Äitejä Joensuusta

Moikka!

Laittelin juuri sähköpostia treffeille tulijoille! Mertsulta en ole vielä saanut s.postiosoitetta, joten sinulle en vielä voinut laittaa.

Meille kuuluu tänne ihan hyvää. Pääsiäistä odotellaan, lähdetään mökille, jonne kokoontuu lähisukua, mukavaa! Toivottavasti neiti jaksaa siellä seurustella hyväntuulisena =)

Kovasti täällä harjoitellaan liikkeellelähtöä, konttausasennossa heijattaan edestakaisin, mutta ratkaiseva "askel" eteenpäin on vielä hakusessa.
Mites Teillä joiden vauvat jo konttaavat, kuinka kauan meni harjoitellessa tuota asentoa, ennekuin hoksasivat konttauksen salat?
 
Täällä uutena mammana kirjoittelen :)
Joten täällä ois 24-vuotias Joensuulainen (tai Hammaslahdessa oikeastaan) äiti ja 7,5kk poika. Jos haluat/haluatte niin voit lisätä meidät vaikka meseen ja mailiakin voi heittää osoitteseen: rosemarie86@hotmail.com

Olisi kiva saada uusia tuttavuuksia täältäpäin


Myö harrastelaan tuon poikani kanssa muskarissa käyntiä (Tohmajärven musiikkiopiston. heillä muskarit täällä Hammaslahdessa ja Niittylahdessakin muistaakseen pitävät ja oliko Lehmossakin?) mut tässä miettinyt kanssa että vois jotain muutakin alkaa harrastamaan. Perhekerhot on nyt ruvenneet mietityttämään että vois niissä käydä kurkkaamassa mikä on meno ja meininkin :) Niin ja toki säiden salliessa käydään rattailla lenkkejä heittämässä. Nytkun lumetkin sulaa niin ei enään pulkalla mennäkkään. :/ Kiva ois tosiaan saada uusia tuttuja joita vois vaikka nähdäkin ja joiden kanssa jutella mitä mieleen vain juolahtaakin :)

Niin ja tuo mein poika osaa ryömiä paikasta toiseen. Harjoittelee konttaamista ja nyt viikonloppuna yllätti minut ja mieheni nuosemalla itse istumaan :) niin ja huuteleepa äättä äättää (äitiä) ja välillä sanoo jo iti (isi) ja ruokailun yhteydessä tulee nam. Ihanaa kyllä seurata kun oma ensimmäinen kasvaa ja kehittyy hirmusta vauhtia :')

mekin voitais tulla tapaamisiin ihan ilomielin kunhan ne on jossain järkevässä paikassa ja sää ei oo ihan mitä tahansa ja ensin tietty pitää vähän tutustua. :) Joten tuossa yllä on tuo maili ossu niin hetelkää mailia joita kiinostaa tutustua paremmin tai lisäilkää meseen. Kiva tosiaan ois saada uusia tuttuja kun vanhat kaikonneet mystisesti jonnekin ja täältä Hammaslahdesta en paljoa porukkaa tunne.
 
TREFFEISTÄ!
Eli jos joku on allerginen jollekkin tai muuten vain noudattaa ruokavaliota minkä toivoo muiden ottavan huomioon tarjottavia tuodessa niin huutaa asian nyt.
Koska itse ajattelin tehdä sipuli-kinkkupiirakan jos kaikki sitä syö suolaiseksi, tai sitten iskee laiskuus ja tuon pakaste pasteijoita :LOL:
 
Mie en siedä maitoa, mutta sen takia ei tarvii stressata ollenkaan, koska voin tuoda itse mitä pystyn syömään. Maidottomia tuotteita kun ei kaupoissa hirveästi ole ja jos on itse leipoessa maitoa tottunut käyttämään niin saattaa tuottaa päänvaivaa, joten en siis vaadi, että kaikkien pitäisi tuoda maidottomia leipomuksia. Itse ajattelin tuoda pullaa (kuuluuhan se perinteisesti kahvipöytään =) )
 
jei, sain hampilääkäriajan kun tarpeeks uhkailin :kieh: mutta on pika aika, eriasia tekeekö lekuri tuolle hampaalle mitään :headwall:

Mii-tu, maidottomuus on kyllä hankala jos kaupasta etsii jotain, ite olin liki vuoden maidottomalla dietilla kun keskimmäistä imetin ja poika oli maidottomalla viel jonkun aikaa imetyksen lopettamisen jälkeenkin.
Kestätkö sit soijaa jos tässä ihan leipomaan innostuu niin sillä on helppo korvata se maito jos tarvii..
 
Soijamaito käy, samoin kauramaito. Mut niin kuin jo sanoin niin kenenkään ei tarvii (eikä missään nimessä pidä) sen takia murehtia, tuon kyllä itse sellaista syötävää, joka käy mulle.

koivunkäpy Hyvä, että onnistuit saamaan edes lyhyen ajan hamppilääkäriin, toivotaan, että se nyt jotain tekisi ettei tarviis kärsiä kivuista.
 
Jes, vihdoinkin kone toimii, orpoa kun ollut tiltissä pari päivää.. eli treffeille ollaan tytön kanssa tulossa ja jos me sit tuodaan kahvipaketti/tee ja jotain muuta juotavaa, ei tuo leipominen vahva juttu mullakaan ja taitaa olla jo paljon herkkuja tulossa :)
 
Heippa kaikille!

Meillä on jälleen huono tuuri, just kun on jotain menoa sovittu, niin poika sairastuu. Elikkä emme voi osallistua nyt tapaamiseen, kun kipeenä on oltu ja tänään käydään lääkärissä, varmaankin korvat on tulehtuneet. Harmittaa kyllä hirveesti!! :headwall: Mutta minkäs teet, eihän sitä voi tulla toisiin tartuttamaan..:(

Mutta jatkossa mikäli vielä treffailette, niin ilman muuta haluttais osallistua!!!!!!! Ja toivottavasti kirjoittelu täällä jatkuis vielä tapaamisen jälkeen!! =)
 
Heeei! monelta ois tarkotus olla oventakana??? mulla on semmonen asia menny ihan ohi.. :snotty: kovasti tulossa muttei tiedä monelta :LOL:
Kurjakeli. ja tulaan mikäli tuo tie on viellä huomenna ajettavassa kunnossa, eilen jo oli siinä ja siinä että pääseekö siitä.. saisivat niitä kiviä tuoda.
 
No voi harmi Mertsu :(
Mut huomenna klo 12. Ja pieni varoituksen sana: varautukaa noihin mustiin koirankarvoihin, niitä riittää, vaikka kuinka siivoaisin! Siis älkää pukeko pieniä lattialla liikkujia parhaimpiinsa ;)
 
Me ainakii on kyllä totuttu mustiin koirankarvoihin. Niitä kun löytyy ihan omasta takaa =) Ei tartte meidän takia siivota.

Meidän neiti on nyt viimeisen viikon nukkunu klo 10-11 tai 10-11.30. Eli voi olla että myöhästymme vähän jos nukkuu 11.30 asti... Tai jos eksymme :whistle: Mulla kun on tapana ajaa aina ohi :D
 
me kannetaan mustia, valkeita, suskeita ja harmaita karvoja mukanamme :whistle:

Sakuliinille kiitokset kahveesta!

Mä taidan tuoda mukanani taatelikakun tai mitä tuolta ny mukaan tarttuukaan.

Kettu, pakkasessa olleet broiskusuikaleet hyökkäs kimppuun kun pannulle hitti. :kieh:
 
mertsu Joko teidän poika on paranemaan päin? Oliko korvat tulehtuneet?

desa74 Oli puhetta lasten refluksitaudista ja mulla taisi jäädä mainitsematta, että lääkäri määräsi meidän pojalle zantac -nimistä lääkettä. Se ei vähennä pulauttelua, mutta tekee pulautuksesta vähemmän "happaman" tjs niin ruoan/maidon takaisinvirtauksen ei pitäisi olla enää niin kivuliasta. En osaa sanoa auttoiko, kun eihän tuo meidän poika sitä suostuntu ottamaan. On siis nestemäinen lääke, eikä saanut ohjeen mukaan sekoittaa mihinkään nesteeseen tai kiinteään eli siis ruiskulla piti yrittää antaa. Kaikkea kokeiltiin, mutta tuloksena, että poika sylkee lääkkeen pois. Pahan makuistahan se oli (oli siis pakko itsekin maistella =)
 
No meille neuvolan lääkäri antoi jotain olikohan gaviscon, jota saa myös kyllä ilman reseptiäkin.

Meillä on ollut tässä pari päivää oikein "hyvää". Neiti on ollut jotenkin huomattavasti tyytyväisempi, ihanaa!!!!!
Hiukan oppinut menemään eteenpäin, siis ehkä yhden kädensiirron verran, mutta kuitenkin. Ja viihtynyt lattiallakin huomattavasti paremmin. Tähänhän voisi tottua ;)

Minä päivänä te mii-tu käytte siellä muskarissa? Jos vaikka yritettäis samaan ryhmään?
 
Moi!!

Meillä alkaa poika olla jo entisellään, korvat olivat tulehtuneet ja antibiootit saatiin. Yöllä on heräilty reilun viikon ajan, toivottavasti loppus nyt sekin, alkaa olla niin väsynyt olo itsellä.. Ylös taitaa olla hammas puhkeamassa, se tietysti kiusaa korvien lisäksi poitsua. Poika on alkanut harjoitella konttaus-asentoa, varmaan lähipäivinä vaihtuu ryömiminen vauhdikkaampaan menoon.. :)
Harmittaa vieläkin että treffit jäi väliin, onko teillä jo suunnitelmissa uusintaa? Lähipiirissä kun ei oo kuin yksi samanikäinen vauveli, pojalle tekis hyvää ikätovereiden seura.. :)
 
desa74 Mukava kuulla, että teillä on ollut vähän helpompaa. Tosiaan, tuo liikkeelle lähtö tuo lapselle niin paljon uusia mielenkiinnon kohteita, että niitä tutkiessa viihtyy itsekseen. Meidän poika alkaa olla jo kolunnut koko talon läpi, joten enää ei mitään uutta tunnu löytyvän. Siitäkö sitten johtuukin, että yksinolo lattialla ei sitten kiinnosta yhtään. Kovasti nousee jo konttausasentoon, mutta ei ole vielä hoksannut miten pääsisi eteenpäin. Jospa se konttauksen oppiminen taas lisäisi lattialla viihtymistä. Me siis käydään maanantaisin muskarissa. Hienoa, jos pääsisitte samaan ryhmään.

mertsu Kiva, että teidän poika on paranemaan päin. Harmi tosiaan, ettette päässeet treffeille, mutta eihän sairastumisille mitään voi. Ei sovittu vielä uutta tapaamista, mutta tottahan me sellainen järjestetään, vai mitä? Ei meilläkään liiemmin ole tuttavaperheitä, joissa olisi samanikäistä seuraa pojalle ja itsekin kyllä kaipaa välillä jutteluseuraa.
 
Mahtuiskos joukkoon mukaan 5kk poikavauvan äippä? Itse olen 24v. Asutaan Rantakylässä ja vaunuilu/lenkkeily, miksei kahvitus seuraakin kaipailtaisiin arkipäiviin. Muutama kaveri Joensuusta löytyy, mutta ei lapsillisia. Kaikki kaverit jäi Helsinkiin, kun sieltä 1,5v. sitten tänne muutettiin =)
Neuvolasta ovat suositelleet perhekahvilaan, mutta miulla on aikalailla suuri kynnys lähteä linja-autoon vaunujen kanssa, joten..
 

Yhteistyössä