Ajatella, nyt on vasta toukokuu ja ollaan jo ihania pavunruskeita koko perhe!

jghu
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29943261:
Mä luulen että teette hallaa ihan omille lapsillenne niillä aurinkovoiteilla. Nähtäväksi jää, kenelle tulee syöpä ja kenelle ei.
Voi suojata ilman rasvaa, taas eräs näyte sun kapeakatseisuudesta ja lukutaidottomuudesta.. hohhoo
 
vvierassss
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29943261:
Mä luulen että teette hallaa ihan omille lapsillenne niillä aurinkovoiteilla. Nähtäväksi jää, kenelle tulee syöpä ja kenelle ei.
Kuka puhui mitään aurinkorasvoista? En ainakaan minä. Mutta joskus toki kyllä käytämme niitäkin, eikä niistä meidän rasvoista ole mitään haittaa.

Miksi nähtäväksi jää? Kyllähän se jo tiedetään, mistä ihosyöpä tulee ja on kasvanut räjähdysmäisesti.
 
Kuka puhui mitään aurinkorasvoista? En ainakaan minä. Mutta joskus toki kyllä käytämme niitäkin, eikä niistä meidän rasvoista ole mitään haittaa.

Miksi nähtäväksi jää? Kyllähän se jo tiedetään, mistä ihosyöpä tulee ja on kasvanut räjähdysmäisesti.
Ai, peruspaidan suojakerroin siis riittää? Eikös se vastaa jotain viittä? Vai puetko lapsesi johonkin uv-suojapukuun koko kesäksi? Lapsiparat...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29943297:
Ai, peruspaidan suojakerroin siis riittää? Eikös se vastaa jotain viittä? Vai puetko lapsesi johonkin uv-suojapukuun koko kesäksi? Lapsiparat...
Siis miks paita ei suojaasi? Kyllä mulla palaa ne ihon paljaat kohdat eikä ne jotka on esim. peruspaidan alla...
 
tghf
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29943297:
Ai, peruspaidan suojakerroin siis riittää? Eikös se vastaa jotain viittä? Vai puetko lapsesi johonkin uv-suojapukuun koko kesäksi? Lapsiparat...
Että sä oot tyhmä!!! Tai vaihtoehtosesti tahallasi ymmärrät ja luet väärin ja poimit muiden kirjotuksista tietyt palat!! Toi on se mikä mua ärsyttää näissä sun jutuissa eniten, sä et lue muiden kirjoitusta kuin puoliksi ja se jutun pointti menee aina ohi sulta!!!
 
vierassss
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29943297:
Ai, peruspaidan suojakerroin siis riittää? Eikös se vastaa jotain viittä? Vai puetko lapsesi johonkin uv-suojapukuun koko kesäksi? Lapsiparat...
Mä ehdotan Björn, että otat heti maanantaina yhteyttä terveysviranomaisiin ja vaikka syytät heitä vääräntiedon levittämisestä (paita ei estä ihosyöpää):

YTHS - Tiedot

Ota myös yhteyttä Syöpäjärjestöihin, jotka väittävät, että 90% säteistä pysähtyy tavalliseen t-paitaan:

T-paita on yhtä tehokas kuin UV-suojavaate | Yle Uutiset | yle.fi


Ja taas nähdään, miten sivistyneitä palstamammat on, kun tietotaidon määrä on paljon parempi kuin asiantuntijoilla! Ihan turhaan täällä haukutaan, että palstamammat on wt-sosiaalituki-pummeja, joilla ei ole koulutusta.
 
vierassss
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29943297:
Ai, peruspaidan suojakerroin siis riittää? Eikös se vastaa jotain viittä? Vai puetko lapsesi johonkin uv-suojapukuun koko kesäksi? Lapsiparat...
Tässä on esim suojakerroin 50+ lapselle. Näyttääkö tosi kärsivältä?



Sitten vielä extra-kyssäri:
mitä on paras vaatetus helteellä kuumuutta vastaan? Mietipä esim, miten arabit pukeutuu kuumalla? Ovatko he ilman paitaa ulkona?
 
"yvonne"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29943261:
Mä luulen että teette hallaa ihan omille lapsillenne niillä aurinkovoiteilla. Nähtäväksi jää, kenelle tulee syöpä ja kenelle ei.
Siis pitäisikö vaaleaihoisen tai munlaisen jolla on punatukkaisen iho, olla ulkona vaan niin ettei suojaa ihoa auringolta ollenkaan? Kun ei koko ajan voi oikein varjossakaan olla? Kun mä en rusketu ollenkaan, palan vaan, ja palan tosi helposti silleen pahasti että iho on tosi kipeä ja kosketusarka ja lopulta lähtee nahkat. Oon kokeillut solariumiakin ennen etelänmatkaa, syönyt roppakaupalla porkkanoita ja karoteenitabletteja... mikään ei auta. Mä en rusketu. Nyt oon 45 v ja ihan sinut valkoisen ihoni kanssa :)
 
Voi apua
Luin ketjun läpi ja pisti korvaan kun Björn väitti että aurinkorasvoista on haittaa lapselle? Pidät siis lapsiasi auringossa ilman paitaa ja rasvaa? :/ Itse en leikkisi oman pienen lapseni iholla tuolla tavoin, ja vain siksi, että niiden ihoista tulee sitten niin herkullisen ruskeita. Toivon todella, ettei lapsesi saa ihosyöpää vanhempana ja vain siksi kun sinä olit huolimaton.
 
Mulla on lähipiirissä yksi ystävä kuollut melanoomaan 32-vuotiaana ja toinen nyt 32-vuotiaana on vielä kontrolleissa muutaman vuoden, ennen kuin toivottavasti saa puhtaan paperit. Näin viimeisen kerran ystäväni viikkoa ennen kuolemaa, ja tulen muistamaan sen aina.
Suurin syy melanoomaan on aurinko. Vajaa 10% on perimä ym... Iho muistaa lapsuudesta asti, kuinka monta kertaa on palanut tai ruskettunut. Itse olen suojannut lapseni asusteilla auringolta, enkä itsekään grillaa itseäni auringossa.
 
Mikä ketju! :ROFLMAO:


Just tossa pilkattiin nuoremman suvun voimin mutsiani ysikytluvulle jääneeksi kun se alkoi vertailla että "kyllä suhunkin näemmä aurinko vähän reissussa tarttui" ja "voivoi, sinun taas olisi pitänyt olla vähän enemmän auringossa kun ei yhtään tarttunut" ja blaablaa.

En vaan tajua. Isomummolta on jo leikattu puoli nenää jonkun basaliooman takia ja veljeltään pala poskesta ja tyyppi senko istupönöttää auringossa nokka kohti sitä ja oikeasti kuvittelee että se on terveellistä ja sit on muodikas kun on pärstä ruskea.

Millä äidin päähän saa taottua järkeä? o_O
 

Yhteistyössä