Aiomme hankkia lapsen vuonna 2017

  • Viestiketjun aloittaja hyvin suunniteltu...
  • Ensimmäinen viesti
hyvin suunniteltu...
Niin.. Olemme siis jo ukkoni kanssa päättäneet, että menemme naimisiin ennen kuin valmistun (valmistun 2016 helmikuussa), sitten muutamme toiselle paikkakunnalle missä työni alkavat, jonka jälkeen olen puoli vuotta töissä (eli saan enemmän äitiysrahaa kuin se minimi) ja sitten hankimme lapsen. Se syntyy siis alkuvuodesta 2017.
Järkevää vai liian laskelmoivaa :D? Olen kyllä tietoinen että asiat eivät aina mene niin kuin on suunniteltu mutta se ei haittaa vaikka lapsi syntyisi myöhemminkin. Aikaisemmin emme hanki. Tuo olisi juuri sopiva aika jos Herra suo :)
 
Saahan sitä suunnitella. :) Tai siis ainakin jonkinlaista pitkän aikavälin suunnitelmaa tekee useampikin ja niin pitääkin. Mutta ihan hyvä että tiedostat että ylläreitäkin mahtuu elämään.
 
vier
Tämä on niitä harvoja asioita joissa ei päde "hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty!"

En hakkaisi mitään kiveen, siinä vain aiheuttaa itselleen turhaa päänvaivaa kun elämässä tapahtuukin yllätyksiä...
 
hyvin suunniteltu...
Tämä on niitä harvoja asioita joissa ei päde "hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty!"

En hakkaisi mitään kiveen, siinä vain aiheuttaa itselleen turhaa päänvaivaa kun elämässä tapahtuukin yllätyksiä...

Juuri sanoin, että tiedostan että yllätyksiä voi tulla. Mies voi kuolla, minä voin kuolla, voin saada keskenmenon, ehkä mies ei voi saada lapsia, tai minä yllättäen (vaikka yksi jo onkin), jompikumpi voi sairastua.. Olen siis tietoinen että kaikenlaista voi tapahtua, olisi kuitenkin ihanaa että asiat menisivät juuri noin kuin suunnittelin.

Koska tämän ensimmäisen ja tällä hetkellä ainoan lapseni kohdalla asiat menivät ihan toisella tavalla. Raskaus oli yllätys, lapsen isä eli silloinen avomieheni jätti minut kun olin raskaana ja jäin yksin 19-vuotiaana ilman minkäänlaista koulutusta, asuuntoonkaan ei jäänyt kuin sänky kun mies lähti. Tästä en voi tietenkään syyttää kuin itseäni, omaa huolimattomuuttani, lapsellisuuttani ja huonoa ihmistuntemustani. Mutta ihan ymmärrettävää toivottavasti, että haluan seuraavalla kerralla ainakin yrittää vaikuttaa asioiden kulkuun :).
 
kaf
suunnitelma on hyvä, jos ikää riittää.
minäkin suunnittelin lasta vuodelle 2014. sitten posahti selkä ja saapi nähdä nyt tuleeko lasta vai paskaa (ilmeisesti se pidätyskyvyn menetyskin on ihan mahdollista, jos tuo selkä tuosta oikein ärtyy.) Toivottavasti teillä menee paremmin. ja niinhän se kai yleensä meneekin.
 
hyvin suunniteltu...
suunnitelma on hyvä, jos ikää riittää.
minäkin suunnittelin lasta vuodelle 2014. sitten posahti selkä ja saapi nähdä nyt tuleeko lasta vai paskaa (ilmeisesti se pidätyskyvyn menetyskin on ihan mahdollista, jos tuo selkä tuosta oikein ärtyy.) Toivottavasti teillä menee paremmin. ja niinhän se kai yleensä meneekin.
Oivoi, olen pahoillani että sinulle piti tuollainen ongelma tulla :(. Toivottavasti saat selän kohta kuntoon ja voitte taas alkaa miettimään vauvan hankkimista :)

Minä olen vasta 25 joten olisin tuolloin 28-vuotias. Eli iän puolesta siis ok. Tosin mies olisi jo 37 mutta kuulemma se ei häntä itseään haittaa niin ei kai se sitten minuakaan :).
 
Ite en pystyis noin laskelmoimaan elämää. Ahdistaisi. Etenkin jos aiemminkin sattunut ikäviä, niin en edes uskaltaisi :) Mutta jos on aivan 110% varma että kaikki natsaa täysin just sen ihmisen kanssa niin mikäs siinä. Ite oon sen oppinut, että mitä enemmän suunnittelee, sitä enemmän tulee muuttujia, niin omalla kohdalla kuin lähipiirissäkin.
 
hyvin suunniteltu...
Alkuperäinen kirjoittaja möllimöö;29373085:
Ite en pystyis noin laskelmoimaan elämää. Ahdistaisi. Etenkin jos aiemminkin sattunut ikäviä, niin en edes uskaltaisi :) Mutta jos on aivan 110% varma että kaikki natsaa täysin just sen ihmisen kanssa niin mikäs siinä. Ite oon sen oppinut, että mitä enemmän suunnittelee, sitä enemmän tulee muuttujia, niin omalla kohdalla kuin lähipiirissäkin.
Minua taas ahdistaa jos en suunnittele :). Jotenkin ne suunnitelmat selkeyttää elämää vaikka asiat ei sitten menisikään ihan niin kuin on ajatellut :D
 

Yhteistyössä