40+ so what wol.13

Heissan, täällä aktiivinen taustalukija. On muka niin kiireistä, etten ole ehtinyt kommentoimaan ja nytkin kiire nukkumaan.

Mutta täällä alkoi tapahtumaan. Menkat alkoi tänään eli KP1, huomenna ekat napit naamaan ja parin viikon päästä ultraa, jossain välissä PAS ja sitten keltsuja alakertaan (pitkäääääään) ja sitten toivottavasti 9kk ja nyytti sylissä. Jep, tää on tavoite.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Voi Keltsi Keltsisein :( :( Äärettömän surullista!! "Hyvä", että vaistosit asian, ettei ihan puskista tullut ja että nopeasti pääset myös toimiin nyt. Kauhean kurja juttu. Ei ole helppoa tämä vauvatoiveilijan tie. HALIT!

Jimimalle myös. Oliko sun esikoinen tyttö? Meillä ei vauvat voisi poitsua vähempää kiinnosta, hyvä kai tässä tapauksessa... Tosin tykkää 1-2-vuotiaista tosi paljon! Ei silti kysy, että miksei meillä ole, vaikka kai-kil-la muilla. Kannattaisiko sun jollekin ystävälle yrityksestä kertoa? Meillä miehellä sama asenne. Ja ne ystävät, joille olen kertonut, eivät ehkä kuitenkaan sillä lailla ymmärrä. Ne, jotka ymmärtävät, ovat vastikään raskautuneet, ja MUN ei niin tee mieli nyt heidän kanssa näistä asioista enää jutella. Nyt juuri on ilmaantunut kaksi uutta pitkän aikaa yrittänyttä kaveripiirin puitteissa, olen heistä onnellinen. En ollut tiennyt kummankaan pitkästä taipaleesta. Esikoiset kyseessä, joten en edes ole kateellinen sitten, jos ja kun (ennen mua) raskautuvat. Aina aattelen, että ekana lapset niille, joilla ei ollenkaan ole, sitten sellaisille, joilla vain yksi tai jotka tekevät ekaa uuden kumppanin kanssa tai joilla on enää noin vuosi armonaikaa.

Mileena, huippua! Babez, kuin myös - eikun uutta haikaran haaviin!
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Ultrassa käyty. Keskeytynyt keskenmeno. Sikiö vastasi viikkoja 7+0 ekan lääkärin mukaan ja viikkoja 7+1 tokan lääkärin mukaan. Kehitys on siis pysähtynyt pari viikkoa sitten. Sykkeitä ei löydy, että ihan varma tapaus tämä on. Mitään hajoamista, verihyytymiä tms. ei kohdussa näkynyt, joten spontaanisti tämä ei ainakaan ihan hetkeen olisi pois tullut. Lauantaina otan esilääkkeet ja maanantaiaamuna menen sairaalaan ottamaan varsinaisen satsin.

Olo on ihmeen rauhallinen. Jotenkin olin jo jonkin aikaa niin varma, ettei mahassa mitään elämää ole, että ainakaan vielä ei mitään suurta tunnekuohua/ shokkia ole tullut.

Palaan tänne ehkä jossain vaiheessa uudelleen kuumeilemaan. Tsemppiä jokaiselle vauvahaaveilijalle ja plussapuhuria syyskuulle!
Keltsi - mulla oli kans ihan sama tunne siinä alussa mutta lääkärit piti toivoa yllä. Mähän sulkeuduin silloin ihan kun jouduin 3x ultraan ja oli ne kolme alkua. Mutta jotenkin ne naisenvaistot on vaan niin hyvät. Mä olin koko ajan tosi rauhallinen ja elin siinä hetkessä että lääkäritkin ihmettelivät etten ole surevampi. Olin jo mielessäni asiat käsitellyt - siitä se johtui vaan. Tsemiä tosi paljon menetykseen! Ja sit kohti uutta!
 
  • Tykkää
Reactions: KeltainenSeepra
Heissan, täällä aktiivinen taustalukija. On muka niin kiireistä, etten ole ehtinyt kommentoimaan ja nytkin kiire nukkumaan.

Mutta täällä alkoi tapahtumaan. Menkat alkoi tänään eli KP1, huomenna ekat napit naamaan ja parin viikon päästä ultraa, jossain välissä PAS ja sitten keltsuja alakertaan (pitkäääääään) ja sitten toivottavasti 9kk ja nyytti sylissä. Jep, tää on tavoite.
Ihanaa Zandi!! Mahtavia uutisia - kelaa muutaman vkon sisällä voit jo olla toisella listall maha pystyssä:) mieti! Eikun pakkasukot sisään ja piinailemaan yhdessä!
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
KeltainenSeepra, oon tosi pahoillani. :( Kovasti jaksamista sinulle! Toivottavasti tyhjennys edes menee helpomman kautta.

Pahoittelut ja tsempit myös uuteen kiertoon joutuneille, Zandille erityistsempit tähän uuteen kiertoon!

ON: Itse kävin yksityisellä keskiviikkona ja niinhän siinä kävi ettei oikein mitään pystynyt vielä varmistamaan. Kohdun limakalvo oli kuitenkin paksu ja sieltä löytyi 3 mm rengaskaiku, joka saattaa viitata siihen et siellä jotain on, mut varmaksi ei pysty sanomaan. Eli kuvassa näkyi sellainen musta täplä.

Sivuilta ei löytynyt kaikua, eikä nestettä lantion pohjalta, jotka taas viittaisi kohdunulkoiseen. Mutta on siis niin aikaista, et kaikki voi olla mahdollista... Ei auta kuin odottaa... Ensi viikon perjantaille aika polille, voi olla että aikaista silloinkin, mutta antavatpa sitten uutta aikaa tai jotain... Ajattelin tehdä vielä vkloppuna digin, jos saisin sen 3+. Kohdunulkoisessa en sitä koskaan saanut.

Ai niin ja lääkäri katsoi, että ovulaatio on tapahtunut vasemmalta puolelta. Siellä näkyi iso keltarauhanen. Vasemman puolen tuuba on minulta leikattu pois eli pitkä matka pitää vaeltaa, jotta perille pääsee... Toivottavasti on päässyt perille.
 
Voi miten surullisia uutisia tänne on tullut :cry: paljon jaksamista kaikille.
Kuinka nopeasti te olette päätyneet erilaisiin tutkimuksiin, kun vauvaa ei ole alkanut kuulua? Kohta meillä se vuosi yritystä takana ja mietin, että olisikohan se jo aika käydä jossain.o_O
 
MaiMei, esikoiseni on poika. Luulen että tämä vauvainnostus tulee siitä että kaikilla kavereilla on pikkusisaruksia ja niitä vauveleita näkyy puistossa ja päiväkodin pihalla, kun lapsia haetaan kotiin. Ehkä käytin vähän värikynää tuossa kuvauksessani, ei hän joka päivä sentään vauvoista puhu, mutta aina välillä, kun niitä näkee. Pitäisi ehkä, joo, avautua jollekin kaverille, mutta jotenkin haluaisin silti pitää tämän homman omana tietonani...

Tuosta naisen vaistosta, mulla oli ihan samanlainen kokemus sen keskenmenoni kanssa. Jotenkin aavistin ettei kaikki ole hyvin enkä varsinaisesti yllättynyt, kun sykettä ei löytynyt, vaikka tietysti toivoin viimeiseen asti. Jotenkin vain aavistin että metsään meni. Ja olin aavistanut suurin piirtein siitä asti kun alkio oli kuollut (6+2, KKM todettiin muistaakseni about 8+0). Outoa. Tai sitten ei.

Keltainenen Seepra, tsemppiä tulevaan!

Meibijees , pidetään peukkuja että kaikki on hyvin. Jaksamista myös sinulle!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Taalla mukaan joukkoon ilmoittautuu 41v, 5 vuotiaan aiti. Viime kierrossa oli kemiallisen, ja jostain syysta se heratti vanhan rouvan vauvankaipuun. Eli nyt olis menossa yk 1, mutta kemiallisen jalkeen ei sitten ovista ole tullut. Ja yrittamatta, ilman ehkaisya, ollaan muutenkin menty pari kolme vuotta :(

Ehka pitäis alkaa tutustumaan miten vois vanhaan kehoon saada apuja raskautumiseen. Vaan tuntuuahdottomalta, kun edes sen kemiallisen jalkeen ei gynelahetetta saanut. Ja nyt puuttuvan oviksen kanssa mietin, et oliako kmsta jotain jaanyt vielä sisaan (n)
 
Tänään sitten apteekkiin eksyin ja nyt on letrot taskussa. Luin ohjetta, siinä sanotaan kp 3-7; 1 nappi per päivä. Sen verran olen lueskellut että osa syö pidempään ja jopa 3 nappia per pvä. Ehkä lekuri silti ajatteli, että tuolla alhaalla voisi jotain tapahtua? KP 11 varaan ultran ja se kertoo lisää. Vähän jännittää.

Apteekissa täti ei meinannut myydä 100 kpl napin annosta koska oli määrätty lääkkeeksi. KELA-korvattavana saa vain 3 kk kerralla ja tuo sata on enemmän. Alkoi tarjoamaan kelakorvattavana 30 kpl pakettia. Hinta n 25 e. Onneksi olin guuglannut, tuo 100 kpl rasia maksoi 7 e kelakorvauksella, ilman korvausta 11. Pyysin että möisi täydet sata ilman korvausta. Ei ihan ilahtunut mutta lopulta suostui. Ihme juttuja nämä kelajutut, miksi maksaisin 25 e jos saan kolme kertaa enemmän kympillä.. "Mutta kun Kela ei korvaa.." No ihan sama!!

Tervetuloa Joyzy, tällä lisäännytään urakalla!!

Nyt ilolla uuteen lisääntymiseen!!
 
Ihme hintaero! :O Mä maksoin niistä clomifeneistä 20 tabua / 60€. Mulla aloitettiin niillä 1 tabu 3-7 kiertopäivänä, mutta sitten kun se ei tehonnut ultran mukaan niin vaihdettiin 2 tabua 3-7 kiertopäivänä. Onnee Woodoo yritykseen ja samoin onnea muillekiN!

Jimina ootko käynyt missään lääkärissä?
 
No voi härregud taas tuota apteekin touhua. Ei mulle kyllä rutistu yhtään mitään 100 kpl paketista. Ja muistaakseni ihan kelakorvauksen kera myytiin viime vuonna. Thyroxinia eivät toki anna kuin 3kk kerrallaan, mutta siitä ei kai suuria pakkauskokoja olekaan. Jos taas letrot olis merkattu justiinsa lapsettomuushoitoihin, niitä sais vähempi ja maksais enempi. Hullua touhua. Clomit taas on sikakalliita. Aika outoa että teille on määräilty vain yhtä tabua aluksi vaikka ikää on. Kyllä mulle ensiannos oli 2 tabua, millä saatiin just 1-2 sopivan kokoista follia. Ihan muistamattomuuttani tossa vikassa letrokierrossa otin 1/pvä, ihme että se riitti.
Tsemppiä follien kasvatteluun!
 
Jimima :)

Voi sinä vanha Jimima, yhtä vanha kuin minä :LOL: En osaa lupailla mikä sinun kohtalosi tulee olemaan, mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon. En nyt muista mikä yk sinulla on, mutta pari juttua: sinulla on pikkuinen esikoinen, joten oot ollu toimiva ainakin vielä joku aika sitten. Se on hyvä. Olet tullu raskaaksi vuosi sitten. Sekin on hyvä vaikkei hyvin käynytkään.

Minulla tää raskaus alko n. yk 22. Eka km silloin tärppäs yk 2 ja toinen n. yk 13. Eli suurinpiirtein vuoden välein. Ja pitää muuten paikkansa, että kyllä se naisen vaisto kuiskii, ei tulleet huonot uutiset ultrassa minullekaan yllätyksenä.

Odotusta odottavan aika on pitkä, varsinkin kun sitä aikaa ei ole loputtomiin. Toivoa ei kuitenkaan pidä menettää, moni asia on kohdallasi hyvin ja saatat vielä onnistua :love: Anna kohtalolle pikkusormesi ja usko, ehkä sinulle annetaan se mitä niin toivotkin (y)
 
Sahramiini, kiitos piristävästä viestistäsi. Sun ja Bugsyn tapaukset antavatkin sitä toivon kipinää. (y) Meillä alkoi nyt YK 31, joten ei hyvältä näytä, mutta eihän siihen tarvita kuin se yksi priima munasolu, joka löytää hyvän uimarin oikeaan aikaan. Toivo siis elää... :)

Karoliina74, olen käynyt lääkärissä useamman kerran ja mitään vikaa ei ole muuta kuin ikä ja sen myötä ilmeisesti laiskistumaanpäin olevat munasarjat. AMH:ta ei ole mitattu, en oikeastaan halua edes tietää sitä, mutta kaikki muut arvot ovat olleet hyviä. Kohdun limakalvo on joka kerta ollut hyvä ja sopivan paksu, mutta noita pieniä munarakkuloita ei ole viime aikoina hirveästi ollut, joten ikä alkaa painaa munasarjoja. Komeat johtofollit on sentään näkynyt, mutta niitä pienempiä ei niin hirveästi. "Normaalit, ikää vastaavat munasarjat" taisi olla arvio viimeksi. :confused: Eli muuta ongelmaa ei ole kuin tämä ikä. Miehen uimarit on puolestaan todettu erittäin hyvänlaatuisiksi ja niitä oli paljon. Vanha mikä vanha siis. :( Mutta jatketaan sinnikkäästi eteenpäin, jospa ihme kuitenkin tapahtuisi.

Kertokaa te viisaat, onkos noi letrot jotain mitä kannattaisi mennä lekurille anomaan? Taidan kyllä ovuloida ja kierto on suht säännöllinen eikä kukaan lääkäri ole mitään letroista puhunut, mutta tässä vaiheessa tuntuu että voisin kokeilla jotain troppia, tuskin tilanne ainakaan niistä huononee. :rolleyes:

Joyzy, tervetuloa kuumeilemaan!
 
Kiitos ihanat myötätunnosta :love: Ette usko, miten kovasti se lämmittää tämän ikävän kokemuksen keskellä!

Täällä olen viettänyt sairaslomapäivää nukkuen ja guugletellen. Huomenna aamulla otan mifegyne tabletin ja maanantaiaamuna menen sitten polille saamaan varsinaiset tabletit. Olin eilen jotenkin niin tyhmä, etten tajunnut kysyä kauanko siellä sairaalassa menee ja pitääkö ehkä jäädä yöksi. Ei kai? Onko täällä joku käynyt lääkkeellisen tyhjennyksen sairaalassa? Miten meni ja kuinka kauan olit osastolla? Olen yrittänyt löytää netin syövereistä kokemuksia, mutta suurin osa on tainnut tehdä tuon lääkkeellisen tyhjennyksen kotona. Mitenköhän tuo mifegyne käyttäytyy? Jokohan sen jälkeen alkaa vuotelemaan tai tuleekohan kipuja? Miksikähän minä en älynnyt kysyä mitään näistä lääkäriltä tai kätilöltä?

Täällä käy mahtava lisääntymispöhinä (y) Zandi ja Tammityttö ainakin on jännittävässä paikassa. Tsemppiä ja onnea hoitoihin! Ja isot tsempit kaikille muillekin jännääjille!

Joyzy, tervetuloa!

Babez, mullekin lääkäri ääneen ihmetteli, että oletpas sinä ihmeen tyyni ja rauhallinen. "Kiva" kuulla, että on muitakin "oudosti" käyttäytyviä :D Sanoinkin sille lääkärille, että olen tätä asiaa ehtinyt jo niin monta päivää mielessäni kelata ja surra, ettei se tässä vaiheessa enää mikään yllätys ole.

Tyydeli, tsemppiä ultraan! Toivotaan, että kaikki on hyvin ja pikkuinen kasvaa niin kuin pitääkin!
 
Keltsille voimia raskaisiin hetkiin. Mulla ei ole kokemusta sairaalasta tästä asiasta, mutta kannattaa varautua yöksijäämiseen, vaikka kotiinpääsyä lupailtaisiinkin. (Mulla oli laparoskopia endometrioosin vuoksi, kotiin piti päästä samana päivänä, mutta nukutusaika venyikin niin pitkäksi, että pidettiin sairaalassa seuraavaan päivään.)

Mulla oli kova flunssa ja virtsatieinfektio jokin aika sitten, ja vieläkin on aika vetämätön olo. Ei jaksais mitään, eikä oikein uskallakaan, pari päivää sitten sattui keuhkoihin tosi paljon kun juoksin bussin perässä.

Lääkkeestä voi saada Kela-korvauksen vain, jos sitä ostaa korkeintaan kolmeksi kuukaudeksi. Kelan sivulta löytyi kyllä, että se 100 tablettia pitäisi myydä! http://www.kela.fi/tarpeelliset-kustannukset_kerralla-korvattava-laakemaara
 
Hei kaikille...olen pitäny vähän matalaa profiilia...ja ollu kaaikenlaista puuhaa..nyt siis salaa varovasti toivoen et ois tärpänny..mulla siiis alkoi edelliset menkat 21 elokuuta ja mun laskujen mukaan ois pitäny alkaa 25 päivä hmmm sinänsä kumma et alko jo noin ajoissa...sit reilu puoltoistaviikkoo ollu jomotusta /vihlaisua etovaa oloo..kunnes tänään ekan kerran melkein meinas tulla kiire vessanpöntölle.tätä yökkäilyä jatkunu nyt pitkin iltaa.si parin päivän ajan tehny mieli tulista ruokaa..eilenkin keskiyöllä vielä aloin paisteleen munakasta chilillä höystettynä
:D :D oli vaan pakko saada...ja menkat pitäis alkaa 19 pvä...eihän sinne asti jaksa venata..ja sit pelkään että joudun pettymään taas...ja mitä ihmettä noi oireet on..eihän niitä näin aikasin pitäis vielä tuntee vai?
 
Viimeksi muokattu:
Keltsi, tuntuu niin kurjalta etten edes keksi mitään sanottavaa :'( Voimia tyhjennykseen!

Jimima, psykologille tmv. juttelu voisi olla hyvä idea jos sopivaa lähipiiriläistä ei oikein ole, onhan se oikeasti melkoinen kuorma/kestostressi kk toisensa jälkeen toivoa ja tippua. Ehkä puhumalla saisi purettua vielä paremmin kuin kirjoittamalla?

Äiti seiskanelonen, kiitos kilpparikommenteista! Arvo oli vain 3,7, mutta ihana lääkäri totesi että aloitetaan varmuudeksi heti eikä odotella kontrollia 8 vk:n päähän. Apteekissa kiellettiin kaikki maitotuotteet 4 h lääkkeen jälkeen aamulla. Paketin ohjeessa ei ollut näin rajua ohjetta, millä sinä oot mennyt?

Aurinkoa kaikkien viikonloppuun anyway :)
 
LAUANTAI 12.9.2015


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus


mama na baba (42)........................39kp/27
Mileena74 (41).................3.............31kp/28-30 (plussa 10.9.)
Pirunpelto (39).................1...............25kp/29-30
Esteri1 (42)......................2...............25kp/
Johanna75 (40)..............6.................23kp/30
Minttu 71 (44)..................5...............23kp/30
elotar74 (41)...................3...............22kp/?
Jelli75 (39).......................3...............22kp/26
MaiMei (39) ....................2................19kp/26
Kalabaliikki (39)...............................13kp/22-28
Virkki (39)........................2.............13kp/26
Zini76 (39)........................4.............5-8kp/28
C. rotundifolia (40)...........2.............4kp/26-29
SuloinenSalaisuus (40).......1............4kp/27
Jimima (43).......................2.............4kp/28-30
Zandi (40)........................2............3kp/27 (hoitokierros aloitettu)
Woodoo(40).....................4.............3kp/24-26
Tammityttö (39)................3.............2kpl/ (9/2015 hoitoon)
Pilvilinna74 (40)................6..............1kp/25

Uutta tietoa odotellen:
Katjusmaaret (41)..........4..............72kp/26-29
Martza (44).....................................47kp/30
Tikru-78 (37)...................................45kp/
Meibijees(37)..................................... /


Piinailupäivät:

Minttu71 (44)......................dpo 9
Pirunpelto (39).....................dpo 7
MaiMei (39)..........................dpo 7


Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
KeltainenSeepra......... - 8/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Theran...................(36) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15


2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:
Anuliini1975 (40)
Babez74 (41) 1. kierto x/29
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh, meniköhän lista sinnepäinkään, oli niin paljon muuttuneita tilanteita! Tuo siis jo lauantaille, kun on niin myöhä jo tänään :)

Tervetuloa, Joyzy, laitetaanko listalle? Ja Johanna75 voisi laittaa kiertopäivät?
 
Tsempit uudelle kierrokselle monille!!

Outoa letrokäytöstä apteekista. Mulle lääkäri selitti tuon, että 100 tabua saa sillä halvalla hinnalla, ja sai Kela-korvauksen. Ovat kyllä uskomattoman paljon halvempia kuin clomit ja muut.

Ja kukas se miettikään, mutta mullakin todettu säännöllinen ovulaatio ja runsas määrä folleja, mutta silti lääkäri kirjoitti 2 letroa per päivä. Ja kirjoitti sen vielä ennen kuin tiesi AMH-arvoa. Tiiä sit, mikä olis oikein.

Täällä ei mitää ihmeitä. Eka rento dpo-viikko loppui eli nyt sitten alkoi se oikea piinailuviikko! En tiiä testaanko, ehkä sitten, jos alkaa liikaa ahistaa! :)
 

Yhteistyössä