Aloin miettimään omaa käytöstäni netissä eilen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mun mielestä sä oot ihan sairas, että oot ikinä ees käyttäytynyt tolleen.
Mä oon värikäs ja kiihkeä tyyppi, joka käyttää tarvittaessa kovaa kieltä, mutta ei tulis mieleenkään sanoo kellekään: et tapa ittes horo yms. Mutta niinhän sä itekkin jo totesit, se on sairasta.
En tosin ite olisi tollasista kommenteista millänsäkään just sen takia, että se on niin sairasta, ettei se voi olla kuin sairaan ihmisen kirjoittamaa ja enempi just säälittääkin sitten teidänkaltaiset sairaat. Toisaalta ehkä joku yhtä sairas kuin sinä, saattaisi sitten ottaa sen tosissaan. Toivottavasti pystyt nyt sitten lopettamaan.
Juu en ole minä kirjoittanut omasta provoilutyylistä tuossa esimerkissä, sorry nyt vaan mutta en vajonnut noin alas kuitenkaan. Monta kertaa olen vastaavaan kyllä törmännyt siis täälläkin ja siitä yritin kirjoittaa. Kerroin kyllä tuolla aika alussa jo miten olen käyttäytynyt, mutta tuohon en ole syyllistynyt.
 
vierailija
Liian monta kertaa olen täälläkin törmännyt suoranaiseen haistatteluun ja jopa sellaisiin lauseisiin kuin ''tapa ittes'' ''huora'' ''lutka'' ym ym ym...me emme oikeasti ymmärrä mikä taakka siinä asetetaan kenties henkisesti erittäin rikkinäiselle ihmiselle.
Minäkään en oikein ymmärrä tuollaista kirjoittamista. Noista lähinnä saa kirjoittajasta kuvan, että joku yksinkertainen siellä yrittää jotenkin päteä, mutta ei osaa muutakaan sanoa.

Tietynlainen provoilu on ihan hauskaakin, jos siinä ei mennä liiallisuuksiin ja se saa herätettyä ajatuksia puolin ja toisin. Nykyään täällä vaan törmää todella harvoin hauskoihn provoihin, jotka olivat palstan suola joskus.

Myönnän monesti vastailevani kärjistetysti, tarkoituksena on avata vastapuolen silmiä ja näkemään oman tynnyrinsä ulkopuolellekin. Niin palstalla kuin IRL jotkut vaan ovat niin omiin kaavoihinsa kangistuneita, etteivät he edes pysty tajuamaan, ettei kaikki jutut mene samoin kaikilla.
 
vierailija
Minäkään en oikein ymmärrä tuollaista kirjoittamista. Noista lähinnä saa kirjoittajasta kuvan, että joku yksinkertainen siellä yrittää jotenkin päteä, mutta ei osaa muutakaan sanoa.

Tietynlainen provoilu on ihan hauskaakin, jos siinä ei mennä liiallisuuksiin ja se saa herätettyä ajatuksia puolin ja toisin. Nykyään täällä vaan törmää todella harvoin hauskoihn provoihin, jotka olivat palstan suola joskus.

Myönnän monesti vastailevani kärjistetysti, tarkoituksena on avata vastapuolen silmiä ja näkemään oman tynnyrinsä ulkopuolellekin. Niin palstalla kuin IRL jotkut vaan ovat niin omiin kaavoihinsa kangistuneita, etteivät he edes pysty tajuamaan, ettei kaikki jutut mene samoin kaikilla.
Juuri näin. Muistan itsekin ajan täältä ja Vauva sivuilta kun joku kirjoitti jotain aivan älytöntä ja koko keskustelu saattoi venyä muutaman kymmenen sivun mittaisiksi nauruviesteiksi. Eräs kerta naurettiin ihan täysillä kun joku kirjoitti miehestään joka rakastelee puiden kanssa ja siitä kuinka kiusallista on koko perheelle se, että isäntä on porannut kesämökin rantakoivuun reiän jota voi panna.
Toinen kerta joku kirjoitti nännistään jossa oli elohiiri, samaan aikaan toinen kyseli onko normaalia että hänen nänneissään on harmaita karvoja...näitä piisas ja usein, siis näitä hauskoja juttuja. Joku oli ollut keilaamassa ja keilatessa oli irronnut tekokäsi ja muka lähtenyt kierimään keilapalloon kiinnittyneenä muiden kauhistuneiden silmien edessä. Itse kirjoitin silloin että olin muka ollut tanssimassa hitaita jonkun komean miehen kanssa jolla oli villapaita ja toisesta silmästäni oli muka jäänyt tekoripset kiinni hänen villapaitaan.
Ei täällä nykyään noita juttuja näe, kaikki liittyy vaan rasisteihin/suvakkeihin, rotuvihaan ym ym...
 

Yhteistyössä