40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti



Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Tintti-Tiivari (42)......kp?..................yk?......?
Fiialiia (40+)............kp5/27-30.........yk3............1.
sarialeksandra(41)...kp6/32-35.........yk yli 1v....2.
lippis (43)................kp6/25-28.........yk3(4/2012)......1
Euphonia (40)..........kp8/25-26.........yk24......................1.
Kastehelmi (44).......kp8/?................yk1(5/2012)....5./1.yht.
Morticia (43)............kp10/28............yk2........3.
Crissy-72 (40)..........kp10/?..............yk2.....4.
anjamarita (43)........kp13/28-35.......yk8...................2./1.yht.
annekristiina (47).....kp13/26............yk7....(2007) 5./2.yht.
Iida-Karoliina (48)....kp13/26-31.......yk5.......5/1.yht.
ulpunen (42)............kp14/31-34.......yk3..............2.
Onni-71(41).............kp15/?.............yk1...........?
bugsy (42)...............kp18/?.............yk?..........9.
tattinen (42)............kp18/22-28.......yk21(2km.)5/1.yht.
pikkutirri (42)...........kp20/28-30.......yk19(6&8/2011)4/2yht.
Hanhimamma (42)...kp28/27............yk4...........3/1.yht.
OOAK (49)...............kp?/26-28.........yk4..(Km1992)4/1yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, Morticia, WhiskyPeat, Sussu-72





pikkutirri (41).....dpo7
Ottis (44)...........dpo7




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Heippa :wave:

Juhannus tuli ja melkein jo menikin. Toivottavasti juhannustaiat tepsii ja jokainen meistä pian on vatsa pystyssä ja vahvasti :heart:

Uusiakin tänne on tullut - tervetuloa teille!

Hieno tuo uusi lista ja minut saa sinne päivittää

sarialeksandra (41)...kp6/32-35.....yk yli 1v....2.
 
Miten on ihqujen juhannus mennyt? :)

Mökkeilyt suvun voimin menivät mukavasti, mutta olipa ihana päästä takaisin OMAAN sänkyyn nukkumaan! Vanhuus ei totisesti tule yksin...... :p

mur-mur, ihana uusi ulkoasu ja kuva tuossa tilannelistassa vai mikä sen nimi nyt on :)

Ottis, kuulostaapa pahalta tuo yskä! Miten se noin kauan on jatkunut...? Tiedätkö mistä on kyse...? Uskomatonta että "ukkosi" kehtaa sinua moittia tekemättömyydestä, kun tunnut niin ahkeralta ja tekevältä kuin vain olla voi!

Tsemppiä teille jotka olette viivanpaikkoja saaneet, toivottavasti tulee väriä mukaan seuraavaan testiin! Vastoin parempaa tietoani tein sitten tänään uuden testin (kun ne menkat olivat todella niukat ja lyhyet), mutta edelleen nega, ei edes viivanpaikkoja. Jospa nyt jo uskoisin, että 100% varmasti en todellakaan ole raskaana! :headwall:

Jotenkin on sellainen olo, että ehkä tämä tjottailu on ihan turhaa ja tyhmääkin, lähipiirissä kyllä on vauvoja ja niitä lapsenlapsiakin varmasti tulee muutaman vuoden sisään....................................... ja tuossa ympärillä pyörii juuri suloinen parivuotias tukilapsemme, on viettänyt juhannusta kanssamme. Miksi ihmeessä haikailen vielä omaa vauvaa...? Haikailenko sitä ihan oikeasti, vai onko kaipuuni jotain muuta...? Elämä on oikeastaan ekaa kertaa aikuisena ollessani helppoa, mutkatonta ja onnellista. On myös omaa aikaa paljon, ehdin harrasta, ehdin LEVÄTÄ... haluanko ihan oikeasti että tähän kaikkeen tulisi mullistaja moneksi, moneksi vuodeksi eteenpäin...? Haluanko riskeerata sitä, että hyvin toimiva parisuhteeni joutuu kriisiin...? Jonkinlainen kriisihän - vaikka pienikin - vauvantulo aina on, ja muuttaa parisuhteen dynamiikkaa.

No juu, että sellaisia pohdintoja tässä juuri nyt. Ehkä tuo sadesää tekee vähän tylsän olon sisäisestikin. Onneksi tulee kohta vieraita päiväämme piristämään :)
 
Sataa, sataa ropisee..
Täällä satelee, mutta ei ole kumminkaan kolea keli.=)


ON..Kp29 lämmöt nousseet hieman(ovis?)
..on kyllä sellasta täti tuntemusta..saas nähdä, miten täti saapuu - viipyileekö sen 14vrk, vai tuleeko ensi viikolla?

Toivoisin, että mökkilomalle sattuis ovis kumminhin.(jos vielä yleensä enää tulee?)

Toivottavasti jokaisella ihunalla oli rentoinen Juhannus!:flower:

Ps. Miten loppukiertolaiset - tulkaahan kertoilemaan kuulumisianne!:wave:

..Hanhimamma Juhuuuu, mikä tilanne????!!!=)

Ottis - oletkos rapistellut testejä?;)
 
Viimeksi muokattu:
Heipati hei!

Toivon mukaan juhannus meni mukavasti, vaikka ei niin lämmintä ollutkaan. Ei kuitenkaan satanut, ainakaan meilläpäin, toivottavasti ei juuri muuallakaan. Oletpas mur-mur löytänyt kauniin kuvasen tuohon meidän listaan - kiitos :)
Ottis, oletkos lääkärisedällä käynyt tuon yskän takia? Ei ole hyvä kovin pitkään yskiä yksikseen.

mur-mur, eihän sitä tiedä, vaikka myöhempikin ovis onnistaisi. Jostain ketjusta sellaista lueskelin, vai oliko se peräti tämä ketju... No, joka tapauksessa mahdollisuus on olemassa.

ON Nyt on kyllä jotenkin mieli maassa ja päätäkin vähän särkee. En tiedä, onko tämä noista clomeista vasi mistä johtuvaa. Kumppanikin tuntuu nyt erityisen kaukaiselta ja kylmältä - eipä se juuri muutenkaan tunteita paljon näytä, tai sitten niitä ei ole lain. En tiedä, jotenkin alkaa usko loppua - ei taida sitä perhettä minulle koskaan tulla eikä sitä miestäkään.
 
Heipati hei!

Toivon mukaan juhannus meni mukavasti, vaikka ei niin lämmintä ollutkaan. Ei kuitenkaan satanut, ainakaan meilläpäin, toivottavasti ei juuri muuallakaan. Oletpas mur-mur löytänyt kauniin kuvasen tuohon meidän listaan - kiitos :)
Ottis, oletkos lääkärisedällä käynyt tuon yskän takia? Ei ole hyvä kovin pitkään yskiä yksikseen.

mur-mur, eihän sitä tiedä, vaikka myöhempikin ovis onnistaisi. Jostain ketjusta sellaista lueskelin, vai oliko se peräti tämä ketju... No, joka tapauksessa mahdollisuus on olemassa.

Luulen, että se "OIli" kyllä kävi kipuisien perusteella aikaiseen lauantai aamuna.=)
..ja lämmöthin nousussa..

ON Nyt on kyllä jotenkin mieli maassa ja päätäkin vähän särkee. En tiedä, onko tämä noista clomeista vasi mistä johtuvaa. Kumppanikin tuntuu nyt erityisen kaukaiselta ja kylmältä - eipä se juuri muutenkaan tunteita paljon näytä, tai sitten niitä ei ole lain. En tiedä, jotenkin alkaa usko loppua - ei taida sitä perhettä minulle koskaan tulla eikä sitä miestäkään.

Voi sinnuu, halitus:hug:kyllähän se sade kelikin pistää mielen matalaksi..ja tuo kierron alku.(ainahin miulla)
.
 
Pikaset moikat ketjuun:wave:!

Mulla tietsikka huoneessa, jossa nyt 4 lapsostani tuijottaa tiiviisti leffaa, joten en voi kovin rennosti olla, sillä luulen, että aikas monen silmät harhailee muden kirjoituksiin:whistle:! Oon muutenkin jo miettinyt nimimerkin vaihtoa, kun tuntuu, että liian uskaliaasti kirjoitan, vähän kuin päiväkirjaa, ja jos lapset käykin lukemassa kaiken kirjoittamani:snotty:!

mutta, enempiä jaarituksia välttääkseni, mun täytyy sanoa, jotta alkos jo paniikkia pukata; pakko oli rapistella tänään!! Ei hitto, tätiä ei oo näkyny, ei kuulunu.. Mutta, mutta..EI ollu +, onneksi:ashamed:! Mä nimittäin nyt ihan todellakin hokasin, että helpotus oli aikasta moinen, kun kädet tärisi kun yritin pissiä saalistaa mukiin ja vapisevin käsin kastaa tikkusen sen liruun.. Ihanaa, ettei ollut +! Mun vauva-aika meni jo, juna jatkakoon sellaselle asemalle, jossa varmasti otettas plussa innolla vastaan=)! Toivottavsti kukaan olkkarissa ei tykkää kyttyrää, vaikka edelleenkin istuksin täällä nurkassa ja jaagailen omiani, vaikkei mulla enää minkäänlaista kuumeilua (kait??) oliskaan? En mä vauvaa enää kaipaa, omaa sellasta, nyt alan kaivata jotakin muuta kivaa=)! Meillä meni juhannus ihan jees, ja eilen käytiin ukkelin kanssa paikallisessa yhillä olusilla fillarilla, niin, että mä istuksin tarakalla ju ukkeli ajoi; "Minä poljen, sinä ohjaat, mukavasti matka käy....".Oli ihanaa istua kaksin ja olla kuin nuoria, vastarakastuneita sillä erolla, ettei enää olla nuoria..

Tällanen pikatiedote tässä kohtaa, ja mään oottelemaan, että se täti sen luutansa saa jussin jäljiltä korjattua, ja kipasee tänne, mitä pikimmiten:vampire:!

Suloista suven jatkoa, en mä mihinkään katoa, jos vain saan teidän seurassanne olla, vaikka olenkin vähän "luuseri" tähän pinoon:hug:!

Lillis
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Lillis ihunainen - älähän sie olkkaristamme katoa mihinkään!:kiss:
..etkä sie ole mikään "luuseri"..höpön höpö ja huomenna lissee;)


ON(taas)..äääks, miulla koko ajan sellainen oloinen, että täti puskee..:eek:
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur, kiva kuulla etten ole ainoa joka ei oikein tiedä mitä haluaa! Ja Lilleriina, saa nähdä päädynkö samoinhin aatoksiin kuin sinä riittävästi näitä asioita pyöriteltyäni... en tiedä vielä, aika näyttää. On tää ihmiselämä välillä niin vaikeaa, kun on ihan oman pään sisällä niin paljon ristiriitaisia tuntemisia ja tahtotiloja! : / Puhumattakaan sitten niistä ristiriidoista, jotka syntyvät eri ihmisten välisistä ristivedosta... :LOL:

Oliskohan ovis lähellä, pientä särkyä muniksissa. Vaan on talo nyt niin täynnä sekä omia että lainattuja lapsia, sekä oma olo niin nuutunut, että tuskinpa tuota pääsee hyödyntämään.... Ehkä hyvä niin, kun en kerran edes tiedä, mitä haluan! :D

Hyvää yötä! :)

toivottelee Kastehelmi
 
Nati nati ihanaiset:heart:

Ihunaa, enää 7 yötä ja päästään mökkeilemään, mie niiiiiiin sitä odotan.=)

Ps. Ai niin..miullehan tulee niitä testejä huomenissa:whistle:..pitänee nyt kumminhin varuilta dipata;)
..vaikka oikiasti ei raskaus VOI olla mahdollinen jos ovis vasta lauantaina
..e l l e i super simppaset ole elelleet sitten 5vrk..(sen verta tulis aikaa edellisestä lemmiskelystä lauantai yöhön)

Ps..ja lämmöt nyt 37.1..
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Tänään Ovis + eli Dpo -1
Pääsee taas jännäilemään =)

Olin juhannuksen töissä ja nyt 2 vapaata.... Tänään ei onneksi enää satelekaan, vähän aurinko yrittää pilkistää.

++++ tuulosia ja muutenkin kaikkea hyvää kaikille :D
 



Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Tintti-Tiivari (42)......kp?..................yk?......?
Fiialiia (40+)............kp6/27-30.........yk3............1.
sarialeksandra(41)...kp7/32-35.........yk yli 1v....2.
lippis (43)................kp7/25-28.........yk3(4/2012)......1
Euphonia (40)..........kp9/25-26.........yk24......................1.
Kastehelmi (44).......kp9/?................yk1(5/2012)....5./1.yht.
Morticia (43)............kp11/28............yk2........3.
Crissy-72 (40)..........kp11/?..............yk2.....4.
anjamarita (43)........kp14/28-35.......yk8...................2./1.yht.
annekristiina (47).....kp14/26............yk7....(2007) 5./2.yht.
Iida-Karoliina (48)....kp14/26-31.......yk5.......5/1.yht.
ulpunen (42)............kp15/31-34.......yk3..............2.
Onni-71(41).............kp16/?.............yk1...........?
bugsy (42)...............kp19/?.............yk?..........9.
tattinen (42)............kp19/22-28.......yk21(2km.)5/1.yht.
pikkutirri (42)...........kp21/28-30.......yk19(6&8/2011)4/2yht.
Hanhimamma (42)...kp29/27............yk4...........3/1.yht.
OOAK (49)...............kp?/26-28.........yk4..(Km1992)4/1yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, Morticia, WhiskyPeat, Sussu-72





anjamarita (43).....dpo-1
pikkutirri (41)........dpo8
Ottis (44)..............dpo8




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Onnekasta piinailua anjamarita!:):heart:


Kylläpä miulla se ovis oli silloin lauantai yönä, nyt lämmöt jo 36.8(aiemmin olleet tasaisen varmasti max. 36.6..

Eli..dipata kannattaisi aikaisintaan vasta 2.7(dpo9)..arvatkaas vaan, maltanko?..:D
..tänään R- testejä posti tuo 10kpl ja ovat jo varmaanhin loppu siihen menessä:O..

Ihan turhaahan se dippailu tässä lähipäivinä on..sitä vaan kun on niin malttamaton!:whistle:


Mukavaista päivää itte kullekkin!:wave:
..rapistelkaas testejä ihunaiset:kiss:
 
Ottis
Pikamoikkaus taas :wave:. Mun yskääni kommentoineille tiedoksi, ett viime yönä näin jo unta, ett kävin lääkärissä eli kai sinne on hankkiuduttava, jos ei ala helpottaa. Tänään taas ollut helpompaa, kun muistin ottaa päivällä allergialääkkeen. Mökillä pölyytti paju niin kamalasti juhannusiltana, ett se pahensi oireita taas. Allergiaa tämä siis selvästi on. Vuosikaudet söin siihen lääkkeitä melkein vuodet läpeensä, mutt vauvakuumeilun vuoksi jätin pois. Oireetkin olivat tässä välin vain pientä niiskuttelua, mutt taisi tän kevän ja kesän huikeat siitepölymäärät tehdä sen, ett joudn taas vakiläääkitykselle :(.

mur-mur Ehdin jo toivoa, ett sulle olis testit jotain näyttäneet :hug:, mutt parempi ovis kuin täti, eikö niin ja toivotaan, ettei se tätsykkä sinne mökille tule ollenkaan :kiss:.

ON Lähdin sittenkin puolenpäivän jälkeen aattona mökille, kun kuulin miehen veljen tulleen sinne naisystävänsä kanssa ja olipa heillä mukanaan tän naisen 4v.-poikakin, joten meillä oli tosi letkeätä ja mukavaa. Miehet tosin lähtivät aattoiltana naapuriin iltaa istumaan, mutt se ei meitä naisia hidastanut, tai siis hidasti, kun saatiin olla ihan rauhassa ilman minkään sortin kouhkaamista.

Jussina lähdettiin sitten heti aamusta veneellä yhteen saareen retkelle ja kalasteltiin matkan varrella. Haukea tuli sekä kissoille ett ihmisille. "Vieraat" lähtivät juhannuspäivän iltana ja mies oli siihen malliin päivällä juonut, ett alkuillan nukkui, kunnes herätin hänet saunaan ja saipa mies myös 'luvan' yöpyä saunakamarissa, sen verran suivaannuin. Ei muuten, mutt kun sitten koko loppuillan jouduin olla yksin, kun hän pölisi puhelimessa. Eli eipä ollut miehestä paljon mulle seuraa, mutt siksipä mulla varmaankin niin kiva jussi olikin ;).

Tänään olen lojunut ja lukenut ja vasta alkuillasta roudattiin katit kotiin. Väsyttää ja viluttaa, mutt sauna lämpenee eli eiköhän elämä pian voita =).

Niin juu, mur-mur, rapistelin mä tänä aamuna ja ihan putipuhtaan negan :(. Palataan taistoon huomenna taas :kiss:.
 
Kastehelmi Samoja mietteitä myös täälläkin. Vaan vielä hiukan kuumeilen ja ihmeiden ihmettä toivon"salaa".=)
murmur Käväisin kans Perhesuunnittelu sivulla, tuo kierto nyt kun heittelee, niin piti uteliaisuus pisti päätään, ja mulla olis hedelmällisin aika nyt koht käsillä tuon mukaan..26.6-1.7 välissä..
Eilen sain siimahäntiä mut kait nyt pitäis sit uusia kait viimeistään huomenissa..heh.
vaan jaksankohan kellistää ukko kultaa..:saint:

Kiitokset jussin toivotuksista. Ottikselle myös. Mukava kun jussina sait viettää rentoa kesä fiilistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Terpat Ihanaiset:wave:!

Kauniit kiitokset *mur-mur* ja Kastehelmi ymmärryksestänne! Mähän olen koko ajan ollut kahden vaiheilla, kuumeillako vaiko ei, toivoako vauvaa vaiko ei, jne.. Ja nyt olen ihan kuin valaistunut:saint:! Mietin kaiken maailman asiat ja asetelmat, muutokset ja pakolliset muuttumiset tossa muutaman päivän aikana, ja kyllä vain, tää ratkaisu on justiinsakin se oikea mulle.. Jos testi olisi ollut+, niin sehän olisi ollut upeaa ja hienoa, sitten hetken miettimisen ja makustelun jälkeen, kuten ennenkin kokemuksestani tiedän, mutta nyt voin vain olla tyytyväinen tähän! Ja juu u, johan luutakin on käynnistynyt taas ja hipihiljaa, mutta kuiteskin, täti jo parkkeeraa tänne päin:kieh:!

Tänään laitoinkin jo herätyksen klo 9, ja lähdettiin lasten kanssa Flamingoon kylpemään ja liukumaan vesiliukumäkiin, uimaan ja saunomaan ja nauttimaan tästä sateisesta lomapäivästä! Paljon oli odottavia äitejä liikkeellä, ja niinhän niitä bongaili, kuin lintubongari konsanaan! Kivasti meni kolmisen tuntia siellä ja sitten Mäkkärin kautta kotio ja herkuttelemaan, lapset siis. Mä oon syönyt niin hirveesti nyt loman aikana, että itteenikin inhottaa, yökkis yök! Onneksi ke pääsen töihin, ja sitten elämä taas vähän normalisoituu;)!

Ottikselle ja *murrelle* toivon kovasti ++, oishan se ihanata lomansa kruunata plussalla:)! Ja anteeksi vain, etten muita älynnyt mainita: mutta ihan sydämestäni jokaiselle Teistä, nimetylle, nimeltä mainitsettomalle sekä taustailijalle, toivon pikkuista sydämenne alle kasvamaan:heart:!

Upeata alkavaa viikkoa kaikille, ja *mur-mur*; sulla jo aikasta harvassa piikit aamukammassa ennen möksälle lähtöä:whistle:!

Lilleriina
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
En oo perjantain jälkeen testaillu, mutta eipä oo tätiäkään vielä näkyny... Nyt jo kp29/28 mutta jotenkin mua ei nyt enää huvita edes testata. Huomenna vois käydä ostamassa oikeen sellasen cb:n digitaalisen ja tehdä keskiviikkoaamuna, jos täti pysyy poissa.

Huomasin tossa pari pvää sitten taas sen vanhan totuuden, että lapsettomat on tosiaan omasta mielestään niitä parhaita lasten kasvattajia. Ja auta armias jos niillä on vielä "ammattitaitoa" (oikeen lähihoitaja-koulussa pari sivua lukenu lasten kasvatuksesta :p ) siihen nii huh huh, oksat pois... Poikani kohta 9v halus lauantai-iltana katella Batman elokuvaa. Armas miesystäväni siihen sitten sanoi ehdottoman ein, koska elokuva oli k-16. Minä sit sanoin että kyllä poika saa sitä katsella (koska musta batman ny ei oo mikään kamala elokuva, ja tiedän että poika jaksaa aikuisten elokuvaa katella n. 10 minuuttia...). Ja siitäkös sit "riemu" synty. Mun mielestä tollasissa asioissa käytetään ihan maalaisjärkeä, eikä tuijoteta sokeesti jotain ikärajaa. Riippuu elokuvasta ja katsomis-seurasta jne... Mutta ukkopa tuijottaa vain ikärajaa. Muissakin asioissa sen ajatusmaailma on hirveen mustavalkonen. Kuulemma pitäis lasten kans pitää tarkat rajat ja kuri, kyllä hän tietää ku on hieman ollu ongelmanuorten kans tekemisissä... Joopa joo, mutku mun lapset on ihan normeja kotilapsia. Tottakai joissain asioissa on tarkat rajat, mutta mä pyrin aina käyttään maalaisjärkeä ja joustamaan ja harkitsemaan tilanteen mukaan. Että silleen. Tästä asiasta keskustellaan vielä... Tuli yhtäkkiä sellanen olo, että tonko kans mä muka haluan lapsen???? Ei prkele.... : /

Sekopäisenä Hanhimamma
 
Viimeksi muokattu:
I-K helliä hetkiä mieheis kera:heart:

Lillis - juuri tänään poikasella arvuuttelin, jotta: "montakos yötä mökkeilyyn onkaan"?;)
(hyvin arvas)

Hanhimamamma - olen miekin monasti miettinyt tätä parisudettamme ja lapsen haluamista..mieheni ON aika musta/valkoinen tyyppi.

Poikasen suhteen periksi antava, mutta minä meillä kuitenhin juuri se, joka saattaisin antaa lapsen katsoa jotahin sellaista elokuvaa, joka on hänen ikäiseltään varsinaisesti kielletty - käytän juurikin sitä maalaisjärkeä harkitessani.=)

Mamman kera jos katsoo, ihan oK..ja kyllä poikanen selkeästi sanoo(hänestä näkee)jos peloittaa.
Eräs Rölli elokuva Rölli - hirmuisia kertomuksia (S) | Tv | Areena | yle.fi v i e l ä k i n häntä peloittaa määrätyssä kohden, ikäraja muistaakseni S

Metsän valtaa roskaajat ja suuri "ahmatti roskaaja" on juuri se, mitä poikanen pelkäsi.
(oli miustahin Rölli elokuvista se jännittävin:whistle:)

Hanhimama..siihen digiin :heart:positiivinen:heart: vastaus.:)
 
Viimeksi muokattu:
Näin eilen AIVAN ihanan pariviikkoisen vauvan, ja kuumeet hyppäsi korkealle! Illalla rakastellessa jo haaveilin, että jospa "talletus" nyt ehtisi vielä tähän ovikseen... Ja sitten tänään meni kokonaan hermo esimurkun kuopukseni kanssa, ja ajattelin ettei minusta kyllä ole äidiksi enää kenellekään.... :(

Elämää se kai on...

Hanhimamma, kiperää on välillä uusperheiden lastenkasvatus. Toki erilaisia näkemyksiä on paljon ydinperheissäkin, mutta ei ole ainakaan sitä sun/mun lapsi -asetelmaa.... Tosin täytyy sanoa, että omassa tapauksessani lastenkasvatus on ollut helpompaa uusperheessä kuin aikanaan ydinperheessä... siitä kaikki kunnia miehelleni, ei minulle :LOL:

Lähden pariksi päiväksi taas bittiavaruutta karkuun mökille. Kovin on luvattu vaihtelevaa ja epävakaista säätä, voi kun se

AURINKO NÄYTTÄYTYISI MEILLE KAIKILLE! :)
 
Ottis
Lilleriina Tainnut ruoka maistua itsekullekin juhannuksen aikana :), joten älä pode huonoa omatuntoa ollenkaan. Mulla tuli jussin aikana painoa takas 1,1 kg, mutt se oli ihan odotettavissa, kun paino putos niin nopeesti hirveällä heilumisella. Nyt vaan yritän pitää jonkinlaista ruokavaliota, etten ala tylsyyteeni mässäillä ja toivon, että olen kolmen viikon päästä synttäreitteni aikaan jo taas vähän sutjakampi ;).

Ja mitä tohon kuumeiluun tulee, niin mulla on ihan sama, ett vuoroin päätän lopettaa koko touhun ja sitten taas alan haaveilla :mad:. Hullun hommaa :stick:.

Hanhimamma Pikapikaa rapistelemaan siitä :heart:!

Kurjaa tollanen köydenveto rajoista :(. Järki se kuitenkin on mikä sanelee ja totta on, ett vanhempien seurassa niistä rajoista voi vähän joustaakin. Onkin varmaan koko systeemi rakennettu sille ajatukselle, ett monille lapsille TV on se päivähoitaja. Vaikka no joo.. kukapa sitä tietää mitä lapset yksikseen sitten kattoisivat :)?

Kastehelmi Ihanaa mökkeilyä sulle :). Minäkän en nykyään mökillä ollessa viiti edes kännyllä surffailla, vaan otan ilon irti siitä, ett olen kaikesta irti. Puhelintakin pidän yleensä äänettömällä tai 'pahimmillaan' kokonaan pois päältä.

Tosin eilen ajattelin aamukahvia juodessa, ett olis niin helppoa jos siellä olis toimiva nettiyhteys ja kannettava mukana. Silloin mökillä vois viipyä pitempäänkin. Aina on kuitenkin joitain asioita koneella houidettavana ja se vie edes käymään kotona jos ei muuta..

ON Aamulla ysin aikaan testasin puhtaan negan. Kirkkaan viivan paikan näin testiä kallistamalla, en muuta :(.
 
Siis mä en nyt ymmärrä. Testasin tuossa olikohan pari päivää sitten haalean ovisplussan mutta sen jälkeen tullut ihan negaa vaan. Eikä mulla kyllä ovista oo ollut. Tarkoittaakohan tuo nyt sitten että mulle ei ovista edes tule? Voiko joku antaa väärän plussan?
 

Yhteistyössä