ärsyttääkö hoikat lihavia?

  • Viestiketjun aloittaja "wtf"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="normaali";25857894]Mun on pakko tunnustaa että mua ärsyttää oikein LIHAVAT ihmiset, siis sellaiset joilla oikeasti on paljon sitä ylipainoa... Tuntuu pahalta katsoa, välillä käy sääliksi.

Itse oon normaalipainoinen 170/58, en mikään luikku. Vauvasta jäi makkara vyötärölle. :D[/QUOTE]
Sä et tainnut ymmärtää mitä tässä aloituksessa kysyttiin.

Ei kukaan sun sääliä kaipaa.
 
[QUOTE="normaali";25857894]Mun on pakko tunnustaa että mua ärsyttää oikein LIHAVAT ihmiset, siis sellaiset joilla oikeasti on paljon sitä ylipainoa... Tuntuu pahalta katsoa, välillä käy sääliksi.

Itse oon normaalipainoinen 170/58, en mikään luikku. Vauvasta jäi makkara vyötärölle. :D[/QUOTE]

Vaikka tämä vastauksesi ei ketjun aloitukseen millään tavalla liitykään, niin saako kysyä, miksi sinua jonkun ihmisen ruumiinmuoto/ylipaino ärsyttää?
 
kökköliini
[QUOTE="normaali";25857894]Mun on pakko tunnustaa että mua ärsyttää oikein LIHAVAT ihmiset, siis sellaiset joilla oikeasti on paljon sitä ylipainoa... Tuntuu pahalta katsoa, välillä käy sääliksi.

Itse oon normaalipainoinen 170/58, en mikään luikku. Vauvasta jäi makkara vyötärölle. :D[/QUOTE] tiesitkö että sääli on sairautta? ja itse en ainakaa kenenkään sääliä tarvi koska kannan läskini ylpeydellä:D
 
-
Kyllä mä ainakini tunnen itseni todella lihavaksi hoikkien ihmisten rinnalla... ja vähän kadehdin ja ärsyynnyn, kun joku alipainoinen jaksaa valittaa jostain nahkamakkarasta. Tosin mulla on vähän vielä jäljellä raskauskiloja, enkä ole ns. omassa painossani. Olen siis suoraan sanottuna kateellinen niille, jotka eivät kärsi ylimääräisestä rasvakertymästä omassa kropassaan.
 
"wtf"
mä en oikein usko tän ketjun näitä 'kannan kiloni ylpeydellä' , 'olen hyväksynyt itseni 25kg ylipainoisena' jne. Kannatte jatkuvasti kymmeniä kiloja ylimääräistä taakkaa. Ymmärrättekö, miten paljon helpompaa elämä olisi, kun olisi kevyempi taakka kannettavana. Polvet, nivelet ja selkä kärsii ylipainosta, puhumattakaan muista sairauksista, mitä siihen liittyy. Ja sitten vielä tämä ulkonäköseikka.

Numero 30:lla oli pokkaa myöntää asia.
 
"..."
Joitain katkeria ylipainoisia kyllä ärsyttää, ja katkeria ihmisiä täällä suomessa piisaa. Ja onhan se ymmärrettävää,*että jos itse on yrittänyt moneen kertaan laihduttaa onnistumatta, niin vituttaahan sen nähdä joku, joka on hommassa onnistunut.
 
[QUOTE="wtf";25859206]mä en oikein usko tän ketjun näitä 'kannan kiloni ylpeydellä' , 'olen hyväksynyt itseni 25kg ylipainoisena' jne. Kannatte jatkuvasti kymmeniä kiloja ylimääräistä taakkaa. Ymmärrättekö, miten paljon helpompaa elämä olisi, kun olisi kevyempi taakka kannettavana. Polvet, nivelet ja selkä kärsii ylipainosta, puhumattakaan muista sairauksista, mitä siihen liittyy. Ja sitten vielä tämä ulkonäköseikka.

Numero 30:lla oli pokkaa myöntää asia.[/QUOTE]

Hittoako sitä sitten kyselee, jos ei vastaukset kelpaa ja luulee tietävänsä itse paremmin muiden tilanteen. Ja sitten hyväksytään vaan ne vastaukset, jotka ovat "oikein" (lue: omaa mielipidettä tukevia).
 
kökköliini
[QUOTE="wtf";25859206]mä en oikein usko tän ketjun näitä 'kannan kiloni ylpeydellä' , 'olen hyväksynyt itseni 25kg ylipainoisena' jne. Kannatte jatkuvasti kymmeniä kiloja ylimääräistä taakkaa. Ymmärrättekö, miten paljon helpompaa elämä olisi, kun olisi kevyempi taakka kannettavana. Polvet, nivelet ja selkä kärsii ylipainosta, puhumattakaan muista sairauksista, mitä siihen liittyy. Ja sitten vielä tämä ulkonäköseikka.

Numero 30:lla oli pokkaa myöntää asia.[/QUOTE]
Minulla ei ainakaan ole ollut ikinä mitään itsetunto ongelmia läskeistäni huolimatta. ylipainoa on varmaan joku 40kg.
olen terve muuten mutta läskiä on, enempi se tuntuu muita rassaavan ja vaivaavan ja sitä minä ihmettelen suuresti.
 
"wtf"
Hittoako sitä sitten kyselee, jos ei vastaukset kelpaa ja luulee tietävänsä itse paremmin muiden tilanteen. Ja sitten hyväksytään vaan ne vastaukset, jotka ovat "oikein" (lue: omaa mielipidettä tukevia).
sitä voi olla joskus vaikea myöntää.

jos olet katsonut Jutta ja superdieetit-ohjelmaa, niin hyvä esimerkki oli tämä kilojensa takana vuosikaudet piilotellut 45kg ylipainoinen perheenäiti. Hänkin on varmasti vuosia esittänyt itsensä hyväksyvää ja kilonsa ylpeänä kantavaa, mutta oli sisältä tosi rikki ja ohjelmassakin on murtunut kyyneliin monesti.
 
kökköliini
[QUOTE="wtf";25859296]sitä voi olla joskus vaikea myöntää.

jos olet katsonut Jutta ja superdieetit-ohjelmaa, niin hyvä esimerkki oli tämä kilojensa takana vuosikaudet piilotellut 45kg ylipainoinen perheenäiti. Hänkin on varmasti vuosia esittänyt itsensä hyväksyvää ja kilonsa ylpeänä kantavaa, mutta oli sisältä tosi rikki ja ohjelmassakin on murtunut kyyneliin monesti.[/QUOTE]
joku pystyy ja joku ei
 
"vieras"
Eivät ärsytä minua. Eivätkä lihavat ärsyttäneet mua silloin kun olin hoikka ja hyväkuntoinen. Mä tiedän kyllä kokoni, enkä koe paisuvani vaikka viereen tulee hoikka ihminen, enkä tunne itseäni yhtään vähemmän läskiksi minua lihavampien seurassa. Hoikat ihmiset aiheuttavat minussa kyllä sellaista hyvää kateutta, joka kannustaa pitämään taas huolta itsestä, jotta voisin taas itsekin esimerkiksi käyttää sellaisia vaatteita, joissa hoikat ystäväni näyttävät hyvältä :).

Itse olen ollut aina hoikka ja urheilullinen, kunnes pahaan masennukseen sairastuttuani lihoin vuodessa todella paljon. Nyt kun lääkkeet ja terapia ovat auttaneet, haluan tietysti saada vartalonikin takaisin sellaiseksi, jonka koen minulle normaalina, mutta loppujen lopuksi nämä läskit ovat murheista pienin. Pääasia, että jaksan taas olla olemassa, en jaksa vaivata päätäni nyt painoasioilla, joten mulla ei ole myöskään halua tai tarvetta vertailla itseäni muihin, lihaviin tai laihoihin. En pidä isompaa vartaloani erityisen kauniina, mutta muilta osin olen tyytyväinen ulkonäkööni ja uskon että palaudun myös ulkoisesti pikkuhiljaa omaksi itsekseni sitä mukaa kun päänuppikin paranee ;) (5 kiloa lähtenyt jo ilman tietoista laihduttamista)
 
[QUOTE="wtf";25859296]sitä voi olla joskus vaikea myöntää.

jos olet katsonut Jutta ja superdieetit-ohjelmaa, niin hyvä esimerkki oli tämä kilojensa takana vuosikaudet piilotellut 45kg ylipainoinen perheenäiti. Hänkin on varmasti vuosia esittänyt itsensä hyväksyvää ja kilonsa ylpeänä kantavaa, mutta oli sisältä tosi rikki ja ohjelmassakin on murtunut kyyneliin monesti.[/QUOTE]

Eli tämä yksittäistapaus mielestäsi kelpaa mainosti todistamaan, että kaikki läskit ovat aivan varmasti sisältä rikki. Mutta esim minä en yksittäistapauksena kelpaa todistamaan, että läski voi olla sinut itsensä ja kilojensa kanssa. Miksi näin?
 
"wtf"
Eli tämä yksittäistapaus mielestäsi kelpaa mainosti todistamaan, että kaikki läskit ovat aivan varmasti sisältä rikki. Mutta esim minä en yksittäistapauksena kelpaa todistamaan, että läski voi olla sinut itsensä ja kilojensa kanssa. Miksi näin?
en tiedä paljonko sulla on ylipainoa, mutta sanotaan, että jos vatsa pömpöttää pidemmällä kuin rinnat, niin onhan se selvä, ettei olotila voi kovin mukava olla.
 
kökköliini
[QUOTE="wtf";25859581]en tiedä paljonko sulla on ylipainoa, mutta sanotaan, että jos vatsa pömpöttää pidemmällä kuin rinnat, niin onhan se selvä, ettei olotila voi kovin mukava olla.[/QUOTE]mulla on isot tissitkin että melkolailla taitaa utareet olla isommat kun maha, mutta olotila on silti mahtava! elän elämäni parasta aikaa, on ihant lapset, ihana tuore aviomies ja uusi hyvä työ!
 

Yhteistyössä