ärsyttääkö hoikat lihavia?

  • Viestiketjun aloittaja "wtf"
  • Ensimmäinen viesti
"wtf"
olen miettinyt tätä, että ärsyttääkö lihavia ihmisiä nähdä hoikkia ja hyväkroppasia ihmisiä? Ja entä jos olet lihava ja sun normaalipainoinen kaveri valittaa, että pitäs saada pari kiloa pois ja puhuu syömisistä ja liikunnasta yms, niin mitä ajattelee lihava tästä?

oisko täällä lihavia, jotka vois valaista mua.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25857517]Taitaa olla toisinpäin. Näin ainakin kaikkien näiden palstan läskimorkkausketjujen perusteella. Taitaa se syömättömyys ja jatkuva näkä tehdä kiukkuiseksi ja v-maiseksi ;)[/QUOTE]

Siis nälkä :)
 
Blue
[QUOTE="wtf";25857490]olen miettinyt tätä, että ärsyttääkö lihavia ihmisiä nähdä hoikkia ja hyväkroppasia ihmisiä? Ja entä jos olet lihava ja sun normaalipainoinen kaveri valittaa, että pitäs saada pari kiloa pois ja puhuu syömisistä ja liikunnasta yms, niin mitä ajattelee lihava tästä?

oisko täällä lihavia, jotka vois valaista mua.[/QUOTE]

Oot sitten sitä mieltä että lihavien mielessä ei pyöri mikään muu kuin se lihavuus vai?
 
pikkusen oläski
Mä voin valaista omalta kohdaltani. Mulla on paljon normaalipainoisia ja hyväkroppaisia ystäviä. Myös vähän ylipainoisia. Itselläni on tällähetkellä kymmenisen kiloa ylipainoa, aikaisemmin reilu 20 kiloa.

En ymmärrä miksi minua pitäisi ärsyttää nähdä hoikkia tai kuunnella kun he valittavat parista ylimääräisestä kilosta. Jos niin tekevät, ajattelen että no jos laihdutus tekee kaverin onnellisemmaksi ja tyytyväisemmäksi niin toivon että onnistuu siinä. Voin antaa ruokavinkkejä miten on helppo laihduttaa ilman nälkää, nyt yhtenä esimerkkinä. En ole koskaan tuntenut tarvetta vertailla itseäni ystäviini (tai keneenkään muuhunkaan). Jokainen ihminen on oma erikoinen yksilönsä ja myös jokaisella on oma mielikuva itsestään ja omasta kehostaan. Ja se kuvahan saattaa usein olla jotain ihan muuta mitä muut näkevät. Jokainen on kaunis omalla tavallaan kiloista riippumatta.
 
No ei ärsytä! Tai no joskus aikoinaan on ärsyttänyt kun pari kaveria puristeli olemattomia vatsamakkaroitaan ja valittivat kuinka hirveen lihavia ovat. Sanoin sitten suoraan miten asia on, että kattokaa mua ja kattokaa itteenne, lopettakaa se valitus. Ja se loppu.
Mut joo, ei mua nykyään ärsytä, lähinnä huvittaa vaan :)
 
"vieras"
Ei mun mielestä.
itsellä hiukan ylipainoa ja kyllä mä vain tsemppasin hoikkaa ystävääni karistamaan muutamaa tullutta kiloa, että kääntyisi kurssi ennen kun on mun kokonen pallura.
Lähdin kaveriksi salille.
 
Ei ärsytä, mutta hihitytti kyllä kun kaveri joka oli viimesen päälle treenattu, ja mä olin sellanen reilu 90 kilonen, ja se puristeli vatsan ihoa ja kauhisteli että "nyt on kyllä pakko ottaa itteään niskasta kiinni, siis kauheeta". Mä taisin ottaa omasta röllykästä kahden kouran verran täytettä ja hölskyttelin sitä että "joo, mä aattelin kans tähän jotain pikkusilausta".
 
  • Tykkää
Reactions: LauhkeaLehmä
"wtf"
no, mut tunteehan se läski itsensä läskimmäksi hoikan vieressä kuin toisen läskin. siksi ajattelin, että hoikat ihmiset ärsyttävät. Ja jokunen tämän myönsikin. Että ärsyttää, tai ettei normaalipainoinen saa valittaa makkaroistaan, kun seurassa on joku vielä läskimpi.
 
[QUOTE="wtf";25857813]no, mut tunteehan se läski itsensä läskimmäksi hoikan vieressä kuin toisen läskin. siksi ajattelin, että hoikat ihmiset ärsyttävät. Ja jokunen tämän myönsikin. Että ärsyttää, tai ettei normaalipainoinen saa valittaa makkaroistaan, kun seurassa on joku vielä läskimpi.[/QUOTE]

En osaa verrata itseäni muihin siten, että oma kehonkuvani olisi riippuvainen ympäröivistä ihmisistä. Olen vaan onellinen, kun olen löytänyt rauhan ja tyytyväisyyden itsessäni. Kai mä olen sitten vieraantunut ihmiskunnasta tai jotenkin muuten vajaa. :D
 
XXXL
En mä kyllä tunne itseäni läskimmäksi hoikkien? MISTÄ IHMEESTÄ näitä mielikuvia ihmisille satelee? Mua ei kiinnosta muiden kropat yhtään. Mulle ei ole tuon taivaallisen väliä onko joku laiha vai lihava vai jotakin siltä väliltä.
 
"normaali"
Mun on pakko tunnustaa että mua ärsyttää oikein LIHAVAT ihmiset, siis sellaiset joilla oikeasti on paljon sitä ylipainoa... Tuntuu pahalta katsoa, välillä käy sääliksi.

Itse oon normaalipainoinen 170/58, en mikään luikku. Vauvasta jäi makkara vyötärölle. :D
 
"vieras"
No mulla on 30kg ylipainoa, eikä mua ole koskaan ärsyttänyt mun normaalikroppaiset/hoikat kaverit. Eikä myöskään ärsytä, jos näen jonkun upean mallinnäköisen naisen laitettuna jossain, päinvastoin musta on mukava nähdä kauniita ihmisiä. Pakko mainita tähän mun kaverini, jolla on aina ollut painokompleksi ja tooooodella huono itsetunto, vaikka on normaalipainoinen (ehkä astetta leveämpi perse, mutta kropan mallista johtuen). Hän on se meistä, joka kommentoi jokaista hoikkaa naista, pukeutumisia ja muuta, kun kaikki mielestään keikistelee miehille jne. Eli en usko että on painokysymys, enemmänkin on kyse itsetunnosta ja epävarmuudesta.
 
"minää"
[QUOTE="wtf";25857813]no, mut tunteehan se läski itsensä läskimmäksi hoikan vieressä kuin toisen läskin. siksi ajattelin, että hoikat ihmiset ärsyttävät. Ja jokunen tämän myönsikin. Että ärsyttää, tai ettei normaalipainoinen saa valittaa makkaroistaan, kun seurassa on joku vielä läskimpi.[/QUOTE]

Tossa ei oikeestaan ehkä ärsytä se, että toinen on hoikka, vaan sen hoikan tökerö käytös.. vähän sama, kun jollekin oikeesti vähävaraselle kaverille valittais, ettei oo rahaa mihinkään, vaikka sit kuitenkin laajemmin katsottuna taloudellinen tilanne ois hyvä (säästöjä, omaisuutta yms) ja toinen sen tietäis. Ei siinkään voi aatella, että varakkaampi arsyttää köyhää, vaan sen ajattelematon käytös.
 
  • Tykkää
Reactions: niukinnaukin
25 kg liikaa
Ei ärsytä. Olen omat laihdutuskuurini käynyt lävitse, ollut ns. ihannepainossa jonkun aikaa ja todennut, että pelkkkien hedelmien ja kasvisten syönti sen painon pitämiseksi ei ollut sen ulkonäön arvoista. Olen tyytyväinen olooni ja elämääni tällaisena enkä koe tarvetta vertailla itseäni enää muihin.
Tosin tulee mieleen, että tollanen normaalipainonen joka lihavan vieressä olemattomia makkaroitaan esittelee, hakee lähinnä kehua itselleen ja omalle ulkomuodolleen = huono itsetunto. Ja ihan hyvillä mielin voin hänen itsetunotaan nostaa kehaisemalla hoikasta ulkomuodosta.
Tiedän olevani läski ja olen sinut asian kanssa. Ei minua enää asiasta pysty haukkumaan tai itsetuntoani sen takia horjuttamaan.
 
kökköliini
ei minua ärsytä ainakaan. ärsyynnyn ihan muista seikoista eri ihmisissä kuin heidän ulkonäkönsä. eniten ärsyttää ihmisten luonne, minä-keskeisyys ja oman navan tuijottelu. ulkonäkö ei ole ärsyttänyt muistaakseni kertaakaan.
 
Ei kai sillä painon kanssa ole tekemistä vaan sen, että on sinut itsensä kanssa.

Ite olen aina ollut hoikka, mutta ekan lapsen jälkeen jäi vajaa 10kg painoa ja se on ärsyttänyt mua. En vieläkään ole ylipainoinen ja ehkä "lihava" nyt sitten ärsyyntyisi tästä, mutta mua se vaivaa. Mua harmittaa nähdä kun joku toinen pääsi kiloistaa eroon ja ite en. Koen itseni hirveän lihavaksi ja rumaksi ja olen järjestänyt itselleni aikaa urheilulle, mutta uusi raskaus on nyt keskeyttänyt kilojen karistamisen. En vain tuntenut itseäni, kun katsoin peiliin ja vaatekaupassa vanhat koot näytti kamalilta. Eli niin kauan kuin ei hyväksy itseään sellaisena kuin on, varmasti se mihin itse ei ole kyennyt harmittaa.
 

Yhteistyössä