllä vahingoniloinen:p..oli vaan niiiiiiin mehevä juttu!
..nosti suupieliä pitkästä aikaa k u n n o l l a yös!:D

Nyt pitäähin alkaa ittestäni tekemään haaskan näköinen, on käynti siellä Työ ja Elinkeinotoimistolla, jutustellaan tulevasta työstä.
..Salli pääsee autoajelulle myöskin=)..mitähän tuumaa?..silloin koirulin haku 1kk sitten,(hupsista, äkkiä se tuo aika menee:whistle:..) sujui erittäin rauhallisesti.

Mukavaista päivää kaikille ja PLOP PLOP:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Putunen Kiva, ettet vielä luovuta :hug:.

Minttu2011 Mulla on muniksissa nippaillut sitten sunkin puolesta jo ihan lauantaista lähtien. Tosin nää mun nippailut on sitä, että pian kohdun limakalvo alkaa valuskella ulos. Toivottavasti löydät oikean namiskan, ett saat tiskikoneen tekemään työn puolestas :kiss:.

mur-mur thihihi.. varmasti on ollut apteekin tädilläkin naurussa pitelemistä :LOL:. Voi sun miesreppanaa kuitenkin, kun on joutunut noloon paikkaan :ashamed:. Onnea työnhakureissulle :flower:!

Ninni69 Tsemppiä edelleen :kiss:.

ON Saan viimein laseihini uuden sangan, joten ei auta ku lähteä ajelemaan yli sadan kilsan päähän, vaikka väsyttää niinkuin kuolema ovella kolkuttelisi. Eilen illalla menin ennen puoltayötä nukkumaan ja sitä edellisenä jo puol yhdentoista aikaan ja aina vain väsyttää. Ei ole ihan normaalia minulle :'(.
 
ail
Sain tänään pelottavia uutisia.Papa kokeessa löytyi runsaasti solumuutoksia ja joudun naistentautien klinikalle jatkotutkimuksiin.Patologi sitten tutkii tulokset ja minuu pelottaa:| Nyt ei saa kuulemma raskautua joten tää kierto jää ainakin väliin.Kunhan ei vaan mitään pahaa löytyisi.Puhuttiin me ihan suoraan syövästäkin ja siihenhän suositellaan kohdunpoistoa.Kauheaa edes ajatella tälläisiä mut nyt pyörii mielessä kaikki kauhukuvat.Miehestäkään ei ollut lohduttajaksi totesi vaan et älä jossittele.Tottahan kai tokin mutta kun nää ajatukset ei jätä mua rauhaan.Anteeksi omanapaisuus :ashamed: .Plussatuulia teille kaikille
 
Ail tosi murheellinen uutinen mutta aina on toivoa ja ei tietenkään vielä ajatella sitä pahinta. Iso voimahali täältä:hug:
Mur-mur kih,kih sain makeat naurut..kiitos miehesi:LOL:
Putunen vielä toivoa jäljellä ja siihen me uskomme:kiss:
Ninni69 Plussapuhureita isosti:heart:
Ja kaikille muillekkin puhureita :heart::heart: ja muksua illan jatkoja:)
 
Ensin luin ihan :LOL: tuon mur-murin viestin sitten olikin vastassa ailja tuli ihan surku olo...:hug:
putunen:myös :hug:
ON:Kävin tänään hallissa vesilenkillä ja nyt taas endorfiinit hyrrää ! Toivottavasti saisin tuon armaani illalla mukaan ajoissa sänkyyn niin olisi kroppa vielä virkeämpi. Aamulla oikein rupes mua kiusaamaan ehdottamalla pussailua ja melkein kierin "tuskasta"kun teki niin mieli ja on tehnyt koko päivän...:heart: aamulla siis ei ollut aikaa petipuuhiin.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Ninni69 Ihanaa, että hormonit hyrrää :heart:!

ail Hyvä, että purit huolesi tänne. Täällä niitä kuullaan ja ymmärretään. Miehiä usein pelottaa kaikki sairaudet niin, että he kieltäytyvät jo ajattelemasta ajatustakaan siitä. Sitten vasta suostuvat ajattelemaan, kun on pakko. Eikä kaikki aina silloinkaan. Näin minä olen ymmärtänyt 9 veljen siskona :). Peukutuksia, että kaikki olisi hyvin ja sun 'jossittelu' ja pelot ihan turhia :hug:.
 
Ottis - täällä myöskin yksi väsynyt ihunainen - lennossa olen ollut koko päivän..viimeisin oli vanhempain ilta 1,5h.(18-19.30)

Nyt laittelen ail siulle heti täältä halituksen:hug:ja kertoilen omasta kokemuksestani samaisesta asiasta - papasta löydös.

Kierukan poiston jälkeen, 3/2009 oli normi papa koe ja en osanut ajatellakaan, että sieltä mitään hälyyttävää ilmaantuisi.
..näin vaan kävi - CIN3 luokan löydös.

CIN 1= Lievästi poikkeavia kohdunkaulan soluja

CIN 2= Kohtalaisesti poikkeavia kohdunkaulan soluja

CIN 3= Vakavasti poikkeavia kohdunkaulan soluja



CIN 1: Yli puolet tämän tuloksen saaneista eivät tarvitse hoitoa, koska epänormaalit solut häviävät todennäköisesti itsestään.

CIN 2: Luokkaa CIN 2 olevat epänormaalit solut muuttuvat todennäköisemmin syöväksi. Siksi tämän tuloksen saaneet naiset yleensä ohjataan hoitoon, jotta epänormaali alue voidaan poistaa ja vähentää kohdunkaulan syövän kehittymisen todennäköisyyttä.

CIN 3: CIN 3 -luokan epänormaalit solut etenevät todennäköisesti syöväksi. Kaikki tämän tuloksen saaneet naiset ohjataan yleensä hoitoon, jotta epänormaali alue voidaan poistaa ja vähentää kohdunkaulan syövän kehittymisen todennäköisyyttä.

..arvaa vaan, olinko peloissani - kauhuissani suorastaan!:O:(:ashamed:

Lääkäri myöskin mulle mainitsi kohdun poistosta jne..

Ensimmainen toimenpide:

Kolposkopia.

Tutkimus tehdään gynekologisen tutkimuksen yhteydessä, eikä se edellytä puudutusta tai lääkitystä. Papakokeen tulos on oltava tiedossa ennen kolposkopiaa. Emättimeen asetetaan tähystin, ns. ankannokkaspekula, jolloin emättimen limakalvoa ja kohdunnapukkaa voidaan tarkastella hyvin, ja arviointi tehdään suurentavan mikroskoopin avulla. Yleensä tutkimuksen yhteydessä otetaan kohdunnapukasta tai emättimen limakalvolta näyte patologin tutkimusta varten. Näyte voidaan ottaa myös ulkosynnyttimistä puudutuksen avulla.

Tehtiin ns. "etikkahuuhtelu" jossa tulevat sitten ne muutosalueet näkyviin ja niistä sitten pienet näytteet - ei tuntunut papa koetta kummemmalta.:)

Vastauksena oli juuri tuo CIN3 ja sitten seuraava toimenpide oli:


Loop-konisaatio eli sähkösilmukkahoito

Sähkösilmukkahoitoa voidaan tarvita, jos kolposkopiassa (eli emättimen tähystyksessä) tulee esille muutoksia, jotka vaativat hoitoa. Sähkösilmukkahoito voidaan suorittaa joskus myös kolposkopian yhteydessä, jos lääkäri katsoo sen tarpeelliseksi. Sähkösilmukkahoidolla kohdunkaulasta voidaan poistaa kudosta, jossa solumuutos on havaittu. Kudoskappale voidaan lähettää tutkittavaksi ja vastaus saapuu noin 4-6 viikon kuluessa.

Hoidon jälkeen verenvuoto emättimestä on normaalia. Jos alkaa esiintyä lämmönnousua, pahanhajuista vuotoa, kipuja tai vuoto muuttuu hyvin runsaaksi, on syytä olla yhteydessä lääkäriin. Toimenpiteen jälkeen on syytä välttää uimista, yhdyntää ja tamponin käyttöä noin 3-4 viikkoa tulehdusriskin vuoksi.


Tämä toimenpide sattui miulla kyllä..ja sillä tapaa, että tuo adrenalin lääke, jota antoivat, teki kauhean ahdistuneen ja tärisevän oloisen.:ashamed:(jokainen reagoi kuulemma tähänkin tavallaan, mie näin)
..itse puudutus ei oikiastaan tuntunut paljoa, kuitenkin tuikkasi/poltteli hetken.

Tämä toimenpide voidaan tehdä myöskin anestesiassa jos on kovin kova pelkotila..mutta parempi kuitenkin ehkä(nopeammin ohi)on tuolla pelkällä puudutuksella.

Kävin kontrollipapassa jo kerran(6kk:n päästä loop-hoidosta)ja kaikki OK.:)
..nyt oli 4vko sitten uusi kontrolli papa, vastausta en ole vielä saanut.

ail ihunainen, älä ihan menetä yöuniasi nyt, nuo muutokset saadaan nykyään hyvin hoidettua.:kiss:
..on vain hyvä käydä todellahin siellä säännöllisessa papa kokeessa, näin ne muutokset löytyvät ajoissa ja hoito puree yleensä hyvin!=)

Ps. netistä löytyy paljon tietoa kyseisistä toimenpiteistä - myöskin niitä kauhu sellaisia!
..siis tietyn seulan läpi kannattaa lueskella..tosilla on jotenhin vain tarve hurjasti SUURENELLLA/liioitella kokemuksiaan:O..on tietenhin niitäkin, joille toimenpide on jostain syytä ollut todella vaikea/kivulias - näitä vähemmässä määrin kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

putunen (42).............kp 1/25-26.......yk yli 1v..............3./1.yht.
Zillian (42).................kp5/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
pikkutirri (42)............kp6/28-32.......yk9(06&8/11)...4./2.yht.
ail (35)......................kp9/29...........yk1.......................5.
Nöpsö (43)................kp9/29-32.......yk?........................2.
Ninni69 (42)..............kp10/23-30.......yk 3v.....................1.
Mahdotontako (46)....kp10/23-30.......yk15.......................1. yht.
anjamarita (42).........kp14/28-41.......yk0.......................2.
tattinen (41).............kp14/22-28......Yk10(2km.)5/1.yht.
Euphonia (40)...........kp19/25-26......yk21......................1.
Minttu2011 (43)........Kp20/27-29......yk11( 04/11)...3.
Ottis (44)..................Kp24/25-32......yk23( 08/09)...1.

PerNilla (41)..............kp34/28...........yk 1.......................1.yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Tringa

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur






minttu2011 (43)........dpo8
Mafinka (49)..............dpo17


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
ail
Kiitoksia kaikille halituksista ja mur-murille kertomuksestasi.Vähän helpotti :) Meillä nyt sattuu näemmä tämä huonon onnen putki.Nuorimmaisen päivähoitaja kertoi lopettavansa ja pikkunen joutuu kai siirtymään päiväkotiin.Juuri kun hän alkoi viihtymään tuolla perhepäivähoidossa.Ja meillä lähin päiväkoti on 17 km päässä.Tohon nykyiseen hoitoon kun oli 1km matka.Nooh,katellaa mitä tuleman pitää ja plussatuulia kaikille!
 
Voimia ailille :hug:

Ottis - toivottavasti väsymyksesi helpottaa :).

Ninni69 - toivottavasti teillä oli mukava ilta :rolleyes:

Mitäs PerNillalle kuuluu??

Kiitos kaikille ylläripeukutuksista :kiss: Kyllä se ihan puhdasta blancoa näyttää, ja menkkatuntemuksia jo on. Nyt on siis dpo - päivissä 14. Mutta ei se mitään. Murheet surtu jo viikonloppuna, nyt toivuttu, ja nenä kohti tulevaisuutta =). Se on ihanaa että nyt saa taas elää normaalia elämää ilman lisähormoneita, harrastaa normaalia liikuntaa ja normaalia seksiä milloin huvittaa =). En vaan osaa jäädä pitkäksi aikaa murehtimaan saavuttamatonta unelmaa. Se on jollain tapaa sama kuin jos päätä löisi tahallaan tiiliseinään uudestaan ja uudestaan. Unelman ja haaveen säilytän kuitenkin edelleen :heart: Kiitos kannustuksesta =).
 
  • Tykkää
Reactions: minttu2011
Voi putunen, olen todella pahoillani puolestanne, iso lohturutistus :hug: :kiss: Sinulla on kadehdittavan reipas asenne! Hyvä, että et vielä luovuta! Toivon kovasti, että saatte vielä yhteisen rakkauslapsen :heart:

Samaa toivon teille kaikille palstalaisille! Puhallan pinoon oikein kunnon syysplussapuhurin :)

:wave:
 
Kiitos taas Soili =)! Minä kovasti toivon, että raskautesi jatkuu onnellisesti loppuun saakka. Eikös tilanne nyt olekin aika hyvä, kun raskaus on jo aika pitkälläkin. Onnellista odotusta :flower:

Luulen, että jo olemassa olevat lapseni tekevät tilanteestani paljon helpomman kuin lapsettomilla. Tulee aika ajoin sellainen olo, ettei minulla olisi edes oikeutta haaveilla vielä yhdestä, kun minulla jo on niin paljon, ja olen saanut elämässäni paljon muutakin onnea ja hyvää kuin lapset. Tämä haave tuntuu joskus väärältä lapsiani kohtaan - ihan kuin vähättelisin heidän merkitystään, vaikkei asia niin olekaan. Vanhempi lapseni tietää haaveestamme, ja joskus olen ollut havaitsevinani hänen kasvoillaan ilmeen, että "miksen minä riitä". Se on havahduttanut huomaamaan ihanan arjen ja elämän ja kaiken hyvän, mitä on olemassa =).

Toivotan siis varsinkin Ninnille, Ottikselle, Euphonialle, Mafinkalle ja kaikille tätä palstaa lukeville lapsettomille mahdollisimman pikaista ja pysyvää plussaa! :heart:
 

Yhteistyössä