Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Hiskias, toivotaan, että nyt olis tähdet oikeassa asennossa ja sieltä voisi vahvistuvaa viivaa tiirailla joulun tietämillä. :heart::heart::heart:

Mulla vois olla joku dpo10, mutta ihan valkoinen on tuo r-testinen, joten se taitaa olla nega se tulos tässäkin kierrossa. Olokin on niin normaali kuin normaali voi olla. Mä en niin millään jaksais enää jatkaa, mutta pakko kai on vielä yks hoitoon tähtäävä kierto käydä läpi lääkkeineen. Sovittiin lääkärin kanssa, että voin jatkaa lugeja yli joulun, kun ollaan reissussa niin kiva jos menkat ei siellä yllättäis. Ja kun nega tulos varmistuu, voinkin kuulemma ottaa luget sitten suun kautta. Mietin vaan pitäskö tuota annosta pienentää kun nyt on aamuin illoin 2x200, vois ehkä puolittaa, sekin kai pitää menkat pois.... säästäis siinäkin jokusen kympin.
 
Hiskiakselle tsemppiä! Toivotaan, että joulu tuo hyviä uutisia!

Äiti seiskaneloselle tsempit myöskin. En tiedä varmuudella mikä on dpo (päiviä hedelmöittymisestä, päiviä siirrosta?), mutta eikö tulos voi tuosta vielä muuttuakin?

Täällä olo on epäuskoinen, testasin nimittäin tänä aamuna haalean plussan. Viiva oli haalea, mutta ihan selkeä. Virallinen testipäivä on huomenna. Tänään punktiosta on siis 15 päivää, hedelmöittymisestä sitten kaiketi 14 päivää.

En osannut ollenkaan odottaa tätä, koska mitään, ei minkään sorttista oiretta ole ollut, joten tulin viime viikonloppuna yhdessä tilaisuudessa ottaneeksi vähän turhan monta viinilasia... Mutta olen ymmärtänyt, ettei se ennen positiivista testiä vielä vaikuta.

Huh. Huomista uusintatestiä odotellessa, mutta kyllä tämä nyt aika hyvältä näyttää!
 
Hehee Hiskias, näin se on nähtävä :D.

Mä oon seuraillut itseäni tänään normaalia tarkemmin, että tuntuuko jotenkin erilaiselta. Alavatsalla on ollut tuntemuksia, pieniä nipistelyjä ja paineen tunnetta. Endopotilaalle toisaalta varsin tuttuja tuntemuksia, mutta ehkä nää on vähän erilaisia sitten kuitenkin? Välillä on ollut lievästi etova olo, joka on mennyt ohi syömällä. Vähän on ehkä närästänytkin? Mutta ei mitenkään tosi selkeetä ja vahvaa tunnetta, että sitä olis raskaana.

Oon ehtinyt jo epäillä itseäni, että näinköhän aamulla sittenkään mitään viivaa. Mutta kyllä se viiva oli, miehen kanssa yhdessä sitä ihmeteltiin. Jostain syystä huomisaamu jännittää vielä enemmän kuin tämänpäiväinen. Kääk!

Mites muut? Pötkylää odotellen odotteli muistaakseni hoitojen alkua vielä hyvän tovin? Entä Äiti seiskanelonen, mikäs siellä tilanne?

Aika hiljainen ketju tämä, mikä on toisaalta ihan hyväkin, jos se tarkoittaa sitä, että näistä meikäläisten ongelmista (vai pitäiskö sanoa haasteista, heh) ei kärsi kovin moni.
 
Kesäheinä Onnea:heart: sovitaan, että sä aloitit nyt runsaat plussatuulet, jotka jatkuu pitkälle ensi vuoteen :heart: Hiskias on nyt sitten ens viikolla se plussaava.
Me tullaan Äiti seiskanelosen kanssa vähän perässä :saint:
(.) meillä tosiaan alkaa hoito näillä näkymin Helmikuussa, paitsi Zumenonit tammikuussa.
 
Tää ei voi olla totta, mutta tänä aamuna se perkeleen testiruutu oli tyhjä. Mulla oli sellanen Predictorin testi, jossa tulos pitää katsoa 5 minuutin päästä, mutta ei enää 15 minuutin jälkeen. 5 minuutin kohdalla ruutu oli ihan putipuhdas, mutta joskus 12–13 minuutin kohdalla alkoi näkyä hailakkaa viivaa. Varmaan sitä haamuviivaa sitten. Käyn tänään vielä hakemassa yhden testin, mutta ei tää nyt taas niin hyvältä näykäkään.

Miten voi edes olla näin? Eilen oli plussa ja tänään nega? Vai kuvittelinko mä sen plussan? Kuviteltiinko me molemmat? Vai oliko taas kiinnittymisyritystä ja se hcg olisi ehtinyt laskea eilisestä?

Vituttaa rankasti.
 
Jospa sulla oli viallinen testi nyt tuo viimeisin Kesäheinä, tai jos se kuitenkin viivaa sinne lykkäsi, ja vielä testiajalla, niin kai se sitä plussaa merkkaa?? No mä olen huono sanomaan, kun ei mitään viivoja koskaan oo näkynyt. Ei tänäänkään. Kyllähän joillakin tuo tulos voi muuttua, eli hitaasti nousee hcg, mutta mun tikut on aina pysyny valkoisina ja niin pysyy nytkin. Ja kyllä myös v**ttaa ja oon kiukkuinen ku mikä :(

Ikinä ei kannata piinailla joulunalla, muutenkin varmasti saa stressiä aikaiseksi. Muille nyt plussakelejä :heart:
 
Kävin hermostuspäissäni klinikalla antamassa verinäytteen (onneks on lyhyt matka!), tulokset saan vielä tänään. Verikoe ei valehtele, eli sieltä saa sitten ihan tarkan lukeman.

Kotimatkalla nappasin apteekista vielä mukaani yhden kotitestin, heh. Tein sen saman tien, puolitoista tuntia oli vain edellisestä vessakäynnistä, mutta en jaksanut odottaa. Tää oli apteekin testi, jossa tulos pitää katsoa minuutin päästä, mutta ei enää kolmen minuutin jälkeen. Minuutin kohdalla näkyi hyvin, hyvin haalea viiva, parin minuutin kohdalla vähän selkeämpi viiva ja sitten heitin testin roskiin hyvissä ajoin ennen kolmea minsaa. Eli viiva joo, mutta ei tarpeeksi selkeätä viivaa.

Epäilen biokemiallista. Hcg on selvästi lähtenyt nousuun, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi, ja sitten heti saman tien myös laskuun. Mutta mistä noista tietää, täytyy odotella sitä veritestin tulosta.

Mulla on iltapäivällä tosi tärkeä palaveri, johon pitäisi valmistautua huolella, mutta keskittymiskyky on nolla. No, ne on vain työasioita.

Voimia Äiti seiskanelonen, tuntuu pahalta, tiedän. Nyt vain päivä tai pari murheessa märehtimistä ja sitten ylös suosta ja joulun viettoon, eikö?
 
Puuh, kyllä saatiin hyviä uutisia, vaikka jännä päivä oli…

Kävin tänne jo kerran raportoimassa, mutta sitten teksti hävisi kun en ollutkaan sisäänkirjautuneena, enkä ehtinyt kirjoittaa koko rimpsua uudestaan.

Klinikalta soiteltiin iltapäivällä veritestin tulokset, ja olin aivan äimänä (vaikkakin olin jo varovasti ehtinyt toivoa ihmettä…) kun hcg olikin huimat 590! Kätilön sanoin, lukemat on niin hyvät kuin ne vain voivat olla :heart:.

Päiviteltiin kätilön kanssa – heti kun siitä äimistyksestäni vähän tokenin – että miten kotitestit voivatkin näyttää niin virheellisiä tuloksia, vaikka pakkausten mukaan niiden pitäisi olla "99% varmoja". Tämä kätilö, jonka kanssa puhuin, oli kohdannut paljonkin vastaavia tapauksia eikä pitänyt kotitestejä erityisen luotettavina. Ja kuulemma testien viivan tummuus ei korreloi mitenkään hcg-arvon suuruuden kanssa, eli vahva viiva ei tarkoita välttämättä korkeaa hcg:tä, kuten oon kuvitellut. Eli jos on viiva, se tarkoittaa ylipäätään yli 25:n (tai mikä kunkin testin raja nyt onkaan) kohonnutta hcg:tä, mutta se voi olla 27 tai 270, oli sitten haalea tai tumma viiva.

Kannattanee pitää tämä mielessä jos ja kun testailette kotitesteillä.

Näiden mullistavien uutisten jälkeen selvisin vielä kunnialla siitä tärkeästä työhommasta ja myös yhdestä toisesta palaverista, jossa olin kyllä läsnä vain fyysisesti :p.

Eli raskaana ollaan! :heart:

Mitä parhainta onnea toivotan myös muille jännääjille, tämä oli nyt vähän tällainen omanapainen vuodatus, mutta aikamoista tunnemyräkkää on ollut tämä päivä.
 
Hieno juttu Kesäheinä, onnea paljon!

Miten Hiskias piinailu sujuu?

Mulla piti olla pläni, että luget pitää vuodon pois koko joulun ja reissun. No toisin kävi. Aloin vähän vuotamaan jo pari päivää sitten, eilen aamulla paniikissa soittelin itelleni vielä primolut reseptin, ja otin niitäkin sitten lugejen lisäksi. Mutta vuoto ei kadonnut, vähän runsastui, joten tänään en oo ottanut mitään lääkkeitä. Nyt niin toivon, että alkais kunnon vuoto nyt äkkiä heti. Siten säästyisin pahimmalta joulun aikana kun pitäis matkustella sellanen 600km autolla. :( Näyttäs et tämä seuraava hoitokin meni nyt aikataulullisesti ihan plörinäksi. Se on se Murphyn laki, jos jotain voi mennä pieleen, se menee pieleen. Kumpa muilla olis parempaa tuuria kaikessa :heart:
 
Kesäheinä, mainiota, että arvo oli kohdillaan, nyt se jännitys vasta alkaa =). Mulla oli keväällä alkio 18 pv ikäinen kun kävin veritestissä, hcg oli 404 ja pc-testiin tuli plussaviiva, joka ei todella ollut sen kontrolliviivan vahvuinen - ei sinnepäinkään, mutta digi näytti 2 - 3. Tiedä sitten miten paljon sitä hormonia pitäisi veressä olla, että niihin tulisi kirkuvanpunaiset viivat.

Äiti seiskanelonen, mulla nuo luget eivät ole koskaan pitäneet vuotoa pois, kun taas zume+lugeyhdistelmä sen pitää tai ainakin pasissa on pitänyt. Tuoresiirroissa olen vuotanut lähes "normimenkkojen aikaan" ennen testipäivää, joten nyt mielenkiinnolla odotan, mitä tapahtuu, noinkohan vuoto pysyy poissa niin pitkään kun zumet+luget yhdistelmä on käytössä. Mukavia vapaita sulle!

(.) Täällä ei mitään ihmeellistä, niin on kiirettä ettei ehdi ajatella :D. Todella vähän on "mitään", ruokahalu palasi muutama päivä sitten ilmoille nälkänä, ensimmäisen kerran sitten kuukauteen. Välillä vatsassa viiltää ja tississä jossain kohtaa tuntuu, mutta hyvin satunnaisesti eli samaa settiä, kuten aina ennenkin :p.

Rauhallista joulua kaikille :xmas:
 
Kesäheinä hyvä kun arvot kohdillaan, ei tosiaan kyllä aina viivan paksuus kerro todellista tilannetta. Ja myös oireet niin erilaiset eri raskauksissa. Toivottavasti kaikki menee hyvin =)
Hiskias täällä jännitetään sun puolesta, tsemppiä :heart:
Äiti seiskanelonen kurja, kun teidän aikataulut seuraavalle hoidolle meni ihan uusiksi.
(.) viimeviikolla kävin akupunktiossa ja aion käydä useamman kerran, kaikki keinot käytettävä...viikonloppu oli ihanan rentouttava oltiin rakkaan kanssa hiljaisuuden retriitissä. Ihanaa ja rauhaisaa Joulua kaikille :heart:
 
Tervehdys Ladyt. Olen ensikertalainen täällä foorumeilla kirjoittelemassa, vaikkakin nyt kuluneen syksyn aikana olen paljon IVF-aiheisia blogeja ja foorumikeskesteluja seuraillut. Takana on nyt ensimmäinen IVF-kierros tältä syksyltä ja tässä vaiheessa toiseen IVF-kierrokseen orientoituessa alkoi tuntua, että tarvitsee jo itsekin vähän purkautua aiheesta vertaisryhmälle. Löytyisikö sellainen täältä? :)

Taustasta, lapsettomuuden syy meillä miehen kanssa on todennäköisesti vain minusta johtuva, sillä ainoa selkeä paljastunut syy on alhainen AMH-arvoni (0.8) sekä korkea FSH-arvo (16), jotka viittaavat munasarjojen ennenaikaiseen hiipumiseen (olen 32v).

Ennen hoitoja raskaudesta ei vuosien välillä enemmän ja välillä vähemmän aktiivisesta yrityksestä huolimatta kuulunut hiiskaustakaan. Nyt ensimmäisen IVF-hoitokierroksen tulos oli 15 follikkelia, joissa 8 munasolua, joista 5 hedelmöittyi ja 2 8-soluista ja 1 7-soluinen selvisivät kolmannelle päivälle.

Yksi 8-soluinen siirrettiin tuoresiirtona ja nuo kaksi muuta yksitellen PASsina eri kiertoihin. Viimeisestä PAS-siirrosta tuo 7-soluinen tarrasi kiinnikin, mutta valitettavasti paljastui myöhemmin tuulimunaraskaudeksi ja meni kesken 7. raskausviikolla.

Tässä keskenmenon jälkimainingeissa haavoja vielä hieman nuollen koitamme nyt sitten kerätä rohkeutta ja uskoa seuraavaan IVF-kierrokseen, joka olisi tarkoitus aloittaa nyt alkuvuoden aikana. Keskenmeno luonnollisesti oli kipeä kokemus, mutta olen yrittänyt saada siitä kerättyä myös hippusen toivoa tuleviin hoitoihin. Tätä ennen kun en ollut saanut niin sanotusti todisteita koskaan siitä, että kohtuuni mitään kykenisi kiinnittymäänkään ;P
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää uutta vuotta kaikille! Onnea Kesäheinä, onpas hieno plussaustarina sinulla. Mitä Hiskis sinun tikkuun piirtyi? Jännäilen taustalla ja toivotan kaikille onnea ja plussatuulia. Meillä eka lahjahoito on lähdössä tammikuussa eteenpäin.
 
Jonnuli, mukavaa kuulla sinustakin. Onnea matkaan, toivottavasti nyt onnistuu :heart:. Olin jo ihan varma, että täällä on nyt plussauutisia sinulta =)

Lumikki82 tervetuloa! Hassua mutta totta, että km antaa toivoa. Minä en olisi lähtenyt tälle neljännelle kierrokselle ilman, että kolmannesta alkoi kaksi raskautta ja sitä ennen ei sitten mitään, ei edes haamua.

Mitäs muille kuuluu? Joko kinkut on syöty?

Mun testiin tuli tasan kontrolliviiva, tai no haamua Pregnylin jämistä, mutta sitä ei lasketa. Että kaikenkaikkiaan huonolta näyttää. Mun toiveesta pidän välikierron, ilmeisen negatiivisesti siihen suhtauduttiin, kun yhtään enempää EI sitten saa pitää. Taitaa tuo ikä klinikan mielestä painaa. Mullehan se nyt on ihan sama, koska pakkasalkioita on vain kaksi ja seuraavaa hoitoa ei tule, eikä ne alkiot siellä pakkasessa kuitenkaan mätäne :D. Mutta joskushan tästä hoitorumbasta on päästävä kokonaan eroon, joten sen puoleen asiaa on turha vetkuttaa.

Mukavaa vuodenvaihdetta, toivotaan ensi vuodelle pysyviä plussia!
 
Toivottavasti kaikilla on takanaan rentouttavat ja leppoisat joulunpyhät.

Pötkylää odotellen, hiljaisuuden retriitti kuulostaa ihanalta! Missä olet käynyt akupunktiossa? Tai enhän kyllä edes tiedä missä päin asut, mutta mä oon kanssa joskus miettinyt akupunktiota, mutta en ole oikein tiennyt mistä sellaista lähtee hakemaan.

Lumikki, tervetuloa! Täältä kyllä löytyy vertaistukea, vaikka tämä keskusteluketju on kyllä aika hiljainen. Mutta täältä ainakin löytyy kokemusta yhden jos toisenkin ivf-kierroksen läpikäyneiltä. Pahoittelut keskenmenosta ja onnea uuteen hoitokierrokseen, meillä on ainakin aina löytynyt jostain se tsemppi ja toivo uuteen hoitoon, vaikka keskenmenoa ei onneksi olla jouduttu kokemaan. Mäkin näkisin, että keskenmeno antaa toivoa, ainakin voit tulla raskaaksi! Ja sulla tuo munasolusaalis oli kyllä todella huima, senkin puolesta vaikuttaa lupaavalta. Eli tsemppiä jatkoon!

Jonnuli, kiva kuulla sinustakin, oon sun taivalta seurannut taustalta jo pidemmän aikaa. Toivottelen mitä parhainta onnea lahjasoluhoitoon, kun sen aika pian koittaa.

Hiskias, koska sulla oli virallinen testipäivä? Voisko olla ettei se vaan vielä näy? Tai jos se haamu onkin sitä oikeeta haamua eikä Pregnylistä johtuvaa? Jos multa kysytään niin noihin testeihin ei ole kyllä yhtään luottamista :kieh:.

Ja olit muuten harvinaisen oikeassa siinä, että siitä plussasta se jännitys vasta alkaa. Viimeiset kaks viikkoa on ollut ihan hirveetä piinaa! Varsinkin kun joulun pyhinä alkoi niukka ruskea vuoto, joka onneksi loppui parissa päivässä, mutta säikäytti tosi pahasti. Siinä ehti mielessään käydä kaikki mahdolliset skenaariot läpi. Tänään varhaisultrassa näkyi kuitenkin viikkoja vastaava sikiö ja sykekin siellä jumpsutti, joten tilanne on nyt mitä parhain! Tuhruvuodolle ei löytynyt selitystä, mutta se on kuulemma varsin normaalia alkuraskaudessa.

Helpotus ja onnentunne on suunnattoman suuri. En voi uskoa, että vajaa vuosi sitten mulle annettiin 5 % mahdollisuus IKINÄ saada omaa lasta ja nyt onnistkin jo heti ensimmäisestä yksityisen puolen tuoresiirrossa (vaikka kaksi epäonnistunutta hoitokierrosta onkin jo takana). Sanat eivät riitä kuvaamaan kuinka onnellinen ja kiitollinen tällä hetkellä olen. Tässä vaiheessa, kun elävä sikiö ja syke on havaittu, keskenmenoriski on kuulemma enää hyvin pieni, joten yritän lakata hermoilemasta ja alkaa nauttia raskaudesta.

Siirryn tässä nyt pikku hiljaa taka-alalle, lääkärinkin määräyksestä, sillä hän suositteli pysymään kaukana internetistä :LOL:. Toivotan kaikille onnea ja voimia hoitoihin, kumpa kaikille saataisiin vielä se oma vauva syliin. Ja hyvät uudetvuodet!
 
Hiskias olen niin pahoillani ettei tämäkään hoito tuonut toivottua tulosta. :hug:Todellakin sydämestäni toivon, että "pakkasukkonne" selviävät sulatuksesta ja että ainakin toinen tarraa kiinni ja tiukasti.
Jonnuli kiva kuulla sustakin. Toivon että tämä lahjasoluhoito onnistuu teillä nyt.Eipä kestä enää kauan kun pääset piinistelemään, hieno juttu :)
Lumikki tervetuloa joukkoon
Kesäheinä ihana juttu, että ultrassa kaikki hyvin. Koeta nauttia raskaudesta. =)
Mä käyn akupunktiossa Helsingissä Akupisteessä.
(.) Joulunaika mennyt rauhallisesti ja kivasti. Ollaan nautittu yhdessäolosta, ruoasta ja ulkoilusta ja muutamista vapaapäivistä. Tapanina aloitin yövuoroputken ja nyt oon taas nauttinut vapaista. Nyt alkaa mieli suuntautua vuoden alkuun ja hoitoon. Jännitys kova. Fyysinen vointi on vähän huono, ei tykännyt kroppa jouluruuista ja suklaasta vaikken niitä mitään hirveitä määriä mahaan ahtanut, mutta noi krooniset kivut tuli taas rytinällä takaisin. Vaikuttaa toi ruokavaliokin ilmankosteuden lisäksi noihin fibrokipuihin... No nyt taas palataan terveelliseen ruokavalioon, niin tulee parempi olo. Olin jo osannut odottaakin ettei viljat, suola, liha ja sokeri tee hyvää, mutta ihan aina ei jaksa olla tarkkana mitä syö. Salillakin käydessä tuntui ettei jaksa puoliakaan mitä normaalisti ja väsymys vaivaa. Kaikesta huolimatta olo on onnellinen ja kiitollinen siitä mitä elämässä on ja toiveikaskin.
Kaikille toivon alkavalle vuodelle onnentäyteisiä päiviä, rakkautta, terveyttä ja tietysti että tulevana vuonna saisimme kaikki kokea raskauden ja syntymän ihmeen ja saisimme pienet nyytit syliimme. Ollaan vahvoja ja uskotaan unelmiin. :heart: :saint:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! Olen ollut viimeiset puoli vuotta taustalla toisen IVF:n epäonnistuttua loppukeväästä. Nyt uskaltaudun kertomaan oman tarinani, sillä olen koko 1,5 vuotta kestäneen lapsettomuusmatkani aikana saanut täältä niin paljon tietoa ja tukea. Toivottavasti jotain tämä tarina auttaa eteenpän :heart:
Sain siis reilu vuosi sitten tietää, että AMH-arvoni on 0,5 ja fsh oli normaalin rajoissa. Ikää minulla oli 37. Lääkäri suositteli tuolloin heti IVF:ää, sillä aikaa ei ollut hukattavana. Alkuvuodesta ja kevään aikana tehtiin 2 IVF:ää, joista molemmilla kerroilla saatiin muutama solu ja kummallakin kerralla vain yksi siirtokelpoinen. Molemmista tuloksena nega. Toisen hoidon jälkeen menin henkisesti aika huonoon kuntoon, laihduin ja olin todella stressaantunut. Nyt jälkeen päin ajateltuna olin masentunut. Lääkäri (olemme olleet hoidossa yksityisellä Helsingissä) kirjoitti minulle kesäksi DHEA:ta ja käski lihoa muutaman kilon.
Ajattelin, että jotain muutakin oli pakko tehdä. Koska minulla oli tunne, että kroppani ei todellakaan toimi normaalisti ja tuntui, etten liho vaikka syön, menin tutkimuksiin Antioksidanttiklinikalle. Siellä kartoitettiin koko keho, hormonitasapaino, kortisolitasot ja kymmeniä muita juttuja. Tulosten mukaan minulla oli kehossa pitkittynyt, jopa vuosia kestänyt stressireaktio, joka blokkasi hormonitoimintaa ja kaikkea muutakin (en näitä osaa ihan tarkkaan selittää, tein vain mitä lääkäri käski :LOL:). Sain pitkän listan erilaisia vitamiiineja ja lisäravinteita ja lisäksi söin Gelee Royale ja ubikinonia ja siis sitä DHEA:ta. Aloitin tauon jälkeen myös joogan ja meditoin/opettelin rauhoittumaan. Kävin lisäksi akupunktiossa aivan ihanalla naisella, joka on kuulemma saanut monet raskautumaan. Henkisesti tärkeintä oli se, että päästin irti itsesyytöksistä ja ajatuksesta, että minun oli pakko saada lapsi.
Muutaman kuukauden jälkeen syksyllä vaaka näytti vihdoin pasta/nutella/kerman juonti -kuurin jälkeen niin paljon, että lääkäri ehdotti kolmatta hoitoa. Tälläkin kertaa etenimme lyhyen kaavan mukaan, pistoksina Menopur. Piikitin hieman pidempään kuin aiemmilla kerroilla, sillä rakkulat eivät kasvaneet niin nopeasti kuin aiemmin. Punktiossa saatiin muistaakseni 4 solua, jotka kaikki hedelmöittyivät. Kuitenkin vain yksi jaksoi siirtoon, joka tehtiin neljäntenä päivänä. Tällä kertaa solu oli jakautunut paremmin kuin aiemmilla kerroilla (en tosin enää muista miten!) ja se oli positiivinen merkki. Kävin ennen siirtoa vielä akupunktiossa.
Siirto oli torstaina ja viikonloppuna minulle tuli hieman krapulainen olo. Sunnuntaina testasin ovulaatiotestillä "plussan". Odottelin muutaman päivän ja tein uuden oikean raskaustestin: haalea plussa. Tulos vahvistettiin testipäivänä klinikalla. Nyt on ensimmäinen kolmannes jo pian ohi ja ultrassa nähty vilkuttelua!
Kun kävin ensimmäisessä ultrassa klinikallamme, lääkäri kertoi, että hän oli varautunut kohdallani siihen, että joutuisimme turvautumaan lahjasoluihin. Lähtötilanne kun ei kuulemma ollut lainkaan hyvä. Hän uskoi, että DHEA:lla ja painon lisäyksellä oli minun tapauksessani eniten merkitystä, en sitten tiedä. Minä uskon myös akupunktioon ja siihen, että sain kroppani tasapainon takaisin.
Toivon, että tämä tarina rohkaisee niitä, jotka AMH-tuomion kuultuaan etsivät epätoivoisena netistä onnistumistarinoita, kuten minä tein. Toivon myös sydämestäni, että kaikki te, jotka taistelette aikaa vastaan onnistutte :heart: Vaikka oma matkani oli lopulta lyhyt monien vuosien piinaan verrattuna, viime vuosi muutti elämässäni kaiken. Kiitos myös kaikista tarinoista ja tuesta, joita täältä olen saanut.
Siirryn nyt takavasemalle odottamaan ja jännittämään, että lopulta kaikki menee hyvin.
Onnekasta vuotta 2015 ja paljon plussia!
 
Hei! Haluan kiittää kaikkia, jotka ovat pari sivua sitten esittämääni kysymykseen vastanneet ja juurikin näitä positiivisia kokemuksiaan tänne muille kannustukseksi ja iloksi kirjoittaneet. Rohkenen nyt myös esittäytyä täältä taustalta. Olen yli 35-vuotias, endo, AMH 0.5, FSH taisi olla lähes 10. Viimeisestä ICSIstä tuli 1 munasolu, joka hedelmöittyi ja lähti jakautumaan kauniisti, siirrettiin, tarttui pikkuinen kiinni, raskaustestit positiivisia, HCG nousi yli 4000 raskauden alkuvaiheessa. Sitten keskenmeno. Elän vielä keskenmenon surujen kanssa.
Upeita, vahvoja naisia tässä ketjussa painimassa elämän kovien asioiden kanssa. Toivon kaikille ketjulaisille ja matalille amh:laisille hyviä soluja monin kappalein, lujia tarraamisia, vahvoja plussia, hyviä sydänääniä, onnistuneita raskauksia ja vauvantuoksuista alkanutta vuotta 2015!
Cityprinsessa
 
Moikka.

Tää ei oo kauheen aktiivinen ketju, mutta osaako joku sanoa mulle jotain :)

Eli sain tänään tuloksen S-AMH ja se on 2,4!
Oon 32 ja pikkukakkonen ois toiveissa.

Osaako joku sanoa mitä tuo arvo meinaa? Nettiä selatessa tulee hulluksi, ja ne viitearvot on sielä tosi sekavasti selitetty!
 
Hei, Ihaa82! AMH-arvosi 2.4 on hyvä. Onnittelut! Ohessa viitearvoja.

Naiset:
Naiset, fertiili-ikäiset: 1.3 - 13.0 µg/l (eli OK)
Naiset, alentunut fertiliteetti: 0.2 - 1.3 µg/l (eli alentunut hedelmällisyys)
Naiset, infertiili alle 0.2 µg/l (tarkoittaa, että mahdollisuudet omaan biologiseen lapseen ovat hyvin vähäiset)
 
Viimeksi muokattu:
Wildalle Onnea raskauteen :heart:

Cityprinsessalle tervetuloa :flower:. Hieman me vanhat ollaan täällä hiljaisia, kun ei taideta jaksaa enää jutustellakaan. Keskenmenot on peestä :mad:. Voimia sinulle surusta toipumiseen :heart:. Mulla keväällä alkanut raskaus lisäsi toivoa onnistumiseen, mutta sen jälkeen epäonnistunut pas ja tuoresiirto ovat vieneet taas toivon mennessään.

Kesäheinälle peukkuja raskauteen. Nuo vuodot on kauheita, muistan eräänkin aamun, kun pönttö oli aivan punaisena verestä, se oli viikkoa ennen virallista varhaisultraa ja kaksi päivää sen jälkeen, kun olin käynyt "hermo"ultrassa, jossa kaikki oli ok. Varhaisultrassa kaikki oli kuitenkin sitten ok ja vuotojen epäiltiin tulevan limakalvoilta.

Äiti seiskanelonen, Pötkylää odotellen, Lumikki - mitä kuuluu?

Jonnulilla onkin tosi kysessä luovaripuolella, toivottavasti pääsit siirtoon :heart:

(.) Täällä ei mitään ihmeitä, seuraavsta kierrosta kokeillaan, selviääkö alkiot sulatuksesta. Flunssa on vaivannut, joulun aikaan meni 1,5 viikkoa sairastaessa, sitten ehdin olla 1 vkon terveenä, kunnes se taas iski. Reilu viikko on taas mennyt. Toivottavasti tämä on nyt sitten tässä, ettei enää kolmatta virusta tulisi.
 
Wilda Onnea raskaudesta, kiva kun kävit kertomassa tarinasi =)
Hiskias tylsä kun oot sairastellut, toivottavasti nyt saat pysyä terveenä. Toivon todella että tämä teidän viimeinen hoito onnistuu. :heart: Miten sä jaksat henkisesti?
Jonnuli kävin kurkkimassa sun kuulumisia toisessa ketjussa, ihana että pääsit siirtoon, plussaonnea toivottelen :saint:
Cityprinsessa tervetuloa joukkoon. Voimia keskenmenosta toipumiseen :hug:
Äiti seiskanelonen ja Lumikki olis kiva kuulla teistäkin =)

).( Perjantaina alkaa sitten Zumenonit ja kunhan menkat sitten alkaa ens viikon lopuilla, niin on ultra ja sitten pitäis alkaa piikitykset. Alkaa jännittää aikalailla... Huomenna meen akupunktioon, toivottavasti rentouttaa vähän. Töissä oon yövuoroissa tällä ja ens viikolla ja yritän käydä salilla arjenrumban lisäksi ahkerasti.
 

Yhteistyössä