40+ so what wol.13

Zini, miten kauan sulla kesti sen plussan jälkeen, kun vuoto alkoi? Oliko testi silti positiivinen?

Mulla aamulla täysin puhdas nega testi! Sanokaa, oonko tullut hulluksi tai entistä hullummaksi? Musta se su testi oli tosi tyylikäs plussa. No, nyt odotellaan menkat alkaviksi. Sitten kohti apteekkia. Onneksi pääsen polille avautumaan tunteista.
 
Virkki: mulla oli viikkoja noin 6 siinä vaiheessa kun tyhjeneminen tapahtui. Edellisellä viikolla ultrassa näkyi viikkoihin sopiva pussin alku, ei vielä sikiötä. Sitä ennen oli pieni vuoto viikolla 5. Plussaa näytti vielä viime viikolla, eilen sitten nega. Kemiallisessa viiva näytti plussaa syyskuussa vielä 4+3 mutta oli jo haalistunut ja silloin alkoikin vuoto ja seuraavana päivänä nega.

Luin äsken kanta.fi sivuilta omaa kertomusta, ja gyne on merkinnyt sinne aiemman kemiallisen, ja tämän sitten oikeaksi keskenmenoksi, vaikkei sykettä ollut todettu ultralla...
 
Olet kyllä Pirtsi saanut äärettömän huonoa kohtelua! Kirjallinen valitus kannattaa tehdä ehdottomasti! Toivottavasti saatte nyt vihdoin lähetteen ja saatte asiat etenemään!

Sulla on Zandi ollut jännät paikat, mutta onneksi kaikki nyt hyvin :love: Myötätuulta matkallenne! Olikos niin, että esikoista odotatte?

Virkki, pahoittelut! Kyllä se sunnuntainen oli selkeä plussa eli kyllä siellä varmasti vahva kiinnittymisyritys on ollut.

Mulla on peukut sulla visusti pystyssä Meibijees! Taidettiin aika samoihin aikoihin saada keskenmenot silloin syksyllä. Toivottavasti pääsette tällä kertaa loppuun asti.

Omaa napaa: Kuvittelen olevani raskaana :D Tilasin vauvanvaatteita :DEi oireita ja testaamistakin pitää vielä odottaa tovi jos toinenkin. DPO nyt ehkä 6 (jos ovis ollut kp 11 tai 12 niin kuin yleensä on...) Höpelö, mikä höpelö :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Inhoan letroja! Miks ne tekee mulle tätä?? Ei vieläkään menkkoja, mut testit on pelkkää valkoista. Vähän v.ruskeaa tuhrua silloin tällöin. TÄNÄÄN PAKKO ALKAA! En ikinä pääse hoitoihin... Tänään tietty pyhäpäivä taas, muuten olisin soittanut klinikalla et tehdään HETI jotain. No, vielä pitäis toisaalta DHEAa syödä et sais siitä parempaa tukea plus mielellään olla letroton kierto ennen keräyskiertoa. Ja kilpparitestitkin pitäis käydä tekemässä.

No, odotellaan...

Voi kurjuus, Virkki!! :( Näytti niin hyvältä! Yrityskin hyvä, kuitenkin.

Toivottavasti Pirtsin asia viimeinkin etenee... Ihmeellistä meininkiä. Ja täysin tunteetonta.

Hyvää pakkaspäivää!
 
Päätin liittyä tähän keskysteluketjuun.

Ikä 40v.
Selittämätön lapsettomuus
Kierron pituus 26-29 päivää
Käytyjä hoitoja:
Letrozol +menopur+ pregnyl (6kk)
Ivf ja icsi-- kemiallinen raskaus
Letrozol 2. kiertoa ja tässä kierrossa plussa 7 päivää ovulaation jälkeen ja tänään puhdas negatiivinen

Mietin tässä, että mitä verikokeita pitäisi ottaa. Mikä olisi tukena letrojen kanssa. Onko kukaan teistä raskautunut vuoden hoitojen jälkeen ja jos, niin miten. Päivät täyttyy yhä enemmän lapsettomuuden ympärillä ja asiaa ei auta, että ikää tulee koko ajan lisää.

Toivottavasti täällä saa purkaa ahdistustaan ja saisi tukea teiltä samassa tilanteessa olevilta. Toivottavasti 2016 vuosi olisi meille kaikille se onnenvuosi
 
Tervetuloa takaisin Zini! Ikävä kokemus sinullakin takana!

Ja tervetuloa Joulutähtönen tänne kirjavaan kuumeilijajoukkoon!

Löysin kaappia kaivellessani testikätkön, jonka olin onnistunut piilottamaan itseltänikin. Kolme raskaustestiä ja viisi ovistestiä siellä odotti käyttämättömänä. Arvatkaapa vaan paljonko ne nyt polttelee siellä. Mitenkähän saan pidettyä itseni aisoissa ensi viikkoon asti? :rolleyes:

Nimimerkillä: eikö_millään_voisi_testata_jo_dpo_ehkä_6? :whistle:
 
joulutähtönen, tervetuloa joukkoon. Mikä kp sulla on menossa, lisään listalle oikeaan kohtaan.

Oodikas, tervetuloa myös sinulle. Missä vaiheessa sulla menossa kierto, lisään sinutkin tuonne kuumeilijoihin.

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

KeltainenSeepra, testiä kehiin vaan :whistle::geek:
 
Kiitos, Meibijees.

Oodikas / 37 / 2 / 20/28
Nyt siis menossa piinailupäivät ja dpo6. Ja hirveä hinku olisi jo päästä testaamaan. Esikoisen kohdalla alkoi viivaa lykkäämään dpo9 eli muutama päivä nyt kannattaa kuitenkin odottaa, että olisi edes vähän toivoa nähdä jotain. Tai no, viime kierrossakin olin ekassa testissä näkevinäni jotain, vaikka ei siinä oikeasti ollut edes haamua.

Kerronpa nyt vähän taustoja, kun tyttö on nukkumassa ja on hetki aikaa. Eli ikää on nyt 37 ja lapset päädytty tekemään näin "vanhana", kun ei ole aiemmin ollut sopivaa miestä isäksi. Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä nyt reilut neljä vuotta ja helmikuussa on kolmas hääpäivä. Alun perin puhuimme, ettemme hanki lapsia, kun minua ei asia innostanut yhtään ja mieskin totesi, että edellisestä liitosta oleva nyt 11-vuotias tytär riittää. Mutta niinpä vain meillä molemmilla mieli muuttui ja vauvakuumeen tyyppinen pöpö iski. Ensin ajattelimme, että tulee jos on tullakseen, mutta ensimmäisen ehkäisyttömän kierron päätteeksi alkaneet menkat ja niiden aiheuttama pettymys kertoi vähän muuta. Kolmannesta kierrosta sitten tärppäsi ja olimme ihan ihmeissämme, että näin helppoako tämä olikin. No, ei ollut ei. Raskaus päättyi keskenmenoon rv 11+6 ja olimme murtuneita. Muutaman kuukauden kuluttua tuli taas plussa testiin ja siitä parin viikon kuluttua keskenmeno. Tässä välissäkin olin plussannut, mutta menkat alkoivat aina samana päivänä. Toisen km:n jälkeen meni useampi kierto ilman tärppiä ja aloimme olla epätoivoisia. Luottogynekologini vakuutti, ettei ole mitään hätää ja kaikki on kunnossa ja vauva vielä saadaan. Hän kuitenkin ymmärsi epätoivoni ja kirjoitti reseptin Lugesteroniin kolmea kiertoa varten. Viimeisestä kierrosta tärppäsi ja pelonsekainen odotus alkoi.

Kävin varhaisultrassa ja kaikki oli kunnossa. Seuraavana päivänä siitä alkoikin sitten veren vuoto ja olimme ihan varmoja, että kesken menee taas. Verta tuli aina välillä rakenneultraan asti ja voitte kuvitella, miten stressaavaa oli, kun koko ajan pelättiin keskenmenoa. Lisäksi kärsin kaikista mahdollisista raskausvaivoista mahdollisimman pahoina. Oksentelua 15-20 kertaa päivässä rv 18 asti, liitoskipujen takia saikkua 3,5 kk ennen äitiyslomaa, närästys, radi, turvotus ja orastava raskausmyrkytys. Luonnollisesti raskaus meni 2 viikkoa yliajan eikä käynnistynyt vaikka veri suunnilleen korvattiin oksitosiinilla. Lopulta tehtiin kiireellinen sektio ja täydellinen tyttömme syntyi toukokuisena iltana. Kovin kaukana ei tälläkään kertaa ollut vauvan menettäminen, sillä napanuora oli kiinnittynyt sikiökalvoihin ja irtosi istukastakin kuin itsestään. Hankalien vaiheiden jälkeen toivuin kuitenkin hyvin ja tyttö on ollut alusta asti yhtä päivänpaistetta.

Tytär on nyt siis 7 kk ja kovasti jo kuumeilemme toista. Menossa on vasta yk 2, mutta ollaan jo vähän epätoivoisia. Sektiossa varmistui, että kärsin endometrioosista ja sehän voi vaikeuttaa raskautumista kovastikin. Sairaalassa gyne sanoikin, että puolen vuoden yrittämisen jälkeen meidän kannattaa hakea apua, jos tärppiä ei kuulu. Aiemmin olemme miehen kanssa puhuneet, ettemme lähtisi hoitoihin, mutta en enää tiedä, mitä teemme, jos ei onnistu omillaan. Olemme myös puhuneet, että jos keskenmenoja tulee niin mietitään asiaa uudelleen. Paljon on pelkoja, mutta kovasti myös toisesta lapsesta haaveillaan ja yritämme uskoa, että se meille vielä suodaan.

Jösses, mikä romaani tästä nyt tuli. Vissiin vain kengännumero jäi kertomatta. Se on nykyään 37. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
o0o
Tervetuloa uusille minultakin :)

Täällä kp 7 menossa ja menkat ei loppuneetkaan maanantaina vaan tuhrutellut rusehtavaa sen jälkeenkin. No toivottavasti pian loppuvat. Kova vauvakuume vaivaa ja eilen ja tänään olen järjestellyt esikoisen pieniä vaatteita.
 
Hyvin pikainen vilkaisu ja lyhyesti: onnea plussanneille, tervetuloo uusille, ja jos joku listaa päivittää, niin mulla on jo KP 8. En oo vieläkään selvinnyt viimeisimmästä menkkojenalkamispettymyksestä, mutta vielä täällä sätkitään mukana yrittämässä!
 
Tervetuloa uusille kuumeilijoille:)

Dpo 14 ja kuinkas ollakkaan nega... perhana:( olin niin varma että nyt olis tärpänny... mut ei

Nyt pitää ottaa vähä aikalisää(n)

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja toivottavasti tulis nyt paljon onnistumisia teille muille(y) ... tämä vanha kana vanhoine värkkeineen vetäytyy odottamaan uutta mahdollisuutta.... ehkä??
 
Virkki älä vielä heitä kirvestä kaivoon !! Sulla on vielä aikaiset dpot, jospa se vielä sieltä tulis takas se viivanen :rolleyes:

Zini kurjaa että jouduit palaamaan tänne palstalle ... mutta tervetuloa takaisin, toivotaan että tulis lyhyt visiitti :)

Ja tervetuloa myös joulutähtönen sekä oodikas, täällä meitä riittää kuumeilijoita ja piinailijoita, ja vertaistukea saa yllin kyllin :p

Pirtsille toivon minäkin vihdoin etenemistä tuon asian kanssa, ihan käsittämätöntä toimintaa, kyllä nousi taas niskakarvat pystyyn kun luin tekstiäsi :mad:
 
Tännehän on ilmestynyt kirjoituksia vaikka millä mitalla :) Pariin kertaan niitä olen käynty lukemassa, ennen kuin omani kerkesin laittaa.
Meibijeesille hirmusti onnea, ja tarraliimaa!!

Ja pahoittelut plussan testanneille, mutta nyt epäröiville... :( Voimia kovasti!

Ja tervetuloa minunkin uudehkon puolesta uusille, ihanaa kun tämä on niin aktiivinen ryhmä :love:

Pirunpelto: minäkin toivon että saat todella kunnon hyvityksen ala-arvoisesta käytöksestä, jota olette joutuneet tuolta lääkärien taholta kokemaan.

ON. Tasan viikko sitten testasin kunnon ovisplussan, ja kerrankin on oltu joka toinen pvä oviksen tienoilla. Mutta...näinä päivinä alkaa yleensä menkkajuilit, joita olen kyttäillyt kuin... Ja totta kai, tänään jotain jo juiliikin.. Eli viikko tästä ja uusi kierto alkaa.

Tsemppiä ihan jokaiselle ja tälle vuodelle lisää punaisia viivoja :love:
 
Tervetuloa uusille! Toivottavasti teidän ei tarvitse olla täällä kauaa - ainakaan näin kauaa! Yk22 starttasi juuri eli viimeinkin alkoivat ne menkat, just ennen iltakuutta joten pistetään vielä tälle päivälle KP1. Huomenna vois soitella lekurille. Ja pistää lotto ja haalia viimeisetkin omaisuudet myyntiin...
 
TORSTAI 7.1.2016


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Pilhilinna-74 (40)...............6...................43kp/27-28
Leijis (43)...........................2..................35kp/28
Jimima (44).........................2.................30kp/28-30
Nuppu73 (42)......................5.................29kp/29-34
Pirunpelto (40)....................1..................27kp/28
joulutähtönen (40)...................................26kp/26-29
Esteri1 (42).........................2..................26kp/
Virkki (39)...........................2...................25kp/26
Athina (41)..........................6...................22kp/28-30
Oodikas (37) ......................2...................21kp/28
Koivutar75 (40)...................3...................19kp/23-27
KeltainenSeepra................2....................19kp/24-26
Babez74 (41)......................1...................14kp/29
Heinäpelto (42)...................2....................11kp/24-25
C. rotundifolia (40)..............2....................11kp/26-29
Elotar74.............................3......................9kp/26-27
Minzi (39)............................3....................9kp/27-29
o0o (40) ..............................2....................8kp/28-31
Kalabaliikki (39) ........................................4kp/22-28
Zini76 (39) .........................4......................2kp/27
MaiMei (40)........................2......................2kp/26

Piinailupäivät:

Nuppu73 (43)...................................dpo 15
Pirunpelto (40)..................................dpo 14
Jimima (44).......................................dpo 14
Virkki (39)..........................................dpo 12
Oodikas (37)......................................dpo 7
Koivutar75 (40)..................................dpo 7

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees..........(37) - 01/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Joyzy
Pilhilinna
Toiveilija38
Jelli75 (40)
Tammityttö (39)
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Meibibeibi (44)
harrastoive (43)
mama na baba (42)
Johanna75 (40)
Lumikki 1970 ( 45 )

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Joulutähtönen ja Oodikas! Oodikas, sulla ei ole näköjään ollut helppo matka ensimmäisen kanssa. Joulutähtönen, sama tarina Mullakin tässä kierrossa: plussa tuli, mutta hävisi savuna ilmaan. Odotellaan yhdessä uutta kiertoa alkavaksi!

Keltsi, hyvin pystyy tekemään testiä. Varot vaan, ettet petyt, niin kuin eräs hätähousu! ;)

Maimei, kerro, mitä lääkäri sulle sanoi! Miten etenette? Joo, tuo rahapuoli taitaa olla aika monella se ongelmallinen juttu.

Tekikö Meibbis uutta testiä?

Meitä on täällä tosi paljon! Kiva juttu! Vähän meinaa mennä pää pyörälle, kuka on kukin. Tarviis sellaisen oman fläppitaulun, johon kerää tiedot kaikista. Älkää siis ihmetelkö, jos kysyn samaa asiaa moneen kertaan.

Tänään lomilta sorvin ääreen. Saapahan jotain muuta ajateltavaa. :rolleyes:
 
Virkki, tein testin ja minusta se oli hailakampi. Voi tosin johtua siitä, että kävin illalla saunassa ja join aika paljon vettä... (*yrittää rauhotella itseään) Eilinen oli välipäivä tuhrussa, tänään taas heti aamusta vuotoa ja ihan verta siis, ei paljon mutta kuitenkin. Verta ei tule pikkuhousunsuojaan asti, mut vessassa isolla hädällä käydessä (vähän ummettaa ja joutuu ponnistelemaan :poop:). Tätä samaa oli kahdessa pieleen mennessä raskaudessakin. Ei ole hyvät merki ei. Tulee pitkät kolme viikkoa odotella, et voi mennä ultraan. Tai voi olla etten ehdi edes sinne. Kyllä taas masentaa, kun tietää mitä on edessä :cry: Tänään dpo 15 ja kp 30/32-34.

Täällä myös tänään sorvin ääreen, mukava saada muuta ajateltavaa. Töissä onkin ihan hirveä kiire, joten sen puolesta viikot menee varmaan nopeasti.

Mukava kun täällä porukkaa ja keskustelu aktiivista! (y) Päivitin listan, toivottavasti meni oikein. Tsemppiä kaikille! Ja MaiMei pahoittelut uudesta kierrosta.
 
Hei pitkästä aikaa :)

Paljon onnea plussanneet!! Toivottavasti viivat ei aiheuta paniikkia, tää on vähä tätä kun harvoin enää tuli tehtyä vain sitä yhtä tikkua. Pitäs vaan osata luottaa.. Mutta muistan paniikin.

Oma napa on tyhjä mut olen mielenkiintoista tikuttanu ( ja vanhasta tavasta :D ) oviksia. Vanhuus ei tuu yksin, limat ja himot löytyy mut ilmeisesti ovis jää huonoksi. Vuoto alkaa yleensä viim. 8 pv plussantapaisesta eikä plussakaa oo enää vahva.
Esim viime kierroksella tikku tummui ihan blankosta tummaksi kp18 mutta ei paljon tummemmaks ku kontrolli eikä digi näyttänyt plussaa. Limat oli ja lämmöt nous mutta silti ei mee niinku ennen vanhaan. Nytkin liuska näytti tältä mut digi ei koskaan hymyilly http://aijaa.com/TqlKqK

Mut siis väliäpä hällä ei me luomuna yritetä. Koetan vaan tsekata toimiiko kroppa enää.

Tsemppiä tänne paljon! !! <3
 
Terve,

Täällä on paljon trafiikkia ja se on tosi kivaa. Tulee juttua ja saa mielipiteitä. Virkin ja Meibijeesin plussat on kyllä aikamoisia. Ollakko vaiko eikö olla? Niin kauan kun ei ole menkkoja niin tilanne näyttää hyvältä!

Mä olen testailussa jäänyt viime vuosituhannelle, tässäkin plussassa tein tasan yhden testin ja ennenkuin vuotaa tai ultraaja kertoo huonot uutiset luotan siihen. Ja senkin tein kun menkat oli jo myöhässä. Paketissa oli kaksi, yksi jäi yli, jos menee kesken niin seuraavaa plussaa voi toivoa... Mä olen todella pihi, digeihin en rahoja laita, olen sitä mieltä että ne on ihan vaan rahan kiskontaa. Joku siellä hieroo käsiään dollarikpinon päällä ja hihittelee kun on keksinyt koneen, joka tulkitsee viivat omien silmien puolesta. Sellasen digin tuloskin on kuvassa ihan tylsä, viivoja on paljon kivempi analysoida.


Mulla on nyt 6+ ja kaikki hyvin. Reilun viikon päähän varaan ultran, eikös 7+ pitäisi jo jotain näkyä jos on? Väsyttää kyllä koko ajan, mutta niinhän se tekisi tuulimunassakin, siis oireilisi. Saap nähdä miten meikäläisen käy.. Toivottavasti ei ainakaan ala vuotelemaan kuten Zandi, järki mulla sellasessa menis...

Nyt kun on paljon porukkaa saamme kohta lisää plussia!! Hyvä niin!! Moro!
 
Vähän samoilla linjoilla woodoon kanssa, että itsekin olen aika pihi noiden testien kanssa... Digitaalista en ole koskaan käyttänyt. Loppuvuodesta vasta aloin tikuttaa ovista (vaikka yritystä takana jo melk. 2 vuotta, jos lasketaan siitä, kun menkat palautui kuopuksen syntymästä). Ja tuolloinkin tikutin ensin vanhentuneilla testeillä...:unsure:

Nyt ostin jokin aika sitten kaupasta uusia liuskoja, ja heräsi kysymys: Mistä laskette DPO:n? Onko dpo1 eka pvä ovisplussan jälkeen? Itse en ole tikuttanut (pihinä..) ovista enää punaisen viivan jälkeen...
Muoks: Siis sen jälkeen en ole tikuttanut, ku kerran on tullut punainen viiva. Mietin vain, onko ovis sinä päivänä juuri, vai vasta seuraavana...
 
Viimeksi muokattu:
No voi elämä Meibbis! Ei ole helppoa, ei. Toivotaan, ettei vuoto lähe yltymään tai jos lähtee, niin sitten vaan äkkiä ja kunnolla, jottei tarvii odotella kauaa. Mulla tuli vessassa kamalat määrät valkovuotoa tai jotain.....hieman kellertävää. Onko se tulehdusta? Vai mitä? Ei ole kyllä kipuja, eikä se haissut, eikä mitään. Taitaa olla kuukautisten alkua ja omanlaistaan tuhruttelua. Ihana analyysi, Sorry!

Woodoo, enää viikko ultaan! Mulla on kutina, että hyvin sulla on asiat. Peukut pystyssä.

Tammis, kiva kuulla susta! Laittele vaan kuulumisia. Jollain tasolla kuitenkin kroppa hyrrää siellä taustalla, vaikkei varsinaista tarkoitusta raskautumistarkoitusta olekaan.
 

Yhteistyössä