40+ so what wol.13

Niin haamuna ja tyhjänä on testi, ettei ees huvita kuvailla... Aamutestissä just voi nähdä jotain, kun oikein siristellen, päivätestissä ei niin mitään. Eri testejä kuin ennen, illalla teen vielä sen saman kuin pe-la. Mut nyt veikkaus on että ellei enää lääkejämää niin kemiallista sitten. Muuta en nyt oikein osaa enää ajatella. Olo ollut huono tänään, sellainen on tunne, että ellei olis lugeja, olis menkat. Eilen kyl oli tosi raskautuneen oloinen olo, lämpö korkeella ja rinnat oudot.

Lääkäri oli puhelimessa sitä mieltä että ei ole lääkettä se lauantainenkaan enää. Pyysin 100mg lugeja reseptin, kun loppuvat huomenna ja 200mg on yhä lopussa apteekista. Olin vähän että onko pakko mennä ke veritestiin, jos testit nyt negoja, mut kyl hän tiukasti mut testiin vaatii. Ite jo aattelen että ne rahat vois käyttää vaik etelänlomaan...
 
Tiistaita! Taitaa mun tiistai olla toivoa täynnä, että alkais menkat. Vaikkei mitään raskausoireita oo ees ollu ja menkkojen edeltävää tuhruakin tullu jo, niin testasin eilen alkuillasta kuitenkin One Stepin herkällä puikkotestillä aivan totaalisen negan. En ollut yhtään yllättynyt (y)

Pitäiskö mun tilata netistä jotain herkkiä raskaustestejä vai käynkö vaan ostaa cittarin tyhjäks noista PC:n liuskoista? Helpompi ois tilata netistä kerralla riittävästi eli mitäs testejä mä tilaan? Oviksen mä varmaan onnistun limojen ja 5kpl digejä kanssa metsästää ilman uusia hankintoja.

Lämmöt lienee jo normaalit ollu pari päivää. Tulossa tää tylsä vaihe, ku o menkat ja sit ovista odotellaan.

Toivottavasti hoidoissa oleville tulis hyvät tulokset.

Oodikas: Kui monta kuukautta teidän pieni oli, kun aloititte kakkosta yrittämään?

Onko täällä muita yrittäjiä, joilla on pieni/pienehkö vauva tai leikki-ikäisiä lapsia?
 
Taalla mennaan 31/28, aamulla 4h pidatyksella (uneton yo) puhdas nega niin kuin oletinkin. Mut edelleenkaan ei ole menkoista mitaan tietoa. Lammot edelleen ylhaalla, mika varmaan johtuu naista rakataudeista. Ei menkka tai raskausoireita. Milloinkohan olis hyva aika lähteä yrittaa paasta lekuriin?
 
Tiistai 1.3.2016


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus
MaiMei (40).......................2............32-33kp/26
Joyzy (42)........................................31kp/28
lillans(37).........................1..............26kp/31
Jimima (44)......................2..............24kp/28-30
Pilhilinna-74 (40).............6..............22kp/27-28
Vuorikristalli (39)..............6..............21kp/28
Esteri1 (42)......................2..............20kp/30
Virkki (39)........................2..............19kp/26
Oodikas (37) ...................2..............19kp/28
bugsy (45) ......................?...............18kp/30
Athina (41)......................6...............16kp/ 28-30
Minzi (39).........................3...............12kp/27-29
Kasenja (39) ...................2...............11kp/?
Truuly (37) ......................2...............10kp/30
C. rotundifolia (40)...........2..............10kp/26-29
kolibrinorsu (38)...............1..............9kp/28-30
Tammityttö (39).................................6kp/
Pirunpelto (40).................1...............4kp/28
Helmi1234 (39).................2........... ...1kp/26-28

Koivutar75 (40)................3.............?kp/23-27
Katayana (38)...................3............?kp/
Babez74 (41)....................1............?kp/29

Piinailupäivät:

Joyzy................................................dpo 15
Jimima (44)..................................... dpo 13
MaiMei (40).....................................pp 12
Pilhilinna-74 (40).............................dpo 7
Esteri1 (42).....................................dpo 6
Oodikas (37) ..................................dpo 3
Athina74 ........................................dpo 2

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees..........(37) - 01/2016
o0o.................. (40) - 01/2016
Kalabaliikki.......(39) - 01/2016
KeltainenSeepra..... - 02/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Zini76 (40)
Heinäpelto (42)
Molly333 (42)


*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Tietavammat, kuinka todennakoista on, etta raskaus on normaali jos dpo 14-15 plussa on hyvin haalea ja ei ole mitaan "oireista" jos ei siis tuota taman aamuista jatti-aamiaista ota lukuun? Mies lupasi tuoda pari uutta testia tullessaan tanaan, ja ajattelin testata huomenaamulla ja mahd. to aamuna uudestaan jos ne viivat nayttaisi yhtaan vahvistuvan.

Hermostuttaa hurjasti, kun kaikissa tahanastisissa raskauksissa olen tiennyt plussanneeni alle viikko oviksesta.
 
Helmi meillä on 9kk ikäinen pienin, sitten tässä kuussa täyttää toinen 3v ja toinen 5v. Sitten on koululaisia ja minähän olen jo siis mummokin. Tytöllä on vanhempi lapsi kuin oma pienin. :LOL:

Joyzy tuohon oireiluun on kyllä vaikea sanoa. On niin yksilöllistä ja kuulemma eri raskauksissa voi olla erilainen. Toiset eivät oireile ollenkaan ja toisilla oireettomuus on huono merkki. Ota nyt niistä sitten selvää. Ja ovishan voi olla myöhässäkin, joka osaltaan selittää, jos on oireet myöhässä.
Pidetään nyt peukkuja(y)
 
Meillä muutes tuo nyt 3 täyttävä oli tissillä vielä pari kuukautta ennen nuorimman syntymää. Muistaakseni alettiin yrittämään pienintä kun tuo 3 täyttävä oli jotain 9kk. Tosin hän oli niiin kova tissillä olija, että varmasti vaikutti raskautumisen alkuun. Plussaan meni sitten jokunen kuukausi. Tosin näin unta juuri ennen kuopuksen alkuun saattamista, tai olisko ollut jo sitten plussannut, että olin hedelmöityshoidoissa ja lääkäri teki jonkun operaation. Muistan niin tarkasti kun olin gynekologin penkissä ja alapäätä operoitiin, tai laitettiin lapsen alku sisälle. Olihan se uskomaton uni. Ja näin toisessa unessa kun neuvolan täti sanoi, että poika siellä on, ja olihan siellä.

Nyt ennen tätä km näin myös unen, että olin hedelmöityshoitoklinikalla jonottamassa. Näköjään sillä kertaan en hoitoon asti päässyt, kun lopputulos oli vähän huono.

No jospa nyt sitten saisi jonkun megalomaaninsen unen,pääsisi taas gynen penkille :geek::ROFLMAO:(y) Eikun hei, Pirtsihän se näki, että joku tummatukkainen sai kaksoset, sen täytyy olla minä :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Mutta ihan vakavasti puhuen itselläni unet on ollut kyllä myös vahva merkki raskautumisesta. En tiedä mistä se johtuu.

Mutta joo, tässähän sitä taas....
 
Me jätettiin ehkäisy pois, kun vauva oli neljä kuukautta. Imetys oli tyssännyt jo heti alkuunsa ja ekat kuukautiset tulivat n. kuukauden kuluttua synnytyksestä eli mitään tällaisia hidastavia tekijöitä ei ollut. Pillereiden jälkeen tosin meni pitkään ennen kuin menkat tuli ja päästiin tositoimiin. Jos olisi tyttö saatu helpommin ja oltaisiin nuorempia, niin olisi varmasti odotettu pidempään kuin nyt. Mutta näkyypä tuota ikäeroa tulevan, kun tärppiä ei kuulu eikä näy.

Käytin tytön eilen lääkärineuvolassa ja kysyin siellä, mille tässä nyt pitäisi ruveta. Keskusteluhan meni juuri niin kuin odotinkin eli lääkäri jankutti sitä vuoden yrittämistä ennen kuin aletaan mitään tutkimaan. Sanoin kyllä heti alkuun, että sairaalassa lääkäri käski hakeutua tutkimuksiin puolen vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen, kun on jo ikää ja endometrioosi. Pitkin hampain lääkäri sitten sanoi, että voin varata hänelle ajan niin tehdään alakertaan tutkimus ja katsotaan minun paperit läpi. Toivon mukaan siellä papereissa on nyt merkintä endosta ja tuosta puolen vuoden ohjeesta. Muuten ei varmaan irtoa lähetettä Oysiin... Oli sen verran nihkeä lääkäri. Jännä juttu, kun monessa eri yhteydessä olen törmännyt siihen, että gynekologit suosittavat yli 35-vuotiaiden hakeutumista tutkimuksiin puolen vuoden yrittämisen jälkeen mutta käytännössä lääkärit on tosi nihkeitä asian kanssa eikä millään meinattaisi alkaa selvittämään onko jotain vialla vai ei. Varmaan pitäisi yksityiselle mennä mutta eipä ole nyt varaa moiseen.
 
Nyt ne alkoi, mulle voi siis päivittää tälle päivälle

kp1

Hyvä näin, ni pääsee kattoo taas tän kierron osalta puhtaalta pöydältä :)

Meillä vauva on nyt vähä reilu 5kk. Mulla ois papalähete jälkitarkastuksesta odottamassa, niin pitäis varmaan se varata sellaseen ajankohtaan, ku ei oo menkkoja ja ovista ootellaan.
 
Joyzy, mun numero kakkonen aikoinaan oli nega melkein viikolle 6 asti. Syytä en todella tiedä, mulla oli ihan kammottava olo jo menkkojen poisjäädesä ja testit vaan negaa. Kuitenkin viikot täsmäsivät lopulta kuukautisista laskettuun. Nyt tuo mystinen salamatkustaja on jo 16-v :)

Onnea plussasta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Joyzy
Vuorikristalli ja Jopo, kiitos. Luettuani viestinne tuli huomattavasti levollisempi olo.

Taalla ei sitten tarvitse testailla tanaan. Ensin muutaman tunnin nukuttuani herasin kamalaan pissahataan, jonka jalkeen ei sitten enaa nukuttanutkaan muutaman tuntiin. Aamulla ei sitten 1,5 pidatyksella ollut mitaan mielta testata. Toisaalta, valipaiva testauksessa tietysti nayttaa sitten onko syyta huoleen vahvistumisien kannalta.

Katseltuani kalenteria, olis voinut kayda niin, etta ovis huippu olis ollutkin 16, jolloin myos pikaisesti heiluteltiin peittoja. Eli hedelmoitys olis voinut tapahtua mahdollisesti 17 pva. Noh, joka tapauksessa mitaan en vielä hehkuta. Samoin miehellekin, etta ostetaan raskausvitamiimit ja varataan lekuri ensviikolla jollei tytto ennen sita vuoda pois. 2 keskenmennytta/kemiallista puolenvuoden sisaan ei paljon anna toiveita tamankaan suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Hei,
olen seurannut keskustelua taustalta jo jonkin aikaa - ei ole ollut ihan helppo löytää vertaistukea yli nelikymppisille vauvakuumeisille - ja täällä on minusta ihan positiivinen tunnelma. Ja mahtavia plussauutisia - onnea niistä! Liittyisin mielelläni joukkoon, jos sopii - tosin tällä hetkellä valitettavasti vasta taustailemaan :-(.
Oma taustani on nimittäin se, että olen juuri täyttänyt 42 ja minulla on herännyt vahva vauvakuume viime vuoden lopulla. Ongelmia on kuitenkin monta: ihan aluksi jo se, että mies ei ole ollut ihan varma vauvanyrityksestä (vaikka ei sitä ole tyrmännytkään missään vaiheessa täysin). Nyt hän ehkä lämpenemässä niin uskallan (vertaistuen toivossa) liittyä tänne.
Toinen - ja ehkä vielä kiireellisempi - ongelma on se, että nyt (poistatettuani hormonikierukan muutama kk sitten) ovat aiemmin säännölliset kiertoni (26-27) lyhentyneet kovin - nyt viimeisin kierto oli vain 23 pvää! Olen googlannut asiaa ja pelkään, että tämä merkitsee vaihdevuosien alkua. Suuri suru asiasta. Lapsia meillä on ennestään 3 (4-vuotias ja kaksi kouluikäistä), mutta monenlaista huolta ollut viime vuosina muuten elämässä, niin että kuopuksen vauva- ja taaperoaika on ikään kuin mennyt täysin ohi. Tähän kriisiin heräsin siis muutama kk sitten ja vauvakuumehan siitä heräsi.
Olen menossa gynekologille perjantaina kysymään tarkemmin asiasta. Ehkä sitten viisaampi. Varmaan pitäisi jotkut AMH-/FSH-arvot ottaa, mutta en tiedä, uskallanko - pelkään, että ne kertovat karua totuuttaan, jota en olisi valmis kuulemaan. Hoitoihin en miestä varmastikaan saisi millään suostumaan (vaikka muuten ihana mies onkin ;-).)
Anteeksi tämä negatiivinen viesti - toivottavasti saan silti liittyä joukkoonne!
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Keskiviikko 2.3.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Joyzy (42)........................................32kp/28
lillans(37).........................1..............27kp/31
Jimima (44)......................2..............25kp/28-30
Pilhilinna-74 (40).............6..............23kp/27-28
Vuorikristalli (39)..............6..............22kp/28
Esteri1 (42)......................2..............21kp/30
Virkki (39)........................2..............20kp/26
Oodikas (37) ...................2..............20kp/28
bugsy (45) ......................?...............19kp/30
Athina (41)......................6...............17kp/ 28-30
Minzi (39).........................3...............13kp/27-29
Kasenja (39) ...................2...............12kp/?
Truuly (37) ......................2...............11kp/30
C. rotundifolia (40)...........2..............11kp/26-29
kolibrinorsu (38)...............1..............10kp/28-30
Tammityttö (39).................................7kp/
Pirunpelto (40).................1...............5kp/28
Helmi1234 (39).................2........... ...2kp/26-28

Koivutar75 (40)................3.............?kp/23-27
Katayana (38)...................3............?kp/
Babez74 (41)....................1............?kp/29

Piinailupäivät:

Joyzy................................................dpo 16
Jimima (44)..................................... dpo 14
Pilhilinna-74 (40).............................dpo 8
Esteri1 (42).....................................dpo 7
Oodikas (37) ..................................dpo 4
Athina74 ........................................dpo 3

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees..........(37) - 01/2016
o0o.................. (40) - 01/2016
Kalabaliikki.......(39) - 01/2016
KeltainenSeepra..... - 02/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Zini76 (40)
Heinäpelto (42)
Molly333 (42)
Eveliina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Eveliina74 tervetuloa vaan. Täällähän se vauvakuume ei tosiaankaan haihdu, vaan voimistuu vaan. Toivottavasti saat hyviä uutisia ja pääset kuumeilijoiden joukkoon pian.

Joyzy toivotaan nyt että vahvistuu ja tarrautuu kunnolla. Nuo km:t on ihan syvältä.

Tässä myös yksi linkki, jota voi käyttää parhaiden päivien ajoittamiseen. Laittaa vain oman kierron ja onpas jopa todennäköiset täsmäpäivät pojan ja tytön saannin suhteen. Liekö sitten mitään toimivuutta.
http://www.babymed.com/fertility-ovulation-calendar-calculator

Aurinkoista päivää kaikille!
 
Eveliina74: Tervetuloa. Erittäin hyvä mennä käymään gynellä. Ja jos vaan voi valita, niin kannattaa valita gyne joka on asiansa osaava. Minä kävin viime kierrossa kp9 yksityisellä ja valitsin lääkärin netistä ihan sen perusteella, että on hedelmöityshoitoihin jne erikoistunut ja ollut keskussairaalallakin niitä tekemässä. Kävin samassa lääkärikeskuksessa missä aiemminkin, niin siellä oli minun koko historia synnytystietoa lukuunottamatta. Mun historia on kyllä siitä helppo, että ei ole koskaan ollut yhtään mitään ja puolentoista vuoden välein olen gynellä käynyt. Toivotaan, että sinulla olisi asiat hyvin. Itselläni 40 menee rikki kohta ja lääkäri kyllä selkeästi sanoi, että koskaan ei voi tietää milloin se hedelmällisyys alkaa laskemaan eli ei kannata odotella turhia minunkaan.

Mä totesin, että en taida tilata raskaustestejä netistä koska ne on halvempia cittarissa. Tai en ainakaan löytänyt sellaista paikkaa missä ois ollu halvempia. Käyn siis cittarissa vaunulenkeillä pyörähtämässä ja ostamassa pari testipakettia kerralla. Äkkiähän niitä siitä kertyy, että voi sitten taas dpo(todella aikaisiin) alkaa testaamaan. Toivotaan toki ensin sitä ovulaatiota, että nyt jotain testattavaa edes tulisi. Ja tulipahan tosiaan mieleeni, että ei se ovulaatio yksistään riitäkään vaan pitää harrastaa aviovelvollisuuksia sitten myöskin sopivaan aikaan... Ai ai, on tämä hankalaa :ROFLMAO: :LOL: :geek: :p

Joyzylle pidän peukkuja (y)

Bugsy: jos mä alan laskee kalenterista, että miten sen tytön saa aluilleen, niin tulee varmasti 120% poika. Mä oon melkeen varma, että tyttöä en tähän taloon saa. Mutta mulla on hyvä nimi pojalle jo valmiina. Tytölle ei ole kuin lukuisia ihan kivoja vaihtoehtoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Eveliina74

Yhteistyössä