Aborttiketju, puolesta-vastaan

-
"Idiootti on oikea sana, minun mielestäni sinä olet idiootti -> sinua voi sanoa idiootiksi? "

Olihan se arvattavissa ettei suosijakiihkon ymmärryskyvyllä eroteta perusteltuja yleisfaktoja mutunäkemyksistä, sen verran usein se niiden puolelta juuri tähän lapselliseen herjaamiseen menee kun ne omat vähätkin argumentit on rysähtäny mahdottomuuteensa :D no, kerroppa oliko sulla todisteita täällä jonkun toisen ÄO:sta, ettei se oo korkeempi kun idiootilla (joka ei nykysin taida olla edes virallinen termi)? Kyllä vai ei? :) Mahtaako idiootti osata edes kirjottaa?
 
Abortista
( Psl 139:13-16)
13."Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
14. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
15. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut”.

Jumala antaa ihmiselle elämän ja kuoleman.Meidän kaikki päivämme ovat jo Jumalan tiedossa ennen kuin yksikään niistä on tullut! Raamattu sanoo kauniisti, että Jumala antaa elämän ihmiseen jo hedelmöittymisessä eli idussa, puhaltaa siihen elämän ja uusi elämä alkaa.
Se ei ala sikiön kiinnittymisestä kohdun seinämään vaan alkiosta.Niin on Jumala sen päättänyt tehdä kauniisti ja tätä elämää ei ole kenekään ihmisen lupa tuhota, koska Jumala on halunnut antaa hänelle elämän ja se riistetään tältä ihmiseltä jo ennen syntymää.
Raamattu, Jumalan muuttumaton, iankaikkinen sana
sanoo selvästi:Älä tapa.
Jos olet jo tehnyt abortin ja kannat siitä syvää masennusta ja syyllisyyttä, käänny Jeesuksen puoleen niin Raamattu lupaa:Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää saa armon, mutta joka sydämensä paaduttaa se onnettomuuteen lankeaa.
Kerro myös muille etteivät tekisi aborttia!

Sinua siunaten Tiina ja Marko Kokkoniemi

(Tiesitkö,että Suomessa tehdään Stakes:in tietojen mukaan noin 30 aborttia joka ikinen päivä eli noin 11 000 joka vuosi)

Kaikki Kristityt kertokaa niille jotka aikovat tehdä abortin että se on murha, ja pyytäkää heitä katsomaan videot sivuiltamme!
Eikö tässä nyt ole hienoinen ristiriita? Ensin kerrotaan että jumala antaa elämän ja kuoleman. Näin ollen siis jumala tietää jo etukäteen tulevasta abortista. Kyseessä ei siis ole murha tai tappo vaan jumalan tahto
 
"sipsi"
Happygirl: Minun kantani ei ole mustavalkoinen. Tietyissä tapauksissa hyväksyn abotin täysin (raiskaus, äidin terveyden vaarantuminen, syntyvän hengenvievä kehitysvamma jne) ja toisissa en sitä oikein ymmärrä (esim. abortin käyttäminen toistuvasti "ehkäisykeinona"). Seuraavan pohdinnan heitin sivulla 34, ajatellen, ettei kaikki ole aina vaan mustaa ja valkoista=

Tästä mainitsein jo aikaisemmin, mutta kysäisisin vielä asiaa.

Eli jos vaikkapa 15- vuotias tyttärenne tulisi raiskatuksi kaverinsa luota iltaysiltä kotiin kävellessään, esimerkiksi huumehörhöissä olevan sekakäyttäjän toimesta, ja tulisi siitä raskaaksi.

Hyväksyisittekö abortin? Olisitteko lapsen tulkena jos hän päättäisi abortin tehdä?

Toiivoisin asiallisia vastauksia perusteluineen.

Yhtä kaikki, en minä koe olevani kenenkään tuomari, en maanpäällinen enkä varsinkaan taivaallinen. Jokainen teklee tuon vaikean ratkaisun varmastii ajatellen sen olevan sillä hetkellä paras ratkaisu. Mikä on minulle väärin voi olla toiselle oikein ja päinvastoin. Ylipäätään, mielestäni tämä on puhtaasti mielipideasia, joten oikeaa vastausta ei ole olemassakaan. Mutta vääntäähän tästä voidaan maailman tappiin - ja takaisinkin vielä.

Ja murhaajaksi nimittäminen on mielestäni, hmmm, miten sanoisin, aika järkyttävää :(
 
Idiootti on oikea sana, minun mielestäni sinä olet idiootti -> sinua voi sanoa idiootiksi? Kertakaikkiaan hieno logiikka.
Idiootti on taas vanha, vaikeaan kehitysvammaisuuteen liittyvä lääketieteellinen termi. Vaikka mun jutut tuntuisivat sinusta typeriltä, niin vaikeasti kehitysvammainen en ole, koska en täytä kehitysvammaisen kriteerejä.

Se taas jolla ei ole aina sisälukutaitoa on sellainen jolla sisälukutaito välillä ontuu, ja se olet sinä. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Owl ja -
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30113011:
en ainakaan huomannut et kukaan olisi tätä eilen jo linkittämääni juttua kommentoinut, niin laitan sen nyt uudestaan, olis kiva tietää miten tähän suhtaudutte, siis abortin kieltämisen kannalla olevat:

Kiellot eiv
Kiva kun löysit ton. Vastaavaa tuo yks jankutijankuti tossa aikanaan tivasi.

Nyt vaan jäädään odottamaan jankutijankutivastausta, et ainutkaan tutkimuksen 197:ä maasta ei ole tarpeeksi Suomen kaltainen...
 
vieras-
Idiootti on taas vanha, vaikeaan kehitysvammaisuuteen liittyvä lääketieteellinen termi. Vaikka mun jutut tuntuisivat sinusta typeriltä, niin vaikeasti kehitysvammainen en ole, koska en täytä kehitysvammaisen kriteerejä.

Se taas jolla ei ole aina sisälukutaitoa on sellainen jolla sisälukutaito välillä ontuu, ja se olet sinä. :rolleyes:
Idiootti on myös tyhmä, vajaa, ja koska sinun logiikallasi jokainen voi määritellä kaiken oman moraalinsa/arvojensa mukaan, minä määrittelen sinut idiootiksi ja silloin sinua saa sanoa idiootiksi ilman, että siitä voi loukkaantua. Näinhän tämä menee.
 
Pakollista? No jaa. Usein se on pienen ihmisjoukon intressien mukaista, ei erityisen pakollista ja välttämätöntä. Yksittäiselle ihmiselle on paljon helpompaa painaa nappia ja pudottaa pommi näkemättä tulosta kuin tappaa esim. teräasella lähietäisyydeltä. Samalla tavalla nainen saattaa kokea alkion elämän lopettamisen paljon helpommaksi kuin syntyneen ihmisen tappamisen.

Moralisoida voidaan sotilasta ja moralisoida voidaan raskauden keskeyttävää naista, mutta murhaa ei kumpikaan tee.
Ei nuokaan tappamistavat ole keskenään moralisoitavia asioita, koska pommin pudottaminen on nykyisin järkevämpää (ei tule itse tapetuksi jos ei lennä tutkaan) kuin että alkaa puukkohippasille ison sotilaan kanssa.
No, saivartelua. :)
 
Viimeksi muokattu:
-
"Mitä mieltä olet jälkiehkäisystä (aborttipilleri-nimitystäkin käytetään)? Tässähän ei kukaan vielä tiedä, onko raskaus alkanut / alkamassa vai ei, joten voiko tätä pitää aborttina ja siis murhana? "

Ei pidä ottaa. Se on pikemminkin heitteillejättö (jos alkio on ollu olemassa eikä pillerin takia kiinnittynyt) eikä murha.

"Miehenne on raiskannut alaikäisen tyttärenne ja tämä on nyt raskaana. Tytär haluaa tehdä abortin. Kiellättekö häntä? Kutsutteko häntä yhä suurella paatoksella murhaajaksi? "

Voin sanoa aivan hyvin siinäkin tapauksessa että abortti on murha, niinkun onkin. Muuten riippuis terveydellisistä tekijöistä.

"murhaa ei kumpikaan tee. "

Jankuti jankuti... luuletko tosiaan että toi muuttuu todeks kun toistat sen tarpeeks monta kertaa? :D

"Niin ala-arvoista toisten tuomitsemista täällä harrastetaan, ettei voi kohta puhua enää ihmisistä. "

Kammottavinta laatua on tosiaan pienten lasten kuolemaan tuomisteminen. Voiko ala-arvoisempaa ollakaan....

"Aborttien kieltäminen tai rajoittaminen lailla ei vähennä niiden määrää, todetaan Guttmacher-instituutin julkaisemassa 197 maata koskevassa tutkimuksessa."

Ihan turha edelleenkään tunkee tänne tota puolueellista pro-abortionistien propagandaa.
Guttmacher Institue overestimates illegal abortions by over 1000%: study | Opinion | LifeSite

"Alapa kutsua murhaajiksi kaikkia sodissamme taistelleita."

Miks? Ihan omasta hingustaan ja huvikseenko ne sinne lähti viattomia pikku venäläissotilaita tappaan?

"Yhtä paljon on painoarvoa sillä, että aborttia kutsutaan murhaksi."

Kovastihan se täällä eräitä näkyy näivertävän ;)
 
Idiootti on myös tyhmä, vajaa, ja koska sinun logiikallasi jokainen voi määritellä kaiken oman moraalinsa/arvojensa mukaan, minä määrittelen sinut idiootiksi ja silloin sinua saa sanoa idiootiksi ilman, että siitä voi loukkaantua. Näinhän tämä menee.
Yeah baby :D:D Luojan kiitos meidän Echo ei ole juristi tai jossain muussa tärkeässä virassa, jossa voisi jopa vaikuttaa asioihin..
 
Alapa kutsua murhaajiksi kaikkia sodissamme taistelleita. Lepsulakipykälä :D No, niitä sinunkin on noudatettava siinä maassa, jossa asut. Väitän nyt, että abortti on syntymättömään kohdistuva törkeä pahoinpitely. Tai ehkä sittenkin petos? Yhtä paljon on painoarvoa sillä, että aborttia kutsutaan murhaksi.
No, muotoillaanko tuo sotajuttu niin, että sodassa on murhia mutta sallittuja murhia, koska ne on välttämättömiä?
Abortissakin tehdään murha, mutta se ei olisi välttämätön tehdä kuin ääritapauksissa.
 
Kovasti tehtiin Suur-Suomea silloin aikoinaan. Joku motivoituneempana kuin toinen. "Vienanlahdesta Laatokkaan minä vetelen miekalla rajan..." Yksittäisiltä sotilailta ei paljon kyselty, mutta jos he eivät murhanneet, murhasivatko heitä käskeneet?

Nyt näyttää kovasti siltä, että nimim. -:n argumentit alkavat loppua. Voit jatkaa abortin kutsumista murhaksi, mutta ei se nyt sellaiseksi sinun sanomisistasi muutu. Jankkaa toki lisää :)
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
-
"Hyväksyisittekö abortin? Olisitteko lapsen tulkena jos hän päättäisi abortin tehdä?"

En muista vastasinko jo aiemmin johonkin tälläseen, mutta tukisin ainoastaan lapsen synnyttämisen suuntaan. Adoptioon antamisen ymmärtäisin.

"Ja murhaajaksi nimittäminen on mielestäni, hmmm, miten sanoisin, aika järkyttävää "

Siis sulle se on järkyttävämpää mikskä joitain sanotaan ihan niiden tekojen takia kun esim. mitä niiden uhreille tapahtu? Hienoo logiikkaa taas...

"Vastaavaa tuo yks jankutijankuti tossa aikanaan tivasi."

Kuten todettu, toi naurettava femakkopropaganda ei oo mistään kotosin :D

"koska sinun logiikallasi jokainen voi määritellä kaiken oman moraalinsa/arvojensa mukaan,"

Se kun on edelleen pelkkää mutuas, ja vieläpä valheellista sellasta.
Toisin kun se, että abortti on ihan faktasti ihmisen suunnitelmallinen tappaminen, etkä muuks oo kyenny todistaan ;) että siinä se ero jota olet ilmeisesti liian, hmm.. idiootti tajuaan :D
 
"sipsi"
Itse asiassa noissa molemmissa linkatuissa kuvissa (tämä sivu ja edellisellä sivulla linkki) on koiran alkio. :D

Niiiiiiiiin suloisia palleroita. :heart:

Juu, samaa katsoin :) Olen tuon varmasti jollain koiranpentujen kehitystä käsittelevillä sivuilla nähnyt, ekaa pentuetta kun suunnittelin. Suloinen kyllä tosiaan :heart: :) Lie vanhemmat sitten Musti ja Rekku
 
Itse asiassa noissa molemmissa linkatuissa kuvissa (tämä sivu ja edellisellä sivulla linkki) on koiran alkio. :D

Niiiiiiiiin suloisia palleroita. :heart:
Tiedän että ne ovat alkuvaiheessa samannäköisiä. Mutta toinen päätyy kirjoittamaan Kaksplussalla (kehityksen ylin aste) ja toinen hautaa luita...

Ja se DNA.

->Mua pelottaa ettei tajuta mikä erottaa koiran alkion ja ihmisen alkion toisistaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Owl ja -
ohcE
"Mitä mieltä olet jälkiehkäisystä (aborttipilleri-nimitystäkin käytetään)? Tässähän ei kukaan vielä tiedä, onko raskaus alkanut / alkamassa vai ei, joten voiko tätä pitää aborttina ja siis murhana? "

Ei pidä ottaa. Se on pikemminkin heitteillejättö (jos alkio on ollu olemassa eikä pillerin takia kiinnittynyt) eikä murha.

Mitä mä just luin? HEITTEILLEJÄTTÖ?

Oot tästä sitten eri mieltä Echon kanssa, hän kirjoittaa aloitusviestissään näin:

- toisen ihmisen elämän kestosta ei ole ulkopuolisilla oikeutta päättää.
Pelkkä siittiö tai munasolu ei ole ihminen, siinä ei ole mikään vielä alkanut, mutta kun ne yhdistyvät niin se munasolu alkaa heti monistua ja kehittyä, jos kehitystä ei estetä.

- vetoan lopputulos-teoriaan: sen mukaan abortti on murha, koska abortissa kajotaan lopputulokseen, eli keskimäärin 80 vuotta kestävän elämään.
Jälkiehkäisyssä mahdollisesti tapetaan jo hedelmöitynyt munasolu. Omankin logiikkasi mukaan sen pitäisi siis olla murha. Tai siis, jos sulla olisi jokin logiikka noissa jutuissa.
 
-
Nyt näyttää kovasti siltä, että nimim. -:n argumentit alkavat loppua. Voit jatkaa abortin kutsumista murhaksi, mutta ei se nyt sellaiseksi sinun sanomisistasi muutu. Jankkaa toki lisää :)
Nytkö se pulu rupes paskoon laudalle :D tässähän on vaan vastailtu niihin sun olemattomiin "argumentteihin" ;) että jatka vaan sitä turhaa jankutustas... totuus ei siitä tosiaan mihkään muutu.
 

Yhteistyössä