Aivan älytöntä!!! (Tv-lupa)

maksukortille vaan
Olen lähes varma että yle ei kannata maksukorttia koska silloin viihteenkatsojat sekä vähävaraiset siirtyisivät vain pois ylen kanavilta kolmoselle ja neloselle. MTV3:n uutispalvelu on mieslestäni jopa parempaa kuin ylen. Itse olisin valmis luopumaan ylen kanavista.
 
MIIA
Vissiin niin moni irtisanonut tv-lupansa et yle on jo paniikissa. Mekin aijotaan irtisanoa tv-lupa koska ei sieltä telkkarista oikeesti mitään sellasta tule mitä ilman ei vois elää. Niin ja digiboksikin hajos
 
maksukortille vaan
Muutenkin idea on älytön. Kun televisio tuli Suomeen 60-luvulla niin silloin ei muita kanavia ollu ja jos tv:tä katsoi niin se kans oli ylen ohjelmaa. Nykyisin tarvitsee maksaa mainosrahoitteisten kanavien katsomisesta.

Tilanne on vastaava kuin jos minun pitäisi tilata Hesari jotta saisin luvan lukea ilmaista kaupunkilehteä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maksukortille vaan:
Olen lähes varma että yle ei kannata maksukorttia koska silloin viihteenkatsojat sekä vähävaraiset siirtyisivät vain pois ylen kanavilta kolmoselle ja neloselle. MTV3:n uutispalvelu on mieslestäni jopa parempaa kuin ylen. Itse olisin valmis luopumaan ylen kanavista.
No minä kannattaisin. Ja katsoisin yleä ja teemaa mielelläni. Tai siis mulle riittäisi noi kanavat mitä nytkin näkyy, kaikkia ei ees tartte. Mut mieluummin maksukortilla kuin et toiset katsoo pummilla.

Ymmärrän, että ylessä tää merkitsisi rankkaa muutosta "maksuttomasta" pois siirtyminen. Katsojana oisin siihen täysin valmis. Huom. että parhaat ja ikäisilleen sopivimamt lastenohjelmat tulee yleltä.
 
essi
Mä en käsitä tätä valtavaa mäkätystä tv-luvasta?!
Siis pakollinen maksu muiden joukossa, maksettava se on ja meidän turha miettiä kuinka turha tai epäturha se on.
Kyllä mua korpee maksaa verojakin 35% tuloista, mutta enpä vaan voi jättää maksamatta kun mun mielestä on liian paljon.
Tai voihan sen maidonkin kaupasta viedä maksamatta, kun on se on niin kallista, eikä ite edes sitä juo, vaan vieraille vaan kahvimaidoksi tulee.
Mun mielestä ois ihan ok velottaa JOKAISELTA taloudelta joku tietty summa, kattoo sitten sitä tölsyä tai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Mä en käsitä tätä valtavaa mäkätystä tv-luvasta?!
Siis pakollinen maksu muiden joukossa, maksettava se on ja meidän turha miettiä kuinka turha tai epäturha se on.
Kyllä mua korpee maksaa verojakin 35% tuloista, mutta enpä vaan voi jättää maksamatta kun mun mielestä on liian paljon.
Tai voihan sen maidonkin kaupasta viedä maksamatta, kun on se on niin kallista, eikä ite edes sitä juo, vaan vieraille vaan kahvimaidoksi tulee.
Mun mielestä ois ihan ok velottaa JOKAISELTA taloudelta joku tietty summa, kattoo sitten sitä tölsyä tai ei.
Niin ja tolla periaatteella laitetaan jokaiselle pakollinen maitomaksu, joi tai ei. eli 25e kuussa...

 
maksukortille vaan
Entä työttömät, pieneläkeläiset ja opiskelijat. Yli 200 vuodessa on AIVAN LIIKAA. Jos korttihomma vesi ylen konkurssiin niin verorahoituksella sitten. Veroistahan muutkin julkiset palvelut katetaan ja jokainen maksaa kykyjensä mukaan - myös työttömät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maksukortille vaan:
Entä työttömät, pieneläkeläiset ja opiskelijat. Yli 200 vuodessa on AIVAN LIIKAA. Jos korttihomma vesi ylen konkurssiin niin verorahoituksella sitten. Veroistahan muutkin julkiset palvelut katetaan ja jokainen maksaa kykyjensä mukaan - myös työttömät.
Ja nämä ryhmätkö ei katso ollenkaan telkkaria :eek:
 
essi
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Mä en käsitä tätä valtavaa mäkätystä tv-luvasta?!
Siis pakollinen maksu muiden joukossa, maksettava se on ja meidän turha miettiä kuinka turha tai epäturha se on.
Kyllä mua korpee maksaa verojakin 35% tuloista, mutta enpä vaan voi jättää maksamatta kun mun mielestä on liian paljon.
Tai voihan sen maidonkin kaupasta viedä maksamatta, kun on se on niin kallista, eikä ite edes sitä juo, vaan vieraille vaan kahvimaidoksi tulee.
Mun mielestä ois ihan ok velottaa JOKAISELTA taloudelta joku tietty summa, kattoo sitten sitä tölsyä tai ei.
Niin ja tolla periaatteella laitetaan jokaiselle pakollinen maitomaksu, joi tai ei. eli 25e kuussa...

Kyllä just, sitä ajoinkin takaa. Jätä sitten ihmeessä verotkin maksamatta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Mä en käsitä tätä valtavaa mäkätystä tv-luvasta?!
Siis pakollinen maksu muiden joukossa, maksettava se on ja meidän turha miettiä kuinka turha tai epäturha se on.
Kyllä mua korpee maksaa verojakin 35% tuloista, mutta enpä vaan voi jättää maksamatta kun mun mielestä on liian paljon.
Tai voihan sen maidonkin kaupasta viedä maksamatta, kun on se on niin kallista, eikä ite edes sitä juo, vaan vieraille vaan kahvimaidoksi tulee.
Mun mielestä ois ihan ok velottaa JOKAISELTA taloudelta joku tietty summa, kattoo sitten sitä tölsyä tai ei.
Niin ja tolla periaatteella laitetaan jokaiselle pakollinen maitomaksu, joi tai ei. eli 25e kuussa...

Kyllä just, sitä ajoinkin takaa. Jätä sitten ihmeessä verotkin maksamatta...

Maksan ihan piruuttani veroja, että kaikki sosiaalipummit saavat tukia... sekös on mukavaa hommaa.
 
maksukortille vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja maksukortille vaan:
Entä työttömät, pieneläkeläiset ja opiskelijat. Yli 200 vuodessa on AIVAN LIIKAA. Jos korttihomma vesi ylen konkurssiin niin verorahoituksella sitten. Veroistahan muutkin julkiset palvelut katetaan ja jokainen maksaa kykyjensä mukaan - myös työttömät.
Ja nämä ryhmätkö ei katso ollenkaan telkkaria :eek:
Tarkoitin että heilläkin olisi mahdollisuus katsoa ilmaiseksi ja luvallisesti edes ilmaiskanavia jos rahaa ei yksinkertaisesti ole. Nyt he eivät voi luvallisesti katsoa mitään jos rahat eivät riitä tv-lupaan. Verorahoitus olisi heillekin parempi.
 
minni
Mä olen kans sillä kannalla että maksettais vain ja ainoastaan niistä kanavista kuin katsookin.
Meillä ei kukaan ole katsonut ylen kanavia. Tuntuu hemmetin turhalta maksaa niistä, ja muista ei..
Mielluummin maksaisin MTV3 ja Nelosesta, kuin noista mitä meillä ei katsota!!
 
aivan
Alkuperäinen kirjoittaja MIIA:
Vissiin niin moni irtisanonut tv-lupansa et yle on jo paniikissa. Mekin aijotaan irtisanoa tv-lupa koska ei sieltä telkkarista oikeesti mitään sellasta tule mitä ilman ei vois elää. Niin ja digiboksikin hajos
Eli yle on kusessa koska niin moni jättäytyi leffojen ja tietokoneen ohjelmien varaan (ilmasen netti-tv:n) kuten meidänkin lapsiperhe. Katsotaan kerran viikossa pelkokerroin ja tähtiportti netistä ja vuokrataan dvd-elokuvia makuunista. Digiboxia me ei koskaan hommatt eikä hommata. En haluaisi lisää asumiskuluja ne kun täällä Helsingissä muutenkin on ihan älyttömät lapsiperheellä (vaikka iloinen veronmaksaja olenkin noin pääsääntöisesti).
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Mä olen kans sillä kannalla että maksettais vain ja ainoastaan niistä kanavista kuin katsookin.
Meillä ei kukaan ole katsonut ylen kanavia. Tuntuu hemmetin turhalta maksaa niistä, ja muista ei..
Mielluummin maksaisin MTV3 ja Nelosesta, kuin noista mitä meillä ei katsota!!
Eivätkö lapsetkaan? Muumeja, Pikkukakkosta?
 
minni
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Mä olen kans sillä kannalla että maksettais vain ja ainoastaan niistä kanavista kuin katsookin.
Meillä ei kukaan ole katsonut ylen kanavia. Tuntuu hemmetin turhalta maksaa niistä, ja muista ei..
Mielluummin maksaisin MTV3 ja Nelosesta, kuin noista mitä meillä ei katsota!!
Eivätkö lapsetkaan? Muumeja, Pikkukakkosta?
ei ne kato. meillä' katotaan DVD:itä. Ja telkkari on yleensä kiinni iltaan asti..
 
kortille vaan
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys??:
onko se nyt niin että tv-lupaa ei tarvitse maksaa jos ei ole digiboksia? vai vieläkö se on niin että jos sulla on telkkari, niin lupa täytyy kans olla???
"Jos teillä on mahdollisuus vastaanottaa tv-signaali" Se on virallinen määritelmä. Jos on pelkkä anologinen töllö ja katselee vhs:ä niin ei tarvitte. Jos tietokoneessa on tv-kortti tai IP-tv niin tarvii. Yle areena ei käsittääkseni vaadi kun lähetys ei ole aitoa tv-ohjelmaa vaan arkistopätkiä.
 
just näin
Alkuperäinen kirjoittaja kortille vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys??:
onko se nyt niin että tv-lupaa ei tarvitse maksaa jos ei ole digiboksia? vai vieläkö se on niin että jos sulla on telkkari, niin lupa täytyy kans olla???
"Jos teillä on mahdollisuus vastaanottaa tv-signaali" Se on virallinen määritelmä. Jos on pelkkä anologinen töllö ja katselee vhs:ä niin ei tarvitte. Jos tietokoneessa on tv-kortti tai IP-tv niin tarvii. Yle areena ei käsittääkseni vaadi kun lähetys ei ole aitoa tv-ohjelmaa vaan arkistopätkiä.
Siis ei vaadi, meilläkin katsotaan muuten ylen areenalta lastenohjelmia : ) Ei ole töllöä ikävä, ei!
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Mä en käsitä tätä valtavaa mäkätystä tv-luvasta?!
Siis pakollinen maksu muiden joukossa, maksettava se on ja meidän turha miettiä kuinka turha tai epäturha se on.
Kyllä mua korpee maksaa verojakin 35% tuloista, mutta enpä vaan voi jättää maksamatta kun mun mielestä on liian paljon.
Tai voihan sen maidonkin kaupasta viedä maksamatta, kun on se on niin kallista, eikä ite edes sitä juo, vaan vieraille vaan kahvimaidoksi tulee.
Mun mielestä ois ihan ok velottaa JOKAISELTA taloudelta joku tietty summa, kattoo sitten sitä tölsyä tai ei.
Miten niin pakollinen jos EI katso telkkaria, tai ei omista digiboksia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mut ei se pienene. En oo koskaan nähny uutista että "tänä vuonna lupamaksun maksajia on enemmän, niinpä alennamme maksun määrää".
No näinpä! Onhan niitä usein otsikoita, että tänäkin vuonna jäi 10000 luvatonta tv:n katsojaa kiinni... ja silti lupamaksu ei pienene ikinä, vaan päinvastoin tasasesti jatkaa nousuaan.
 
kortille vaan
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Mä en käsitä tätä valtavaa mäkätystä tv-luvasta?!
Siis pakollinen maksu muiden joukossa, maksettava se on ja meidän turha miettiä kuinka turha tai epäturha se on.
Kyllä mua korpee maksaa verojakin 35% tuloista, mutta enpä vaan voi jättää maksamatta kun mun mielestä on liian paljon.
Tai voihan sen maidonkin kaupasta viedä maksamatta, kun on se on niin kallista, eikä ite edes sitä juo, vaan vieraille vaan kahvimaidoksi tulee.
Mun mielestä ois ihan ok velottaa JOKAISELTA taloudelta joku tietty summa, kattoo sitten sitä tölsyä tai ei.
Miten niin pakollinen jos EI katso telkkaria, tai ei omista digiboksia?
Peesi. Tunnen ainakin yhden ihmisen joka ei maksa tv-lupaa taloudellisista syistä eikä myöskään omista tv:tä. Tv-luvantarkastajan ilme oli kuulemma näkemisen arvoinen kun se oli rapun ainoa asunto johon se pääsi sisään ja sielläkään ei ollu televisiota:)
 
vieras
Musta se voitas nykyaikana laittaa kuin kännykkäkin.
Laskutetaan siitä kauanko katsot. jos et maksa laskuja niin et katso.
tai sitten vaikka niin, että ostat digoboxiin kortin jolla saat katsoa niinikään kuin nyt niitä maksullisia lisäkanavia.
 

Yhteistyössä