ammatteja, joita ei takuulla irtisanota tai lomauteta?

  • Viestiketjun aloittaja ilona
  • Ensimmäinen viesti
X
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja X:
No mä oon valtion virkamies, ja aika varmalta tuntuu. Myös lääkärit, sairaanhoitajat ja tuomarit tulee ekana mieleen.
Kunnan virkamiehiä tiedän irtisanotun, esim. kuntaliitosten yhteydessä kun toimintoja on yhdistetty. Työnantajalla tietenkin velvoite yrittää työllistää mutta jos ei löydy tehtävää organisaatiosta, niin ei löydy. Ja itse asiassa jos yliopistojen viranhaltijat katsotaan virkamiehiksi niin näitäkin tapauksia on ja kohtahan ovat työsuhteisia ja kenkää tulee.
Niin siis _valtion_ virkamiehiä. Kunnat toki eri asia, siellä tilanne on kurja. Valtion en tiedä irtisanoneen virkamiehiä taloudellisin tai tuotannollisin perustein koskaan.
 
Uskallan väittää
Alkuperäinen kirjoittaja :
itsenäinen liikkeen harjoittaja Amwaylla..
Pöhkö kommentti. Ketään itsenäistä liikkeenharjoittajaa ei tietenkään voida lomauttaa tai irtisanoa. Vai itsekö sen itsellesi tekisit? Se, pysyykö toiminta kannattavana, onkin eri juttu...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aika aikansa kutakin:
Alkuperäinen kirjoittaja Jees:
Maalinvalmistajaa? 150 vuoteen ei ole firma(tikkurila oy) potkinut kyseisiä ammattilaisia ulos pihalle
Nyt lentää. Tikkurilassa on yt-neuvottelut käynnissä siellä missä muuallakin.
Mies puhui jotain, että tuotanto(eli maalinvalmistaja,, ) säilyy entisellään joten nyt potkut kohdistuu toimihenkilöihin..Noh, huhuihin ei kannata luottaa liikkaa
 
vieras
Hautausurakoitsija on ainoa pomminvarma ammatti. Myös kätilöillä riittää töitä lama-aikaan kun lapsia syntyy enemmän, mutta ei ole takeita, etteikö nyöri kiristyisi myös synnytyssairaaloissa.

Kaikkiin muihin aloihin lama vaikuttaa tavalla tai toisella. Esim. viime laman aikaan kunnat supistuvat palveluja ja lomautuksia ja muita tuli myös terveydenhuolto- ja opetusalalle, joita moni tuntuu pitävän varmoina aloina.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kirjanpitäjä, reskontranhoitaja..noi nyt näin tältäomalta alalta tuli mieleen ekana ja tietty tilitarkastajat
Enpä tiedä, riippuu täysin työpaikasta. Tilitoimistoilla lähtee menemään huonommin sitä mukaa kun firmoja kaatuu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ylityöllistetty:
Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:
Alkuperäinen kirjoittaja ylityöllistetty:
Lähihoitaja vanhustyössä. Työtä riittää vaikka muille jakaa. Kova kysyntä joka suunnasta.
kyllä lomautetaan

No, onneks ei tässä kaupungissa :) Täällä töitä riittää.
Eihän kyse ole siitä etteikö töitä riitä, vaan siitä että kunnilla ei välttämättä ole varaa maksaa palkkaa.
 
Kumma juttu
Alkuperäinen kirjoittaja lomautettu sairaanhoitaja:
Ei ole varmaa ammattia olemassakaan. Itse olen lomautettu sairaanhoitaja, meidän firmasta aika moni koki saman kohtalon.
Mitä ihmettä sille työvoimapulalle tapahtui, minkä varjolla hoitsujen palkkoja taannoin roimasti korotettiin? Muistaako muuten kukaan muu sen tupon aikaisia puheita siitä, että rajut palkankorotukset ylipäätään aiheuttavat inflaatiota, talouden taantumaa ja työttömyyttä? Ahneella on...
 
ylityöllistetty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ylityöllistetty:
Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:
Alkuperäinen kirjoittaja ylityöllistetty:
Lähihoitaja vanhustyössä. Työtä riittää vaikka muille jakaa. Kova kysyntä joka suunnasta.
kyllä lomautetaan

No, onneks ei tässä kaupungissa :) Täällä töitä riittää.
Eihän kyse ole siitä etteikö töitä riitä, vaan siitä että kunnilla ei välttämättä ole varaa maksaa palkkaa.
En jaksa enää väitellä. Mulle riittää, kun tiedän oman tilanteeni olevan "suojattu" ;) Hyvää illanjatkoa :)
 

Yhteistyössä