Äitejä Joensuusta

Äh, meidänhän se tietenkin on :( Onneksi näitä leluja piisaa kuitenkin muutenkin... Me ei tosissaan tässä ihan lähiaikoina päästä tapaamiseen, joten ei kannata mukana raijata. Ehkä sitten juhannuksen jälkeen... Jos laitan vaikka viestiä, jos satun ennen tapaamista liikkumaan Joensuun suunnalla, niin voin tulla noutamaankin.

Kiitos paljon kaikille täältäkin suunnalta! On kiva huomata, ettei yksin paini näiden ongelmien kanssa. Että muillakin on samanlaisia ongelmia... Kävin sitten kotimatkalla ostamassa purkillisen korviketta, mutta eipä tuo kelvannutkaan tytölle. Yö meni onneksi jo hiukan paremmin kuin aiemmin, joten ehkä tässä vielä uskaltaa luottaa omaan maitoon.
 
Meillä on typy jostain syystä ollut normaalia väsyneempi pari päivää, tänäänkin herättiin vasta puoli kymmeneltä (ja yleensä siis noustaan viimeistään seiskalta). Hyväähän se ylimääräinen lepo tekee itsellekin, mutta vähän huolestuttaa (ei sitä osaa nauttia silloinkaan kun sitä lepoa saisi).

Olisiko se seuraava tapaaminen sitten silloin ensi tiistaina? Ja parhaiten useimmille sopiva aika taisi olla se klo 13. Missäs tällä kertaa?
 
tepastin Nukkuuko teidän tyttö miten pitkiä päiväunia? Meidän pojalla ainakin, jos päiväunet ovat jääneet vähiksi niin yöunet on pidemmät.

Minä sitten päätin pitää unikoulua meidän pojalle, että jäisi yösyönti pois (nyt siis ikää 11 kk ja heräsi kaksi kertaa yössä). No ekana yönä kiukkusi kolme ja puoli tuntia ennen kuin nukahti. Viereen tosin nukahti, mutta ei ainakaan tarvinnut maitoa antaa. Seuraavana yönä nukkuikin jo viiteen, jolloin sitten annoin vähän maitoa (oli iltamaidon saanut jo puoli kahdeksan aikaan niin katsoin, että voi olla jo nälkäkin) ja jatkoi uniaan seitsemään. Senpä jälkeen ollaankin sitten oltu maidotta aamuun asti (herätys on kylläkin kello kuusi, mutta sitä se oli ennenkin). Tosin heräilee yöllä edelleen, mutta jatkaa sitten unia, kun huomaa ettei maitoa tule. Ainut mikä tässä nyt vielä on niin jossain vaiheessa yötä täytyy ottaa viereen nukkumaan. Ennen kun sai omassa sängyssä jatkamaan unia maitopullolla. Mutta vierekkäin siis nukutaan toistaiseksi ja omaan sänkyyn opetellaan sitten myöhemmin.

Tapaamisesta: meille käy ensi viikon tiistai ja klo 13. Nähdä voidaan vaikka meillä, ellei joku toinen halua meitä luokseen. Ketäs olis tulossa tapaamiseen?
 
Moi!!
En olekkaan aikoihin käynyt kirjoittelemassa, ollaan taas sairasteltu vuorotellen pojan kanssa. Mutta nyt olemme terveenä, joten me voitais tulla tapaamiseen tiistaina, mikäli saan auton lainaan.
Mii-tu, kuulostaa hyvältä että yösyötöt on nyt jäänyt pois teillä. Miunkin pitäis tuota unikoulua alkaa pitämään.. =) Yöunille nukuttaminenkin on nyt kovaa taistelua, kun poika kokoajan nousee sängyssään istumaan ja seisomaan.. =)
 
Tällä viikolla olikin useampi aamu, jolloin nukuttiin yli yhdeksään. Liittyi varmaan tosiaan noihin päikkäreihin niinkuin mii-tu epäilit, koska nyt on riittänyt vain yhdet päikkärit (normaalisti niitä on nukuttu kahdet tai kolmet).

Mekin voitaisiin tulla tiistaina.
 
Täällä ihan sama juttu noiden unien kanssa, ennen nukahti itse sänkyyn ja nyt se kyllä aikamoista hulabaloota, kun yritetään nousta seisomaan ja kikatetaan ja yritetään repiä äitiä hiuksista jne. Päiväunetkin mennään välillä vain yksillä, niinkuin tänään, tosin ne oli sitten pitkät 2½ h. Yöt on aika rauhattomia juuri tuon kiipeilyn vuoksi.

Meillä ensi tiistaina ensimmäinen tutustuminen päiväkotiin, jonka neiti aloittaa elokuun alusta. Pakko käydä näin ajoissa, kun päikkäri on heinäkuun kiinni :|
 
Hei! Täällä 8kk pojan äiti Liperistä. Olisikohan minulla mahdollisuutta osallistua noihin teidän tapaamisiin, vai velvoittaako tapaamisiin osallistuminen täällä kirjoittelua? Tosin, jos tässä pääsee tutustumaan, niin eiköhän tuu sitten täälläkin kirjoiteltua :D Itse vain vähän arkailen kirjoitella yleisellä palstalla, tolla kerhopuolella mieluummin...
 
Hei! Täällä ollaan jo kotiuduttu maalta ja tapaamiseen tultais mielellään mukaan sit tiistaina ja yhdeltä sopii hyvin :wave: ! huh huh, kuulostaa noi teidän yö rutiinit aika samanlaiselta kun meilläkin, kahdesti herää rinnalle ja kiipeilee. Oon kans harkinnu pitää tota omaa unikoulua, mutta aattelin nyt ootella vielä kesän yli kun toi neiti huonosti juo päivällä nii sais ees yöllä nestettä.
Viime yönä tyttö heräs jo neljältä ja luuli varmaan että on jo aamu kun meillä on niin valoisaa. Pitää käydä ostaa ne pimennysverhot.
Tyttö myös hurjana nousee tukea vasten, mutta ei osaa laskeutua, joka taas meinaa sitä että mä en voi jättää sitä sekunniksikaan yksin tai ees kääntää selkää |O
 
Tapaaminen siis huomenna klo 13. Ja meillä nähdään. Ne, jotka ovat tulossa eivätkä tiedä osoitetta niin laittakaa yv:nä s-postiosoitteenne niin laitan osoitteen ja ajo-ohjeet.

desa74 Tekö ette pääse tulemaan tapaamiseen, voi harmi, mukava olisi ollut nähdä. Mutta jännä päivä teillä huomenna, päiväkotiin tutustuminen. Käyhän kertomassa miten sujui. Onko tietoa miten isoon ryhmään tyttö joutuu? Meille ei ole kaupungilta vieläkään tullut tietoa päivähoitopaikasta. Johan sinne pitää kohta itse alkaa soittamaan ja kyselemään.
 
mii-tu meille tuli tieto pph paikasta jo pari viikkoa sitten, tyttö aloittaa syyskuun alusta melkein naapurissa :D! Hyvä sinäänsä ettei tarvii olla autoa ja aamulla ei välttämättä niin kiire tule!
Mut huomiseen!
[/b]desa74 harmi ettette pääse, ois ollu mukava nähdä teidänkin tyttöä pitkästä aikaan!
 
Harmittaa kyllä, kun ei päästä. Olisi niin mukava ollut pitkästä aikaa nähdä. Mennään vielä ensi viikollakin päikkäriin "kyläilemään", että hieman jo tutustuisi. En vielä tiedä kuinka paljon lapsia ryhmässä on, siellä on jako pienet 3:een vuoteen asti ja sitten 3-6 vuotiaat.

Näin se aika vierii, nyt nämä meidän pienet jo hoitoon lähtee... Millon mii-tu teidän poika aloittaa hoidon?
 
Moi vaan!!

Meillä on huomenna neuvola klo 11.40, joten meillä tulee kiirettä jos meinattiin mukaan. Myö ollaan siis tulossa pienellä varauksella. Jos tuntuu, että päivärytmi menee sekasin neuvolan takia niin passataan tää tapaaminen, mut jos suinkin vaan päästään niin tulossa ollaan. Oli viimeks tosi mukavaa ja haluttas kovasti mukaan.

Meillä opittiin tänään aamulla konttamaan, jeeee:) Ja viime yönä en enää ottanu viereen, vaikka kovasti ois ollu puolenyön jälkeen jo tuloillaan. Yllättävän vähillä kitinöillä kuukahti omaan sänkyynsä ja kasiin nukuttiin. Ensi yönä on varmaan sitten konttauksen ennätyskisat...
 
desa74 Meidän poika aloittaa hoidon syyskuussa. Yritin tänään jo soittaa kysyäkseni hoitopaikasta, mutta yllättäen eivät vastaa. Pitää jatkaa huomenna yrittämistä.

tapaamisesta Miun puolesta voidaan siirtää myös keskiviikolle, jos silloin pääsis enemmän mukaan? Mitä mieltä olette?
 
mii-tu Joo sinne päivähoitoon tuntuu olevan aika hankala soittaa, harvoin tavoittaa sen henkilön kuka asioista tietäis. Se meidän alueen pph ohjaaja on lomalla ainakin tämän kuun, joten sekin voi sotkea ja hidastaa toimintaa.
No me ei sit taas keskiviikkona päästä, mutta ymmärän jos silloin useampi pääsee ja päätätte siirtää :)
 
Pidetään tapaaminen huomenna, kun niin alun perin sovittiin. Ei sellaista aikaa löydykään, että kaikki halukkaat pääsisivät mukaan. Ja onpahan aihetta järjestää uusi tapaaminen piakkoin. =)

pimmeepulla Onko sullekin tuttua, että siirtelevät vaihteesta vaihteeseen. Kerran minua pompottivat eri vaihteille ennen kuin itse sanoin, että ei taida etsimäni henkilö olla paikalla. No huomenna jatkan taas soittelua, päivässä vaan on aika vähän sellaisia hetkiä, että voisi rauhassa soittaa. Meidän poika kun on heti lahkeessa kiinni, jos näkeekin äitillä puhelimen ja kiukkuaa, että pitäisi välittömästi päästä syliin. Ja jos ei äiti ymmärrä lopettaa puhelua niin sitten puraistaan.

roosa84 Laitoin sulle meidän osoitteen. Ei haittaa, vaikka myöhässä tulette. Ihan miten teidän neiti jaksaa neuvolakäynnin jälkeen.
 
Jos nyt huomenna ei ilmaannuta paikalle, niin näin ennakkoon jos aattelin sanoo, että ensi viikolla voitas olla täällä meillä. Päivä vois olla tiistai tai keskiviikko. Sit juhannuksen jälkeen ei ainakaan pariin viikkoon olla myö tulossa, niin olis kiva vielä nähä ennen taukoo:)
 
Heippa!

Meidän tapaamiseen tuleminen ei nyt onnistu, kun en saa autoa lainaan. Ensi viikolla jos teillä on tapaaminen, päästään mekin varmasti, kun oma auto on silloin käytössä..=)

Mukavaa tapaamista teille!!
 
desa74 Miten teidän päiväkotiin tutustuminen sujui? Itse sain vihdoinkin kiinni perhepäivähoidon ohjaajan ja ei meitä oltu unohdettu vaan kirje on tulossa vasta loppukesällä. No kuitenkin sain tietää jo nyt perhepäivähoitajan nimen, jonne tuo meidän pikku mies menee hoitoon. Itselleni iski täysillä vasta nyt tajuntaan, että apua, miun pitää antaa poika vieraalle hoitoon. Kamalampaahan tää on varmasti itselle kuin lapselle. Miten desa74 selvisit ekan lapsen hoitoonmenosta? Onneksi mulla on sellainen työ, ettei tarvii olla paljon ihmisten kanssa tekemisissä kasvokkain niin saa itkeä pillittää vaikka koko päivän, kun eka hoitopäivä koittaa. No, elämäähän tämä vain on. Se nyt vaan on pakko aikuisten käydä töissä ja lasten hoidossa.

tepastin ja pimmeepulla oli kiva taas tavata.
 
mii-tu Ihan hyvin meni, neiti tietty katseli kovasti, että missäs nyt ollaan. Toiset lapset olivat ulkona ja satoi kunnolla vettä, eikä meillä ollut sadevermeitä, kun en ole sellaisia vielä hankkinut, niin emme sitten toisten lasten kanssa päässeet olemaan.
Käytiin lastentarhanopen kanssa vain läpi perusjuttuja ja ensi viikolla mennään sitten uudemman kerran, toivottavasti olisi parempi ilma niin voitais olla sitten muiden muksujen seassa ulkona.

Kyllä mulla on kovastikin vaikeuksia, kun mietin, että puolentoista kk:n päästä pitäis neiti hoitoon jättää, meinaa itku tulla jo nyt :( Mahtaa varsinkin ensimmäiset päivät olla ihan kamalia, varsinkin mulle, mutta vaikeita varmasti myös tuolle naperolle.

Isompi neiti meni silloin mummolle aluksi hoitoon, niin se ei tuntunut niin "hoitoon" viemiseltä. Mutta vaikeeta on. mähän aloitan työt jo reilun kahden viikon päästä, mutta mies hoitaa lomansa ajan ja sitten hoito alkaa elokuun alusta, voi kääk :eek:
 
Moi kaikille!

Ensi viikon tapaamisesta sen verran, että mulle käy ainoastaan tiistai, toivottavasti se sopii useimmille... Jännä juttu, että välillä on viikot tyhjää täynnä ja sit kun rupee tapahtumaan, niin kaikki rysähtää samalle viikolle. Ilmotelkaa mikä tilanne kullakin!
 

Yhteistyössä