alavatsan pyöristyminen (ei raskaana)

  • Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minulla sama ongelma! Olen 17vuotias ja kesän loputtua alavatsani alkoi turvota. Ei ole mitään kipuja enkä tunne, että mikään olisi sisäisesti hätänä, mutta tämä on todella ärsyttävä vaiva! Ja kun luin tätä keskustelua, niin rupesi pelottamaan jos siellä todellakin onkin jokin kasvain!!!
 
vierailija
Itsellä ihan täysin sama vaiva!! Kävin lääkärissä ja sanoivat ettei löydy mtn ja kävin vielä verikokeissa ja papassa mutta mitään ei löytynyt. Raskaustestikin tehtiin siellä verikokeena ja nega. Miten kystat voi löytää, pitääkö tehdä joku ultra? Kysyin tästä ettei kai ole mikään syöpä tai kysta niin sanoi että ei, mutta olen silti hieman epäileväinen..
 
vierailija
sellanen tilanne että miksi mun alavatsa vaan pyöristyy? häpyluun yläpuolelta nousee vähän ylöspäin eikä tälläistä pyöristymistä ole ikinä ennen ollut! tietysti ensin olin ihan varma että on käynyt vahinko ja ehkäisy pettänyt ja olisin raskaana, mutta olen tehnyt kuusi raskaustestiä joista jokainen on näyttänyt aivan selkeää negaa, joten kaiken järjen mukaan raskaana en vaan voi olla. edellinen yhdyntäkin on tapahtunut marraskuussa, sillä suhteeni päättyi silloin enkä sen jälkeen ole kehenkään koskenut, eli raskaus olisi huomattavan pitkällä jo.
Nyt siis onko jollakin samanlaisia kokemuksia? Minulla on tullut menkat muutamaan kertaan tuon marraskuun jälkeen, tosin nyt ne ovat taas myöhässä paljon, mutta sellaista on ollut tässä vuoden ajan jo, että ne välillä jättävät jonkun kuukauden välistä tms. Onko minulla joku kasvain jossain munasarjoissa joka kasvattaa kohtua?? todellakin siis kyse ei ole mistään lihomisesti, alavatsa on pinkeä, ei yhtään sellainen että olisi lihonut. tietysti turvotus tulee mieleen mutta tätä on jatkunut nyt kolmisen viikkoa ehkä tätä outoa vatsan pyöristymistä, ei kai se vatsa nyt koko ajan turvonnutkaan voi olla??
pliis kertokaa että jollain on ollut samanlaista, ja mikä teitä vaivasi? häiritsee tämä tällainen! tiivistetysti siis: alavatsa vaan pyörenee, ei lihominen, ei raskaana??
Minulla on nyt sama ongelma ollut jo melkein sen 3 viikkoa ja olen siis todella nuori, vasta 17 vuotias laiha tyttö ja alavastaja pömpöttää niinku olisin raskaana muttei ole tullut mitään raskauden oireita. Erityisemmin munasarjojakaan ei vihlo eikä särje. Sinun tapauksesta on jo 2 vuotta mutta miten sinulle kävi? Oliko kysta, kasvain, tulehdus tai joku muu?
 

Yhteistyössä