40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti



Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

muumimamma-72 (38) kp6/25-30.....yk10......4./2.yht.
pikkutirri (41)..............kp6/28...........yk4........4./2yht.
Ottis (43)....................kp6/27...........yk20( 08/09)1.
Mami-41 (41)..............kp6/25...........yk34.......2.
oliivitar (40)................kp7/27-30.......yk2 ( 05/09)7.
Velmuliina74 (36)........kp9/26...........yk19..........2
mur-mur (45)..............kp9/25-28......yk24(02&08&11/10) 3.
Mahdotontako (46)......kp11/27..........yk9....................1. yht.
Mafinka (49)................kp12/26..........yk4................1.
Nöpsö (42)..................kp13/29-32.....yk?................2.
*Justiina* (38)............kp13/30-32......yk3(Tm7/07&Km1/08)3.
Mynteli (39)................kp13/28-29......yk2.................1.
sarppav (40)...............kp14/27-29 .....yk8(07/10) 2.
putunen (41)...............kp21/24-26......yk14....................3./1.yht.
tetu68 (42).................kp22/27...........yk12..................3/1.yht.
Hysteria (42)..............kp24/24-29......yk11 (kkm.11/10) 1.
Mimmi68 (42).............kp25/28...........yk2(?&12/10)......1.
Mindy<3 (40)..............Kp?/28-30........yk1............4
Bismil (39)...................kp?/?.............yk2.............6./1yht.
Iida-Karoliina (46).......kp42/23-29......yk20...................5./1.yht.
Soili (41).....................kp46/23-29......yk20..............1.
Raputar (40)................kp?/27............yk?......................2.

Kadonneet lampaat: Ulla4, Mother Mary?


Taustalla:
Räystäspääsky,Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73






Mafinka (49).............. dpo1
Mindy<3 (40) ............dpo8
putunen (41).............dpo9-10
Mimmi68 (42)............dpo12

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/
 
Viimeksi muokattu:
I-K dippailitko?..

Soili - Huhuuuuuu, mitä kuuluu!!!!!!:wave:

Mafinka oikeaoppisesti lämmöt pitäisi mitata HETI kun silmät aamulla aukeepi sängyssä olessa, joko suusta tai emättimestä.

Itse mittailen ovisplussan jälkeen aamulla heti herättyä ja kainalosta.
Sillä tapaahin kyllä näkee/löytää sen pienen(0.2-0.5C) lämpödipin ylöspäin.
Mittailen kyllä pitkin päivääkin, mutta NE lämmöt Ei sitten ihan niin luotettavia, lämpöihin kun vaikuttaa niiiiin moni asia(väsy, stressi jne.)

..mutta..jos bongaan ovisplussan jälkeen sen lämpödipin ylöspäin aamulla ja lämmöt pysyvät suht samoissa lukemissa useamman päivän ajan, olen olettanut oviksen olleen!=)

Kannattaa seuraavalla kiertoa mittailla aamusta ja ennen ovista, niin saat tietää sen normi lämpösi..PAITTI..toivon kuiteshin, että niin ei tartteis tehdä, vaan olisit ihunasti jo Raskahana!!!!:heart:

Tuolla keskustelua
lämmöt ja ovulaatio - Google-haku
ja..
Perhesuunnittelun kotisivut
 
Viimeksi muokattu:
Hello ladyt taas pitkään aikaan, olen ollut täysin paitsioissa koko palstailusta siksi en tiedä ollenkaan mitä täällä on tapahtunut,vanhoja löytyy edelleen mukana ja uusiakin on tullut,kiva.:wave:

Pikaisesti taas kiireen keskeltä omaan napaan.Elikäs kierto on tässä heitelly aivan härän pyllyä, reilu 2 vkoa sitten oli 5 pv verinen vuoto kun piti olla ovis,no nyt sit kp 23 alkoi uudelleen antamaan merkkejä et alkaisi menkat aivan ajallaan mut tätä tuhruttelua on kestänyt nyt 6 pv ja kunnon vuotoa ei ole näkynyt:confused: alavatsa ja selkä nippailuja ollu koko ajan.

Tuossa ekan vuotelun ja toisen välissä on siemenet kertaalleen laskettu vapaiksi mut tuntuisi aika mahdottomalta et heti sen ekan vuodon jälkeen olis mitään voinut tapahtua,vai joko mulla "nuoresta" iästä huolimatta rupeaa mummo tauti hiipimään:( no ehkä ensi viikolla saan vähän vastauksia kun on gyne aika.
Kuitenkin on vielä pelihenkeä jäljellä niin tekaisin mammaksi tilauksen,kaiken varalta;)
 
Peukutuksia sinulle onlydream :heart: Tulethan sitten heti kertomaan, kun tilaus on saapunut ja plussa ilmestyy testiin! :heart:

ON: haalean haalea, ehkä aavistuksen harmaanpunertava haamulainen ilmestyi testiin 3 h pidätyksen jälkeen. Testiajalla tuli 10 min sisään. Nyt hieman vahvistunut jälkikäteen. Nyt maltettava mieleni ja odottelen mitä tuleman pitää. Ei ole testaussuunnitelmia, ja niin vähäiset kp:t vielä, että annan ajan kulua :) mutta kaikki on siis vielä mahdollista :rolleyes:

Peukutuksia kaikille ja hyvää keskiviikkopäivää!!
 
Onlydream peukuttelen d=)b :heart:plussan:heart: puolesta täältä kovasti ja ihunaa, että "pelihenkeä" vielä löytyy!!!:kiss:

putunen
Oi kun ihunaa - haamuinen!!!:heart:
..voi, kunpa sitä nyt alkaisi vahvistumaan

Voisitko mi-ten-kään laitella kuvaa?..Pleaseeeeee!!!!..:)
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista aamupäivää mimmit


Minttu Täällä peukut, varpaat ja ihokarvat pystyssä, että pikkuisen syke sieltä löytyy :heart: Ja voimia piinaaviin päiviin, itse olen ollut 07 samassa tilanteessa, mulla se päättyi ikävästi, mutta rukoillaan, ettei sun käy samoin :kiss:

Mami Onnea ultraan ja toivottavasti sielläkin kaikki on hyvin..vaikka tuplana :kiss:

Putunen Mieletön viivanvahvistumis-puuhku täältä
:whistle: Kyllä se nyt siitä vahvistuu :kiss:

Lämpöjen mittailusta..juu en minäkään miten oikeaoppisesti koskaan oo niitä mitannut..oikeestaan vuorotyössä oleva ei niin voi edes tehdä..siis mittaan kun herään (en samaan aikaan siis), en aina vuoteessa ja ihan kainalosta..mutta kyllä mullä on lämpökäyrissä siis aivan selvä lasku-nousu oviksen aikaan..mulla siis useimmiten niillä clomikierroilla kun oon ovuloinut homma menee näin... tässä viime kierto: ovisplussa lämmöt 36,7..ovispäivä lämmöt 36.0 ja dpo1 lämmöt 37.0 Eli ovis näkyy FF:n käyrällä ihan selvästi ns. dippinä, vaikken oikeaoppisesti mittailekkaan :whistle:

Mulla on vapaapäivä...piiitkäästä aikaa ja aion vaan relata
Tilasin henkkamaukasta kasan vaatteita koko perheelle, ihanaa kun kesä tulee..tilailin oikeen hellevaatteita, koska se hellekesähän tulee =) Nyt aattelin keittää kaffet ja ruveta kattomaan jotain leffaa fintv:ltä ennenkuin naperot tulee koulusta..
Hieman mulla on ajatuksissa, että mahdankohan ovuloida tällä kierrolla ollenkaan, kun en taaskaan päässyt gynelle folliultraan omien kiireiden takia..enkä haluu kellekkään vieraalle gynelle mennä..no onhan tässä nyt vielä aikaa sen plussan ja oilin tulla, mutta jotenkin on vaan taas semmonen fiilis :|
No mutta, palaan myöhemmin asiaan, mukavaa päivää kaikille
 
Viimeksi muokattu:
*Justis* mukavan rentoista vapaapäivää siulle!!

..miulla ei nyt meinaa iskeä millään tuo siimahäntäisten tallettelu..mieskin vielä kipiä ja hiimailee naama pitkänä:headwall:
..innostuppa tässä sitten..huoks

Ei joka kierrollansa ole yhtä hywäinen fiilis - tämä ilmeisesti sellainen..ja väsy miulla vaan armoton mitä enempi aurinkoinen paistaa, sellainen shokki aina tuo kirkkaus!
 
Heipat

Ultrassa käyty, eikä selvennystä tilanteeseen tullu, verikokeen otti ja huomenna saan tulokset, että mikä se hcg arvo lienee.
Oli kyllä niin mölli gyne, ultras varmaan 20sekuntia ja sitten vaan juu ei täällä mitään näy ja morjens.
Onneks se vastaanottovirkailija on paremmin selvillä mun tilanteesta ja sano että otetaan se verikoe nyt varmuuden vuoks, jotta jotain selvyyttä saatas. Se onpi sairaanhoitaja ja niinhän tuo kokeen otti ja lupas soitella huomenna.

Limis oli 10,2mm ja se mua ihmetytti, kun kerta vuotanu näin kauan niin luulis sen olevan ohkasempi, yleensä mulla tos kp9-11 on jotain 8mm limis, no huomenna olemme viisaampia.

Varautunut olen huonoihin uutisiin, eipähän sitten putoo niin korkeelta suohon:D
2 viikon päästä uus ultra JOS ei kunnon vuotoa tule ja hcg arvo laske.
Tässä tämä, yhtä tyhmä olen kun eilenkin asian tiimoilta joten ootellaa tuloksia.

Putuselle
peukutuksia ja punaväriä testiin:heart:
 
Mami41 eihän siellä tosiaan noilla viikoilla juuri paljoa näy..näkyikö mitään/raskaussäkki?..oliko siulla nyt menossa rv 4+6..tai jotain?

Huominen verikoe vastaus kertoo jo paljon..saitko lähetteen kertaan?..olisit voinut käydä 2-3 päivän päästä uudemman kerran kokeessa..olisi nähnyt, lähteekö HCG nousuun.

Kävit ilmeisesti yksityisellä(kö?)..koetappa huomenna soitaa TK:n omalle lekurille(vastaanottovirkailija voi myös lähetteen antaa) TAI neuvolan TH:lle ja pyydä lähete toiselle kertaa(jos et jo saanut)
..minä sain molemmilta kun pyysin kaunihisti.=)

Kovasti täällä peukutan d=)b että siun huominen labravastaus olisi hywäinen!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur juu sai kahteen kertaan sen verikokeen, eli se menee ens maanantaille seuraava kerta, pulju on kii perjantaisin, mutta huominen tulos tosiaan jo selventää tilannetta.

Kyllä nyt ainakin tuntuu siltä ettei siel mitään enää kasva, vuoto loppui tänään kokonaan ja samoin kaikki raskausoireet hiipunut tykkänään pois.
Mikähän kiertopäivä mulla mahtaa olla nyt, taidan kattoo tän ny loppuun ja odottaa seuraavia menkkoja kiltisti. Testata en aio enää, kun kerta se verikokeen tulos tulee huomenna ja en muutenkaan alota mitään pistoksia tai lääkkeitä, paitsi disperiinin, ni menköön ny näin.
Kyllä mä simojahtiin aion viikonloppuna ryhtyä, oli tilanne mikä hyvänsä, kivaahan se on touhuta ilman taka ajatuksiakin välillä:p

Gynen mukaan olis 4+2 viikkoja nyt, samaa se verikokeen ottaja kysy, että näkykö raskauspussia, mutta ei niin nopeella ultrauksella kai kerenny näkeen kun p****n karvat ohimennen, niin nopeeta oli toiminta kyllä, ihan jotenkin sapettaa mokoma......:kieh::vampire::O
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur Kiitos taas täydentävästä vastauksestasi koskien lämmönmittausta =) niin ja Justikselle myös :)
Mami41 Kovasti peukutuksia huomiselle verikokeen tulokselle jotta sieltä hyviä uutisia kuulisit :hug:

Se on joskus just näin kun sanoit:

"Gynen mukaan olis 4+2 viikkoja nyt, samaa se verikokeen ottaja kysy, että näkykö raskauspussia, mutta ei niin nopeella ultrauksella kai kerenny näkeen kun p****n karvat ohimennen, niin nopeeta oli toiminta kyllä, ihan jotenkin sapettaa mokoma.."

Lähinnä tarkoitan noita kiiretutkimisia; karvat näkee ohimennen :LOL::LOL::LOL:

Samanlaisia kokemuksia joskus ollut itselläni ja nyt viimeksi kun koiruuden silmät peilattiin perjantaina niin kun tulin kotiin niin ihmettelin kun neidin toisen silmän pupilli oli laaja kun mikä ja toinen ihan normaalin kokoinen että mahtoiko koko peilaus onnistua toisen silmän osalta ollenkaan. Saatiin kuitenkin tällä kertaa "terveen paperit"..

mur-mur Vielä sen verran että toivon tosiaankin ettei tarvitse opetella enää kummemmin lämmön mittaamisia ja tikun käyttöjä ja että seuraava testi olisikin sitten se r-testi ja ++++++-sellainen :heart: sillä jos se onnistuisi niin saisi jäädä ainokaiseksi pienokaisekseni :kiss:

Mutta kuullaan illemmalla, täytyy lähteä kotiin katsomaan kisuliinejä, mummeli (kohta 13 v) jäi yksin pihalle kun aamulla paistoi niin ihanainen aurinko, sillä reppanalla taitaa jo olla kylmä :(
 
mami41..ei mahda mitään, minnuu alko niin suuta vetämään korviin tuo lauseesi..:D:LOL:..:x
..mutta ei niin nopeella ultrauksella kai kerenny näkeen kun p****n karvat ohimennen..

Asia on tietenkin tärkeä ja sen Gynen OLISI piänyt olla tarkempi ja selittää siulle, mitä tekee/näkyy!!!!
..miulla ainahin Perhesuunnitteluneuvolan puolella näin tehtiin.
Uskon, että sinnuu keljuttaa, ihan vi**taa!!!!:kieh:

Jotain tuollaistahan sielä ultrassa näkyy rv4..
(ylemmät kuvat)
Ultrasound Sonogram Scans week by week first trimester month 1 2 3 months weeks 4 5 6 7 8 9 10 11 12 early scan - Baby2see
 
Viimeksi muokattu:
Olishan se kyllä voinu kertoo , itte en siinä taas tajunnu kysyä, kun olen tottunu sen "oman" gynen toimintaan, se kyllä selittää joka kerta kaikki suolenmutkat sieltä ihan kysymättäkin, harmittaa kyllä vietävästi kieltämättä....

Täällä alko lunta tuleen taivaan täydeltä vaakatasossa, oikeen myräkkä, hui ei kovin keväinen ilma nyt.
Kiitos mur-mur linkistä, mielenkiintoista tiirailla mitä siellä olis voinu näkyä jos jos.....

Jahas palailen huomenna 2 jälkeen kertoileen tuloksia, mukavat illat kaikille:wave:
 
Ottis
Mami41:n ja Putusen kuulumisia tulin kurkkimaan :wave:.

Too-ticki Pahoitteluni pikkuisen menettämisen johdosta :hug:. Kaksoisraskauksissa noin todellakin usein käy, että toinen irtoaa ja vuotaa ulos, kun toinen jatkaa kasvua. Surullista, että sulla ei saanut toinenkaan pysyä kauaa matkassa mukana :'(. Voimia :hug:.

mahdotontako Melkein samat on kujeet täällä paitsi, että mä en kulje noin hurjia matkoja töihin, mutt olen alkanut nyt liikkua säännöllisemmin ja vaikka painonpudotus viime keskiviikolta (kiitos vkl:n mässäilyjen) ei olekaan kuin 700g, tuntuu kuitenkin hyvältä, että paino ei ole nyt noussut. Sohjossa olen kävellyt kummarit jalassa, eilen viimeksi 50 minsaa, mikä on mulle ihan huippu ja nyt kun lunta tulee sakeana, kannoin stepperin tupaan lämpenemään ja aion sillä hankkia kunnon hien ennenkuin menen saunaan.

Mafinka Hienoa, ett ovis löytyi ja tuli hyödynnettyäkin :heart:. Se napapaita vauvamasun päällä olis ihan ihqu juttu :kiss:. Peukutuksia jo!!
 
Mami41 - toivotaan edelleen parasta, ja että huomiset tulokset olisi hyviä =) Harmi, että gyne oli mikä oli.

Mulla hieman levoton olo. Ois kiva jos aika kuluisi vähän nopeammin - varmaan tuttu tunne monellekin täällä. Jotenkin vaikea suhtautua ihan coolisti.... on ajatus mielessä koko ajan, ja vähän tunnustelee oloa, että pysyykö samanlaisena, pysyykö lämmöt ylhäällä ym..... mutta ei tässä muu auta kuin ajan kuluminen. Ihan joka pisusta ei viitsi testiäkään tehdä.... kun ei se hcg sentään muutamassa tunnissa tuplaannu :D
 
Ottis
Hupsista :ashamed: Onpa tullut niiiiin hurjasti tekstiä, etten perässä pysy :(.

Mami41 Lupaavalta vaikuttaa testi :heart:. Hienoa, että ottivat verestä hCG:n määrityksen ja saat huomenna tietää mitä kuuluu. Noilla viikoilla ei totisesti ole paljoa nähtävääkään eikä siitä mitä näkyy, jokainen tollo ymmärräkään. Vauvaliimaa ja tarrasukkia :heart:.

Minttu2011 Käsittääkseni rv7+3 pitäis viimeistään näkyä sykeä. Mene ihmeessä ultraan maksoi mitä maksoi, minä en ainakaan pystyisi kahta viikkoa odotella tuossa vaiheessa. Mulla oli ihan sama tilanne kkm:n aikaan. Sykettä ei näkynyt, vaikka mun laskujen mukaan olisi pitänyt näkyä ja gyne vaan rauhoitteli, että muutaman päivän päästä näkyy. Viikon päähän otettiin kontrolli eikä sykettä sitten näkynytkään ja kaavinta tehtiin seuraavana päivänä. Toivottavasti sulle ei käy noin, vaan uutiset seuraavasta ultrasta ovat sykkeellisiä :heart::hug:.

Putunen Kandeekin aamupisusta testi tehdä, sillä unissaan ei kai tule niin usein vessassa rampattua :), mutta (muoks.) Wautsi, haamulaista pukkaa ja testiajalla ihan :saint:. Ihanaa, plussatuulta :heart:! Mä peukutan kaikin mahdollisin raajoin, ett pikkunen saisi nyt pysyä matkassa.

Justiina Oletkos oilia tikutellut ollenkaan? On ainakin soppelit päivät sulla käsillä :). Onnea pupuiluun :heart:.

mur-mur Harmi ku niitä testejä ei tullut :(. Mutt simpoillahan sitä raskaaksi tullaan, joten nyt vaan toimeksi ja miestä kumoamaan :heart:. Onnea matkaan!!
 
Ottis
Mafinka Voi ku ihan kateeks oli käydä ajatus, ett sulla siellä mummeli odottaa portailla. Kissat on niin ihania ku ne osaa nauttia joka hetkestä. Mä tänä aamunakin kattelin auringon kirjoa lattialla ja muistelin missä pojulla oli aamuisin tapana makoilla ku katteli mun töihin lähtöä. Ikävä on sitä ihanuutta.
 
Ottis
Hih Putunen, noinhan se on :). Mulla alkanut tänään olla pientä vihjettä ovislimoista eli kyllä mäkin varmaan viimeistään viikonloppuna vähän tallettelen. Mies mökötti eilisen illan jostain käsittämättömästä syystä, mutt on tänään ollut ihan ok taas ja pitää pitääkin huoli siitä, ett on ihmisittäin. Olis kiva päästä matkaan vauvan alku masussa, vaikka se vapaa-ajan harrastuksia vähän rajoittaisikin :LOL:. Mutt nyt pitää laittaa saunaa lämpeneen ja alkaa stepata kans. Palaillaan :wave:.
 
Ottis - toivottelen sulle hyvää onnea talletteluissa ja etenkin sitä kunnollista ja pysyvää tärppiä!!! :heart: Mukavaa saunailtaa!! :)

Mur-mur - sinulle myös onnea oviksen hyödyntämiseen. Ukko nyt kumoon vaan, vaikkei kummankaan tekisi mieli. Kyllä se siitä lähtee lämpiämään... ja ukkokin tervehtyy samalla ;)
 
Jep, niinhän se menee, että "ovistesteillä" ei vaavia alkuun saada;)
..mutta..kun tässä on juuri se, ettei ole innostusta kumpaiselleakaan meillä täällä, niin sattuttaisin ainakin ne pari jörnimiskertaa sitten passelille aikaa - siihen tartteisin O-testien apuja.=)

O-testeistä vielä..ei se tyhymä postinkantaja osannut niitä ostoksiani laatikkoon pudottaa(olis varmasti mahtunut, vaikka tilailin muutahin)ja saan testit sitten vasta huomenna kuuden jälkeen kun mies tulee töistä!..vaan, enhän mie simojaakaan talletteleisi kun vasta illasta, että sen puoleen..:rolleyes:..eilen muuten irtosi päivällä sellainen "limatulppa":whistle:..eli pitäis nyt jaksaa vaan lempiä..
Mies tuli juuri kotio menoiltaan, laitankin poikasen mammimaan ja tiedä vaikka.."tsippadippadaa" vielä illasta..
 
Iski kovat alavatsakipuiset ja lämmötkin pomppasi 37.2C:xlämmöt ei miulla kyllä heti oviksen aikaan normisti näin korkealla!

Monena iltaa olen lämpöjä mittailut ja aina saanut max. tuon 36.6C vaan..
..jos miulla onhin Kp10 se ovis on melko varppina sitten tänään!:O(laskin vasta kunnon vuodosta ja olisi tänään kyllä sen mukaan Kp9)

Siimahännät jäi tältä iltaa saamati..mieskin väsy ja minä en saanut ittiäni syttymään, en sitten millään..:(
..jäi kyllä tämä kierto hyödyntämäti..voihan pa**a:headwall:

Miun munasarjat kasvattelee viimosia munarakkuloita aina vaan aiemmin ja aiemmin..:ashamed:

..en kyllä ala..:'(..tämä tuli ihan puun takaa nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä