AMK jännitys!!

  • Viestiketjun aloittaja Äipä85
  • Ensimmäinen viesti
Opetushallituksen sivuilta
Saat tiedon valinnan tuloksesta aikaisintaan 25.11.2011 ja viimeistään 29.11.2011. Kirjeen mukana saat opiskelupaikan vastaanottamislomakkeen. Muista varmistaa opiskelupaikkasi! (oph)

Onko täällä ketään, joka aiemmin päässyt? Milloin te saitte tiedon? Aika kuluu yleensä nopeasti, mutta viikonloppu tuntuu pitkältä, jos tuloksia ei ole tullut... :D
 
Jännitystä ilmassa!
Alkuperäinen kirjoittaja äipä85;25097930:
ihana kun muutki panikoi, kyllä kuulemma kirje tulee huomenna ja netissä näkyy valitut huomenna. Mahdollisesti jo keskiyöllä ;D
Mistä kohtalotoveri tämmöisen tiedon sait? ;) Huh, mikä jännitys!
 
7,95 lukiosta. Ärsyttää, kun melkein se 8,0 niin olis tullu täydet pisteet.

Mulla meni molemmat haastattelut (psykologin + 2 opettajan) mielestäni hyvin. En tiedä, olisiko paremmin voinut kohdallani mennä (silti saattoi olla mooooooonta joilla meni paremmin).

Kirjallinen osio olikin sitten ihan eri juttu. Ensimmäisessä tehtävässä olin ihan jäässä. Aivot ei raksuttaneet yhtään ja oli 10 min aikaa.

Toisen tehtävän ymmärsin väärin! No sain skarpattua loppuminuuteillä (aikaa 7 min).

Muut 3 meni ihan ok, mutta en kehuisi.

Ja sitä 200 kysymyksen lappusta nyt ei niin tosissaan tarvinnut ottaa. Kunhan vastasi vaan rehellisesti. Siinä oli siis kysymyksiä ja piti vastata nro 1-7, jossa 1 ei kuvaa minua ollenkaan, 7 kuvaa minua täysin.

Sit oli vielä joku selitysmallikysely. Ihan perus.


Oikeeeeeeesti ei mitään hajua mahdollisuuksista. Toi kirjallinen osio on saattanut kaataa kaiken.
 
Yritin googlata, että miltä sivulta sitten löytyy noi tulokset, niin osaako kukaan vastata?

Tietty amk:n nettisivuilta, mut se ei oo ihan sanottua.

Oliko se hakupalvelu tms joku yleinen, mihin tulee kaikki?
 
äipä85
varmasti pääset. Mulla lähihoitajan todistuksen ka 3.26 (ihan surkia, peruskoulun jälkeen ei paljoa napannu opiskella) meillä ei ollu ku opettajan haastattelu..
en usko todellakaan että pääsen, 76 haastattelussa, 20 pääsee.
 
Ja jos tässä pisteitä aletaan puimaan niin

5 p 1. hakutoive
4 p + 3 p + 3 p = 10 p yo-kirjoituksista
13 p koulumenestyksestä

Siinäpä ne ;<

Eli 28 p. Ei riitä mihinkään.

Huh. Stressi vaan yltyy.
 
Ooo! Työkokemuksesta noin paljon pisteitä! Kyllähän sulla sitten on toivoo. Meillä ei tuonne th:n pisteisiin lasketa ollenkaan työkokemusta.

Maksimipisteet siis 100.

"Sosiaali- ja terveysalan valintakokeessa painotetaan alalle soveltuvuutta arvioimalla motivaatiota (30 pistettä), sosiaalisia valmiuksia (15 pistettä) ja oppimis- ja työskentelyvalmiuksia (20 pistettä)."
65 pääsyokeesta siis ja 35 max koulumenestyksestä. Ehkäpä näin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äipä85;25098244:
aikuispuolellla oli pakollinen tuo työkokemus, eli kaikilla sama pistemäärä siitä.. argh..
Mutta siis aikuispuolellahan on pakollinen 2 vuoden työkokemus oltava joo, mutta pisteitä saa vain alan työkokemuksesta. Esim. mun mies ei saa pisteen pistettä työkokemuksesta, koska se ei ole alalta.
 
"tinttu"
niin että tuolta hakijapalvelusta näkyy vain aikuispuolen tulokset.. Mitenhän käy, itse hain nuorisopuolelle ja toivottavasti tulee tulokset huomenna ettei tarvi ens viikkoon odotella!! :eek:
 
No mä toivon, että nään ne tulokset jostakin tänään! Ainakin amk:n sivuille.

Meillä oli Päämäärä-tiimi tekemässä testejä ja psykologihaastattelun. Saatiin tuonne sivulle palautetilausjutut. Toivottavasti sen näkee heti. Hmm.
 
Saat tiedon valinnan tuloksesta aikaisintaan 25.11.2011 ja viimeistään 29.11.2011. Kirjeen mukana saat opiskelupaikan vastaanottamislomakkeen. Muista varmistaa opiskelupaikkasi! (oph)

Onko täällä ketään, joka aiemmin päässyt? Milloin te saitte tiedon? Aika kuluu yleensä nopeasti, mutta viikonloppu tuntuu pitkältä, jos tuloksia ei ole tullut... :D
Minä pääsin kolme vuotta sitten DIAK:iin. Meillä näkyi tulokset netissä, en tiedä näkyikö heti puolen yön jälkeen, mut ne näkyi ketkä oli luvan antanut julkaista nimensä. Kirje tuli noin viikon päästä, ei yleensä tule samana päivänä...

Meillä pisteet tuli pääsykokeista (toisena vaihtoehtonahan tässä on se tutkintotodistus), avoimen AMK saman alan koulutusta tai tutkintoon johtavasta AMK opinnoista 10, ja työkokemuksesta, joka ylittää sen vaaditun 2 vuotta.

Äkkiä tämä koulu aika meni, vikat koulupäivät joulukuun alussa :D
 

Yhteistyössä