Aivan älytöntä!!! (Tv-lupa)

Ohis
En minäkään pelaa tai katso jääkiekkoa, silti joudun veroissa hallit kustantamaan. En myöskään kannata asevelvollisuutta, mutta tästäkin joudun maksamaan. Mielestäni olisi ihan kohtuullista, että tv-maksunkin maksaisivat kaikki, eikä vain vapaa-ehtoiset.
 
AulsiKotityöläinen
Entäs omakotitalossa asuvat? Kiinteitöverossa vai tontinvuokrassako se sitten maksettaisiin? Älyttömin idea pitkään pitkään aikaan. Mun mielestä koko tv-lupa joutaisi pois ja tilalle ostettavat kanavapaketit, joihin jokainen saisi valita jonkun tietyn määrän kanavia vaikkapa 100?/vuosi. Itse maksaisin paljon mieluummin siitä mitä katson kuin 90%:sti siitä mitä en katso.

Tää idea ei ole sitten loppuun asti ajateltu ja puitu, se on vasta idea-asteella :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja AulsiKotityöläinen:
Entäs omakotitalossa asuvat? Kiinteitöverossa vai tontinvuokrassako se sitten maksettaisiin? Älyttömin idea pitkään pitkään aikaan. Mun mielestä koko tv-lupa joutaisi pois ja tilalle ostettavat kanavapaketit, joihin jokainen saisi valita jonkun tietyn määrän kanavia vaikkapa 100?/vuosi. Itse maksaisin paljon mieluummin siitä mitä katson kuin 90%:sti siitä mitä en katso.

Tää idea ei ole sitten loppuun asti ajateltu ja puitu, se on vasta idea-asteella :D
No tuo on toinen hyvä vaihtoehto, että mikään ei näy, jos et sitä maksa =)
 
vieras
Tämähän johtuu vain siitä, että yle ei halua perustella menojaan. Siten yle ei ole valmis verorahoista tuleviin maksuihin, koska joutuisi tappelemaan esim. urheilun kanssa varoista. Minusta yksinkertaisinta olisi poistaa tv-lupa ja laittaa rahoitus verorahoista tapahtuviksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämähän johtuu vain siitä, että yle ei halua perustella menojaan. Siten yle ei ole valmis verorahoista tuleviin maksuihin, koska joutuisi tappelemaan esim. urheilun kanssa varoista. Minusta yksinkertaisinta olisi poistaa tv-lupa ja laittaa rahoitus verorahoista tapahtuviksi.
Tehdään vaan verorahoista, mutta silloin poistettakoon kaikki viihdehumppa ja keskityttäköön vaan kansan sivistykseen ja uutisten välittämiseen. Verorahoilla (tai tv-lupasysteemillä) ei pidä tukea yhtä viihdekanavaa toisten yli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämähän johtuu vain siitä, että yle ei halua perustella menojaan. Siten yle ei ole valmis verorahoista tuleviin maksuihin, koska joutuisi tappelemaan esim. urheilun kanssa varoista. Minusta yksinkertaisinta olisi poistaa tv-lupa ja laittaa rahoitus verorahoista tapahtuviksi.
Tehdään vaan verorahoista, mutta silloin poistettakoon kaikki viihdehumppa ja keskityttäköön vaan kansan sivistykseen ja uutisten välittämiseen. Verorahoilla (tai tv-lupasysteemillä) ei pidä tukea yhtä viihdekanavaa toisten yli.
Tuetaanhan viihdettä muutenkin. Miksi tv olisi poikkeus?
 
Tv-lupamaksu on niin turha, niin turha... Mutta ihmettelen, etteivät ole ottaneet semmoista käytäntöä, että kanavat katkeavat jos lupaa ei maksa. Ihan sama periaate, kuin erikseen maksettavilla kaapelikanavillakin. Varmaan ihmiset paremmin maksais lupansa, kun sillon se olis PAKKO maksaa jos telkkaria katsella meinaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja AulsiKotityöläinen:
Entäs omakotitalossa asuvat? Kiinteitöverossa vai tontinvuokrassako se sitten maksettaisiin? Älyttömin idea pitkään pitkään aikaan. Mun mielestä koko tv-lupa joutaisi pois ja tilalle ostettavat kanavapaketit, joihin jokainen saisi valita jonkun tietyn määrän kanavia vaikkapa 100?/vuosi. Itse maksaisin paljon mieluummin siitä mitä katson kuin 90%:sti siitä mitä en katso.

Tää idea ei ole sitten loppuun asti ajateltu ja puitu, se on vasta idea-asteella :D
No tuo on toinen hyvä vaihtoehto, että mikään ei näy, jos et sitä maksa =)
no näin se olis paras. näin ne jotka ei ylen tai muitakaan kanavia halua ei tarvitsis niistä maksaa. mä ylelle laitoin asiasta postia mut sain vastaukseks aika ympäripyöreää tekstiä. käytännössä olisi kuulemma mahdollista mutta mutta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämähän johtuu vain siitä, että yle ei halua perustella menojaan. Siten yle ei ole valmis verorahoista tuleviin maksuihin, koska joutuisi tappelemaan esim. urheilun kanssa varoista. Minusta yksinkertaisinta olisi poistaa tv-lupa ja laittaa rahoitus verorahoista tapahtuviksi.
Tehdään vaan verorahoista, mutta silloin poistettakoon kaikki viihdehumppa ja keskityttäköön vaan kansan sivistykseen ja uutisten välittämiseen. Verorahoilla (tai tv-lupasysteemillä) ei pidä tukea yhtä viihdekanavaa toisten yli.
suurin osa viihdehumpasta tuleekin muilta kanavilta kuin yleltä.. ja kolmosesta ja nelosestahan me ei makseta muutenkaan.
 

Yhteistyössä