40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
heips! Tervetuloa minunkin puolestani joukkoomme *Justiina* =)
Mur-mur kiitos!!!:kiss: pitääkin tuota teetä käydä ostamassa ja vaikka mummon kellarista hakea sitä aitoa marjamehua ja lämmitellä sitä teen tilalle. Ihana siun mies kun impparoitsee...=) ja antaa siun täällä meijen omassa olkkarissa jutustella:heart:
Sointu2010, hienoa et ovis löyty ja parinviikon päästä löytyis sitte se +...peukutuksia!!=)
 
Tervetuloa *Justiina* minunkin puolestani mukaan. Tässä "olkkarissa" onkin oikea leelian lepotuoli, jossa jakaa muiden kanssa ilot ja surut.

Me käytiin tänään lääkärillä tämän sairautemme kanssa. No vähän turha reissu, kun osattiin jo oma diagnoosi tehdä. Eli Influessa B kyseessä.
Toivottavasti nyt jo menossa pois. Pitäisi ainakin viikko nyt levätä enemmän ja vähemmän...
Eihän tähän ole edes lääkettä, kun on virusperäinen. Parasetamolia vaan napaan niin paljon kun vaatii...

Tätsy edelleen karkuteillä, kävi taas vaan kurkkimassa, kun tuli ihan rippunen vuotoa, ei edes siteeseen saakka. Ja sitten taas hiljaista...
Muistan kyllä, että ekassa raskaudessa ja viime kesän km:ssä oli vastaavasti. Joten nyt vielä odottelen jokusen päivän tässä rauhassa ja sitten testaan, jos ei kummempaa tule.
En huomannut lääkäriltä kysäistä tänään, että voiko tää influessa siirtää kuukautisia tai aiheuttaa muuta hormoonihäiriötä... Höh!

Nyt syömään, kun monen päivän tauon jälkeen jaksoin laittaa uuniin ranskalaisia ja nakkeja (oikein gourmee). Saa nähdä maistuuko...
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset tervetulotoivotuksista, ootte ihanaisia


Mur-mur Mä en oikeen tiedä et mikä yk mulla siis oikeesti ois, kun meillä yk periaatteessa on vain ne clomikiekat, mut siis ilman ehkäsyähän tässä on menty aina..mut laita tää nyt sit vaikka yk 1, vaikka eihän tuo siis ihan totuus olekaan :| Mun pitää tutkia tota femaria, nimen oon kuullut aiemminkin, pitää kysellä gyneltäni kun seuraavaan folliultraan menen, kiitos vinkistä
Clomit aiheuttaa mulle aivan tuskasia aamuyön kuumia aaltoja joka kierrolla ja tosiaan pelkään, että tuo annos vaan pahentaa niitä, hiki nyt ei sentään roisku mutta olo on inha

ja isooot peukutukset piinailuun


Sointu Ollaanhan me tosiaan törmäilty clomittarissa ja onnittelut oviksesta :heart: ja rauhaa sulle piinailuun
Mitä oireita sulle tuli tosta 4tbl:n annoksesta? Hyppäsitkö suoraan 2 neljään tbl/kp? Söitkö sitä annosta ns. perinteisellä tyylillä
vai oliko teillä inssi tms. toimenpide tuolloin? Kauhee kuulustelu :ashamed:

Pikkutirri Otan osaa menetykseesi
Tunnistin kirjoituksestasi tuttuja tunteita siitä, miten vaikeaa se (toivottavan) tulevan plussan ja onnistuneen raskauden uskominen on, ainakin mulle
Jos vaan mitenkään malttaisin olla rauhassa, piinailematta ja ylikuumentumatta, mutta ei, en vaan oo sen luontonen ihminen, en millään :ashamed: Koetan hokea itselleni et kyl tää viel jonain päivänä onnaa ja sit se pikku piru olkapäällä hokee, et tuskin onnistuu


Mut ihanaa, että saan jatkossa jakaa tuntojani seurassanne
se helpottaa kummasti tätä touhua :heart:

Kivaa, että teistä löytyy karppaajia :D Just eilen noudin kirjastosta yhden karppajien keittokirjan ja kyl siellä oli ihan hyviä ruokaohjeita useitakin, mulla on viel pari muutakin kirjaa varauksessa, joista sit kopsaan parhaat vinkit. Tänään duunasin pekoni-pannarin, jota vetelen sitten aamupaloina useemman päivän, kyl oli niin rasvasta et hirvittää




Isoooo plussapuhuri täältä :heart::whistle:

Justis
 
Viimeksi muokattu:
Ok Justis, miepä laittelen sitten, että Yk1.

Femarista voit kysellä esim 40+ odottajat puolelta..hmmmm..mikäs nimmerkki se olikaan??..Juuuuh, "kurina"!!..hän niillä raskautui kolmannen kuurin aikana ja ei ollunna sivuoireita(miun muistaakseni) mitään!:wave:

ps. kaikkille lääkäreille ei tämä lääke saata olla niin tuttu ovulaation apuna..mutta ainahin lapsettomuushoitoihin erikoistuneille pitäisi olla!
 
Viimeksi muokattu:
Terveiset reissulta sotkujonossa jäädyimme tuulessa ja lumisateessa 1h15 min, mutta jonotuksen kruunasi sämpylä, kahvi ja munkki, nams, eka kerta mulle sotkuvierailulla, poika pärjännyt hyvin ja viihtyy, se mukava juttu!:)

Justiina tervetuloa minunkin puolestani, tämä on mukavaa ihanaisten porukkaa täällä, olenkin lukenut juttujasi vähän tuolta clomittarien puolelta, itsekkin sellainen, vaikken siellä kirjoittele, nyt viimeinen clomikierto takana ja seurausta varrotaan joko tätiä tai muuta, mutta uskon kyllä, että tätiä, vaikka ei näy punahelmaa vielä!:)

Pikkutirri ja muut kiitokset peukutteluistanne
! :)

Ihanaa iltaa kaikille ja plussia toivon pinoon!!

mahdotontako:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Viidenmamma, onnea hyvistä ultrakuulumisista. Tulehan nyt minun ja Taavin kanssa tuonne odottajiin kun siellä on niin mahdottoman hiljaista. Me kaivattais aikuista seuraa, ei oikein viihdytä muissa odotusketjuissa. :)
 
Mur-mur mulla keltis oli 3,14 ja 4,29cm. Sanoi, että se voi siitä vielä kasvaa, mutta yleensä se alkaa pienentymään, toivottavasti niin. Pahoivointi rannekkeet ei minulla tehonneet ainakaan eka yrittämällä. Nyt laitoin ne uudestaa, jos vaikka tehois.:x Saikkua on turha hakee, kun en ole töissä vaan kotiäitinä ollu jo yli 10v.=)
 
mur-mur Piti vielä kiittää, kun linkkisi avulla päädyin amazonin sivuille ja tilailin sieltä edullisesti digi-ovistestejä ja -raskaustestejä, sain ovistestejä 20kpl samalla hinnalla kuin täältä 7kpl:n pakkauksen. En oo koskaan vielä ulkomaisista nettikaupoista mitään tilaillut, joten toivon et on luotettava toimitus :D Vielä en raaskinut sitä monitoria tilata, mutta se kyllä houkuttelis kun selkeesti sen nousun näyttäis, jos siis sellanen tulis :whistle:

Mahdotontako Niin kauan kun tätiä ei näy on myös toivoa, plussapuhuri täältä :whistle: Kuinka pitkään oot clomeja syönyt? Onko jo suunnitelmaa, jos tärppi ei nyt käy? Mullahan on kaksi kertaa muuten käynyt niin että vika clomikiekka on tuonut sen plussan ja siis sen ihan 9kk kestävän, joten


Viidenmammalle onnea odotukseen :heart:

Mä en nyt ees tiedä kuinka monta kiertoa clomeja voin tolla annoksella syödä ja puhuinkin jo gynen kanssa pessismistisesti jatkoista, suositteli graviditasta ja sieltä erästä miesgyneä (en tiedä saako täällä huudella nimiä). No kun googlasin tuon nimen niin löysin pelkkää positiivista palautetta hänestä eri keskustelufoorumeilta. Joten ehkä sitten sinne jos tulosta ei ala tulla...mutta ei nyt vielä hätiköidä vaikka suunnitelma B on mulle aina tärkee olla olemassa, muissakin asioissa :p

Justis :wave:
 
Heipsis!
Minulla nyt menossa kp5 jospa joku päivittäisi tuon, Kiitos!
Parit kierrot vielä ja pääsee taas jännäämään toden teolla, nyt täti tulikin nopskaan tänne vaan limikset ainakin oli muhkeat runsaasta vuodosta päätellen.
 
pikku-äitikö on plussannut. Onnea sylintäydeltä sinne!
Hyviä ultra kuulumisia viidenmammalla. Ihanaa että kaikki hyvin!
Rominas Onnea uuteen kiertoon.

Femareita on syöty täällä, vaan eivät tuoneet vauvaa taloon..munasoluja kypsyi 2-5 kerralla.
Oireita oli, lähinnä munisten kasvattelu kipuja enemmän ja loppukierrosta yökkö oloa, tisut vähän kipeytyi.
 
Täällähän on hiljaista:confused:
Minäpä taas kyselen tyhmiä eli missä vaiheessa teillä yleensä alkaa ns.menkkaoireet?
Mulla kun yleensä alkaa jomottelut yms.jo yli viikkoa ennen kuin menkkojen pitäis alkaa ja olenkin sanonut että saan elää ns.normielämää vain viikon verran kuukaudessa heti oviksen jälkeen:LOL:
 
Täti tuli sittenkin meille tänään...
Ihan omituisena tosin, mutta kyllä se sitä on. Kivutkin ihan erilaiset kuin ennen.
Taitaa tosin johtua osin tästä Influenssastakin noi omituiset alavatsakivut, jotka tulevat vain ollessani pöntöllä. Ihan omituista...

No, palataan taas ihanaiset. Minä keskityn nyt omaan ja perheeni terveyteen jonkun aikaa!
 
pikku-äiti Olen käyttänyt IVF-Hoidossa mini disperiiniä. Se lopetetaan heti kun ja jos on raskaana. Eli sitä ei pidä syödä raskaus aikana. Disperiini vilkastuttaa kohdun veren kiertoa ja on todettu että auttaa siten munasolun kiinnittymiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Pikkutirri ja Justiina, olin jo ihan varma, että tässä kierrossa ei tule ovista, mutta hymynaama tuli.

Pikkutirrillä on jännät päivät, onnea piinailuun! Onnea muillekin piinailijoille!!!

Justiina, sivuoireita oli aika paljon: ihan ekassa oli tuskainen päänsärky, meni aika paljon sellaisia valojuovia silmissä. Olisi pitänyt varmaan lopettaa ja käydä lääkärissä, mutta oltiin ulkomaan matkalla. Muissa kierroissa sekavaa ja huonoa oloa, ehkä pahinta on ollut hermostuneisuus ja kamala kiukku ihan kaikesta, ei itseään oo oikein tuntenut, ihan outoa. En voi Lintsillä oikein käydä missään laitteissa, kun tulee niin huono olo, Clomeissa tuntui, että olisi koko päivän ollut Lintsillä ja käynyt ihan jokaikisessä laitteessa. Kuumia aaltoja, tuskaista oloa. Parisuhde on ollut koetuksella Clomien takia. Söin 3 kiertoa peräkkäin 4 per päivä, välissä 2 luomukiertoa, sitten yksi kiertoa Clomeja 4 per päivä, kolme luomukiertoa välissä ja sitten pienemmällä annoksella eli 2 per päivä. Nyt on toka tällainen kierto menossa. Näiden luomukiertojen aikana ultrattiin ja huomattiin, että Clomi- ja luomokiertojen tulos on sama: tulee aina vain se yksi rakkula. Siksi siirryttiin pienempään hormonitukeen. Isolla annoksella yritettiin päästä ICSIin, vain kerran päästiin, kun saatiin 2 isoa ja 2 pienempää rakkulaa - oli ihan poikkeus, muuten siis aina vain yksi rakkula, näissä ei oo tehty toimenpiteitä. Ensi kuussa ollaan ajateltu yrittää vikaa ICSIä, ensin oli tarkoitus tehdä se täysin luomukiertoon, mutta nyt en tiedä: joko luomu tai pieni Clomituki. Paljon onnea tulevaan kiertoon!!

Mur-mur, huuuii, en oo koskaan ollut tuollaisella listalla, no kokeillaan, josko toisi onnea :eek: En vaan tiedä oliko tänään eka vai toka hymynaamapäivä, kun en tikuttanut eilen, mikä dpo mahtaa olla?
 
*Justis* juu, niinhän mie siulle niitä linkkejä laitoinhin!..muistelinkin siun nimimerkkiin joskus törmänneeni.=)

I-K pahoitteluni tädin hyökkäyksestä:hug:
..vaan nyt sitten täysillä tosiaan parin kierron jälkeen jännäämään!!..ja saahan sitä jännäillä "luomuillessahin"..koskaan kun ei tiedä..:rolleyes::heart:

sarppav
, voihan surku - pahoitteluni tädin tulosta:hug:
Paranemisia teidän perheelle.:heart:

Viidenmamma voithan sie käydä kurkkimassa ja jutustelemassa siellä odottajat pinossa ihan hyvin - siirryt sitten lopullisesti sinne kun aika kypsä!:)
..miekin siellä päivittäin käyn ja kirjoittelenhin aika säännöllisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Sointu2010 jos tänään sait hymynaaman, laitellaan tälle päivää dpo-1..huominen olisi sitten se Ovis(dpo0)..sopiiko näin?:wave:

Miulla tuli CB:n digillä aina vain yhtenä päivänä hymynaama..Ottiksella on esim. ollut parina päivänähin perätysten!
..muutenhin miulla ovis tapahtuu siitä LH huipusta n. 12h:n sisään!
 
Viimeksi muokattu:
Mie taidan nyt uskoa sen, että se OIKIA ovis(tai toinen?)oli silloin 11.1..
Eli menkkoja odotteleisin sitten tuonne 24-25.1..semmottii..harmittaa kovin kun meni hukkaan vahva ovis: / ..lämmöt olleet korkialla ja tuntemuksia paaaaaaaljon - niin kuin joskus muinoin kuumeilun eka vuonna -09 ja-10 kevättalvella.

Kukas testailee huomenissa?..käsi äkkiä YYYYYYLÖÖÖÖÖÖS!!!!!!!!:wave:

+++++++++++++++
paljon kaikille - O&R testeihin!!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas ihanaiset,

ja tervetuloa Justiina :wave: - ja tervetuloa jatkamaan karppausta. Minä aloitin vajaa kolme viikkoa sitten. Kahdessa viikossa lähti melkein 3 kiloa, mutta nyt on tyssännyt, eikä ole enää mitään lähtenyt muutamaan päivään. No, hissukseen edetään...

Pahoittelut Mahdotontako, sarppav ja I-K tädistä :|

Mur-mur, toivottelen sulle kuitenkin sitä ihanaa ihmettä, olipa se ovis sitten ollut milloin tahansa :heart:

ON: Tämä on taas ihanaa aikaa, kun ei ole mitään oireita eikä mitään stressailtavaa muutenkaan, kun on kp 6. Menkat onnellisesti ohi eikä ovista vielä lähelläkään :)
 
muumimamma miulla alkaa ne vi**tukset n. 7-10vrk ennen vuotoa - arvaa onko kiva?!:headwall:
..nytpä mietinhin ku ei ole ollunna sellaisia tuntemuksia, että ovis olikin myöhemmin.

Kyllä se on aika kurjaa jos kuukaudessa on se hormonimylläkkä lieveilmiöineen päällänsä 3vko.:O
Oleppa siinä sitten mukava&rakastava puoliso ja Äiti..:(
 

Yhteistyössä