~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Jokohan sitä varovaisesti uskaltais tulla tänne kurkkimaan :geek:...

Viime keskiviikkoisin veritestin mukaan raskaana. Meillä siis tämä plussa tuli 2.IVF/ICSIn 1.PASsista. Meillä tosin kaksi plussaa aikaisemmin. Ensimmäinen elokuussa -15, josta varhainen km (biokemiallinen?). Toinen plussa joulukuussa -15, josta vuoto alkoi jouluaattona ja alkuvuodesta todettiin tuulimunaksi. Tästä vähän rankempi toipuminen, kun vaati lääkkeelisen tyhjennyksen ja kaksi kaavintaa. Lopulta vuoto loppui vasta maaliskuussa.

Mutta siis nyt taas 'onnellisesti' raskaana, kunnes toisin todistetaan.

Mutta siis mulla EI OLE MITÄÄN oireita. Ei pahaa oloa, ei kipeitä tissejä (ehkä nännit, jos oikein kovin nipistää :LOL:), ei outoja unia, ei nippailuja, EI SIIS MITÄÄN. Ja tästähän olen ihan varma, että tuulimunadiagnoosi taas varmaan tulossa... Okei, myönnetään että silmissä outo tunne ja olo on kuin valaalla (turvotusta). Varhaisultra 20.12 eli tulen hulluksi vielä ennen sitä. Tänään tehty pc:n liuskatesti ja siinä viiva vahvempi kuin kontrolli, mutta digiä en uskaltanut tehdä. Pelottaa, kun pitäis olla 3+ ja jos ei olekaan, niin jänistin vielä tänään. Ehkä joku päivä.

Summa summarum: yritän siis varovaisesti tulla tälle puolelle, mutta vielä hyvin epävarmoin mielin. Tuntuu, että kaikki muut on 'jo varmoilla' vesillä ja itse vielä ihan rikki tämän epävarmuuden kanssa :cautious::cautious:.
 
Pussipiru hieno homma.

Itsellä tuntuu olevan ikuisuus varhaisultraan, saati miten sen jälkeen pysyy järjissään ennen seuraavaa ultraa. Yhteen panikointiultraan olen antanut itselleni luvan, nyt vielä pitää sinnitellä. Tänään testi näytti 3+ :) eli ainakin hcg nousee, vaikkakaan se ei itsessään mistään kerro.

Vielä noista alkuraskauden oireista... Onko jollain ollut runsasta vetistä valkovuotoa? Muutaman kerran olen ollut ihan varma, että nyt alkaa vuoto mutta ihan väritöntä on ollut. Tuntuu vaan tulevan sillä lailla holahduksin. Ja anteeksi kaikille tarkka kuvaus :oops:. Lugethan sain lopettaa jo viime viikolla eli ihan ns. luomuna mennään. Ihanaa!
 
Heippa kaikki!

Vähän varovasti liityn joukkoon, kolmannesta ICSIstä tällä viikolla plussanneena. Meille ensimmäinen lapsi tulossa, minä täytin juuri 35 ja mies on 36.

Verikoe paljasti vähän matalanpuoleisen hcg:n ajankohtaan nähden, joten siksi vielä vähän jännitetään että lähteekö tämä kunnolla käyntiin vai ei. Itse epäilen aika myöhäistä kiinnittymistä, koska se minkä oletin olevan kiinnittymisvuoto tuli vasta pp6. Päätin nyt kuitenkin ajatella positiivisesti ja vakuutella itselleni että kaikki menee kyllä hyvin.
 
Tervetuloa plussanneisiin Vilijonkka ja marrasmai! Mulla on vielä tuoreessa epätodellisessa muistissa nuo tuntemukset <3 Niin ja suuret onnittelut plussasta :love: Olen seurannut teitä taustalla :) Toivottavasti saadaan koko hoitoketjun tytöt tänne.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Onnea vilijonkka ja marrasmai plussista ja tervetuloa tänne!
Sain nukuttua viime yönä hyvin ilman mitään iskias-särkyjä. Nyt taas ollut kohdun kasvukivuiksi tunnistettavia tuntemuksia ja aivastaessa tuntuu taas et koko vatsa repee ellei ehdi kunnolla jännittään vatsalihaksia. Mut jos noista iskias säryistä pääsis nyt eroon niin olisi aika seesteistä. Hirveä väsymys, pahoinvointi, järkyttävä vilu ja päänsärky on nyt täysin helpottaneet ja toivon mukaan takanapäin. Jos nyt alkais vaihe kun voi nauttia olosta. Nyt vaan odottelua milloin alkaa tuntua liikkeet, mikäli kätilö oikein ennusti niin ei vielä moneen viikkoon istukan sijainnista johtuen. Onneksi tuli ostettua doppler täältä, saa ainakin kuunnella. Tsemppiä jokaiselle, olitte sitten missä vaiheessa tahansa!
Rv 16+4
 
Viu
Onnea plussista Vilijonkka ja marrasmai. Meillä on myös varhaisultra 21.12. eli hyvin samoissa ajoissa mennään vilijonkka! Mulla on myös kova epävarmuus ja pelko siitä, onko kohdussa oikeassa paikassa ketään, vaikka meille tulokas olisi jo kolmas icsi-lapsi. Mutta näköjään sitä vaan pysyy ikuisesti tämmöisenä epätoivoisena jännääjänä. Valkovuotohulahdukset on oikein tuttuja mulla on oireena myös varsin kipeät tissit ja jatkuva yökötys ja hirveä jano. Lisäksi repäisykipuja, menkkamaisia kipuja ja ties vaikka mitä pistoksia mahassa. Oi voi! Toivon että jos saan varhaisultrasta hyviä uutisia, osaisin vähän rentoutua, nyt oireita tulkitsee vuorotellen hyviksi ja vuorotellen huonoiksi merkeiksi.
Shelterme, minä olen aina tuntenut liikkeet viikolla 17, vaikka istukka on ollut edessä. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Viu oireesi kuulostaa oikein raskaana olevalta :)

Mua jäi vähän mietityttämään, kun omakannassa oli th:n merkintä, että labra pyytää tarkennuksia 1 trim seulaan. Toivon mukaan kyse on rutiinitoimenpiteetä :unsure: Viikon päästä nt-ultra.
 
^Voisiko olla kyseessä ihan vain tutkimuspyyntöjen tarkennus, että mitä tarkalleen pitää tutkia? Mulla niitä lähetteitä oli pitkä lista tuon otsikon alla. Toivotaan parasta!

Omat riskiluvut tulivat eilen Omakantaan, ja mikäli tulkitsin oikein, ovat riskit melko minimaaliset. Olisi hirmu kiva, jos mukaan voisi liittää jonkun lyhyen lausunnon, kuten vaikka "ei todettu merkittävää riskiä".

Sen sijaan mun veriryhmäksi paljastui Rh-, ja miehen veriryhmän perusteella vauvan veriryhmä on positiivinen. Mun pitää siis saada se vasta-ainerokotus viimeistään synnytyksen jälkeen. Nyt vain mietin, että olenko jo voinut muodostaa vasta-aineita, kun olen ollut raskaana jo kerran aiemmin. Silloin raskaus osoittautui tuulimunaksi, joten järjellä ajateltuna mitään verihäikkää ei ole voinut olla, koska alkio on karsiutunut jo ennen mitään verenkiertovaihetta. (n) Silloin en kyllä saanut mitään rokotetta, niin kuin tällaisissa tapauksissa yleensä annetaan myös keskenmenojen ym. yhteydessä. Sitä en tiedä, onko se voitu antaa kaavinnan yhteydessä kun olen ollut unessa?
 
Kiitos Yrittäjä J, shelterme ja Viu :)

En ole tehnyt enää raskaustestejä enkä käynyt verikokeessa. Tuntuu etten halua mennä influenssakaudella terveyskeskukseen jonottamaan kymmenien köhivien ihmisten ympäröimänä kun ei ole vielä influenssarokotettakaan... Onko joku teistä ottanut influenssarokotteen alkuraskaudesta? Mulle sanoi klinikan lääkäri, että rokotteen voisi ottaa kun kortisonit lopetetaan, eli siinä seitsemännen viikon kieppeillä. Tuntuu vähän aikaiselta kuitenkin?

Täällä ei edelleenkään mitään varsinaista oirekavalkadia ole, mutta kyllä ne hiljaksiin ovat lisääntyneet. Ehdottomasti selkein (ja vitsikkäin) oire on jatkuva röyhtäily :D Röyhtäilen valehtelematta n. 80 kertaa päivässä.
Repäisykipuja on myös, ja vasenta munasarjaa jomottelee ajoittain. Rinnat ovat alkaneet kipeytyä öisin (???). Kun herään yöllä vessaan, tuntuu nänneissä kuin joku vääntäisi niitä pihdeillä. Päiväsaikaan tuntuu paljon vähemmän, hmm. Kaikki ruoka maistuu edelleen, vaikka hajut tuntuvat astetta vahvempina kyllä. Ja mikä tärkeintä, äitini mielestä raskauden "näkee jo naamasta". :LOL::love:
 
Onnea marrasmai täältäkin :love: minä sain influenssarokotteen maanantaina ekalla neuvola käynnillä. Tuolloin oli viikot 9+4.

Samaisella käynnillä sain lähetteen varhaisultraan/sikiöseulontaan ja se on 2.1. :) tuntuu pitkältä ajalta, mutta onneks välissä on joulu ja uusivuosi :whistle:
 
Mulle laitettiin influenssarokotus toisella neuvolakäynnillä, rv 13+0. Ekalla käynnillä ei ollut vielä rokotusten aika. Meidän 22,2 kg koira hyppäs tänään niin kipeesti päin, tassu osui oikein mojovasti tuonne alavatsaan. Niin paljon sattui, että parkaisin ääneen. Kyllä tuollaiset aina säikäyttää!
 
Yrittäjä: mä luulenpa et täysin normitilanne. Ovat jo saaneet sun labravastaukset ja nyt oottavat sitä niskaturvotuslukemaa niin saavat laskettua riskiluvut. Älä huoli :)

Muutenkin täällä nyt paljon iloisia uutisia, onneksi olkoon marrasmai, viu ja Vilijonkka! Toivon teille kaikille hyvää ja mahdollisimman stressitöntä raskautta <3

Mäkin sain infl.rokotteen joskus muistaakseni 8-9 viikolla tai jotain sinnepäin. En oisi varmaan muuten ottanut, mutta kun raskaana oleville suositellaan... sairastin muuten esikoista oottaessani influenssan joskus viikolla 10. Onneksi olin jotenkin silloin paljon luottavaisempi raskauteen enkä ees tajunnu sillon luojan kiitos googletella mitä kaikkea siitä voi sikiölle seurata, hui.
Meillä oli ti rakenneultra ja hyvin meni. Edelleen oli mitat tasaisesti 2-3 pvää edellä kuten nt-ultrassakin ja painoarvio 391 g. Outoa sinänsä kun kaikki on niin varmasti ajallisesti tiedossa kun vielä tuoresiirto kyseessä :) kontrolloitavaa ei havaittu et seuraavan kerran tavataan sitten kuulemma kun tullaan synnyttämään, Huhhuh hurjaa!! Kassit nähtiin kuvasta eli taitaa meidän tytteli saada pikkuveljen <3 itse olin täysin varman tytöstä!! Nyt täytyy vaihtaa mielikuvaa! No eipä sillä, että sillä mitää väliä olis...jännä miten vaan omat mielikuvat oli ollu jo niin vahvat ;)
Mamido ja poitsu 21+1
 
Hei vaan kaikille!

Onnittelut plussanneille, olkoon onni myötä vastaisuudessakin kaikille :) Tsemppiä ultran odotteluun!!

Minä otin/sain sen influenssarokotuksen ekalla neuvolakäynnillä rv 9. Alkuvuodesta sairastin viime kauden influenssan, joten ei kiitos enää ikinä sitä tautia..

Marrasmai, melko huvittava oire sinulla : D Minä vaan aivastelen.

Shelterme, hui! inhottavaa kun saa varoa koiran hyppimisiä :/ Meilläkin pari isompaa koiraa, toinen varsinkin tahtoo hypätä vasten. Ja nyt talviaikana kun liukastakin.
Joko sinulla näkyy mahaa?

Mamido, voih mitä uutisia ultrasta:) Sinun sisällä kasvaa pikku pippeli :ROFLMAO:

On: Käytiin tänään lääkärineuvolassa ja voi pyhä turhuus :mad: No ultrashan se, että hyvin siellä mahassa voidaan, mutta oli kyllä niin turha käynti. Minulla on astma, joka on nyt oireillut ja siitä koitin kysellä mitä tehä, pitäskö toista lääkettä kokeilla tai jotain, niin tämä vaan katto koneelta, että minun pitäs vaan vähentää annosta etten voi ottaa niin paljon kun olevinaan on jo max annos :eek: Ja se on perusannos, jossa on nostovaraa kaksinkertaistaa vielä, tämä silloin keuhkoilta ohjeena kun dg:n sain. Siis ei jääny mikään luottavainen olo siitä lekurista :mad:

Sori tää purnaus, vähä vaan ärsyttää tollaset :poop: tapaukset.

Kaikesta huolimatta kaikille hyvää joulun odotusta :love:
 
Onnea kaikille, paljon hyviä uutisia <3.

Meidän pieni ihme syntyi eilen, käynnistettynä (rv 41 0) yhdellä cytotec-murusella vähentyneen lapsiveden määrän takia. Synnytys meni hyvin, ja pelkällä ilokaasulla. Kumpikin voidaan nyt mainiosti.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Onnea mar80 :love::love:

Kiitokset kaikille :) ei auta kuin odottaa ensi viikkoon, jos sinne päästään. Meinaa nyt piinataan mun herkkää päätä, verta tulee taas. Tällä kertaa ihan ruskeaa ja valui pissalla käydessä pönttöön asti :unsure: rv 12.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Mar80! :love:

Yrittäjä, muistanko väärin vai siirrettiinkö sulle kaksi? Voisiko nuo vuodot olla sitä sen toisen vuotamista pois? Jos on ruskeaa = vanhaa verta vielä? Toivottavasti ei mitään vakavaa kuitenkaan (y)

Itsellä menossa 8+6, huomenna uusilla viikoilla siis. Ensi viikolla eka neuvola ja vielä yksi ultra klinikalla. Mulla menee edelleen Klexane ja Intralipid-tiputuksissa oon käynyt parin viikon välein. Kortisoni lopetettiin viikko sitten.

Oireina edelleen palelu ja etominen, erityisesti lämpimät ruoat kuvottaa. Väsymys on myös edelleen aikamoinen. Vieläkin jännittää, miten kaikki sujuu ja päästäänkö me vihdoin tämän kanssa loppuun asti :barefoot:

Kivaa loppuviikkoa kaikille! Itse odotan viikonloppua kuin kuuta nousevaa - saa nukkua rauhassa!:)
 
Onnea mar80 :)

Yrittäjä
toivottavasti ihan vaarantonta, mutta ymmärrän kyllä huolesi. Jaksamisia sinulle.

Tänne puolelle kirjoittaminen on jotenkin edelleen vaikeaa. Haluan toivoa ja uskoa, että kaikki on hyvin mutta jotenkin edelleen todella epätodellinen olo. Pientä oireilua alkanut tulla: silmät edelleen 'oudot', ajoittain etomista, mutta ei selkeää pahoinvointia, vähän krapulainen olo koko ajan. Ja rinnat kipeät, varsinkin ilta/yöaikaa. Meinasin tirvasta miestä yksi yö, kun jotenkin paransi peiton asentoa ja samalla koski mun rintaa. Kiljuin kivusta :eek:.

Mun pitäis ehkä huomenna soitella neuvolaan, vaikka varhaisultra vasta ens viikolla. Kaipa sen sovitun ajan voi sitten perua, jos taas kerran menee persilleen. Mutta siis varovaisen onnellinen tilanteesta, pidemmällä kuin ennen.

Vilijonkka&töpö 6+3
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
RooRoo1 ... 1 IVF ... toinen ... 16.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
cerezah ... 1.IVF, 1.tuore ... ensimmäinen ... 30.12.2016
tuba factor ... xxx ... xxx ... 30.1.2017
Janne91 ... 1.IVF, tuore ... ensimmäinen ...2.2.2017
Jolana ... 1.IVF, tuore ... ensimmäinen ... ?
Mamido ... 2.IVF/2.PAS ... toinen ... ?
Haaveilija ... 1.IVF/tuore ... ensimmäinen ... 15.2.2017
Reuna ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 16.5.2017
shelterme... 1.IVF/tuore ... ensimmäinen ... 22.5.2017
Pussipiru ... 2.ICSI/1.PAS ... ??? ... ???
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 4.7.2017
Toive* ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 13.7.2017
adelmiina ... 3.IVF/? ... ??? ... ???
Sphinx ... 3.IVF/tuore ... ensimmäinen yhteinen ... ???
Viu ... 4.ICSI/? ... kolmas ... ???
Kuuru ... 2.IVF/1.PAS ... ??? ... ???
Viljonkka ... 2.IVF/ICSI/1.PAS ... ??? ...???
Marrasmai ... 3.ICSI/? ... ensimmäinen ... ???

Tapahtumia tulossa :)



Myöhemmin onnistuvat :cry:
Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS -kkm)
Siida (1. ICSI 7. PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2. ICSI/2. PAS - km)
Ravishing (1.IVF/tuore - kkm)
love- ... (1.ICSI/4.PAS - kem)

Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI/3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 2.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ...39+3... 10.11.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ...38+4... 10.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF, tuore ... toinen ...38+1... 17.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ...42+0... 21.11.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...41+0... 14.12.2016

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästipäivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Mä yritin päivitellä tuota listaa mutta aika monta sivua tekstä "päällä", joten jos joku jäi lisäämättä niin muokataan toki. Samoin monelle jäi osa tiedoista auki kun en helpolla löytänyt esim. laskettuja aikoja enkä alkanut laskea niitä laskureillakaan sitten ;)

Laittakaahan haluamianne tietoja tulemaan...
 
Hurjan paljon onnea myös kaikille, jotka ovat nyytin lähiviikkoina syliinsä saaneet :love::barefoot:
Uusia plussiakin oli kivasti ja niistä myös onnittelut ja tsempit tuleviin viikkoihin :love:

Itsellä menossa nyt rv 31+2 ja olen jäänyt Joululomalle pariksi viikoksi. Lomien jälkeen 7 päivää töitä ja sit siirryn äikkärille.
Kaikki pitäs vauvalla olla hyvin, liitos- ja issiaskipuja raskaus aiheuttaa tällä hetkellä mutta rauhallisesti yritän ottaa viimeiset pari kuukautta.

Rauhallista Joulun odotusta kaikille :)
 
Onnea mar80! :love: Ihanaa, että selvisit käynnistetystä synnytyksestä noin hienosti! Laita tarkempaa synnytyskertomusta toki jos jaksat / haluat, olisi ihanaa lukea se :)

Taidanpa itse olla sitten seuraavana "jonossa" :geek: Eli nyt menossa rv 38+0. Tänään oli neuvola, jossa sf-mitta hyppäsi +2 käyrälle, eli saa nähdä mitä seuraava mittaus joulun jälkeen sanoo, ja joudunko Kättärille kokoarvioon vai en :p Olen kyllä koko ajan odotellutkin yli 4kg vauvaa, eli eiköhän sieltä sellainen olekin tulossa! Toivottavasti ei menisi ihan kauheasti yli lasketun ajan, vaikka vähän sellainen tunne että ylihän se menee kyllä joka tapauksessa :LOL:
 
Piiitkästä aikaa minäkin täällä, olen kyllä kuulumisia käynyt lukemassa, mutten ole vaan saanut aikaiseksi kirjautua.

Ensiksi sydämelliset onnittelut kaikille pienen ihmeensä syliin jo saaneille sekä tietenkin uusille plussanneille. <3 Olen teidän taivalta tuolla hoitopuolen palstalla käynyt välillä kurkkimassa ja ihanaa, että niin moni on päässyt tälle puolelle siirtymään. Varsin tuttuja fiiliksiä monella oireista ja niiden puuttumisesta sekä niin harmillisista vuotosäikäytyksistäkin, minullakin silloin rv 8 hulahteli vuotava hematooma, minkä vuoksi olin muistaakseni 3 viikkoa sairaslomalla.

Mutta nyt ollaan jo joulukuun puolivälissä ja laskettu aika tuli ja meni. Huomenna tasan 42+0 ja käynnistys siis edessä, kun kaveri on viihtynyt yksiössään niin hyvin. Jännittää ihan sairaasti, kun mulla esikoinen tuli silloin kiireellisellä sektiolla (rv 27) ja sen takia lääkkeellisen käynnistyksen kanssa oltava kai aika varovainen. Ballonkia ei ole voitu laittaa, kun paikat on ihan täysin epäkypsät. Tämän kanssa vedetään nyt sitten koko rahalla, kun esikoinen oli ollut maailmassa jo 15 viikkoa...

Ihanaa joulun odotusta ja joulun aikaa itse kullekin odotuksen vaiheisiinne! Joulu tuntuu kyllä ihan erilaiselta, kun mukana kulkee pieni ihme - oli se sitten vielä salaisuutena kohdun uumenissa tai sitten ilmoitellen itsestään potkuin tai jo elävänä sylissä <3

Hullabulla 41+6
 

Yhteistyössä