40+ so what wol.13

Hyvia uutisia Zinilta! Hieno kuulla et tassa vaiheessa vielä kaikki ok.

Jopo, joo ma olen sun kans samassa kerhossa, et muutakin elamaa on, ainakin toisinaan.

Omaa napaa kiertaen, et eiks Jo vois testaa dpo 4 tai jotain. Alavatsaa ja muniksia nipistellyt pari paivaa, ja rinnat kosketus arat. Ei arkoja nanneja niinkuin edellisessa, mutta esim vatsallaan nukkuminen mahdotonta ja muksun tullessa halimaan joutui vahan kiemurtamaan ettei liikaa "painetta" osu rintoihin.
 
Zini raskauduitko ihan luomusti vai oliko jotain apuja?? ...anteeksi jos se on mainittuna aijemmin...nyt en muista :unsure:
Yllättäen ihan tuli luomusti nyt.
Tukilääkitykseksi on aiemmin annettu lugesteronia, kun olen tuhrutellut ne kolme neljä päivää ennen vuotoa, ja epäilynä ollut ettei keltarauhanen jaksa toimia. Tässä kierrossa meni hieman huonosti nuo mahdollsiuudet seksiin, miehen reissutyön takia, ja oletin, että huti kierto tuli, ja jätin luget ottamatta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Terve kaikille ja hyvä Zini!!

Tässä vaan juoksen palstan ohi työn lomassa ja joku puhui letroista ja yks kaks tuli mieleen, että mullahan on myös letrot, mutta pentele enhän mä niitä oo muistanut. Mun piti ottaa kp 3-7, palstan mukaan mulla on jo kp 4 jos mä nyt otan 4-7 tai 8 ni onko väliä? Hitto mä oon huono kuumeilija, foolihappoakaan en tahdo muistaaa..
Jotenkin koko letroasia jäänyt unholaan..

No mutta pitää yrittää illalla muistaa.. Moro!!
 
Zini mahtawaa !! :LOL:
Sit vähän omaa napaa: eli dpo 9 menossa ja aika sen kun matelee :notworthy:
Normikierrossa menkat alkais tänään tai viimeistään huomenna, mutta kun oli myöhäinen ovis niin varmasti kiertokin venähtää muutaman päivän .. olen päättänyt testata aikaisintaan dpo 11, eli vielä pari päivää yritän malttaa mieleni :whistle:
Usko raskauteen on kyllä hukassa koska mitään oireitakaan ei ole, lukuun ottamatta tissikipua joka voi aivan hyvin myös enteillä tätiä :confused: hyvää alkanutta vkoa kaikille !! :)
 
Oijoi, Zini, mahtavaa! (y)

Luget, letrot, terot, clomit - onhan meitä pillerin popsijoita! :LOL: Clomit lähtee seuraavaan kiertoon! Jännä vaan, ettei minulle "määrätty" seurantaultraa, että paljonko niitä muniksia siellä sitten kypsyy... Kuitenkin ihan kokenut gyne oli. Ohjeisti kyllä tarkkaan clomien annostuksen. Ekassa kierrossa 1tbl kp3-7, tokassa 1,5tbl, kolmannessa 2tbl... Saapihan nähdä.
(Katsokaas näin varmuudella en ole nyt raskaana, että seuraavaa kiertoa jo suunnittelen!:rolleyes:)

Taitaa olla kp 22. En tiiä mikä dpo, kun en sitä ovista bongannut. Leikitään nyt vaikka että dpo 9 :p
 
Morjenttes!
Täällähän on tapahtumia ollut nyt joka lähtöön. Tippunut oon jo listaltakin näköjään. KP:t ja dbo:t hakusessa kun taitaa kilpirauhanen pistää nyt tämän mamman elimistön ihan sekaisin. Tuhruvuotoa oli pari päivää kun menkkojen piti olla ja nyt vaan alamahan juilimista. Ovista oon huvikseni tikutellut mutta blankkoja ovat. Nyt liuta verikokeita että saataisiin selville mikä mammaa oikein vaivaa.
Plussatuulia kaikille joulukuussa!
 
Tervehdys naiset!! Muutamaan päivän hiljaisuus on nyt loppu:)

Zini. Tuo näyttää kyllä nyt niiiiiiin hyvältä(y)

ON. Aikaisemmin tuolla hehkutin ovista ja että nyt kyllä peitot heiluu :sneaky:niin mitä vielä!! oviksen tikutin kahtena päivänä viime viikon ti ja ke. Aika hiljaista oli, tais yks kerta olla ja sekin sillon kun ei edes ovista ollut..ei sen takia etteikö olisi ollu mahdollisuus vaan sen takia että en ole saanut tuota km mielestäni... se kun oli ensimmäinen. Jotenkin rupes ajattelemaaan et ehkä meidän ei ole tarkoitus saadakaan enää pientä...:(mä tiedän että ei ollu mun vika ja jne jne.. ehkä nyt vain odotan menkat ja yritän suunnata uuteen kiertoon ajatukseni enkä enää pyöritellä päässäni..

Mulla olis nyt sitten kp 22 ja dpo varmaankin 5 (ihme olis jo tärppi olis tullu.... paitsi jos siimahännät on jaksanut uiskenella 2-3 pv:p)
 
Zini, hyviä uutisia synkkään marraskuun maanantaihin. Hienoa! Nyt peukut ja varpaat pystyssä, että homma jatkuu niin kuin pitääkin.

Woodoo, söin letroja joskus kp 4-9 eli napaan vaan! Onko sua ultrattu letrojen aikaan? Miten vaikutti limikseen? Mulla ne ohensi mun ohutta limistä.

Kävin tänään taas kuvauksissa. Yksi iso folli ja limis ennätyspaksu 6,4mm. Viimeksi muistaakseni 5,6 tai jotain sinnepäin kierron samassa vaiheessa. Tässä kuussa olen juonut greippimehua ja syönyt macaa urakalla. Nyt gyne oli ihan suht optimistinen Linuksen suhteen. Se on kuulemma mun syyni epäonnistuneisiin yrityksiin. Itsellä sekavat tunteet. Onnistuukohan nytkään? Lisäksi on tulossa joulutauko, joten seuraavassa kierrossa ei piikkejä. Nyt mietin, kokeilisinko väliin letroja? Olenko hullu? Vai otanko riskin limiksen suhteen?
 
Viimeksi muokattu:
Zini - onnea matkaan! Ihanaa jos se oli vain hematooma:)

Woodoo - ei se varmaan oo niin päivän päälle - letrojengiin mukaan vaan! Mullakin on herätys ainavpäällä jotta muistaisin napsia :)

Virkki - mikä Linus? Kuulostaa otollisilta limakalvoilta! Eikun letroa kehiin vaan! Mulla on ultrattu siis kerran, tällä ekalla letrokierrolla - ei vaikutusta limiksiin - tosin eihän sitä voi tietää miten käy kun monta kiertoa popsii. noi joulu ja kesätauot on ikäviä - menee n vanahojen akkojen kallisarvoiset kierrot ihan hukkaan.

Letroklubi - onko teillä ultraus joka kierrossa? Entä irrotuspiikki? Luget?
Mulla ei oo mitään noista. Ja sitten clomit vai letrot - onko lääkärinne kertoneet mitään miksi?
 
Nuppu, ei sita koskaan tieda, siimahannat saattaa jaksaa 2-5 paivaa uiskennella.

Omanapaisesti, tais osua tassa kierrossa. Nyt vaan pelottaa et kiinnittyyko kunnolla kun elokuussa jai kemialliseksi.

Siis dpo 5-6 menossa ja rinnat kipeat, pahoinvointi aaltoja (etenkin kuivaa yokkaysta), nipistelya alavatsassa ja lammot sen verran korkealla etta mies tyonsi mut kauemmaksi nukkumaan kun olin niin lammin etta han alkoi hikoilemaan.
 
Joyzy. No niin jostain luin.... varovainen innostus hiipii mieleen.. nimittäin tässä kierrossa ei olisi ollut mitään ajatustakaan vauvan tekoon :D
Ja Joyzy muutes... mulla kans dpo 5-6 ja rinnat on todella kipeet.. ei oikein edes kärsi koskea:rolleyes: siksipä vähän rupesin laskemaan et voisko olla ees mahdollista.... mut ei vielä muuta oiretta, ehkä pikkuista menkkakivun tapaista alavatsalla:)
Koska aattelit ruveta testaileen?
 
En tieda million uskaltais alkaa testaa. Ehka sen jalkeen kun bongaa kiinnittymisvuotoa, tai sit taytyy odottaa oletettuun menkkojen alkamispaivaan.

Ei millaan vaan jaksais viikkoa viela odotella. Mut noi 25ui testit vaan ei tahdo oikeen mitaan nayttaa ajoissa. Ja tietty huolettaa et kiinnittyyko taakaan ollenkaan/ kunnolla.
 
Voi helkatin ennakoiva tekstinsyöttö! Linus=limis! :D

Joyzy, testiä kehiin vaan. Itse uskon kyllä aavistukseen. Kyllä sen tärpin vaan tietää.

Tyhmä kysymys: mihin te saatte ne luget?? Babez, tosiaankin ärsyttää joulutauko. Toisaalta saapahan rauhassa juoda viiniä joulun tietämillä, vaikkakaan en ole varsinaisesti sylkenyt kuppiin viime aikoina.

Kuka osaa kertoa, kuinka paljon limakalvo ehtii vahvistua ennen ovista? Niin Ku päivässä?? Tammityttö ainakin tietäisi!

Woodoo, aloititko letrot?
 
Omanapainen purnaus täältä.

Käytiin suunittelukäynnillä. Lääkärinä sama empatiakyvytön henkilö, kuin ensimmäisellä kerralla. Todella, todella ilkeä ihminen. Voiko noista jutuista tehdä valitusta johonkin, kannattaako se vai tuleeko siitä vaan enemmin paskaa niskaan?
Mies oli onneksi mukana kuulemassa ja hänelläkin pyörähti silmät päässä, kun kuuli miten hän kertoo asioita. Todella tylysti, todella negatiivisesti, ei katso silmiin ja vähättelee.
Lisäksi tuumaili, onko meillä riittävästi motivaatiota tähän hoitoon. Motivaatiota? Hän puhui tavalla, että me emme ole tarpeeksi jotenkin sen oloisia, että olisimme motivoituneet hoitoon!?
Ja auta armias, kun uskalsin sanoa, etten haluaisi hoitoihin 300km etelään vaan 300km pohjoiseen, niin siitä henkilöstä tuli tämän näköinen

Sanoi, että "noh, eipä ole tällaista ennen sattunut, kaipa sitä voi kysyä jos kerta haluatte välttämättä sinne".
Herrajestas, anteeksi että edes kysyttiin asiaa! Meille vaan olisi helpompi matkustaa pohjoiseen, jossa on tuttuja joiden luona voisi ehkä yöpyä.
Ja tästä taas alkoi nämä motivaatiopuheet.

Kaiken paskan kruunasi se, kun erehdyin kysymään hormonien vaikutusta migreeniin, kerroin, että kärsin erittäin pahoista kipukohtauksista noin joka kolmas päivä, ovulaation aikaan joka päivä. (kyseessä ei siis ole perusmigreeni, vaan harvinaisempi muoto, en kehtaa laittaa sitä tänne ettei nyt joku satu tunnistamaan).
Niin tähän tämä lääkäri tokaisi, "noh, jos antaa pikkujuttujen häiritä hoitoja, niin sitä motivaatiota sopii miettiä".

PIKKUJUTTUJEN?! Onko se pieni juttu, että ihmisellä koskee halvannuttavasti päähän noin 15 kertaa kuukaudessa, johon syön vahvoja lääkkeitä, ja ovulaation aikaan olen todella kipeä, niin miten ne hormonit jotka kypsyttää munasoluja ainakaan auttaa asiaa


Mieheltä otetaan nyt ensin kromosominäyte, jonotusaika on noin puoli vuotta hoitojen alkuun. Eli ainakaan ennen ensi kesää meillä ei ole edes ajatusta tulevasta lapsesta.
Mutta hei, eihän meillä ole motivaatiotakaan. Ja ei anneta näiden pikkujuttujen häiritä.
 
:eek: Voi hyvat hyssykat millainen lekuri sulle on sattunut. Laittaisin ehdottomasti valituksen potilasasiamiehelle. Ja vaatisin laakarin vaihtoa. Ja todennakoisesti tekisin valituksen myos sairaalan/klinikan johdolle tuosta laakarista ja hanen kaytoksestaan.

Pistaa ihan :mad: kun kuulee tuollaisesta kohtelusta.
 
Pirtsi - jösses mikä käynti ja vielä joudut maksamaan!! Nyt kyllä valitusta kehiin - netissä on hus:n palautelinkki. Itse tein valituksen yhdestä käynnistä ja jo muuttui ääni kellossa enkä koskaan joutunut samalle puoskarille - joten go girl!!
 
Voi jessus sentään mikä lekuritollo !!
Pois virasta sietäis tollaset lääkärit panna saman tien, ihan varmasti olis monta työssään viihtyvää ja auttamishaluista lekuria tilalle. Tosiaankin valitusta vaan kehiin mitä pikemmin sen parempi !!
 
Komppaan muita, ikävä kokemus Pirtsillä. Olisi varmaan palautteen paikka.

Täällä odotetusti kp 1. Ajattelin, että ottaisin tämän joulukuun vähän rennommin. Katsotaan onnistuuko... Ovistestejä on muutama jemmassa, en taida tilata lisää. Terolut-kuuri loppui, saa nähdä alkaako taas tiputteluvuoto kierron puolivälissä. Terolut on kyllä siihen auttanut hienosti. Varaan tammikuussa gynelle ajan, jos tarvii uusia resepti. Kilpirauhasarvotkin pitäisi ottaa, viimeksi syksyllä oli aika rajamailla ja leku kehoitti kontrolloimaan muutaman kuukauden sisällä.

Joulun ja uudenvuoden välipäivinä siis mahdollisesti piinaillaan täällä :D
Niin ja nyt joulukuussa tulee vuosi siitä kun on jätetty ehkäisy pois. Onneksi lähipiiriin on tulossa vauva keväällä, saa nuuhkutella sitä, jos ei tämä vanha kana enää muni :love:
 

Yhteistyössä