4D:ikuisesti imettävät

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:31 vieras kirjoitti:
Ja entä ne kaksosten (reilu 2v.) 2 muuta sisarusta? Hehän sanoivat suoraan, että eivät saa riittävästi huomiota äidiltään joka imetti "parhaimmillaan" 20 kertaa päivässä yöt mukaan lukien! Siis 20 kertaa?! Mä en imettänyt edes pikkuvauvaani niin montaa kertaa päivässä, käsittämätöntä! :headwall:
Se muokin ihmetytti, miten sitovana he sen imetyksen esitti. Tyyliin "olen niin hyvä äiti, että imetän viellä, vaikka on rankkaa" Siis _MIKSI_ imettää, jos se ei oo kivaa!! Mä tajuan, että vuosi imetetään, koska se on hyväksi lapselle, mutta kun oppii juomaan mukista, voi imetyksen lopettaa, jos se vaikeuttaa elämää!
Itse kyllä imetän viellä reilu 1,5 vuotiasta, mutta siksi, että se helpottaa elämää. Kyllä voin silti olla yön pois vauvan luota ja isommille lapsille ja seksille (minkä puutetta siinä myös vihjailtiin olevan) jää enemmän aikaa, kun nukuttamiset ja rauhottelut yleensä käy tissitainnutuksella nopeasti ja helposti. Mutta jotenkin vaan kuvittelisin, että noi omat lapset on suhtkoht normaaleja ja keskivertoja, ja ei ne todellakaan ole kaivannu tissiä enää juuri muulloin kun nukahtaessa sen jälkeen kun ovat oppineet liikkumaan. Kyllä siinä täytyy olla myös jotain sellaista, että lapsen ei anneta itsenäistyä, jos tissi on viellä 2 vuotaalle henki ja elämä!
Enkä mä enää kehtaa julkisesti imettää, vaikka alkuun imetinkin missä vaan. Käytän pillimehua ja suklaa- tai lakupatukoita liikkeellä ollessa, jos lapsi jotain viihdykettä ja ajankulua tahtoo. Vaikka eipä se sitä muualla kaipaakkaan kun kotona. Eli enimmäkseen se _on_lapselle ajankulu ja viihdyke, jos on muutakin virikettä ja ajankulua, ei tissi ehdi muistua mieleen. Jokainen tekee kotona mitä lystää, mutta mä ymmärrän kyllä, että 2-vuotiaan imettäminen julkisesti voi olla jotakuta ärsyttävää. Varsinkin kun lapsen kasvaessa se salaa imettäminen muuttuu kokoajan vaikeammaksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:25 mie kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:24 mokoma kirjoitti:
Toiseen ketjuun ehdinkin jo kommentoida, mutta pakko tähänkin sanoa että minusta sairainta siinä dokumentissa oli se että MUMMO oli "imettänyt" lastenlastaan \|O MIKSI MIKSI MIKSI?! Ei voi käsittää.. ja siis kysehän oli juuri tästä perheestä minkä äiti imetti 8vuotiaan lapsensa lisäksi myös omaa miestään?! :$
Tähän mummon imettämiseen vaan sen verran et joissakin maissa (afrikka) on ihan yleistä et mummo hoitaa pieniä ja mm. imettää niitä et ei oo niin äitiä ikävä. Ei mun mielestä mitenkää kummallista laittaa vauvalle tissi suuhun siinä missä tuttiki :LOL:
siis mistä sä oot kuullu/lukenu ton Afrikka jutun? :eek: En itse ole kuullut ikinä ja kuitenkin jo 11 vuotta afrikkalaisen kanssa ollut.. :whistle: ja mitä tohon dokkariin tulee,niin se 2 v lasten imetys oli ok..muut :x Itse imetin tyttöä n.1 v 7 kk ja hyvin terve tyttö meillä. =)
 
Lunatic
Siinä ohjelmassahan se tuli todistettua mitä olen täällä ennenkin sanonut: Että jotkut idiootit menevät tahallaan vartavasten esim kahvilaan, ruokalaan imettämään, SAADAKSEEN HUOMIOTA.

Sitä se yksi mamma siinä saarnas, että niin on tehtävä että saadaan imetyksestä kuva muutettua!! :headwall:

Voin sanoa suoraan, että ei se imettäjien kuva siitä ainakaan parane, että joku lollo-kaarina heiluttelee nännejään vastapäätä, kun yrität kauhoa sapuskaasi. :whistle:
 
Mun mielestä ohjelmassa meni överiksi vain se 8-vuotiaan imetys. Se 4-vuotiaskin vielä menetteli kun onhan 4-vuotias pieni vaikken itse niin pitkään imettäiskään. Mutten pidä sitä niin pahanakaan. Jos joku sanoo imettävänsä vielä 2-vuotiasta (ne 2-vuotiaat oli suloisia siinä ohjelmassa) niin ei se mulle ainakaan anna negatiivista kuvaa imettämisestä.
 
Katselin ohjelman tyttärieni kanssa.Nuorin yhdeksänvuotias.Hän oli aivan kauhuissaan tästä tissiä lutkuttavasta isosta tytöstä.
Muutkin tyttäret ihmettelivät näiden ihmisten käsitystä imetyksestä, no varsinkin vielä miehen "ruokintaa".
Puistattavaa kuinka voidaan noin tavallisesta asiasta tehdä jotain yököttävää.Ei tuo ohjelma ainakaan imettämisen etua ajanut.Päinvastoin.teki koko asiasta karmeaa esitystä, pakolla tissi suuhun kaikille kaikkialla.
 
Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:35 loru kirjoitti:
Ihmettelin kanssa sitä, että samassa ohjelmassa oli kaksivuotiaat mitä imetettiin ja sitten se kahdeksan vuotias. Vaikutti kyllä ikäistää paljon lapsellisemmalta se kahdeksan vuotias. Se kaksosten äiti oli ihan asiallisen tuntuinen ja sillä oli se rintasyöpä juttu siinä taustalla. Se adobtio äippä oli ihan sekasin, Tuntui, että sen elämä pyöri pakkomielteisesti sen imettämisen ympärillä. Tosi sairasta. Puhui jostain intohimosta mikä se pojalla on tisseihin. Siis mä sanon. :eek:
Juu, ja kukas niistä sanoikaan että se tuntuu yhtä hyvältä kuin syöminen tai yhdyntä, että siksi...
Hulluja ne oli. Ainoostaan se kaksosten äiti vaikutti suht' terveeltä, vaikka sekin oli liian kauan jatkanu. B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:35 loru kirjoitti:
Ihmettelin kanssa sitä, että samassa ohjelmassa oli kaksivuotiaat mitä imetettiin ja sitten se kahdeksan vuotias. Vaikutti kyllä ikäistää paljon lapsellisemmalta se kahdeksan vuotias. Se kaksosten äiti oli ihan asiallisen tuntuinen ja sillä oli se rintasyöpä juttu siinä taustalla. Se adobtio äippä oli ihan sekasin, Tuntui, että sen elämä pyöri pakkomielteisesti sen imettämisen ympärillä. Tosi sairasta. Puhui jostain intohimosta mikä se pojalla on tisseihin. Siis mä sanon. :eek:
No mun käsittääkseni siinä ohjelmassahan oli kyse juuri siitä, että kuinka pitkään on hyvä imettää niin totta kai siinä piti olla tuollainen ääripääkin mukana (se 8-vuotias) eikä vain näitä ihanneikäisiä imeväisiä.
 
PahaSilmä
Kyl varmaan meidän 8 vuotias poika nauras jos yrittäisin sille tissiä tarjota. Sehän on nyt sinä iässä, ettei se enää välttämättä halua enää suukkojakaan.
SE haluaa, että sitä pussataan niin, että pski vaan koskettaa poskeen ja kuuluu pelkkä suukon ääni.
 
Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 18:17 Hömppä kirjoitti:
Mun mielestä ohjelmassa meni överiksi vain se 8-vuotiaan imetys. Se 4-vuotiaskin vielä menetteli kun onhan 4-vuotias pieni vaikken itse niin pitkään imettäiskään. Mutten pidä sitä niin pahanakaan. Jos joku sanoo imettävänsä vielä 2-vuotiasta (ne 2-vuotiaat oli suloisia siinä ohjelmassa) niin ei se mulle ainakaan anna negatiivista kuvaa imettämisestä.
No mun mielestä se 4-vuotiaan äiti oli jotenkin sekasin jo hormoniensa kanssa, ja ihan koukussa imetykseen.
Alko säälittää se adoptio-tyttö, kun uusi äiti väenväkisin yritti tunkea tissiä naamaan, ja toinen oli jo muistaakseni puoltoistavuotias... (eikös siinä iässä paranis viimeistään lopetella imetystä, eikä suinkaan alotella).

Imetys-addiktihan se oli. Tuntu vissiin liian hyvältä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:17 juron-jaure kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:11 KASTEMATO kirjoitti:
musta se oli yhdellä sanalla sanottuna sairasta!

4 vuotiaan ei kuulu jumankauta roikkua tississä ja musta oli oksettavaa että kun se äiti adoptoi kiinasta sen suloisen tytön, niin sen äidin pää aatteena oli että imetettävä on!

valitettavasti mulla tulee noista mieleen että saako se äiti jotain sairasta mielihyvää siitä että noin isot roikkuu tississä???

Ja se vasta pimee olikin se 8 vuotiaan äiti .. isäkin kuulemma saa maidot tisseistä

hyi v*ttu!

Imetys on hyvä asia ja luonnollinen tapa ruokkia lasta, MUTTA jos 2 vuotiaaksikin asti imettää niin sitten musta alkaa olla jo korkea aika lopettaa!!!!!!

Kerrankin joku on mun knssa samaa mieltä.
Oudolta kuulosti että äidit painotti että saa ravintoa tissimaidosta.
Ravintoarvojen tasohan heikkenee tietyn ajan päästä.
\|O
ei muuten heikkene. toisin kuin yhä sitkeästi osa koittaa väittää niin äidinmaidosta EI tule laihaa/sokerilitkua puolessa vuodessa/tietyssä ajassa, MUTTA on totta, että äidinmaidon koostumus muuttuu imetyksen jatkuessa tietyn aikaa MUTTA se vastaa aina kunkin ikäisen lapsen tapreita. jos imetät vuoden niin maidon koostumus vastaa vuoden ikäisen tarpeita, jos kaksi niin kaksivuotiaan. JOPA 2 vuotias saa pelkästä äidinmaidosta vielä reilusti yli puolet päivän energiatarpeesta. joidenkin tutkimusten mukaan JOPA 90% luokkaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 18:52 Lunatic kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 18:17 Hömppä kirjoitti:
Mun mielestä ohjelmassa meni överiksi vain se 8-vuotiaan imetys. Se 4-vuotiaskin vielä menetteli kun onhan 4-vuotias pieni vaikken itse niin pitkään imettäiskään. Mutten pidä sitä niin pahanakaan. Jos joku sanoo imettävänsä vielä 2-vuotiasta (ne 2-vuotiaat oli suloisia siinä ohjelmassa) niin ei se mulle ainakaan anna negatiivista kuvaa imettämisestä.
No mun mielestä se 4-vuotiaan äiti oli jotenkin sekasin jo hormoniensa kanssa, ja ihan koukussa imetykseen.
Alko säälittää se adoptio-tyttö, kun uusi äiti väenväkisin yritti tunkea tissiä naamaan, ja toinen oli jo muistaakseni puoltoistavuotias... (eikös siinä iässä paranis viimeistään lopetella imetystä, eikä suinkaan alotella).

Imetys-addiktihan se oli. Tuntu vissiin liian hyvältä..
Mulle taas tuli sellainen olo (olihan sille vähän pakkomielle se imettäminen ehkä), että se äiti halus vaan kokeilla antaa sitä läheisyyttä sille pikkutytölle kun se oli hylätty kolmen päivän ikäisenä. Ja ehkä tuo äiti oli vähän pakkomielteinen mut ei mun mielestä silti mitenkään sairasta oo imettää 4-vuotiasta, ainakaan jos se on esim. joku iltatissi jne. Toki tuossa iässä pitää pääravintona olla jo ihan muut jutut kuin tissimaito. =)

Mun täti tais antaa minun serkkutytölle tissiä n. 3-4 vuotiaaksi aina kerran illassa ennen nukkumaanmenoa ja kumpikin on ihan "normaaleja" (tyttö taitaa olla nyt 5) ja ihan tavallista perhettä.
 
no huh huh, olihan uskomatonta katottavaa..voin pahoin vieläkin kun ajattelen, et joku todella imettäänoin isoja muksuja javielä ukkoaankin! yööök! oma tyttöni lopetti tissin syömisen vuoden ikäisenä, alkoi naureskelemaan kun oli muutaman imasun ottanut. :LOL: ajatteli ihan selvästi, et tää on pikkuvauvojen touhua. itelllenikin alkoi imetys riittämään, mut ajattelin, et syököö niin kauan ku maistuu. mut kyl joku 1.5 v. oois ollu maksimi.
 
mitä pelkäät
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 20:20 nimetönnä kirjoitti:
onneksi tässä ketjussa on joku fiksukin, nimittäin tinttu.
mitäs pelkäät kun nimettömänä? piiloudut toisen sanojen taakse? pelkäätkö omia mielipiteitäsi?
Kerro vain rohkeasti, miten pitkään olet omiasi imettänyt jne...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:58 mitä pelkäät kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 20:20 nimetönnä kirjoitti:
onneksi tässä ketjussa on joku fiksukin, nimittäin tinttu.
mitäs pelkäät kun nimettömänä? piiloudut toisen sanojen taakse? pelkäätkö omia mielipiteitäsi?
Kerro vain rohkeasti, miten pitkään olet omiasi imettänyt jne...
Mutta enhän mä itsekään ole kertonut mitään omasta imetyksestäni, tai sen puutteesta...
 

Yhteistyössä