40+ so what wol.13

WP Minä olen rakastunut, iiiiihana! :heart: :kiss: Olis ollut niin ihana saada oma pikku tuhisija syliin :heart:

En kyllä ymmärrä miksi muut ovat aina neuvomassa mitä pitää ja mitä ei pidä tehdä! Siksi en nykyisin enää halua edes puhua kenellekkään omista haaveistani. Nämä vauvahaaveetkin olen suruissani itsekseni kärsinyt kun en ole kehdannut tai uskaltanut niistä kenellekkään puhua, eikä se mitään auttaisikaan, saisin todennäköisesti vain kuulla jotain typerää :'(

Toivon Teille kaikille kuitenkin punaplussaa testeihin, puuuuuuh!
 
Omaa napaa ja siinä sivussa Oliivitaren napaa :heart:

Itse ajattetelin kokeilla progestronirasvaa. Olen sitä joskus jostain reissusta tuonut, mutta kokeileminen on vaan jäänyt. Tämän teen vasta maanantaina lääkärireissun jälkeen, kun minulla on silloin se progestronikoe. Samalla ajattelin kysyä tuota baby-asperin juttua lääkäriltä, kun sitä on käytetty esim. hoitojen jälkeen auttamaan kiinnitymistä ja jossain tapauksissa se näyttää toimineen. Pidän itseni lämpimänä ihan kohdun verenkierron takia, siis pitkät housut jalassa ja villasukat jalassa.

Sinkki tekee hyvää limakalvoille. Sitten olen lukenut vadelmanlehtiteestä ja sen vaikutesta kohdun vastaanottokykyyn.Itsellä huomasin omegoiden lisäävän ovislimaa.
Itse olen nyt nappailut vähän reilummin Q 10 nappeja n. 500mg/päivä ja välillä vähän enemmän. Sillä on vaikutusta solujenergioihin. Lisäksi sillä on hiirikokeissa todettu olevan vaikutusta "vanheneviin muniin". Tuo Q 10 on tehnyt kyllä ihmeitä omalle energiatasolle :) On vaan niin riivatun tyyristä : /

Ulkolaisilla "mammapalstoilla" on tästä nk. huuhaasta, vaikka kuin ja paljon juttua.

Vinkkejä otetaan vastaan täälläkin! :)
 
WP Minä olen rakastunut, iiiiihana! :heart: :kiss: Olis ollut niin ihana saada oma pikku tuhisija syliin :heart:

En kyllä ymmärrä miksi muut ovat aina neuvomassa mitä pitää ja mitä ei pidä tehdä! Siksi en nykyisin enää halua edes puhua kenellekkään omista haaveistani. Nämä vauvahaaveetkin olen suruissani itsekseni kärsinyt kun en ole kehdannut tai uskaltanut niistä kenellekkään puhua, eikä se mitään auttaisikaan, saisin todennäköisesti vain kuulla jotain typerää :'(

Toivon Teille kaikille kuitenkin punaplussaa testeihin, puuuuuuh!
Voi Mafinka suuren suuri jaksu :hug: täältä sinne ihunaiselle :heart: täällä kyllä jaksetaan kuunnella ja kannustaa kaikenlaisissa asioissa joita vaan haluat jakaa kanssamme ihunainen :heart::heart:

Kyllä ainakin itse olen ollut tyytyväinen että olen tähänpinoon tieni löytänyt ja saanut jakaa näitä iloisia ja surullisia kuumeilu juttuja teidän kanssanne :kiss::heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä-73;28370108:
Jees oliivitar soitit sittenkin hyvä :heart:

Morticia ei tosiaan ollut todellakaan kannustava tuo sinun äidin lausahdus,,, hui hyi sille,,, Täällä ainakin on sormet ja varpaat pystyssä että siellä tärppi kävisi ihunainen :kiss::heart:

Mä en hirveästi haluu kertoo tästä yrityksestä ku en jaksa juuri kuunnella nuita mitä ihmeellisempiä kommentteja plääh... :( mainitsin asiasta kyllä myös äidilleni ja en tarkkaan muista ensi reaktiota mut ei positiivinen ollut, mutta si seuraavanapäivänä kyllä sano että odottaisin vähän ennenku alottaisin uuden raskauden ja sano et kyllähän minulla vielä aikaa on :),,, mutta mä haluun raskautua mahdollisimman pian :p
Siun mammais ollunna kyllä nyt aivan vääräässä: ei kannata todellakaan 40veenä jäädä "hieman" odottelemaan sitä raskauden yritystä, ei ei - NYT jos koskaan miun mielestäin:)..aika se nimittäin vaan raksuttaa koko ajan ja munasolut vanhenee.

..ja on ihan tutkittu juttu, että mitä nopsempaan aloittaa edellisen raskauden jälkeen yrityksen, käy tärppikin paremmin- keho muistaa.:heart:
 
Mie täällä hieman pohtivaisena..

Dippaillut olen muistaakseni 3-4:nä päivänä ja eilen&tänään viivanen olikin jo haaleampi..toissapäivänä aikas vahva.

Ajattelein, että ovis tulollaan sitten vasta Kp15 tietämillä..no, mittaillut olen lämpöjäni ja viime yönä lämmöt dippasi ales - 36.3C(näin aina hetki ennen ovista) ja olivat samoissa lukemissa vielä tänään siinä klo. 10.30 aikoihin..

NYT lämmöt kumminhin tasan 37C..oliko "Oili" nyt vikkelä ja livahti miun huomaamati?
..kipuisia ei oikein minkäänmoisia, sellaista koko vattan turvotusta vaan ja tuikkaisuja/pientä jomotusta vasemmalla muniksissa..höh ja höh:confused:
Taidan vielä myöhään illasta ja huomenna dipata..eikä miulla ole muuten limojakaan ollunna..

Tiedänhän mie, että ovis voi jo hyvinkin jäädä tapahtumatta tällä ikää..m u t t a nuo lämmöt kertois muuta..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
Siun mammais ollunna kyllä nyt aivan vääräässä: ei kannata todellakaan 40veenä jäädä "hieman" odottelemaan sitä raskauden yritystä, ei ei - NYT jos koskaan miun mielestäin:)..aika se nimittäin vaan raksuttaa koko ajan ja munasolut vanhenee.

..ja on ihan tutkittu juttu, että mitä nopsempaan aloittaa edellisen raskauden jälkeen yrityksen, käy tärppikin paremmin- keho muistaa.:heart:
mur-mur olen kyllä asiasta kanssasi ihan samaa mieltä :D
eikun uutta putkeen ja toivotaan tärppiä :p
 
Nyt väsynenä omaa napaa: Mulle vois listaan laittaa Plussa Kaksi testiä tänään tehty ja hienosti tuli jo vahvemmat viivat heti, ei siis tarvinut odotella. Uskon jo että olen raskaana, eri juttu miten kauan. Nyt on niin kuoleman väsy olotila kuin vaan olla ja voi. Loppu viikosta meen tk:n verikokeisiin jossa mitataan HCG.
mamuska7 hirmunpaljon onnea plussauksesta :heart: ja kovasti tarrasukkia mukaan pikkuiselle matkaan :kiss::heart:
muutin tiedot listaan,,,,
 
  • Tykkää
Reactions: Mafinka ja mamuska7
Mie täällä hieman pohtivaisena..

Dippaillut olen muistaakseni 3-4:nä päivänä ja eilen&tänään viivanen olikin jo haaleampi..toissapäivänä aikas vahva.

Ajattelein, että ovis tulollaan sitten vasta Kp15 tietämillä..no, mittaillut olen lämpöjäni ja viime yönä lämmöt dippasi ales - 36.3C(näin aina hetki ennen ovista) ja olivat samoissa lukemissa vielä tänään siinä klo. 10.30 aikoihin..

NYT lämmöt kumminhin tasan 37C..oliko "Oili" nyt vikkelä ja livahti miun huomaamati?
..kipuisia ei oikein minkäänmoisia, sellaista koko vattan turvotusta vaan ja tuikkaisuja/pientä jomotusta vasemmalla muniksissa..höh ja höh:confused:
Taidan vielä myöhään illasta ja huomenna dipata..eikä miulla ole muuten limojakaan ollunna..

Tiedänhän mie, että ovis voi jo hyvinkin jäädä tapahtumatta tällä ikää..m u t t a nuo lämmöt kertois muuta..
Hhhhmmm,,,, mur-mur jos se oili oli pikainen tai sit vasta tulossa,,,, toivotaan kuitenkin että käväisee sielä sinunkin tykönä ja tykkäisi myös napata niitä pikkusiippasia mukaansa :kiss::heart:
 
Voi Mamuska :kiss: Onnittelut!!!! Toivon kovasti, että masumatkasi kestää sen 9kk :heart:

Mur-mur... Menipä tilanne siulla jännäksi. Saattoipa hyvinkin olla hyvin vikkelä Oili, siellä olisi sopivasti niiitä siippasiakin kytiksellä :heart:

Tällaista bongailin:

"Usein lapsettomuus ja keskenmenot ovat seurausta limakalvojen heikosta kunnosta, jolloin hedel*möitynyt munasolu ei kiinnity kohdun seinämään. Suuri syy limakalvojen heikkoon kuntoon on A-vitamiinin, sinkin ja rasvahappojen puute. Keinotekoisia A-vitamiinivalmisteita ei tule käyttää. Sen sijaan kalanmaksaöljy sisältää luonnon A- ja D-vitamiinia. Omega-6 rasvahapoista elimistö muodostaa mm. sukupuolihormoneja, joita ilman raskaus ei ole mahdollista.
E-vitamiini on tärkein tekijä hedelmällisyydessä. Eniten E-vitamiinia on vehnänalkioissa. Muita E-vitamiinilähteitä ovat: kasvien siemenet, pähkinät, mantelit, kalan mäti, tuoreet öljyt ja tuoreet olii*vit. Synteettisenä E-vitamiini ei vaikuta tehokkaasti hedelmättömyyteen.
Vehnänalkioita voi nauttia vaikkapa aamiaiseksi yön yli turvotettuna. Vehnänalkioöljy on nestemäi*senä paremmin imeytyvä. Se voi ehkäistä keskenmenoja ja parantaa sukurauhasten toimintaa. Li*säksi öljyn käyttö voi parantaa sydämen verenkiertoa ja helpottaa vaihdevuosivaivoja. Öljyä otetaan yksi jälkiruokalusikallinen kolme kertaa päivässä, annostusta voidaan myöhemmin pienentää.
Hormonitoiminnan kiihdyttämistä voi parantaa myös istumakylvyillä ja liikunnan lisäämisellä. Myös Omega 3-rasvahappojen käyttö voi vaikuttaa suotuisasti kuukautisongelmiin ja heikkoon hormonitoimintaan. Omega-3 rasvahapot ovat tärkeitä mm. sikiön aivojen ja silmien kehitykselle. Omega-3 rasvahappojen käytöllä ehkäistään myös synnytyksen jälkeistä masennusta. Käyttö on aloitettava varovasti, koska verenkierron paraneminen saattaa aiheuttaa alussa huimausta. Hormo*nien muodostumiseen tarvitaan myös B6- ja B5-vitamiineja.

Kuparin puutos voi vaikuttaa lisääntymiskykyyn heikentävästi. Kuparia saadaan muun muassa äyriäisistä, sisäelimistä, sienistä, pähkinöistä ja täysjyväviljasta.

Sinkin puutos saattaa vaikuttaa miehillä siittiöiden heikentyneeseen tuottamiseen. Muita sinkin puutosoireita ovat esimerkiksi impotenssi ja korvien soiminen. Sinkkiä saadaan muun muassa see*saminsiemenistä, leseistä, naudan lihasta ja juustosta.

Mangaanin puutos voi aiheuttaa miehillä hedelmättömyyttä ja impotenssia. Mangaania saa*daan esimerkiksi leseistä, mustikoista ja manteleista.

Jodin puutos voi vaikuttaa hormonien toimintaan heikentävästi.

Inkivääri aktivoi hormonituotantoa yhdessä ginsengin kanssa ja piristää verenkiertoa.

Arginiini parantaa siittiöiden laatua.

Damianalla on voimakas sukuviettiä kiihottava vaikutus ja sitä käytetään aktivoimaan sukurauha*sen toimintaa.

Seleeni parantaa siittiöiden laatua ja aktivoi hormonituotantoa. "



Apteekista tarttui käpälään tänään sinkkiä. Sitä nyt napsitaan foolihapon ja omegan lisäksi.

Mamma vaan Toivon tuottoisaa piinailua Siulle :heart: Noita Q10 -merkkisiä tuotteita tuntui olevan paljoltikin. Voitko suositella kenties jotain niistä? Tuo hiiirulaiskoe herätti mielenkiinnon :D
 
No tuossahan tuli pitkä lista hankittavaa. Nyt menee vehnänalkioöljy ja foolihappo. Omegakolmosia en voi kauheesti popsia, kapseleita ainakaan kun kolesteroli pompsahti niistä taivaisiin.

On kuulkaa halju olo kun käväisin taas hammaslääkärillä. Puudutti niin reippaasti että koko kieli oli tunnoton ja leukanivel näyttää nyt olevan kipeä kun yhden piikin tujautti tuonne ikenien perälle. Ja eiku taas viikon päästä uudelleen.
 
Kurkkasinhin jo noita Oliivittaren laittamia vitskuja/yrttejä - Kiitos:)..

..ja Damiana ihan uusi tuttavuus miulle=)
Tässä kapseleina..
Damiana Femme sensitive, 60 tbl / NAISTEN HYVINVOINTI / EFROSIINA Terveyskauppa Kauneushoitola
Damiana Leaves 450 mg 100 Kapselia
..ja ihan yrttinä..
Naturanetti.fi - Luontaistuotteet - DAMIANA-yrttipussi

Suosittelen Gelee Royalea edelleen:wave:(jos siitepölyallergiaa, käyttö alkuun varoen)
https://www.hyvinvoinnin.fi/natura-media-gelee-royale
..ja toinen hyvä jota käytin usean kuukauden: Vitamore Total(saattaa löytyä huokemmallahin jos googlettelee..)
https://www.hyvinvoinnin.fi/vitamore-total

ON..Taitaa se miun ovis k u i t e n h in olla vasta tulollaan..niin taas pinnaa kiiiiiristeleepi|O..ja lämmöt 36.8C..huonoa oloista pukkaa ja se monasti merkki siitä, että ovis ihan nurkilla..tekaisen vielä testin..=)
 
No miten toi inkivääri nyt sitten???
Meinasin vaan kun ennen tuota keskeytymistä kyselin tuosta nokkos-kalkki-inkivääri tuotteesta ja inkivääri ei sit kuitenkaan ois hyväksi,,, lopetin sen syönnin sit kokonaa,,, Onkohan siitä nyt sitten kuitenkaan haittaa???
Nyt oon vähän pihalla koko jutusta :confused:
 
äiskä - inkivääriä ei suositella raskaana oleville mutta kyllä sitä voi käyttää ennen tärppiä, sitten jättää pois.:)
Varoitusmerkintä inkivääriä sisältäviin ravintolisiin sekä inkivääriteehen ja sitä vastaaviin - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira

Kyllä on nimittäin todella paljon tuotteita, joita emme voisi edes kuumeilun/yrittämisen aikana käyttää..siis sellaisia, joissa huomautus "käyttöä ei suositella raskaana oleville"
..olisi sitten ihan eri asia jos huomautus olisi: "käyttöä ei suositella RASKAUTTA YRITTÄVILLE"


Raskaana oleville tarjolla ristiriitaisia neuvoja | Arkisto | olotila | yle.fi
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä siellä punaviiva kurkkii O-testissä, ei kuitenkaan läheskään tasavahva..
JOtenhin vain kuitenhin nyt tuntuu, että yöllä se Oili saapuu: tekee huonoa, päätä särkee, pikkasen vasemmalla puolella "sykkii" munasarjassa..TAI oli i h a n juuri tänään ja nämä jälkimaininkeja..

Mikäli lämmöt nousee 1-3vrk:n sisään ja pysyvät ylhäällä, se on sitten varma merkki Oilin vierailusta..juuuh=)

Hyv Yöt ihunat ja niihin dippauksiin punaväriä toivottelen:heart::heart::heart:
 
  • Tykkää
Reactions: PippuriPiia-70
No juu tuommoista mäkin vähän lueskelin aijenmin mur-mur
Taidan antaa nyt olla kokonaan, syön nyt vaan noit raskaana oleville tarkoitettua monivitamiinia,D-vitamiinia, Piimax C-biotiiniia ja vielä Foolihappoa :D
eiköhän näilläkin jo alkuun pääse,,, :whistle:

Kauniita unia täältäkin kaikille |O :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä siellä punaviiva kurkkii O-testissä, ei kuitenkaan läheskään tasavahva..
JOtenhin vain kuitenhin nyt tuntuu, että yöllä se Oili saapuu: tekee huonoa, päätä särkee, pikkasen vasemmalla puolella "sykkii" munasarjassa..TAI oli i h a n juuri tänään ja nämä jälkimaininkeja..

Mikäli lämmöt nousee 1-3vrk:n sisään ja pysyvät ylhäällä, se on sitten varma merkki Oilin vierailusta..juuuh=)

Hyv Yöt ihunat ja niihin dippauksiin punaväriä toivottelen:heart::heart::heart:
No niin mur-mur ei muutakun peitot heilumaan ja hyödyntelemään ovista :p:heart:
 
Täällähän kuumeillaan ja kovasti:) Hyvä niin ja tuloksia kuumeilulle näyttää tuleen. Ihanaa Mamuska!:heart: Toivottavasti tuo kuumeilu tuo meille muillekin tuloksia:)

Kikkakakkosia ja muita apuja raskautumiseksi täällä on laitettu kasaan:) Ainahan hyvät vinkit on asian edistämiseksi varsin tervetulleita:)

Oliivitar! Minä puhuin Q 10= koentsyymi Q10 (ubikinoni). Tuossa alla jotain joka voi kiinnostaa; siellä enemmän niistä hiiri-/ihmiskokeista;)

Ubikinoni voi auttaa lapsettomuuden hoidossa - Terveysuutiset - Tohtori Tolonen

Täällä se ovis sitten laitoi tämän mamman sohvalle makamaan, kun maha tuli nii-in kipeäksi. Vatsaa kirveli niin vietävästi...taisi siellä munarakkula poksataa. Tässä ihan täysillä piinaillaan, kun tältä mammalta huudeltiin hssg-tutkimuksessa (munanjohtimien aukiolotutkimuksessa) ne hämähäkinseitit pois rööreistä:LOL:

Se sänky tuolla huutelee...;) Natinati:heart:
 


Tiistai 23.4.2013

Nimi / ikä..................Kp......................yrityskerta

Glearblue (42)..............kp 11/28.................yk 19
Esteri1 (39)..................kp 8/28..............yk 7
PippuriPiia-70 (42)........kp 21/26-28..........yk 5?
anuliini72 (41)..............kp 34/27...............yk 2
Oliivitar (42).................kp 4/26-29..........yk 5
Tepias (42)..................kp 23/26-29...........yk 10
Marza (42)...................kp 10/30.................yk 2v
Talvi-74 (39)................kp 19/25-28...........yk 2
Minttu71 (41)...............kp 9/30................yk 5
Tintti-Tiivari (42)..........kp 27/26................yk 8
Mamma vaan (41)........kp 13/24..................yk 2v
Fiialiia (40+)................kp 10/27-30..............yk ?
äiskä-73 (40)...............kp 9/30-33..............yk 6
Justiina (40)................kp 4/?....................yk ?
Onnenmurunen (38).....kp 24/27-28..........yk 1



Piinailupäivät:

Onnenmurunen (38)....... dpo 11






Plussanneet:

Sirppuliini (40)........28.3.13........yk 2
mamuska7 (39)........22.4.13........yk ?






Taustailijat/kadonneet:
Rominas (42v)............kp?/26-27.........yk2
Morticia (44)..............kp?/29-35.........yk4
D-mamma (43)...........kp?/?................yk?
sinivatukka (43)..........kp?/22-32.......yk4
sarialeksandra (42)......kp?/30...........yk2v


 
Viimeksi muokattu:
Täänä pitäis siis menkkojen alkaa ja vielä löyty kaapista apteekin oma testi.
Nyt pitäis malttaa odottaa torstaihin kun pääsen verikokeisin. Aloin jo skitsoomaan että pitäiskö ton viivan olla vahvempi, kun eka viiva esiintymä näky kuitenkin jo viime torstaina?
Nyt teidän viisaampien mielipiteitä tarvitsisin.
Ihana kun olette olemassa, teistä ollut mahtava tuki ja mahtavia neuvoja olen saanut ja uutta oppinut :D

tQgYqA - Image - Aijaa.com
 

Yhteistyössä