Angiina ja ab-kuuri ja heti uus angiina?!?!?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Viime viikolla loppui 10 päivän ab-kuuri angiinaan ja nyt taas kurkku kipeänä ja turvoksissa ja näkyy vaaleita peitteitä nielussa! Miten tää on mahdollista?!?!?!

Tällä kerralla ei ole kuumetta ainakaan vielä ja kurkku ei ole ihan niin kipeä mutta kuitenkin. Ei kai nyt voi olla sama tauti heti ja uudelle ab:lle tarvetta??
Mä en kestä!
 
Mä olin joskus ihan varma että on angiina kun oli kurkku kipeä ja valkoiset katteetkin löytyi. Terveyskeskuksen mukaan ei ollut angiina? No se menikin sitten ihan itsestään ohi. Aikaisemmin angiinassa mulla noussu 40 asteen kuume pari päivää kurkkukivun alettua ja silloin on kyllä ab kuuri annettu. Välillä onkin nieluviljelyn mukaan ollut viruksesta johtuva, jolloin ab kuuri ei auta.
Terv. entinen tupakoitsija joka ennen parin kuukauden välein kärsi joko angiinasta tai keuhkoputken tulehduksesta
 
Olisko kellään mitään asiantuntevaa mielipidettä mitä kannattais nyt tehdä...?
Voi se tulla heti uudestaankin. Nyt on kyllä liikkeellä virusperäistä kurkkutulehdustakin, joka tekee peitteet ja on kipeä, mutta siihen ei antibiootti tehoa, koska on virus. Mutta kumpi kyseessä on, selviää vain käymällä lääkärissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Occamin partaveitsi
vierailijaaapee
Voi se tulla heti uudestaankin. Nyt on kyllä liikkeellä virusperäistä kurkkutulehdustakin, joka tekee peitteet ja on kipeä, mutta siihen ei antibiootti tehoa, koska on virus. Mutta kumpi kyseessä on, selviää vain käymällä lääkärissä.
Niin.. Ehkä voisi olettaa, että on virus kun ei ole kuumetta (ainakaan vielä) ja kurkku ei ole ihan niin kipeä kuin viimeksi... Vai?
 
Minulla oli viime keväänä angiina johon sain ab kuurin. Viikko kuurin loppumisesta iski uudelleen. Sain toisen kuurin(joka oli siis joku eri lääke) ja sillä vasta tokeni. Mene lääkäriin. Nieluviljelyllähän se selviää mistä kyse.
 
vierailijaaapee
Kyllä. Mutta aiheuttaako se kipua niellessä ja samanlaisia peitteitä kuin strepto?
Ja jos näin on niin sittehän riittää vaikka maitohappobakteerit?
Aaaa ..no, streptokokki (angiinassa) ja hiivapeite voivat kyllä molemmat aiheuttaa kipua. Periaatteessa kun syö ab-kuurin, kuolee hyvät ja huonot bakteerit ja tämän alan valtaa sitten sienet (hiivasienet). Erityisesti naisten alapääongelmissa on tyypillistä candidan ja BV:n vuorottelu, jos ei saa Ph:ta tasapainoon.

Helpoimmalla pääset jos käyt otattamassa näytteen. Tietysti jos itselläsi on apgar-petrimalja, voit kokeilla millaista siellä kasvaa.

 
vierailijaaapee
Aaaa ..no, streptokokki (angiinassa) ja hiivapeite voivat kyllä molemmat aiheuttaa kipua. Periaatteessa kun syö ab-kuurin, kuolee hyvät ja huonot bakteerit ja tämän alan valtaa sitten sienet (hiivasienet). Erityisesti naisten alapääongelmissa on tyypillistä candidan ja BV:n vuorottelu, jos ei saa Ph:ta tasapainoon.

Helpoimmalla pääset jos käyt otattamassa näytteen. Tietysti jos itselläsi on apgar-petrimalja, voit kokeilla millaista siellä kasvaa.

Voisko tässä nyt pari päivää katsoa jos tää kehittyy johonkin suuntaan? Ei millään jaksais taas mennä lääkäriin..
Ei ole niin kipeä kun viimeks, silloin strepto c, eikä ole kuumetta....
Peitteitäkään ei ole niin paljoa kuin viimeksi. Risat turvoksissa ja puhe paksua..
 
Voisko tässä nyt pari päivää katsoa jos tää kehittyy johonkin suuntaan? Ei millään jaksais taas mennä lääkäriin..
Ei ole niin kipeä kun viimeks, silloin strepto c, eikä ole kuumetta....
Peitteitäkään ei ole niin paljoa kuin viimeksi. Risat turvoksissa ja puhe paksua..
Eipä sillä kiire ole. Toiset rikkovat ne peitteet esim hammasharjalla tökkimällä ja kurlailemalla suolavedellä.
 

Yhteistyössä