Aloitin nyt sitten "penninvenyttämisen" kauppalaskun suhteen. Saas nähdä kuinka tässä käy.

k
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattelin vaan laittaa ihan vertailunvuoksi.
Mietin lähinnä tuota ap.n laskun suuruutta. En muuta.
Nyt on pakko kysyä, että mitä ruokia ajattelit noista laittaa viikonlopuksi? :)
Sillä on varmaan pakkanen täynnä jotain ;).
:eek: mitä se vittuiletta? On joo lihaa ja perunat löytyy kellarista. Ja riisiä on ja makaroonia jos tarvin niin jo valiina.
Mikäs ihme se sitten on, että vähän maksaa. En ymmärrä, miksi laitoit tuon oman listasi.
 
vieras
Niin siis onko tämä chef se joka ei osaa pätkääkään laittaa ruokaa? Se, joka poltti sen karjalanpaistinkin? :D
Koska sitten mä ymmärrän paremmin jos ei oikein mistään mitään tajua :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattelin vaan laittaa ihan vertailunvuoksi.
Mietin lähinnä tuota ap.n laskun suuruutta. En muuta.
Nyt on pakko kysyä, että mitä ruokia ajattelit noista laittaa viikonlopuksi? :)
Sillä on varmaan pakkanen täynnä jotain ;).
:eek: mitä se vittuiletta? On joo lihaa ja perunat löytyy kellarista. Ja riisiä on ja makaroonia jos tarvin niin jo valiina.
Mikäs ihme se sitten on, että vähän maksaa. En ymmärrä, miksi laitoit tuon oman listasi.
Niinpä. :D Tottakai ap:kin olisi päässyt selkeästi halvemmalla jos ei olisi ostanut lainkaan lihaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Olisi hauska kauhistuttaa teidät kahden ihmisen ostoskuitilla :D. Mutta en tiedä, kiinnostaako ketään...ihan kiva kyllä katsoa mitä ihmiset ostelevat.
Mä en usko, että siitä niin kauhistuttaisiin. Ap vaan eilen kyseli säästövinkkejä palstalla ja nyt siis hänen ensimmäinen säästäen tehty kauppakuittinsa esillä. Eli siksi ap:n ostoslistaa nyt ruoditaan yhteistuumin. Enkä usko, että hän nyt niin pahalla sitä ruotimista ottaa vaan saa vinkkejä, mitä ehkä seuraavalla kerralla ostaa tai miten nuo ostokset nyt hyödyntää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Jos se säästö on siitä kiinni että pitää miehen ruokailua rajoittaa, niin sitten loppuu mun säästökuuri tähän :D mies kuitenkin käy säännöllisesti salilla sen 3 kertaa viikossa joten pakkohan siinä on protskua vääntää jos meinaa jaksaa rautaa nostaa jne.

Ja mä se ongelma olen meidän perheessä, ei mies. Mies ei oikeastaan ikinä syö pullaa, limskaa, karkkia saati suklaata...ja mä vielä entisessä elämässäni (uusi elämä alkoi 4 päivää sitten) vedin noita kaikkia päivittäin.

Eli mä olen ehkä maan päällä viimeinen ihminen jolla on varaa kenenkään syömisiin puuttua :ashamed:

Vaikka tuo mies syökin lihaa paljon, niin hän käyttää niitä papuja omissa ruoissaan ja syö salaatteja yms. paljon minua useammin ja on muutoinkin tarkempi siitä mitä suuhunsa laittaa.
Ihan ekana kysyn: onko miehesi mukana tässä säätötavoitteessasi vai onko se ainoastaan sun oma projektisi? Nimittäin jos miehesi ei ole mukana, niin siinä käy lopulta niin, että sinä ja lapset syötte rehuja ja mies syö kaikki lihat *nimimerkillä Kokemusta on*

Suosittelen suunnittelemaan vähän yhdessä, miten tuon ostamasi satsin aiotte käyttää. Iso mies saa uppoamaan kanasalaattiin vaikka puoli kiloa broiskua, jos haluaa. Protskuja toki tarvitaan, mutta niiden ei tarvitse olla kaiken juuri lihasta. Tämän päivän tarjouksista ostamisen lisäksi tarvitset myös suunnitelmallisuutta noiden raaka-aineiden käyttöön :)
Ei ole mukana, koska hän ei tiedä tästä. Tai siis kyllä mä hälle asiasta sanoin kun tulin kaupasta kotiin mutta en ole sen erityisemmin asiaa eritellyt kuin että jatkossa ois tarkotus käydä kaupassa harvemmin.

Ja enempää en oikein osaa itsekään vielä tätä määritellä kun en tiedä miten tästä edetä. Nyt se kasvisten osuus alkaa valkenemaan ja se menee hiljalleen jakeluun mutta jotta sen saa toteutettua niin aika kivinen tie taitaa olla edessä :LOL:

Lähinnä ongelmana tässä taitaa olla se että mä en tee ruokaa ja miehellä (joka ruokapuolesta vastaa 90%) on aika vähän aikaa käyttää ruoanlaittoon (työ, lapset, kodin kunnossapito, koirat ja harrastus vievät aikaa). Ja sitten meiltä tosiaan puuttuu se suunnitelmallisuus että mitä tehdään, milloin tehdään ja mistä raaka-aineista tehdään.

Mutta nyt olisi tarkoitus vähän tuota asiaa opetella :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattelin vaan laittaa ihan vertailunvuoksi.
Mietin lähinnä tuota ap.n laskun suuruutta. En muuta.
Nyt on pakko kysyä, että mitä ruokia ajattelit noista laittaa viikonlopuksi? :)
Sillä on varmaan pakkanen täynnä jotain ;).
:eek: mitä se vittuiletta? On joo lihaa ja perunat löytyy kellarista. Ja riisiä on ja makaroonia jos tarvin niin jo valiina.
Mikäs ihme se sitten on, että vähän maksaa. En ymmärrä, miksi laitoit tuon oman listasi.
Ei tarvikkaan ymmärtää.
Mut eikö tässä ollu kyse just et haluaa säästää?!
Mä poistun ruan laittoon joten jatkakaa te. moi.
 
Emma
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Olisi hauska kauhistuttaa teidät kahden ihmisen ostoskuitilla :D. Mutta en tiedä, kiinnostaako ketään...ihan kiva kyllä katsoa mitä ihmiset ostelevat.
Mä en usko, että siitä niin kauhistuttaisiin. Ap vaan eilen kyseli säästövinkkejä palstalla ja nyt siis hänen ensimmäinen säästäen tehty kauppakuittinsa esillä. Eli siksi ap:n ostoslistaa nyt ruoditaan yhteistuumin. Enkä usko, että hän nyt niin pahalla sitä ruotimista ottaa vaan saa vinkkejä, mitä ehkä seuraavalla kerralla ostaa tai miten nuo ostokset nyt hyödyntää.
Mäkin teen säästäen kahdelle ja viimeeksi lasku 80 ? :D. Mun on kauheen vaikea antaa kellekään mitkään säästövinkkejä koskien ruokaa, kun mun mielestä siinä ei pidä säästää ellei sitten osta täysin sutta ja sekundaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Olisi hauska kauhistuttaa teidät kahden ihmisen ostoskuitilla :D. Mutta en tiedä, kiinnostaako ketään...ihan kiva kyllä katsoa mitä ihmiset ostelevat.
Tää mun lista oli äärimmäisen poikkeava normista. Mä kun nyt TODELLA yritin tehdä parhaani...ja siksi kauppaan jäikin kaikki se normaali mättö eli herkut ja valmisruoat, joista ois kyllä helposti muodotunut tuohon vielä useampi kymppi hintaa päälle :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattelin vaan laittaa ihan vertailunvuoksi.
Mietin lähinnä tuota ap.n laskun suuruutta. En muuta.
Nyt on pakko kysyä, että mitä ruokia ajattelit noista laittaa viikonlopuksi? :)
Sillä on varmaan pakkanen täynnä jotain ;).
:eek: mitä se vittuiletta? On joo lihaa ja perunat löytyy kellarista. Ja riisiä on ja makaroonia jos tarvin niin jo valiina.
Mikäs ihme se sitten on, että vähän maksaa. En ymmärrä, miksi laitoit tuon oman listasi.
Niinpä. :D Tottakai ap:kin olisi päässyt selkeästi halvemmalla jos ei olisi ostanut lainkaan lihaa.
JA mä annoin tähänkin oman säästövinkkini. Et ostaa lihan suoraan tuottajalta. Mut ei kelpaa vissiin teillekkään se vaihtoehto? Siinä säästää tosi tosi paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tarvikkaan ymmärtää.
Mut eikö tässä ollu kyse just et haluaa säästää?!
Mä poistun ruan laittoon joten jatkakaa te. moi.
Mä sain tästä kuningasidean!! Ruvetaan säästämään vain joka toinen viikko! Säästöviikolla ostetaan vaan kaikki aivan välttämätön, sillä toisella viikolla sitten kaikkii lihat ja herkut! Vähänkö kuulkaa ruvetaan säästöviikoilla säästämään! B) :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattelin vaan laittaa ihan vertailunvuoksi.
Mietin lähinnä tuota ap.n laskun suuruutta. En muuta.
Nyt on pakko kysyä, että mitä ruokia ajattelit noista laittaa viikonlopuksi? :)
Sillä on varmaan pakkanen täynnä jotain ;).
:eek: mitä se vittuiletta? On joo lihaa ja perunat löytyy kellarista. Ja riisiä on ja makaroonia jos tarvin niin jo valiina.
Mikäs ihme se sitten on, että vähän maksaa. En ymmärrä, miksi laitoit tuon oman listasi.
Niinpä. :D Tottakai ap:kin olisi päässyt selkeästi halvemmalla jos ei olisi ostanut lainkaan lihaa.
JA mä annoin tähänkin oman säästövinkkini. Et ostaa lihan suoraan tuottajalta. Mut ei kelpaa vissiin teillekkään se vaihtoehto? Siinä säästää tosi tosi paljon.
Mitä se suoraan tuottajalta käytännössä tarkoittaa? En mä tunne mitään hirvihemmoja tms. joilta voisin lihaa ostella.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Jos se säästö on siitä kiinni että pitää miehen ruokailua rajoittaa, niin sitten loppuu mun säästökuuri tähän :D mies kuitenkin käy säännöllisesti salilla sen 3 kertaa viikossa joten pakkohan siinä on protskua vääntää jos meinaa jaksaa rautaa nostaa jne.

Ja mä se ongelma olen meidän perheessä, ei mies. Mies ei oikeastaan ikinä syö pullaa, limskaa, karkkia saati suklaata...ja mä vielä entisessä elämässäni (uusi elämä alkoi 4 päivää sitten) vedin noita kaikkia päivittäin.

Eli mä olen ehkä maan päällä viimeinen ihminen jolla on varaa kenenkään syömisiin puuttua :ashamed:

Vaikka tuo mies syökin lihaa paljon, niin hän käyttää niitä papuja omissa ruoissaan ja syö salaatteja yms. paljon minua useammin ja on muutoinkin tarkempi siitä mitä suuhunsa laittaa.
Ihan ekana kysyn: onko miehesi mukana tässä säätötavoitteessasi vai onko se ainoastaan sun oma projektisi? Nimittäin jos miehesi ei ole mukana, niin siinä käy lopulta niin, että sinä ja lapset syötte rehuja ja mies syö kaikki lihat *nimimerkillä Kokemusta on*

Suosittelen suunnittelemaan vähän yhdessä, miten tuon ostamasi satsin aiotte käyttää. Iso mies saa uppoamaan kanasalaattiin vaikka puoli kiloa broiskua, jos haluaa. Protskuja toki tarvitaan, mutta niiden ei tarvitse olla kaiken juuri lihasta. Tämän päivän tarjouksista ostamisen lisäksi tarvitset myös suunnitelmallisuutta noiden raaka-aineiden käyttöön :)
Protskua tarvitaan varsinkin jos mies käy salilla, mutta sen proteiinin saa silloin edullisimmin jostain proteiinijuomasta. Ihan oikeasti. Laske vaikka.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei ole mukana, koska hän ei tiedä tästä. Tai siis kyllä mä hälle asiasta sanoin kun tulin kaupasta kotiin mutta en ole sen erityisemmin asiaa eritellyt kuin että jatkossa ois tarkotus käydä kaupassa harvemmin.

Ja enempää en oikein osaa itsekään vielä tätä määritellä kun en tiedä miten tästä edetä. Nyt se kasvisten osuus alkaa valkenemaan ja se menee hiljalleen jakeluun mutta jotta sen saa toteutettua niin aika kivinen tie taitaa olla edessä :LOL:

Lähinnä ongelmana tässä taitaa olla se että mä en tee ruokaa ja miehellä (joka ruokapuolesta vastaa 90%) on aika vähän aikaa käyttää ruoanlaittoon (työ, lapset, kodin kunnossapito, koirat ja harrastus vievät aikaa). Ja sitten meiltä tosiaan puuttuu se suunnitelmallisuus että mitä tehdään, milloin tehdään ja mistä raaka-aineista tehdään.

Mutta nyt olisi tarkoitus vähän tuota asiaa opetella :)
Siispä sinä alat opettelemaan kokkausta :D Kyllä se vähän niin on, että jos ruuanlaittoon ei ole aikaa - ei siis edes ruokiensa suunnittelemiseen - niin sapuska tehdään nopeasti ja heitetään se koko paketti lihaa sekaan ja unohdetaan kaikki ruuan jatkaminen kasviksilla.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Perskärpänen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tarvikkaan ymmärtää.
Mut eikö tässä ollu kyse just et haluaa säästää?!
Mä poistun ruan laittoon joten jatkakaa te. moi.
Mä sain tästä kuningasidean!! Ruvetaan säästämään vain joka toinen viikko! Säästöviikolla ostetaan vaan kaikki aivan välttämätön, sillä toisella viikolla sitten kaikkii lihat ja herkut! Vähänkö kuulkaa ruvetaan säästöviikoilla säästämään! B) :attn:
Varsinainen vitsiniekka db
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Jos se säästö on siitä kiinni että pitää miehen ruokailua rajoittaa, niin sitten loppuu mun säästökuuri tähän :D mies kuitenkin käy säännöllisesti salilla sen 3 kertaa viikossa joten pakkohan siinä on protskua vääntää jos meinaa jaksaa rautaa nostaa jne.

Ja mä se ongelma olen meidän perheessä, ei mies. Mies ei oikeastaan ikinä syö pullaa, limskaa, karkkia saati suklaata...ja mä vielä entisessä elämässäni (uusi elämä alkoi 4 päivää sitten) vedin noita kaikkia päivittäin.

Eli mä olen ehkä maan päällä viimeinen ihminen jolla on varaa kenenkään syömisiin puuttua :ashamed:

Vaikka tuo mies syökin lihaa paljon, niin hän käyttää niitä papuja omissa ruoissaan ja syö salaatteja yms. paljon minua useammin ja on muutoinkin tarkempi siitä mitä suuhunsa laittaa.
Ihan ekana kysyn: onko miehesi mukana tässä säätötavoitteessasi vai onko se ainoastaan sun oma projektisi? Nimittäin jos miehesi ei ole mukana, niin siinä käy lopulta niin, että sinä ja lapset syötte rehuja ja mies syö kaikki lihat *nimimerkillä Kokemusta on*

Suosittelen suunnittelemaan vähän yhdessä, miten tuon ostamasi satsin aiotte käyttää. Iso mies saa uppoamaan kanasalaattiin vaikka puoli kiloa broiskua, jos haluaa. Protskuja toki tarvitaan, mutta niiden ei tarvitse olla kaiken juuri lihasta. Tämän päivän tarjouksista ostamisen lisäksi tarvitset myös suunnitelmallisuutta noiden raaka-aineiden käyttöön :)
Protskua tarvitaan varsinkin jos mies käy salilla, mutta sen proteiinin saa silloin edullisimmin jostain proteiinijuomasta. Ihan oikeasti. Laske vaikka.
En tiedä paljonko nuo mömmöt maksavat, mutta mies kyllä niitäkin käyttää aina salipäivinä. Mutta en mä nyt voi toisen käskeä lounaaksi töihin ottamaan proteiinijauhetta ja vettä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
JA mä annoin tähänkin oman säästövinkkini. Et ostaa lihan suoraan tuottajalta. Mut ei kelpaa vissiin teillekkään se vaihtoehto? Siinä säästää tosi tosi paljon.
No kaikilta se ei esim. onnistu tuosta vaan. =) Mä asun ap:n kanssa samassa paikassa, ja mun tietääkseni tässä lähistöllä ei ole yhtä ainoaa lihan tuottajaa. Ihan hyvä idea, mutta toimii ainoastaan, jos niitä lihantuottajia lähistöllä on, ja sattuu olemaan käytössä suuri pakastin.
 
Emma
Tässä kahdelle ruuat alle viikoksi:

Appelsiinituoremehu x 2
Rasvaston maito x 2
Banaania
Uuniperunaa
Kivennäisvettä x 1
Jaffaa x 1
Sipulia
Kaalia
Karkkia
Tummaa suklaata
Perunoita (tavallisia)
Wc-paperi
Ananaspaloja x 2
Juustoraaste 1 pss
Appelsiini
Jälkiuunileipä x 2
Grillibroileri
Maitorahkaa x 3
Porsaan luuton kinkku
Naudan kulmapaisti
Naudan jauheliha
Porsaan kinkkusuikale
Metwursti
Vaniljasokeri
Chilejä
Täytetty patonki
Ruokakerma
Lanttu
Polar-juusto 700 g
Tomaattimurska
Leivipaperia
Olutta x 3
Jugurttia x 2
Margariinirasia
Höyliä
Biojätekassi

Ja ruokaa lisäksi kauhiasti kaapeissa ja pakkanen täynnä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei ole mukana, koska hän ei tiedä tästä. Tai siis kyllä mä hälle asiasta sanoin kun tulin kaupasta kotiin mutta en ole sen erityisemmin asiaa eritellyt kuin että jatkossa ois tarkotus käydä kaupassa harvemmin.

Ja enempää en oikein osaa itsekään vielä tätä määritellä kun en tiedä miten tästä edetä. Nyt se kasvisten osuus alkaa valkenemaan ja se menee hiljalleen jakeluun mutta jotta sen saa toteutettua niin aika kivinen tie taitaa olla edessä :LOL:

Lähinnä ongelmana tässä taitaa olla se että mä en tee ruokaa ja miehellä (joka ruokapuolesta vastaa 90%) on aika vähän aikaa käyttää ruoanlaittoon (työ, lapset, kodin kunnossapito, koirat ja harrastus vievät aikaa). Ja sitten meiltä tosiaan puuttuu se suunnitelmallisuus että mitä tehdään, milloin tehdään ja mistä raaka-aineista tehdään.

Mutta nyt olisi tarkoitus vähän tuota asiaa opetella :)
Siispä sinä alat opettelemaan kokkausta :D Kyllä se vähän niin on, että jos ruuanlaittoon ei ole aikaa - ei siis edes ruokiensa suunnittelemiseen - niin sapuska tehdään nopeasti ja heitetään se koko paketti lihaa sekaan ja unohdetaan kaikki ruuan jatkaminen kasviksilla.
No johan mä yritin :ashamed: mutta mua vaan ei ole kauhanvarteen luotu :/ mutta kyllä mä jotain opin...tein muutamapäivä sitten riisipuuron ilman mitään ongelmaa ja sitten karjalanpaistiakin olen muutaman kerran tehnyt onnistuneesti :)

Hyvin osasit pukea sanoiksi meidän kokkailut :LOL: eli mahd. nopeasti, mahd. yksinkertaista. Mutta nyt tosiaan alan siä porkkanaa tunkemaan joka toiseen ruokaan ja opettelen muutenkin kasvisten käyttöä.

Mutta mitkä kasvikset sitten ovat kalliita ja mitkä halpoja?

Meinaan että kukkakaali oli kyllä mun mielestä aika kallista...joten kannattaako sillä sitten niin hirmuisesti mitään liharuokaa mennä jatkamaan?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
JA mä annoin tähänkin oman säästövinkkini. Et ostaa lihan suoraan tuottajalta. Mut ei kelpaa vissiin teillekkään se vaihtoehto? Siinä säästää tosi tosi paljon.
No kaikilta se ei esim. onnistu tuosta vaan. =) Mä asun ap:n kanssa samassa paikassa, ja mun tietääkseni tässä lähistöllä ei ole yhtä ainoaa lihan tuottajaa. Ihan hyvä idea, mutta toimii ainoastaan, jos niitä lihantuottajia lähistöllä on, ja sattuu olemaan käytössä suuri pakastin.
Ei meilläkään ole. Mutta tuottaja tuo ne lihat torille josta haetaan. Pöntiö mainostaa aika ajoin viljapossua.
No siskon mieheltä saadaan hirven lihat. Meillä on yks iso pakastin joka on puolillaan lihaa ja loput muuta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Tässä kahdelle ruuat alle viikoksi:

Appelsiinituoremehu x 2
Rasvaston maito x 2
Banaania
Uuniperunaa
Kivennäisvettä x 1
Jaffaa x 1
Sipulia
Kaalia
Karkkia
Tummaa suklaata
Perunoita (tavallisia)
Wc-paperi
Ananaspaloja x 2
Juustoraaste 1 pss
Appelsiini
Jälkiuunileipä x 2
Grillibroileri
Maitorahkaa x 3
Porsaan luuton kinkku
Naudan kulmapaisti
Naudan jauheliha
Porsaan kinkkusuikale
Metwursti
Vaniljasokeri
Chilejä
Täytetty patonki
Ruokakerma
Lanttu
Polar-juusto 700 g
Tomaattimurska
Leivipaperia
Olutta x 3
Jugurttia x 2
Margariinirasia
Höyliä
Biojätekassi

Ja ruokaa lisäksi kauhiasti kaapeissa ja pakkanen täynnä.
Ei silloin saanu laittaa ostoslistaa jos kaappi on jo ennestään täynnä.Mitäsäästämistä se nyt on?! :eek:;)
 
Mä kommentoin vauvan kosteuspyyhkeisiin sen verran, että itse käytin vauvaöljyä ja pumpulia/paperia, koska lapsen iho ei kestänyt yhtään niitä kosteuspyyhkeitä. Toki kotona aina pesin, mut jos reissussa ei ollut pesumahdollisuutta, niin käytin sitä öljyä, mitä voi lisätä kylpyveteenkin. Yksi pullo riitti pitkään eli ei se kovin kalliiksi tullut.
 

Yhteistyössä