alkuraskaus ja hiiva...

mulla ois jotain 8-9 rv,ja olin neuvolääkärissä ja hän sanoi että hae vaan apteekista hiivalääke,hain ja laitoin sen nyt vaan rupes huolestuttamaan kun siinä luki että voi käyttää raskaana ollessa imettäessä,mutta ensimmäisen kolmanneksen aikana pitäis neuvotella lääkärin kanssa..mitä siitä voi seurata? ja nyt jomottaa alaselkää ja mahaa..mä niin pelkään koko ajan että jotain tapahtuu kun niin kauan tätä vauvaa yritetty.. :ashamed:

mutta voiko tosta nyt olla jotain haittaa? ja onko nää jomotukset ihan normaalia raskaudessa?
 
Mulla nyt rv 8+6 ja viikko sitten sain luvan lääkäriltä; ultran jälkeen käyttää hiivalääkettä.Canestenia ostin.Asetintahan ei saa käyttää.Mulla ei sais tulehdus päästä kohtuun, kun kohdunsuu vielä kierukan poistamisen jälkeen auki.
Mulla jomotusta ja nippailua esiinty myös, mutta johtu siitä kun kohdunsuu auki ja supisteli.Sain keltarauhashormonia ja se estää supistelua.Mutta normaalisti kyllä mulla pientä vihlontaa on esiintynyt muiden raskauksien aikana heti alussa ja kaikki mennyt hyvin silti loppuun saakka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mulla nyt rv 8+6 ja viikko sitten sain luvan lääkäriltä; ultran jälkeen käyttää hiivalääkettä.Canestenia ostin.Asetintahan ei saa käyttää.Mulla ei sais tulehdus päästä kohtuun, kun kohdunsuu vielä kierukan poistamisen jälkeen auki.
Mulla jomotusta ja nippailua esiinty myös, mutta johtu siitä kun kohdunsuu auki ja supisteli.Sain keltarauhashormonia ja se estää supistelua.Mutta normaalisti kyllä mulla pientä vihlontaa on esiintynyt muiden raskauksien aikana heti alussa ja kaikki mennyt hyvin silti loppuun saakka.
canestenia mäkin ostin,ja en käyttäny asetinta,ja lääkäri ultras mutkin mikäli sil on merkitystä :) on mullaki ollu tätä ennen nippailuja ja vihlasuja..nyt vaan jotenki kummittelee mielessä että onko tällä hiivalääkkeellä ja selän jomotuksella yhteyttä toisiinsa vai onko vaan sattumaa..no päivä kerrallaan se on mentävä ja tiistaina pääsen onneks taas ultraan.
 
minä
raskausviikko 36 onnellisesti menossa ja joutunu tän raskauden aikana käyttämään 3 canesten kuuria ja muutaman reseptikuurin hiivan takia, ensimmäisen kolmanneksen aikana.Eihän kait mitään lääkkeitä varsinaisesti suositella raskausaikana mut pakkohan se hiiva on pois hoitaa.Ja jatkoa ajatellen jos haluat ainakin vähentää hiivan mahdollisuutta ni jätä makea pois ja kaikki valkoinen vilja(hiiva elää näillä) ja syö mieluiten sellasta ruisleipää jota ei nostatettu hiivalla ja suosittelen myös maitohappobakteereiden nauttimista koska ne vaikuttaa suotuisasti suoliston mikrobikantaan ja sieltähän se hiiva siirtyy emättimeenkin.On tullu hieman perehdyttyä asiaan kun on hermo menny hiivan ja canestenin kanssa.Mut on kyllä pysyny noilla konsteilla hiivakin hallinnassa :) tsemppiä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
raskausviikko 36 onnellisesti menossa ja joutunu tän raskauden aikana käyttämään 3 canesten kuuria ja muutaman reseptikuurin hiivan takia, ensimmäisen kolmanneksen aikana.Eihän kait mitään lääkkeitä varsinaisesti suositella raskausaikana mut pakkohan se hiiva on pois hoitaa.Ja jatkoa ajatellen jos haluat ainakin vähentää hiivan mahdollisuutta ni jätä makea pois ja kaikki valkoinen vilja(hiiva elää näillä) ja syö mieluiten sellasta ruisleipää jota ei nostatettu hiivalla ja suosittelen myös maitohappobakteereiden nauttimista koska ne vaikuttaa suotuisasti suoliston mikrobikantaan ja sieltähän se hiiva siirtyy emättimeenkin.On tullu hieman perehdyttyä asiaan kun on hermo menny hiivan ja canestenin kanssa.Mut on kyllä pysyny noilla konsteilla hiivakin hallinnassa :) tsemppiä!
kiitos :flower: tää on jännä,heti tulee parempi mieli kun saa täältä vastauksia..päivä kerrallaan täytyy mennä ja joo täytyy vähän miettiä mitä suuhun laittaa =)
 
minä
...ja vielä piti sanomani et oon syöny myös kilokaupalla herukoita ja puolukoita yms.happamia marjoja (hedelmissä liikaa sokrua) ja uskon vakaasti niiden myönteiseen vaikutukseen tässäkin asiassa.
 
minä
ja vielä : hoitakaa mies myös samalla;hiiva on yleensä oireeton miehillä mutta tarttuu naiseen.Eli sun canesten kuurista ei hyötyä ja jos saat hiivan taas takasin mieheltäs.Ja miehen voi hoitaa sillä canesten voiteella. I have spoken..:)
 
v
Mä oon käyttänyt kaikissa raskauksissa alusta loppuun apteekin reseptittömiä voiteita ja puikkoja, eri merkkisiä, ihan neuvolan luvalla. Mitään haittaa ei siitä ole ollut. Alkuraskaudessa jomottaa ja vihloo joka paikkaan, ainakin minulla :)
 

Yhteistyössä