40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Soili kyllähän mie dippasin O-testejä, ne vain loppui kesken kun olin saanut aika vahvan viivasen lauantai iltana:|
..kuitenhin sen&tuntemuksien perusteella, oviksen nyt oletin olevan sununnutaina(miulla aina se vajaa 24h siihen menee)

Lemmitty on ke-to/la-su ja eilen, se riittäköön tälle kiertoa=)
Luget taidan aloitella varuilta vasta dpo3 Torstaina..
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur, vaikuttaa, että ihan riittävästi on lemmitty, hihii, mutta jos vielä huomenissa jaksaisitte kertaalleen varmistella, jookostajoo ;) Toivon, että Oili on vasta nyt, on limiskin ehtinyt paremmin mukaan kasvupyrähdykseen!
 
En eilen sitten mitään tänne kirjoitellutkaan, yksi ystävätär soitti iltapäivällä itkien, menin hakemaan hänet tienposkesta kotinsa läheltä. Hänelle oli paljastunut juttuja miehestään ja hän oli vaan lähtenyt kotoaan kassi kainalossa. Heille tulee varmasti avioero ja hän nyt asusteleepi sitten meillä hetkisen. Eilinen meni ihmetellessä ja voipi olla, että menee tänäänkin jutustellessa ja tavaroita hakiessa. Heilläkään ei lapsia ole.

Hystis, hyvä, että voit kirjoitella tänne.

Plussatuulia kaikille kovasti ja Mintulle ja Putuselle varsinkin!
 
Heips ihanaiset!:wave:

Nyt on sitten uuden uutukainen doppleri testattu,voi mikä ihana jytinä sieltä masusta kuuluikaan,melkoinen hevosenlaukka meneillään pikkuisella,jes!!!:heart:

Soitin miehellekin töihin ja tuumaisi vaan että samanlainen MAHTISONNI tulee kun isänsäkin on!

Nyt on huolet huuhdottu kun voi noitä ääniä tarkkailla koko päivän,teippaan sen dopplerin varmaan mahaan kiinni ja vehje pöksyissä kuljeskelen onnesta soikeana(pyöreänä) koko pitkän päivän!:LOL::LOL:

Jätän sen sitten teille tänne kiertoon,kun olette plussanneet.:hug::hug::hug:

Minttu 2011 Ei sinulla käsittääkseni ole alkion suhteen vaaraa,vaikka oletkin ryypiskellyt.Jos tärppi on käynyt,niin raskaus on niin varhaisessa vaiheessa(soluasteella) ettei teillä ole vielä yhteistä verenkiertoa.Enää ei tietenkään kannata olla maistissa,jos raskautta epäilet!
Toivottavasti saatte miehenne kanssa asiat sovittua,jos näin on, että voitte molemmat nauttia "tulokkaasta".:kiss:

mur-mur sinua niin usein ajattelen, ja mietin kuinka sitkeä ja peräänantamaton(siis tosi tyhmä sana:LOL::LOL:) olet yrityksenne suhteen.
Toivon niin todellakin sydämeni pohjasta, että voisin sen dopplerin sinulle postittaa pikimmiten.:heart:

Hystis kuinka sinä voit? :kiss::kiss::kiss:

Kaikille tasapuolisesti mahtavata päivää!!!!:heart::heart::heart:
 
Kiitios Mynteli plussatuulista! Eihän sitä tiedä vaikka niistä voisikin olla vielä apua =)

Kysymys kaikille tietäväisille: eikös olekin niin, että kun mun menkat ei tuntuisi tänäänkään alkavan (dpo 16) niin ei tänään voikaan olla dpo 16 ??? Eikös se aika vakio ole, että noin 14 päivää oviksesta menkkoihin? Mulla on yleensä ollut 13 päivää, max 14. Jos näin ajattelee, niin silloinhan tänään saattaisi olla vasta dpo 12 (jos ei tänäänkään tule täti kylään)? Eli voisi olla se juttu, että ovis olikin myöhemmin. Mullahan ei vahvaa ovisviivaa tullut, ja luulinkin ettei ollut ovista ollenkaan, ja lopetin testailun aika aikaseen... ja muut oviksen merkit tulikin sitten vasta monen päivän päästä.

Taikka mitäs jos ovista ei olekaan ollut, niin miksi lämmöt on olleet kuitenkin ylhäällä. Voiko ne olla ilmankin ovista koholla? Ne mun viikonlopun cb haamulaiset olen kyllä nyt tulkinnut sen testin perusviaksi, eli siellä kuultaa läpi haalea sininen pystyviiva, ja se on sellainen viivanpaikka. Keskustelupalstoilla on ollut paljonkin tekstiä siitä, että värillinenkin hyvin hailu viiva voi tulla cb testiin, eikä se merkitse mitään, vaan on viivanpaikka. Se vaan ensin näytti niin selkeältä viimeisessä testissä, mutta on nyt kuivuttuaan paljon hailumpi.

Eli hassu tilanne nyt. Saas nähdä jos ei torstaihinkaan mennessä ole menkkoja, niin teenpä sitten taas aamutestin =).
 
mur-mur Olet kyllä aivan oikeassa sen kanssa mitä kirjoitit :ashamed: mullahan tämä viimeinen kierto oli kuin olikin 26 vrk eikä se normaalit 28, mutta eihän sitä voi tietää jos se taas normalisoituu kun tämä mun keho tuntuu tekevän aivan mitä sattuu :) Siispä dippaillaan jo nyt :whistle:
wiiwi Voi kuinka ihanaa :D Jippi jiiii, onnea kovasti ja kaikkea hyvää sinne :hug:
minttu En minäkään sinuna huolestuisi vielä tuosta alkoholin käytöstä ja eiköhän Teillä välit taas parane kun menee muutama päivä, joskus on vaan yksinkertaisesti saatava tilanne laukeamaan ja yleensä se alkaa niin kovin pienestä asiasta kun niitä on saattanut kasaantua liikaa ja sitten rähjähtää :O
Mynteli Onneksi olet olemassa :) ja tukemassa ystävätärtäsi, haleja hänelle ja lohdutusta :hug:
Soili Peukutuksia niihin maaliskuun tuleviin hoitoihin! :wave:
Plussaa Putuselle :D ja mur-murille
Hystikselle :hug:
Ottis Terveisiä lomalle :wave:
 
Heipat kaikille!
Yritän kovasti pysyä kärryillä jutuissa, harvakseen kerinny kurkkimaan tänne......
Voi Hystis olen kyllä niin surullinen, että taas noin meni vituralleen hoidot, jaksamista toivon sulle kovasti ja :hug:.

Putuselle +++++ vielä peukkuttelen, jospa kuitenkin.....:heart:
Ja RKTT-listalaisille muillekkin isot puhurit plussia ++++++.

Soili maaliskuun hoitoihin onnentuulia puhallan täpöllä minä sulle:heart:

Justiinalle pikaista paranemista, aikamoisen pöpön kouriin olet joutunu, ma kepitän sen siperiaan:stick:.....
ON tos tekasin ovistestin ja hailua vielä oli viiva, mutta eipä sen viel tarttis tullakkaan, joskus tossa to-la aikoihin, jos vanhaan malliin mennään.Torstaina on se kontrolli ultra ni näkee onko mitään kasvanu kummallakaan puolella.
Mur-mur onkin ollu ahkerana simojahdissa, hienosti toimittu, se sama toiminta on täälläkin alotettu hyvissä ajoin, rupuhäntäset alta pois ja uutta vikkelää tilalle:p

Mä olen kamalan huono kommentoimaan kaikkien juttuja, mutta hengessä olen mukana kuitenkin, surullisia asioita monella takana:hug: teille.
Miehen kanssa eilen juteltiin tästä vauva haaveesta ja niistä rankemmista hoidoista ja yksimielisesti päädyttiin siihen, että ei lähetä muihin hoitoihin vaikka tämä kevyempi hormonihoito ei tulosta tuottaisi, tyydymme ainokaiseen, MUTTA ei lopeteta yrittämistä tietenkään. En tiedä kauanko näitä pistoshoitoja on järkevä jatkaa, kyselen sitä to gyneltä, mun puolesta voi jatkua, mutta voihan siinä olla jotain luomukiertoja välissä, ainakin kortisonin pudotan pois jossain vaiheessa, kamalat sivuvaikutukset siitä tulee:kieh:

Nooh, mutta mukavaa päivänjatkoa kaikille ihanaisille, saatan illemmalla kurkkia vielä:wave:
 
Mafinka ja Mami, kiitos :kiss: mukavaa Oilin odotusta, paljon onnea tikutukseen!! Ja Mamille vielä lisäksi onnea ultraan, ne on aina jänniä päiviä.

Itselläni on kamalan levoton ja väsynyt olo, joutaa hyvin pyörimään täällä, muuhun ei oikein kykene. Kai lähestyvä vika hoito tätä teettää, ainakin osaltaan. Hoidon piti olla melko luomukiertoon (pikkaisen Pregnyliä ja jarrua), mutta mietin, että söisinkö sittenkin ihan pienen pienen hormonituen. Clomeja on vielä reseptillä ja vuoden takaisesta hoidosta jäi yksi liuska Femareita. Olen nyt syönyt kolme peräkkäistä kiertoa Clomeja ja mietin, missä kunnossa limis mahtaa olla. Femarit kai limisystävällisempiä. Tällaistä mä täällä levottomana pähkäilen. :wave:
 
Soili en mie tuota miestä ainakaan tänään kehtaa hätyyttää, on hää niin reipas poika jo ollunna:p..jos näyttää, että huomenna maistuisi niin sitten voipi olla, että olenhin "antavainen"

Tuotahan miekin pelkään, että folli jäänyt ihan surkiaksi, limiksestä puhumattakaan kun noin aikaiseen ovis tapahtunut(jos tapahtunut..).:(
5.6.2009 oli Kp11 suurin follikkeli 12mm ja limis 7mm

Kysynhin siulta: Mitä eroa olet huomannut Clomi&Femar kierroilla..limisystävällisempi tuo Femari tosiaan taitaa olla - mitä lukenut olen hoitolaisten kirjoittamana.
 
Viimeksi muokattu:
Wiiwi67 juuuu, mie olen joissain asioissa aika peräänantamaton&sitkiä..en tiedä sitten, onko tässä nyt järkeä enään:confused:..mutta näin mie meen nyt.(vielähin):)

Voi, kiitosiitos ihanainen Wiiwi doppleri tarjouksestasi:heart:..miulla on jo oma jemmassa..joten, annathan sen jollehin toiselle täällä:kiss:

Ihanaa masumatkaa siulle toivottelen, tuuthan kertoilemaan aina välillä kuulumisia?!(vaikka käynhän ainahin mie siellä "pömppämasu" puolellahin päivitäin;))
 
Viimeksi muokattu:
putunen, monella se luteaalivaihe on sen 14vrk..mutta maximissaan se on jotain 16vrk.
Keltarauhanen saattaa lämpöjä kyllä pitää ylhäällä, mutta se yleensä lakkaa n. 10-14vrk jos alkio EI ole hedelmöittynyt.

Siehän nyt meitä jännityksessä vallan pidät..se kyllä..IHUNAAAAA!!!!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Mafinka, on kuule iso asia, että siellä sinun ystävälläsi on noin tärkeä ihminen siinä lähellä - sinä.:kiss:

Mami kyllä siulla se tärppi vielä hyvinkin voi käydä ja pieni on sylissä nopeammin, kuin arvatkaan:heart: olet v a s t a 41v.
 
Soili - heips :wave: Toivon sulle kovasti tärppiä nyt seuraavaan tärkeään kiertoon !!! ISOT plussapuhkut sinnepäin!! :heart: Mullakin on täällä nyt sellainen levoton, pyöriväinen olo. Lämmöt ylhäällä, oikealla munasarjan kohdalla vihloo aika kovasti ja jo toiveikkaana katselin netistä, että se voisi olla vaikkapa keltarauhanen, joka siellä toimii ja vihloo, kun "ylläpitää raskautta" :D. Nyt on alkanut olla pisuhätäkin aika tiheään. Enkä usko, että menkat alkaa tänään, kun lämmöt on ylhäällä. Tosiaan vuorokautta aiemmin ne yleensä mulla laskee. Jos sitten huomenna... katsotaan :O :confused: : / :rolleyes:

Mur-mur - joo jännityksessä tässä itsekin nyt olen ja pyörinyt netissä ja etsinyt tietoa plussan näkymisistä, myöhäisistä oviksista, keltarauhasesta sun muista. Pienen pieni Toivonpoikanen elelee.... oikealla tosiaan vihloo ja säteilee nivuseen asti, ties mikä sitten onkaan - toivottavasti toiminnassa oleva keltarauhanen =)

Ovis taisi sulla sitten mur-mur olla ja mennä ja hyödynnetyksi tuli :). Nyt sitten mukavaa rktt-aikaa toivottelen ja plussaa testiin ensi viikolla :heart: PUUHHH!!
 
Viimeksi muokattu:
Mie reissusta kotiutuneena nopeasti selasin sivut läpi.. Hystis..:hug: leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksia!! :p

On tainnu yks päivä lipsahtaa liikaa päivityksessä: eilen oli kp 26 nin olisko se tänänään kuitennii 27 =) . No raskaana en ole kun kerran testi näyttää negaa ja tätikin ovelle kolkuttaa tuhrujen kera mutta enhän mie sitä ovista kiinni saanut eli lieneekö edes ollunna tässä kierrossa.

Mie toivon parempaa onne ja plussatuulia ittelle ja teille kaiklle muillekkin tulevaan testeiluun !!!!!
 
Heips leidit :wave:

Putunen Ei nyt mitään tätiä haluta paikoille, ei ei..sulla niin hyvät oireet, että kysynpä vaan et mikä on testing päivä :D Isoo plussapuhuri täältä edelleen


Mur-mur Jaksuja olosi kanssa
Mites tuo tissikipusi saa epäilemään ovista..eikö se liity sulla ovikseen?

Mami Saanko udella mitkä hoidot sulla/teillä nyt on? Me ollaan kans se päätös jo ajat sitten tehty ettei ivf-hoitoihin lähdetä, se kun meillä ois suoraan se seuraava porras..

Mafinka Ovistestit ovat tosiaan tarua ihmeellisemmät, etenkin liuskat. Samoin teen minä kuten Soilikin, ensiksi aloittelen liuskoilla ja viivan ollessa lähes tasavahvaa varmistelen digitaalisella.
Tein muuten vuoden alussa hyvän ostoksen amazon.comista, sain 20 kpl:n säästöpakkauksen cb:n digiovistestejä ja 2 kpl:n cb:n digi-r-testejä vkonäytöllä, yht. n. 35 puntaa eli vähän yli 40e, kun siis apteekeissa pelkkä 7kpl:n digi-ovistestit maksaa jo n. 35e Postikulut oli ilmaset ja tuotteet tuli vähän yli viikossa postilaatikkoon. Joten nyt on millä mällätä :D

Päivittelijälle :wave: olis yksi pyyntö...nyt siis on kp 20 ja dpo3..mutta FF pamauttikin mulle tänään dpoksi 5 :O, joten voisiko mulle merkata dpo:t 3/5? FF tosiaan on sitä mieltä, että mulla oli ovis samana päivänä kun plussa tuli...ja testauspäiväkin ois jo 7.3..mut sehän on maanantai...onkohan maanantai edes hyvä viikonpäivä testailla :D
Onko teillä muilla käytössä tuo FF? Ite oon käyttänyt sitä pitkään yrityskierroilla ja yleensä ollaan oltu aika saamaa mieltä sen kans mun ovispäivästä...paitsi nyt...no, onneks peuhut aloitettiin ajoissa ja FF ilmaisikin sen score:high, kun aiemmin on ollut vaan good :p

Nyt meen kahville, ukko tarjoilee tuolla pöytään..niin siis kahvia ei muuta tällä kertaa :LOL:
 
Mur-mur Jaksuja olosi kanssa
Mites tuo tissikipusi saa epäilemään ovista..eikö se liity sulla ovikseen?..

Nyt meen kahville, ukko tarjoilee tuolla pöytään..niin siis kahvia ei muuta tällä kertaa :LOL:
Kyllä nännit kipeytyy mutta ei yleensä jo näin aikaiseen dpo1-2..mutta kaik on mahdollista elävässä elämässä..

"Kaffettako vaan tarjoilee"??..hah, en usko en..no uskon uskon..
 
Onneksi äklö öklö oloinen meni levolla ohi, sisällä sisuksissa, jossain "s y v ä l l ä"(munikset?)tekee kipiää..ja tisuja hieman kihelmöi/poltteleepi..

tetu&Ottis jos Sarppav ei kerkeä tänään päivitellä tietojanne-->Ottis dpo-1 ja tetu Kp27..
..mie ne huomenna päivitellessä aamulla laittelen, Ok?=)
 
Putunen, peukutan, että olis oikein Kunnon Keltsi! Molemmat pyöritään levottomina väkkyröinä. :wave: Vähän levollisempaa mieltä pyydän meille molemmille.

Mur-mur, en ihan oikein osaa verrata Clomeja ja Femareita keskenään. Ekalla kerralla oli 2 x Femar KP 2-6, mutta siinä rinnalla oli myös isot annokset Menopuria. Vain yksi folli saatiin, olosuhteet olivat kuulemma tosi hyvät, limis jopa 12 mm! Ei vaan natsannut. Heti perään söin pelkkää Femaria, sitä kiertoa ei ultrattu, enkä ollut ihan varma ovistesteistä. Nyt sitten F:ta olisi vielä jäljellä yhteen kiertoon. Luomukierroissa limis ollut 9-10 mm, Clomeissa (4 per päivä) nippanappa 8 mm. Olen kanssa lukenut, että F:t on parempia limakalvoille ja olen saanut sen käsityksen, että F:t otetaan käyttöön, jos C:lla ei onnistu 4:ssä kierrossa. Tuli muuten mieleen, kun lääkärini puheli marraskuussa, että on jokin tutkimus, jossa ihan samalla tavalla oli raskauduttu oli sitten Oili KP 9 - 18. Lääkäri sanoi, että kyllä munasolu on ok, vaikka se kasvaisikin nopeasti, jos vaan LH-huippu tulee ja solu irtoaa, niin se on kyllä kypsä. Olennaista kuulemma on se, että limakalvo ehtii mukaan kasvupyrähdykseen. Eikös se limis ehdi kasvaa paksummaksi ja parempi rakenteiseksi, kun sillä on useampi päivää enemmän aikaa? Olin kovin huolissani marraskuussa, kun ovis tuli niin poikkeuksellisen aikaisin, taisi olla KP 9-10. Mutta siitä kierrosta sain haituvaisen plussan dpo 12 (mikä katosi jo seuraavana päivänä, höh).
 
Soili niin..miulla oli silloin -09 Kp11 limis7mm ja silloin ovis oli Kp15
Kerkeäähän se limis vielä kavaa senhin jälkeen kun ovis tapahtunut?..ainahin sen 4-5vrk, eiköstä vaan??

Mikäli limis kasavaa sen 1-2mm/vrk..ja jos kuviteltais, että miun ovis oli nyt Kp10 ja limis vaikka 5mm..kerkeäsi se kasvaa/kypyä 4-5vrk tuollaiseksi, 9-15mm(jos ajatellaan, että alkio matkustaa kohtuun tuon 4-5vrk)..ja meneehän siinä vielä 2-5vrk ennen kuin alkio kiinnittyy..

:attn:Päättyykö se limiksen kasvu sitten missä vaiheessa??:attn:
..tietäisikö kuka sen??:wave:

Tuolla ammattilaisen kertomaa limiksestä&kiinnitymisestä
Verkkoklinikka.fi - Verkkolkrit

Tuolla lääkäri kirjoitti, että: Alkionsiirrossa limiksen hyvä olla 6-8mm(vähintään sen 6mm)
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur, hyvä kyssäri, voi vain veikata, oliskos näin: päättyykö kasvu, kun progesteroni/Luget alkavat vaikuttaa? Ne kai pitää limakalvoa yllä, vahvistaa sitä. Kuka tietäisi kertoa? Joo, ymmärtääkseni kai kasvaa vielä Oilin jälkeenkin, en tiedä vaan miten kauan. Oliko tuo kierto sun raskauskierto? Tuossa limis on varmasti ollut hyvä.
 
Soili ei ollut "tärppikierto"..tärppikierroilta en tiedä follin&limiksen mittoja..PAITSI..-09 joulukuun tärpissä, oli rv6+0 follin tilalla kuihtunut keltarauhanen 16.9mm..on ilmeisesti hyvä folli silloin ollut, kuihtumaan/kutistumaan alkaa heti puhjettuaan.

Juu, se oma keltaruhastoiminta/progesteron tuotanto loppuikin siinä 10-14vrk kohdilla jos hedelmöitymistä ei tapahtunut..eli kyllä siellä limiksellä on aikaa kasvaa ja vahvistua vielä oviksen jälkeenkin - liian paksukaan limis EI ole kuulemma hyvä!
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur Niin sitä tarkoitin, että turhaan epäilet kamu, hyvä oire se vaan on :kiss:

Soili Minä kp:nä noi sun eri limikset on mittailtu? Jos aivan samoilla, niin onpa hurjat erot :O
Mun limis on aina ollut surkee, jotain kolmen millin luokkaa ovuloimattomissa kierroissa, mutta mutta, on mulla yksi postitiivinenkin kokemus :D Esikoinen tarras kii, vaikka limis oli kp 14 6,4mm ja ovis oli seuraavan päivän illalla, eli eikös tää taas kertois sen puolestaet jos vaan munasolu on priimaa niin kiinnittyminen voi tapahtuu alle 10mm limikseenkin, koska ei toi mun limis olis millään kerennyt silloin kunnolla kasvaa, mutta munis oli täydellinen, kuten poikani onkin :D
Soili, kertoisitko vielä, mitä sivuvaikutuksia Femareista tuli/voi tulla? Clomien sivarit jo valitettavasti tunnenkin...
 

Yhteistyössä